П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 600/180/23-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Левицький Василь Костянтинович
Суддя-доповідач - Моніч Б.С.
20 листопада 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Моніча Б.С.
суддів: Залімського І. Г. Кузьмишина В.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 11 червня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРО НАФТА-ПОДІЛЛЯ до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення - рішення та рішення,
В С Т А Н О В И В :
І. ІСТОРІЯ СПРАВИ, КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ
В січні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРО НАФТА-ПОДІЛЛЯ" звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, в якому просило:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення за формою "Н" від 15.09.2022 № 00000/3489/Ж10/24-13-04-09, складене Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області;
визнати протиправними та скасувати рішення про результати розгляду скарги від 02.12.2022 №15903/6/99-00-06-03-01-06, складене ДПС України.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення-рішення про накладення штрафу за порушення строків реєстрації податкових накладних та рішення про результати розгляду скарги від 02.12.2022 №15903/6/99-00-06-03-01-06 є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки він направив контролюючому органу податкові накладні на реєстрацію в межах граничних строків їх реєстрації, встановлених абз. 14 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, відтак своєчасно виконав обов`язок з реєстрації податкових накладних.
ІІ. ЗМІСТ РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 11 червня 2024 року позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 15.09.2022 № 00000/3489/Ж10/24-13-04-09 в частині застосування штрафу в сумі 72173,09 грн.
Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО НАФТА-ПОДІЛЯ" судові витрати (судовий збір) в сумі 2684,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернівецькій області.
В іншій частині позовних вимог відмовлено.
ІІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРО НАФТА-ПОДІЛЯ" (вул. Галицький шлях, буд. 46-Л м. Чернівці, ЄДРПОУ 43633229) зареєстроване як юридична особа 15.09.2021 та взяте на облік ГУ ДПС у Чернівецькій області (Т.1 а.с. 25).
Відповідно до витягу з Реєстру платників податку на додану вартість № 2024124500174, ТОВ "ЄВРО НАФТА-ПОДІЛЯ" зареєстроване платником податку на додану вартість 01.10.2020 (Т.1 а.с. 26).
Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних і фізичних осіб та громадських формувань, позивач здійснює наступні види економічної діяльності: 47.30 Роздрібна торгівля пальним (основний); 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів 71.20 Технічні випробування та дослідження; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазин (Т.1 а.с. 25).
За допомогою спеціалізованого програмного забезпечення "М.E.DOC", позивач протягом операційного дня надіслав на реєстрацію наступні спірні податкові накладі:
податкова накладна № 1 від 01.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:45:
податкова накладна № 2 від 01.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:25;
податкова накладна № 3 від 01.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:29;
податкова накладна № 4 від 01.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:42;
податкова накладна № 5 від 01.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:23:
податкова накладна № 6 від 01.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:31;
податкова накладна № 7 від 01.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:31;
податкова накладна № 8 від 01.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:28;
податкова накладна № 9 від 02.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:01:
податкова накладна № 10 від 02.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:40:
податкова накладна № 11 від 02.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:03:
податкова накладна № 12 від 02.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:04:
податкова накладна № 13 від 02.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:22:
податкова накладна № 14 від 02.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:31;
податкова накладна № 15 від 02.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:25;
податкова накладна № 16 від 01.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:51. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:11;
податкова накладна № 17 від 02.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:41;
податкова накладна № 18 від 04.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:32;
податкова накладна № 19 від 04.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:45;
податкова накладна № 20 від 04.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:33:
податкова накладна № 21 від 04.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:38;
податкова накладна № 22 від 04.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.202
податкова накладна № 22 від 04.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:35;
податкова накладна № 23 від 04.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27.Документ доставлено 01.07.2022 08:05:22;
податкова накладна № 24 від 04.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:36;
податкова накладна № 25 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:38;
податкова накладна № 26 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:42;
податкова накладна № 27 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:39;
податкова накладна № 28 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:23;
податкова накладна № 29 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:40;
податкова накладна № 30 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:01;
податкова накладна № 31 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:47:
податкова накладна № 32 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:44:
податкова накладна № 33 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:29;
податкова накладна № 34 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:49;
податкова накладна № 35 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:32;
податкова накладна № 36 від 05.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:28:
податкова накладна № 37 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:31;
податкова накладна № 38 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:32;
податкова накладна № 39 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:30;
податкова накладна № 40 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:50:
податкова накладна № 41 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:30;
податкова накладна № 42 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:28;
податкова накладна № 43 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:04;
податкова накладна № 44 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:51;
податкова накладна № 45 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:41;
податкова накладна № 46 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:44;
податкова накладна № 47 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:57;
податкова накладна № 48 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:35:
податкова накладна № 49 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:29;
податкова накладна № 48 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:35;
податкова накладна № 49 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:29:
податкова накладна № 50 від 06.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:27;
податкова накладна № 51 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:58;
податкова накладна № 52 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:30;
податкова накладна № 53 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:36;
податкова накладна № 54 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:00;
податкова накладна № 55 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:02;
податкова накладна № 56 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:28;
податкова накладна № 57 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:01;
податкова накладна № 58 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:04;
податкова накладна № 59 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:27;
податкова накладна № 60 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27 Документ доставлено 01.07.2022 08:05:47;
податкова накладна № 61 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:02;
податкова накладна № 62 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:04:58;
податкова накладна № 63 від 07.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:28;
податкова накладна № 64 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:42;
податкова накладна № 65 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:42;
податкова накладна №№ 66 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19.27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:57;
податкова накладна № 67 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:04:59;
податкова накладна № 68 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49 Документ доставлено 01.07.2022 08:03:22;
податкова накладна № 69 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:34;
податкова накладна № 70 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:38;
податкова накладна № 71 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:30;
податкова накладна № 72 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:58;
податкова накладна № 73 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:03;
податкова накладна № 74 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:30;
податкова накладна № 75 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:38;
податкова накладна № 76 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08.05.36,
податкова накладна № 76 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:41;
податкова накладна № 77 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:43;
податкова накладна № 78 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:07;
податкова накладна № 79 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:42;
податкова накладна № 80 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:42;
податкова накладна № 81 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:29;
податкова накладна № 82 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:06;
податкова накладна № 83 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:07;
податкова накладна № 84 від 09.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:28;
податкова накладна № 85 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:34;
податкова накладна № 86 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:30:
податкова накладна № 87 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:43;
податкова накладна № 88 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:37;
податкова накладна № 89 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:29;
податкова накладна № 90 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:32:
податкова накладна № 91 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:37;
податкова накладна № 92 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:21:
податкова накладна № 93 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:43:
податкова накладна № 94 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:28;
податкова накладна № 95 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:35:
податкова накладна № 96 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:30;
податкова накладна № 97 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:32;
податкова накладна № 98 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:32;
податкова накладна № 99 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:40;
податкова накладна № 100 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:01;
податкова накладна № 101 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:41:
податкова накладна № 102 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30:06 2022 10-27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:28;
податкова накладна № 103 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:28;
податкова накладна № 104 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:35;
податкова накладна № 105 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:28;
податкова накладна № 106 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:19;
податкова накладна № 107 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:28;
податкова накладна № 108 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:34;
податкова накладна № 109 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27.Документ доставлено 01.07.2022 08:05:06;
податкова накладна № 110 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:17;
податкова накладна № 111 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:40;
податкова накладна № 112 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:42:
податкова накладна № 113 від 11.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:41:
податкова накладна № 114 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 10:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:05;
податкова накладна № 115 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:40:
податкова накладна № 116 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:28:
податкова накладна № 117 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:42:
податкова накладна № 118 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:48. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:28;
податкова накладна № 119 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:31:
податкова накладна № 120 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18-20. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:37;
податкова накладна № 121 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 16:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:06;
податкова накладна № 122 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:06:00;
податкова накладна № 123 від 12.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:40. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:25;
податкова накладна № 124 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:58:
податкова накладна № 125 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 Документ доставлено 01.07.2022 08:06:00;
податкова накладна № 126 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:48. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:29;
податкова накладна № 127 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:36;
податкова накладна № 128 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2002 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:09;
податкова накладна № 129 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:34;
податкова накладна № 130 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:45;
податкова накладна № 131 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19.27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:09;
податкова накладна № 132 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:06;
податкова накладна № 133 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:34;
податкова накладна № 134 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:24;
податкова накладна № 135 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:37;
податкова накладна № 136 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:28;
податкова накладна № 137 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:16;
податкова накладна № 138 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:31;
податкова накладна № 139 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:09;
податкова накладна № 140 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:32;
податкова накладна № 141 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:42:
податкова накладна № 142 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:08;
податкова накладна № 143 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:06;
податкова накладна № 144 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:35;
податкова накладна № 145 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:40;
податкова накладна № 146 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:46;
податкова накладна № 148 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:38;
податкова накладна № 149 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:21;
податкова накладна № 150 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:33;
податкова накладна № 151 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:05:
податкова накладна № 152 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:03:31:
податкова накладна № 153 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:48;
податкова накладна № 154 від 15.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:32;
податкова накладна № 155 від 08.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:31:
податкова накладна № 156 від 10.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:32;
податкова накладна № 157 від 03.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27 Документ доставлено 01.07.2022 08:05:02;
податкова накладна № 158 від 03.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:31;
податкова накладна № 159 від 03.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27.Документ доставлено 01.07.2022 08:05:26;
податкова накладна № 160 від 03.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:41;
податкова накладна № 161 від 03.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49; Документ доставлено 01.07.2022 08:03:44;
податкова накладна № 162 від 03.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:28;
податкова накладна № 163 від 03.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06 2022 19:27.Документ доставлено 01.07.2022 08:05:42;
податкова накладна № 164 від 03.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:29;
податкова накладна № 165 від 03.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27- Документ доставлено 01.07.2022 08:05:42;
податкова накладна № 166 від 13.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27.Документ доставлено 01.07.2022 08:05:34;
податкова накладна № 167 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:31;
податкова накладна № 168 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27. Документ доставлено 01.07.2022 08:05:08;
податкова накладна № 169 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 19:27.Документ доставлено 01.07.2022 08:05:42;
податкова накладна № 170 від 14.06.2022 була направлена на реєстрацію 30.06.2022 18:49.Документ доставлено 01.07.2022 08:03:40.
На підставі п.п. 19-1.1.1, п.п. 19-1.1.2 п.19-1.1 ст. 19-1, п.п. 20.1.4, п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, ГУ ДПС у Чернівецькій області проведена камеральна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО НАФТА-ПОДІЛЛЯ" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних в ЄРПН з податку на додану вартість.
За наслідками перевірки складено акт № 2185/24-13-04-09/43633229 від 24.08.2022, згідно якого встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН відповідно до вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України ТОВ "ЄВРО НАФТА-ПОДІЛЛЯ", а саме: 173 податкові накладні складені у червні 2022 року, зареєстровано в ЄРПН з порушенням граничних строків їх реєстрації в ЄРПН від 1 до 3 днів на загальну суму ПДВ 722064,09 грн (Т.1 а.с. 53-55).
На підставі висновків, викладених в акті камеральної перевірки, ГУ ДПС у Чернівецькій області винесено податкове повідомлення - рішення за формою "Н" від 15.09.2022 № 00000/3489/Ж10/24-13-04-09, яким за затримку реєстрації податкових накладних від 1 до 3 календарних днів на суму податку на додану вартість 722064,09 грн, до позивача застосовано штраф у розмірі 10% сумі 72206,41 грн (Т.1 а.с. 49).
Згідно розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄДРПН, що є додатком до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, сума штрафної санкції склала 72206,41 грн (Т.1 а.с. 50-51).
Вказане податкове повідомлення-рішення відповідач направив на адресу позивача листом від 15.09.2022 № 6518/6/24-13-04-09 з повідомленням про вручення, яке отримане останнім 21.09.2022, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
Не погоджуючись із названим рішенням, позивач звернувся зі скаргою 01.10.2022 до ДПС України (Т.1 а.с. 45-47).
Рішенням від 18.10.2022 № 12804/6/99-00-06-03-01-06 ДПС України продовжило строк розгляду скарги до 02.12.2022 (включно) (Т.1 а.с. 40).
За результатом розгляду скарги, рішенням від 02.12.2022 № 15903/6/99-00-06-03-01-06 скаргу залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 15.09.2022 № 00000/3489/Ж10/24-13-04-09 без змін (Т.1 а.с. 32-36).
Вказане рішення ДПС Україна від 02.12.2022 надіслано на адресу ТОВ "ЄВРО НАФТАПОДІЛЛЯ" рекомендованим листом із трекінгом 0405352418250 02.12.2022 та отримано 16.12.2022 (Т.1 а.с. 41).
Вважаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення та рішення про результати розгляду скарги протиправним, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
IV. ОЦІНКА СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ
Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що податкові накладні, які виписані з 01.06.2022 по 15.06.2022, граничний термін реєстрації яких 30.06.2022, направлено на реєстрацію 30.06.2022 о 18:49 год та в 19:27 год, тобто у межах граничних строків та впродовж операційного дня, визначеного Порядком №1246 (до 20:00 год), тому позивачем не допущено пропуску строку реєстрації названих податкових накладних.
У спірних відносинах позивачем виконано свій обов`язок щодо своєчасного направлення на реєстрацію податкових накладних, які були предметом камеральної перевірки податкового органу, тому відсутні підстави для притягнення позивача до фінансової відповідальності щодо своєчасного направлення на реєстрацію податкових накладних, виписаних в період з 01.06.2022 по 15.06.2022 зареєстрованих 30.06.2022.
Оскільки судовим розглядом підтверджується факт несвоєчасної реєстрації тільки податкових накладних № 316, № 317, № 318, № 319, які виписані 30.06.2022 на загальну суму 333,32 грн розмір штрафу 10% становить на суму 33,32 грн, що у відповідача були наявні підстави для застосування до позивача штрафу за затримку реєстрації податкових накладних № 316, № 317, № 318, № 319 на 3 дні у розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних.
Відтак, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач протиправно застосував до позивача штраф у сумі 72173,09 грн (72206,41 грн - 33,32 грн), а тому в цій частині позов підлягає задоволенню.
V. ДОВОДИ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, неповне з`ясування обставин справи, оскаржив його в апеляційному порядку з вимогою скасувати рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 11 червня 2024 року та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити.
В обґрунтування апеляційної скарги податковий орган зазначає, що податкові накладні були направлені на реєстрацію із запізненням. Несвоєчасна реєстрація податкових накладних була наслідком незабезпечення технічним адміністратором Реєстру умов проходження зазначених документів з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної податкової служби України, а також настанням подій, що є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними та такими, що відносяться до форс-мажорних обставин. Також апелянт зазначив, що якщо автору електронного документа протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Апелянт вказав, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним, прийнятим в межах компетенції контролюючого органу та відповідно до вимог чинного законодавства, а відтак не підлягає скасуванню.
Позивач не скористався правом подання відзиву на апеляційну скаргу, що в силу вимог ч.4 ст.304 КАС України не перешкоджає розгляду справи.
VI. ОЦІНКА АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ
Апеляційний суд, перевіривши доводи апеляційної скарги, виходячи з меж апеляційного перегляду, визначених ст. 308 КАС України, а також надаючи оцінку правильності застосування судом норм матеріального чи порушення норм процесуального права у спірних правовідносинах, виходить з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі - ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Контролюючі органи здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків. Контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбачених законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів платежів (п.п. 19-1.1.1, п.п. 19-1.1.2, п.п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України).
Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Згідно п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право, зокрема, застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пункту111.2 статті 112 ПК України фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність, що встановлюється згідно з цим Кодексом, застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).
Фінансова відповідальність, що встановлюється згідно з іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, може застосовуватися у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
Як слідує з матеріалів справи, відповідачем була проведена камеральна перевірка позивача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних.
За наслідками перевірки камеральної перевірки, відповідачем складено акт № 2185/24-13-04-09/43633229 від 24.08.2022, в якому зафіксовано порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації 173 податкових накладних, які зареєстровано в ЄРПН з порушенням граничних строків їх реєстрації в ЄРПН від 1 до 3 днів на загальну суму ПДВ 722064,09 грн.
Дослідженням матеріалів справи встановлено, що податкові накладні з крайнім строком реєстрації 30.06.2022, були направлені на реєстрацію 30.06.2022 після 18:00 год, а саме в 18:49 год. або в 19:27 год.
За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до абзацу пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 13 пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Відповідно до абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Отже, продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Таким чином, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН визначено у Порядку ведення Єдиного державного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246), який є та був чинним на час спірних правовідносин.
За визначенням у пункті 1 Порядку № 1246 операційним днем є частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Як установлено у пункті 3 Порядку № 1246 операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
У пункті 13 Порядку № 1246 передбачено формування за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку № 1246).
З аналізу зазначених норм Податкового кодексу України та Порядку №1246 слідує, що прийняття чи неприйняття податкових накладних, надісланих засобами електронного зв`язку, відбувається на автоматичному рівні з урахуванням особливостей електронного документообігу у межах операційного дня, який відповідно до Порядку №1246 триває у робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної.
Як визначено у підпункті 14.1.56-2 пункту 14.1 статті 14 ПК України електронний кабінет - сукупність інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, призначених для взаємодії між платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами з питань реалізації прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Взаємодія реалізується через: портальне рішення для користувачів - платників податків, робота в якому здійснюється он-лайн (через мережу Інтернет у режимі реального часу) та не вимагає обов`язкового використання спеціалізованого клієнтського застосування; портальне рішення для користувачів - державних органів, у тому числі контролюючих; програмний інтерфейс (API), що дає змогу реалізувати повноту функціоналу електронного кабінету; інші засоби, бази даних, реєстри, що ведуться в електронному вигляді, інформаційні, телекомунікаційні, інформаційно-телекомунікаційні системи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Відповідно до пункту 42-1.2 статті 42-1 ПК України електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, реєстрації, коригування податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних та акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
При цьому згідно з пунктом 42-1.6 цієї ж статті ПК України електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Проведення технічного обслуговування електронного кабінету у день, на який припадає граничний строк подання податкових декларацій, та з 8 до 20 години будь-якого іншого календарного дня забороняється. Технічне обслуговування електронного кабінету проводиться у порядку, що визначається методологом електронного кабінету.
Відповідно доп.42.6 ст.46 ПК України електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до цього Кодексу, законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" без укладення відповідного договору.
Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абз. 10 п.42.6 ст. 42 ПК України).
У відповідності до абзацу другого пункту 8 розділу II Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №557 від 06.06.2017 (надалі - Порядок обміну електронними документами), перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 7 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається кваліфікована електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
Пунктом 9 Порядку обміну електронними документами, передбачено, якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Відповідно до пунктів 3,4,5,6 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України №557 від 06.06.2017 року, після накладання кваліфікованого електронного підпису автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням засобів електронного зв`язку до адресата протягом операційного дня.
Електронні форми документів у форматі за стандартом на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС.
У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня.
Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану", який набрав чинності 17 березня 2022 року, доповнено пункт 69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" ПК України, зокрема, підпунктом 69.18, відповідно до якого установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.
При цьому питання щодо визначення предмету регулювання (кола відносин), на які поширюється дія підпункту 69.18 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України у співвідношенні з нормами статті 201 ПК України та Порядку № 1246 вже розглядалося судом касаційної інстанції та ним було сформульовано правовий висновок щодо застосування підпунктів 69.18 пункту 69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" ПК України.
Так, у постанові від 14 грудня 2023 року у справі № 260/5659/22 Верховний Суд зазначив, що зміст зазначеної норми підтверджує те, що дія цієї норми стосується електронних документів, але буквальне тлумачення вказаної норми дає підстави вважати, що цією нормою врегульовано порядок приймання електронних документів контролюючим органом шляхом звуження часових рамок, протягом яких контролюючий орган міг реалізувати свою поведінку у вигляді надання електронних сервісів та приймання електронних документів.
Відповідно, дія підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України поширюється на правовідносини, які складаються в процесі приймання електронних документів контролюючим органом, проте не регулює питання надсилання таких документів платником податків, не встановлює жодних обмежень поведінки платника щодо вчинення дій, спрямованих на реалізацію виконання обов`язку щодо подання відповідних даних контролюючому органу.
Правове значення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України полягає у тому, що цією нормою звільнено контролюючий орган від обов`язку забезпечувати функціонування електронних сервісів після 18 години та у позаробочі дні.
Разом із тим, правовий припис підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України не стосується порядку вчинення дій платником податків, а отже, не змінює граничних строків та порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в аспекті спрямованих платником дій для таких цілей.
Так, контролюючий орган вчиняє дії щодо прийняття податкових накладних/розрахунків коригування та надсилання квитанцій в інші строки та з урахуванням обмежень, введених підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" ПК України - у робочі дні з 8 години до 18 години. Тобто, такі скорочені строки вчинення дій контролюючим органом щодо прийняття електронних документів не означають одночасного обмеження платника податків щодо виконання податкового обов`язку поданням податкових накладних/розрахунків коригування на реєстрацію.
Виходячи із співвідношення предметів регулювання підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, норм статті 201 ПК України та Порядку № 1246, вчиненню платником дій щодо надіслання на реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування у визначений у Порядку № 1246 строк кореспондують дії контролюючого органу щодо приймання та проведення реєстрації означених накладних відповідно до строків, установлених у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, що становить належний порядок вчинення платником дій з надсилання та прийняття контролюючим органом для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування під час воєнного стану.
При цьому, задля забезпечення належної реалізації процедури реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, контролюючий орган зобов`язаний прийняти податкові накладні/розрахунки коригування, надіслані у межах граничних строків та впродовж операційного дня, визначених для платника у Порядку № 1246, та на наступний робочий день до 18 години, якщо прийняття таких податкових накладних/розрахунків коригування є неможливим у межах попереднього дня з урахуванням строків у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, прийняти їх та зареєструвати. Іншими словами, у контролюючого органу зберігається обов`язок належного реагування на правомірні дії платника, але з урахуванням обмеженого робочого часу податкового органу згідно з підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" ПК України.
Наведений підхід узгоджується з принципом "належного урядування", згідно з яким у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи мають діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, параграф 120, ECHR 2000-I; "Онер`їлдіз проти Туреччини" [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, параграф 128, ECHR 2004-XII; "Megadat.com S.r.l. проти Молдови" (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, параграф 72; "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, параграф 51).
У рішенні у справі "Рисовський проти України" Європейський суд з прав людини вказав на те, що принцип "належного урядування", зокрема, передбачає, що на державні органи покладений обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не можуть мати можливість уникати виконання своїх обов`язків (заява № 29979/04, параграф 70).
Принцип "належного урядування", як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість (рішення у справі "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), параграф 73). Будь-яка інша позиція була б рівнозначною, inter alia, санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам. З іншого боку, потреба виправити минулу "помилку" не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу (рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки" (Pincova and Pine v. The Czech Republic), заява № 36548/97, параграф 58). Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (рішення у справі "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, параграф 74).
Зокрема, на державні органи покладений обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, параграф 74; "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, параграф 37) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), параграф 128; "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), параграф 119).
У подальшому законодавець усунув неоднозначність правового регулювання закріпивши у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України положення про те, що операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин. Ці зміни внесені до підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України згідно із Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набрав чинності 8 лютого 2023 року.
Згідно з введеною нормою визначення операційного дня для цілей вчинення платником дій щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування не пов`язано з робочими днями, а також розширено часові межі для вчинення належних дій платником податку.
Вищевказана правова позиція суду апеляційної інстанції узгоджується з правовим висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 15.08.2024 у справі № 160/20076/23.
Відповідно до пункту 109.1 статті 109.1 ПК України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У постанові від 1 липня 2020 року у справі №520/3640/19 Верховний Суд зазначив, що відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У визначенні податкового правопорушення законодавець прямо не зазначає про необхідність встановлення вини у діях платника податків.
Разом з тим, відповідно до правової позиції Верховного Суду (постанови від 14 серпня 2018 року справі №803/1583/17, від 30 січня 2018 року у справі № 815/2745/17, від 2 липня 2019 у справі № 2340/3802/18, від 20 серпня 2019 у справі № 1640/3125/18) вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.
Верховний Суд у постанові від 14 лютого 2019 у справу №809/1040/17 дійшов висновку, що оскільки судами встановлено, що позивач не допустив протиправних дій у даному випадку, тому навіть за умови відсутності у відповідача відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов`язку з реєстрації податкової накладної, останній не підлягає притягненню до відповідальності. Також у цій справі суд звертав увагу на безпідставність доводів контролюючого органу про те, що платник повинен розрахувати всі ризики, пов`язані з роботою електронної системи та врахувати те, що відповідач повинен мати достатньо часу на проведення перевірки податкових накладних на відповідність, оскільки Порядком не встановлено будь-яких обмежень платнику у надсиланні податкових накладних для реєстрації в останній день 15-денного строку.
У постанові Верховного Суду від 12 липня 2019 у справі № 0940/1600/18 суд касаційної інстанції за результатами системного аналізу норм матеріального права дійшов висновку, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДФС, та/або безпосередніх дій працівників ДФС, на яку (які) платник податку не має впливу.
За висновком Верховного Суду, викладеного у постанові від 22.11.2021 у справі № 160/10558/19, надавши суду докази направлення на реєстрацію податкових накладних, зокрема скрін-шоти програми m.e.doc, позивач вчинив усі залежні від нього дії для підтвердження своєчасної реєстрації податкових накладних. Тоді як відповідач у відповідності до вимог частини 2статті 77 КАС України не довів правомірності прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Системний аналіз наведених норм права та висновків Верховного Суду в контексті конкретних обставин справи дає підстави для такого висновку, що при встановленні обставин вчинення платником усіх необхідних дій щодо своєчасної реєстрації податкової накладної, натомість її реєстрація була здійснена з порушенням граничного терміну з незалежних від платника податку причин, у такому випадку відсутній склад податкового правопорушення, як наслідок - відсутні підстави для притягнення до відповідальності на підставі статті 120-1 ПК України.
З аналізу положень ПК України, Порядків № 1246 та №557, вбачається, що податковим законодавством визначено обов`язок надіслання платником податку звітності саме у межах операційного дня, який за вимогами законодавства триває з 8-ї до 20-ї години. При цьому, якщо граничні строки реєстрації податкових накладних припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем, законодавство не визначає час його тривалості.
Матеріалами справи підтверджується, що податкові накладні направлялись платником до Реєстру 30.06.2022.
При цьому, саме по собі направлення цих податкових накладних саме 30.06.2022, тобто в останній день строку, є правомірним. В той же час податковим органом помилково зараховано позивачу зайвий день - 01.07.2022, оскільки контролюючий орган зобов`язаний був, до кінця операційного дня, коли були надіслані відповідні ПН, надіслати позивачу одну з квитанцій, про прийняття/неприйняття податкової накладної, із зазначенням відповідних причин.
Однак, до кінця відповідного операційного дня позивачу не були надіслані квитанції про прийняття або не прийняття вказаних вище податкових накладних, відповідні квитанції були надіслані на наступний операційний день, що є порушенням пункту 201.10 статті 201 ПК України та пункту 14 Порядку №1246.
При розгляді даної справи колегія суддів також враховує правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 01.12.2022 у справі № 640/18804/19, в якій останній зазначив, що ненадання відповідачем належних та допустимих доказів про надіслання позивачу квитанцій про прийняття або неприйняття податкових накладних саме протягом операційного дня свідчить про те, що в силу вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України, такі податкові накладні вважаються зареєстрованими в ЄРПН. Встановивши, що позивач виконав свій обов`язок щодо своєчасного направлення податкових накладних для реєстрації в електронній системі документообігу, суди дійшли обґрунтованого висновку про те, що він не може нести відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних з незалежних від нього обставин.
З огляду на вищевикладене, беручи до уваги дату та час надіслання (протягом робочого дня 30.06.2022 (18:49 год або 19:27 год) позивачем на реєстрацію спірних податкових накладних, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про дотримання позивачем граничних строків для реєстрації, що вказує на безпідставність застосування штрафної санкції в сумі 72173,09 грн на підставі оскаржуваного повідомлення-рішення та є підставою для його скасування у відповідній частині.
З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції у цій справі є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права та при дотриманні норм процесуального права, з дослідженням усіх основних питань, які є важливими для прийняття даного судового рішення.
Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону і підстав для його скасування не вбачається.
VII. ВИСНОВКИ СУДУ
З огляду на викладене, колегія суддів уважає, що рішення суду першої інстанції відповідає вимогам статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, підстав для задоволення вимог апеляційної скарги відповідача колегією суддів не встановлено.
Згідно з частини 1 статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права та підстав для його скасування не вбачається, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 11 червня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Моніч Б.С. Судді Залімський І. Г. Кузьмишин В.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2024 |
Оприлюднено | 22.11.2024 |
Номер документу | 123181143 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Моніч Б.С.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні