Справа №:755/14627/24
Провадження №: 1-кс/755/3359/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"02" грудня 2024 р. слідча суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю сторін кримінального провадження:
прокурора ОСОБА_3 ,
захисника ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого-криміналіста 3 відділу слідчого управління ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 , погоджене прокурором прокуратури Автономної Республіки Крим та міста Севастополя ОСОБА_3 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024010000000024 від 01.03.2024, за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Прага Чеської Республіки, громадянина України, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України,
в с т а н о в и л а :
слідчий-криміналіст 3 відділу слідчого управління ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 , за погодженням прокурора прокуратури Автономної Республіки Крим та міста Севастополя ОСОБА_3 ,звернувся до слідчої судді з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024010000000024 від 01.03.2024, за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
Клопотання обґрунтовано тим, що СУ ІНФОРМАЦІЯ_4 за процесуального керівництва прокуратури Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42024010000000024, відомості про яке внесені 01.03.2024 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
Досудовим розслідування встановлено, що в період 19-22 лютого 2014 року, російська федерація (далі - рф), використовуючи загострення політико-соціальної напруженості в Україні як привід для вторгнення на її суверенну територію, в порушення міжнародно-правових норм, у т.ч. Договору про дружбу, співпрацю та партнерство між Україною та РФ, Конституції України, із застосуванням кадрових військових підрозділів своїх збройних сил, а також підконтрольних уряду РФ проросійських політичних та інших організацій та об`єднань, вчинила захоплення адміністративних будівель органів державної влади України в Автономній Республіці Крим, блокування українських військових частин, а також організацію і проведення незаконного «референдуму щодо самовизначення Криму» на території Кримського півострова, із заздалегідь відомим та підконтрольним РФ результатом, який в подальшому став формальною підставою для прийняття незаконного рішення про включення до складу РФ території АР Крим і міста Севастополя на правах суб`єктів федерації.
Внаслідок збройної агресії з боку російської федерації із 20.02.2014на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя військовослужбовцями збройних сил російської федерації встановлено ефективний контроль як над територією Кримського півострова,так і за діяльністю розташованих там органів влади, чим фактично здійснено тимчасову окупацію вказаної території України.
Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014, зокрема ст. ст. 1-3 визначено, що сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя є тимчасово окупованою внаслідок збройної агресії Російської Федерації з 20 лютого 2014 року.
Для реалізації окупаційного плану РФ на території півострова Крим, не раніше березня 2014 року розроблено ряд нормативно-правових актів РФ для «легалізації» факту окупації півострова Крим та створення на останньому окупаційних адміністрацій, незаконно створених органів державної влади РФ.
Крім того, РФ утворила на окупованій території України в АР Крим федеральні органи державної влади РФ, правоохоронні органи та органи судової системи, місцевого самоврядування з метою становлення і зміцнення окупаційної влади РФ та недопущення контролю України над цією територією.
У подальшому, у зв`язку з повномасштабним вторгненням РФ на Україну, Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан з 05 год. 30 хв. 24.02.2022, строком на 30 діб, який у подальшому продовжувався відповідними Указами Президента до теперішнього часу.
Разом з цим встановлено, що громадянин України ОСОБА_6 , діючи з прямим умислом та усвідомлюючи протиправний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, всупереч чинному законодавству України, 15.11.2021, перебуваючи в невстановленому досудовим розслідуванням місці, зареєструвався відповідно до законодавства РФ як приватний підприємець « ОСОБА_6 » (рос. - индивидуальный предприниматель « ОСОБА_6 ») юридична адреса: АДРЕСА_2 , ІПП НОМЕР_1 ).
В подальшому, в невстановлений досудовим розслідуванням час та в невстановленому місці, ОСОБА_6 , будучи обізнаним про необхідність реєстрації на порталі РФ щодо державних закупівель відповідно до федерального закону РФ від 05.04.2013 № 44-Ф3 «Про контрактну систему в сфері закупівель товарів, робіт, послуг для забезпечення державних і муніципальних потреб» з метою організації провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором та незаконними органами влади створеними на тимчасово окупованій території, здійснив реєстрацію ПП « ОСОБА_6 » на «Офіційному сайті єдиної інформаційної системи в сфері закупівель в інформаційно-телекомунікаційній мережі інтернет» http://zakupki.gov.ru.
Зазначений сайт, відповідно до інформації, розміщеної на ньому, «призначений для забезпечення вільного доступу до повної і достовірної інформації про контрактну систему закупівель і закупівлю товару, робіт, послуг окремим видами юридичних осіб, а також для формування, опрацювання і зберігання такої інформації».
Також на сайті відзначено, що «Порядок розміщення інформації на Офіційному ЕИС та її утримання регламентується Федеральним законом від 05.04.2013 № 44-Ф3 «Про контрактну систему в сфері закупівель товарів, робіт, послуг для забезпечення державних і муніципальних потреб» та федеральним законом РФ від 18.07.2011 № 223-Ф3 «Про закупівлі товарів, робіт, послуг окремими видами юридичних осіб», а також існуючими підзаконними актами (http://zakupki.gov.ru)»».
ОСОБА_6 добровільно, з власної ініціативи, знаючи, що контрагентами у таких договорах є бюджетні підприємства, установита організації країни-агресора - РФ, діючи без довіреності від імені юридичної особи ПП « ОСОБА_6 », усвідомлюючи та достовірно знаючи про факт тимчасової окупації АР Крим та міста Севастополя та заборону здійснення будь-якої господарської діяльності у співпраці з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, перебуваючи на тимчасово окупованій території України, у м. Сімферополь, уклав контракт № 39/КПЦ2022 від 03.06.2022 з т.зв. « Державним бюджетним освітнім закладом додаткової освіти Республіки Крим « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (рос.-«Государственным бюджетным образовательным учреждением дополнительного образования Республики Крым «ІНФОРМАЦІЯ_5») юридична адреса: АДРЕСА_3 , ІПП НОМЕР_2 , ОДРН НОМЕР_6) щодо надання послуг з міжміських пасажирських перевезень на суму 2 000 000 російських рублів.
Відповідно до п. 1.3. статуту т.зв. «Державного бюджетного освітнього закладу додаткової освіти Республіки Крим « ІНФОРМАЦІЯ_2 » засновником установи і власником її майна є «Республіка Крим». Функції та повноваження засновника виконує « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
У пункті 2.1 статуту відзначено, що ціллю і предметом діяьності установи є методичне забезпечення отримання громадянами початкових знань у сфері оборони та підготовка їх по основам військової служби.
Пунктом 2.3. статуту передбачено, що установа виконує державне замовлення, яке формується та затверджується засновником.
Відповідно до федерального закону «Про контрактну систему в сфері закупівель товарів, робіт, послуг для забезпечення державних і муніципальних потреб» № 44-ФЗ від 05.04.2013, спільно підписаний з службовими особами т.зв. «Державного бюджетного освітнього закладу додаткової освіти Республіки Крим « ІНФОРМАЦІЯ_2 » контракт передбачав надання послуг з міжміських пасажирських перевезень з моменту його укладання, тобто з 03.06.2022 до 25.12.2022.
Відповідно до «Протоколу комісії щодо отримання товару» № 18 від 26.12.2022, № 17 від 18.12.2022, № 14 від 29.11.2022, № 15 від 29.11.2022, № 13 від 29.11.2022, № 16 від 05.12.2022, № 12 від 25.11.2022, № 11 від 14.11.2022, № 7 від 06.11.2022, № 9 від 07.11.2022, № 8 від 07.11.2022, № 6 від 02.10.2022, № 5 від 19.09.2022, № 3 від 19.08.2022, № 2 від 15.08.2022, № 1 від 18.06.2022 ПП « ОСОБА_6 », виконав умови контракту укладеного із т.зв. «Державним бюджетним освітнім закладом додаткової освіти Республіки Крим « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та здійснено послуги з міжміських пасажирських перевезень на суму 2 000 000 російських рублів чим довів свій злочинний умисел, направлений на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, до кінця.
Вказане підтверджується наявністю інформації, розміщеної у відкритому доступі в інформаційно-телекомунікаційній мережі інтернет на «Офіційному сайті єдиної інформаційної системи в сфері закупівель».
Таким чином, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано підозрюється у провадженні господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
16.05.2024 складено повідомлення про підозру ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
Згідно зі ст. 42 КПК України підозрюваним є особа, якій у порядку, передбаченому ст. ст. 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру, або особа, щодо якої складено повідомлення про підозру, однак його не вручено йому внаслідок не встановлення місцезнаходження особи, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.
18.05.2024 в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження - газеті «Урядовий кур`єр» та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, було опубліковано повідомлення про підозру ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України та повістку про виклик останнього до СУ ІНФОРМАЦІЯ_4 на 22.05.2024, 23.05.2024 та 24.05.2024 в період часу з 09 год 00 хв по 17 год 00 хв для вручення письмового повідомлення про підозру та проведення інших слідчих (процесуальних) дій.
Крім того, 24.07.2024 складено повідомлення про зміну підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
27.07.2024 в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження - газеті «Урядовий кур`єр» та 26.07.2024 на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, було опубліковано повідомлення про зміну підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України та повістку про виклик останнього до СУ ІНФОРМАЦІЯ_4 на 31.07.2024 в період часу з 09 год 00 хв по 17 год 00 хв для вручення письмового повідомлення про зміну підозри та проведення інших слідчих (процесуальних) дій. 22.05.2024 фотозображення повісток та повідомлення про підозру було направлене ОСОБА_6 за допомогою «WatsApp» та «Telegram».
Однак, останній на виклик не з`явився та не повідомив про причини свого неприбуття, жодних заяв чи клопотань про перенесення часу проведення процесуальних дій до органу досудового розслідування не надав. У зв`язку із викладеним, у органу досудового розслідування існують вагомі підстави вважати, що останній переховується від органу досудового розслідування та суду.
Повідомлення про підозру та зміну підозри ОСОБА_6 особисто не вручено, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений КПК України для вручення повідомлень.
Одночасно з цим, 23.05.2024 повідомлення про підозру ОСОБА_6 вручено її захиснику у вказаному кримінальному провадженні - адвокату ОСОБА_4 .
Відповідно до відомостей ДПС України щодо перетину державного кордону України, лінії розмежування з тимчасово окупованими територіями України, у період з 01.01.2019 по 17.05.2024 підозрюваним ОСОБА_6 в Базі даних не виявлено.
27.05.2024 ОСОБА_6 оголошено у розшук. Здійснення розшукових заходів доручено співробітникам 4 відділу Управління «Н» ДЗНД СБ України.
Викладені обставини та повідомлена ОСОБА_6 підозра підтверджується сукупністю доказів, отриманих в ході здійснення досудового розслідування даного кримінального провадження, у тому числі: відповідями 4 відділу Управління «Н» ДЗНД СБ України на доручення слідчого від 07.05.2024, 24.05.2024 та 07.06.2024; протоколом огляду від 24.04.2024; повідомленням ОСОБА_6 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України; повідомленням ОСОБА_6 про зміну підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України; іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
На теперішній час у кримінальному провадженні проведено всі можливі слідчі (розшукові) дії, спрямовані на встановлення усіх обставин та доведення вини ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого йому злочину.
Зібрані під час досудового розслідування докази є достатніми для складання обвинувального акту, однак, завершити досудове розслідування не є можливим, оскільки підозрюваний ОСОБА_6 переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території АР Крим з метою ухилення від кримінальної відповідальності, що підтверджується матеріалами виконаного 4 відділу Управління «Н» ДЗНД СБ України доручення.
Враховуючи, що ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України; а також те, що він умисно та безпідставно ухиляється від явки на виклики слідчого та прокурора, переховується від органів досудового розслідування, прокуратури та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності, оголошений у державний розшук та перебуває на тимчасово окупованій території України АР Крим, з метою виконання завдань кримінального судочинства, щоб кожний, хто вчинив злочини проти основ національної безпеки України, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, орган досудового розслідування вважає, що з метою притягнення ОСОБА_6 до кримінальної відповідальності,у вказаному кримінальному провадженні необхідно провести спеціальне досудове розслідування.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України - слідче управління Головного управління СБ України в АР Крим розташоване за адресою: АДРЕСА_4 .
У судовому засіданні прокурор доводи клопотання підтримала та просила його задовольнити з підстав викладених у клопотанні.
Захисник ОСОБА_4 у судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання.
Підозрюваний ОСОБА_6 у судове засідання не з`явився. Викликався шляхом публікації судової повістки у загальнодержавному засобі масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» від 23.11.2024 № 238 (7898), на офіційному сайті Офісу Генерального прокурора 26.11.2024 та на сайті Дніпровського районного суду м. Києва.
Відтак, згідно положень ч. 8 ст. 135 КПК України, підозрюваний ОСОБА_6 вважається особою, яка належним чином повідомлена про виклик.
За таких обставин, слідча суддя, заслухавши думки сторін кримінального провадження, дослідивши надані матеріали, дійшла такого висновку.
Згідно ст. 1 КПК України порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.
Кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.
Одними із завдань кримінального провадження є забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожен, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини (ст. 2 КПК України).
Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень глави «Особливості спеціального досудового розслідування кримінальних правопорушень».
Спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 111-1, 111-2, 112, 113, 114, 114-1, 114-2, 115, 116, 118, частиною другою статті 121, частиною другою статті 127, частинами другою і третьою статті 146, статтями 146-1, 147, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258-6, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 408, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.
Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошені у міжнародний розшук, та розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цій частині, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.
Частиною 1 статті 42 КПК України передбачено, що підозрюваним є особа, якій у порядку, передбаченому статтями 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру, особа, яка затримана за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, або особа, щодо якої складено повідомлення про підозру, однак його не вручено їй внаслідок невстановлення місцезнаходження особи, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.
Згідно з ч. 1 ст. 278 КПК України, письмове повідомлення про підозру вручається в день його складення слідчим або прокурором, а у випадку неможливості такого вручення - у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.
У ч. 3 ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» зазначено, що порядок вручення повістки про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, а також правові наслідки ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, визначаються Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до ч. 8 ст. 135 КПК України, повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
Особа, зазначена в абзаці першому цієї частини, вважається такою, яка належним чином повідомлена про виклик, з моменту опублікування повістки про її виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
У випадку наявності в особи, зазначеної в абзаці першому цієї частини, захисника (захисників) копія повістки про її виклик надсилається захиснику (захисникам).
16 травня 2024 року складено та погоджено повідомлення про підозру ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України. Як вбачається з долучених до клопотання матеріалів кримінального провадження, слідчим вживались заходи для вручення у спосіб, передбачений КПК України вказаної вище підозри. Захиснику ОСОБА_4 вручено повідомлення про підозру.
Разом з тим, органом досудового розслідування у загальнодержавному засобі масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» 18.05.2024 № 102 ( НОМЕР_3 ), розміщено повідомлення про підозру та повістку про виклик ОСОБА_6 на 22.05.2024, 23.05.2024 та 24.05.2024 до СУ ІНФОРМАЦІЯ_4 у кримінальному провадженні для повідомлення про підозру та проведення за його участю необхідних слідчих та процесуальних дій у кримінальному провадженні, роз`яснено наслідки неприбуття.
Аналогічно повістки про виклик ОСОБА_6 розміщено на офіційному сайті Офісу Генерального прокурора від 17.05.2024 про прибуття до СУ ІНФОРМАЦІЯ_4 для повідомлення про підозру та проведення необхідних слідчих та процесуальних дій у кримінальному провадженні.
Надалі, 24 липня 2024 року складено та погоджено повідомлення про зміну підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України. Органом досудового розслідування у загальнодержавному засобі масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» 27.07.2024 № 152 ( НОМЕР_4 ) та на офіційному сайті Офісу Генерального прокурора від 26.07.2024 розміщено повідомлення про зміну підозри ОСОБА_6 .Захиснику ОСОБА_4 вручено повідомлення про зміну підозри.
Окрім цього, з метою належного повідомлення про виклик на 22.05.2024, 23.05.2024, 24.05.2024 до СУ ІНФОРМАЦІЯ_4 для участі у слідчих та процесуальних діях підозрюваного ОСОБА_6 , за допомогою програм-месенджерів «WatsApp» та «Telegram» надіслано фотозображення повісток та повідомлення про підозру на встановлений під час досудового розслідування номер телефону НОМЕР_5 , що підтверджується відповідною копією протоколу огляду від 24.05.2024.
Відповідно до постанови Касаційного кримінального суду Верховного Суду від 04.11.2021, справа № 326/1385/18, направлення повідомлення про підозру та повісток підозрюваному, який перебуває на тимчасово окупованій території України, за допомогою месенджера «Viber» на номер телефону, яким користувався підозрюваний, та підтвердження того, що він переглянув ці повідомлення, відповідає положенням КПК та є додатковим заходом до основних способів інформування підозрюваного, передбачених КПК, як-то вручення повідомлення про підозру та повісток захиснику підозрюваного та вжиття заходів до їх вручення самому підозрюваному.
Відтак, органом досудового розслідування вжито усіх можливих заходів для вручення у спосіб, передбачений КПК України, повідомлення про підозру ОСОБА_6 та виклику його для проведення слідчих та процесуальних дій.
Відповідно до ч. 2 ст. 297-4 КПК України, під час вирішення питання про здійснення спеціального досудового розслідування слідчий суддя зобов`язаний врахувати наявність достатніх доказів для підозри особи щодо якої подано клопотання у вчиненні кримінального правопорушення.
Вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення, що у даному випадку стороною обвинувачення дотримано, оскільки наявні, на цей час докази у провадженні свідчать про об`єктивний зв`язок підозрюваного з цим злочином, тобто виправдовують необхідність подальшого розслідування у цьому провадженні з метою дотримання істинних завдань КПК України визначених ст. 2.
Дослідивши матеріали клопотання в межах своєї компетенції, слідча суддя у висновках, які зробив орган досудового розслідування щодо ОСОБА_6 чогось очевидно необґрунтованого чи недопустимого не встановила.
Більш того, якщо виходити з поняття «обґрунтована підозра», приведеного в п. 175 рішення Європейського суду з прав людини від 21 квітня 2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», то обґрунтована підозра означає, що існують факти і інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення.
Такий висновок цілком узгоджується із правовими позиціями, наведеними у рішеннях Європейського суду з прав людини. Так, у справі «Мюррей проти Сполученого Королівства» № 14310/88 від 23.10.1994 суд зазначив, що «факти, які є причиною виникнення підозри не повинні бути такими ж переконливими, як і ті, що є необхідними для обґрунтування вироку чи й просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування».
Враховуючи наведене, на думку слідчої судді, встановлена наявність обґрунтованої підозри у тому, що ОСОБА_6 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 111-1 КК України, наявними у справі доказами, зокрема: відповідями 4 відділу Управління «Н» ДЗНД СБ України на доручення слідчого від 07.05.2024, 24.05.2024 та 07.06.2024; протоколом огляду від 24.04.2024 та додатками до нього, що складають, зокрема: Договір № 39/КПЦ2022 від 03.06.2022, протоколи засідання комісії по прийому товарів (робіт, послуг), акти прийому товарів (робіт, послуг) по договору від 03.06.2022 № 39/КПЦ2022 тощо та іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
Відтак, ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, щодо якого законодавцем передбачена можливість здійснення спеціального досудового розслідування.
Згідно з ч. 5 ст. 139 КПК України ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.
Відповідно до вимог ст. 3 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупованою територією визначається:
1) сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій;
2) внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права, Конституції та законів України;
3) надра під територіями, зазначеними у пунктах 1 і 2 цієї частини, і повітряний простір над цими територіями.
Постановою від 27.05.2024 у кримінальному провадженні № 42024010000000024 від 01.03.2024, ОСОБА_6 у зв`язку з переховуванням від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності оголошено в розшук. Здійснення розшуку доручено співробітникам 4 відділу Управління «Н» ДЗНД СБ України.
Як вбачається з відповіді Державної прикордонної служби України від 17.05.2024 № 19-34097/18/24-Вих на запит слідчого, відсутні відомості щодо перетинання державного кордону України, лінії розмежування з тимчасово окупованими територіями громадянином України ОСОБА_7 , у період з 01.01.2019 по 17.05.2024.
Зокрема, згідно відповіді заступника начальника Управління контррозвідувальних заходів з протидії посяганням на територіальну цілісність України Департаменту захисту національної державності Служби безпеки України від 07.05.2024 № 5/3/4-7177 щодо виконання доручення, повідомлено, що ОСОБА_6 , будучи приватним підприємцем рф, уклав договір від 03.06.2022 № 39/КПЦ2022 з так званою «державною бюджетною освітньою установою додаткової освіти республіки Крим «регіональним центром з підготовки до військової служби та військово-патріотичного виховання» щодо надання послуг з міжміських пасажирських перевезень на суму 78 724, 80 тис. рос. рублів. Також встановлено, що ОСОБА_6 10.11.2018 виїхав на ТОТ АР Крим через КПВВ «Каланчак».
Отже, вищевказані матеріали досудового розслідування дають достатні та безсумнівні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_6 умисно переховується від слідства з метою уникнення кримінальної відповідальності.
Враховуючи те, що ОСОБА_6 відповідно до положень КПК України повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, те, що він умисно та безпідставно ухиляється від явки на виклики слідчого, переховується з метою ухилення від кримінальної відповідальності, оголошувався в розшук, а також беручи наявну в доданих до клопотання копіях матеріалів кримінального провадження інформацію про перебування ОСОБА_6 на тимчасово окупованій території, слідча суддя вважає за необхідне надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024010000000024 від 01.03.2024, за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
На підставі викладеного та керуючись ст. 139, 297-1, 297-2, 297-3, 297-4, 376 КПК України, слідча суддя,
п о с т а н о в и л а :
клопотання слідчого-криміналіста 3 відділу слідчого управління ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 , погоджене прокурором прокуратури Автономної Республіки Крим та міста Севастополя ОСОБА_3 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024010000000024 від 01.03.2024, за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024010000000024 від 01.03.2024, за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
Копію ухвали надіслати прокурору, слідчому та захиснику.
Ухвала підлягає негайному виконанню з моменту її оголошення та не може бути оскаржена, заперечення на неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідча суддя: ОСОБА_1
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2024 |
Оприлюднено | 09.12.2024 |
Номер документу | 123539814 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Левко В. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні