ГОСПОДАРСЬКИЙ С У Д
Кіровоградської області
вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,
тел. 30-10-22, 30-10-23 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
27 листопада 2024 рокум. Кропивницький Справа № 912/2312/24
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Закуріна М.К. (надалі Суд), розглянувши заяву розпорядника майна арбітражного керуючого Пашковського А.А., подану у справі
за заявою Головного управління ДПС У Кіровоградській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бунаж Х»
про банкрутство,
за участі:
- секретаря судового засідання Рудченко І.О.,
у с т а н о в и в:
13.11.2024 розпорядник майна арбітражний керуючий Пашковський А.А. (надалі Розпорядник майна) подав клопотання про витребування у ТОВ «Бунаж» документів та інформації, а саме просить суд:
- витребувати у ТОВ «Бунаж Х» (керівника, органу управління боржника) бухгалтерську та фінансову документацію боржника для проведення аналізу фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника згідно переліку, визначеного Методичними рекомендаціями щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 № 14 (у редакції наказу Міністерства економіки України від 26.10.2010 № 1361);
- зобов`язати ТОВ «Бунаж Х» (керівника, органу управління боржника) забезпечити розпоряднику майна можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитись з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна;
- зобов`язати ТОВ «Бунаж Х» (керівника, органу управління боржника) надати розпоряднику майна всі необхідні документи та представити майно боржника для проведення інвентаризації розпоряднику майна.
У якості обґрунтування клопотання Розпорядник майна вказав, що:
- виконуючи повноваження розпорядника майна він надіслав ТОВ «Бунаж Х» запити № 02-01/4-4 від 14.10.2024 та № 02-01/4-5 від 14.10.2024 стосовно отримання та забезпечення доступу до інформації, що зберігається у базах даних, які використовуються посадовими особами для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку та звітності, а також необхідності надання документів, які відображають фінансово-майновий стан та господарську діяльність; проте ТОВ «Бунаж Х» не відреагувало за запити, витребувану інформацію та документи не надало;
- за місцем реєстрації ТОВ «Бунаж Х» не знаходиться, статистичну, фінансову та податкову звітність не подає; за наслідками вжитих заходів йому не вдалося установити фактичне місцезнаходження ТОВ «Бунаж Х» та його управлінських органів;
- з метою отримання запитуваної інформації та реагування на дії керівництва ТОВ «Бунаж Х» він також звернувся до Кропивницького районного управління поліції ГУНП в Кіровоградській області;
- відсутність документів та інформації ускладнює виконання ним повноважень керуючого реструктуризацією, у тому числі інвентаризації майна боржника та аналізу фінансово-господарського стану щодо наявності ознак фіктивного банкрутства.
Ухвалою від 14.11.2024 Суд прийняв клопотання до розгляду у судовому засіданні, яке призначив на 27.11.2024. У судове засідання представник ТОВ «Бунаж Х» та Розпорядник майна не прибув, а тому розгляд клопотання Суд здійснив без їх участі.
За результатами розгляд клопотання та матеріалів справи Суд установив, що ухвалою від 09.10.2024 відкрив провадження у справі про банкрутство ТОВ «Бунаж Х», увів процедуру розпорядження майном, призначив розпорядника майна, а також установив строк для проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника (до 30.11.2024).
14.10.2024 Розпорядник майна надіслав ТОВ «Бунаж Х» лист № 02-01/4-3 та запити № 02-01/4-4, № 02-01/4-5 стосовно отримання документів, які відображають його фінансово-майновий стан та господарську діяльність за останні три роки, що передували даті початку провадження у справі про банкрутство. Підтвердженням надіслання є поштова квитанція № 2800375095525 та опис вкладення поштового відправлення.
За твердженнями Розпорядника майна ТОВ «Бунаж Х» витребуваних документів та інформації не надало.
Наведені обставини вказують на наявність підстав для задоволення клопотання з урахуванням наступних правових положень.
Так, перелік обов`язків арбітражного керуючого у межах виконання ним функцій розпорядника майна перелічені у частині 2 статті 12 Кодексу України з процедур банкрутства. Зокрема, арбітражний керуючий зобов`язаний, з-поміж іншого:
- проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію (пункту 3);
- подавати відомості (інформацію) про фінансовий стан боржників, стосовно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність); до інформації про фінансовий стан боржника належить інформація про: значні правочини чи правочини із заінтересованістю, укладені боржником або від його імені (найменування сторін, суть зобов`язань, вартість майна, що передається за правочином, строк виконання зобов`язань); інвентаризацію майна боржника (дати початку та закінчення інвентаризації); дебіторів боржника, розмір заборгованості яких перевищує 5 відсотків сукупних вимог конкурсних кредиторів (зазначається найменування або ім`я, місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та розмір заборгованості); обтяження майна боржника (об`єкт обтяження, вид обтяження, орган або особа, в інтересах якої накладено обтяження, підстави накладення обтяження); реєстр вимог кредиторів; строки виконання плану санації (для керуючого санацією) або плану реструктуризації (для керуючого реструктуризацією); аналіз фінансово-господарської діяльності боржника; дату, час і місце проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів (зазначається не пізніше ніж за три робочі дні до дня проведення таких зборів); тексти рішень зборів та комітету кредиторів (вносяться протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення); текст затвердженого судом плану санації або плану реструктуризації (вноситься протягом трьох робочих днів з дня затвердження плану судом); декларацію про майновий стан боржника - фізичної особи (пункт 5);
- виконувати інші повноваження, передбачені законодавством (пункт 11).
Проведення аналізу фінансово-господарського стану підприємства розпорядником майна повинне здійснюватися з урахуванням положень «Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства», затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 № 14 у наступних редакціях.
Так, за змістом пункту 1 розділу ІІ Методичних рекомендацій основними джерелами інформації для проведення аналізу є: установчі документи підприємства (засновницький договір, статут), а також довідка про включення до ЄДРПОУ, свідоцтво про державну реєстрацію, реєстр власників акцій (за наявності); баланс підприємства (форма N 1), для суб`єктів малого підприємництва - форма N 1-м); звіт про фінансові результати (форма N 2), для суб`єктів малого підприємництва - форма N 2-м); звіт про рух грошових коштів (форма N 3); звіт про власний капітал (форма N 4); примітки до річної фінансової звітності (форма N 5); звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) (форма N 11-ОЗ); обстеження технологічних інновацій промислового підприємства (форма N 1-інновація); звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість (форма N 1-Б); звіт з праці (форма N 1-ПВ); звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці (форма N 1-ПВ (умови праці)); звіт про використання робочого часу (форма N 3-ПВ); звіт про виробництво промислової продукції (форма N 1П-НПП); інша інформація, необхідна для проведення аналізу та виявлення резервів виробництва.
Відповідно до пункту 2.1. розділу ІІІ Методичних рекомендацій оцінка змін фінансового стану підприємства здійснюється за попередні три календарні роки для формування загального уявлення та загальних тенденцій його розвитку.
Тією ж статтею 12 КУзПБ передбачені права розпорядника майна, які направленні на забезпечення виконання покладених на нього обов`язків. Так він має право, з-поміж іншого, звертатися із запитами арбітражного керуючого, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб (пункт 5 частини 1); здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом (пункт 8 частини 1).
Безпосередньо запит арбітражного керуючого згідно з положеннями частини 1 статті 12-1 КУзПБ - це письмове або у формі електронного документа звернення арбітражного керуючого, призначеного господарським судом розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією, керуючим реалізацією, до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань, фізичних осіб про надання інформації, копій документів, необхідних арбітражному керуючому для здійснення повноважень у справі про банкрутство (неплатоспроможність) щодо боржника, а також членів сім`ї боржника - фізичних осіб, визначенихабзацом другимчастини п`ятої статті 116 цього Кодексу, стосовно якого арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацію або керуючого реалізацією.
У свою чергу, у відповідності до частини 2 статті 12-1 КУзПБ підприємства (тощо), яким направлено запит арбітражного керуючого, зобов`язані не пізніше десяти робочих днів з дня його отримання надати відповідну інформацію та копії документів.
Отже, розпорядник майна для виконання покладених на нього обов`язків має право отримувати інформацію та документи, які необхідні для виконання ним повноважень, від боржника та інших органів, підприємств, а ті, зобов`язані надати їх протягом десяти робочих днів.
У цьому контексті Суд установив, що Розпорядник майна звернувся до ТОВ «Бунаж Х» з вимогами про надання інформації та документів, необхідних для виконання ним обов`язків керуючого реструктуризації, але останнє їх не надало. Цим ТОВ «Бунаж Х» унеможливило повне виконання обов`язків Розпорядником майна.
У відповідності до частини 1 статті 81 Господарського процесуального кодексу України учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про їх витребування судом.
З урахуванням викладеного, а також з огляду на необхідність всебічного та повного з`ясування всіх обставин справи, подане клопотання підлягає задоволенню, оскільки Розпорядник майна не має можливості самостійно надати відповідні докази до суду через наявну бездіяльність ТОВ «Бунад Х».
На підставі викладеного та керуючись статтями 12-1 КУзПБ, 81, 232 ГПК України
у х в а л и в :
1. Клопотання розпорядника майна арбітражного керуючого Пашковського А.А. задовольнити.
2. Витребувати у ТОВ «Бунаж Х» (керівника, органу управління боржника) бухгалтерську та фінансову документацію боржника для проведення аналізу фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника згідно переліку, визначеного Методичними рекомендаціями щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 № 14 (у редакції наказу Міністерства економіки України від 26.10.2010 № 1361).
3. Зобов`язати ТОВ «Бунаж Х» (керівника, органу управління боржника) забезпечити розпоряднику майна арбітражному керуючому Пашковському А.А. можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитись з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна.
4. Зобов`язати ТОВ «Бунаж Х» (керівника, органу управління боржника) надати розпоряднику майна арбітражному керуючому Пашковському А.А. усі необхідні документи та представити майно боржника для проведення його інвентаризації.
Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення та оскарженню не підлягає.
Суддя М.К. Закурін
Копію ухвали надіслати:
- розпоряднику майна арбітражному керуючому Пашковському А.А. в електронній формі до електронного кабінету;
- боржнику - ТОВ «Бунаж Х»: 25074, м. Кропивницький, вул. Верхня Биковська, б. 8.
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123337380 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Закурін М.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні