Постанова
від 10.12.2024 по справі 320/15378/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/15378/23 Суддя (судді) першої інстанції: Балаклицький А. І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2024 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Кучми А.Ю.,

суддів Аліменка В.О., Безименної Н.В.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради на ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 22 липня 2024 року (м. Київ, дата складання повного тексту не зазначається) у справі за адміністративним позовом Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради до Боярської міської ради Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Заклад дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради, про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И Л А :

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Боярської міської ради Київської області від 09.02.2023 №32/1962 «Про реорганізацію шляхом злиття Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради та Закладу дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради».

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22 липня 2024 року адміністративний позов залишено без розгляду.

Суд першої інстанції виходив з того, що позовну заяву підписано особою, яка не має права підписувати її, тому наявні підстави для залишення позову без розгляду відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 240 КАС України.

Не погоджуючись з таким рішенням суду, позивачем подано апеляційну скаргу, у якій просить скасувати ухвалу суду та направити справу для продовження розгляду в суд першої інстанції. Апелянт мотивує свої вимоги тим, що судом першої інстанції неправильно та неповно досліджено докази і встановлено обставини у справі та неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права. Зокрема, апелянт наголошує, директор Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради ОСОБА_2. станом на день підписання і подання позовної заяви до суду через свого представника Сучкову Ю.О. мала необхідний обсяг і процесуальної дієздатності.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу в якому зазначено про безпідставність доводів апеляційної скарги, відсутність підстав для її задоволення та відсутність підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а ухвалу суду - без змін.

Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач з вернувся з позовом до Боярської міської ради Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Заклад дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради, про визнання протиправним та скасування рішення.

Рішенням Боярської міської ради №32/1962 від 09 лютого 2023 року «Про реорганізацію шляхом злиття Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради та закладу дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради» вирішено:

- реорганізувати шляхом злиття заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради (код ЄДРПОУ 22208439, місцезнаходження: Україна, 08153, Київська обл., Фастівський р-н, місто Боярка, вул. Котляревського Івана, будинок 3-А) та Заклад дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради (код ЄДРПОУ 45001397, місцезнаходження: Україна, 08150, Київська обл., Фастівський р-н, місто Боярка, вул. Сільгосптехнікум, будинок 25 А) з припиненням юридичних осіб, створивши на їх матеріальній базі Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради;

- затвердити Статут Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради;

- визнати, що Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради є правонаступником прав та обов`язків Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради та Закладу дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради;

- створити комісію з припинення юридичних осіб у складі: Голова комісії: Шульга Валерій Володимирович; Заступник голови комісії: Волинець Тетяна Іванівна; Член комісії: Токар Любов Іванівна - директор ЗДО «Бджілка» Боярської міської ради; Член комісії: Новікова Оксана Сергіївна, головний бухгалтер ЗДО (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради; Член комісії: Багатир Наталія Олексіївна - головний бухгалтер Управління освіти Боярської міської ради;

- комісії з припинення юридичних осіб здійснити всі необхідні організаційні заходи щодо ліквідації закладів згідно чинного законодавства. Після розрахунків з кредиторами скласти передавальний акт та подати на затвердження Боярської міської ради;

- встановити термін для з`явлення претензій кредиторів - 2 місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичних осіб;

- керівникам Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради та Закладу дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради попередити працівників комунальних закладів про реорганізацію закладів».

Після прийняття рішення Боярської міської ради Київської області від 09.02.2023 № 32/1962, 13.02.2023 був внесений відповідний запис щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Отже, з моменту початку процедури припинення юридичної особи всі права керівника юридичної особи переходять голові комісії з реорганізації (ліквідатору).

Тобто, всі права керівника Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради перейшли до комісії з реорганізації.

Водночас, матеріали справи не містять доказів того, що ні комісія, ні голова комісії з припинення не уповноважували адвоката Сучкова Ю.О. на представництво Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради у суді з наданням такому адвокату право підпису відповідної позовної заяви (позов підписаний 21.03.2023, тобто після переходу відповідних повноважень до комісії з припинення).

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов до висновку про наявність підстав для залишення позовної заяви без розгляду відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 240 КАС України.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до частини другої статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Для реалізації конституційного права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності вказаних суб`єктів у сфері управлінської діяльності в Україні створено систему адміністративних судів.

Порядок здійснення судочинства в адміністративних судах визначає КАС України, частиною першою статті 5 якого визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду за захистом, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Форми припинення діяльності юридичної особи (далі - підприємство) визначено ст. 104 Цивільного кодексу і ст. 59 Господарського кодексу. Припинення діяльності підприємства здійснюється шляхом його реорганізації або ліквідації.

Частиною 1 статті 105 Цивільного кодексу України, визначено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Відповідно до частини 3, 4 статті 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Суд першої інстанції вірно вказав, що з моменту початку процедури припинення юридичної особи всі права керівника юридичної особи переходять голові комісії з реорганізації (ліквідатору).

Таким чином, всі права керівника Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради перейшли до комісії з реорганізації.

Частиною 3 ст. 55 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.

Рішенням Боярської міської ради №32/1962 від 09 лютого 2023 року вирішено здійснити реорганізацію шляхом злиття Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради та закладу дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради.

13.02.2023 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань були внесені відповідні записи щодо припинення юридичних осіб Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради та Закладу дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради.

20.09.2023 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань були внесені записи, якими підтверджено факт припинення вказаних юридичних осіб.

20.09.2023 зареєстровано заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Котигорошко» Боярської міської ради, який є правонаступником всіх прав та обов`язків Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради та Закладу дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради.

Таким чином, Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради та Заклад дошкільної освіти «Бджілка» Боярської міської ради у період з 09.02.2023 по 20.09.2023 перебували у стадії припинення, а з 20.09.2023 припинили своє існування як юридичні особи.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ні комісія, ні голова комісії з припинення не уповноважувала адвоката Сучкова Ю.О. на представництво Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради у суді з наданням такому адвокату право підпису відповідної позовної заяви (позов підписаний 21.03.2023, тобто після переходу відповідних повноважень до комісії з припинення).

У свою чергу, відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються, окрім ЦК України, спеціальним Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі -Закон № 755-IV).

Загальні засади державної реєстрації, а також її основні принципи визначені в статті 4 вказаного Закону. До них, зокрема, належать обов`язковість та публічність державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі.

З метою забезпечення державних органів достовірною інформацією створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр, Реєстр) (частина перша статті 7 Закону № 755-IV).

Обов`язковому відображенню (реєстрації) в Єдиному державному реєстрі, серед інших перелічених у цій статті відомостей, належать: відомості щодо керівників державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб та осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (частина третя статті 9 Закону № 755-IV).

При цьому, статус документів та відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру, закріплений статтею 10 Закону № 755-IV, яка, зокрема, визначає, що внесені до Реєстру документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі. Якщо ж відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі.

Отже, відсутність відповідного запису у реєстрі є належним і достатнім (достовірним) підтвердженням відсутності таких відомостей (інформації) для будь-якого державного органу, яким є і суд.

Вказане узгоджується з правовим висновком, викладеним в ухвалі Верховного Суду від 15.09.2020 у справі №160/4019/19.

Так, жодних відомостей про наявність у ОСОБА_2. чи ОСОБА_1 права на вчинення юридичних дій від імені Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, як то передбачено процесуальним законодавством, не зазначено.

З огляду на викладене колегія суддів дійшла до висновку, що даний позов підписано особою, право якої на вчинення таких дій від не підтверджено у встановленому законом порядку.

За правилами пункту 2 частини першої статті 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо: позовну заяву не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта щодо відсутності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про наявність обмежень у директора щодо представництва Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради, оскільки такі обмеження настають з силу закону, а також на підставі внесення відомостей про припинення (реорганізацію) юридичної особи.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За таких обставин, колегія суддів дійшла до висновку, що ухвала суду першої інстанції про залишення без розгляду позовної заяви є обґрунтованою, тому відсутні підстави для її скасування та направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 251, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу «Іскорка» Боярської міської ради - залишити без задоволення, а ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 22 липня 2024 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328, 329 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 10.12.2024.

Головуючий суддя: А.Ю. Кучма

В.О. Аліменко

Н.В. Безименна

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123656896
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —320/15378/23

Постанова від 10.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні