ГОСПОДАРСЬКИЙ С У Д
Кіровоградської області
вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,
тел. 30-10-22, 30-10-23 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
27 листопада 2024 рокум. Кропивницький Справа № 912/2312/24
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Закуріна М.К. (надалі Суд), розглянувши заяву розпорядника майна арбітражного керуючого Пашковського А.А., подану у справі
за заявою Головного управління ДПС У Кіровоградській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бунаж Х»
про банкрутство,
за участі:
- секретаря судового засідання Рудченко І.О.,
у с т а н о в и в:
13.11.2024 розпорядник майна арбітражний керуючий Пашковський А.А. подав клопотання про витребування у Департаменту надання адміністративних послуг Кропивницької міської ради належним чином засвідченої копії реєстраційної справи ТОВ «Бунаж Х».
У якості обґрунтування клопотання Розпорядник майна вказав, що йому невідома кількість документів у реєстраційній справі, а також сплата коштів за отримання кожної копії документів є значною та може призвести до надмірних додаткових витрат у справі про банкрутство, які можуть стати додатковим тягарем для ініціюючого кредитора - Головного управління ДПС У Кіровоградській області. Безпосередньо необхідність отримання документів пов`язана з виконанням функцій розпорядника майна та ненаданням реєстраційних документів безпосередньо боржником.
Ухвалою від 14.11.2024 Суд прийняв клопотання до розгляду у судовому засіданні, яке призначив на 27.11.2024. У судове засідання Розпорядник майна не прибув, а тому розгляд клопотання Суд здійснив без його участі.
За результатами розгляд клопотання та матеріалів справи Суд установив, що ухвалою від 09.10.2024 відкрив провадження у справі про банкрутство ТОВ «Бунаж Х», увів процедуру розпорядження майном, призначив розпорядника майна.
14.10.2024 Розпорядник майна надіслав ТОВ «Бунаж Х» лист № 02-01/4-3 та запити № 02-01/4-4, № 02-01/4-5 стосовно отримання необхідних документів. Підтвердженням надіслання є поштова квитанція № 2800375095525 та опис вкладення поштового відправлення.
За твердженнями Розпорядника майна ТОВ «Бунаж Х» витребуваних документів, у тому числі копій реєстраційних та статутних документів не надало.
11.11.2024 Розпорядник майна звернувся до Департаменту надання адміністративних послуг Кропивницької міської ради з листом № 02-01/4-40, яким просив надати йому копії документів, які знаходяться у реєстраційній справі ТОВ «Бунаж Х», у тому числі копії статуту та рішень загальних зборів.
Листом № 2223/13 від 14.11.2024 Департамент надання адміністративних послуг Кропивницької міської ради повідомив Розпорядника майна про необхідність сплати коштів за надання копій документів з реєстраційної справи, у зв`язку з чим їх не надав.
Наведені обставини вказують на відсутність підстав для задоволення клопотання з урахуванням наступних правових положень.
Так, перелік обов`язків арбітражного керуючого у межах виконання ним функцій розпорядника майна перелічені у частині 2 статті 12 Кодексу України з процедур банкрутства. Зокрема, арбітражний керуючий зобов`язаний, з-поміж іншого:
- проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію (пункту 3);
- подавати відомості (інформацію) про фінансовий стан боржників, стосовно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність); до інформації про фінансовий стан боржника належить інформація про: значні правочини чи правочини із заінтересованістю, укладені боржником або від його імені (найменування сторін, суть зобов`язань, вартість майна, що передається за правочином, строк виконання зобов`язань); інвентаризацію майна боржника (дати початку та закінчення інвентаризації); дебіторів боржника, розмір заборгованості яких перевищує 5 відсотків сукупних вимог конкурсних кредиторів (зазначається найменування або ім`я, місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та розмір заборгованості); обтяження майна боржника (об`єкт обтяження, вид обтяження, орган або особа, в інтересах якої накладено обтяження, підстави накладення обтяження); реєстр вимог кредиторів; строки виконання плану санації (для керуючого санацією) або плану реструктуризації (для керуючого реструктуризацією); аналіз фінансово-господарської діяльності боржника; дату, час і місце проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів (зазначається не пізніше ніж за три робочі дні до дня проведення таких зборів); тексти рішень зборів та комітету кредиторів (вносяться протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення); текст затвердженого судом плану санації або плану реструктуризації (вноситься протягом трьох робочих днів з дня затвердження плану судом); декларацію про майновий стан боржника - фізичної особи (пункт 5);
- виконувати інші повноваження, передбачені законодавством (пункт 11).
Проведення аналізу фінансово-господарського стану підприємства розпорядником майна повинне здійснюватися з урахуванням положень «Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства», затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 № 14 у наступних редакціях. Так, за змістом пункту 1 розділу ІІ Методичних рекомендацій основними джерелами інформації для проведення аналізу є, серед інших, установчі документи підприємства (засновницький договір, статут), а також довідка про включення до ЄДРПОУ, свідоцтво про державну реєстрацію, реєстр власників акцій (за наявності). Відповідно до пункту 2.1. розділу ІІІ Методичних рекомендацій оцінка змін фінансового стану підприємства здійснюється за попередні три календарні роки для формування загального уявлення та загальних тенденцій його розвитку.
Тією ж статтею 12 КУзПБ передбачені права розпорядника майна, які направленні на забезпечення виконання покладених на нього обов`язків. Так він має право, з-поміж іншого, звертатися із запитами арбітражного керуючого, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб (пункт 5 частини 1); здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом (пункт 8 частини 1).
Безпосередньо запит арбітражного керуючого згідно з положеннями частини 1 статті 12-1 КУзПБ - це письмове або у формі електронного документа звернення арбітражного керуючого, призначеного господарським судом розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією, керуючим реалізацією, до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань, фізичних осіб про надання інформації, копій документів, необхідних арбітражному керуючому для здійснення повноважень у справі про банкрутство (неплатоспроможність) щодо боржника, а також членів сім`ї боржника - фізичних осіб, визначенихабзацом другимчастини п`ятої статті 116 цього Кодексу, стосовно якого арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацію або керуючого реалізацією.
У свою чергу, у відповідності до частини 2 статті 12-1 КУзПБ посадові особи органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємств, установ, яким направлено запит арбітражного керуючого, зобов`язані не пізніше десяти робочих днів з дня його отримання надати відповідну інформацію та копії документів; у разі якщо задоволення запиту арбітражного керуючого передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як десять сторінок, арбітражний керуючий зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
Як слідує з частини 8 статті 12-1 КУзПБ під час виконання повноважень арбітражний керуючий має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, що міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних; порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється центральними органами виконавчої влади, які забезпечують їх ведення.
Отже, КУзПБ у питанні правового регулювання порядку доступу до інформації з баз даних та реєстрів відсилає до порядку, який встановлюється центральними органами виконавчої влади, які забезпечують їх ведення. Кодекс одночасно надає право керуючому реструктуризацією подати запит про отримання інформації, у тому числі отримання копій документів, до державних органів, органів місцевого самоврядування тощо. При цьому у випадку, коли задоволення запиту передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як десять сторінок, арбітражний керуючий зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
З огляду на характер запитуваної Розпорядником майна інформації, правовідносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб регулюються положеннями Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
За змістом цього Закону відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата (частина 1 статті 11). Закон також виокремлює безоплатне та платне надання відповідних відомостей, зокрема, отримання документів у паперовій формі та електронній формі, що містяться у реєстраційні справі, є платним (частина 2 статті 11). Зокрема, за надання документа у паперовій формі, що міститься у реєстраційній справі справляється плата у розмірі 0,07 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (частина 4 статті 36). І, напроти, безоплатне отримання відомостей передбачене лише для державних органів, у тому числі судів, органів Національної поліції, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, органів Бюро економічної безпеки України, а також органів місцевого самоврядування та їхні посадових осіб, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (частина 6 статті 36).
Поряд з наведеним, наданню відомостей з Єдиного державного реєстру у паперовій формі передує справляння в повному обсязі відповідної плати; у разі звернення заявника за отриманням документів, що містяться в реєстраційній справі, надавач обов`язково перевіряє наявність запитуваних документів у матеріалах реєстраційної справи; справляння плати здійснюється після повідомлення заявника про наявність запитуваних документів у матеріалах реєстраційної справи (пункт 5 розділу ІІ Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5).
Отож, враховуючи, що арбітражний керуючий не являється посадовою особою суду, а є окремим суб`єктом незалежної професійної діяльності (частина 1 статті 10 КУзПБ), на нього розповсюджуються наведені приписи щодо оплатного отримання відомостей про документи, які є у реєстраційні справі. При цьому, КУзПБ, хоча і є спеціальним законодавчим актом щодо правового регулювання діяльності розпорядника майна, але спеціальним законом у правозастосуванні щодо отримання відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, у тому числі сплати плати за надання копій документів, являються наведені правові положення Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
У справі Суд установив, що Розпорядник майна не сплачував відповідну плату за отримання копій документів, а тому, оскільки відмова надати документи ґрунтувалася саме на її несплаті, Департамент надання адміністративних послуг правомірно відмовив йому у цьому.
При цьому Суд враховує, що виконання вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про сплату коштів арбітражним керуючим (розпорядником майна) не може нівелюватися підставою значної вартості суми сплати, оскільки за змістом його положень відсутня можливість звільнення від сплати за отримання копій документів з реєстраційної справи.
Відтак, Суд уважає, що Розпорядник майна не довів необхідності застосування у межах справи судового примусу у вигляді зобов`язання Департаменту надання адміністративних послуг надати копії реєстраційної справи, а тому клопотання є необґрунтованим та не підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись статтями 12-1 КУзПБ, 232 ГПК України
у х в а л и в :
У задоволенні клопотання розпорядника майна арбітражного керуючого Пашковського А.А. відмовити
Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення та може бути оскаржена протягом 10 днів в апеляційному порядку.
Суддя М.К. Закурін
Копію ухвали надіслати:
- розпоряднику майна арбітражному керуючому Пашковському А.А. в електронній формі до електронного кабінету;
- Департаменту надання адміністративних послуг Кропивницької міської ради (25006, м. Кропивницький, вул. Архітектора Паученка, 41/26).
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123337381 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Закурін М.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні