Ухвала
від 26.11.2024 по справі 229/8114/24
ДРУЖКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 229/8114/24

Провадження № 2/229/2470/2024

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 листопада 2024 р. м. Дружківка Донецької області

Суддя Дружківськогоміського судуДонецької областіКонопленко О.С.,ознайомившись зпозовною заявою ОСОБА_1 до ОСОБА_2 ,територіальної громадиміста Дружківкав особі:Дружківської міськоїради провизнання рішеннята дійпо зняттюз реєстраціїмісця проживаннянезаконними,

В С Т А Н О В И Л А:

21 листопада 2024 року ОСОБА_3 , який діє від імені та в інтересах ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , звернувся до суду з позовною заявою до ОСОБА_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , територіальної громади міста Дружківка в особі: Дружківської міської ради, місцезнаходження: 84205, Донецька область, Краматорський район, м. Дружківка, вул. Соборна, буд. 16, код ЄДРПОУ 04052761, в якій просить визнати рішення та дії Дружківської міської ради про зняття з реєстрації місця проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_3 незаконними; вирішити питання про розподіл судових витрат.

З метою виконання завдання цивільного судочинства представник позивача просив витребувати у Дружківської міської ради копії документів, на підставі яких ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , було знято з реєстрації місця проживання особи за адресою: АДРЕСА_3 .

Дослідивши матеріали позовної заяви, суд приходить до висновку, що у відкритті провадження у справі необхідно відмовити з наступних підстав.

Згідно ч. 1 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Згідно ст. 19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Згідно із частиною 1, 2 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією України чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Справою адміністративної юрисдикції у розумінні пункту 1 частини першої статті 3 КАС України є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб`єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Правовідносини, що виникли між сторонами по справі регулюються Законом України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні».

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 2 вказаного Закону, внесення органом реєстрації до реєстру територіальної громади відомостей про зареєстроване місце проживання (перебування), зняте з реєстрації місце проживання, задеклароване місце проживання/виключення з реєстру територіальної громади інформації про задеклароване місце проживання, скасування реєстрації місця проживання/зняття з реєстрації місця проживання (перебування) /задекларованого місця проживання/зміненого місця проживання (перебування) з подальшою передачею таких відомостей до відомчої інформаційної системи. Реєстраційна дія є завершеною після отримання органом реєстрації підтвердження про внесення відповідної інформації до відомчої інформаційної системи є реєстраційною дією.

Відповідно до ст. 29 вказаного Закону, рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб щодо внесення інформації до реєстру територіальної громади про зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) особи, зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування рішень органів реєстрації, зміну інформації в реєстрі територіальної громади можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку.

Таким чином, правовідносини у сфері реєстрації місця проживання є публічно-правовими.

Реєстрація місця проживання чи місця перебування особи або її відсутність самі по собі не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.

Отже, вчинення відповідачем дії щодо зняття ОСОБА_1 з зареєстрованого місця проживання, пов`язана із здійсненням суб`єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а саме зі здійсненням відповідачем повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні».

Таким чином, відповідні позовні вимоги підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.

У відповідності до ст. 186 ЦПК України, до відкриття провадження у справі суд після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст. 186 ЦПК України, чи підсудна справа даному суду, чи немає інших підстав для повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в цивільній справі, встановлених цим Кодексом.

Згідно п. 1 ч. 1 ст.186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Керуючись ст. ст. 4, 19, 186, ЦПК України, ст. 19 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Відмовити у відкритті провадження по справі за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , територіальної громади міста Дружківка в особі: Дружківської міської ради про визнання рішення та дій по зняттю з реєстрації місця проживання незаконними.

Роз`яснити позивачу, що даний спір підлягає розгляду в судах в порядку адміністративного судочинства.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Дніпровського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення. Учасник справи, якому повну ухвалу суду не було вручено у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя О.С. Конопленко

СудДружківський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення26.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123365294
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —229/8114/24

Ухвала від 16.01.2025

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Остапенко В. О.

Ухвала від 15.01.2025

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Остапенко В. О.

Ухвала від 23.12.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Остапенко В. О.

Ухвала від 26.11.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Конопленко О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні