Справа № 953/9583/24
Провадження № 1-кс/953/8879/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2024 року м. Харків Слідчий суддя Київського районного суду міста Харкова ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Харківській області підполковника поліції ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024220000000174 від 26.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених за ч.1 ст. 212 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий в ОВС СУ ГУНП в Харківській області підполковник поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим прокурором у кримінальному провадженні, - прокурором відділу нагляду за додержанням законів органами Бюро економічної безпеки України Харківської обласної прокуратури ОСОБА_4 , в якому просить надати дозвіл старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Харківській області підполковнику поліції ОСОБА_3 , слідчому СУ ГУНП в Харківській області майору поліції ОСОБА_5 , старшому слідчому СУ ГУНП в Харківській області капітану поліції ОСОБА_6 на тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ): АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів.
1.Договори та додаткові угоди до них, специфікації до договорів укладених з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ).
2.Видаткові накладні/акти виконаних робіт по взаємовідносинам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ).
3.Документальне підтвердження проведених розрахунків за товар придбаний у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ).
4.Товарно-транспортні накладні та інші документальні підтвердження щодо фактичного транспортування товару, придбаного у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ), у т.ч. але не виключно, договори з перевізниками, акти виконаних робіт/наданих послуг, розрахунки за послуги транспортування, відомості щодо наявності заборгованості з перевізником, внутрішні первинні документи, пов`язані з транспортуванням товару, податкові накладні виписані перевізником.
5.Документальне підтвердження внутрішнього пропускного режиму щодо фіксації транспортних засобів на місці навантаження/розвантаження товару, придбаного у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ).
6.Відомості щодо матеріально-відповідальних осіб АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (п.н. НОМЕР_1 ), задіяних у процесі приймання, зберігання та подальшого руху товару, придбаного у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ), у т.ч. їх пояснення, укладені договори матеріальної відповідальності, документальне підтвердження внутрішнього руху товарно-матеріальних цінностей.
7.Відомості бухгалтерського обліку АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (п.н. НОМЕР_1 ) щодо проведених господарських операцій, у т.ч. але не виключно загальна оборотно-сальдова відомість по всіх бухгалтерських рахунках, оборотно-сальдові відомості по бухгалтерських рахунках 631, 201, 202, 209, 23, 26, 361, 644, 685, 70, 701, 702, 74, 90, 91, 94, 97, 98 з деталізацією, акти звірки з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ), бухгалтерські відомості аналізу контрагента ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ) щодо відображення проведених операцій по рахунках бухгалтерського обліку.
8.Накази про призначення та посадових обов`язків керівників, головних бухгалтерів, бухгалтерів за період з 01.01.2021 по 01.01.2022 року.
9.Накази про приймання/звільнення, трудового договору, договору про матеріальну відповідальність, табеля обліку робочого часу, дані внутрішнього пропускного режиму, Повідомлення про працевлаштування, звітність з ЄСВ, відомості щодо нарахування та виплати заробітної плати, відомості щодо укладених цивільно-правових договорів/договорів підряду щодо ОСОБА_7 (іпн НОМЕР_4 ).
10. Оригінали товаро-транспортних накладних та видаткових накладних №010185 від 30 серпня 2021 року в ТТН №Р0185 від 30 серпня 2021 року, №010184 від 28 серпня 2021 року в ТТН №Р0184 від 28 серпня 2021 року, №010183 від 27 серпня 2021 року в ТТН №Р0183 від 27 серпня 2021 року, №010181 від 26 серпня 2021 року в ТТН №Р0182 від 26 серпня 2021 року, №010182 від 26 серпня 2021 року в ТТН №Р0181 від 28 серпня 2021 року, №010180 від 25 серпня 2021 року в ТТН №Р0180 від 25 серпня 2021 року, №010179 від 20 серпня 2021 року в ТТН №Р0179 від 20 серпня 2021 року, №010178 від 19 серпня 2021 року в ТТН №Р0178 від 19 серпня 2021 року, №010177 від 16 серпня 2021 року в ТТН №Р0177 від 16 серпня 2021 року, №010176 від 13 серпня 2021 року в ТТН №Р0176 від 13 серпня 2021 року, №010175 від 10 серпня 2021 року в ТТН №Р0175 від 10 серпня 2021 року, №010174 від 05 серпня 2021 року в ТТН №Р0174 від 05 серпня 2021 року, №010173 від 02 серпня 2021 року в ТТН №Р0173 від 02 серпня 2021 року.
Слідчий вклопотанні такожпросить здійснюватийого розгляд без виклику представників АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), у зв`язку із існуванням реальної загрози знищення або пошкодження зазначених документів.
В обгрунтування клопотання слідчий зазначив, що у провадженні слідчого управління головного управління Національної поліції в Харківській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024220000000174 від 26.08.2024 за ознаками кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України про те, що службові особи АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) з метою умисного ухилення від сплати податків упродовж 2021-2023 років незаконно відобразили в бухгалтерському та податковому обліках підприємства фінансово-господарські операції з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_5 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), які фактично не здійснювались, що призвело до несплати податку на додану вартість на загальну суму 4 406 599 гривень.
23 жовтня 2024 року слідчим суддею Київського районного суду м. Харкова ОСОБА_1 винесено ухвалу та задоволено клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, які знаходяться у володіння АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ).
31 жовтня 2024 року проведено тимчасовий доступ до речей та документів відповідно до ухвали суду але надано частину документів, документи по взаємовідносинам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_5 ) надано не було.
02 жовтня 2024 року призначено судово-економічну експертизу та 23 жовтня 2024 року отримано клопотання експерта про надання документів в оригіналі або в належно завірених копіях а саме:
1. Податкові декларації з податку на додану вартість АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (п.н. НОМЕР_1 ) за період серпень-листопад 2021 року.
2. Додаток 1 до податкових декларацій з ПДВ « Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1)» за період серпень-листопад 2021 року.
3. Витяг з ЄРПН стосовно АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (п.н. НОМЕР_1 ) за період серпень-листопад 2021 року.
4. Податкові накладні з квитанціями/відмітками про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (п.н. НОМЕР_1 ) за період серпень-листопад 2021 року, розрахунки коригування до податкових накладних, з квитанціями/відмітками про відповідну реєстрацію.
5. Первинні бухгалтерські документи та зведені документи, на підставі яких складено Висновок аналітичного дослідження N? 78/20-40-08-28/00278830.
6. Рішення суду (судів), які вступили в законну силу, згідно з якими господарські операції між АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (п.н. НОМЕР_1 ) та ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ), та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) вказаними в аналітичному дослідженні, були визнані недійсними (нікчемними).
7. Підтверджуючі первинні документи щодо здійснення постачання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) товарів до АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (п.н. НОМЕР_1 ) (видаткові накладні, акти приймання-передачі, договори з додатками та додатковими угодами, податкові накладні (з квитанціями), товарно-транспортні накладні тощо).
В ході розслідування встановлено, що у низці видаткових накладних та товарно-транспортних накладних за період серпня 2021 року, зазначених в клопотанні, зазначено отримання товару ОСОБА_7
08 листопада 2024 року допитана як свідок ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_4 яка пояснила, що працювала в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » комірником з літа 2021 року по середину літа 2022 року та підписувала документи на прийом товару. На питання чи підписувала вищезазначені документи остання повідомила, що відповідно до наданих їй на огляд ксерокопій вищезазначених документів підпис можливо її.
Направлено вимогу до ІНФОРМАЦІЯ_5 щодо доходів ОСОБА_7 та отримано відповідь, відповідно до якої ОСОБА_7 прийнята на роботу в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » 11.11.2021 року, а до того остання працювала в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » до 23.09.2021 року.
У ТТН зазначено автомобільний перевізник ФОП ОСОБА_8 , але відповідно до витягу з Державного реєстру актів цивільного стану ОСОБА_9 помер ІНФОРМАЦІЯ_7 .
Також в ТТН зазначено водія ОСОБА_10 посвідчення водія НОМЕР_6 який відповідно до витягу з Державного реєстру актів цивільного стану помер 25 липня 2018 року.
Допитаний власник автомобіля НОМЕР_7 причеп НОМЕР_8 ОСОБА_11 пояснив, що товар від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в адресу АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не перевозив.
Допитаний керівник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_12 пояснив, що до реєстрації та ведення господарської діяльності підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відношення не має.
31.10.2024року завихідним №27316/119-24/2024надіслано запит АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з метою отримання завірених належним чином документів а саме: накази про призначення та посадових обов`язків керівників, головних бухгалтерів, бухгалтерів за період з 01.01.2021 по 01.01.2022 року, наказ про призначення ОСОБА_7 та посадову інструкцію договір матеріальної відповідальності, цивільно-правовий договір.
У відповідь на вимогу слідчого, адвокатом представником АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_13 відмовлено у наданні інформації та копій документів, що запитувались, повідомлено що надання копій документів можливе лише за наявності ухвали слідчого судді або суду «Про надання тимчасового доступу до документів».
15.11.2024 винесено постанову про залучення спеціалістів у кримінальному провадженні та визнано спеціалістами у кримінальному провадженні ОСОБА_14 - начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом ІНФОРМАЦІЯ_9 та ОСОБА_15 - головного державного інспектора ІНФОРМАЦІЯ_8 запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом ІНФОРМАЦІЯ_9 .
22.11.2024 спеціалістами складено довідку про необхідні для дослідження спеціалісту документи.
22.11.2024 направлено вимогу в адресу АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з метою отримання необхідних документів.
19.11.2024 року винесено постанову про проведення судово-почеркознавчої експертизи, для якої необхідні оригінали об`єкту дослідження, а саме документи підписані від імені ОСОБА_7 .
Відповідно до п. 3.5. Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 № 53/5, коли об`єкт дослідження не може бути представлений експертові, експертиза може проводитись за фотознімками та іншими копіями об`єкта, окрім об`єктів почеркознавчих досліджень. Також відповідно до п.1.1. ч. 1 Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки судових експертиз та експертних досліджень, затверджених Наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 № 53/5, для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.
В зв`язку з відмовою на вимогу слідчого у наданні інформації та копій документів АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у сторони обвинувачення відсутня можливість без застосовуваного заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу отримати документи, які можуть бути доказами факту і обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а також для подальшого проведення судово-економічних та судово-почеркознавчих експертиз.
За результатами досудового розслідування без наявності вказаної інформації і документів іншими способами довести обставини, що встановлюються під час вказаного кримінального провадження, неможливо.
Крім того, у зв`язку зі збройною агресією Росії проти України та тим, що підприємство розташовано на території можливих бойових дій, а також тим, що службові особи АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не виявили бажання добровільно надати на вимогу органу досудового розслідування запитувані документи та відповідну інформацію, здійснення 31.10.2024 тимчасового доступу до речей і документів на АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не дало результатів (службові особи вказаного підприємства надали не повний обсяг документів, що зазначені в ухвалі слідчого судді ІНФОРМАЦІЯ_10 ), існує реальна загроза зміни або знищення документів, до яких наразі необхідно отримати доступ, а тому клопотання слід розглядати без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Слідчий про дату, час та місце судового засідання був належним чином у встановленому законом порядку повідомлений, в судове засідання не з`явився, надав слідчому судді заяву, в якій просив розглядати вищезазначене клопотання без його участі, клопотання підтримав.
Слідчий суддя зазначає, що слідчим не наведено жодної підстави, яка могла б вказувати на існування реальної загрози зміни або знищення речей чи документів, що, у свою чергу, могло б давати підстави для здійснення розгляду вказаного клопотання без участі особи, у якої зберігаються речі чи документи відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України.
Відповідно до частини третьої статті 21 КПК України кожен має право на участь у розгляді в суді будь-якої інстанції справи, що стосується його прав та обов`язків, у порядку, передбаченому КПК України.
Представник особи, у володінні якої знаходяться документи - АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), про дату, час та місце судового засідання був належним чином у встановленому законом порядку повідомлений, в судове засідання не з`явився, направив до суду клопотання, в якому просив відмовити у задоволенні клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей та документів по кримінальному провадженню №42024220000000174 від 02.12.2024, розглядати клопотанняпро тимчасовийдоступ доречей тадокументів безучасті представника АТ« ІНФОРМАЦІЯ_1 »,врахувати викладенуу клопотанніпозицію представникаАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »під часухвалення рішенняза фактомрозгляду клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів.
На обгрунтування свого клопотання представник АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зазначив таке. Слідчим суддею 23.10.2024 у даному кримінальному провадженні вже виносилась ухвала, якою було надано слідчому тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », з можливістю вилучення копій документів стосовно виконання договірних та інших зобов`язань з ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ". Крім того, керівництвом АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було повідомлено орган досудового розслідування, про те, що Наказом №101/10-02 від 01.10.2024 призначено створення інвентаризаційної комісії та проведення вибіркової інвентаризації первинної бухгалтерської документації за 2021-2022 рік, з метою перевірки їх фактичної наявності станом на 04.10.2024, оскільки приміщення за адресою: АДРЕСА_2 , у яких здійснювало свою діяльність АТ " ІНФОРМАЦІЯ_11 ", були пошкоджені внаслідок ворожого обстрілу збройними силами РФ, на підставі зазначеного факту 10.01.2023 СВ УСБУ в Харківській області внесено відомості до ЄРДР №2202322000000047. Після проведення зазначеної інвентаризації 04.10.2024 було складено Додаткову інвентаризацію первинних документів №1. 31.10.2024 складено також протокол тимчасового доступу до речей і документів, додатком до якого є опис речей і документів, які були вилучені на підставі ухвали слідчого судді. Таким чином, керівництвом АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » були надані органу досудового розслідування всі можливі та наявні на теперішній час документи на 323 аркушах щодо виконання договірних та інших зобов`язань з ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ". Однак, незважаючи на вищевикладене, слідчий повторно звернувся до слідчого судді з метою отримання ще однієї ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів.
05.12.2024 наказом №101/10-03 про затвердження результатів інвентаризації первинної бухгалтерської документації за 2021-2022 роки призначено розпочати службове розслідування за наслідком виявленої нестачі первинної бухгалтерської документації за 2021-2022 роки. На виконання зазначеного наказу створено комісію для проведення службового розслідування, щодо виявлення причин виникнення розбіжностей, виявлених внаслідок інвентаризації. Строк проведення розслідування встановлено до 31.01.2025.
Крім того, щодо вимоги про надання судом дозволу на вилучення оригіналів видаткових накладних та товарно-транспортних накладних за 2021 рік, які зазначені у клопотанні про тимчасовий доступ до речей та документів від 02.12.2024, представник повідомляє слідчого суддю про те, що зазначені документи надані органу досудового розслідування у завірених копіях під час попередньої слідчої дії, яка полягала у їх вилученні. Щодо оригіналів зазначених документів, вилучення їх у АТ " ІНФОРМАЦІЯ_11 " буде перешкоджанням веденню господарської діяльності та поданням відповідних звітів до ІНФОРМАЦІЯ_12 . Нормами чинного законодавства передбачено, що платник податків зобов`язаний зберігати первинні документи бухгалтерського обліку на підставі яких формувались показники податкової звітності протягом встановлених строків. Водночас, ті платники податків, які провадили діяльність на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, можуть застосувати спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності, зокрема, платники податків, які втратили первинні документи у зв`язку з їх знищенням чи зіпсуттям на територіях де ведуться (велися) активні бойові дії або у зв`язку з їх знаходженням на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, мають право подати податковому органу відповідне повідомлення у якому окрім іншого, зазначаються податкові (звітні) періоди за які втрачені документи та перелік цих документів. Подання такого повідомлення зумовлює виникнення у податкового органу обов`язку не проводити перевірку тих податкових (звітних) періодів, які зазначені в повідомленні та документи по яким втрачені. Тобто обов`язковою умовою для застосування спеціальних правил підтвердження даних податкового обліку, встановлених підпунктом 69.28 пункту 69 Підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, є факт втрати (знищення чи зіпсуття) первинних документів, що безпосередньо пов`язаний з проведенням активних бойових дій на території, на якій зберігались первинні документи, або з тимчасовою окупацією цієї території, при цьому, обставини неможливості вивезення документів повинні бути об`єктивними та підтверджуватись офіційно складеними документами. Таким чином, після проведення призначеного службового розслідування, АТ " ІНФОРМАЦІЯ_11 ", буде вживати вищевказані дії передбачені Податковим Кодексом України.
Слідчий суддя, дослідивши Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань по кримінальному провадженню №42024220000000174 від 26.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених за ч.1 ст. 212 КК України та інші матеріали, додані в обґрунтування клопотання про надання тимчасового доступу до документів, знаходить достатні підстави вважати, що документи, доступ до яких слідчий просить надати в своєму клопотанні, знаходяться у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), вказані документи в сукупності з документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні №42024220000000174 від 26.08.2024.
З метою проведення судових експертиз в рамках цього кримінального провадження, а також повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування у кримінальному провадженні №42024220000000174 від 26.08.2024, суд вважає доведеною слідчим наявність необхідності у вилученні належним чином завірених копій та оригіналів товаро-транспортних та видаткових накладних, вказаних у клопотанні документів.
Положеннями ст.ст. 2, 7 КПК України визначені завдання кримінального судочинства, відповідно до яких, зміст і форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких зокрема відносяться: верховенство права, недоторканність права власності, забезпечення права на захист, доступ до правосуддя, забезпечення права на оскарження процесуальних рішень, дій чи бездіяльності.
Відповідно до положень ст. 41 Конституції України, кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.
Вказана норма узгоджується зі ст. 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав та основоположних свобод, відповідно до якої будь-яке обмеження власності повинно здійснюватися відповідно до закону, а отже суб`єкт, який ініціює таке обмеження повинен обґрунтувати свою ініціативу в контексті норм закону.
Частина 1 ст. 159 КПК України встановлює, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятками, зазначеними устатті 161КПК України.Слідчий маєправо звернутисяіз зазначенимклопотанням запогодженням зпрокурором.
За змістом ч.5 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Щодо доводів представника АТ " ІНФОРМАЦІЯ_11 " щодо того, що слідчим суддею 23.10.2024 у справі 953/9583/24 вже виносилась ухвала, якою було надано слідчому у кримінальному провадженні №42024220000000174 від 26.08.2024 тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », з можливістю вилучення копій документів стосовно виконання договірних та інших зобов`язань з ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 ", то слідчий суддя вважає важливим зазначити, що наразі перелік тих документів, тимчасовий доступ до яких просить надати слідчий в клопотанні, не є таким, що дублює той перелік документів, до якого був наданий тимчасовий доступ ухвалою слідчого судді від 23.10.2024, вказані в клопотанні конкретизовані документи є необхідними та важливими для подальшого здійснення ефективного досудового розслідування в кримінальному провадженні в реалізацію завдань кримінального провадження, визначених в ст. 2 КПК України. Насамперед вказані документи потрібні для подальшого проведення ряду судових експертиз, про що зазначено в клопотанні експерта, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин в розумінні п. 2 ч. 5 ст. 163 КПК України у кримінальному провадженні №42024220000000174 від 26.08.2024.
Також, в контексті доводів представника АТ " ІНФОРМАЦІЯ_11 " слідчий суддя звертає увагу на те, що наразі АТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » фактично не здійснені дії, що були б спрямовані на застосування суб`єктом господарювання спеціальних правил підтвердження даних податкового обліку, встановлених підпунктом 69.28 пункту 69 Підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, а тому, слідчий суддя вважає відсутнім належним чином підтверджений факт втрати первинних документів товариства, доступ до яких просить надати слідчий.
Отже, слідчий суддя висновує про необхідність задоволення клопотання слідчого.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 159, 163, 164, 165, 166, 372, 376 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ
Клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Харківській області підполковника поліції ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024220000000174 від 26.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених за ч.1 ст. 212 КК України, - задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Харківській області підполковнику поліції ОСОБА_3 , слідчому СУ ГУНП в Харківській області майору поліції ОСОБА_5 , старшому слідчому СУ ГУНП в Харківській області капітану поліції ОСОБА_6 на тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ): АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів:
1)договори та додаткові угоди до них, специфікації до договорів укладених з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ).
2)видаткові накладні/акти виконаних робіт по взаємовідносинам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ).
3)документальне підтвердження проведених розрахунків за товар придбаний у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ).
4)товарно-транспортні накладні та інші документальні підтвердження щодо фактичного транспортування товару, придбаного у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ), у т.ч. але не виключно, договори з перевізниками, акти виконаних робіт/наданих послуг, розрахунки за послуги транспортування, відомості щодо наявності заборгованості з перевізником, внутрішні первинні документи, пов`язані з транспортуванням товару, податкові накладні виписані перевізником.
5)документальне підтвердження внутрішнього пропускного режиму щодо фіксації транспортних засобів на місці навантаження/розвантаження товару, придбаного у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ).
6)відомості щодо матеріально-відповідальних осіб АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (п.н. НОМЕР_1 ), задіяних у процесі приймання, зберігання та подальшого руху товару, придбаного у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ), у т.ч. їх пояснення, укладені договори матеріальної відповідальності, документальне підтвердження внутрішнього руху товарно-матеріальних цінностей.
7)відомості бухгалтерського обліку АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (п.н. НОМЕР_1 ) щодо проведених господарських операцій, у т.ч. але не виключно загальна оборотно-сальдова відомість по всіх бухгалтерських рахунках, оборотно-сальдові відомості по бухгалтерських рахунках 631, 201, 202, 209, 23, 26, 361, 644, 685, 70, 701, 702, 74, 90, 91, 94, 97, 98 з деталізацією, акти звірки з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ), бухгалтерські відомості аналізу контрагента ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (п.н. НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (п.н. НОМЕР_3 ) щодо відображення проведених операцій по рахунках бухгалтерського обліку.
8)накази про призначення та посадових обов`язків керівників, головних бухгалтерів, бухгалтерів за період з 01.01.2021 по 01.01.2022 року.
9)накази про приймання/звільнення, трудового договору, договору про матеріальну відповідальність, табеля обліку робочого часу, дані внутрішнього пропускного режиму, Повідомлення про працевлаштування, звітність з ЄСВ, відомості щодо нарахування та виплати заробітної плати, відомості щодо укладених цивільно-правових договорів/договорів підряду щодо ОСОБА_7 (іпн НОМЕР_4 ).
Надати дозвіл старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Харківській області підполковнику поліції ОСОБА_3 , слідчому СУ ГУНП в Харківській області майору поліції ОСОБА_5 , старшому слідчому СУ ГУНП в Харківській області капітану поліції ОСОБА_6 на тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ): АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення оригіналів:
товаро-транспортні накладні та видаткові накладні №010185 від 30 серпня 2021 року в ТТН №Р0185 від 30 серпня 2021 року, №010184 від 28 серпня 2021 року в ТТН №Р0184 від 28 серпня 2021 року, №010183 від 27 серпня 2021 року в ТТН №Р0183 від 27 серпня 2021 року, №010181 від 26 серпня 2021 року в ТТН №Р0182 від 26 серпня 2021 року, №010182 від 26 серпня 2021 року в ТТН №Р0181 від 28 серпня 2021 року, №010180 від 25 серпня 2021 року в ТТН №Р0180 від 25 серпня 2021 року, №010179 від 20 серпня 2021 року в ТТН №Р0179 від 20 серпня 2021 року, №010178 від 19 серпня 2021 року в ТТН №Р0178 від 19 серпня 2021 року, №010177 від 16 серпня 2021 року в ТТН №Р0177 від 16 серпня 2021 року, №010176 від 13 серпня 2021 року в ТТН №Р0176 від 13 серпня 2021 року, №010175 від 10 серпня 2021 року в ТТН №Р0175 від 10 серпня 2021 року, №010174 від 05 серпня 2021 року в ТТН №Р0174 від 05 серпня 2021 року, №010173 від 02 серпня 2021 року в ТТН №Р0173 від 02 серпня 2021 року.
Встановити строк дії ухвали два місяці з дня її постановлення, тобто до 09 лютого 2025 року.
Відповідно до ч.1ст.166КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положенням цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2024 |
Оприлюднено | 11.12.2024 |
Номер документу | 123606759 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Київський районний суд м.Харкова
Бобко Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні