ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
про залишення позовної заяви без розгляду
06 грудня 2024 рокум. Ужгород№ 260/5755/24
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Плеханова З.Б.
при секретарі Ковач Н.М.
за участю:
позивача: ОСОБА_1 - представник адвокат Бобаль І.І.
відповідача: Свалявська міська рада Закарпатської області - представник Бомбушкар Е.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Свалявська міська рада Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішень
В С Т А Н О В И В:
02 вересня 2024 року ОСОБА_1 , в інтересах якої діє адвокат Бобаль І.І. подав через систему Електронний суд до Закарпатського окружного адмінсуду позов, в якому просить:
1.Визнати протиправним та скасувати рішення Свалявської міської ради № 1626 від 16 лютого 2024 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_1 "
2. Визнати протиправним та скасувати п.2 рішення пятої сесії 7 скликання Свалявської міської ради від 17.11.2017 року № 508 "Про відмову в передачі земельних ділянок у приватну власність".
Позовні вимоги обгрунтовує тим , що 02.02.2024 року позивачка звернулася до відповідача із заявою про приватизацію земельної ділянки (кадастровий номер 2124010100:02:041:0015). Однак, рішенням Свалявської міської ради № 1626 від 16 лютого 2024 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_1 " їй відмовлено у передачі в приватну власність земельної ділянки, зокрема з підстав наявності рішення Свалявської міської ради від 17.11.2017 року № 508 "Про відмову в передачі земельних ділянок у приватну власність". та закінчення договору оренди земельної ділянки, укладеного з фермерським господарством "Агро Свалява" 22.05.2015 року, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 22.08.2015 року.
В результаті прийнятого рішення позивачка позбавлена можливості реалізувати своє гарантоване законом право на приватизацію земельної ділянки, і така перепона виникла в результаті прийнятого рішення Свалявської міської ради від 17.11.2017 року № 508 "Про відмову в передачі земельних ділянок у приватну власність". Тому пункт 2 рішення Свалявської міської ради від 17.11.2017 року № 508 вважає таким , що не відповідає закону , є протиправним та таким , що підлягає скасуванню, і відповідно мотивувальна частина рішення Свалявської міської ради № 1626 від 16 лютого 2024 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_1 " є неправомірною.
Подана позивачкою технічна документація із землеустрою, як і інші, які подані членами ФГ "Закрапатшампіньйон" розроблена сертифікованим інженером із землеустрою та відповідала вимогам земельного законодавства. Однак відповідачем дана документація не була затверджена з підстави невідповідності поданої документації вимогам земельного законодавства, у звязку з чим прийнято оскаржуване рішення № 508, в якому відсутні конкретні підстави з посиланням на норми законодавства .
Щодо вимоги про визнання протиправним рішення Свалявської міської ради № 1626 від 16 лютого 2024 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_1 " , то зазначає, що закінчення Договору оренди земельної ділянки за кадастровим номером 2124010100:02:041:0015 саме і є передумовою в отриманні земельної ділянки у приватну власність позивачкою, яка раніше не використала таке право.
Наведені підстави зазначені у рішенні № 1626 від 16 лютого 2024 року зумовлять перешкоду для повторного звернення із заявою про приватизацію після скасування встановленого підпунктом 5 пункту 27 розділу Х Перехідних положень ЗК України.
04 вересня 2024 року ухвалою суду позов був залишений без руху у ззвязку з пропуском строку звернення до суду та для подання позивачкою заяви про поновлення строку звернення.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2024 року відкрито спрощене позовне провадження в справі та зобов`язано Свалявську міську раду Закарпатської області надати суду в термін 7 днів з дня отримання даної ухвали: оскаржувані рішення, докази їх оприлюднення, направлення заявниці, отримання заявницею; всі матеріали, на підставі яких прийнятті оскаржувані рішення, в тому числі, оприлюднення порядку денного засідань та протоколи засідань, на яких вони приймались.
19 вересня 2024 року від Свалявської міської ради Закарпатської області на виконання ухвали суду від 12 вересня 2024 року надано завірені належним чином документи.
23 вересня 2024 року від Свалявської міської ради Закарпатської області надійшла заява про закриття провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст. 238 КАС України.
24 вересня 2024 року від ОСОБА_1 надійшли письмові заперечення на заяву відповідача про закриття провадження у даній справі.
27 вересня 2024 року від Свалявської міської ради Закарпатської області надійшов відзив на позов з додатками.
27 вересня 2024 року від Свалявської міської ради Закарпатської області надійшло клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження, оскільки дана справа потребує детального розгляду спору по суті та з`ясування всіх обставин, а саме: підстав прийняття оскаржуваних рішень та інших обставин, які можуть вплинути на об`єктивність розгляду справи.
01 жовтня 2024 року ЗОАС перейшов до загального позовного провадження.
У Заяві про поновлення процесуального строку представник позивача зазначає, що через систему "Електронний суд " позов направлено 30.08.2024 року. Рішення п`ятої сесії 7 скликання Свалявської міської ради від 17.11.2017 року №508 «Про відмову в передачі земельних ділянок у приватну власність» позивачкою не оскаржувалось, оскільки така відмова не перешкоджала розробити нову технічну документацію із землеустрою та повторно звернутись до міської ради із заявою про затвердження повторно розробленої технічної документації та отримати у власність земельну ділянку для ведення фермерського господарства. По факту оскарження рішення відповідача від 17.11.2017 року №508 є передумовою для забезпечення повторного обєктивного розгляду заяви позивачки і датою порушення її прав є відображення даного рішення в іншому оскаржуваному рішенні від 16.02.2024 року.
Частиною 1 ст. 122 КАС України передбачено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно ч. 2 зазначеної статті для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Перебіг строку на звернення до адміністративного суду починається від дня виникнення права на адміністративний позов, тобто, коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
День, коли особа дізналася про порушення свого права, - це встановлений доказами день, коли їй стало відомо про прийняття певного рішення, вчинення дії чи допущення бездіяльності, внаслідок чого відбулося порушення прав, свобод чи інтересів особи. Якщо цей день встановити точно неможливо, строк обчислюється з дня, коли особа повинна була дізнатися про порушення своїх прав (свобод чи інтересів).
При цьому «повинна» слід тлумачити як неможливість незнання, припущення про високу вірогідність дізнатися, а не обов`язок особи дізнатися про порушення своїх прав.
Зокрема, особа повинна була дізнатися про порушення своїх прав, якщо вона знала про обставини прийняття рішення чи вчинення дії, і у неї не було перешкод для того, щоб дізнатися про те, яке рішення прийняте або які дії вчинені.
Саме така правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 28.05.2021 в справі №380/2355/20.
Відповідно до матеріалів позовної заяви, предметом даного позову є вимога про визнання протиправним та скасування п.2 рішення п`ятої сесії 7 скликання Свалявської міської ради від 17.11.2017 року №508 «Про відмову в передачі земельних ділянок у приватну власність»
Судом встановлено , що 12.03.2018 року позивачка зверталася до Свалявської міської ради (вхідний номер 611/02 10 від 12.03.2018) із Заявою (про передачу у приватну власність земельну ділянку), в якій вона сама вказала, що Рішенням Свалявської міської ради від 17 листопада 2024 року № 508 відмовлено в передачі земельних ділянок у приватну власність у звязку із невідповідністю поданої документацї вимогам земельного законодавства.
Однак позивач з позовною заявою щодо оскарження п.2 рішення п`ятої сесії 7 скликання Свалявської міської ради від 17.11.2017 року №508 «Про відмову в передачі земельних ділянок у приватну власність» звернулася до суду тільки 02 вересня 2024 року Оскільки поважні причин пропуску строку звернення судом не встановлено , то суд дійшов висновку , що позов в частині оскарження п.2 рішення п`ятої сесії 7 скликання Свалявської міської ради від 17.11.2017 року №508 був поданий з пропущенням строків на звернення, встановлених ч. 2 ст. 122 КАС України.
На підставі викладеного та керуючись ст. 240 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Свалявська міська рада Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішень- залишити без розгляду.
Ухвала може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів.
СуддяЗ.Б.Плеханова
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 10.12.24 року.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123651648 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні