Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
11 грудня 2024 року № 520/11318/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства "Енерготехніка" (вул. Золочівський шлях, буд. 7,м. Дергачі,Харківська область,62303, код ЄДРПОУ22678151) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ43983495) скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд :
-скасувати податкове повідомлення № 00017020702 від 19 січня 2022 року (форма Р) ГУ ДПС у Харківській області, яким ТОВ НВП ЕНЕРГОТЕХНІКА збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб в сумі 223 524,32 (двісті двадцять три тисячі п`ятсот двадцять чотири грн.) 32 коп., з яких за податковим зобов`язанням 178735,73 грн.. штрафна (фінансова) санкція 44788,59 грн;
-скасувати податкове-повідомлення рішення № 00017040702 від 19 січня 2022 року (форма В4) ГУ ДПС у Харківській області, яким ТОВ НВП ЕНЕРГОТЕХНІКА зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 217187,00 грн;
-скасувати податкове повідомлення-рішення № 00017010702 від 19 січня 2022 року (форма Р) ГУ ДПС у Харківській області, яким ТОВ НВП ЕНЕРГОТЕХНІКА збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 143443, 75 грн., з яких за податковими зобов`язаннями 114755,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 28688,75 грн;
-скасувати податкове повідомлення-рішення № 00016950702 від 19 січня 2022 року (форма Р) ГУ ДПС у Харківській області, яким ТОВ НВП ЕНЕРГОТЕХНІКА збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток підприємств який сплачують інші підприємства в сумі 283032,00 грн;
-скасувати податкове повідомлення-рішення № 00017030702 від 19 січня 2022 року (форма Н)ГУ ДПС у Харківській області, яким ДО ТОВ НВП ЕНЕРГОТЕХНІКА застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у сумі 3447,64 грн.
-судові витрати покласти на відповідача.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження у справі.
Дослідивши надані матеріали справи, суд встановив наступне.
10.11.2021 по 07.12.2021 Головним управлінням ДПС у Харківській області на підставі виданих направлень ГУ ДПС у Харківській області проведена планова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «ЕНЕРГОТЕХІ ЄДРПОУ 22678151 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2017 по 30.09.2021, валютного законодавства за період з 01.07.2017 по 30.09.2021, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.07.2017 по 30.09.2021, відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки (додаток 1 до Акту перевірки, який є його невід`ємною частиною).
Копію наказу контролюючого органу від 13.10.2021 №7747-п вручено під розписку 25.10.2021 ОСОБА_1 згідно доручення від 01.03.2021.
З направленнями на право проведення перевірки від 09.11.2021 № 15284, 15287, 15288, 15284, 15289, 15290 ознайомлено під підпис 10.11.2021 року директора ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» Зубріліна Бориса Валерійовича.
ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» проінформовано про проведення документальної планової виїзної перевірки письмовим повідомленням від 13.10.2021 № 524, яке вручено: під розписку 25.10.2021 Ковальчук Альбіні згідно доручення від 01.03.2021. Перевірку проведено з відома директора ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» Зубріліна Бориса Валерійовича.
Фактично перевірку проведено з 10.11.2021 по 07.12.2021, підставою визначено наказ ТУ ДПС у Харківській області від 07.12.2021 року № 9278-п.
ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» зареєстроване Дергачівським районним управлінням юстиції 19.04.1994 року, реєстраційний номер 14801200000006860.
Місцезнаходження: Харківська область, м. Дергачі, вул. Золочівський шлях, буд. 7
За наслідками цього перевірочного заходу Відповідачем винесені податкові повідомлення -рішення:
Податкове повідомлення-рішення № 00017020702 від 19 січня 2022 року (форма «Р»), яким ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб в сумі 223 524,32, з яких за податковим зобов`язанням 178735,73 грн., штрафна (фінансова) санкція 44788,59 грн.
Податкове повідомлення-рішення № 00017040702 від 19 січня 2022 року (форма «В4»), яким ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 217187,00 грн.
Податкове повідомлення-рішення № 00017010702 від 19 січня 2022 року (форма «Р»), яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні прів (робіт, послуг) на суму 143443, 75 грн., з яких за податковими зобов`язаннями -114755,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 28688,75 грн.
Податкове повідомлення-рішення № 00016950702 від 19 січня 2022 року (форма «Р»), яким» збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток підприємств який сплачують інші підприємства в сумі 283032,00 грн.
Податкове повідомлення-рішення № 00017030702 від 19 січня 2021 року (форма «Н»), яким ДО ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» застосовано штраф несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у сумі 3447.64 грн.
Позивач вважає, що вищевказані податкові повідомлення рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню , що стало підставою звернення до суду.
Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.
Матеріалами справи підтверджено, що ГУ ДПС у Харківській області проведено планову виїзну документальну перевірку ТОВ НВП "Енерготехніка" з питань дотриманні вимог податкового законодавства за період з 01.07.2017 по 30.09.2021, валютного законодавства за період з 01.07.2017 по 30.09.2021, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.07.2017 по 30.09.2021, за результатами якої складено акт перевірки від 29.12.2021 №24819/20-40-07-02-08/22678151 (далі - акт перевірки).
Щодо ППР ГУ ДПС у Харківській області від 19.01.2022 №00017010702, №00016950702, №00017040702, №00017030702.
В акті перевірки зазначено, що при перевірці рахунку 902 "Собівартість реалізованих товарів" (бухгалтерська проводка Дт 902 Кт 281; Дт 79 Кт 902) за З квартал 2021 року підприємством внаслідок арифметичної помилки завищена собівартість реалізованих товарів у сумі 908 700 грн за рахунок чого завищено показник по рядку 2050 «Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг)» Форми № 2 «Звіт про фінансові результати» собівартість реалізованих товарів на загальну суму 908 700 грн за 3 квартал 2021 рік.
При перенесенні неправомірно відображеної інформації у регістрах бухгалтерського обліку до фінансової звітності порушено норми п. З розділу III Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 37.02.2013 № 73, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 р. за № 336/22868, що призвело до завищення показників у р.2050 «Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) звіту про фінансові результати за З квартал 2021 року у сумі 908 700 грн.
Перевіркою встановлено, що TOB НВП «Енерготехніка» здійснювало діяльність, яка підлягає ліцензуванню, перелік ліцензії наведено у п.3.3,2 акту перевірки.
У бухгалтерському обліку придбані ліцензії відображаються у складі нематеріальних активів (НМА). Право на провадження діяльності, яке відповідно до п.5 НП (С)БО 8 «Нематеріальні активи» належить до групи 6 НМА «Інші нематеріальні активи».
Підприємство сплачує за ліцензії наперед за кожен квартал терміну дії ліцензії. Витрати на придбання ліцензії віднесені до складу витрат на збут. У бухгалтерському обліку відображено бухгалтерською проводкою Дт 93 Кт 31.
В акті перевірки зазначено, що на порушення вимог пп. 138.3.4 п. 138.3 ст.138 ПК України та наказів від 05.01.2015 № 1 УП про облікову політику на 2015 рік, від 04.01.2015 №1 про облікову політику на 2016 рік, ТОВ НВП «Енерготехніка» вартість отриманих ліцензії не обліковує на рахунок 127 «Інші нематеріальні активи», амортизацію не нараховує.
Таким чином, на думку суду, перераховані кошти за ліцензії у 3 кварталі 2021 у сумі 125 000 грн, є витрати майбутніх податкових періодів у 3 кварталі 2021 року, а не витратами періоду.
Перевіркою первинних документів до оборотів бухгалтерського рахунку 93 «Витрати на збут» встановлено, що ТОВ НВП «Енерготехніка» відображено у бухгалтерському обліку за 3 квартал 2021 року на суму 427 712 грн, яка була підтверджена не відповідними первинними документами - актами наданих послуг оренди, а лише їх копіями.
Судом досліджено надані матеріали, що перелік зазначених первинних документів оригінали яких не були надані до перевірки наведено у таблиці на сторінці 12-13 акту перевірки.
Враховуючи зазначене вище, в акті перевірки встановлено порушення ТОВ НВП «Енерготехніка» вимог п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 ПК України, у результаті чого занижено об`єкт оподаткування податком на прибуток на суму у сумі 1 461 412 грн, у т.ч. за: квартал 2021 року у сумі 131 234 грн., 2 квартал 2021 у сумі 125 282 грн, З квартал 2021 у сумі 1 204 896 грн.
Перевіркою задекларованих платником податків та встановлених у ході проведення перевірки показників р.03 декларацій «Різниці, які виникають відповідно до Податкового кодексу України», встановлено їх заниження у сумі 110 988 грн за 9 місяців 2021року ТОВ НВП «Енерготехніка» у додатку РІ до р.03 податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 9 місяців 2021 року відображено у рядку 02 «Усього різниць, на які; зменшується фінансовий результат» відображено суму 119229 гри, фактично сума різниць складає 8241 грн. Розбіжність складає 110988 грн. Внаслідок арифметичної помилки занижена сума різниці, які виникають відповідно до Податкового кодексу України (рядок 01- рядок 02) (+, -) додатка РІ до рядка 03 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 9 місяців 2021 року на суму 110 9881 грн, що привело до заниження рядка 03 «Різниці, які виникають відповідно до Податкового України (+, -)» податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 9 2021 року.
Враховуючи наведене, ТОВ НВП «Енерготехніка» у порушення п.п. 134.1.1 ст.134 ПК України занижено об`єкт оподаткування на суму 110988 грн за 9 місяців 2021 року.
Також, в ході проведення перевірки було встановлено, що 14.04.2020 ТОВ Енерготехніка» здійснено продаж нежитлової будівлі загальною площею 590,9 кв. м. за 116 407,3 грн, ПДВ - 19 401,22 грн, яка розташована за адресою м. Харків вул. Енгельса, № 24 залишковою вартістю станом на 01.04.2020 - 1 756 718,41 грн.
В Єдиному реєстрі податкових накладних по даній операції зареєстровано податкові накладні від 14.04.2020 № 106 та №107, ПДВ -19 401,22 грн.
Таким чином, з урахуванням викладеного вище, ТОВ НВП «Енерготехніка» в порушення п. 188.1 ст.188 ПК України занижено податкові зобов`язання з податку на подану вартість загальну суму 331942 грн (351343 грн - 19401 грн) за квітень 2023 : оку у зв`язку з продажем основних засобів за ціною нижче їх балансової вартості.
Також, під час проведення перевірки було виявлено несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Судом досліджено надані матеріали справи та встановлено, що перелік податкових накладних, їх реквізити та кількість днів затримки наведено у таблиці на сторінці 20 акту перевірки.
Таким чином, ТОВ НВП «Енерготехніка» у порушення п.201.10 ст.201 ПК України допущено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних, у зв`язку з чим згідно з п.120 України застосовується штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/ розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних у сумі 447,64 грн.
За результатами висновків акту перевірки ГУ ДПС у Харківській області складено . ППP від 19.01.2022 №00017010702 про збільшення податкових зобов`язань з ПДВ на 114 та застосування штрафних санкцій у розмірі 28 688,75 грн., №00016950702 про збільшення податкових зобов`язань з податку на прибуток 283 032 грн.,№ 00017040702 про зменшення від`ємного значення з ПДВ на 217 187 грн за вересень 2021 року, №0001703702 про застосування штрафних санкцій у розмірі 3 447,64 грн.
Суд вказує, що згідно з п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткуванні та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності питних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 ПК України, об`єктом оподаткування прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування(прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом; збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від`ємного значений фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування прибутку).
Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:
збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);
зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткуванні (прибутку).
Згідно а ч.2 ст.З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовуюсь грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно, з дня, реєстрації підприємства до його ліквідації. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів) регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів ч.З ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
Частиною 1 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій б первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Відповідно до п.2 розділу III Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» визначено, що фінансова звітність повинна містити лише доречну інформацію, яка впливає на прийняття рішень користувачами, дає змогу вчасно оцінити минулі, теперішні та майбутні події, підтвердити та скоригувати їхні оцінки, зроблені у минулому.
Згідно з п.З розділу III Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1, «Загальні вимоги до фінансової звітності», фінансова звітність повинна бути достовірною (правдивою). Інформація, наведена у фінансовій звітності, є достовірною правдивою), якщо вона не містить помилок та перекручень, які здатні вплинути на рішення користувачів звітності.
Відповідно до пп. 138.3.4 п. 138.3 ст.138 ПК України визначено строки нарахування амортизації нематеріальних активів, зокрема:
група 6 - інші нематеріальні активи (право на ведення діяльності, використання економічних та інших привілеїв тощо) - відповідно до правовстановлюючого документа.
Згідно з п.7 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.
Витрати, які неможливо прямо пов`язати з доходом-певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.
Відповідно до п. 188.1 ст.188 ПК України, база оподаткування операцій з достачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з . рахування загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з достачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що клалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у раз відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком:
товарів (послуг),, ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який достачається для потреб населення;
електричної енергії, ціна на яку склалася на ринку електричної енергії.
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються уми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних від простроченої суми та інфляційні витратні відшкодування шкоди, у тому числі відшкодування упущеної вигоди за рішеннями міжнародних комерційних та інвестиційних арбітражів або іноземних судів, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірний зобов`язань.
До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або ми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання -зданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
У випадках, передбачених статтею 189 цього Кодексу, база оподаткування визначається з урахуванням положень статті 189 цього Кодексу.
Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі і дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний у встановлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податковий накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням, граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по І 5 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, всякому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом-15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з ПК України.
Щодо ППР ГУ ДПС у Харківській області від 19.01.2022 №00017020702.
В акті перевірки вказано, що за період з 01.07.2017 по 30.09.2021 ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» задекларовано до Західної ОДПІ м. Харкова орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у сумі 13 198,36 гривень.
Як свідчать обставини справи у ході проведення перевірки було встановлено, що згідно з рішенням від 16 грудня 2014 року по справі № 922/4350/14 за позовом Харківської міської ради до ТОВ НВП "ЕНЕРГОТЕХНІКА", про внесення змін до договору оренди землі від №126/00 шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору оренди землі укладеного у редакції, викладеній позивачем у позовній заяві, Господарський суд Харківської області дійшов висновку, що позов в частині внесення змін до договору оренди землі в частині визначення розміру нормативної; грошової оцінки земельної ділянки та визначення розміру орендної плати за земельну ділянку підлягає задоволенню, а саме: внести зміни до договору оренди земельної ділянки, укладеного між Харківською міською радою та ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА», посвідченого приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Гавриловою С.А. 08.06.2000 в реєстрі за №4405, зареєстрованого за №126/00 у виконавчому комітеті Харківської міської ради, та доповнити договір оренди земельної ділянки пунктом 1.3 наступного змісту: 1.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації №246 від 08.11.2013 становить 584862,00 грн (п`ятсот вісімдесят чотири тисячі вісімсот шістдесят дві гривні).
В акті перевірки зазначено, що визначена сума орендної плати згідно з рішенням від 16 грудня 2014 року по справі № 922/4350/14 - 584862,0 грн (нормативна грошова оцінка земельної ділянки) підлягає індексації з урахуванням відповідного коефіцієнта за 2013 рік - 1, за 2014 рік - 1,249, за 2015 рік - 1,433, за 2016, рік - 1,06». за 2017 рік - 1, за 2018 рік - 1, за 2019 рік - 1, за 2020 рік - 1 і складає за 2017 ілк-71014,63 грн, за 2018 рік - 71014,63 грн, за 2019 рік - 71014,63 грн, за 2020 рік - 71014,63 гривень.
Судом встановлено, що ТОВ НВП «Енерготехніка» занижено податкові зобов`язання з орендної плати за земельні ділянки на загальну суму 178 735,73 грн., у т.ч. за II пр. 2017 року у сумі 33 621,84 грн, за 2018 рік у сумі 67 243,68 грн, за 2019 ріку сумі 67 243,68 грн, за 2020 рік у сумі 10 626,53 гривень.
В акті зазначено, що ТОВ НВП «Енерготехніка» не вжиті достатні заходи щодо дотримання правил та норм, за порушення яких Податковим кодексом України передбачена відповідальність, через вчинення дій, які можуть бути кваліфіковані як нерозумні, недобросовісні та без належної обачності, що свідчить про вину платника податків, у т.ч. посадові особи ТОВ НВП «Енерготехніка» були обізнані про складання первинних документів та повинні були достовірно оцінити понесені витрати з урахуванням суті отриманих первинних документів. Фактично, дане заниження податкових зобов`язань відбулось за рахунок нерозумних, недобросовісних та необачних дій, оскільки ТОВ НВЦ «Енерготехніка» могло дотриматися правил і норм визначених Податковим кодексом України, однак вказаного не здійснило, створивши умови для не виконання свого податкового обов`язку.
За результатами розгляду матеріалів перевірки ГУ ДПС у Харківській області винесено ППР від 19.01.2022 №00017020702 про нарахування орендної плати за земельні ділянки у сумі 178 735,73 грн та застосування штрафу у сумі 44 788,59 гривень.
Суд вказує, що відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію; контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу, виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно з п.п. 14.1.136 п. ,14.1 ст. 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендарі вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою
Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахуванню орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно з п. 288.2 ст. 288 Податкового кодексу України платником орендної плати орендар земельної ділянки. Згідно з п. 288.3 ст. 288 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативну грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок (п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України).
Відповідно до ст. 18 Закону України від 11 грудня 2003 року №1378-ІУ «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.
Відповідно до п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна щоглова оцінку сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.
Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органі за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Відповідно до п. 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють, суму податку щороку станом на 1 січня, і не пізніше 20 лютого поточного .року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку поданні щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається' довідка-(витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається, у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Крім того, п. 52 підрозділу 10 р. XX Податкового кодексу України визначено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з ї березня 2020 року псі останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину,' встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:
порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової .пенсії;
відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
порушення вимог законодавства в частині:
обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового; алкогольних напоїв та тютюнових виробів;.
цільового використання пального, спирту, етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;
порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID- 19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню. Відповідно до п. 524 підрозділу 10 р. XX Податкового кодексу України не нараховується та не сплачується за період з 1 березня по 31 березня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.
Відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України вчинення платником податків діянь, що зумовили визначення контролюючим органом суми податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначеннях підпунктами 54.3.1, 54.3.2 (крім випадків зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларованої до повернення з бюджету у зв`язку із використанням права на податкову знижку), 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання та/ або іншого зобов`язання , контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Згідно з п. 123.2 ст. 123 Податкового кодексу України (в чинній редакції станом на 01.01.2021 ) діяння, передбачені п. 123.1 цієї статті, вчиненні умисно,- тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми визначеного податкового зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Отже, проаналізувавши наведене, суд приходить до висновку, що спірні податкові повідомлення-рішення є правомірними, винесені відповідно до вимог чинного законодавства та підстав для задоволення позову не вбачається.
До того ж, як встановлено судом, що в підтвердження своєї правової позиції і обгрунтування доводів позову, позивачем жодних доказів не надано.
Суд вказує, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина,її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є не обґрунтованими, не підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство "Енерготехніка" (вул. Золочівський шлях, буд. 7,м. Дергачі,Харківська область,62303, код ЄДРПОУ22678151) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ43983495) скасування податкових повідомлень-рішень залишити без задоволення.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Кухар М.Д.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123692498 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Кухар М.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні