Постанова
від 19.11.2024 по справі 320/29225/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/29225/23 Суддя (судді) першої інстанції: Леонтович А.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Епель О.В., Файдюка В.В., секретар судового засідання Євгейчук Ю.О., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Громадської організації "НОВЕ МАЙБУТНЄ" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2024 р. у справі за адміністративним позовом Громадської організації "НОВЕ МАЙБУТНЄ" до Департаменту архітектури та містобудівництва Одеської міської ради, Державної інспекції архітектури та містобудування України, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "АЛЬЯНС", Товариство з обмеженою відповідальністю "КАРТІС БІЛДІНГ", Товариство з обмеженою відповідальністю "ОДЕСАІНВЕСТБУД", про визнання протиправними та скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В :

Рух справи.

24.08.2023 до Київського окружного адміністративного суду надійшов позов Громадської організації «Нове майбутнє» (надалі - ГО «Нове майбутнє») до Департаменту архітектури та містобудівництва Одеської міської ради (відповідач 1), Державної інспекції архітектури та містобудування України (відповідач 2), Державної архітектурно-будівельної інспекції України (відповідач 3), третя особа ТОВ "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "АЛЬЯНС" (третя особа 1), ТОВ "КАРТІС БІЛДІНГ" (третя особа 2), ТОВ "ОДЕСАІНВЕСТБУД" (третя особа 3), про визнання протиправним та скасування дозволу на виконання будівельних робіт №ІV013210903560 від 07 вересня 2021 року об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б, виданий Державною архітектурно-будівельною інспекцією України Товариству з обмеженою відповідальністю ОДЕСАІНВЕСТБУД тa Товариству з обмеженою відповідальністю КАРТІС БІЛДІНГ; про визнання протиправними та скасування «Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з містобудування об`єктами рекреаційного призначення, видані Департаментом архітектури та будівництва ОДЕСАІНВЕСТБУД, затверджені наказом Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-06/295 від 18.11.2019».

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення» видано з порушенням норм чинного законодавства, а саме положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466, а саме щодо забудови одразу двох ділянок.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 16.04.2024 у задоволені позовних вимог відмовлено у повному обсязі (т.2 а.с.55).

Приймаючі рішення у справі суд першої інстанції виходив з того, що відповідачами доведено правомірність своїх рішень, і містобудівні умови та обмеження видані з дотримання положень законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.04.2019 як таке, що прийнято з порушенням норм матеріального права, та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі (т.2 а.с.78).

Доводи апеляційної скарги аналогічні доводам позовної заяви.

Зокрема, апелянт наголошує, що спірні дозвіл та містобудівні умови видані одні на забудову двох ділянок, що є порушенням п.п. 8 п.1 ст.1 та ст..29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», крім того наміри забудови суперечать містобудівній документації на місцевому рівні, цільовому та функціональному призначенню земельних ділянок.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 20.05.2024 відкрито апеляційне провадження та витребувано справу з Київського окружного адміністративного суду.

Ухвалами від 30.08.2024 призначене слухання у письмовому провадженні, від 16.09.2024 та від 22.10.2024 витребувані у сторін додаткові документи.

Відзив подали відповідач 1 (т.2 а.с.128), відповідач 2 (т.2 а.с.113), третя особа 1 (т.2 а.с.164), третя особа 2 (т.2 а.с.187), які мають єдину позицію щодо висновків суду першої інстанції, а саме щодо їх правильності.

06.11.2024 до апеляційної інстанції надійшла заява Громадської організації «Генофонд нації» (надалі ГО ««Генофонд нації», ЄДРПОУ40750484) про залучення вказаної організації до участі у справі як третю особу.

Вказана заява підписана адвокатом Злотя А.О., обґрунтована тим, що ця організація не була залучена до участі у справі, рішення суду має неправомірні висновки, оскільки порушує права людей, і слід звернути увагу, що «видачі містобудівних умов та обмежень та дозволу на виконання будівельних робі на забудову землі, що знаходиться прямо при в`їзді на територію інклюзивного пляжу».

Учасники справи позицію щодо заяви ГО «Генофонд нації» письмово не висловили.

Справу розгляну справу в письмовому провадженні без виклику сторін на підставі наявних у справі матеріалів і ті які були надані сторонами додатково до суду апеляційної інстанції.

Заява ГО «Генофонд нації» колегією суддів вважається такою що є необґрунтованою, і не підлягає задоволенню, про що постановляється письмова ухвала.

Так, заява ГО «Генофонд нації» хоча і подана у порядку ст.302 КАС України, яка регламентує порядок подачі заяви про приєднання до апеляційної скарги, проте ця заява в прохальній частині не зазначає про приєднання до апеляційної скарги, а містить інші вимоги - залучити як третю особу на стороні позивача.

Так чином, колегія суддів дійшла висновку про необґрунтованість заяви ГО «Генофонд нації», оскільки ця заява не відповідає вимогам ст.302 КАС України, тому що не є таковою.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Обставини справи.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що Рішенням Одеської міської ради №4455-УІІ від 20.03.2019р. «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,2880 га, за адресою: м.Одеса, пров.Кренкеля, 2-А, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД», вирішено:

Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, (кадастровий номер 5110137500:37:004:0002), площею 0,2880 га (категорія земель за основним цільовим призначенням - землі рекреаційного призначення), за адресою: м.Одеса, пров.Кренкеля, 2-А.

Надати ТОВ «ОДЕСАІНВЕСТБУД» земельну ділянку, вказану у пункті 1 цього рішення, в оренду на 10 років, цільове призначення - Е.07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, вид використання - для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі, допоміжних споруд, підприємства громадського харчування та інфраструктури для відпочинку.

18.04.2019р. між Одеською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» (Орендар) укладено Договір оренди землі, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю., зареєстрований в реєстрі за №685, згідно якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку площею 0,2880 га, кадастровий номер 5110137500:37:004:0002, що знаходиться за адресою: м.Одеса, пров.Кренкеля, 2-А для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі, допоміжних споруд, підприємства громадського харчування та інфраструктури для відпочинку (п. 1.1. Договору).

Об`єктом оренди є земельна ділянка площею 0,2880 га (п.2.1. Договору).

На земельній ділянці розташований об`єкт нерухомого майна, а саме: нежитлова будівля, що належить Товариству з обмежено відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД»: 1/2 частка - на підставі Договору купівлі-продажу, посвідченого 03.08.2018р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Левчук О.С. за реєстровим №1509, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 03.08.2018р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Левчук О.С., номер запису про право власності 27346203, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:1614586951000; інша 1/2 частка - на підставі Договору купівлі-продажу, посвідченого 03.08.2018р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Левчук О.С. за реєстровим №1510, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 03.08.2018р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Левчук О.С., номер запису про право власності 27346186, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:1614586951000 (п.2.2. Договору). Договір укладено на 10 років (п.3.1. Договору).

Рішенням Одеської міської ради №4456-VІІ від 20.03.2019р. «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,1048 га, за адресою: м.Одеса, пров.Кренкеля, 2-Б, та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД», вирішено:

Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, (кадастровий номер 5110137500:48:006:0004), площею 0,1048 га (категорія земель за основним цільовим призначенням - землі рекреаційного призначення), за адресою: м.Одеса, пров.Кренкеля, 2-Б.

Надати ТОВ «ОДЕСАІНВЕСТБУД» земельну ділянку, вказану у пункті 1 цього рішення, в оренду на 15 років, до реалізації планувальних рішень території, цільове призначення - Е.07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, вид використання - для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі, допоміжних споруд, підприємства громадського харчування та інфраструктури для відпочинку.

18.04.2019р. між Одеською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» (Орендар) укладено Договір оренди землі, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю., зареєстрований в реєстрі за №684, згідно якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1048 га, кадастровий номер 5110137500:48:006:0004, що знаходиться за адресою: м.Одеса, пров.Кренкеля, 2-Б для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі, допоміжних споруд, підприємства громадського харчування та інфраструктури для відпочинку (п. 1.1. Договору).

Об`єктом оренди є земельна ділянка площею 0,1048 га. (п.2.1. Договору).

На земельній ділянці розташований об`єкт нерухомого майна, а саме: нежитлова будівля, що належить Товариству з обмежено відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД»: 1/2 частка - на підставі Договору купівлі-продажу, посвідченого 03.08.2018р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Левчук О.С. за реєстровим №1513, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 03.08.2018р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Левчук О.С., номер запису про право власності 27346216, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:1614587951000; інша 1/2 частка - на підставі Договору купівлі-продажу, посвідченого 03.08.2018р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Левчук О.С. за реєстровим № 1514, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 03.08.2018р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Левчук О.С., номер запису про право власності 27346230, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майка: 16145 87951000 (п.2.2. Договору). Договір укладено на 15 років (п.3.1. Договору).

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» звернулось до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради із заявою про видачу Містобудівних умов та обмежень із доданням необхідних документів, а саме:

І) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію:

Договір оренди землі від 18.04.2019 р., зареєстрований у реєстрі за № 685 щодо земельної ділянки, загальною площею 0,2880 га, кадастровий номер 5110137500:37:004:0002, що розташована за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, земельна ділянка 2-А;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 22.04.2019р., індексний номер 164381733;

договір оренди землі від 18.04.2019 р., зареєстрований у реєстрі за № 684 щодо земельної ділянки, загальною площею 0,1048 га, кадастровий номер 5110137500:48:006:0004, що розташована за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, земельна ділянка 2-Б;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 19.04.2019р., індексний номер 164225997;

2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці:

Договір купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1514;

Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.08.2018р., індексний номер витягу: 133237503;

Договір купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1513;

Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.08.2018р., індексний номер витягу: 133237368;

Договір купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрований у реєстрі за №1510;

Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.08.2018р., індексний номер витягу: 133237082;

Договір купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1509;

Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.08.2018р., індексний номер витягу: 133237221;

викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;

витяги із Державного земельного кадастру.

Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради видано замовнику будівництва «ОДЕСАІНВЕСТБУД» Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення» (далі - Містобудівні умови та обмеження), затверджені Наказом Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-06/295 від 18.11.2019р.

Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНО- ТЕХНІЧНА ЕКСПЕРТИЗА» надано Експертний звіт № 7-043-20-ЕП/00 від 13.11.2020 року щодо розгляду проектної документації по Проекту «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б» яким встановлено, що зазначена документація розроблена відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог до міцності, надійності і довговічності об`єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими можливостями та інших маломобільних груп населення, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, екології, пожежної безпеки, техногенної безпеки, енергозбереження і може бути затверджена з такими техніко-економічними показниками.

В подальшому, Товариство з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» звернулось до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із заявою про видачу Дозволу на виконання будівельних робіт із додаванням:

копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію:

Договір оренди землі від 18.04.2019 р., зареєстрований у реєстрі за № 685 щодо земельної ділянки, загальною площею 0,2880 га, кадастровий номер 5110137500:37:004:0002, що розташована за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, земельна ділянка 2-А;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 22.04.2019р., індексний номер 164381733;

договір оренди землі від 18.04.2019 р., зареєстрований у реєстрі за № 684 щодо земельної ділянки, загальною площею 0,1048 га, кадастровий номер 5110137500:48:006:0004, що розташована за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, земельна ділянка 2-Б;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 19.04.2019р., індексний номер 164225997;

проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законом порядку;

а також:

Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення», видані Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради, затверджені Наказом Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-06/295 від 18.11.2019р.;

Експертний звіт №7-043-20-ЕП/00 від 13.11.2020 року Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНО-ТЕХНІЧНА ЕКСПЕРТИЗА» щодо розгляду проектної документації по Проекту «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б»;

Наказ № 2 від 13.11.2020р. Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» «Про затвердження проекту»;

Договір підряду на виконання проектних робіт №14-09/20-П від 14.09.2020р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС»;

копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду:

Договір купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1514;

Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.08.2018р., індексний номер витягу: 133237503;

Договір купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1513;

Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.08.2018р., індексний номер витягу: 133237368;

-Договір купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрований у реєстрі за№1510;

Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.08.2018р., індексний номер витягу: 133237082;

Договір купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1509;

Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 04.08.2018р., індексний номер витягу: 133237221;

копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд, інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати:

Договір підряду по здійсненню технічного нагляду за будівництвом №2020-15 від 24.11.2020р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» та ФОП ОСОБА_1 ;

Кваліфікаційний сертифікат Серія АР №007466 від 31.01.2019р.

Наказ № 14-09/20 від 14.09.2020р. Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС» «Про призначення головного інженера проекту»;

Наказ №16-11/20 від 16.11.2020р. Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС» «Про призначення відповідального виконавця за здійсненням авторського нагляду»;

Кваліфікаційний сертифікат Серія АР № 003124 від 12.09.2012р, Свідоцтво №00275 від 07.12.2017р.;

Наказ № 10 від 25.11.2020р. Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» «Про призначення відповідальної особи щодо здійснення технічного нагляду при проведенні будівельних робіт»;

Наказ № 02/08/21 від 02.08.2021р. Товариства з обмеженою відповідальністю «КАРТІС ЫЛД1НГ» «Про призначення відповідальної особи при проведенні будівельних робіт з нового будівництва адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б.

Договір підряду №2021-06-02-ГП від 02.06.2021р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» та Товариством з обмеженою відповідальністю «КАРТІС БІЛДІНГ»;

Ліцензія Державної архітектурно-будівельної інспекції від 26.06.2019р. №35-Л Товариства з обмеженою відповідальністю «КАРТІС БІЛДІНГ»;

Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 07 вересня 2021р. видано Дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ013210903560 (Дозвіл) об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б» Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» як замовнику та Товариству з обмеженою відповідальністю «КАРТІС БІЛДІНГ», як генеральному підряднику.

За змістом Дозволу ділянки будівництва: кадастровий номер 5110137500:48:006:0004 площею 0,1048 га та кадастровий номер 5110137500:37:004:0002 площею 0,288 га. Клас наслідків ССЗ. Тип об`єкта: Комплекс (будова), код ДКБСЛ220.9 Будівлі для конторських та адміністративних цілей інші.

Втім, позивач вважаючи що, зазначене будівництво є незаконним, здійснюється на підставі незаконних документів, так як Містобудівні умови та обмеження та Дозвіл на виконання будівельних робіт видано в порушення Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466, чим порушені його права та охоронювані законом інтереси, звернувся з позовом до суду.

Вищевказані обставини підтверджені належними, достатніми та допустимими доказами, і не є спірними.

Нормативно-правове обгрунтування.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявності у ній і додатково поданими доказами, і перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Відповідно до ч.1,2, 3 статті 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Частиною 2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлено Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-ІV (далі - Закон № 3038-VI)? що спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно із частиною 1 статті 3 Закону №3038-VІ відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України, Цивільним, Господарським і Земельним кодексами України, цим Законом, законами України «Про Генеральну схему планування території України», «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність», «Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового Фонду», «Про землеустрій», іншими нормативно-правовими актами, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин.

П.4 ч.І ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції чинній на час видачі містобудівних умов та обмежень) встановлює, що замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.

П.8 ч.І ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» відзначає, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Частиною 1 статті 6 Закону №3038-VI регламентовано, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва (ч.І).

Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів (ч.2).

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону (ч.3).

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації (ч.3).

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування (ч.4).

Згідно ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування (ч.І).

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва (ч.2).

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва. ( При цьому, абзац шостий частини третьої статті 29 у редакції Закону України від 17.01.2017 р. N 1817-VIII діє до 01.01.2019 р.)

Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Витяг з містобудівного кадастру для формування містобудівних умов та обмежень до документів замовника додає служба містобудівного кадастру (у разі її утворення).

Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування (ч.3).

Ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» також встановлює, що Містобудівні умови та обмеження містять: 1) назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта; 2) інформацію про замовника; 3) відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; 4) гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах; 5) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; 6) максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону); 7) мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд; 8) планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони); 9) охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж. Перелік зазначених умов є вичерпним (ч.5).

Надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу (ч.6).

Відомості про надані містобудівні умови та обмеження підлягають внесенню до реєстру містобудівних умов та обмежень, який веде відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури.

Порядок ведення реєстру містобудівних умов та обмежень визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.

Доступ користувачів до даних реєстру містобудівних умов та обмежень здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт уповноваженого органу містобудування та архітектури (ч.7).

Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника.

Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх надав, за заявою замовника, на виконання приписів головних інспекторів будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, або за рішенням суду.

Скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється:1) за заявою замовника; 2) головними інспекторами будівельного нагляду в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду у разі невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам; 3) за рішенням суду.

У разі скасування в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду або за рішенням суду містобудівних умов та обмежень посадові особи відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури несуть відповідальність згідно із законом (ч.8).

Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обгрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Ст.34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції чинній на час видачі дозволу) встановлює, що замовник має право виконувати будівельні роботи після:

1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;

видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля" (ч.1).

Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затверджується Кабінетом Міністрів України (ч.2).

Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом (ч.7).

Ст.37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачає, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт (ч.1).

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається (ч.2).

Для отримання дозволу подається заява, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; 4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду; 5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; 5і) інформація про інженера-консультанта (у разі його залучення); 6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати; 7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, копія договору суперфіцію або копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, не подається у разі, якщо державна реєстрація такого права здійснювалася у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У цьому випадку інформація про документ, який посвідчує відповідне речове право, зазначається у заяві про видачу дозволу на виконання будівельних робіт.

Видача дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності.

Порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначається Кабінетом Міністрів України.

Пункт 27 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. N 466 (Порядок) в редакції чинній на час видачі Дозволу встановлює, що Дозвіл видається на безоплатній основі відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю з використанням Реєстру будівельної діяльності.

Згідно п.28 Порядку замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву через електронний кабінет.

До заяви додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду; копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; інформація про інженера-консультанта (у разі його залучення); інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати; результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, копія договору суперфіцію або копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, не подається у разі, коли державна реєстрація такого права здійснювалася у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У цьому випадку інформація про документ, який посвідчує відповідне речове право, зазначається у заяві про видачу дозволу на виконання будівельних робіт.

Під час подання заяви через електронний кабінет автоматично програмними засобами здійснюється аналіз даних, зазначених у заяві та поданих документах, на їх повноту, відповідність формату, логічність та достовірність. За результатами такого аналізу формується чек-лист, до якого включається перелік питань, що підлягають перевірці посадовою особою органу архітектурно-будівельного контролю, для прийняття рішення щодо видачі дозволу або відмови у його видачі.

Закон України «Про архітектурну діяльність» визначає правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності і спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів.

Ст. 7 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлює, що проектна документація на будівництво об`єктів, розроблена відповідно до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, не підлягає погодженню з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами охорони культурної спадщини, державної санітарно-епідеміологічної служби і природоохоронними органами.

Ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником (ч.1). Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями (ч.2). Проектна документація на будівництво об`єктів не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними особами, утвореними такими органами (ч.6).

Частина 4 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в редакції чинній на час видачі Дозволу встановлює, що підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства; 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Рішення про видачу або анулювання дозволу на виконання будівельних робіт може бути розглянуто у порядку нагляду центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (без права видачі дозволу), або оскаржено до суду.

Пункт 29 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. N 466 (Порядок) в редакції чинній на час видачі Дозволу встановлює, що орган державного архітектурно- будівельного контролю протягом п`яти робочих днів з дня реєстрації заяви видає дозвіл на виконання будівельних робіт або відмовляє у його видачі з використанням Реєстру будівельної діяльності.

Пункт 30 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт встановлює, що підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства: невідповідність цільового призначення земельної ділянки; наявність у поданих документах порушень містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, зокрема дотримання вимог висотності (блакитна лінія), щільності населення, планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони), дотримання охоронних зон об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури та об`єктів підвищеної небезпеки (червоні та жовті лінії), а також зелених насаджень (зелена лінія); 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Висновки суду апеляційної інстанції.

Системний аналіз наведених норм дає можливість стверджувати, що відповідач мав право відмовити у видачі містобудівних умов та обмежень лише у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Щодо твердження апеляційної скарги, що в порушення пп.8 п.1 ст. 1, ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Містобудівні умови та обмеження видано на забудову одразу двох ділянок, колегія відзначає наступне.

Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» не містить обмежень щодо здійснення забудови однієї земельної ділянки одним об`єктом будівництва.

П.4 ч.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає замовника як фізичну або юридичну особу, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.

Таким чином, колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що чинне законодавство не містить заборони щодо отримання замовником одних містобудівних умов та обмежень на забудову кількох земельних ділянок. Право подачі однієї заяви на забудову кількох земельних ділянок передбачено, зокрема, ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Щодо твердження апеляційної скарги, що наміри забудови земельних ділянок не відповідають положенням містобудівної документації на місцевому рівні, їх цільовому, функціональному призначенню, колегія відзначає наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що у Містобудівних умовах та обмеженнях щодо відповідності цільового та функціонального призначення земельних ділянок містобудівній документації на місцевому рівні, зокрема, визначено, що згідно з договором оренди землі від 18.04.2019 р., зареєстрованим у реєстрі за № 685, у користуванні ТОВ «ОДЕСАІНВЕСТБУД» перебуває земельна ділянка, загальною площею 0,2880 га, кадастровий номер 5110137500:37:004:0002, що розташована за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, земельна ділянка 2-А на строк до 18.04.2029 р.

Згідно з договором оренди землі від 18.04.2019 р., зареєстрованим у реєстрі за № 684, у користуванні ТОВ «ОДЕСАІНВЕСТБУД» перебуває земельна ділянка, загальною площею 0,1048 га, кадастровий номер 5110137500:48:006:0004, що розташована за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, земельна ділянка 2-Б на строк до 18.04.2034 р.

Категорія земель за основним цільовим призначенням: землі рекреаційного призначення.

Вид цільового призначення згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель: 07.01 Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

Згідно з договором купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1514, ТОВ «ОДЕСАІНВЕСТБУД» на праві спільної часткової приватної власності належить 1/2 частина нежитлової будівлі, що складається з будівлі, загальною площею 181,8 м2 за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, будинок 2-Б.

Згідно з договором купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1513, ТОВ «ОДЕСАІНВЕСТБУД» на праві спільної часткової приватної власності належить 1/2 частина нежитлової будівлі, що складається з будівлі, загальною площею 181,8 м2 за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, будинок 2-Б.

Згідно з договором купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1510, ТОВ «ОДЕСАІНВЕСТБУД» на праві спільної часткової приватної власності належить 1/2 частина нежитлової будівлі, що складається з нежитлової будівлі літ. «А», загальною площею 363,3 м2 за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, будинок 2-А.

Згідно з договором купівлі - продажу від 03.08.2018 р., зареєстрованим у реєстрі за № 1509, ТОВ «ОДЕСАІНВЕСТБУД» на праві спільної часткової приватної власності належить 1/2 частина нежитлової будівлі, що складається з нежитлової будівлі літ. «А», загальною площею 363,3 м2 за адресою: м. Одеса, пров. Кренкеля, будинок 2-А.

Згідно з «Планом зонування території м. Одеси» (зонінг), затвердженим рішенням Одеської міської ради від 19.10.2016 р. № 1316-VII, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , яка планується для розміщення адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення, розташована у проектній рекреаційній зоні озеленених територій загального користування (Р-3n), де можливе розміщення адміністративних будівель, допоміжних споруд та інфраструктури для відпочинку, а також рекреаційних об`єктів, в межах водоохоронної зони моря і лиманів, пропозиції якої наведені у Генеральному плані. Земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , яка планується під благоустрій, розташована у проектній рекреаційній зоні активного відпочинку (Р-2n). Земельні ділянки використовувати в межах вимог, встановлених Законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та діючих будівельних норм України.

Колегія суддів відзначає, що ст. 1 Закону України «Про землеустрій» визначає, що цільове призначення земельної ділянки - допустимі напрями використання земельної ділянки відповідно до встановлених законом вимог щодо використання земель відповідної категорії та визначеного виду цільового призначення.

Згідно ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», що регламентує особливості регулювання земельних відносин при здійсненні містобудівної діяльності зазначає, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Відповідно до ст. 18 Земельного кодексу України до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об`єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії (ч. 1). Категорії земель України мають особливий правовий режим (ч.2).

Ст.19 Земельного кодексу України встановлює, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Ч.1 ст.20 Земельного кодексу України встановлює, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Ст.50 Земельного кодексу України встановлює, що до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

Відповідно до ст.51 Земельного кодексу України, що визначає склад земель рекреаційного призначення, до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально- туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації.

Ч.3 ст. 52 Земельного кодексу України встановлює, що на землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель.

За змістом Рішень Одеської міської ради №4455-VІІ від 20.03.2019 р., №4456-VІІ від 20.03.2019р. земельні ділянки за категорією земель за основним цільовим призначенням відносяться до земель рекреаційного призначення, цільове призначення земельних ділянок - Е.07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, вид використання - для експлуатації та обслуговування адміністративної будівлі, допоміжних споруд, підприємства громадського харчування та інфраструктури для відпочинку.

Земельні ділянки кадастровий номер 5110137500:48:006:0004 площею 0,1048 га та кадастровий номер 5110137500:37:004:0002 площею 0,288 га відносяться за категорією до земель рекреаційного призначення, вид цільового призначення: 07.01. - для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548 чинної на час видачі містобудівних умов та обмежень, що підтверджується Витягами з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-9925767602023 та НВ-9925767882023 від 09.08.2023р.

Відповідно до ст.20 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відомості Державного земельного кадастру є офіційними.

Ч.1 ст.20 Земельного кодексу України передбачає, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Таким чином, колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що наміри будівництва відповідають цільовому призначенню земельних ділянок та виду їх використання.

Також колегія зауважує, що ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», встановлює, що: містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Ч.ч. 2, 3 ст.2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.

Містобудівна документація розробляється на паперових і електронних носіях на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у державній геодезичній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об`єктів будівництва для формування баз даних містобудівного кадастру.

Ст.16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обгрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального план.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Для населених пунктів з чисельністю населення до 50 тисяч осіб генеральні плани можуть поєднуватися з детальними планами всієї території таких населених пунктів.

Відповідно до ст.18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як Окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів, та підлягає стратегічній екологічній оцінці (4.1).

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації (ч.2).

Зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог:

урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території;

виділення зон обмеженої містобудівної діяльності;

відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій;

урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон;

установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови;

узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями;

відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (ч.3).

Колегія відзначає, що Містобудівною документацією на місцевому рівні є Генеральний план м. Одеси, затверджений рішенням Одеської міської ради від 25.03.2015 № 6489-VI, та План зонування території (зонінгу) м. Одеси, затверджений рішенням Одеської міської ради від 19.10.2016 № 1316-VII.

Згідно Пояснювальної записки до Плану зонування території (зонінгу) м. Одеси, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 19.10.2016р. №1316-VII, визначено поняття Р-3n - «Проектна рекреаційна зона озеленених територій загального користування*», Р-2n «Проектна рекреаційна зона активного відпочинку*» та дане визначення: « * - Крім основних типів територіальних зон генеральним планом обумовлено появу зон з кодовими позначками: " n " - Проектні та "р" - Резервні. Це зони, розташовані на територіях, де за генпланом на розрахунковий період визначена Проектна забудова того чи іншого призначення, зі зміною функціонального призначення існуючої забудови або без такої.

Дозволені та допустимі види забудови та використання земельних ділянок в межах зон з такими кодовими позначками ідентичні видам забудови та використання земельних ділянок без таких кодових позначок.

Згідно Плану зонування території м. Одеси (зонінг), затвердженого рішенням Одеської міської ради від 19.10.2016 р. № 1316-VII, зазначені земельні ділянки відносяться до земель рекреаційного призначення, розташовані у зонах Р-3n (рекреаційна зона озеленених територій загального користування), Р-2n (рекреаційна зона активного відпочинку), що визначає режим використання зазначених земельних ділянок.

При цьому, Рекреаційна зона озеленених територій загального користування Р-3 (Р-3n) призначена для організації повсякденного відпочинку населення та передбачає вид використання - адміністративні будівлі, допоміжні споруди та інфраструктура для відпочинку.

Рекреаційна зона активного відпочинку Р-2n призначена для виконання активних рекреаційних функцій.

Містобудівними умовами та обмеженнями встановлено, що земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , яка планується для розміщення адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення, розташована у проектній рекреаційній зоні озеленених територій загального користування (Р-3n, де можливе розміщення адміністративних будівель, допоміжних споруд та інфраструктури для відпочинку, а також рекреаційних об`єктів, в межах водоохоронної зони моря і лиманів, пропозиції якої наведені у Генеральному плані. Земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , яка планується під благоустрій, розташована у проектній рекреаційній зоні активного відпочинку (Р-2n).

У подальшому, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано Дозвіл на виконання будівельних робіт № ІVО13210903560 об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б».

Таким чином, колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що наміри забудови відповідають містобудівній документації, функціональному та цільовому призначенню земельних ділянок.

Ч. 4 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Отже, правильним є висновок суду першої інстанції, що Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради видано замовнику будівництва Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення» (Містобудівні умови та обмеження), затверджені Наказом Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради № 01-06/295 від 18.11.2019р. правомірно, у відповідності до вищезазначених норм за відсутності підстав для відмови у їх видачі.

Також судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 07 вересня 2021р. видано Дозвіл на виконання будівельних робіт № ІV013210903560 (Дозвіл) об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б» Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» як замовнику та Товариству з обмеженою відповідальністю «КАРТІС БІЛДІНГ», як генеральному підряднику.

За змістом Дозволу ділянки будівництва: кадастровий номер 5110137500:48:006:0004 площею 0,1048 га та кадастровий номер 5110137500:37:004:0002 площею 0,288 га. Клас наслідків ССЗ. Тип об`єкта: Комплекс (будова), код ДКБС:1220.9 Будівлі для конторських та адміністративних цілей інші.

При цьому, колегія суддів не погоджується з твердженням апеляційної скарги, що в порушення статтей 1, 29, 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано один Дозвіл на забудову одразу двох ділянок, в той час як забудова кожної ділянки потребує видачу окремого документу дозвільного характеру та окремих містобудівних умов і обмежень, з огляду на наступне.

На обґрунтування цього твердження позивач посилається на те, що Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення», затверджені Наказом Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради № 01-06/295 від 18.11.2019р. видано на забудову одразу двох ділянок, в той час як підпункт 8 пункту 1 статті 1, статті 29, 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлюють необхідність отримання містобудівних умов та обмежень на кожну земельну ділянку.

Втім, чинне законодавство не зобов`язує замовника будівництва отримати містобудівні умови та обмеження та дозвіл на виконання будівельних робіт на кожну земельну ділянку окремо.

Отже, зазначені доводи позивача є безпідставними.

Не відповідають дійсним обставинам справи і твердження апеляційної скарги щодо невідповідності намірів забудови цільовому та функціональному використанню земельних ділянок.

Наміри забудови відповідно до Дозволу на виконання будівельних робіт № ІУО13210903560 від 07.09.2021р. об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б» відповідають містобудівній документації, функціональному та цільовому призначенню земельних ділянок, їх виду використання, про що зазначено вище.

Щодо твердження апеляційної скарги про порушення ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» суд відзначає наступне.

Ч. 1 ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що до проектної документації на будівництво об`єктів, що підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», додаються результати оцінки впливу на довкілля.

П.7 ч. 3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що до заяви на отримання дозволу додається результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Ч.1 ст.З Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» встановлює, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що будівництво об`єкту «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б» не входить до переліку видів планової діяльності та об`єктів, які підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до ч.3 ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», отже здійснення оцінки впливу на довкілля не вимагається. Наведене підтверджується Листом № 08/1 від 03.08.2020р. проектувальника Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС».

Отже, судом першої інстанції вірно встановлено, що Дозвіл на виконання будівельних робіт № ІV013210903560 від 07 вересня 2021р. об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення за адресою: м. Одеса, Приморський район, пров. Кренкеля, 2-А, 2-Б», виданий Державною архітектурно-будівельною інспекцією України Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД» та Товариству з обмеженою відповідальністю «КАРТІС БІЛДІНГ» та Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративної будівлі з об`єктами рекреаційного призначення», видані Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради замовнику будівництва Товариству з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАІНВЕСТБУД», затверджені Наказом Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-06/295 від 18.11.2019р. є законними та правомірними, що свідчить про відсутність підстав для їх скасування.

Враховуючи викладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для відмови у задоволенні позову.

Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Аналізуючи всі доводи апеляційної скарги, колегія суддів також приймає до уваги висновки ЄСПЛ, викладені в рішенні у справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому суд зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід.

Згідно зі ст. 6 КАС України та ст. 17 Закон України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи і ухвалено судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, відповідно до вимог ст. 242 КАС України.

Згідно зі ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.04.2024р. - без змін.

Керуючись ст.ст. 139, 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Громадської організації "НОВЕ МАЙБУТНЄ" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2024 р. - залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2024 р. у справі за адміністративним позовом Громадської організації "НОВЕ МАЙБУТНЄ" до Департаменту архітектури та містобудівництва Одеської міської ради, Державної інспекції архітектури та містобудування України, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "АЛЬЯНС", Товариство з обмеженою відповідальністю "КАРТІС БІЛДІНГ", Товариство з обмеженою відповідальністю "ОДЕСАІНВЕСТБУД", про визнання протиправними та скасування рішень - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та подальшому оскарженню не підлягає, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 263 , п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

О.В. Епель

В.В. Файдюк

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2024
Оприлюднено22.11.2024
Номер документу123181017
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —320/29225/23

Ухвала від 11.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 28.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 26.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 19.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 30.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 16.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні