Ухвала
від 25.11.2024 по справі 821/609/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 821/609/14

УХВАЛА

25 листопада 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.,

розглянувши у письмовому провадженні заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про заміну стягувача у виконавчому документі , -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 18.03.2014 адміністративний позов задоволено, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Синта» (код ЄДРПОУ 30424122) на користь Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за травень 2013 року в сумі 151,18 грн.

29.04.2014 року виданий виконавчий лист у справі.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 18.09.2020 року замінено стягувача у виконавчому листі від 29.04.2014 №821/609/14, з Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області.

06.11.2024 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява ГУПФ України в Херсонській області, у якій заявник просить суд:

- замінити сторону стягувача у виконавчому провадженні від 01.10.2020 року №63165183, відкритому за виконавчим листом №821/609/14 від 29.04.2014 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Синта" заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за травень 2013 року в розмірі 151,18 грн. з Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області на Головне управління ДФС у Херсонській області.

- справу розглядати без представника заявника.

Згідно Розпорядження Голови Верховного Суду від 18.03.2022р. №11/0/9-22 Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (окремі суди Донецької, Харківської та Херсонської областей) територіальна підсудність справ Херсонського окружного адміністративного суду визначена за Одеським окружним адміністративним судом.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями адміністративна справа розподілена на суддю Аракелян М.М.

В обґрунтування заяви ГУПФ України в Херсонській області вказує, що 11 серпня 2013 року набрав чинності Закон України від 04.07.2013 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку із проведенням адміністративної реформи", яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України. Пунктом 102 розділу І Закону № 406 у пункті 6 частини 1 статті 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" слова "територіальними органами Пенсійного фонду України" замінено словами "органом доходів і зборів", та викладено частину четверту статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" в наступній редакції: "4. Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно- правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику". Відповідно до 19-1.1.2, 19-1.8. 19-1.1.22, 19-1.1.24, 19-1.1.31 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; здійснюють відстрочення, розстрочення та реструктуризацію грошових зобов`язань та/або податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, а також списання безнадійного податкового боргу; надають центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, узагальнену практику застосування законодавства з питань оподаткування, законодавства з питань сплати єдиного внеску. Статтею 19-3 ПК України визначено функції державних податкових інспекцій, а саме: Державні податкові інспекції: здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Заявник вважає, що оскільки адміністрування єдиного внеску наразі входить до компетенції податкового органу, слід замінити його як стягувача на ГУ ДФС у Херсонській області.

Копія заяви надіслана відповідачу 31.10.2024 року.

Для розгляду заяви було призначено судове засідання на 14.11.2024 року.

У судове засідання 14.11.2024 року учасники справи не з`явились, були повідомлені про час та день проведення судового засідання; позивач шляхом доставки до Електронного кабінету повістки; відповідач шляхом надіслання судової повістки засобами поштового зв`язку.

З огляду на приписи ч.2 ст.379 КАС України, заява ГУПФ України в Одеській області розглянута в письмовому провадженні.

Розглянувши у порядку письмового провадження заяву представника позивача, суд дійшов наступного.

Згідно із ст.14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ст. 124 Конституції України, ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.

Статтею 129-1 Конституції України визначено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

11 серпня 2013 року набрав чинності Закон України від 04.07.2013 року Х2 406-УП "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку із проведенням адміністративної реформи", яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.

Пунктом 102 розділу І Закону №406 у пункті 6 частини 1 статті 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" слова "територіальними органами Пенсійного фонду України" замінено словами "органом доходів і зборів", та викладено частину четверту статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" в наступній редакції: "4. Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно- правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику".

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску.

Згідно з п.7 ч.1 ст.13 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" органи доходів і зборів мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску. Крім того, відповідно до п.2 Перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку із проведенням адміністративної реформи" процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів поширюються на періоди до набрання чинності цього Закону.

За визначенням підпункту 14.1.1-1 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституцінну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об`єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

У свою чергу, відповідно до п.п. 19-1.1.2, 19-1.8. 19-1.1.22, 19-1.1.24, 19-1.1.31 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; здійснюють відстрочення, розстрочення та реструктуризацію грошових зобов`язань та/або податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, а також списання безнадійного податкового боргу; надають центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, узагальнену практику застосування законодавства з питань оподаткування, законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Разом з цим ст. 19-3 ПК України визначено функції державних податкових інспекцій, а саме: Державні податкові інспекції: здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Згідно ч. 5 ст. 15 ЗУ «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Суд вважає безпідставним покликання стягувача на те, що наразі адміністрування єдиного внеску входить до компетенції ГУ ДФС у Херсонській області як на підставу для заміну стягувача у виконавчому провадженні.

Адміністрування єдиного внеску стосовно ТОВ «Синта» відбувалося до того, як адміністративний суд ухвали рішення від 18.03.2014 року, відповідні повноваження до ухвалення рішення здійснював саме орган ПФУ.

Наразі йдеться про виконання судового рішення у виконавчому провадженні, а не про припинення повноважень ГУПФ України в Херсонській області з адміністрування єдиного внеску.

Суд вважає, що наразі відсутня обставина вибуття ГУПФ України в Херсонській області як стягувача у виконавчому провадженні, що є необхідною умовою для застосування ст.379 КАС України.

Підстав для заміни сторони стягувача у виконавчому провадженні №63165183 за заявою ГУПФ України в Херсонській області суд не убачає, тому відмовляє у задоволенні заяви.

Згідно із ч.3 ст.379 КАС України ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Керуючись ст.ст. 241-243, 248, 250, 256, 379 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про заміну сторони виконавчого провадження №63165183.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку та строки, передбачені ст.ст.294-297 КАС України.

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2024
Оприлюднено27.11.2024
Номер документу123275252
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —821/609/14

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні