Рішення
від 05.12.2024 по справі 420/26309/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/26309/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хурси О.О., розглянувши в спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Лиманської сільської ради Роздільнянського району Одеській області, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача - Державний заклад «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ» та Державний заклад «Український медичний центр реабілітації матері та дитини» МОЗ УКРАЇНИ» про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Одеській області звернулось до суду з позовом до Лиманської сільської ради Роздільнянського району Одеській області про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису про припинення юридичної особи ДЗ «ССС «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ», а саме запис «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, 01.08.2024 18:34:18, 1005561120016004956», вчинений державним реєстратором Карпенко А.А. (Лиманська селищна рада Роздільнянського району Одеської області).

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що на підставі наказу від 18.07.2024 № 7023-п проведена документальна позапланова виїзна перевірка ДЗ «ССС «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ», з метою здійснення контролю за дотриманням вимог податкового, валютного та іншого законодавства, та правильності нарахування, обчислення за період діяльності з 01.01.2017 по 17.07.2024 та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період діяльності з 01.01.2011 по 17.07.2024.

Однак, враховуючи наявний в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис від 01.08.2024 про припинення ДЗ «ССС «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ», вчинений державним реєстратором Карпенко А.А. (Лиманська селищна рада Роздільнянського району Одеської області), ГУ ДПС в Одеській області позбавлена можливості реалізувати свої повноваження та завершити належним чином перевірку та винести податкові повідомлення-рішення за результатами проведеної перевірки, що порушує положення підпункту 54.3.2. пункту 54.2. статті 54 Податкового кодексу України.

Відповідач у встановлений судом строк відзив на позов не надав, жодних заяв, клопотань по справі в автоматизованій системі діловодства не зареєстровано.

Державний заклад «Український медичний центр реабілітації матері та дитини» МОЗ УКРАЇНИ» подав пояснення, в яких вказав, що позивачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку поза межами двомісячного строку.

Позивач подав заперечення на пояснення третьої особи, в яких вказав, що рішення про ліквідацію прийнято платником 14.03.2024. Відповідно шестимісячний строк на дату проведення ГУ ДПС в Одеській області перевірки ДЗ «ССС «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ» не закінчився, та перевірка проведена з дотриманням пп. 11.6 п.11. Порядку № 1588, ч. 5 ст. 105 Цивільного кодексу України. Тобто станом на граничну дату прийняття повідомлень-рішень - 21.08.2024, строк для їх прийняття та узгодження не сплинув.

Процесуальні дії у справі: ухвалами суду від 16.10.2024 та від 11.11.2024 витребувано докази.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Державний заклад «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ» (Код ЄДРПОУ юридичної особи: 01982092) зареєстровано 23.10.1997, Дата запису: 03.02.2005, Номер запису: 15561200000004956.

01.08.2024 державним реєстратором Карпенко А.А. (Лиманська селищна рада Роздільнянського району Одеської області) здійснено реєстраційну дію щодо ДЗ «ССС «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ», а саме внесено запис № 1005561120016004956 про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон).

Частиною першою статті 2 Закону передбачено, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно- правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону, відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру, зокрема, на підставі: 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Частинами першою та шостою статті 13 Закону передбачено, що інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру, зокрема, таких відомостей:

про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації;

про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

про узгодження плану реорганізації юридичної особи - у разі наявності податкового боргу при реорганізації юридичної особи - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації.

Відповідно до частини п`ятнадцятої статті 17 Закону, для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу; 3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання; 4) довідка архівної установи щодо прийняття правонаступником документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу або злиття; 4-1) довідка юридичної особи - правонаступника про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання; 5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення; 6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання; 6-1) розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій - у разі припинення акціонерного товариства.

Статтею 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Статтею 106 Цивільного кодексу України визначено, що злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення визначений статтею 107 Цивільного кодексу України.

Відповідно до частини другої статті 107 Цивільного кодексу України, після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Відповідно до підпункту 20.1.37. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України. передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб`єктів господарювання.

Приписами підпункту 2 пункту 2 наказу Міністерства юстиції України «Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України» від 18.03.2016 №759/5/371, передбачено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме:

про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП або повідомлень про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 23-ОПП;

про наявність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування шляхом надсилання повідомлень про наявність боргу зі сплати єдиного внеску та про неможливість проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 5-ЄСВ;

про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП;

про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 6-ЄСВ;

про узгодження плану реорганізації юридичних осіб шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП.

Суд звертає увагу, що порядок зняття з обліку платників податків у контролюючих органів регламентується Податковим кодексом України та розділом XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588.

Відповідно до пункту 11.17. «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» №1588 Міністерства Фінансів України, зняття з обліку платників податків у контролюючих органах здійснюється у такому порядку:

1) щодо платників податків, державна реєстрація припинення яких здійснюється згідно із Законом, підставою для зняття їх з обліку у контролюючих органах є надходження відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Дата зняття з обліку відповідає даті закриття останньої інтегрованої картки платника податків або даті отримання відомостей про припинення юридичної особи у разі, якщо на момент отримання таких відомостей були закриті всі інтегровані картки такого платника податків. Дані про зняття з обліку платника податків фіксуються в журналі за формою № 6-ОПП. Номер зняття з обліку відповідає номеру відповідного запису в журналі за формою № 6-ОПП.

Дані про зняття з обліку платника податків, державна реєстрація припинення якого здійснюється згідно із Законом, передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків знято з обліку.

2) щодо платників податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості стосовно яких не вносяться до Єдиного державного реєстру, до Єдиного банку даних юридичних осіб уноситься запис про припинення на підставі повідомлення чи документального підтвердження органу державної реєстрації про ліквідацію або реорганізацію платника податків, закриття відокремленого підрозділу платника податків;

3) зняття з обліку в контролюючому органі відокремленого підрозділу як платника податків здійснюється у разі внесення до Єдиного державного реєстру записів про припинення відповідної юридичної особи або припинення такого відокремленого підрозділу.

Дані про зняття з обліку відокремленого підрозділу, відомості щодо якого містяться у Єдиному державному реєстрі, передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків знято з обліку;

4) у разі припинення платника податків - юридичної особи (шляхом ліквідації або реорганізації) врегулювання питань погашення грошових зобов`язань та/або податкового боргу такого платника здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України;

5) облікова справа закритого відокремленого підрозділу юридичної особи долучається до облікової справи такої юридичної особи. У разі реорганізації платника податків шляхом злиття, приєднання, перетворення до облікових справ правонаступників долучаються облікові справи реорганізованих платників податків. Якщо правонаступник перебуває на обліку в іншому контролюючому органі, ніж реорганізований платник податків, після завершення реорганізації та зняття його з обліку облікова справа реорганізованого платника податків передається до контролюючого органу за основним місцем обліку правонаступника;

6) відомості щодо підстави та дати зняття з обліку платника податків вводяться до Єдиного банку даних юридичних осіб. Облікові справи (реєстраційна та звітна частини) таких платників здаються до архіву контролюючого органу після закінчення звітного року.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), він, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 67.2. статті 67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Пунктом 11.6. Порядку № 1588 передбачено, що при проведенні заходів податкового контролю, пов`язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Відповідно до частини п`ятої статті 105 Цивільного кодексу України, строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Пунктом 4 наказу Міністерства охорони здоров`я № 421 від 12.03.2024 установлено, що строк заявлення кредиторами своїх вимог до державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Аркадія» Міністерства охорони здоров`я України» становить два місяці з дати оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Аркадія» Міністерства охорони здоров`я України». Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня її отримання.

Пунктом 4 наказу Міністерства охорони здоров`я № 1282 від 22.07.2024 встановлено, що строк заявлення кредиторами своїх вимог до державного закладу «Український медичний Центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров`я України» становить два місяці з дати оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення державного закладу «Український медичний Центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров`я України». Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня її отримання.

Пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» встановлено, що державний реєстратор проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації (далі - принцип мовчазної згоди) - принцип, згідно з яким державний реєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених цим Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що державним реєстратором Карпенко А.А. протиправно не направляючи запит до позивача щодо наявності заборгованостей ДЗ «ССС «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ», здійснено державну реєстрацію припинення юридичної особи 01.08.2024, запис № 1005561120016004956.

З огляду на викладене Головне управління ДПС в Одеській області фактично було позбавлене можливості вчасно сформувати та направити державному реєстратору заперечення за формою № 27-ОПП на виконання підпункту 11.8. пункту 11 Порядку № 1588 та пункту 3.1. наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 та здійснити заходи податкового контролю платника податку, що призвело до припинення ДЗ «ССС «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ» (Код ЄДРПОУ юридичної особи: 01982092) за принципом мовчазної згоди.

Схожих висновків дійшов Сьомий апеляційний адміністративний суд у постанові від 15.07.2024 у справі № 560/2196/24.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Керуючись статтями 139, 244-246, 263, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС в Одеській області (ЄДРПОУ ВП 44069166, вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) до Лиманської сільської ради Роздільнянського району Одеській області (67452, Одеська обл., Роздільнянський район, смт Лиманське, вул. Центральна, буд.79, ЄДРПОУ 05384548, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача - Державний заклад «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ» (65058, м. Одеса, Французький б-р, буд. 40, ЄДРПОУ 01982092) та Державний заклад «Український медичний центр реабілітації матері та дитини» МОЗ УКРАЇНИ» (65012, м. Одеса, вул. Маріїнська, буд. 41, ЄДРПОУ 24536739) про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис про припинення юридичної особи Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «АРКАДІЯ» МОЗ УКРАЇНИ» (код за ЄДРПОУ 01982092), а саме запис «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, 01.08.2024 18:34:18, 1005561120016004956», вчинений державним реєстратором Карпенко А.А. (Лиманська селищна рада Роздільнянського району Одеської області).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 05.12.2024.

Суддя Олександр ХУРСА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123550414
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —420/26309/24

Ухвала від 14.02.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 05.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 13.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 22.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні