ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
09 грудня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/5308/24-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнір В.О. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватної фірми "Труд" до Чернівецької обласної державної адміністрації (Чернівецька обласна військова адміністрація) про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Приватна фірма "Труд" звернулась до суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Чернівецької обласної державної адміністрації (Чернівецької обласної військової адміністрації) щодо скасування статусу критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період приватної фірми "Труд".
Ухвалою судді від 22.11.2024 року відкрито спрощене позовне провадження з викликом учасників справи. Розгляд справи призначено на 11 грудня 2024 року об 11:00.
05.12.2024р. до суду від представника Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) надійшло клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, обґрунтоване винятковістю даної справи для Чернівецької ОДА (ОВА), наявністю суспільного інтересу, а також забезпечення його права на касаційне оскарження рішення в разі необхідності.
Розглянувши подане представником відповідача клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.5 ст.12 КАС України умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.
Згідно з ч.1 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Пунктом 20 частини 1 статті 4 КАС України визначено, що адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Разом з цим, відповідно до частини 2 статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Згідно частини 3 статті 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Таким чином, законодавець передбачив, що суд може при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження у відповідності до вимог пункту 7 частини 3 статті 257 КАС України при наявності обґрунтованого клопотання сторони, врахувати думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Суд звертає увагу, що вирішення питання про призначення справи за правилами спрощеного чи загального позовного провадження на стадії відкриття провадження у справі належить до повноважень лише суду, тобто незалежно від наявності клопотання позивача суд може призначити справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження.
Частиною 4 статті 257 КАС України передбачено, що за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, суд наголошує, що за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, законодавець лише зробив деякі винятки, вичерпний перелік яких зазначений у частині четвертій статті 257 КАС України.
З матеріалів справи видно, що позивач оскаржує рішення про скасування їх статусу підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Суд звертає увагу на те, що така категорія справ не визначена у переліку частини 4 статті 257 КАС України, який виключає розгляд деяких категорій справ за правилами спрощеного позовного провадження.
Більше того, з метою як найшвидшого вирішення справи, оскільки спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ для яких пріоритетом є швидке вирішення справи, зважаючи на характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи, суд вважає, що вказаний спір може бути розглянутий в порядку спрощеного позовного провадження.
На переконання суду, характер спірних правовідносин не вимагає розгляду справи за правилами загального позовного провадження, натомість справа розглядатиметься за правилами спрощеного позовного провадження із проведенням судового засідання, що сприятиме повному та всебічному встановленню обставин справи. Суду в межах цієї справи належить встановити чи дотримано відповідачем вимог чинного законодавства при скасуванні статусу позивача як підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, і чи має це наслідком порушення прав позивача.
При цьому, з огляду на предмет позову та характер правовідносин у розглядуваній справі, суд вважає, що немає явної необхідності у проведенні підготовчого провадження у справі.
Суд зауважує, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження жодним чином не обмежує права учасників справи та не впливає на вирішення справи по суті. Сторони як і при розгляді справи за правилами загального позовного провадження вільні у наданні додаткових документів, доказів чи інших пояснень, які, на їх думку, мають значення для вирішення справи по суті. Вибір провадження, в якому здійснюється розгляд справи, має значення виключно стосовно строків розгляду справи та безпосередньо процесу (зокрема, відсутність дебатів у спрощеному позовному провадженні). Таким чином, розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження жодним чином не позбавляє процес дотримання принципів всебічності, повноти дослідження обставин справи, обґрунтованості та законності прийнятого за результатами розгляду справи рішення, а також жодним чином не применшує значимість та важливість справи для сторін. Натомість сприятиме більш швидкому розгляду справи.
Отже, дослідивши клопотання відповідача, матеріали справи, предмет та підстави позову, судом не встановлено обґрунтованих підстав для переходу до розгляду справи в порядку загального позовного провадження, відтак у задоволенні клопотання відповідача слід відмовити.
На підставі наведеного та керуючись статтями 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання представника Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) Тирончук В.В. про перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя В.О. Кушнір
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2024 |
Оприлюднено | 11.12.2024 |
Номер документу | 123622032 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні