Ухвала
від 14.11.2024 по справі 922/18/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"14" листопада 2024 р.м. ХарківСправа № 922/18/24

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Лавренюк Т.А.

при секретарі судового засідання Сіліній М.Г.

та за участю:

ліквідатора - Кригіна О.В.

представника Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Зонов С.О.

розглянувши заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вх. № 26097 від 16.10.2024) з грошовими вимогами до боржника по справі

за заявоюАкціонерне товариство Комерційний Банк "ПриватБанк" про визнання банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Стіл-Профіт"

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду від 19.09.2024 припинено процедуру розпорядження майном боржника ТОВ "Стіл-Профіт", припинено повноваження розпорядника майна боржника боржника арбітражної керуючої Кригіної О.В., визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Стіл-Профіт" (код ЄДРПОУ 39817236, адреса: просп. Гагаріна, 181, кім.707, м. Харків, 61105) банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Кригіну О.В.

Оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (№74109 від 19.09.2024).

До суду від Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України надійшла заява з грошовими вимогами до боржника (вх. № 26097 від 16.10.2024) на суму 463 258,89 грн. основного боргу та 6056,00 грн. судового збору.

Ухвалою суду від 17.10.2024 прийнято та призначено заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України до розгляду в судовому засіданні на 31.10.2024.

Проте, у зв`язку із обстрілом та пошкодженням приміщення Господарського суду Харківської області 28 жовтня 2024 року, аварійністю будівельних конструкцій в багатьох приміщеннях суду, реальною загрозою життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду та суддів, керуючись ст. 3 Конституції України, ст. 24 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», рішенням Ради суддів України № 9 від 24.02.2022, враховуючи положення Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 (із змінами), наказом голови суду №102 від 30.10.2024, припинено у період з 30 жовтня по 01 листопада 2024 року включно розгляд справ в судових засіданнях, у т.ч. в режимі відеоконференцзв`язку.

Враховуючи наведене, судове засідання, призначене на 31.10.2024 не відбулося.

Приймаючи до уваги відновлення роботи суду, ухвалою суду від 04.11.2024 було призначено заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України до розгляду в судовому засіданні на 14.11.2024.

В судовому засіданні 14.11.2024 представник кредитора підтримав заяву податкової служби.

Ліквідатор повідомила про визнання неї заявлених вимог в повному обсязі.

Дослідивши, надані кредитором докази до заяви про поточні вимоги до боржника

ТОВ «СТІЛ-ПРОФІТ» має заборгованість перед бюджетом у сумі 463 258,89 грн.: 461 704,36 грн. основний платіж, штрафна санкція 1 554,53 грн.

1. Податок на дoдaнy вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (КБК 14060100) сумі 455 392,53 грн (основний платіж 453 838,00 грн, штрафна санкція 1 554,53 грн, пеня 0,00 грн), нарахований згідно:

- Податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 00/2749/0416 від 17.01.2024 (штрафні санкції за невчасну сплату, донараховані за актом перевірки поточного року), термін сплати 08.02.2024. Нараховано 135,94 грн, сплачено 0,00 грн, до сплати 135,94 грн;

- Податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 00/2750/0416 від 17.01.2024 (штрафні санкції за невчасну сплату, донараховані за актом перевірки поточного року), термін сплати 08.02.2024. Нараховано 356,94 грн, сплачено 0,00 грн, до сплати 356,94 грн;

- Податкова декларація з податку на доану вартість № 9034857217 від 20.02.2024, по строку сплати 01.,3.2024 у сумі 453 838,00, основний платіж;

- Податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») № 0/24551/04-16 від 06.05.2024 (штрафні санкції за невчасну сплату, донараховані за актом перевірки поточного року), термін сплати 28.05.2024. Нараховано 1 020,00 грн, сплачено 0,00 грн, до сплати 1 020,00 грн;

- Податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0/20182/0416 від 17.04.2024 (штрафні санкції за невчасну сплату, донараховані за актом перевірки поточного року), термін сплати 11.07.2024. Нараховано 41,65 грн, сплачено 0,00 грн, до сплати 41,65 грн.

2. Єдиний внесок. нарахований роботодавцями на суми заробітної плати, винагороди за договорами ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності у сумі 7 866,36 грн (основний платіж 7 866,36грн, штрафні санкції 0,00 грн, пеня 0,00 грн), нарахований згідно:

- Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб i сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску № 9122059605 від 09.05.2024, термін сплати 10.05.2024.

Нараховано 4099,38 грн, сплачено 332,40 грн, до сплати 3 766,98 грн (основний платіж, нарахований платником самостійно);

- Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб i сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску № 9184688479 від 05.07.2024, термін сплати 09.08.2024.

Нараховано 4099,38 грн, сплачено 0,00 грн, до сплати 4099,38 грн (основний платіж, нарахований платником самостійно).

Суд зазначає, що заявлені податковим органом вимоги підтверджені належним доказами, які додані до заяви, а саме : актом перевірки від 25.12.2023 №41511/20-40-04-16-03/39817236, податковим повiдомленням-рiшенням № 00/2749/0416 від 17.01.2024, податковим повiдомленням-рiшенням № 00/2750/0416 вiд 17.01.2024, податковою декларацією з податку на додану вартість за 1 квартал 2024, актом перевірки № 13975/20-40-04-16-03/39817236 від 02.04.2024, податковим повiдомленням-рiшенням № 0/24551/0416 від 06.05.2024, актом перевірки № 9269/20-40-04-16-03/39817236 від 12.03.2024, податковим повiдомленням-рiшенням № 0/20182/0416 від 17.04.2024, а також податковими розрахунками сум доходу, нарахованого на користь платників податків - фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за першій та другий квартали 2024 року .

Грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня п.14.1.39 Податкового кодексу України (далі ПК України).

Пункт 14.1.156. ПК України визначає, що податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.

Відповідно до статті 36 Податкового кодексу України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку (п. 37.2. ст. 37 ПК України).

Відповідно до підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску (п. 46.1. ст. 46 ПК України).

Пунктами 49.1., 49.2. статті 49 ПК України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Пунктом 54.1. ПК України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).

Відповідно до ст.124.1 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Якщо зарахування коштів з електронного рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в оплату узгодженої суми грошового зобов`язання, визначеного в уточнюючому розрахунку до податкової декларації, здійснюється на наступний операційний день, штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.

Відповідно до пунктів 203.1, 203.2. ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до ч.1 ст.59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.

Згідно із ст.1 Кодексу України з процедур банкрутства грошове зобов`язання - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також, в тому числі, зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів).

Пунктом 31.1 ст.31 Податкового кодексу України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Відповідно до п.37.2 ст.37 Податкового кодексу України податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.

Згідно із п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо: 54.3.1. платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; 54.3.2. дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; 54.3.3. згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; 54.3.5. дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом; 54.3.6. результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про Документ сформований в системі заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Статтею 1 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Згідно із статтею 39 Кодексу України з процедур банкрутства, з моменту відкриття провадження у справі про банкрутство пред`явлення поточними кредиторами вимог до боржника та їх задоволення може відбуватися у випадку та порядку, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч.4 ст.60 КУзПБ у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.

Згідно із ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Враховуючи, що заявлені податковою службою грошові вимоги в сумі 461 704,36 грн. основного боргу та 1554,53 грн. штрафу підтверджені належними й допустимими доказами, визнані ліквідатором, суд вважає за необхідне заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України задовольнити та визнати ці грошові вимоги .

Судом також встановлено, що за звернення із заявою з грошовими вимогами до боржника кредитором сплачено судовий збір у розмірі 6056,00 грн., який також підлягає визнанню та включенню до реєстру вимог кредиторів.

Керуючись ст. ст.58-65 Кодексу Україги з процедур банкрутства, ст. ст.232-235 ГПК України,

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяву Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вх. № 26097 від 16.10.2024) з грошовими вимогами до боржника.

Визнати вимоги Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України в сумі 461704,36 грн. основного боргу та 1554,53 грн. штрафу, а також 6056,00 грн. витрат зі сплати судового збору.

Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення.

Ухвала може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дати складення повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено та підписано 18.11.2024.

Суддя Лавренюк Т.А.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення14.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123081379
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —922/18/24

Ухвала від 28.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 21.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 14.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 12.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 04.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 17.10.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Постанова від 19.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 06.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 06.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

Ухвала від 30.08.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лавренюк Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні