Постанова
від 05.12.2024 по справі 200/770/24
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2024 року справа №200/770/24

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Сіваченко І.В., суддів Блохіна А.А., Гайдара А.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20 вересня 2024 року (повне судове рішення складено 20 вересня 2024 року) у справі № 200/770/24 (суддя в І інстанції Чекменьов Г.А.) за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_2 , третя особа Державна установа «Донецький обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 , в якому просив:

визнати протиправною бездіяльність щодо неприйняття рішення про бронювання військовозобов`язаного ОСОБА_1 відповідно до Порядку бронювання військовозобов`язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 року № 45(ДСК), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 12 (останніми змінами, внесеними Постановою КМУ від 06.06.2023 № 571), а також переліку посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 493 (із змінами, внесеними розпорядженням КМУ від 14 липня 2021 року №799-р);

зобов`язати вжити заходи щодо оформлення бронювання ОСОБА_1 відповідно до Порядку бронювання за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 року № 45(ДСК), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 12 (останніми змінами, внесеними Постановою КМУ від 06.06.2023 № 571), а також переліку посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 р. № 493 (із змінами, внесеними розпорядженням КМУ від 14 липня 2021 року №799-р), в частині зарахування на спеціальний військовий облік та оформлення військовозобов`язаному ОСОБА_1 відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

В обґрунтування заявлених вимог посилався на протиправну бездіяльність відповідача щодо не здійснення оформлення бронювання всупереч передбачених законодавством підстав. Позивач наполягав, що має право на бронювання як працівник, який забезпечує виконання важливої та складної роботи в місті Слов`янськ Краматорського району, згідно з покладеними державою обов`язків відповідно до розподілу за виконавцями мобілізаційного завдання (замовлення) на надання послуг цивільного призначення у сфері охорони здоров`я для забезпечення функціонування економіки в особливий період.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 20 вересня 2024 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з таким судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення місцевого суду, прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування скарги фактично зазначено доводи, аналогічні викладеним у позові.

Апелянт зазначає, що в позові чітко зазначалось, що критерії бронювання військовозобов`язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час визначені у відповідності із додатком 6 до Порядку бронювання військовозобов`язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 року № 45, а також Переліки посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 493.

Як зверталась увага суду першої інстанції, підстави зарахування його, як працівника державної установи, на спеціальний військовий облік та його бронювання визначені пунктом 2 розділу XII додатку 21 «Перелік посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час і працюють у сфері охорони здоров`я» до розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 493 відповідно переліку посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 493 (із змінами, внесеними розпорядженням КМУ від 14 липня 2021 року №799-р).

Таким чином, як наголошувалось суду першої інстанції, в позивача як фахівця Слов`янської філії ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ», за рішенням роботодавця (державної установи) є всі підстави для зарахування на спеціальний військовий облік з підстав, визначених пунктом 2 розділу XII додатку 21 «Перелік посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час і працюють у сфері охорони здоров`я» до розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 493 (із змінами, внесеними розпорядженням КМУ від 14 липня 2021 року №799-р).

Апелянт наголошує, що судом першої інстанції не надано правової оцінки жодному з аргументів позивача, не спростовано нормами матеріального права хибність тверджень позивача.

У відзиві на апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_3 висловлено згоду з рішенням місцевого суду та прохання залишити апеляційну скаргу без задоволення.

Зокрема, зауважував, що відповідно до розпорядження Генерального штабу Збройних Сил України від 13.04.2023, на виконання абзацу 4 пункту 7 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів затвердженого Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року №1487, з метою якісного комплектування військових частин (підрозділів) мобілізаційними ресурсами на період мобілізації та воєнний час повідомлено про прийняття рішення щодо заборони бронювання військовозобов`язаних, які мають зазначені у листі дефіцитні для Збройних Сил України військово-облікових спеціальностей (ВОС), крім того але не виключно, з-поміж осіб офіцерського складу не підлягають бронюванню особи з наступною групою ВОС 90. Відповідно до військово-облікового документа, послужної картки офіцера ОСОБА_1 визначено ВОС 905600. Враховуючи викладене, Генеральним штабом Збройних Сил України заборонено бронювання військовозобов`язаних офіцерського складу з групою ВОС 90. Таким чином, ІНФОРМАЦІЯ_3 діяв в межах визначеного законодавства України.

У відзиві на апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_4 також висловлено згоду з рішенням місцевого суду та прохання залишити апеляційну скаргу без задоволення.

Апеляційний розгляд здійснено в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено таке.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ) зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , працює завідувачем відділення епідеміологічного нагляду (спостереження) та профілактики неінфекційних захворювань Слов`янської філії ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ» та має вищу кваліфікаційну категорію за спеціальністю «Комунальна гігієна» (довідка № 254/01 від 08.02.2024).

Відповідно до військового квитка серії НОМЕР_2 ОСОБА_1 перебуває на військовому обліку з 6 червня 1994 року, військове звання капітан, відповідно до наказу Південного ОК № 9 від 31.05.2011. Відповідно до облікових даних ВОС 905600.

Відповідно до Довідки № 7/01-29 від 09.01.2024 позивача визнано обмежено придатним до військової служби.

01.11.2023 Слов`янською філією ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ» направлено звернення до начальника першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_6 щодо бронювання ОСОБА_1 як працівника, що забезпечує виконання важливої та складної роботи в місті Слов`янськ Краматорського району згідно покладених державою обов`язків з посиланням на Порядок бронювання військовозобов`язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 року № 45 (ДСК.), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 12, постановою КМУ від 06.06.2023 № 571, а також перелік посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 493 (із змінами внесеними розпорядженням КМУ від 14 липня 2021 року №799-р).

Слов`янська філія ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ» 07.12.2023 надіслала відповідачу обґрунтування бронювання, в якому зазначило, що поданий на бронювання військовозобов`язаний працівник Слов`янської філії ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ» Павло ЧУКАНОВ забезпечує виконання державною установою визначених Положенням про функціональну підсистему забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я від 06.12.2022 № 2213 функції з державного санітарно-епідеміологічного нагляду на території Донецької області.

Крім того ОСОБА_1 є регіональним координатором з підготовки та проведення радіаційного спостереження і дозиметричного контролю, реагування на надзвичайні ситуації радіаційного характеру, забезпечує безперебійну роботу груп радіаційного спостереження і дозиметричного контролю, моніторинг наявного потенціалу і ресурсів Слов`янської філії ДУ «ДОНЕЦЬКИЙ ОЦКПХ МОЗ» для забезпечення готовності щодо запобігання, виявлення та ефективного реагування на небезпечні чинники радіаційного походження, а також виконує організаційно-розпорядчі функцій управління відокремленими структурними підрозділами (філіями) за територіальним принципом виконання функціональних обов`язків ДУ «ДОНЕЦЬКИЙ ОЦКПХ МОЗ» в цілому.

ОСОБА_1 є фахівцем з питань цивільного захисту та входить до складу: підрозділу системи енергетичного менеджменту (забезпечує формування та функціонування системи резервного електроживлення об`єктів критичної інфраструктури та нейтралізації наслідків довгострокового відключення електропостачання шляхом встановлення незалежних генераторів Слов`янської філії державної установи «Донецький обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України»); підрозділу по моніторингу руйнувань об`єктів критичної інфраструктури (забезпечує надання оперативних даних правоохоронним органам щодо руйнувань, збір та узагальнення інформації про пошкодження об`єктів державної власності, що обліковуються на балансі та належать до сфери управління Міністерства охорони здоров`я України, організації та проведення незалежної оцінки збитків); підрозділу координації діяльності функціональною підсистемою забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення Донецької області в особливий період; підрозділу оперативного центру реагування на надзвичайні ситуації; підрозділу з підготовки філій державної установи до роботи в осінньо-зимовий період.

Начальником ІНФОРМАЦІЯ_7 наданий лист від 15.12.2023 № 5644, в якому зазначено, що повертає документи на доопрацювання і рекомендує з метою виключення порушення правил військового обліку направити ОСОБА_1 для проходження військово-лікарської комісії та оформити посвідчення про відстрочку від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час, а також повідомлення про зарахування військовозобов`язаного на спеціальний військовий облік (додаток 5 до Порядку затвердженого Постановою КМУ № 45 від 04.02.2015 із змінами відповідно до чинного законодавства).

Після усунення недоліків, визначених в листі ІНФОРМАЦІЯ_8 від 15.12.2023, роботодавцем направлені повторні звернення щодо бронювання, 10.01.2024 та 25.01.2024. В обґрунтуванні необхідності бронювання зазначалось, що капітан запасу ОСОБА_2 подається за списком на бронювання у відповідності до Порядку бронювання військовозобов`язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 р. № 45(ДСК.), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 12 (останніми змінами внесеними Постановою КМУ від 06.06.2023 року № 571), а також переліку посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 р. № 493 (із змінами внесеними розпорядженням КМУ від 14 липня 2021 року №799-р) як працівник, що забезпечує виконання важливої та складної роботи в місті Слов`янськ Краматорського району у відповідності до покладених державою обов`язків.

15.01.2024 позивачу вручена повістка на відправлення та мобілізаційне розпорядження, відповідно до якого військовозобов`язаний повинен з`явитися 05.02.2024 у 8.00 годині.

На повторне звернення, після проходження ОСОБА_1 військово-лікарської комісії, де він за рішенням ВЛК визнаний обмежено придатним, ІНФОРМАЦІЯ_9 було направлено до ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ» лист №200 від 17.01.2024 де вказувалось, що позивач не підлягає бронюванню за Постановою КМУ № 45 (ДСК) з посиланням на окреме доручення НГШ ЗС України відповідно до пункту 7 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1487.

05.02.2024 до ІНФОРМАЦІЯ_8 надано ухвалу суду про забезпечення позову від 02.02.2024 про заборону вчиняти дії щодо призову на військову службу під час мобілізації.

Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, апеляційний суд виходить з такого.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані, заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) затверджено Порядок бронювання військовозобов`язаних за списком військовозобов`язаних під час дії воєнного стану.

Пунктом 2 названого Порядку визначено, що бронювання військовозобов`язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється згідно з рішенням Мінекономіки за списками військовозобов`язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі - список), погодженими Генеральним штабом Збройних Сил (військовозобов`язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки, - за списками, погодженими СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

Заброньованим військовозобов`язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації (далі - відстрочка).

У рішенні Мінекономіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати:

строку проведення мобілізації - для військовозобов`язаних, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього Порядку;

шість місяців - для військовозобов`язаних, зазначених в абзацах третьому - п`ятому пункту 1 цього Порядку.

Відповідно до пункту 4 Порядку органи державної влади, інші державні органи подають на погодження Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки) списки за відповідними сферами управління, галузями національної економіки, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями.

Пунктом 11 порядку встановлено, що з метою оформлення військовозобов`язаним відстрочок Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов`язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки).

Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа і організація видає військовозобов`язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.

Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов`язаному відстрочки.

Витяг видається військовозобов`язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.

Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації у п`ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов`язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки), повідомлення про бронювання військовозобов`язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.

Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки), на підставі рішення про бронювання військовозобов`язаних зараховує у строк не більше ніж п`ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов`язаного на спеціальний військовий облік.

Аналіз наведених норм дає можливість дійти висновку, що Порядком № 76 встановлена спеціальна процедура оформлення відстрочки військовозобов`язаному, заброньованому органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями. За приписами названого Порядку, заброньованим військовозобов`язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації згідно з рішенням Мінекономіки. Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку, на підставі рішення про бронювання військовозобов`язаних зараховує у строк не більше ніж п`ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов`язаного на спеціальний військовий облік.

Позиція позивача та третьої особи полягає в тому, що з дотриманням наведеної процедури настає безумовне право позивача на оформлення бронювання, яке кореспондує з обов`язком відповідача вчинити зазначені дії.

Проте, вказані твердження місцевий суд правильно вважав хибними, оскільки нормативне регулювання спірних відносин передбачає погодження рішення Мінекономіки за списками військовозобов`язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, зокрема, Генеральним штабом Збройних Сил, що прямо передбачено пунктами 2, 4 вищезазначеного Порядку.

Як вже зазначено вище, бронювання військовозобов`язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється згідно з рішенням Мінекономіки за списками військовозобов`язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, погодженими Генеральним штабом Збройних Сил (військовозобов`язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки, - за списками, погодженими СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

Як зазначено відповідачами, розпорядженням Генерального штабу Збройних Сил України від 13.04.2023, на виконання абзацу 4 пункту 7 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1487 (далі Порядок № 1487) з метою якісного комплектування військових частин (підрозділів) мобілізаційними ресурсами на період мобілізації та воєнний час повідомлено про прийняття рішення щодо заборони бронювання військовозобов`язаних, які мають зазначені у листі дефіцитні для Збройних Сил України військово-облікових спеціальностей (ВОС), крім того але не виключно, з-поміж осіб офіцерського складу не підлягають бронюванню особи з групою ВОС 90. Відповідно до військово-облікового документа, послужної картки офіцера ОСОБА_1 визначена військово-облікова спеціальність 905600.

До відзиву на апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_3 додано окреме доручення Генерального штабу Збройних Сил України від 19 квітня 2023 року про заборону бронювання певних дефіцитних військово-облікових спеціальностей.

Отже, посилання апелянта на те, що судом першої інстанції не було витребувано розпорядження Генерального штабу Збройних Сил України від 13.04.2023, не вплинуло на правильність його висновків по суті спору та не може бути підставою для скасування правильного по суті судового рішення.

Відповідно до статті 35 Закону України від 25 березня 1992 року № 2232-XII «Про військовий обов`язок і військову службу» на загальному військовому обліку перебувають резервісти, а також військовозобов`язані, які не заброньовані за центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і закладами освіти незалежно від підпорядкування і форми власності на період мобілізації та на воєнний час. На спеціальному військовому обліку перебувають військовозобов`язані, заброньовані за центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями на період мобілізації та на воєнний час. Особливості ведення військового обліку резервістів в органах військового управління, військових частинах, у відповідних міських (районних) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки встановлюються Генеральним штабом Збройних Сил України.

Дійсно, абзацом 4 пункту 7 Порядку № 1487 передбачено, що Генеральний штаб Збройних Сил визначає перелік дефіцитних для Збройних Сил військово-облікових спеціальностей військовозобов`язаних, за наявності яких вони не підлягають бронюванню.

Цей Порядок є нормативно-правовим актом, затверджений постановою Кабінету Міністрів України, тому він підлягає застосуванню, оскільки згідно частини першої статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов`язковими до виконання.

Також не є обґрунтованими посилання позивача на те, що Міністерство економіки України в листі до Генерального штабу ЗСУ № 2704-20/2153-01 від 10.01.2024 щодо оформлення та/або переоформлення бронювання військовозобов`язаних, в якому Мінекономіки як уповноважений орган в сфері відносин щодо бронювання зазначає, що Порядок бронювання військовозобов`язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 року № 45, не містить норм щодо обмежень в бронюванні військовозобов`язаних, які мають дефіцитну для Збройних Сил України військово-облікову спеціальність, оскільки лист Міністерства економіки України не є нормативно-правовим актом.

У зв`язку з тим, що Генеральним штабом Збройних Сил України в межах повноважень, передбачених Порядком № 1487, заборонено бронювання військовозобов`язаних офіцерського складу з групою ВОС 90, ІНФОРМАЦІЯ_3 діяв в межах діючого законодавства України.

За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. «Руїз Торія проти Іспанії» (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтувалося на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, місцевий суд дійшов правильного висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, а тому не підлягають задоволенню.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні фактичних обставин та норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статями 291, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20 вересня 2024 року у справі № 200/770/24 залишити без змін.

Повне судове рішення 05 грудня 2024 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Колегія суддівІ. В. Сіваченко

А. А. Блохін

А. В. Гайдар

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2024
Оприлюднено09.12.2024
Номер документу123554163
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —200/770/24

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 20.09.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні