Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 листопада 2010 р. спра ва № 2а-20116/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Михайли к А.С.
при секретарі Гончар О.О.
розглянув у відкритому су довому засіданні в приміщенн і Донецького окружного адмін істративного суду адміністр ативну справу
за позовом Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Артемівський машинобуді вний завод «Проммаш»
до Державного підпри ємства «Донецький науково-ви робничий центр стандартизац ії, метрології та сертифікац ії»
про визнання незакон ними та скасування Постанови про накладення штрафу № 336-Ш ві д 28 липня 2010 року, припису про за борону реалізації продукції № 336-В від 28 липня 2010 року, припису про заборону реалізацію пар тії продукції № 336-П від 27 липня 2010 року, припису про усунення п орушень додержання стандарт ів, норм і правил № 336-У від 27 липн я 2010 року.
за участю:
від позивача: Деменкова Є. С. (з а дов. № 84 від 06 вересня 2010 року)
Шевченко М.Я.
від відповідача: Мороз І.В. (за дов. № 1 3748835 від 30 грудня 2009 року)
Товариство з обмеженою від повідальністю «Артемівськи й машинобудівний завод «Пром маш» звернувся до Донецького оружного адміністративного суду із позовом до Державног о підприємства «Донецький на уково-виробничий центр станд артизації, метрології та сер тифікації» про визнання неза конними та скасування постан ови про накладення штрафу № 336 -Ш від 28 липня 2010 року, припису пр о заборону реалізації продук ції № 336-В від 28 липня 2010 року, прип ису про заборону реалізацію партії продукції № 336-П від 27 ли пня 2010 року, припису про усунен ня порушень додержання станд артів, норм і правил № 336-У від 27 л ипня 2010 року.
Заявлені вимоги позивач об ґрунтовував тим, при прийнят ті постанови про накладення штрафу № 336-Ш від 28 липня 2010 року в ідповідачем не було прийнято до уваги відсутність факту р еалізації продукції, чим бул о порушено статтю 8 Декрету Ка бінету міністрів України «Пр о державний нагляд за додерж анням стандартів, норм і прав ил та відповідальність за їх порушення» № 30-93 від 08 квітня 1993 р оку, якою визначено, що об' єк том нарахування штрафних сан кцій є вартість реалізованої продукції. Позивач зауважув ав на тому, що при прийнятті пр ипису про заборону реалізаці ї продукції № 336-В від 28 липня 2010 р оку, припису про заборону реа лізацію партії продукції № 336- П від 27 липня 2010 року та припису про усунення порушень додер жання стандартів, норм і прав ил № 336-у від 27 липня 2010 року відпо відачем не були враховані по ложення пункту 3.6. ДСТУ 1.3:2004, яким и до випадків, в яких продукц ія може виготовлюватися за в ідсутності технічних умов ві днесено виготовлення одинич ної продукції. Позивач напол ягав на неправомірності поси лань відповідача на порушенн я позивачем вимог пункту 4.13 ГО СТ 2. 601:2006, так як зазначеним пунк том визначений лише перелік інформації, яка обов' язково зазначається в експлуатацій них документах, але не встано влено обов' язковості розро бки виробником експлуатацій ної документації при виготов лені одиничної продукції (то вару). Крім цього, позивач зау важував на допущенні відпові дачем встановленого порядку проведення перевірок.
В судовому засіданні предс тавники позивача підтримали заявлені позовні вимоги в по вному обсязі, наполягали на ї х задоволенні.
Представник відповідача п роти задоволення заявлених п озивачем вимог заперечував, надав письмові заперечення. В наданих запереченнях від 30 вересня 2010 року відповідач за значав, що при проведенні пер евірки з додержання стандарт ів, норм та правил посадовими особами Державного підприєм ства «Донецький науково-виро бничий центр стандартизації , метрології та сертифікації » були встановлені порушення Товариством з обмеженою від повідальністю «Артемівськи й машинобудівний завод «Про ммаш» пункту 3.6. ДСТУ 1.3:2004 «Націо нальна стандартизація. Прави ла побудови, викладання, офор млення, погодження, прийнятт я та позначення технічних ум ов», що виразилися у виробниц тві продукції за відсутност і технічних умов та технолог ічної документації. Крім цьо го, в процесі перевірки шнеку завантаження зав. № 207 у кільк ості 1 шт. вартістю 19200,00 грн. було встановлено невідповідніст ь зазначеного шнеку, виготов леного 06 липня 2010 року, вимогам нормативних документів та к реслень за наступними показн иками: невідповідність геоме тричних розмірів, відсутніст ю експлуатаційного документ у, відсутністю даних у кресле нні, відсутності технічних у мов та технологічної докумен тації на виготовлення, не зді йснення контролю технологіч ного обладнання на технологі чну точність. Крім цього, на за значену продукцію в позивача відсутня експлуатаційна док ументація, через що, на думку в ідповідача, позивачем було п орушено вимоги ДСТУ 1.3:2004 «Наці ональна стандартизація. Прав ила побудови, викладання, офо рмлення, погодження, прийнят тя та призначення технічних умов», ГОСТ 2.601:2006 «ЕСКД. Експлуа таційні документи».
Представник відповідача в судовому засіданні надав по яснення, аналогічні викладен им у запереченнях, просив суд відмовити позивачу в задово ленні позовних вимог в повно му обсязі.
Дослідивши наявні в матері алах справи документи, заслу хавши пояснення представник ів позивача та відповідача, с уд,
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Товариство з обме женою відповідальністю «Арт емівський машинобудівний за вод «Проммаш» є юридичною ос обою, зареєстровано та облік овується в Єдиному державном у реєстрі підприємств та орг анізацій України за кодом 34215385 , що підтверджується свідоцт вом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 625509, с татутом, довідкою управління статистики у м. Артемівську № 0220-265, копії яких наявні в матері алах справи (арк. справи 11-27).
16 липня 2010 року державним ін спектором з державного нагля ду за якістю продукції, додер жанням стандартів, норм та пр авил був складений акт № 336 від 16 липня 2010 року (арк. справи 31, 32). В ідповідно до цього Акту, пров ести перевірку продукції, як у виготовляє підприємство не має можливості через відсут ність на складі товариства п родукції, прийнятої ВТК або особами, що працюють в умова х самоконтролю. На підставі п ункту 6.6. Інструкції про поряд ок здійснення державного наг ляду за додержанням стандарт ів, норм і правил, затверджено ї Наказом Державного комітет у стандартизації, метрологі ї та сертифікації України № 321 від 03 червня 2002 року, в Акті пер евірки державним інспекторо м був зроблений запис про заб орону реалізації продукції б ез пред'явлення її для контро лю ДП «Донецькстандартметро логія».
Листом № 48 від 21 липня 2010 року (а рк. справи 33) позивач повідоми в відповідача про прийняття на склад товариства готової продукції - шнеку завантажен ня у кількості 1 шт., у зв' язку із чим просив направити держ авного інспектора для прове дення перевірки готової прод укції у найкоротші строки.
27 липня 2010 року на підставі п освідчення № 336 від 02 липня 2010 ро ку державним інспектором з д ержавного нагляду за якістю продукції, додержанням неста ндартів, норм та правил, було п роведено перевірку додержан ня вимог стандартів, норм і пр авил, за наслідками якої був с кладений Акт № 336 від 27 липня 2010 р оку (арк. справи 38-45). У розділі 2 А кту перевірки № 336 від 27 липня 20 09 року зазначено, що для перев ірки на відповідність вимога м ДСТУ 1.3:2004 «Правила побудови, в икладення, оформлення, погод ження, прийняття та позначен ня технічних умов», ГОСТ 2.601:2006 « ЕСКД. Експлуатаційні докумен т» був відібраний шнек заван таження зав. № 027 вартістю 19200,00 гр н., виготовлений 16 липня 2010 року (додаток № 1). За наслідками пе ревірки стану нормативної, к онструкторської та технолог ічної документації, згідно я ких випускається продукція, було встановлено виробництв о зазначеного шнеку на підст аві усної домовленості, виро бництво шнеку за відсутності технічних умов та технологі чної документації на виробни цтво, нездійснення перевірки технологічного обладнання н а технологічну точність. При зовнішньому контролі, вимір юванні та випробуванні шнеку завантаження було виявлено невідповідність шнеку норма тивній та конструкторській д окументації за геометричним и розмірами, відсутністю у кр есленні його номеру, позначе ння, вимог матеріалів та стан дарту на них, зварювальних шв ів, літерності, маси, виконавц ів, чим порушуються вимоги ст андартів ЕСКД (ГОСТ 2.103, 2:105), відсу тністю експлуатаційної доку ментації, що не відповідає ви могам пункту 4.13 ГОСТ 2.601:2006; відсу тністю креслень збірних один иць шнеку.
На підставі викладених в ак ті перевірки висновків, 27 липн я 2010 року державним інспектор ом з державного нагляду за як істю продукції, додержанням стандартів, норм та правил бу в винесений припис про усуне ння порушень додержання стан дартів, норм і правил № 336-у від 27 липня 2010 року (арк. справи 46), яки м позивачу було запропонован о усунути виявлені при прове денні перевірки порушення н ормативних документів та пр ичини, що їх викликали.
27 липня 2010 року державним інс пектором з державного нагляд у за якістю продукції, додерж анням стандартів, норм та пра вил був винесений Припис № 336-П (арк. справи 47), яким позивачу б уло заборонено реалізацію п артії продукції, а саме шнеку у кількості 1 шт. за заводськи м номером 027 вартістю 19200,00 грн.
28 липня 2010 року Заступником г оловного державного інспект ора Донецької області з держ авного нагляду за якістю про дукції, додержанням стандарт ів, норм та правил був винесе ний Припис № 336 В від (арк. справ и 48), яким позивачу було заборо нено реалізацію продукції - шнеку завантаження.
Постановою № 336-Ш від 28 липня 20 10 року (арк. справи 49) до позивач а було застосовано суму штра фу у розмірі 4800,00 грн. на підст аві пункту 8 Декрету Кабінету міністрів України «Про держ авний нагляд за додержанням стандартів, норм та правил т а відповідальність за їх пор ушення». № 30-93 від 08 квітня 1993 року .
Правові та організаційні з асади, основні принципи і пор ядок здійснення державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності, повнов аження органів державного на гляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та від повідальність суб'єктів госп одарювання під час здійсненн я державного нагляду (контро лю) визначені Законом Україн и «Про основні засади держав ного нагляду (контролю) у сфер і господарської діяльності» .
За вказівкою статті 2 цього закону його дія поширюється на відносини, пов'язані зі зді йсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності.
Згідно частини 4 статті 4 Зак ону України «Про основні зас ади державного нагляду (конт ролю) у сфері господарської д іяльності» виключно законам и встановлюються: органи, упо вноважені здійснювати держа вний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; в иди господарської діяльност і, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваже ння органів державного нагля ду (контролю) щодо зупинення в иробництва (виготовлення) аб о реалізації продукції, вико нання робіт, надання послуг; в ичерпний перелік підстав для зупинення господарської дія льності; спосіб здійснення д ержавного нагляду (контролю) ; санкції за порушення вимог з аконодавства і перелік поруш ень, які є підставою для видач і органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядж ення або іншого розпорядчого документа.
Орган державного нагляду (к онтролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльно сті, якщо закон прямо не уповн оважує такий орган на здійсн ення державного нагляду (кон тролю) у певній сфері господа рської діяльності та не визн ачає повноваження такого орг ану під час здійснення держа вного нагляду (контролю).
Правові основи державного нагляду за додержанням стан дартів норм та правил суб' є ктами підприємницької діяль ності, їх відповідальність з а порушення стандартів, норм та правил визначені Декрето м Кабінету Міністрів України «Про державний нагляд за дод ержанням стандартів, норм і п равил та відповідальність за їх порушення» № 30-93 від 08 квітн я 1993 року (далі Декрет КМУ № 30-93).
Частиною 1 статті 2 Декрету К МУ № 30-93 визначено, що державни й нагляд за додержанням техн ічних регламентів з підтверд ження відповідності, технічн их регламентів, стандартів, н орм і правил, станом засобів в имірювань, а також інших вимо г, пов'язаних з якістю продукц ії (далі - стандарти, норми і пр авила), здійснюють центральн ий орган виконавчої влади у с фері технічного регулювання та споживчої політики і його територіальні органи - держа вні центри стандартизації, м етрології та сертифікації, а також інші спеціально уповн оважені органи.
Об'єктами державного нагля ду, окрім іншого, є продукція виробничо-технічного призна чення, товари народного спож ивання, продукція тваринницт ва та рослинництва, продукти харчування, в тому числі прод укція, що пройшла сертифікац ію, - на відповідність стандар там, нормам і правилам.
Згідно статті 4 Декрету КМУ № 30-93 державний нагляд здійсню ється за планами органів дер жавного нагляду у формі пере вірки додержання стандартів , норм і правил, крім будівельн их стандартів, норм і правил, с анітарно-гігієнічних, саніта рно-протиепідемічних і ветер инарних норм і правил, при роз робленні, виробництві, випус ку, зберіганні, транспортува нні, використанні, експлуата ції, реалізації та утилізаці ї продукції підприємцями, в т ому числі оптовими торговель ними організаціями, за винят ком реалізації товарів у сфе рі роздрібної та оптово-розд рібної торгівлі, випуску і ре алізації продукції на підпри ємствах громадського харчув ання та надання послуг грома дянам як споживачам, шляхом п роведення періодичних або по стійних перевірок з вибірков им або суцільним контролем.
Таким чином, відповідач у сп раві є суб' єктом здійснення державного контролю у сфері нагляду за дотриманням стан дартів, норм та правил.
До прав службових осіб у сф ері державного нагляду за до держанням стандартів, норм і правил, частиною 2 статті 6 Дек рету КМУ № 30-93 віднесені, зокрем а, право на відбір зразків про дукції у підприємців (у тому ч ислі в оптових торговельних організацій) для перевірки н а відповідність її стандарта м, нормам і правилам, надання о бов'язкових для виконання пі дприємцями приписів про усун ення порушень стандартів, но рм і правил; заборони передач у замовникові і застосування (у виробництво) конструкторс ької, технологічної та проек тної документації, що не відп овідає вимогам стандартів, н орм і правил щодо якості прод укції і технологічних процес ів; інформувати відповідні с пеціально уповноважені орга ни державного нагляду, якщо ц я документація не відповідає вимогам стандартів, норм і пр авил з питань безпеки; заборо няти виробництво, випуск (у то му числі із ремонту), зберіган ня, транспортування, викорис тання (експлуатацію), реаліза цію продукції, в тому числі ім портної, та її окремих партій із порушеннями стандартів, н орм і правил, крім випадків, ко ли відхилення від стандартів , норм і правил передбачено уг одою про розподіл продукції.
Як вбачається з наявних в ма теріалах справи документів, підставами винесення службо вими особами відповідача при писів № 336- у від 27 липня 2010 року , № 336-п від 27 липня 2010 року, № 336-в від 28 липня 2007 року стали викладен і в Акті перевірки додержанн я вимог стандартів, норм і пра вил № 336 від 27 липня 2010 року висно вки про порушення позивачем вимог ДСТУ 1.3:2004 «Правила побуд ови, викладення, оформлення, п огодження, прийняття та позн ачення технічних умов» та ГО СТ 2.601:2006 «ЕСКД. Експлуатаційні д окументи», що виявилися у від сутності технічних умов на в иробництво шнеку завантажен ня зав. № 027 вартістю 19200,00 грн. та в ідсутності експлуатаційної документації.
Відповідно до частини 1 ста тті 4 Декрету Кабінету Мініст рів України "Про стандартиза цію і сертифікацію" № 46-93 від 10 тр авня 1993 року (далі Декрет КМУ № 46-93) нормативні документи зі ст андартизації поділяються на : державні стандарти України , галузеві стандарти, стандар ти науково-технічних та інже нерних товариств і спілок; те хнічні умови; стандарти підп риємства. Відповідно до част ини 2 статті 5 Декрету КМУ № 46-93 в имоги в стандартах можуть бу ти обов' язковими та рекомен дованими.
Згідно частини 3 статті 5 ць ого ж Декрету обов' язкові в имоги стандартів підлягають безумовному виконанню всіма підприємствами, на діяльніс ть яких поширюється дія стан дартів. Рекомендовані вимоги державних стандартів Україн и підлягають безумовному вик онанню, якщо це передбачено ч инними актами законодавства ; ці вимоги включено до догово рів на розроблення, виготовл ення та поставку продукції; в иготівником (постачальником ) продукції зроблено заяву пр о відповідність продукції ци м стандартам.
Відповідно до частини 2 ста тті 5 Декрету КМУ № 46-93 до обов' язкових вимог належать:
- вимоги, що забезпечують бе зпеку продукції для життя, зд оров' я і майна громадян, її с умісність і взаємозамінніст ь, охорону навколишнього при родного середовища і вимоги до методів випробувань цих п оказників;
- вимоги техніки безпеки і г ігієни праці з посиланням на відповідні санітарні норми і правила;
- метрологічні норми, правил а, вимоги та положення, що забе зпечують достовірність і єдн ість вимірювань;
- положення, що забезпечують технічну єдність під час роз роблення, виготовлення, експ луатації (застосування) прод укції.
З огляду на те, що положення ми ДСТУ 1.3:2004 «Правила побудов и, викладання, оформлення, пог одження, прийняття та познач ення технічних умов» та ГОСТ 2.601:2006 «ЕСКД. Експлуатаційні док ументи» визначені вимоги дот римання яких має забезпечит и безпеку продукції для житт я та здоров' я громадян та бе зпеку праці, вимоги цих норма тивних документів є обов' я зковими для застосування всі ма суб' єктами господарюван ня.
Згідно розділу 1 ДСТУ 1.3:2004 «Пр авила побудови, викладання, о формлення, погодження, прийн яття та позначення технічних умов» зазначений стандарт у становлює правила побудови, викладання та оформлення, по годження, прийняття та позна чання технічних умов на прод укцію (вироби, матеріали, речо вини тощо), процеси, послуг та змін до технічних умов. Згідн о пункту 3.1. цього стандарту те хнічними умовами є документ, яким встановлені вимоги, яки м має відповідати продукція, процеси та послуги. Пунктом 3. 3. цього стандарту передбачен о, що технічні умови розробля ються на один конкретний вид продукції або на декілька од норідних видів продукції.
При цьому, згідно пункту 3.6. ц ього стандарту, за згодою зам овника продукцію чи послугу можна виготовити без розро блення технічних умов згідно із технічним завданням (конт рактом, протоколом, договоро м, конструкторською документ ацією тощо) для одиничної та дрібносерійної продукції, я ку складають на місці вигото вляння. Тобто, будь-який інший документ, в якому визначені о сновні технічні характерист ики одиничної продукції, що м ає бути виготовленою, ототож нюється технічним умовам.
Як вбачається з наявних в ма теріалах справи документів, шнек завантаження (одинична продукція) був виготовлений позивачем на підставі догов ору купівлі-продажу № 93 від 10 че рвня 2010 року, укладеного між по зивачем та Закритим акціоне рним товариством «Лафарж Гіп с», копія якого наявна в матер іалах справи. Відповідно до п ункту 2.3. цього договору, якіст ь товару, що постачається про давцем має відповідати кресл енню продавця. Кресленням на шнек завантаження, копія яко го наявна в матеріалах справ и, в масштабі 1: 5 визначені осно вні розміри продукції - шне ка завантаження. Проте, зазна чене креслення не містить ви мог щодо матеріалу, з якого ма є бути виготовлений шнек, що п озбавляє суд можливості дійт и висновку, що зазначене крес лення визначає основні вимо ги, яким має відповідати один ична продукція - шнек заванта ження, що є передумовою для вс тановлення відсутності обов ' язку в позивача на виготов лення технічних умов на зазн ачену продукцію.
ГОСТ 2.601-2006 «ЕСКД. Експлуатаці йні документи» є міжнародни м державним стандартом, прий нятим міждержавною радою по стандартизації, метрології т а сертифікації (протокол № 23 в ід 28 лютого 2006 року), до складу як ої входить Держпотребстанда рт України. Зазначеним станд артом визначені види, компле ктність та загальні вимоги д о виконання експлуатаційних документів. Експлуатаційні документи призначені для екс плуатації виробів, ознайомле ння з їх конструкцією, вивчен ня правил експлуатації (вико ристання по призначенню, тех нічного обслуговування, пото чного ремонту, зберігання та транспортування), відображе ння інших відомостей, пов' я заних із використанням та ут илізацією виробу.
Пунктом 4.13 ГОСТ 2.601-2006 «ЕСКД. Екс плуатаційні документи» вст ановлений перелік інформаці ї, що має міститися в експлуат аційних документах. Згідно п ункту 5.1.1. до експлуатаційних д окументів віднесені текстов і, графічні та мультимедійні конструкторські документи, які окремо чи у сукупності на дають можливість ознайомлен ня з виробом та визначають пр авила його експлуатації. Вид и експлуатаційних документі в визначені пунктом 5.1.2. ГОСТ 2.601 -2006 «ЕСКД. Експлуатаційні доку менти» із застосуванням умов них позначок щодо обов' язко вості їх виготовлення. До обо в' язкових документів відне сені формуляр, паспорт, етике тка та відомість експлуатаці йних документів. Згідно прим ітки до цього пункту в залежн ості від призначення виробу, умов експлуатації та обсягу відомостей в обов' язковому порядку складають або форму ляр, або паспорт або етикетку , або включають один з цих док ументів до об' єднаного експ луатаційного документу. Згід но пункту 5.2.7. ГОСТ 2.601-2006 «ЕСКД. Ек сплуатаційні документи» у я кості експлуатаційних докум ентів або в їх складі для виро бів одиничного виробництва д опускається використання ко нструкторських документів, п ередбачених ГОСТ 2.102, перелік я ких узгоджується із замовник ом.
Згідно пункту 1.2. ГОСТ 2.102-68 до к онструкторських документів віднесено, зокрема, кресленн я загального виду, яким є доку мент, який визначає конструк цію виробу, взаємодію його ск ладових частин та пояснюючий принцип роботи виробу. Наявн е в матеріалах справи кресле ння не визначає взаємодію ск ладових частин шнеку заванта ження, не пояснює принцип роб оти, що є підставою для дійден ня судом висновку про неможл ивість використання цього кр еслення як експлуатаційного документу.
Наведене вище свідчить про допущення позивачем поруше нь вимог ДСТУ 1.3:2004 «Правила поб удови, викладення, оформленн я, погодження, прийняття та по значення технічних умов» та ГОСТ 2.601:2006 «ЕСКД. Експлуатаційн і документи», що виявилися у в ідсутності технічних умов на виробництво шнеку завантаже ння зав. № 027 вартістю 19200,00 грн. та відсутності експлуатаційно ї документації та є обов' яз ковими до виконання.
Відповідно до пункту 7.2. Інст рукції про порядок здійсненн я державного нагляду за доде ржанням стандартів, норм і пр авил, затвердженої Наказом Д ержавного комітету стандарт изації, метрології та сертиф ікації України N 321 від 3 червня 2002 року державні інспектори н а підставі акту перевірки до держання вимог стандартів, н орм і правил видають суб'єкту підприємницької діяльності приписи про усунення поруше нь додержання стандартів, но рм і правил та про заборону р еалізації окремих партій про дукції (у тому числі імпортно ї) з порушенням стандартів, но рм і правил крім випадків, кол и відхилення від стандартів, норм і правил передбачено уг одою про розподіл продукції.
Згідно пункту 7.3. цієї Інстру кції головні державні інспек тори області, міста та їхні за ступники на підставі акта пе ревірки додержання вимог ста ндартів, норм і правил видают ь суб'єкту підприємницької д іяльності приписи про заборо ну реалізації продукції за в ипуск (у тому числі з ремонту), зберігання, транспортування , використання (експлуатацію ), реалізацію продукції, у тому числі імпортної, з порушення м стандартів, норм і правил, кр ім випадків, коли відхилення від стандартів, норм і правил передбачено угодою про розп оділ продукції.
З огляду на зазначене, врахо вуючи встановлення судом ная вності порушень позивачем ви мог стандартів, норм і правил суд дійшов висновку про прав омірність винесення посадов ими особами відповідача прип ису про заборону реалізації продукції № 336-В від 28 липня 2010 ро ку, припису про заборону реал ізацію партії продукції № 336-П від 27 липня 2010 року та припису про усунення порушень додерж ання стандартів, норм і прави л № 336-У від 27 липня 2010 року та відс утність підстав для задоволе ння заявлених позивачем вимо г в цій частині.
Щодо вимог про визнання не законною та скасування поста нови про накладення штрафу № 336-Ш від 28 липня 2010 року, суд зазна чає наступне.
Пунктом 2 частини 1 статті 8 Де крету КМУ № 30-93 передбачено, що у разі порушення стандартів, норм і правил суб'єкт підприє мницької діяльності (підприє мець) у вигляді реалізації пр одукції, що не відповідає вим огам стандартів, норм і прави л, підприємець несе відповід альність у вигляді штрафу у р озмірі 25 відсотків вартості р еалізованої продукції. При ц ьому, об' єктом обчислення с ум штрафної санкції є вартіс ть реалізованої продукції, щ о не відповідає вимогам стан дартів, норм та правил.
Як було пояснено представн иком відповідача в судовому засіданні, підставою для зас тосування до позивача штрафн их санкцій стало надання поз ивачем довідки, копія якої на явна в матеріалах справи (арк . справи 147) про обсяг реалізова ної продукції. Відповідно до зазначеної довідки, позивач ем було заповнено графу «Вар тість одиниці продукції в ці нах її реалізації, грн.. (з ПДВ) у рядку «липень 2010 року» зазнач ено «19200,00 грн.». Водночас, колонк а «вартість реалізованої про дукції» не заповнювалася по зивачем. Таким чином, в зазнач еній довідці відсутні відомо сті про реалізацію позивач ш неку завантаження на загаль ну суму 19200,00 грн.
Відповідно до наданої до су дового засідання довідки поз ивача, станом на 25 жовтня 2010 рок у шнек завантаження знаходит ься на складі готової продук ції та обліковується за раху нком 26 «готова продукція» за ц іною 16000,00 грн. без ПДВ. Доказом в ідсутності факту реалізації шнеку завантаження на момен т перевірки є відомості, викл адені в Акті перевірки додер жання вимог, стандартів, норм і правил № 336 від 27 липня 2010 року, згідно яких при проведенні п еревірки посадовими особами відповідача перевірявся шне к завантаження зав. № 027. Тобто , при проведенні перевірки пе ревіряючими не встановлюва вся факт реалізації шнеку за вантаження зав. № 027.
З огляду на зазначене, суд д ійшов висновку про відсутніс ть підстав для застосування до позивача штрафних санкцій , та, відповідно, обґрунтовано сті заявлених позивачем вимо г в частині скасування поста нови про накладення штрафу № 336-Ш від 28 липня 2010 року.
Відповідно до частини 3 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України якщо адміністративний позов задо волено частково, судові витр ати, здійснені позивачем, при суджуються йому відповідно д о задоволених вимог, а відпов ідачу - відповідно до тієї час тини вимог, у задоволенні яки х позивачеві відмовлено.
З огляду на зазначене, на пі дставі положень Закону Укра їни «Про основні засади держ авного нагляду (контролю) у сф ері господарської діяльност і»», Декрету Кабінету Мініст рів України «Про державний н агляд за додержанням стандар тів, норм і правил та відпові дальність за їх порушення» № 30-93 від 08 квітня 1993 року, Декрету Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію і сертиф ікацію" № 46-93 від 10 травня 1993 року, Інструкції про порядок здій снення державного нагляду за додержанням стандартів, нор м і правил, затвердженої Нака зом Державного комітету стан дартизації, метрології та се ртифікації України N 321 від 3 чер вня 2002 року та керуючись ст.ст . 8 - 11, 40, 94, 112, 136, 158 - 163, 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Артемівський машинобудів ний завод «Проммаш» до Держа вного підприємства «Донецьк ий науково-виробничий центр стандартизації, метрології т а сертифікації» про визнання незаконними та скасування п останови про накладення штра фу № 336-Ш від 28 липня 2010 року, припи су про заборону реалізації п родукції № 336-В від 28 липня 2010 рок у, припису про заборону реалі зацію партії продукції № 336-П в ід 27 липня 2010 року, припису про у сунення порушень додержання стандартів, норм і правил № 336-У від 27 липня 2010 року задовольни ти частково.
Скасувати постанову Держа вного підприємства «Донецьк ий науково-виробничий центр стандартизації, метрології т а сертифікації» про накладе ння штрафу № 336-Ш від 28 липня 2010 ро ку.
В задоволенні іншої частин и позовних вимог відмовити.
Стягнути з державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Артемівський машино будівний завод «Проммаш» (84500, Донецька область, м. Артемівс ьк, вул. Кірова, 15, код ЄДРПОУ 34215385 ) судові витрати з судового зб ору у сумі 1 грн. 70коп. (одна грив ня сімдесят копійок).
В судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 10 лис топада 2010 року.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її отриман ня апеляційної скарги.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У випадку подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.
Суддя Михайлик А.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2010 |
Оприлюднено | 23.11.2010 |
Номер документу | 12334608 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні