Ухвала
від 27.11.2024 по справі 711/5855/24
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 711/5855/24

Провадження № 2/712/2840/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2024 року м. Черкаси

Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:

головуючого/судді - Троян Т.Є.

при секретарі - Кеденко Я.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом Управління Служби безпеки України в Черкаській області до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Служба безпеки України, про визнання осіб такими, що втратили право користування житловим приміщенням,

В С Т А Н О В И В:

У провадженні Соснівського районногосуду м.Черкаси знаходиться цивільна справа за вказаною вище позовною заявою.

Відповідно до положень ч.2ст. 197 ЦПК Україниу підготовчому засіданні суд вирішує,зокрема заяви та клопотання учасників справи.

19.11.2024року наадресу судувід відповідача ОСОБА_3 надійшлоклопотання про зупинення провадження по справі у зв`язку з його перебуванням на військовій службі у складі Збройних Сил України. До клопотання долучена довідка №11/299 від 14.08.2024 та копії аркуша військового квитка, відповідно до яких ОСОБА_3 проходить військову службу в Управлінні з 24.02.2022 по теперішній час. Просив розгляд зазначеного клопотання розглядати без його участі.

В судовому засіданні відповідачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та їх адвокати Міщенко С.В., Чирва О.В. підтримали доводи, вказані в клопотанні відповідача ОСОБА_3 , вказували на імперативність норми п. 2 ч. 1ст. 251 ЦПК України, якою встановлено обов`язок суду в даному випадку зупинити провадження у справі, так як Управління, де проходить службу відповідач-3 переведено на воєнний стан. Додатково у підготовчому судовому засіданні підтримали клопотання про виклик свідків ОСОБА_4 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та допит в якості свідка відповідача ОСОБА_2 . Представник відповідача 1 вказував про намір в подальшому заявити клопотання про проведення експертизи акту обстеження житлових умов проживання від 13.06.2024 після надання та дослідження його оригіналу стороною позивача.

Представники позивача ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в судовомузасіданні заперечувалипроти допитусвідків та зупинення провадження, з мотивів зазначених у письмових запереченнях.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши доводи сторін, суд приходить до наступного.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 251 ЦПК України суд зобов`язаний зупинити провадження у справі у разі перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.

Вказана норма є імперативною. Її суть зводиться до того, що учасник справи (сторона або третя особа, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору) на час розгляду справи в суді виконує конституційний обов`язок захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, передбачений ст.65 Основного Закону, та у зв`язку з цим не може реалізувати свої процесуальні права та нести процесуальні обов`язки.

Зупинення провадження у справі - це тимчасове припинення всіх процесуальних дій у справі, що викликане настанням зазначених у законі причин, що перешкоджають подальшому руху процесу, і щодо яких невідомо, коли вони можуть бути усунені.

Отже, зупинення провадження у справі має тимчасовий характер і не може розглядатися як відмова в судовому захисті.

Згідно зі ст.1 Закону України від 12 травня 2015 року №389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/202, затвердженим Верховною Радою України, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Надалі низкою Указів Президента України строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався.

При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч.4 ст.263 ЦПК України).

У постанові Верховного Суду від 21 грудня 2022 року у справі №456/2541/19 зроблено висновок, що "процесуальний закон пов`язує необхідність зупинення провадження у справі не з наявністю воєнного стану в Україні, а із фактом перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції".

В ухвалі Верховного Суду від 29 серпня 2022 року в справі №461/5209/19 вказано: «Оскільки, позивачем надані докази його перебування у складі Збройних Сил України у військовій частині, яка переведена на воєнний стан та виконує бойові завдання у зоні бойових дій, колегія суддів вважає, що заява про зупинення провадження у справі № 461/5209/19 є обґрунтованою та підлягає задоволенню, тому необхідно зупинити провадження у справі, що переглядається, до припинення перебування позивача у складі Збройних Сил України у військовій частині, яка переведена на воєнний стан».

Згідно з ст.1 Закону України «Про Збройні Сили України» Збройні Сили України це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності.

Статтею 1 Закону України «Про оборону України» визначено, що військове формування це створена відповідно до законодавства України сукупність військових з`єднань і частин та органів управління ними, які комплектуються військовослужбовцями і призначені для оборони України, захисту її суверенітету, державної незалежності і національних інтересів, територіальної цілісності і недоторканності у разі збройної агресії, збройного конфлікту чи загрози нападу шляхом безпосереднього ведення воєнних (бойових) дій.

Відповідно до ст.3 Закону України «Про Збройні Сили України» Збройні Сили України мають таку загальну структуру: Генеральний штаб Збройних Сил України; Командування об`єднаних сил Збройних Сил України; види Збройних Сил України - Сухопутні війська, Повітряні Сили, Військово-Морські Сили; окремі роди сил Збройних Сил України - Сили спеціальних операцій, Сили територіальної оборони, Сили логістики, Сили підтримки, Медичні сили; окремі роди військ Збройних Сил України - Десантно-штурмові війська, Війська зв`язку та кібербезпеки; органи військового управління, з`єднання, військові частини, вищі військові навчальні заклади, військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти, установи та організації, що не належать до видів та окремих родів військ (сил) Збройних Сил України.

Організаційно Збройні Сили України складаються з органів військового управління, з`єднань, військових частин, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, установ та організацій.

Клопотання про зупинення провадження у справи заявлено відповідачем ОСОБА_3 . До вказаного клопотання долучена довідка №11/299 від 14.08.2024 та копії аркуша військового квитка, відповідно до яких ОСОБА_3 проходить військову службу в Управлінні з 24.02.2022 по теперішній час.

Отже, матеріали справи не містять відомостей про те, що відповідач-3 перебуває у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан.

Відповідачем не подано належних доказів того, що він виконує бойові завдання, перебуваючи у зоні бойових дій, унаслідок чого не може брати участь у судових засіданнях ні особисто, ні у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів або мати представника.

Відповідач не довів, що він відноситься до спеціального суб?єктного складу, тобто безпосередньо того, хто в силу визначених законодавством обов?язків, проходить службу в Збройних Силах України та інших військових формуваннях і залучений до виконання обов?язків військової служби у зв?язку з введенням воєнного стану, які визначають наявність непереборних обставин у зв?язку з проходженням служби.

Суд також приймає до уваги, що необґрунтоване зупинення провадження у справі може призвести до затягування строків її розгляду й перебування учасників справи в стані невизначеності, що призведе до порушення п. 1ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(далі - Конвенція), що покладає на національні суди обов`язок здійснювати швидкий та ефективний розгляд справи упродовж розумного строку.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на її складність, поведінку сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням п. 1 ст. 6 Конвенції (рішення Європейського суду з прав людини у справах «Смірнова проти України» та «Фрідлендер проти Франції»). Роль національних судів полягає у швидкому та ефективному розгляді справ (рішення ЄСПЛ у справі «Красношапка проти України»).

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що приведені в заяві про зупинення провадження в справі обставини не є перешкодою для правильного вирішення даного спору, а також не покладають на суд обов`язок зупинити провадження у справі, а тому підстави для зупинення провадження в справі відсутні.з

Щодо виклику свідків: згідност. 91 ЦПК Українивиклик свідка здійснюється за заявою учасника справи. Заява про виклик свідка має бути подана до або під час підготовчого судового засідання, а якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження до початку першого судового засідання у справі. У заяві про виклик свідка обов`язково зазначається про які обставини такий свідок може повідомити суд, які можуть вплинути на правильне вирішення судової справи.

Відповідно до ст. 234 ЦПКякщо сторона, третя особа, їх представники заявляють, що факти, які мають значення для справи, їм відомі особисто, вони за їхньою згодою можуть бути допитані як свідки згідно ізстаттями 230-232цього Кодексу.

Як представник відповідача просить допитати в якості свідків сусідів відповідачів за місцем їх проживання - ОСОБА_4 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та відповідачку ОСОБА_8 в якості свідка, які можуть повідомити суду про обставини, які мають значення для встановлення істини в справі.

Враховуючи вказані норми процесуального законодавства вказане клопотання підлягає до задоволення.

Згідно п. 3 ч.2 ст. 200 ЦПК України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Заслухавши думку представників позивача, відповідачів ОСОБА_1 , Че ОСОБА_9 та їх представників, суд вважає, що у підготовчому судовому засіданні вирішено питання про всі процесуальні дії, що необхідно вчинити до закінчення підготовчого провадження та початку судового розгляду справи по суті, тому підготовче судове засідання підлягає закриттю, а справа призначенню до розгляду.

Керуючись ст. ст.197-200, 247, 251ЦПК України, суд,

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання відповідача ОСОБА_3 про зупинення провадження по цивільній справі за позовом Управління Служби безпеки України в Черкаській області до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Служба безпеки України, про визнання осіб такими, що втратили право користування житловим приміщенням відмовити.

Закрити підготовче провадження по справі за позовом Управління Служби безпеки України в Черкаській області до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Служба безпеки України, про визнання осіб такими, що втратили право користування житловим приміщенням.

Цивільну справу за позовом Управління Служби безпеки України в Черкаській області до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Служба безпеки України, про визнання осіб такими, що втратили право користування житловим приміщенням, розглядати по суті в залі судових засідань Соснівського районного суду м. Черкаси (18001 м. Черкаси, вул. Гоголя, 316) 26 листопада 2024 року об 15.20 год.

Викликатив судове засіданняв якості свідків ОСОБА_4 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 .

Клопотання представника відповідача задовольнити, допитати в якості свідка ОСОБА_2 .

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено 27.11.2024 року.

Суддя: Т.Є.Троян

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення27.11.2024
Оприлюднено29.11.2024
Номер документу123347272
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них про визнання особи такою, що втратила право користування жилим приміщенням

Судовий реєстр по справі —711/5855/24

Ухвала від 09.12.2024

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

Ухвала від 05.12.2024

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Троян Т. Є.

Ухвала від 27.11.2024

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Троян Т. Є.

Ухвала від 26.11.2024

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Троян Т. Є.

Ухвала від 18.09.2024

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Троян Т. Є.

Ухвала від 16.09.2024

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Ватажок - Сташинська А. В.

Ухвала від 08.08.2024

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Ватажок - Сташинська А. В.

Ухвала від 25.07.2024

Цивільне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Скляренко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні