Герб України

Рішення від 04.12.2024 по справі 914/56/22

Господарський суд львівської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.12.2024 Справа № 914/56/22

місто Львів

Господарський суд Львівської області у складі судді Рима Т. Я. за участю секретаря судових засідань Титли О. І. розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (надалі ПАТ "НЕК "Укренерго" або Позивач),до відповідача:Акціонерного товариства "ДТЕК Західенерго" (надалі АТ "ДТЕК Західенерго" або Відповідач),третя особа:Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (надалі НКДРСЕКП або Третя особа),про:стягнення 1 038 729 732,47 гривень.У судовому засіданні взяли участь представники:

позивача:Сивик А. П.,відповідача:Гуменюк Д. В.,третьої особи:не з`явився.I.ПРОЦЕДУРИ.

1.ПАТ "НЕК "Укренерго" звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до АТ "ДТЕК Західенерго" про стягнення 1 038 729 732,47 гривень.

2.Рішенням від 13.12.2022, залишеним без змін постановою Західного апеляційного господарського суду від 05.04.2024, відмовлено у задоволенні позову. Верховний Суд скасував попередні судові рішення, а справу передав до суду першої інстанції на новий розгляд.

3.Ухвалою від 02.05.2024 Господарський суд Львівської області у складі судді Рима Т. Я. прийняв справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.

4.Рух справи відображено в попередніх ухвалах суду.

5.Ухвалою від 02.10.2024 (постановлена без виходу в нарадчу кімнату), яка відображена в протоколі судового засідання від 02.10.2024 (номер процесуальної дії 41), суд повернувся на стадію підготовчого провадження, підготовче засідання призначив на 06.11.2024, установив сторонам строк не пізніше 30.10.2024 для подання пояснень та можливих додаткових доказів у справі. Ухвала мотивована тим, що сторони на стадії розгляду справи по суті надали низку додаткових та істотних доказів, які могли вплинути на рішення суду. Крім того, сторони не могли обґрунтувати обсягів переданої електричної енергії за певні періоди.

6.В подальшому сторони надали додаткові пояснення та докази.

7.Суд створив усі можливості учасникам справи для висловлення своїх доводів і заперечень, повідомлення усіх відомих їх обставин та подання усіх можливих доказів, вирішив усі подані клопотання, а також виконав решта завдань підготовчого провадження. Зазначене стало підставою для того, що суд ухвалою від 15.11.2024 (протокол судового засідання від 15.11.2024, номер процесуальної дії 18) закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 04.09.2024.

8.В судовому засіданні 04.12.2024 суд ухвалив рішення у справі, проголосивши його вступну та резолютивну частини.

II.АРГУМЕНТИ СТОРІН.

Позиція Позивача.

9. ПАТ "НЕК "Укренерго" надає АТ "ДТЕК Західенерго" послуги з передачі електричної енергії на підставі договору про надання послуг з передачі електричної енергії від 04.05.2019 №0424-02013, однак Відповідач оплачує їх невчасно та не у повному обсязі. У межах справи № 914/935/20 розглядалася вимога Позивача про стягнення з Відповідача основного боргу за період з липня 2019 року по травень 2020 року. У межах же цієї справи (914/56/22) Позивач заявив вимоги про стягнення основного боргу за наступний період (з червня 2020 року по жовтень 2021 року), а також штрафних санкцій за порушення грошових зобов`язань в обох періодах (з липня 2019 року по жовтень 2021 року).

10.Договір про надання послуг з передачі електричної енергії не передбачає розмежування обліку спожитої Відповідачем електроенергії на внутрішньо спожиту чи експортовану. Будь-які документи, що підписують сторони відповідно до умов договору, стосуються всього (сукупного) об`єму наданих послуг.

11.Відповідач не застосував процедуру оскарження вартості наданих послуг, зазначених в актах приймання-передачі послуг, хоч така процедура і передбачена пунктом 6.6 укладеного договору. Отже, Відповідач прийняв такі акти без розбіжностей та погодився з обсягом та вартістю наданих послуг.

12.Коментуючи постанову Великої Палати Верховного Суду у справі 910/9627/20, ПАТ "НЕК "Укренерго" загалом послуговується окремою думкою в зазначеній праві, до якої приєдналися деякі судді. Позивач повторює, що висновки Суду ЄС у справі "Fens spol. s.r.o. v. Slovak Republic" застосовано неправильно, обставини у цій справі є іншими та не можна прирівняти послуги з передачі електричної енергії до інших обов`язкових (фіскальних) платежів, висновки Секретаріату ЕС у повідомленні від 28.05.2020 мають рекомендаційний характер.

13.Предметом позову є стягнення:

13.1.697 483 504,87 грн основного боргу, який виник за період з червня 2020 року по жовтень 2021 року.

13.2.96 994 426,33 грн штрафу, у тому числі:

13.2.1.48'180'228,56 грн штрафу, нарахованого на заборгованість, яка виникла за період з липня 2019 року по травень 2020 року.

13.2.2.48'814'197,77 грн штрафу, нарахованого на заборгованість, яка виникла за період з червня 2020 року по жовтень 2021 року.

13.3.88 796 051,29 грн пені, у тому числі:

13.3.1.41'034'955,45 грн пені, нарахованої на заборгованість, яка виникла за період з липня 2019 року по травень 2020 року.

13.3.2.47'761'095,84 грн пені, нарахованої на заборгованість, яка виникла за період з червня 2020 року по жовтень 2021 року.

13.4.40 546 433,31 грн 3 % річних, у тому числі:

13.4.1.22'088'204,86 грн 3 % річних, нарахованих на заборгованість, яка виникла за період з липня 2019 року по травень 2020 року.

13.4.2.18'458'228,45 грн 3 % річних, нарахованих на заборгованість, яка виникла за період з червня 2020 року по жовтень 2021 року.

13.5.114 909 316,67 грн інфляційних втрат, у тому числі:

13.5.1.58'259'428,32 грн інфляційних втрат, нарахованих на заборгованість, яка виникла за період з липня 2019 року по травень 2020 року.

13.5.2.56'649'888,35 грн інфляційних втрат, нарахованих на заборгованість, яка виникла за період з червня 2020 року по жовтень 2021 року.

14.Підставою позову є порушення Відповідачем умов договору в частині строків оплати наданих послуг.

15.Позивач зазначив у позові, що попередній (орієнтовний) розрахунок судових витрат складається з 794 500,00 грн витрат на оплату судового збору. В судовому засіданні 04.12.2024 Позивач також просив розподілити витрати на оплату судового збору за розгляд справи в судах апеляційної та касаційної інстанцій при первісному розгляді справи.

Заперечення відповідача.

16. ПАТ "НЕК "Укренерго" усупереч статті 41 та статті 31 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС нарахував АТ "ДТЕК Західенерго" вартість послуги з передачі на експортовані обсяги електричної енергії. Фактично Позивач не надає послуг з передачі електричної енергії при здійсненні експорту/імпорту. Аналогічної позиції дотримується Верховний Суд у справах 914/935/20, № 910/8044/20.

17.Позивач не надав належних доказів, що підтверджують обсяг та вартість наданих Відповідачу послуг. Частину актів приймання-передачі послуг Відповідач не підписав, а іншу частину підписав із запереченнями обсягів наданих послуг.

18.Відповідач спожив 121'044,56 МВт?год електроенергії упродовж 01.07.2019-31.10.2021 та сплатив Позивачу вартість послуги з передачі зазначеного обсягу спожитої електроенергії. У той же час протягом указаного періоду Відповідач експортував 6'307'054,744 МВт?год електроенергії. Послугу з передачі експортованого обсягу електроенергії Відповідач не оплачував, оскільки така послуга не підлягає оплаті за умовами договору, а нарахування плати за її надання суперечить міжнародним зобов`язанням України.

19.Позивач нарахував пеню та штраф за зобов`язаннями, що виникли упродовж 01.07.2019-31.12.2020, з порушенням спеціальної позовної давності. Посилання Позивача на запровадження карантину з 12.03.2020 не впливають на пропуск позовної давності, адже робота судів не була зупинена під час карантину, а Позивач не довів неможливості подання позову у зв`язку з карантином.

Пояснення Третьої особи.

20.Третя особа зазначила, що сторони уклали договір про надання послуг з передачі електричної енергії, за яким оператор системи передачі (Позивач) надавав такі послуги Відповідачу.

21.Оператор системи передачі має право своєчасно та в повному обсязі отримувати плату за надані послуги, у тому числі за послуги з передачі електричної енергії, що відповідає приписам пункту 3 частини 2 статті 33 Закону України "Про ринок електричної енергії". Оплата за послуги здійснюється за тарифами, які визначаються регулятором відповідно до затверджених методик.

22.Згідно з підпунктом 16 пункту 1 постанови НКРЕКП від 25.02.2022 № 332 "Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії на період дії в Україні воєнного стану" на період дії в Україні воєнного стану та протягом 30 днів після його припинення або скасування, надано настанову зупинити нарахування та стягнення штрафних санкцій, передбачених договорами, що укладені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", між учасниками ринку електричної енергії.

III.МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА.

Передумови виникнення спору.

23.ПАТ "НЕК "Укренерго" є юридичною особою, що утворена 29.07.2019 як акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, внаслідок реорганізації шляхом перетворення Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 15.02.2019 № 73 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 № 829-р "Про погодження перетворення державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" у приватне акціонерне товариство".

24.Позивач є правонаступником майна, усіх прав та обов`язків Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" відповідно до статті 108 Цивільного кодексу України, пункту 5 Порядку перетворення державного унітарного комерційного підприємства в акціонерне товариство, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2012 № 802, пункту 3.2 Статуту ПрАТ "Укренерго".

25.Позивач виконує функції оператора системи передачі юридичної особи, відповідальної за експлуатацію, диспетчеризацію, забезпечення технічного обслуговування, розвиток системи передачі та міждержавних ліній електропередачі, а також за забезпечення довгострокової спроможності системи передачі щодо задоволення обґрунтованого попиту на передачу електричної енергії (пункт 55 частини 1 статті 1 Закону України "Про ринок електричної енергії").

26.АТ "ДТЕК Західенерго" є учасником ринку електричної енергії та здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, виданої постановою НКРЕКП від 18.06.2019 № 1074.

27.АТ "ДТЕК Західенерго" є виробником електричної енергії, частину з якої він використовує для власних потреб, а частину експортує до сусідніх з Україною держав.

28.ПАТ "НЕК "Укренерго" та АТ "ДТЕК Західенерго" уклали договір про надання послуг з передачі електричної енергії від 04.05.2019 №0424-02013 (далі Договір від 04.05.2019), згідно з пунктом 1.1 якого Позивач зобов`язується надавати послугу з передачі електричної енергії відповідно до умов цього договору, а Відповідач зобов`язується здійснювати оплату за послугу відповідно до умов цього договору.

29.Додатковою угодою № 2 від 14.08.2019 договір про надання послуг з передачі електричної енергії від 04.05.2019 №0424-02013 виклали в новій редакції (том 1, а. с. 112-120).

30.Умови Договору від 04.05.2019 є типовими, затвердженими постановою НКРЕКП № 309 від 14.03.2018 "Про затвердження Кодексу системи передачі".

31.Між сторонами виникли судові спори (справи № 914/935/20, № 910/9627/20) з огляду на різне тлумачення ними умов Договору від 04.05.2019 та приписів чинного законодавства у цій сфері. Сторони мають протилежні позиції стосовно того чи повинні включатися до актів приймання-передачі обсяги електричної енергії, що передавалася на експорт. ПАТ "НЕК "Укренерго" вважає, що такі обсяги потрібно включати та оплачувати в межах укладеного Договору від 04.05.2019. Натомість АТ "ДТЕК Західенерго" вважає, що електрична енергія, яка передавалася на експорт, не охоплюється договором та не повинна включатися до актів приймання-передачі.

Справа № 914/935/20.

32.ПАТ "НЕК "Укренерго" звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до АТ "ДТЕК Західенерго" про стягнення заборгованості у розмірі 425'833'563,56 гривень. В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на неналежне виконання відповідачем умов Договору від 04.05.2019 в частині оплати послуги з передачі експортованої електричної енергії, надані в період з липня 2019 року по травень 2020 року.

33.Рішенням Господарського суду Львівської області від 17.08.2020 у справі № 914/935/20 у задоволенні позову відмовлено. Постановою Західного апеляційного господарського суду від 03.11.2020 рішення господарського суду Львівської області залишено без змін. Постановою від 04.02.2021 Верховний Суд залишив без змін рішення судів попередніх інстанцій.

34.Судові рішення мотивовано тим, що нарахування плати за послуги з передачі експортованих обсягів електроенергії не передбачено умовами договору, обов`язок з оплати тарифу за передачу, зокрема, щодо обсягів експортованої електричної енергії було запроваджено із прийняттям Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП) від 07.02.2020 №360 "Про затвердження змін до Кодексу системи передачі" (далі постанова НКРЕКП від 07.02.2020 №360), яка набула чинності 08.02.2020. Враховуючи те, що частиною предмета спору є вимога про стягнення послуг за період з липня 2019 року по лютий 2020 року, тобто за період, що передує прийняттю Постанови НКРЕКП від 07.02.2020 №360. Суди зазначили, що згідно зі статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Тому правові підстави для стягнення з відповідача відповідної частини заборгованості відсутня.

35.Відмовляючи у стягненні плати за послуги з передачі експортованих обсягів електричної енергії протягом решти спірного періоду (березень-травень 2020 року), господарські суди виходили з того, що на момент прийняття рішення у даній справі, дія Постанови НКРЕКП від 07.02.2020 №360 була зупинена ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.02.2020 у справі № 640/3041/20 в частині змін до пунктів 5.1, 5.3, 5.6 глави 5, 6.2, 6.5 глави 6 Розділу ХІ, та змін до додатків 5 та 6 Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №309, що виключає підстави для нарахування плати за послуги з передачі експортованих обсягів електричної енергії протягом решти спірного періоду (березня-травня 2020 року).

36.У пунктах 63 та 64 постанови від 04.02.2021 у справі № 914/935/20 Верховний Суд зробив такі висновки: приєднавшись до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, Україна надала повноваження Секретаріату Енергетичного Співтовариства на оцінку свого законодавства на предмет відповідності Договору про заснування Енергетичного Співтовариства. В межах реалізації вищезазначених повноважень Секретаріат Енергетичного Співтовариства дійшов висновку, що встановлення плати за передачу електричної енергії та за диспетчерське (оперативно-технологічне) управління суперечить положенням статті 41 Договору про заснування Енергетичного Співтовариства.

37.У підсумку суди зробили висновки, що нарахування плати за послуги з передачі експортованих обсягів електроенергії порушує міжнародні зобов`язання України.

38.У жовтні 2021 року ПрАТ "НЕК "Укренерго" звернулося до господарського суду Львівської області з заявою про перегляд за нововиявленими обставинами рішення господарського суду Львівської області від 17.08.2020 у справі № 914/935/20. Як на підставу для перегляду рішення господарського суду Львівської області від 17.08.2020 за нововиявленими обставинами Заявник посилався на те, що постановою Верховного Суду від 08.09.2021 у справі №640/3041/20 скасовано рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.07.2020 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 21.10.2020, якими визнано протиправною та нечинною з моменту прийняття постанови НКРЕКП від 07.02.2020 №360 у частині змін до пунктів 5.1, 5.3, 5.6 глави 5, 6.2, 6.5 глави 6 Розділу XI, та змін до додатків 5 та 6 Кодексу системи передачі.

39. Ухвалою господарського суду Львівської області від 30.03.2023 у задоволенні заяви ПрАТ "НЕК "Укренерго" про перегляд за нововиявленими обставинами рішення господарського суду Львівської області від 17.08.2020 відмовлено повністю; вказане рішення залишено в силі. Постановою Західного апеляційного господарського суду від 05.06.2023 ухвалу господарського суду Львівської області від 30.03.2023 залишено без змін. Постановою від 27.07.2023 Верховний Суд скасував ухвалу Господарського суду Львівської області від 30.03.2023 та постанову Західного апеляційного господарського суду від 05.06.2023 у справі №914/935/20, у скасованій частині передав справу на новий розгляд до Господарського суду Львівської області.

40.Ухвалою Господарського суду Львівської області від 01.11.2023 відмовлено у задоволенні заяви про перегляд рішення суду від 17.08.2020 у справі № 914/935/20 за нововиявленими обставинами, рішення суду від 17.08.2020 у справі № 914/935/20 залишено в силі. Вказану ухвалу залишено в силі постановою Західного апеляційного господарського суду від 06.03.2024. Постановою ВС від 07.05.2024 ухвалу Господарського суду Львівської області від 01.11.2023 і постанову Західного апеляційного господарського суду від 06.03.2024 у справі № 914/935/20 залишено без змін.

41.Таким чином, за результатами судового розгляду справи № 914/935/20 суди відмовили у стягненні заборгованості за передачу електричної енергії упродовж липня 2019 року травня 2020 року.

Справа № 910/9627/20.

42.В липні 2020 року АТ "ДТЕК Західенерго" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом про зобов`язання ПАТ "НЕК "Укренерго" припинити дії, спрямовані на нарахування послуг щодо експорту електричної енергії за Договором від 04.05.2019 та включення таких послуг до первинних документів, якими оформлюються послуги з передачі електричної енергії. Рішенням від 08.12.2020 № 910/9627/20 Господарський суд міста Києва повністю задовольнив позовні вимоги. Постановою від 29.04.2021 Північний апеляційний господарський суд залишив без змін зазначене рішення суду першої інстанції.

43.Ухвалою від 22.09.2021 колегія суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду передала на розгляд Великої Палати Верховного Суду цю справу. Підставою передачі була норма частини 5 статті 302 Господарського процесуального кодексу України. Вона унормовує, що суд, який розглядає справу в касаційному порядку у складі колегії або палати, має право передати справу на розгляд Великої Палати Верховного Суду, якщо дійде висновку, що справа містить виключну правову проблему і така передача необхідна для забезпечення розвитку права та формування єдиної правозастосовчої практики. Колегія суддів установила, що суди різних юрисдикцій сформували протилежну практику щодо необхідності врахування висновків рішення Суду Європейського Союзу щодо застосовування положень актів законодавства Європейського Союзу у спірних правовідносинах (частина одинадцята статті 2 Закону України "Про ринок електричної енергії"); щодо правового статусу повідомлень, які містяться в листах Секретаріату Енергетичного Співтовариства, та обов`язковості його висновку, що "встановлення плати за передачу електричної енергії та за диспетчерське (оперативно-технологічне) управління суперечить положенням статті 41 Договору про заснування Енергетичного Співтовариства". В результаті суди дійшли суперечливих висновків щодо дотримання міжнародних зобов`язань Україною при нарахуванні плати за послуги з передачі експортованих обсягів електроенергії.

44.У постанові від 03.08.2022 Велика Палата Верховного Суду дійшла таких висновків:

44.1.Приєднавшись до Договору про ЕС, Україна прийняла на себе зобов`язання дотримуватися встановлених цим Договором положень та нормативно-правової бази щодо передачі енергопродуктів та матеріалів, для транспортування яких використовуються мережі (пункт 8.9 постанови).

44.2.Наведена норма (стаття 41 Договору про Енергетичне Співтовариство) є обов`язковою для України як для сторони Договору про ЕС і підлягає застосуванню відповідно до статті 9 Конституції України та Закону України "Про міжнародні договори України" (пункт 8.11 постанови).

44.3.Згідно з частиною одинадцятою статті 2 Закону про РЕ суб`єкти владних повноважень, а також суди при застосовуванні норм цього Закону беруть до уваги правозастосовну практику Енергетичного Співтовариства та Європейського Союзу, зокрема рішення Суду Європейського Союзу (Європейського Суду, Загального Суду), практику Європейської Комісії та Секретаріату Енергетичного Співтовариства щодо застосовування положень актів законодавства Європейського Союзу, зазначених у цій статті (пункт 8.15 постанови).

44.4.Рішення Суду ЄС належить розцінювати як таке, що дозволяє встановити зміст положень актів законодавства Європейського Союзу, зазначених у статті 2 Закону про РЕ. Подібно до практики застосування рішень ЄСПЛ, врахуванню підлягають принципи, що випливають із його рішень щодо подібних питань, навіть якщо вони стосуються інших держав (пункт 8.23 постанови).

44.5. Наведений в листах Секретаріату ЕС аналіз дає підстави для висновку про те, що встановлена плата за передачу щодо обсягів експортованої електричної енергії є за своєю природою та з урахуванням її структури такою, що має розцінюватися як захід, який є подібним до мита, встановлення якого не відповідає нормам статті 41 Договору про ЕС та не є виправданим відповідно до пункту 2 цієї статті (пункт 8.31 постанови).

44.6.Нарахування плати за послуги з передачі електричної енергії при здійсненні її експорту не передбачено умовами Договору про передачу та чинним законодавством (пункт 8.41 постанови).

45.Важливо зазначити, що спір у справі № 910/9627/20 стосується тих же сторін, що й у справі № 914/56/22, виник щодо правильного застосування умов Договору від 04.05.2019 (пункту 4.1), частини 11 статті 2 Закону України "Про ринок електричної енергії", рішення суду Європейського Союзу у справі "FENS vs. Slovak Republic" від 06.12.2018 щодо тлумачення положень Директиви 2003/54/ЄС.

46.Підсумовуючи наведене вище, суди дійшли висновку, що ПАТ "НЕК "Укренерго" безпідставно нараховує послуги з експорту електричної енергії за цим договором та включає їх до первинних документів, якими оформлюються послуги з передачі електричної енергії. Суди зобов`язали ПАТ "НЕК "Укренерго" припинити таку практику.

Справа № 914/56/22.

47.В подальшому ПАТ "НЕК "Укренерго" звернулося до Господарського суду Львівської області, вимагаючи стягнути вартість переданої електричної енергії за наступний період: червень 2020 року жовтень 2021 року, нарахувавши при цьому санкції за порушення грошових зобов`язань.

48.Рішенням Господарського суду Львівської області від 13.12.2022 у цій справі, залишеним без змін постановою Західного апеляційного господарського суду від 05.04.2023, у задоволенні позову відмовлено. Судові рішення мотивовані тим, що позивач не надав доказів того, що сума основного боргу є вартістю електричної енергії, використаної відповідачем для внутрішнього споживання, тоді як заборгованість включає і вартість експортованої електроенергії, отже, позивач не надав пояснень щодо структури заявленої заборгованості. Суди врахували, що у постанові Великої Палати Верховного Суду від 03.08.2022 у справі № 910/9627/20 викладено висновок про те, що нарахування плати за послуги з передачі електричної енергії при здійсненні її експорту не передбачено умовами договору про передачу електроенергії та чинним законодавством.

Вказівки Верховного Суду у справі № 914/56/22.

49.Частиною 1 статті 316 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що вказівки, що містяться у постанові суду касаційної інстанції, є обов`язковими для суду першої та апеляційної інстанцій під час нового розгляду справи.

50.Постановою від 04.04.2024 Верховний Суд, скасувавши попередні судові рішення, скерував справу на новий розгляд до суду першої інстанції, вказавши таке:

50.1.Попри те, що судами визначено у судових рішеннях обсяг спожитої електричної енергії для забезпечення власних потреб електричних станцій відповідача, який за визначенням судів склав 121'044,56 МВт?год та обсяг проекспортованої відповідачем електричної енергії у розмірі 6'307'054,744 МВт?год, відмовляючи у позові суди зазначили, що позивачем не надано пояснень щодо структури заборгованості з розмежуванням послуг з передачі електричної енергії для забезпечення власних потреб та експортованої електричної енергії. Вказане свідчить про суперечність висновків судів попередніх інстанцій (пункти 52, 53).

50.2.Суди не надали належної правової оцінки, із зазначенням доказів, на підставі яких встановлено обставини щодо обсягів передачі електричної енергії, актам приймання-передачі електричної енергії, які підписано сторонами та надані позивачем з позовом, а також, інформації щодо експортованих обсягів електричної енергії, у період з 01.07.2019 по 31.10.2021, розміщеній в системі управління ринком (ММ5 платформа), дані з відповідною інформацією знаходиться в матеріалах справи на USB-носії (пункт 54).

50.3.Суди не дослідили наданих сторонами доказів, більше того, судові рішення майже не містять обґрунтувань висновків, зроблених судами за результатами дослідження таких доказів, суди вдалися лише до цитування умов договору та аргументів сторін без надання відповідної правової оцінки таким аргументам та обставинам справи (пункт 57).

50.4.Пославшись тільки на судові рішення у справах у справах № 914/935/20 та № 910/9627/20, які на думку судів підтверджують безпідставність позовних вимог у справі, суди не проаналізували вимоги законодавства, чинного на момент надання послуг передачі електричної енергії, зокрема, положень постанов НКРЕКП № 585 та № 360. Судами не надавалась оцінка доводам, які викладені позивачем у запереченнях на відзив та поясненнях, зокрема, щодо розгляду судами у справі № 640/3041/20 правомірності прийняття НКРЕКП постанови № 360 (пункт 59). Тоді як вказані обставини впливають на правильне вирішення спору у справі, враховуючи також, що дослідження та встановлення обставин щодо здійснення позивачем експорту електроенергії на території конкретної країни (країн), впливає на визначення законодавства, яке підлягає застосуванню у справі, що переглядається (пункт 60).

50.5.При новому розгляді справи суду належить врахувати висновки Верховного Суду у справі № 910/14489/20 та визначити чи стаття 41 Договору про ЕС застосовна в цій ситуації з огляду на те, в які країни експортувалася електрична енергія (пункти 61, 62).

Щодо виконання сторонами умов Договору від 04.05.2019.

51.На виконання вказівок Верховного Суду суд проаналізує первинні докази, які підтверджують обсяги передачі електричної енергії, а також розмежує обсяги проекспортованої електричної енергії та переданої для власного споживання.

Щодо загального обсягу переданої електричної енергії.

52.На підтвердження надання послуги з передачі електричної енергії ПАТ "НЕК "Укренерго" надало акти приймання-передачі:

52.1.За липень 2019 року від 31.07.2019 (том 2, а. с. 213), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 0 МВт?год вартістю 0 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримав послуг обсягом 2'885,477 МВт?год вартістю 403'528,19 гривень. Згідно з актом коригування від 28.11.2019 (том 1, а. с. 154-155) за даними ПАТ "НЕК "Укренерго" надано послуг з передачі електричної енергії в липні 2019 року обсягом 311,800 МВт?год вартістю 129'994,40 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" погодило такі значення.

52.2.За серпень 2019 року від 31.08.2019 (том 2, а. с. 216), в якому не зафіксовано передачу електричної енергії.

52.3.За вересень 2019 року від 30.09.2019 (том 1, а. с. 121), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 75'906,978 МВт?год вартістю 10'615'439,06 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 2'885,477 МВт?год вартістю 403'528,19 гривень. Згідно з актом коригування від 17.02.2020 (том 6, а. с. 110) за даними ПАТ "НЕК "Укренерго" надано послуг з передачі електричної енергії у вересні 2019 року обсягом 75'854,178 МВт?год вартістю 10'608'055,08 гривень. Відповідач не підписав цього акта коригування, вважаючи, що його дані в первісному акті є правильними.

52.4.За жовтень 2019 року від 31.10.2019 (том 1, а. с. 123), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 273'189,510 МВт??год вартістю 38'205'006,60 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 6'524,429 МВт?год вартістю 912'428,35 гривень.

52.5.За листопад 2019 року від 30.11.2019 (том 1, а. с. 125), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 237'476,929 МВт?год вартістю 33'210'673,57 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 5'234,809 МВт?год вартістю 732'077,57 гривень.

52.6.За грудень 2019 року від 31.12.2019 (том 1, а. с. 130), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 262'446,694 МВт?год вартістю 36'702'645,26 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 7'971,852 МВт?год вартістю 1'114'847,56 гривень.

52.7.За січень 2020 року від 31.01.2020 (том 1, а. с. 132), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 420'829,397 МВт?год вартістю 78'476'265,95 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 7'815,497 МВт?год вартістю 1'457'433,88 гривень.

52.8.За лютий 2020 року від 29.02.2020 (том 1, а. с. 134), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 444'704,298 МВт?год вартістю 82'928'457,49 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 9'079,978 МВт?год вартістю 1'693'234,30 гривень.

52.9.За березень 2020 року від 31.03.2020 (том 1, а. с. 136), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 482'901,671 МВт?год вартістю 90'051'503,60 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 9'661,169 МВт?год вартістю 1'801'614,80 гривень.

52.10.За квітень 2020 року від 30.04.2020 (том 2, а. с. 224), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 222'236,830 МВт?год вартістю 41'442'724,06 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 5'205,944 МВт?год вартістю 970'804,44 гривень.

52.11.За травень 2020 року від 31.01.2020 (том 1, а. с. 140), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 129'429,129 МВт?год вартістю 24'135'943,98 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 4'513,851 МВт?год вартістю 841'742,93 гривень.

52.12.За червень 2020 року від 30.06.2020 (том 1, а. с. 142), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 111'660,563 МВт?год вартістю 20'822'461,79 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 9'373,137 МВт?год вартістю 1'747'902,59 гривень. Згідно з актом коригування від 25.11.2020 (том 1, а. с. 154-155) за даними ПАТ "НЕК "Укренерго" надано послуг з передачі електричної енергії обсягом 111'694,461 МВт?год вартістю 20'828'783,09 грн, а за даними АТ "ДТЕК Західенерго" 9'373,137 МВт?год вартістю 1'747'902,59 гривень.

52.13.За липень 2020 року від 31.07.2020 (том 1, а. с. 144), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 119'657,754 МВт?год вартістю 22'313'777,96 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 5'613,479 МВт?год вартістю 1'046'801,56 гривень.

52.14.За серпень 2020 року від 31.08.2020 (том 1, а. с. 146), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 121'705,026 МВт?год вартістю 35'084'638,08 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 8'234,464 МВт?год вартістю 2'373'798,34 гривень.

52.15.За вересень 2020 року від 30.09.2020 (том 1, а. с. 148), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 301'335,664 МВт??год вартістю 86'867'839,87 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 3'462,321 МВт?год вартістю 998'104,05 гривень.

52.16.За жовтень 2020 року від 31.10.2020 (том 1, а. с. 150), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 383'877,186 МВт?год вартістю 110'662'579,67 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 3'425,546 МВт?год вартістю 987'502,70 гривень.

52.17.За листопад 2020 року від 30.11.2020 (том 1, а. с. 152), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 332'695,623 МВт?год вартістю 95'908'163,41 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 3'077,924 МВт?год вартістю 887'291,62 гривень. Згідно з актом коригування від 20.09.2021 (том 1, а. с. 175-176) за даними ПАТ "НЕК "Укренерго" надано послуг з передачі електричної енергії обсягом 332'692,719 МВт?год вартістю 95'907'326,27 грн, а за даними АТ "ДТЕК Західенерго" 3'077,924 МВт?год вартістю 887'291,62 гривень.

52.18.За грудень 2020 року від 31.12.2020 (том 1, а. с. 157), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 190'983,890 МВт?год вартістю 71'678'545,73 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 1'469,390 МВт?год вартістю 551'479,70 гривень. Згідно з актом коригування від 25.09.2021 (том 1, а. с. 178-179) за даними ПАТ "НЕК "Укренерго" надано послуг з передачі електричної енергії обсягом 190'983,896 МВт?год вартістю 71'678'547,97 грн, а за даними АТ "ДТЕК Західенерго" 1'469,390 МВт?год вартістю 551'479,70 гривень.

52.19.За січень 2021 року від 31.01.2021 (том 1, а. с. 159), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 25'377,000 МВт??год вартістю 8'950'873,93 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 0 МВт?год вартістю 0 гривень.

52.20.За лютий 2021 року від 28.02.2021 (том 2, а. с. 236), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 0,000 МВт?год вартістю 0,00 гривень.

52.21.За березень 2021 року від 31.03.2021 (том 1, а. с. 161), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 427'535,739 МВт?год вартістю 150'798'695,71 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 8'201,149 МВт?год вартістю 2'892'676,47 гривень.

52.22.За квітень 2021 року від 30.04.2021 (том 1, а. с. 163), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 252'066,693 МВт?год вартістю 88'907'955,68 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 3'415,864 МВт?год вартістю 1'204'829,89 гривень.

52.23.За травень 2021 року від 31.05.2021 (том 1, а. с. 165), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 2'856,347 МВт?год вартістю 1'007'479,28 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 2'879,177 МВт?год вартістю 1'015'531,79 гривень.

52.24.За червень 2021 року від 30.06.2021 (том 1, а. с. 167), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 3'570,729 МВт?год вартістю 1'259'453,24 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт без застережень.

52.25.За липень 2021 року від 31.07.2021 (том 1, а. с. 169), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 1'157,587 МВт?год вартістю 408'299,46 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт без застережень.

52.26.За серпень 2021 року від 31.08.2021 (том 1, а. с. 171), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 4'423,855 МВт?год вартістю 1'560'364,44 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт без застережень.

52.27.За вересень 2021 року від 30.09.2021 (том 1, а. с. 173), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 3'141,995 МВт?год вартістю 1'108'231,91 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт із застереженням про те, що отримало послуг обсягом 3'142,013 МВт?год вартістю 1'108'238,26 гривень.

52.28.За жовтень 2021 року від 31.10.2021 (том 2, а. с. 39), в якому зафіксовано передачу електричної енергії обсягом 393,116 МВт?год вартістю 138'658,31 гривень. АТ "ДТЕК Західенерго" підписало цей акт без застережень.

53.Отже, за період з липня 2019 року по травень 2020 року за даними ПАТ "НЕК "Укренерго" він надав послуг з передачі електричної енергії загальним обсягом 2'549'380,436 МВт?год та загальною вартістю 435'891'269,99 гривень. За цей же період за даними АТ "ДТЕК Західенерго" передано електричної енергії загальним обсягом 59'204,806 МВт?год та загальною вартістю 10'057'706,42 гривень.

54.За період з червня 2020 року по жовтень 2021 року за даними ПАТ "НЕК "Укренерго" він надав послуг з передачі електричної енергії загальним обсягом 2'282'469,767 МВт?год та загальною вартістю 697'483'504,87 грн. За цей же період за даними АТ "ДТЕК Західенерго" передано електричної енергії загальним обсягом 61'839,751 МВт?год та загальною вартістю 18'180'932,42 гривні.

55.Як пояснив Відповідач, відомості щодо обсягів переданої електричної енергії для власного споживання, про які містяться застереження в актах, визначено на підставі показів лічильників.

Щодо обсягу експорту електричної енергії.

56.Обґрунтовуючи свої вимоги, ПАТ "НЕК "Укренерго" інформувало суд, що не має чіткої інформації з розмежування обсягів переданої електричної енергії для власного споживання та експортованої.

57.Проте таке твердження спростовується матеріалами справи. Так, після набрання законної сили постановою Північного апеляційного господарського суду від 29.04.2021 у справі № 910/9627/20 (пункт 42 цього рішення) ПАТ "НЕК "Укренерго" формувало акти приймання-передачі (див. пункти 52.23-52.28 цього рішення), які містили відомості про обсяг переданої електричної енергії лише для власних потреб АТ "ДТЕК Західенерго" (без урахування експорту).

58.За період з вересня 2019 року по жовтень 2021 року АТ "ДТЕК Західенерго" експортувало електричну енергію обсягом 6'314'316,744 МВт?год до країн Енергетичного Співтовариства, що підтверджується відповідними листами та довідками:

58.1.За вересень 2019 року, які свідчать про експорт до Польщі 41'096,701 МВт?год (том 5, а. с. 213), до Угорщини 31'872,000 МВт?год (том 5, а. с. 214).

58.2.За жовтень 2019 року, які свідчать про експорт до Польщі 82'588,081 МВт?год (том 5, а. с. 218), до Угорщини 184'077,000 МВт?год (том 5, а. с. 215).

58.3.За листопад 2019 року, які свідчать про експорт до Польщі 54'926,120 МВт?год (том 5, а. с. 221), до Угорщини 177'316,000 МВт?год (том 5, а. с. 220).

58.4.За грудень 2019 року, які свідчать про експорт до Польщі 73'617,842 МВт?год (том 5, а. с. 223), до Угорщини 180'857,000 МВт?год (том 5, а. с. 224).

58.5.За січень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 151'178,900 МВт?год (том 5, а. с. 226), до Угорщини 261'835,000 МВт?год (том 5, а. с. 227).

58.6.За лютий 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 148'699,320 МВт?год (том 5, а. с. 229), до Угорщини 286'925,000 МВт?год (том 5, а. с. 230).

58.7.За березень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 159'271,502 МВт?год (том 5, а. с. 232), до Угорщини 313'969,000 МВт?год (том 5, а. с. 233).

58.8.За квітень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 87'558,886 МВт?год (том 5, а. с. 235), до Угорщини 129'472,000 МВт?год (том 5, а. с. 236).

58.9.За травень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 124'915,278 МВт?год (том 5, а. с. 237).

58.10.За червень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 102'321,324 МВт?год (том 5, а. с. 239).

58.11.За липень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 114'044,275 МВт?год (том 5, а. с. 241).

58.12.За серпень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 113'470,562 МВт?год (том 5, а. с. 243).

58.13.За вересень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 138'570,343 МВт?год (том 5, а. с. 246), до Угорщини 190'089,000 МВт?год (том 5, а. с. 245). У довідці допущено арифметичну помилку в частині експорту електричної енергії до Польщі. Якщо сумувати обсяг електричної енергії за кожною зі щомісячних угод, то сума становитиме 107'784,343 МВт?год. Зазначене відповідає даним, представленим Відповідачем.

58.14.За жовтень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 148'724,640 МВт?год (том 5, а. с. 248), до Угорщини 231'727,000 МВт?год (том 5, а. с. 249).

58.15.За листопад 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 122'839,379 МВт?год (том 6, а. с. 2), до Угорщини 206'777,000 МВт?год (том 6, а. с. 1).

58.16.За грудень 2020 року, які свідчать про експорт до Польщі 103'307,506 МВт?год (том 6, а. с. 4), до Угорщини 86'207,000 МВт?год (том 6, а. с. 5).

58.17.За січень 2021 року, які свідчать про експорт до Угорщини 25'377,000 МВт?год (том 6, а. с. 8).

58.18.За лютий 2021 року, які свідчать про експорт до Словаччини 85'255,000 МВт?год (том 6, а. с. 11), до Угорщини 3'952,000 МВт?год (том 6, а. с. 10), до Румунії 6'411,000 МВт?год (том 6, а. с. 12).

58.19.За березень 2021 року, які свідчать про експорт до Польщі 158'349,590 МВт?год (том 6, а. с. 15), до Угорщини 260'985,000 МВт?год (том 6, а. с. 14).

58.20.За квітень 2021 року, які свідчать про експорт до Польщі 84'316,243 МВт?год (том 6, а. с. 18), до Угорщини 163'607,000 МВт?год (том 6, а. с. 17), до Словаччини 17'754,000 МВт?год (том 6, а. с. 18).

58.21.За травень 2021 року, які свідчать про експорт до Польщі 110'615,724 МВт?год (том 6, а. с. 21), до Угорщини 191'971,000 МВт?год (том 6, а. с. 20), до Словаччини 65'435,000 МВт?год (том 6, а. с. 21).

58.22.За червень 2021 року, які свідчать про експорт до Польщі 99'810,170 МВт?год (том 6, а. с. 24), до Угорщини 124'387,000 МВт?год (том 6, а. с. 25), до Словаччини 20'199,000 МВт?год (том 6, а. с. 23).

58.23.За липень 2021 року, які свідчать про експорт до Польщі 81'051,305 МВт??год (том 6, а. с. 29), до Угорщини 131'400,000 МВт?год (том 6, а. с. 27), до Словаччини 22'295,000 МВт?год (том 6, а. с. 28).

58.24.За серпень 2021 року, які свідчать про експорт до Польщі 110'649,968 МВт?год (том 6, а. с. 33), до Угорщини 112'594,000 МВт?год (том 6, а. с. 31), до Словаччини 14'574,000 МВт?год (том 6, а. с. 32).

58.25.За вересень 2021 року, які свідчать про експорт до Польщі 80'503,003 МВт?год (том 6, а. с. 35), до Угорщини 120'462,000 МВт?год (том 6, а. с. 37), до Словаччини 29'234,000 МВт?год (том 6, а. с. 36), до Румунії 42'285,000 МВт?год (том 6, а. с. 35).

58.26.За жовтень 2021 року, які свідчать про експорт до Польщі 52'360,082 МВт?год (том 6, а. с. 41), до Угорщини 89'542,000 МВт?год (том 6, а. с. 39), до Словаччини 36'832,000 МВт?год (том 6, а. с. 40), до Румунії 50'260,000 МВт?год (том 6, а. с. 41).

59.Таким чином, електрична енергія передавалася на території країн (Польща, Угорщина, Румунія, Словаччина), що входять до складу Європейського Союзу. ПАТ "НЕК "Укренерго" підтвердило цю інформацію, про що свідчить Відповідь на вимогу № Рр-101641 від 20.05.2024 (том 5, а. с. 156). Отже, суд при новому розгляді врахував правовий висновок Верховного Суду (постанова від 31.01.2024 № 910/14489/20) про застосування статті 41 Договору про заснування Енергетичного Співтовариства.

60.Окрім того, на підставі досліджених вище доказів суд з`ясував:

60.1.За період з липня 2019 року по травень 2020 року передано АТ "ДТЕК Західенерго" для власних потреб електричної енергії обсягом 59'204,806 МВт?год та загальною вартістю 10'057'706,42 грн, на експорт 2'490'170,630 МВт?год вартістю 425'833'563,57 грн.

60.2.За період з червня 2020 року по жовтень 2021 року передано АТ "ДТЕК Західенерго" для власних потреб електричної енергії обсягом 61'839,751 МВт?год та загальною вартістю 18'180'932,42 грн, на експорт 3'824'141,114 МВт?год вартістю 679'302'572,45 грн.

Щодо наявності підстав для стягнення вартості послуги передачі електричної енергії в межах Договору від 04.05.2019.

61.Стаття 2 Закону України "Про ринок електричної енергії" регламентує, що правову основу функціонування ринку електричної енергії становлять Конституція України, цей Закон, Закони України "Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу", "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", "Про природні монополії", "Про захист економічної конкуренції", "Про охорону навколишнього природного середовища", міжнародні договори України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, та інші акти законодавства України.

62.На виконання зобов`язань України за Договором про заснування Енергетичного Співтовариства та Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, цей Закон спрямований на імплементацію актів законодавства Енергетичного Співтовариства у сфері енергетики, а саме Директиви 2009/72/ЄС про спільні правила внутрішнього ринку електричної енергії та про скасування Директиви 2003/54/ЄС, Регламенту (ЄС) 714/2009 про умови доступу до мережі транскордонного обміну електроенергією та скасування Регламенту (ЄС) 1228/2003, Директиви 2005/89/ЄС про заходи для забезпечення безпеки інвестування до системи електропостачання та інфраструктури.

63.Частинами 4, 5 статті 33 Закону України "Про ринок електричної енергії" передбачено, що оператор системи передачі надає послуги з передачі електричної енергії та послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління учасникам ринку на підставі договорів, укладених на основі типових договорів про надання послуг із передачі електричної енергії та про надання послуг із диспетчерського (оперативно-технологічного) управління. Типові договори про надання послуг із передачі електричної енергії та про надання послуг із диспетчерського (оперативно-технологічного) управління затверджуються Регулятором. Порядок укладання таких договорів визначається Кодексом системи передачі. Оплата послуг із передачі електричної енергії та послуг із диспетчерського (оперативно-технологічного) управління здійснюється за тарифами, які визначаються Регулятором відповідно до затвердженої ним методики. Тариф на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, зокрема, включає витрати оператора системи передачі на закупівлю допоміжних послуг та врегулювання системних обмежень в ОЕС України. Тариф на послуги з передачі електричної енергії, зокрема, включає як окрему складову витрати оператора системи передачі, що здійснюються ним у разі покладення на нього спеціальних обов`язків для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії.

64.Отже, національним законодавством України визначено як процедуру формування тарифу за надання послуг із передачі (транспортування) електроенергії, так і складові тарифу. Якщо ці складові частини відповідають приписам такого законодавства, а сам тариф за послуги з передачі є єдиним для учасників ринку електроенергетики в Україні, які отримують відповідну послугу, то не можна стверджувати, що вони формуються щодо окремих учасників ринку електроенергетики в Україні (зокрема виробника, який є постачальником енергії на експорт).

65.Згідно з пунктами 5.2, 5.4, 5.5 глави 5 розділу ХІ Кодексу системи передачі укладення договорів про надання послуг із передачі електричної енергії є обов`язковою умовою надання користувачам доступу до системи передачі. Оператор системи передачі (ОСП) укладає договір про надання послуг із передачі електричної енергії з користувачем до набуття ним статусу учасника ринку електричної енергії відповідно до Правил ринку. Договір про надання послуг з передачі електричної енергії укладається за типовою формою, яка затверджується Регулятором.

66.Станом на час укладення сторонами договору про надання послуг із передачі електроенергії типова форма такого договору передбачалася додатком 6 до Кодексу системи передачі. Планова та/або фактична вартість послуги визначалася на підставі чинного на момент надання послуги тарифу на послуги з передачі електричної енергії та планового та/або фактичного обсягу послуги у розрахунковому періоді.

67.Постановою НКРЕКП від 22.04.2019 № 585 (надалі постанова НКРЕКП № 585) затверджено Порядок встановлення (формування) тарифу на послуги з передачі електричної енергії, яким визначено методологію та процедуру формування єдиного тарифу для ліцензіата та/або суб`єкта господарювання, який планує здійснювати діяльність з передачі електричної енергії (оператора системи передачі), на підставі якого розраховується вартість послуг із передачі ним електроенергії для усіх користувачів системи. В подальшому, постановою НКРЕКП від 07.02.2020 № 360 "Про затвердження Змін до Кодексу системи передачі" (надалі постанова НКРЕКП № 360) НКРЕКП затвердила такі зміни, що стосувалися, зокрема, послуг з передачі електроенергії (розділу ХІ Кодексу систем передачі).

68.У пункті 5.6 глави 5 розділу XI Кодексу системи передачі внесено такі зміни: обсяг послуг з передачі електричної енергії визначається для виробників електричної енергії на підставі даних щодо обсягів експорту електричної енергії та обсягів електричної енергії для забезпечення власних потреб електричних станцій, що заживлені від мереж ОСР/ОСП, а також власних потреб електричних станцій у випадку відсутності генерації;

69.Верховний Суд займає послідовну позицію про відсутність правових підстав для стягнення вартості переданої електричної енергії на експорт за період, що передує часу прийняття постанови НКРЕКП № 360 (постанови від 08.06.2021 № 910/8044/20, від 04.02.2021 № 914/935/20).

70.Відповідно до підпункту 2) пункту 4.1 Договору від 04.05.2019 визначення фактичного обсягу послуги у розрахунковому місяці здійснюється для виробників електричної енергії на підставі даних щодо обсягів електричної енергії, необхідної для забезпечення власних потреб електричних станцій, на яких відсутня генерація.

71.Таким чином, у межах укладеного договору сторони дійшли згоди, що оплата здійснюється за послуги з передачі електричної енергії, яка необхідна для забезпечення власних потреб електричних станцій. Передача електричної енергії на експорт та оплата цієї послуги не охоплюється цим договором. Схожі висновки містяться в постановах Верховного Суду від 08.06.2021 № 910/8044/20, від 04.02.2021 № 914/935/20, від 03.08.2022 № 910/9627/20.

72.Позивач вимагає стягнути з Відповідача вартість переданої електричної енергії за період з червня 2020 року по жовтень 2021 року обсягом 2'282'469,767 МВт?год та вартістю 697'483,504,87 грн на підставі укладеного Договору від 04.05.2019. При цьому на виконання постанови Північного апеляційного господарського суду від 29.04.2021 № 910/9627/20 ПАТ "НЕК "Укренерго" припинило нараховувати та відображати в актах наданих послуг обсяг проекспортованої електричної енергії, починаючи з травня 2021 року.

73.Суд бере до уваги висновки Великої Палати Верховного Суду з питань застосування права, що містяться в постанові від 03.08.2022 у справі № 910/9627/20 (див. пукти 42-46 цього рішення).

74.Згідно з частиною 1 статті 36 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" Верховний Суд є найвищим судом у системі судоустрою України, який забезпечує сталість та єдність судової практики у порядку та спосіб, визначені процесуальним законом.

75.Господарський процесуальний кодекс України визначає процесуальні механізми забезпечення єдності судової практики, що полягають у застосуванні спеціальної процедури відступу від висновків щодо застосування норм права, викладених у раніше постановлених рішеннях Верховного Суду. Логіка побудови й мета існування цих процесуальних механізмів указує на те, що в цілях застосування норм права в подібних правовідносинах за наявності протилежних правових висновків суду касаційної інстанції слід виходити з того, що висновки, які містяться в судових рішеннях судової палати Касаційного господарського суду, мають перевагу над висновками колегії суддів, висновки об`єднаної палати Касаційного господарського суду над висновками палати чи колегії суддів цього суду, а висновки Великої Палати Верховного Суду над висновками об`єднаної палати, палати й колегії суддів Касаційного господарського суду (див. пункт 43 постанови Верховного Суду № 922/221/24 від 27.11.2024).

76.Висновки суду касаційної інстанції, про які йшлося вище, зводяться до неможливості нарахування плати за передачу електричної енергії, що експортується, оскільки встановлена плата за передачу щодо обсягів експортованої електричної енергії є за своєю природою та з урахуванням її структури такою, що має розцінюватися як захід, який є подібним до мита, встановлення якого не відповідає нормам статті 41 Договору про ЕС та не є виправданим відповідно до пункту 2 цієї статті. Нарахування плати за послуги з передачі електричної енергії при здійсненні її експорту не передбачено умовами договору про передачу та чинним законодавством.

77.Можливе ухвалення судом протилежного рішення у справі № 914/56/22 порушить правову визначеність як один з елементів верховенства права.

78.За таких обставин суд відмовляє в задоволенні позовних вимог про стягнення 679'302'572,45 грн вартості послуг передачі електричної енергії на експорт у період з червня 2020 року по жовтень 2021 року.

Щодо застосування постанови НКРЕКП № 360.

79.Нарахування плати за послуги з передачі експортованих обсягів електроенергії не передбачено умовами договору, обов`язок щодо сплати тарифу за передачу, зокрема, щодо обсягів експортованої електричної енергії було запроваджено із прийняттям Постанови НКРЕКП № 360, яка набула чинності 08.02.2020.

80.В подальшому постанова НКРЕКП № 360 була оскаржена до Окружного адміністративного суду міста Києва.

81.У межах прави № 640/3041/20 суди першої та апеляційної інстанцій визнали протиправною та нечинною з моменту прийняття постанову НКРЕКП № 360 в частині змін до пунктів 5.1, 5.3, 5.6 глави 5, 6.2, 6.5 глави 6 Розділу ХІ, та змін до додатків 5 та 6 Кодексу системи передачі. Проте Верховний Суд постановою від 08.09.2021 скасував рішення судів попередніх інстанцій та ухвалив нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

82.Разом з тим, постановою від 29.03.2023 у справі № 640/27130/21 Шостий апеляційний адміністративний суд погодився з висновком про протиправність постанови НКРЕКП № 360 в частині змін до пунктів 5.1, 5.3, 5.6 глави 5, пунктів 6.2, 6.5 глави 6 розділу XI, та змін до додатків 5 та 6 Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №309. Ця постанова набрала законної сили, адже ухвалами від 25.04.2023, від 16.05.2023, від 06.06.2023 Верховний Суд відмовив у відкритті касаційних проваджень.

83.Отже, станом на час вирішення спору у справі № 914/56/22 постанова НКРЕКП № 360 в частині змін до пунктів 5.1, 5.3, 5.6 глави 5, пунктів 6.2, 6.5 глави 6 розділу XI, та змін до додатків 5 та 6 Кодексу системи передачі визнана протиправною в судовому порядку, а тому не підлягає застосуванню.

Щодо недотримання Відповідачем процедур оскарження обсягів переданої електричної енергії.

84.Обґрунтовуючи позовні вимоги, ПАТ "НЕК "Укренерго" указує на те, що АТ "ДТЕК Західенерго" не дотрималося установлених Договором від 04.05.2019 процедур оскарження вартості наданих послуг.

85.Дійсно, відповідно до пункту 6.6 Договору від 04.05.2019 у разі виникнення розбіжностей за отриманим від ОСП (Позивач) за попередній розрахунковий місяць актом приймання-передачі послуги користувач має право оскаржити зазначену в акті приймання-передачі послуги вартість послуги шляхом направлення ОСП (Позивач) повідомлення протягом 5 робочих днів з моменту отримання акта. Процедура оскарження не звільняє користувача від платіжного зобов`язання у встановлений договором термін. Якщо користувач не надає ОСП (Позивач) повідомлення з обґрунтуванням розбіжностей протягом 5 робочих днів з дати отримання акта приймання-передачі послуги, то вважається, що цей акт прийнято без розбіжностей.

86.Насамперед суд зауважує та погоджується, що АТ "ДТЕК Західенерго" не дотрималося встановленого договором порядку та не надсилало ПАТ "НЕК "Укренерго" окремого повідомлення з обґрунтуванням розбіжностей. Разом з тим, Відповідач фіксував розбіжності безпосередньо в актах приймання-передачі, що свідчить про інформування Позивача про наявність таких розбіжностей.

87.Крім того, хоч Договір від 04.05.2019 і надав право оскаржити вартість наданих послуг, проте не містить дієвого механізму перегляду вартості послуг (процедура оскарження не звільняє користувача від платіжного зобов`язання). Тому саме на суд покладається вирішення цього правового конфлікту. Неправильно стверджувати, що оскільки Відповідач не дотримався порядку оскарження, він погодився із вартістю наданих послуг.

Оплата.

88.Відповідач надав платіжні доручення, які свідчать про оплату Позивачу вартості наданих послуг в загальному розмірі 28'238'638,85 грн, у тому числі 10'057'706,43 грн за період з липня 2019 року по травень 2020 року, 18'180'932,42 грн за період з червня 2020 року по жовтень 2021 року:

88.1.№ 1565053 від 21.05.2020 на суму 403'528,19 грн (том 6, а. с. 43), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за вересень 2019 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.2.№ 1565058 від 21.05.2020 на суму 912'428,35 грн (том 6, а. с. 44), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за жовтень 2019 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.3.№ 1565054 від 21.05.2020 на суму 732'077,57 грн (том 6, а. с. 45), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за листопад 2019 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.4.№ 1565055 від 21.05.2020 на суму 1'114'847,56 грн (том 6, а. с. 46), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за грудень 2019 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.5.№ 1565057 від 21.05.2020 на суму 1'457'433,88 грн (том 6, а. с. 47), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за січень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.6.№ 1568737 від 22.05.2020 на суму 1'693'234,30 грн (том 6, а. с. 48), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за лютий 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.7.№ 1568738 від 22.05.2020 на суму 1'801'614,80 грн (том 6, а. с. 49), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за березень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.8.№ 1568736 від 22.05.2020 на суму 970'804,44 грн (том 6, а. с. 50), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за квітень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.9.№ 1592351 від 12.06.2020 на суму 841'742,93 грн (том 6, а. с. 51), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за травень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.10.№ 1633730 від 14.07.2020 на суму 1'747'902,59 грн (том 6, а. с. 52), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за червень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.11.№ 1674185 від 12.08.2020 на суму 1'046'801,56 грн (том 6, а. с. 53), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за липень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.12.№ 1719466 від 14.09.2020 на суму 2'373'798,34 грн (том 6, а. с. 54), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за серпень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.13.№ 1758130 від 13.10.2020 на суму 998'104,05 грн (том 6, а. с. 55), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за вересень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.14.№ 1802567 від 12.11.2020 на суму 987'502,70 грн (том 6, а. с. 56), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за жовтень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.15.№ 1843762 від 11.12.2020 на суму 887'291,62 грн (том 6, а. с. 57), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за листопад 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.16.№ 1884430 від 13.01.2020 на суму 551'479,70 грн (том 6, а. с. 58), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за грудень 2020 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.17.№ 1996224 від 09.04.2021 на суму 2'892'676,47 грн (том 6, а. с. 59), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за березень 2021 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.18.№ 2032102 від 12.05.2021 на суму 1'204'829,89 грн (том 6, а. с. 60), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за квітень 2021 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.19.№ 2076378 від 16.06.2021 на суму 1'015'531,79 грн (том 6, а. с. 61), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за травень 2021 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.20.№ 2131948 від 30.07.2021 на суму 1'259'453,24 грн (том 6, а. с. 62), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за червень 2021 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.21.№ 2146310 від 11.08.2021 на суму 408'299,46 грн (том 6, а. с. 63), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за липень 2021 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.22.№ 2192966 від 13.09.2021 на суму 1'560'364,44 грн (том 6, а. с. 64), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за серпень 2021 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.23.№ 2238442 від 13.10.2021 на суму 1'108'238,26 грн (том 6, а. с. 65), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за вересень 2021 року згідно з Договором від 04.05.2019.

88.24.№ 2280305 від 10.11.2021 на суму 138'658,31 грн (том 6, а. с. 66), призначення платежу: оплата за послугу з передачі електричної енергії за жовтень 2021 року згідно з Договором від 04.05.2019.

89.Враховуючи наведене, оскільки АТ "ДТЕК Західенерго" оплатило вартість послуг передачі електричної енергії для власного споживання за період з червня 2020 року по жовтень 2021 року в сумі 18'180'932,42 грн, суд відмовляє в задоволенні позову в цій частині.

Щодо санкцій.

90.Згідно з пунктом 6.5 Договору від 04.05.2019 АТ "ДТЕК Західенерго" здійснює розрахунок з ПАТ "НЕК "Укренерго" за фактичний обсяг послуги протягом 3 банківських днів з моменту та на підставі отримання акту приймання-передачі послуги, який Позивач надає Відповідачу протягом перших 5 робочих днів місяця, наступного за розрахунковим.

91.Позивач нарахував та вимагає стягнення з Відповідача санкцій за порушення грошового зобов`язання.

92.Враховуючи ту обставину, що суди у справі № 914/935/20 дійшли висновку про відсутність у обов`язку сплачувати вартість послуги експорту електричної енергії, відсутні правові підстави для застосування до Відповідача заходів майнової відповідальності.

93.З урахуванням наведеного суд відмовляє в задоволенні позову в частині санкцій, які Позивач нарахував за невиконання Відповідачем грошових зобов`язань за цей період, а саме:

93.1.48'180'228,56 грн штрафу, нарахованого на заборгованість, яка виникла за період з липня 2019 року по травень 2020 року.

93.2.41'034'955,45 грн пені, нарахованої на заборгованість, яка виникла за період з липня 2019 року по травень 2020 року.

93.3.22'088'204,86 грн 3 % річних, нарахованих на заборгованість, яка виникла за період з липня 2019 року по травень 2020 року.

93.4.58'259'428,32 грн інфляційних втрат, нарахованих на заборгованість, яка виникла за період з липня 2019 року по травень 2020 року.

94.Аналогічно, оскільки суд відмовляє в задоволенні вимог про стягнення вартості послуг передачі електричної енергії на експорт, відсутні підстави для нарахування санкцій на таку вартість.

95.Вартість послуг з передачі електричної енергії для власних потреб Відповідач оплачував в цілому вчасно. Суд виявив порушення АТ "ДТЕК Західенерго" строків оплати вартості послуг передачі електричної енергії для власних потреб, наданих у червні 2021 року. Відповідач отримав послуг на суму 1'259'453,24 грн (пункт 52.24 цього рішення), а оплатив їх 30.07.2021 (пункт 88.20 цього рішення).

96.Оскільки АТ "ДТЕК Західенерго" отримало примірник акту приймання-передачі 19.07.2021, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (том 1, а. с. 168), Відповідач повинен був оплатити вартість цих послуг не пізніше 22.07.2021.

97.Згідно з пунктом 6.7 Договору від 04.05.2019 за прострочення зазначеного терміну понад тридцять календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 7% від суми простроченого платежу. Оскільки Відповідач оплатив вартість послуг 30.07.2021, період прострочення становить менше тридцяти календарних днів, тому відсутні підстави для нарахування штрафу.

98.У постанові від 20.11.2020 № 910/13071/19 Верховний Суд у складі Об`єднаної палати Касаційного господарського суду зазначив, що сума боргу, внесена за період з 1 до 15 числа включно відповідного місяця, індексується за період з урахуванням цього місяця, а якщо суму внесено з 16 до 31 числа місяця, то розрахунок починається з наступного місяця. За аналогією, якщо погашення заборгованості відбулося з 1 по 15 число включно відповідного місяця - інфляційна складова розраховується без урахування цього місяця. Оскільки у Відповідача заборгованість виникла 23.07.2021, а оплата здійснена 30.07.2021 (тобто період заборгованості становив 7 календарних днів), то за цей період інфляційні втрати не нараховуються, а в їх стягненні за цей період належить відмовити.

99.Розрахунок 3 % річних.

Розрахунок здійснюється за формулою:

Сума санкції = С x 3 x Д : 365 : 100, де

С - сума заборгованості,

Д - кількість днів прострочення.

Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 23/07/2021 до 29/07/2021 1 259 453,24 x 3 % x 7 : 365 : 1007724,62 грн.100.Отже, до стягнення підлягає 724,62 грн 3 % річних.

101.Відповідно до Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань" платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін. Розмір пені обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

102.Згідно з пунктом 6.7 Договору від 04.05.2019 у випадку порушення Відповідачем термінів розрахунку Позивач має право нарахувати пеню у розмірі 0,1 % (але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня) від суми простроченого платежу за кожен день прострочення. Пеня нараховується до повного виконання Відповідачем своїх зобов`язань.

Подвійна облікова ставка:

Період 1 (23/07/2021 - 29/07/2021)

Сума боргуПеріод заборгованостіКількість днів прострочкиРозмір облікової ставки НБУРозмір подвійної облікової ставки НБУ в деньСума пені за весь період прострочення1 259 453,2423.07.2021 - 29.07.202178,000.0443 864,62103.Отже, до стягнення підлягає 3'864,62 грн пені.

IV.СУДОВІ ВИТРАТИ.

Розподіл витрат на оплату судового збору.

104.ПАТ "НЕК "Укренерго" оплатило судовий збір за розгляд справи судом (у трьох інстанціях) в загальному розмірі 3'575'250,00 грн, про що свідчать платіжні доручення:

104.1.№ 1134 від 10.01.2022 на суму 794'500,00 грн (том 1, а. с.193).

104.2.№ В-8456 (1165904293601) від 17.01.2023 на суму 1'191'750,00 грн (том 4, а. с. 52).

104.3.№ АУ-1475 (1254737165601) від 26.04.2023 на суму 1'589'000,000 грн (том 4, а. с. 207).

105.З огляду на часткове задоволення позовних вимог витрати на оплату судового збору покладаються на обидві сторони пропорційно на підставі статті 129 Господарського процесуального кодексу України.

Враховуючи наведене, керуючись статтями 73, 74, 76, 77, 78, 79, 91, 114, 238, Господарського процесуального кодексу України, суд

Вирішив:

1.Позов задовольнити частково.

2.Стягнути з Акціонерного товариства "ДТЕК Західенерго" (адреса: 79026, місто Львів, вулиця Козельницька, будинок 15; ідентифікаційний код 23269555) на користь Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (адреса: 01032, місто Київ, вулиця Симона Петлюри, будинок 25; ідентифікаційний код 00100227) 3'864,62 грн пені, 724,62 грн 3 % річних, 15,80 грн відшкодування витрат на оплату судового збору.

3.Відмовити в задоволенні решти позовних вимог.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції в порядку та строки, які визначені статтями 254, 256 Господарського процесуального кодексу України. Апеляційну скаргу подають безпосередньо до Західного апеляційного господарського суду.

Повний текст рішення складено та підписано 11.12.2024.

Суддя Рим Т.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення04.12.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123712124
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —914/56/22

Постанова від 18.06.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 05.06.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 26.05.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 08.05.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Постанова від 31.03.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 03.03.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 24.02.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 14.01.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 01.01.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Рішення від 04.12.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні