ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
09 листопада 2010 року 15:15 № 2а-8875/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І.В. та предс тавників:
позивача: Ковалика Ю.А.;
відповідача: Перепелюка О.В.
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Закритого акціонерного т овариства “Київгазпостач”
до Державної податкової інс пекції у Подільському районі міста Києва
про визнання протиправним та скасування податкового пові домлення-рішення
На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 09 лис топада 2010 року проголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
07 червня 2010 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Закрите акціон ерне товариство “Київгазпос тач” (далі по тексту - позива ч, ЗАТ “Київгазпостач”) зверн улось до Окружного адміністр ативного суду міста Києва з а дміністративним позовом до Д ержавної податкової інспекц ії у Подільському районі міс та Києва (далі по тексту - від повідач, ДПІ у Подільському р айоні м. Києва), в якому просит ь визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення №0001552380/1 від 30 грудня 2009 року; присудити з Державног о бюджету судові витрати.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 09 червня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-8875/10/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 10 серпня 2010 року.
10 серпня 2010 року, в зв' язку з клопотанням позивача про від кладення розгляду справи та його неявкою в судове засіда ння, судом оголошено про відк ладення розгляду справи на 13 жовтня 2010 року.
В судовому засіданні 13 жовт ня 2010 року на стадії надання по яснень оголошено перерву до 09 листопада 2010 року.
В судових засіданням предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, представник ві дповідача проти задоволення адміністративного позову за перечив.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
Податковим повідомле нням-рішенням ДПІ у Подільсь кому районі м. Києва від 30 груд ня 2010 року №0001552380/1 на підставі під пункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” за затримку на 6 календар них днів граничного строку с плати узгодженої суми податк ового зобов' язання в розмір і 62 788,00 грн. ЗАТ “Київгазпостач” зобов' язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 6 278,80 грн. за пл атежем збір у вигляді цільов ої надбавки до діючого тариф у на природний газ.
Зазначене податкове повід омлення-рішення прийняте на підставі акта від 04 листопада 2009 року №183/23-811/31608063 “Про результат и планової виїзної перевірки ЗАТ “Київгазпостач”, код за Є ДРПОУ 31608063 з питань дотримання вимог податкового законодав ства за період з 01.04.2006р. по 31.03.2009р., в алютного та іншого законодав ства за період з 01.04.2006р. по 31.03.2009р.” (далі по тексту - Акт перевір ки) та рішення ДПІ у Подільськ ому районі м. Києва про резуль тати розгляду первинної скар ги від 25 грудня 2009 року №28103/10/25-007.
В Акті перевірки зазначено , що перевіркою дотримання те рмінів сплати збору у вигляд і цільової надбавки до тариф у на природний газ за період з 01 квітня 2006 року по 31 березня 2009 р оку встановлено порушення пі дпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державним цільовими фонда ми” у частині несвоєчасної с плати збору у вигляді цільов ої надбавки до тарифу на прир одний газ, зокрема, за березен ь 2008 року в сумі 62 788,00 грн., а саме: н а підставі розрахунку за бер езень 2008 року від 21 квітня 2008 рок у сума податкового зобов' яз ання у розмірі 62 788,00 грн. з грани чним терміном сплати 30 квітня 2008 року, фактично сплачена 06 тр авня 2008 року, тобто із затримко ю 6 днів.
Позивач не погоджується зі спірним податковим повідомл енням-рішення, виходячи з тог о, що розрахунок суми збору у в игляді цільової надбавки до тарифу на природний газ не є п одатковою декларацією і на н ього не можуть поширюватися норми Закону України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державним цільов ими фондами” щодо штрафів за його неподання чи несвоєчас ну сплату узгодженого податк ового зобов' язання.
Відповідач підтримує висн овки Акта перевірки та в пись мовому запереченні проти поз ову зазначає, що відповідно д о Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державним цільовими ф ондами” розрахунок і деклара ція є тотожними поняттями та узагальнюються одним термін ом “податкова декларація”.
Окружний адміністративний суд міста Києва не погоджуєт ься позовними вимогами ЗАТ “ Київгазпостач”, вважає їх не обґрунтованими, виходячи з н аступних мотивів.
Відповідно до пункту 28 част ини першої статті 14 Закону Укр аїни “Про систему оподаткува ння” збір у вигляді цільової надбавки до затвердженого т арифу на природний газ для сп оживачів усіх форм власності належить до загальнодержавн их податків і зборів (обов' я зкових платежів).
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в'язань юридичних або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з податків і зборів (обов' язк ових платежів), включаючи збі р на обов'язкове державне пен сійне страхування та внески на загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування, н арахування і сплати пені та ш трафних санкцій, що застосов уються до платників податків контролюючими органами, у то му числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяль ності, та визначає процедуру оскарження дій органів стяг нення, є Закон України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державним цільов ими фондами”.
За визначенням пункту 1.11 ста тті 1 цього Закону податкова д екларація, розрахунок (далі - п одаткова декларація) - докуме нт, що подається платником по датків до контролюючого орга ну у строки, встановлені зако нодавством, на підставі яког о здійснюється нарахування т а/або сплата податку, збору (об ов' язкового платежу).
З наведеної норми суд вбача є, що під поняттям податкова д екларація розуміється як вла сне податкова декларація так і будь-який розрахунок, на під ставі якого здійснюється нар ахування та/або сплата подат ку, збору (обов'язкового плате жу).
Враховуючи те, що нарахуван ня збору у вигляді цільової н адбавки до затвердженого тар ифу на природний газ, який нал ежить до загальнодержавних п одатків і зборів, здійснюєть ся у розрахунку суми збору у в игляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, на думку суду, таки й розрахунок повністю відпов ідає визначенню податкової д екларації.
Згідно з підпунктом 4.1.1 пункт у 4.1 статті 4 Закону України “Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державним ціл ьовими фондами” платник пода тків самостійно обчислює сум у податкового зобов'язання, я ку зазначає у податковій дек ларації, крім випадків, перед бачених підпунктом “г” підпу нкту 4.2.2 пункту 4.2, а також пункто м 4.3 цієї статті.
Абзацом першим пункту 5.1 ста тті 5 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державним цільовими фондами” передбачено, що под аткове зобов' язання, самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації.
Відповідно до абзацу першо го підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статт і 5 Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державним цільовими ф ондами” платник податків зоб ов' язаний самостійно сплат ити суму податкового зобов' язання, зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року, передбаченого підпункт ом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього За кону для подання податкової декларації.
Згідно з пунктом 3 Порядку внесення до спеціального фо нду державного бюджету збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 11 ч ервня 2005 року №442, платники пода ють розрахунок суми збору до органу державної податкової служби за місцем перебуванн я на податковому обліку щомі сяця протягом 20 календарних д нів, що настають за останнім к алендарним днем звітного (по даткового) періоду, за формою згідно з додатком.
Матеріали справи підтверд жують, що позивач подав до ДПІ у Подільському районі м. иєва розрахунок суми збору у вигл яді цільової надбавки до дію чого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм вла сності за березень 2008 року - 21 квітня 2010 року, граничний стро к сплати узгодженого податко вого зобов' язання, визначен ого позивачем у такому розра хунку - 30 квітня 2008 року; факти чно суму податкового зобов' язання у розмірі 62 788,00 грн. позив ачем сплачено 06 травня 2008 року, тобто з порушенням встановл ених строків.
Відповідно до підпункту 17 .1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” у разі коли платник податків н е сплачує узгоджену суму под аткового зобов'язання протяг ом граничних строків, визнач ених цим Законом, такий платн ик податку зобов'язаний спла тити штраф у таких розмірах:
при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;
при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Платник податків сплачує о дин із зазначених у цьому під пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були за стосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункт у, чи ні.
Оскільки суд встановив нес воєчасність сплати позиваче м узгодженої суми податковог о зобов' язання, а саме збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природн ий газ для споживачів усіх фо рм власності за березень 2008 ро ку, застосування до нього штр афних санкцій на підставі пі дпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 За кону України “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” є правомірним.
Аналогічна правова позиці я підтримана ухвалою Вищого адміністративного суду Укра їни від 20 березня 2008 року у спра ві №К-18283/06.
Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Частиною третьою статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб' єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Оцінивши докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідженні, та враховуючи вс і наведені обставини, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва вважає, що ДПІ у Поділь ському районі м. Києва доведе на правомірність та обґрунто ваність прийняття податково го повідомлення-рішення від 30 грудня 2009 року №0001552380/1 з урахува нням вимог встановлених част иною другою статті 19 Конститу ції України та частиною трет ьою статті 2 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, а тому, виходячи з меж заяв лених позовних вимог, систем ного аналізу положень законо давства України та доказів, н аявних у матеріалах справи, в задоволенні адміністративн ого позову ЗАТ “Київгазпоста ч” слід відмовити.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адмініс тративного позову Закритому акціонерному товариству “Ки ївгазпостач” відмовити.
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя В.А. Кузьменко
Постанову складен о в повному обсязі та підписа но 17 листопада 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2010 |
Оприлюднено | 23.11.2010 |
Номер документу | 12356245 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні