Постанова
від 18.02.2025 по справі 758/10358/24
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/10358/24

Провадження №: 3/755/598/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"18" лютого 2025 р. місто Київ

Суддя Дніпровського районного суду міста Києва Вовк О.І., розглянувши справу про адміністративні правопорушення, яка надійшла на підставі постанови Київського апеляційного суду від 24 грудня 2024 року для розгляду за підсудністю, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Києва, громадянина України, освіта вища, одруженого, непрацюючого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за частиною четвертою статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), -

В С Т А Н О В И В:

09 січня 2024 року до Дніпровського районного суду міста Києва, на підставі постанови Київського апеляційного суду від 24 грудня 2024 року для розгляду за підсудністю, надійшли матеріали справи про адміністративні правопорушення стосовно ОСОБА_1 .

Як вбачається з матеріалів справи про адміністративні правопорушення, 15 листопада 2024 року постановою Подільського районного суду міста Києва на підставі вимог частини другої статті 36 КУпАП справу про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за частиною четвертою статті 172-6 КУпАП (справа № 758/10359/24), справу про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за частиною четвертою статті 172-6 КУпАП (справа № 758/10360/24), справу про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за частиною четвертою статті 172-6 КУпАП (справа № 758/10359/24), об`єднано в одне провадження та присвоєно № 758/10358/24 (провадження №3/758/4403/24).

На підставі протоколу про авторозподіл об`єднану справу про адміністративне правопорушення передано судді Дніпровського районного суду міста Києва Вовк О.І.

Відповідно до протоколів про адміністративні правопорушення № 814, № 815, № 816 від 20 серпня 2024 року, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, будучи службовою особою державного органу, відповідно до підпункту «и» пункту першого частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон № 1700-VІІ), примітки до статті 172-6 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія даного Закону, у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини 1 статті 46 даного Закону, 29 січня 2024 року при поданні щорічних декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021, 2022, 2023 роки, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальні суми 1 060 737 грн., 1 093 418 грн., 1 080 752 грн., чим вчинив адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, відповідальність за які передбачена частиною четвертою статті 172-6 КУпАП.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , свою вину у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених частиною четвертою статті 172-6 КУпАП не визнав, пояснивши суду, що він заповнюючи декларації 29 січня 2024 року, вже не перебував на вказаній посаді, не був службовою особою державного органу. У нього був відсутній умисел на вчинення адміністративних правопорушень, а декларацію подавав за власним бажанням через 9 місяців після звільнення. Не зазначив відомості про автомобіль, земельну ділянку та заробітну плату дружини, оскільки на момент заповнення декларації спільно з дружиною не проживав.

Крім того, на запитання суду ОСОБА_1 повідомив, що на момент подачі декларацій, окремо з дружиною він проживав приблизно 3 місяці, тому вона відмовила надавати відповідну інформацію для заповнення декларації, а з офіційних джерел отримати таку інформацію не можливо. Про місце роботи та автомобіль дружини йому було відомо, але так як він заповнював декларацію вперше, то не вважав за потрібне та важливе вказувати дану інформацію в своїй декларації. Про земельну ділянку, яка належить дружині, йому не було відомо, оскільки він не цікавиться справами дружини. При заповненні декларації він користувався довідкою ОК-7, в якій не відображено про дохід Профспілки, тому ним не було зазначено дані суми.

ОСОБА_1 , та його захисник - адвокат Бурдужі А.В. в судовому засіданні просили закрити справу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення, передбаченого статтею 38 КУпАП, посилаючись на те, що протоколи про адміністративні правопорушення складені в супереч нормам чинного законодавства, про що було наголошено при розгляді в Подільському районному суді міста Києва та при розгляді в Дніпровському районному суді міста Києва. Звертали увагу суду на те, що моментом виявлення правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого частиною четвертою статті 172-6 КУпАП є не дата складання протоколу про адміністративне правопорушення, а момент коли уповноваженою особою, що має право складати протокол зібрано, проаналізовано зібрані фактичні дані, зроблено висновок про наявність в діях особи складу адміністративного правопорушення та оформлено такий висновок. Момент виявлення правопорушення, на думку захисника та особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - 22 березня 2024 року. Листом від 18 липня 2024 року № 41-01/52525 Національне агентство з питань запобігання корупції направило до Управління стратегічних розслідувань в місті Києві висновок щодо можливого порушення відносно ОСОБА_1 вимог антикорупційного законодавства. Матеріали для прийняття рішення стосовно ОСОБА_1 було отримано 26 липня 2024 року, тобто працівники поліції з цього часу мали повний пакет відомостей стосовно ОСОБА_1 , проте протокол склали лише 20 серпня 2024 року, майже через місяць, таким чином не може вважатись датою вчинення адміністративного правопорушення дата складання протоколу, а є дата виявлення правопорушення.

Крім того, суб`єктивна сторона правопорушення, передбаченого частиною четвертою статті 172-6 КУпАП, характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу. На думку захисника та особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, в діях ОСОБА_1 відсутній умисел на вчинення адміністративного правопорушення та відсутні ознаки суб`єктивної сторони складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною четвертою статті 172-6 КУпАП, оскільки посада та підприємство ліквідовано, ОСОБА_1 звільнений з посади на день подання декларації, він не міг отримати відомості стосовно майна дружини та не бажав настання наслідків як суб`єкт декларування уповноважений на виконання функцій держави, не бажав порушувати закон, поза його волею перебував свідомий допуск настання негативних наслідків від діяння, що свідчить про відсутність вини, а відтак робить неможливим притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності.

До того ж, відомості, зазначені у протоколах, не відповідають дійсності, протоколи складені з порушенням статті 256 КУпАП. Долучені до матеріалів справи документи не містять доказів, які доводять винуватість ОСОБА_1 , тому просили суд справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за частиною четвертою статті 172-6 КУпАП повернути до Управління стратегічних розслідувань в місті Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України для доопрацювання (належного оформлення).

Прокурор Р. Спусканюк заперечував проти задоволення клопотання захисника, посилаючись на те, що днем закінчення перевірки є день, коли уповноваженою особою складено протоколи про вчинення адміністративних правопорушень. На підставі викладеного, вважаючи, що строк для притягення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності не закінчився, просив визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених частиною четвертою статті 172-6 КУпАП з підстав зазначених у протоколах про адміністративні правопорушення та призначити адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 2500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Крім того, додав витяг з програми, де зазначено, що реєстрація автомобіля відбулась 17 грудня 2021 року, тому просив вважати дату реєстрація автомобіля зазначену у протоколі, а саме 17 січня 2021 року, технічною опискою.

Згідно зі статтею 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Відповідно до статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 45 Закону «Про запобігання корупції» визначено, що особи, зазначені у пункті першому, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункті 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 01 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах «а», «в»- «г» пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані до 01 квітня наступного року після припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Статтею 46 Закону № 1700-VІІ встановлено, які відомості необхідно зазначати у декларації і така інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23 липня 2021 року № 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 року за № 987/36609 (чинний на момент подачі декларації), до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Частиною четверто статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, суб`єктами правопорушень у цій статті (крім правопорушень, визначених частинами другою та третьою цієї статті, у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані) є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону № 1700-VІІзобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 29 травня 2020 року № 31-к «Про призначення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 з 01 червня 2020 року призначено на посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 13 квітня 2023 року № 118-к «Про звільнення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 18 квітня 2023 року звільнено з посади начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини першої статті 3 Закону № 1700-VII посадові та службові особи інших державних органів, у тому числі Фонду соціального страхування України та Пенсійного фонду, органів влади Автономної Республіки Крим, є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Статтею першою Закону визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті першому, підпунктах «а», «в»-«г» пункту другого, пункту четвертого частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

ОСОБА_1 ознайомлений з інформацією про обмеження та вимоги встановлені Законом, які розповсюджуються на посадових та службових осіб виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Частиною першою статті 45 Закону визначено, що особи, зазначені у пункті першому, підпунктах «а» і «в» пункту другого, пункту п`ятого частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) від 23 липня 2021 року № 448/21 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 року за № 986/36608, затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до розділу ІІ вказаного порядку суб`єкти декларування подають до Реєстру декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, 25 січня 2024 року о 14:29. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 65ес1145-638а-4а92-а83-32d7cc97aa7b. Крім того, ОСОБА_1 29 січня 2024 року о 11:56 подав виправлену щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 714df6b1-f0cb-45d8-ae18-7ff9dd3c7ale.

Встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 22 березня 2024 року уповноваженою особою Національного агентства - заступником керівника управління - керівником першого відділу Управління проведення повних перевірок проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2022 рік (виправленої), унікальний ідентифікатор документа - 714df6b1-f0cb-45d8-ae18-7ff9dd3c7ale (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , начальником управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - суб`єкт декларування), до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, 29 січня 2024 року.

За результатами перевірки встановлено, що при складенні та поданні декларації суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, у розділах: 3 «Об`єкти нерухомості», 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби», 11 «Доходи, у тому числі подарунки», чим не дотримав вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статті 46 Закону.

1. У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 4645 м2, кадастровий номер 3210945900:01:076:4592, розташовану на території Гостомельської селищної ради, що перебуває на праві спільної сумісної власності члена сім`ї (дружини) та ОСОБА_2 , дата набуття права - 24 квітня 2008 року, вартість на дату набуття - 109 663 грн.

ОСОБА_3 подала декларацію за 2022 рік - 25 січня 2024 року до Реєстру, який є публічним джерелом інформації, яким міг скористатися суб`єкт декларування під час заповнення своєї декларації, яку він подавав 29 січня 2024 року.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 109 663 грн.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 109 663 грн., чим не дотримав вимоги пункту 2 частини першої статті 46 Закону.

2. У розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про автомобіль легковий Кіа Sportage, 2021 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 , що перебуває у власності члена сім`ї (дружини), дата набуття права власності - 17 січня 2021 року, вартість на дату набуття - 618 732 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 6 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн, чим не дотримав вимоги пункту 3 частини першої статті 46 Закону.

3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації:

3.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві (код ЄДРПОУ 41312290) у вигляді заробітної плати, у сумі 361 267 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 361 267 грн.

3.2. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді додаткового блага, у сумі 286 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 286 грн.

3.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді виплат членам профспілки, у сумі 3 470 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 3 470 грн.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 365 023 грн. (п.п. 3.1-3.3), чим не дотримав вимоги пункту 7 частини першої статті 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 093 418 грн., чим не дотримав вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статті 46 Закону.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23 липня 2021 року № 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 року за № 987/36609, до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Згідно з частиною четвертою статті 45 Закону (в редакції, чинній на дату подання декларації) упродовж тридцяти днів після подання декларації суб`єкт декларування має право подати виправлену декларацію.

Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, при цьому не скористався правом подати виправлену декларацію.

При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями пункту другого розділу І Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29 січня 2021 року № 26/21 (зі змінами), та статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29 січня 2024 року (на дату подання декларації) становив 3 028,00 грн.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 093 418 грн., розмір якої перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.

При визначенні наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 29 січня 2024 року (на дату подання декларації).

За результатами повної перевірки декларації встановлено, що зазначені суб`єктом декларування у декларації відомості відрізняються від достовірних на загальну суму 1 093 418 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2022 рік.

Частиною четвертою статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статті 46 Закону, 29 січня 2024 при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, унікальний ідентифікатор документа - 714df6b1-f0cb-45d8-ae18-7ff9dd3c7ale, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 093 418 грн.

ОСОБА_1 мав можливість подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті у будь-якому місці, але оскільки останній є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного із корупцією, у зв`язку із виконанням функцій держави у Фонді соціального страхування України, то місцем вчинення правопорушення слід вважати адресу місця знаходження Фонду, а саме: м. Київ, вул. Боричів Тік, 28.

Датою вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата подання ним щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті, тобто 29 січня 2024 року.

Фактичним моментом виявлення вчиненого ОСОБА_1 правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого частиною четвертою статті 172-6 КУпАП слід вважати дату складання протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, тобто момент коли уповноваженою особою, що має право складати протоколи зібрано, проаналізовано зібрані фактичні дані, зроблено висновок про наявність у діях особи складу адміністративного правопорушення та оформлено такий висновок у вигляді протоколу.

Крім того, відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 29 травня 2020 року № 31-к «Про призначення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 з 01 червня 2020 року призначено на посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 13 квітня 2023 року № 118-к «Про звільнення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 18 квітня 2023 року звільнено з посади начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Відповідно до підпункту «и» пункту першого частини першої статті 3 Закону посадові та службові особи інших державних органів, у тому числі Фонду соціального страхування України та Пенсійного фонду, органів влади Автономної Республіки Крим, є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Статтею першою Закону визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті першому, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

ОСОБА_1 ознайомлений з інформацією про обмеження та вимоги встановлені Законом, які розповсюджуються на посадових та службових осіб виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Частиною першою статті 45 Закону визначено, що особи, зазначені у пункті першому, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) від 23 липня 2021 року № 448/21 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 року за № 986/36608, затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до розділу ІІ вказаного порядку суб`єкти декларування подають до Реєстру декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, 25 січня 2024 року о 14:15. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 1cf6c578-1 fa6-4442-b0a3-25052a90af89. Крім того, ОСОБА_1 29 січня 2024 о 11:47 подав виправлену щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 468cfa00-2370-41c1-9992-1504ea03c0da.

Встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 22 березня 2024 року уповноваженою особою Національного агентства - заступником керівника управління - керівником першого відділу Управління проведення повних перевірок проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2021 рік (виправленої), унікальний ідентифікатор документа - 468cfa00-2370-41c1-9992-1504ea03cOda (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , начальником управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - суб`єкт декларування), до Реєстру 29 січня 2024 року.

За результатами перевірки встановлено, що при складенні та поданні декларації суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, у розділах: 3 «Об`єкти нерухомості», 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби», 11 «Доходи, у тому числі подарунки», чим не дотримав вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статті 46 Закону.

1. У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 4645 м2, кадастровий номер 3210945900:01:076:4592, розташовану на території Гостомельської селищної ради, що перебуває на праві спільної сумісної власності члена сім`ї (дружини) та ОСОБА_2 , дата набуття права власності - 24 квітня 2008 року, вартість на дату набуття - 109 663 грн.

ОСОБА_3 подала декларацію за 2021 рік 25 січня 2024 року до Реєстру, який є публічним джерелом інформації, яким міг скористатися суб`єкт декларування під час заповнення своєї декларації, яку він подавав 29 січня 2024 року.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 109 663 грн.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 109 663 грн., чим не дотримав вимоги пункту другого частини першої статті 46 Закону.

2. У розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про автомобіль легковий Кіа Sportage, 2021 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 , що перебуває у власності члена сім`ї (дружини), дата набуття права - 17 січня 2021 року, вартість на дату набуття - 618 732 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 6 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн, чим не дотримав вимоги пункту 3 частини першої статті 46 Закону.

3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації:

3.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві (код ЄДРПОУ 41312290) у вигляді заробітної плати, у сумі 329 137 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 329 137 грн.

3.2. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді соціальних виплат, у сумі 25 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 25 грн.

3.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді виплат членам профспілки, у сумі 3 180 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 3 180 грн.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 332 342 грн (підпункти 3.1-3.3), чим не дотримав вимоги пункту 7 частини першої статті 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 060 737 грн., чим не дотримав вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статі 46 Закону.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23 липня 2021 року № 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 року за № 987/36609, до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Згідно з частиною четвертою статті 45 Закону (в редакції, чинній на дату подання декларації) упродовж тридцяти днів після подання декларації суб`єкт декларування мас право подати виправлену декларацію.

Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, при цьому не скористався правом подати виправлену декларацію.

При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями пункту другого розділу І Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29 січня 2021 року № 26/21 (зі змінами), та статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29 січня 2024 року (на дату подання декларації) становив 3 028,00 грн.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 060 737 грн, розмір якої перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.

При визначенні наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 29 січня 2024 року (на дату подання декларації).

За результатами повної перевірки декларації встановлено, що зазначені суб`єктом декларування у декларації відомості відрізняються від достовірних на загальну суму 1 060 737 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2021 рік.

Частиною четвертою статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статті 46 Закону, 29 січня 2024 року при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, унікальний ідентифікатор документа - 468cfa00-2370-41c1-9992-1504ea03cOda, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 060 737 грн.

ОСОБА_1 мав можливість подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті у будь-якому місці, але оскільки останній є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного із корупцією, у зв`язку із виконанням функцій держави у Фонді соціального страхування України, то місцем вчинення правопорушення слід вважати адресу місця знаходження Фонду, а саме: м. Київ, вул. Боричів Тік, 28.

Датою вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата подання ним щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті, тобто 29 січня 2024 року.

Фактичним моментом виявлення вчиненого ОСОБА_1 правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого частиною четвертою статті 172-6 КУпАП слід вважати дату складання протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, тобто момент коли уповноваженою особою, що має право складати протоколи зібрано, проаналізовано зібрані фактичні дані, зроблено висновок про наявність у діях особи складу адміністративного правопорушення та оформлено такий висновок у вигляді протоколу.

Крім того, відповідно до наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 29 травня 2020 року № 31-к «Про призначення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 з 01 червня 2020 року призначено на посаду начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 13 квітня 2023 року № 118-к «Про звільнення ОСОБА_1 » ОСОБА_1 18 квітня 2023 року звільнено з посади начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини першоїстатті 3 Закону посадові та службові особи інших державних органів, у тому числі Фонду соціального страхування України та Пенсійного фонду, органів влади Автономної Республіки Крим, є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Статтею першою Закону визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті першому, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту другого, пункті четвертому частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

ОСОБА_1 ознайомлений з інформацією про обмеження та вимоги встановлені Законом, які розповсюджуються на посадових та службових осіб виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Частиною першою статті 45 Закону визначено, що особи, зазначені у пункті першому, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) від 23 липня 2021 року № 448/21 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 року за № 986/36608, затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до розділу ІІ вказаного порядку суб`єкти декларування подають до Реєстру декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, 27 січня 2024 року о 13:11. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 230555c-8ddd-4976-af30-be50ef4c36cd. Крім того, ОСОБА_1 29 січня 2024 о 12:08 подав виправлену щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - 4619e8cb-8776-417b-86d4-caf84e7470d7.

Встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов`язків з проведення перевірок від 22 березня 2024 року уповноваженою особою Національного агентства - заступником керівника управління - керівником першого відділу Управління проведення повних перевірок проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2023 рік (виправленої), унікальний ідентифікатор документа - 4b19e8cb-8776-417b-86d4-caf84e7470d7 (далі - декларація), поданої ОСОБА_1 , начальником управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - суб`єкт декларування), до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, 29 січня 2024 року.

За результатами перевірки встановлено, що при складенні та поданні декларації суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, у розділах: 3 «Об`єкти нерухомості», 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби», 11 «Доходи, у тому числі подарунки», чим не дотримав вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статті 46 Закону.

1. У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 4645 м2, кадастровий номер: 3210945900:01:076:4592, розташовану на території Гостомельської селищної ради, що перебуває на праві спільної сумісної власності члена сім`ї (дружини) та ОСОБА_2 , дата набуття права власності - 24 квітня 2008 року, вартість на дату набуття - 109 663 грн.

ОСОБА_3 подала декларацію за 2022 рік - 25 січня 2024 року до Реєстру, який є публічним джерелом інформації, яким міг скористатися суб`єкт декларування під час заповнення своєї декларації, яку він подавав 29 січня 2024 року.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 109 663 грн.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 109 663 грн., чим не дотримав вимоги пункту другого частини першої статті 46 Закону.

2. У розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації суб`єкт декларування не зазначив відомостей про автомобіль легковий Кіа Sportage, 2021 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 , що перебуває у власності члена сім`ї (дружини), дата набуття права - 17 січня 2021 року, вартість на дату набуття - 618 732 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 6 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 618 732 грн., чим не дотримав вимоги пункту третього частини першої статті 46 Закону.

3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації:

3.1. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві (код ЕДРПОУ 41312290) у вигляді заробітної плати, у сумі 176 402 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 176 402 грн.

3.2. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід, отриманий членом сім`ї (дружиною) від Державна Наукова Установа «ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ» (код ЄДРПОУ 39736985) у вигляді заробітної плати, у сумі 123 226 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 123 226 грн.

3.3. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді додаткового блага, у сумі 2 632 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 2 632 грн.

3.4. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді виплат членам профспілки, у сумі 2 000 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 2 000 грн.

3.5. Суб`єкт декларування не зазначив відомостей про власний дохід, отриманий від Професійної спілки працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41613106) у вигляді іншого доходу, у сумі 46 800 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 46 800 грн.

3.6. Суб`єкт декларування зазначив недостовірні відомості про розмір власного доходу, отриманого від Київського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 03491091) у вигляді допомоги по безробіттю вказавши 13 400 грн.

Відповідно до відомостей ДРФО від зазначеної юридичної особи суб`єкт декларування отримав дохід, у вигляді соціальних виплат, у сумі 12 103 грн.

Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на суму 1 297 грн.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 352 357 грн. (підпункти 3.1- 3.6), чим не дотримав вимоги пункту 7 частини першої статті 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 080 752 грн., чим не дотримав вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статті 46 Закону.

Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності, на загальну суму 365 023 грн. (підпункти. 3.1-3.3), чим не дотримав вимоги пункту 7 частини першої статті 46 Закону.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 080 752 грн., чим не дотримав вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статті 46 Закону.

Відповідно до Форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства від 23 липня 2021 року № 449/21, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 29 липня 2021 року за № 987/36609, до початку заповнення декларації суб`єкт декларування повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації.

Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Згідно з частиною четвертою статті 45 Закону (в редакції, чинній на дату подання декларації) упродовж тридцяти днів після подання декларації суб`єкт декларування має право подати виправлену декларацію.

Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, при цьому не скористався правом подати виправлену декларацію.

При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями пункту другого розділу 1 Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29 січня 2021 року № 26/21 (зі змінами), та статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29 січня 2024 року (на дату подання декларації) становив 3 028,00 грн.

За результатами повної перевірки декларації щодо з`ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб`єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності, на загальну суму 1 093 418 грн., розмір якої перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.

При визначенні наявності підстав для притягнення суб`єкта декларування до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, Національне агентство керується терміном «прожитковий мінімум для працездатної особи» у розмірі, який діяв станом на 29 січня 2024 року (на дату подання декларації).

За результатами повної перевірки декларації встановлено, що зазначені суб`єктом декларування у декларації відомості відрізняються від достовірних на загальну суму 1 080 752 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2023 рік.

Частиною четвертою статті 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до даної статті, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у порушення вимог пунктів 2, 3, 7 частини першої статті 46 Закону, 29 січня 2024 року при поданні щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, унікальний ідентифікатор документа - 4b19e8cb-8776-4176-86d4-caf84e7470d7, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті вказав завідомо недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1 080 752 грн.

ОСОБА_1 мав можливість подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті у будь-якому місці, але оскільки останній є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного із корупцією, у зв`язку із виконанням функцій держави у Фонді соціального страхування України, то місцем вчинення правопорушення слід вважати адресу місця знаходження Фонду, а саме: м. Київ, вул. Боричів Тік, 28.

Датою вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата подання ним щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті, тобто 29 січня 2024 року.

Фактичним моментом виявлення вчиненого ОСОБА_1 правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого частини четвертої статті 172-6 КУпАП слід вважати дату складання протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, тобто момент коли уповноваженою особою, що мас право складати протоколи зібрано, проаналізовано зібрані фактичні дані, зроблено висновок про наявність у діях особи складу адміністративного правопорушення та оформлено такий висновок у вигляді протоколу.

Відповідно до частиною першою статті 276 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.

Законами України може бути передбачено й інше місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.

Тобто, справи про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена, зокрема частиною четвертою статті 172-6 КУпАП, розглядаються лише за місцем їх вчинення. Альтернативної підсудності для справ даної категорії чинним законодавством не передбачено.

Як вбачається з протоколів про адміністративні правопорушення місцем вчинення зазначено місцезнаходження Фонду соціального страхування України, а саме: м. Київ, вул. Боричів Тік, 28 та направлено протоколи для розгляду до Подільського районного суду міста Києва, яким постановою від 15 листопада 2024 року ОСОБА_1 було визнано винним у вчиненні адміністративних правопорушень та притягнуто до адміністративної відповідальності. Однак, ухвалою Київського апеляційного суд від 24 грудня 2025 року постанову Подільського районного суду міста Києва скасовано та матеріали об`єднаної адміністративної справи направлено до Дніпровського районного суду міста Києва. При цьому в постанові суду апеляційної інстанції зазначено, що відповідно до Наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 13 квітня 2023 року № 118-к ОСОБА_1 був звільнений з посади начальника управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України з 18 квітня 2023 року. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України» від 27 грудня 2022 року № 1442, Фонд соціального страхування України був припинений з 1 січня 2023 року шляхом приєднання до Пенсійного фонду України.

Запис про державну реєстрацію припинення Фонду соціального страхування України як юридичної особи був вчинений 20 червня 2023 року.

Відтак, на момент подання декларації, а саме 25 січня 2024 року, ОСОБА_1 уже не працював у Фонді соціального страхування України, а сам Фонд соціального страхування України був припинений.

За таких обставин, суд вважає, що справа підлягає розгляду Дніпровським районним судом міста Києва, за місцем проживання особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , а саме: АДРЕСА_1 .

Заслухавши пояснення прокурора, особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 та його захисника - адвоката Бурдужі А.В., вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд доходить висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень передбачених частиною четвертою статті 176-2 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 повністю підтверджена дослідженими матеріалами справи, зокрема:

протоколами про адміністративні правопорушення № 814 від 20 серпня 2024 року, № 815 від 20 серпня 2024 року, № 816 від 20 серпня 2024 року;

листом заступника начальника Департаменту стратегічних розслідувань від 26 липня 2024 року про надсилання обґрунтованого висновку;

листом керівника Управління проведених повних перевірок від 18 липня 2024 року про направлення обґрунтованого висновку;

обґрунтованими висновками щодо виявлення ознак адміністративних правопорушень пов`язаних з корупцією стосовно ОСОБА_1 від 17 липня 2024 року;

дисками з матеріалами провадження;

копією довідки № 259/24 від 12 липня 2024 року про результати проведеної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2021 рік (виправленої), поданої ОСОБА_1 ;

копією довідки № 261/24 від 12 липня 2024 року про результати проведеної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2021 рік (виправленої), поданої ОСОБА_1 ;

копією довідки № 260/24 від 12 липня 2024 року про результати проведеної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2021 рік (виправленої), поданої ОСОБА_1 ;

листами сектору з питань запобігання та виявлення корупції від 26 березня 2024 року про надання інформації;

копією наказу № 31-к від 29 травня 2020 року про призначення ОСОБА_1 ;

копією наказу № 118-к від 13 квітня 2023 року про звільнення ОСОБА_1 ;

копією особового листку по обліку кадрів з доповненням;

копією автобіографії;

копію службової записки;

копією листа про ознайомлення з інформацією про обмеження та вимоги встановлені Законом України «Про запобігання корупції», які розповсюджуються на посадових та службових осіб виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, підписану ОСОБА_1 ;

копією заяви ОСОБА_1 від 01 серпня 2017 року;

копією заяви ОСОБА_1 від 22 червня 2021 року;

копією щорічної декларації ОСОБА_3 за 2021 рік, подану 25 січня 2025 року;

копією щорічної декларації ОСОБА_3 за 2022 рік, подану 25 січня 2025 року;

копією щорічної декларації ОСОБА_3 за 2023 рік, подану 25 січня 2025 року;

копією щорічної декларації ОСОБА_1 за 2021 рік, подану 29 січня 2025 року;

копією щорічної декларації ОСОБА_1 за 2022 рік, подану 29 січня 2025 року;

копією щорічної декларації ОСОБА_1 за 2023 рік, подану 29 січня 2025 року;

послідовністю дій користувача «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», які вчинив ОСОБА_1 в період з 01 січня 2024 - 10 липня 2024 рр.;

листами Управління проведення повних перевірок від 25 квітня 2024 року ОСОБА_1 про надання пояснень та документів;

поясненнями ОСОБА_1 від 29 травня 2024 року;

витягом з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування;

копією свідоцтва про право власності на житло;

копією свідоцтва про право на спадщину за заповітом;

копією договору дарування частини квартири;

копією реєстраційного посвідчення Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна № 033241

листами Управління проведення повних перевірок від 28 червня 2024 року ОСОБА_3 про надання пояснень та документів;

поясненнями ОСОБА_3 від 04 липня 2024 року;

копією договору про купівлю-продажу земельної ділянки;

листами Національного агентства з питань запобігання корупції від 27 березня 2024 року до банківських установ;

При цьому, обставин, які б спростовували дані, що містяться в матеріалах адміністративної справи, з урахуванням наявних у справі належних доказів, судом не встановлено та ОСОБА_1 та його захисником - адвокатом Бурдужі А.В. не надано.

Суд критично ставиться до пояснень ОСОБА_1 та його захисника щодо того, що ОСОБА_1 був звільнений з посади а підприємство було ліквідовано, а тому він не мав обов`язку подавати декларацію, при цьому подав її з власної волі, оскільки ОСОБА_1 , як начальник управління по роботі з персоналом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, відповідно до підпункту «и» частини першої статті 3 та статті 45 Закону № 1700-VII, був зобов`язаний подати щорічні декларації за 2021-2023 роки.

До того ж, з приводу пояснень ОСОБА_1 та його захисника, щодо не можливості зазначити відомості про доходи та власність дружини через окреме проживання, суд вважає за необхідне зазначити, що ОСОБА_1 в судовому засіданні повідомив, що до моменту подачі декларації не проживав спільно з дружиною приблизно три місяці. При цьому ОСОБА_1 було відомо про місце роботи дружини та наявність у неї автомобіля, однак такі відомості ним зазначені не були. Також, з матеріалів справи вбачається, що земельну ділянку ОСОБА_3 разом з ОСОБА_2 придбала ще 24 квітня 2008 року (копія договору купівлі-продажу).

Окрім того, ОСОБА_3 (член сім`ї ОСОБА_1 ) відповідно до положень підпункту «и» частини першої статті 3 та абзацу 1 частини першої статті 45 Закону є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, та зобов`язана щорічно подавати декларацію, про що суб`єкт декларування був також обізнаний. ОСОБА_3 як суб`єкт декларування подавала відповідні декларації 25 січня 2024 року, які були у публічному доступі, однак вказаним ОСОБА_1 не скористався.

Крім того, як вбачається із Роз`яснень НАЗК від 13 листопада 2023 року № 4, пункту п`ятдесят шостого зазначено, якщо член сім`ї відмовляє у наданні інформації у полях форми декларації обирати функцію «Член сім`ї не надав інформацію». Разом, з тим як вбачається з декларації заповненої 29 січня 2024 року, ОСОБА_1 обрав таку функцію лише щодо квартири загальною площею 68,2 м2, яка перебуває у власності його дружини ОСОБА_4 та доньки ОСОБА_5 , не зазначивши при цьому іншої інформацію із обранням зазначеної функції.

Щодо доводів ОСОБА_1 та захисника про відсутність відомостей про окремі доходи у довідці ОК7 суд зазначає, що інформацію про доходи можна отримати через електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України та отримати відповідні довідки про доходи, однак вказаним ОСОБА_1 також не скористався.

При цьому слід врахувати положення статті 68 Конституції України, відповідно до якої «Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності»

Згідно статті 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Будь-яких невідповідностей вимогам КУпАП у протоколах про адміністративні правопорушення щодо ОСОБА_1 судом не встановлено і підстав повертати їх в Управління стратегічних розслідувань в місті Києві немає.

Відповідно до вимог статті 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Також слід зазначити, що відповідно до частини четвертої статті 45 Закону № 1700-VII упродовж 30 днів після подання декларації суб`єкт декларування має право подати виправлену декларацію. Тобто ОСОБА_1 мав можливість перевірити подану ним декларацію, подати виправлення, при цьому подавши декларації 25 січня 2024 року вказаною функцією скористався, подав виправлені декларації 29 січня 2024 року, однак також не зазначив відомості щодо заробітної плати, автомобіля та земельної ділянки ОСОБА_3 (дружини).

Крім того, суд не погоджується з доводами сторони захисту про сплив строків притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, з огляду на таке.

Згідно з вимогами статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтею 51 та статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення, що спростовує доводи сторони захисту.

Відповідно до абзацу 14 частини першої статті 1 Закону 1700-VII спеціально уповноваженні суб`єкти у сфері протидії корупції - є органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро Українита Національне агентство з питань запобігання корупції.

Згідно з пунктом третім частини першої статті 23 Закону України «Про Національну поліцію» поліція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень, припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення.

В свою чергу частиною другою статті 251 КУпАП встановлено, що обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на виконання, складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Згідно статті 255 КУпАП визначено, що працівники Національної поліції уповноважені на складання протоколів про вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, за статтями 172-4 - 172-9 КУпАП.

Відповідно до абзацу 3 частини сьомої статті 12 Закону № 1700-VII у разі виявлення ознак іншого корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення Національне агентство затверджує обґрунтований висновок та надсилає його іншим спеціально уповноваженим суб`єктам у сфері протидії корупції.

Таким чином, 29 січня 2024 року ОСОБА_1 вчинив адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, передбачені частиною четвертою статті 172-6 КУпАП: подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Дата виявлення правопорушень є дата складання протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією.

Враховуючи, що лише після завершення збирання всіх доказів, у тому числі одержання пояснення самого правопорушника, встановлено наявність всіх обов`язкових чотирьох ознак адміністративного правопорушення (об`єкт, суб`єкт, об`єктивна та суб`єктивна сторони), особою уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення - посадовою особою органу внутрішніх справ (Національної поліції) відповідно до частини першої пункту першого статті 255 КУпАП, як спеціально уповноваженим суб`єктом у сфері протидії корупції згідно частиною першою статті 1 Закону № 1700-VII, встановлені фактичні дані та докази визначені статтею 251 КУпАП для висновку про наявність в діях ОСОБА_1 вини у вчиненні правопорушень та встановлено склад адміністративних правопорушень за частиною четвертою статті 172-6 КУпАП.

З огляду на викладене, моментом виявлення особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, слід вважати момент, коли особа, уповноважена на складання протоколу, здобула можливість за участі правопорушника здійснити дії визначені частинами другою та четвертою статті 256 КУпАП, тобто дата закінчення збору доказів, та момент безпосереднього складання протоколу у присутності правопорушника.

Отже, з огляду на зазначене, строки, передбачені статтею 38 КУпАП, на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення не закінчилися.

Згідно положень статті 23 КУпАП адміністративні стягнення є мірою відповідальності і застосовуються з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчинення нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

Статтею 33 КУпАП передбачено, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Відповідно до положення статті 36 Кодексу України про адміністративні правопорушення, при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Враховуючи характер вчинених адміністративних правопорушень, особу правопорушника, ступінь його вини у вчинені адміністративних правопорушень, відсутність обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, суд вважає за необхідне визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених частиною четвертою статтею 172-6 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу.

На підставі статті 40-1 КУпАП стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в дохід держави у розмірі, передбаченому Законом України «Про судовий збір» - 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись статтями 23, 33, 172-6, 251, 252, 283-285 КУпАП, суд - Керуючись статтями 1, 7, 9, 245, 247, 251-252, 280, 283-285 КУпАП,

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених частиною четвертою статті 172-6 КУпАП.

Накласти на ОСОБА_1 адміністративні стягнення:

-за частиною четвертою статті 172-6 КУпАП у виді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцять тисяч) гривень.

-за частиною четвертою статті 172-6 КУпАП у виді штрафу в розмірі однієї тисячі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 18700 (вісімнадцять тисяч сімсот) гривень.

-за частиною четвертою статті 172-6 КУпАП у виді штрафу в розмірі однієї тисячі двохста неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 20400 (двадцять тисяч чотириста) гривень.

Згідно статті 36 КУпАП накласти на ОСОБА_1 остаточне стягнення у виді штрафу в розмірі однієї тисячі двохста неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 20400 (двадцять тисяч чотириста) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок судового збору.

Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Дніпровський районний суд міста Києва, протягом десяти днів з дня її винесення.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що штраф має бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати штрафу у добровільному порядку у встановлений строк, копія постанови буде направлена до відділу державної виконавчої служби для примусового виконання.

Згідно із статтею 308 КУпАП у порядку примусового виконання постанови, про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення, з порушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та витрати на облік правопорушення.

Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання.

Суддя Дніпровського районного суду

міста Києва О.І. Вовк

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.02.2025
Оприлюднено26.02.2025
Номер документу125364721
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —758/10358/24

Постанова від 07.04.2025

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Полосенко Василь Степанович

Постанова від 18.02.2025

Адмінправопорушення

Дніпровський районний суд міста Києва

Вовк О. І.

Постанова від 24.12.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Шебуєва Вікторія Андріївна

Постанова від 15.11.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

Постанова від 15.11.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні