ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2024 року
м. Київ
cправа № 924/395/24
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Чумака Ю. Я. - головуючого, Багай Н. О., Берднік І. С.,
розглянув у письмовому провадженні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України"
на ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 31.07.2024 (суддя Виноградова В. В.) та постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 17.09.2024 (судді: Павлюк І .Ю. - головуючий, Миханюк М. В., Тимошенко О. М.)
та касаційну скаргу приватного виконавця Корольова М. А.
на постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 17.09.2024 у справі
за скаргою Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз"
на дії (бездіяльність) приватного виконавця Корольова М. А.
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України"
до Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз"
про стягнення 62 091 309,31 грн.
Короткий зміст обставин справи, які передували поданню скарги на дії приватного виконавця
1. Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 (суддя Виноградова В. В.) позов задоволено: стягнуто з Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" 40 938 758,48 грн основного боргу, 2 399 021,57 грн 3% річних, 7 724 720,88 грн пені, 11 028 808,38 грн інфляційних втрат, 372 547,85 грн витрат зі сплати судового збору.
2. На виконання рішення 02.07.2024 видано відповідний наказ.
Короткий зміст скарги на дії приватного виконавця
3. На адресу Господарського суду Хмельницької області надійшла скарга Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" (від 22.07.2024) на дії (бездіяльність) приватного виконавця Корольова М. А. під час виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 у справі № 924/395/24, в якій просить: визнати бездіяльність приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова Михайла Андрійовича неправомірною; зобов`язати приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова Михайла Андрійовича зупинити вчинення виконавчих дій з виконавчого провадження № НОМЕР_2 з примусового виконання наказу Господарського суду № 924/395/24, виданого 02.07.2024, зведеного виконавчого провадження ВП № НОМЕР_1 від 19.07.2024 та зняти арешт з майна та коштів, розміщених на розрахункових рахунках в банківських установах.
4. Скаргу мотивовано порушенням приватним виконавцем вимог пункту 15 частини 1 статті 34, частини 11 статті 35 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема, щодо незупинення виконавчих дій з примусового виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі № 924/395/24 та, відповідно, незняття арешту з майна та коштів боржника, з огляду на те, що сума, яка стягується, підлягає врегулюванню відповідно до процедур, передбачених Законом України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу" (далі - Закон № 1639-ІХ), та за умови перебування боржника у Реєстрі підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу відповідно до Закону № 1639-ІХ.
Короткий зміст судових рішень
5. Ухвалою Господарського суду Хмельницької області від 31.07.2024 скаргу Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" (від 22.07.2024) на дії (бездіяльність) приватного виконавця Корольова М. А. під час виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 у справі № 924/395/24 задоволено частково: визнано неправомірною бездіяльність приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М. А. у виконавчому провадженні № НОМЕР_2 (зведене виконавче провадження № НОМЕР_1) щодо незупинення вчинення виконавчих дій та щодо незняття арешту з майна і коштів боржника в частині стягнення з боржника 40 938 758,48 грн основного боргу; зобов`язано приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М. А. у виконавчому провадженні № НОМЕР_2 з примусового виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі № 924/395/24 (зведене виконавче провадження № НОМЕР_1) зупинити вчинення виконавчих дій в частині стягнення з боржника 40 938 758,48 грн основного боргу, зняти арешт з майна та коштів боржника в частині стягнення з боржника 40 938 758,48 грн основного боргу; у задоволенні решти скарги Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" (від 22.07.2024) на дії (бездіяльність) приватного виконавця Корольова М. А. під час виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 у справі № 924/395/24 відмовлено.
6. Ухвалу мотивовано тим, що за умови перебування Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" в Реєстрі підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, та віднесення суми основного боргу за наказом Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі №924/395/24 до передбаченої Законом № 1639-ІХ та ініційованої боржником процедури врегулювання, у приватного виконавця відповідно до пункту 15 частини 1 статті 34 та частини 4 статті 35 Закону України "Про виконавче провадження" був наявний обов`язок зупинити вчинення виконавчих дій у виконавчому проваджені з виконання цього наказу в частині основного боргу і зняти арешт з майна та грошових коштів боржника у відповідній частині. Поряд з цим суд першої інстанції дійшов висновку, що стягнуті рішенням Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 у справі № 924/395/24 пеня, інфляційні нарахування, проценти річних не підпадають під процедури врегулювання, передбачені також статтями 5, 6 Закону № 1639-ІХ, оскільки не відповідають жодному з визначень заборгованості, яка підлягає врегулюванню згідно із цими нормами (процедурами).
7. Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 17.09.2024 скасовано ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 31.07.2024 у справі № 924/395/24 в частині відмови у задоволенні скарги Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" на дії (бездіяльність) приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М. А. щодо відмови зупинити вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженню № НОМЕР_2 з примусового виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 № 924/395/24 (зведене виконавче провадження № НОМЕР_1) та зняття арешту з майна та коштів, розміщених на розрахункових рахунках в банківських установах; прийнято в цій частині нове рішення, яким задоволено скаргу: викладено резолютивну частину ухвали Господарського суду Хмельницької області від 31.07.2024 у справі № 924/395/24 в такій редакції:
"Скаргу приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" (від 22.07.2024) на дії (бездіяльність) приватного виконавця Корольова М.А. під час виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 у справі №924/395/24 задоволити.
Визнати неправомірною бездіяльність приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова Михайла Андрійовича у виконавчому провадженні №75583731 (зведене виконавче провадження НОМЕР_3) щодо не зупинення вчинення виконавчих дій та щодо не зняття арешту з майна і коштів боржника.
Зобов`язати Приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова Михайла Андрійовича зупинити вчинення виконавчих дій по виконавчому провадженню ВП № НОМЕР_2 з примусового виконання наказу Господарського суду Хмельницької області №924/395/24 від 02.07.2024 (зведене виконавче провадження ВП НОМЕР_3) та зняти арешт з майна та коштів, розміщених на розрахункових рахунках в банківських установах", в іншій частині ухвалу залишено без змін.
8. Постанову мотивовано тим, що за положеннями Закону № 1639-ІХ передбачений механізм урегулювання питань щодо основної заборгованості підприємств, включених до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості, а також підстави та передумови для списання неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на цю ж заборгованість, учасниками такої процедури врегулювання, визначеними статтею 1 цього Закону.
Короткий зміст вимог касаційних скарг
9. У касаційній скарзі приватний виконавець Корольов М. А. просить постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 17.09.2024 у справі № 924/395/24 скасувати; у задоволенні скарги Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" (від 22.07.2024) на дії (бездіяльність) приватного виконавця Корольова М. А. під час виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 у справі № 924/395/24 відмовити повністю; відмовити у задоволенні апеляційної скарги Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" на ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 31.07.2024 у справі № 924/395/24 в повному обсязі.
10. У касаційній скарзі Товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" просить постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 17.09.2024 та ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 31.07.2024 у справі № 924/395/24 скасувати; у задоволенні скарги Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" на дії (бездіяльність) приватного виконавця Корольова М. А. під час виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 у справі № 924/395/24 відмовити повністю.
Узагальнені доводи осіб, які подали касаційні скарги
11. Скаржники вважають, що:
- суд не може визнати протиправними дії та/або бездіяльність суб`єкта виконання судового рішення за доказами, які до виконавчого провадження не подавались. Встановлення бездіяльності приватного виконавця на основі доказів, які виконавець не вивчав та які йому не надавались, суперечить положенням статті 343 ГПК України;
- абзацом 11 частини 1 статті 1 Закону № 1639-ІХ визначено порядок врегулювання саме заборгованості, списання чи врегулювання додаткових нарахувань не охоплюються;
- суд апеляційної інстанції, не вказавши строк та умови відновлення вчинення виконавчих дій для заборгованості, яка не підпадає під дію №1639-ІХ, порушує принцип юридичної визначеності.
Узагальнені доводи інших учасників справи
12. Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" у відзивах на касаційні скарги просить залишити їх без задоволення з мотивів, викладених в оскаржуваній постанові, зокрема наголошує на тому, що правова конструкція положень статті 6 Закону № 1639-ІХ (у редакції змін, внесених Законом № 2479-IX з 19.08.2022) дає підстави дійти висновку, що законодавець надав можливість учасникам ринку природного газу - боржникам у правовідносинах, які стосуються дебіторської заборгованості за договорами про надання послуг з транспортування природного газу, яка підлягає врегулюванню відповідно до статті 1 цього Закону, застосувати компенсаторні механізми задля уникнення та/або покриття збитків (звільнення їх від сплати пені, 3 % річних та інфляційних втрат), або шляхом їх списання у разі включення такої заборгованості до Реєстру, або застосування інших положень цієї статті, шляхом можливості їх не нараховувати лише на реструктуризовану сторонами заборгованість у порядку, визначеному цим Законом.
Розгляд справи Верховним Судом
13. Ухвалою Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 21.10.2024 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою приватного виконавця Корольова М. А. на постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 17.09.2024 у справі № 924/395/24 та призначено здійснити розгляд цієї справи в порядку письмового провадження.
Ухвалою Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.11.2024 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 31.07.2024 та постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 17.09.2024 у справі № 924/395/24 та призначено здійснити розгляд цієї справи в порядку письмового провадження.
Фактичні обставини справи, встановлені судами
14. Судами попередніх інстанцій встановлено, що розпорядженням Хмельницької обласної військової адміністрації від 27.04.2023 № 263/2023-р Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" визначено критично важливим підприємством для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період; розпорядженням Хмельницької обласної військової адміністрації від 30.01.2024 №43/2024-р відповідачу підтверджено зазначений статус.
15. Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) від 30.01.2024 № 203 "Про включення ПрАТ "Шепетівкагаз" до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу" включено Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, відповідно до частин 1 та 2 статті 3 Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу".
16. Листом від 23.05.2024 Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" відповідно до Закону № 1639-ІХ подало до НКРЕКП додаткові документи до заяви про включення до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, від 17.01.2024 №1441 для затвердження обсягів перевищення фактичної вартості послуг з розподілу природного газу, а саме: за період з 01.11.2021 по 28.02.2022, зокрема: довідку про структуру дебіторської та кредиторської заборгованості станом на розрахункову дату; розрахунок обсягів перевищення фактичної вартості послуг з розподілу природного газу за даними звітності, поданої Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" до НКРЕКП (у тому числі Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики), над тарифною виручкою, передбаченою тарифами на розподіл природного газу, встановленими НКРЕКП (у тому числі Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики), збільшення суми податків на додану вартість за ставкою, яка діяла у відповідних періодах надання послуг з розподілу природного газу, включену у відповідних періодах надання послуг з розподілу природного газу, включену у вартість послуги для кінцевого споживача, що утворилися за період надання послуг з 01.11.2021 по 28.02.2022; копію акта звіряння взаєморозрахунків між Товариством з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія" Нафтогаз Україна" і Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" за Типовим договором постачання природного газу постачальником "останньої надії". Отримання документів підтверджується штампом НКРЕКП від 29.05.2024 вх. № 18386/1-24.
Зокрема, у розрахунку обсягів перевищення фактичної вартості послуг з розподілу природного газу за даними звітності, поданої Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" до НКРЕКП над тарифною виручкою, передбаченою тарифами на розподіл природного газу, зазначено обсяг перевищення за період 01.11.2021-31.12.2021 в сумі 10 977,60 тис. грн з ПДВ, за період 01.01.2022-28.02.2022 в сумі 38 929,92 тис. грн (всього 49 907,52 тис. грн); у довідці про обсяги та структуру дебіторської і кредиторської заборгованості із зазначенням кредиторів, дебіторів, величини і видів заборгованості станом на розрахункову дату відображено наявність заборгованості Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія" Нафтогаз Україна" станом на 28.02.2022 та 31.03.2024 в сумі 51 991,67 тис. грн.
17. Відповідно до підписаного сторонами акта звіряння взаєморозрахунків між Товариством з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" та Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" на 31.03.2024 заборгованість на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" за Типовим договором постачання природного газу постачальником "останньої надії" становить 51 991 673,07 грн.
18. Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" до Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" про стягнення 62 091 309,31 грн; стягнуто з Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України 40 938 758,48 грн основного боргу, 2 399 021,57 грн 3% річних, 7 724 720,88 грн пені, 11 028 808,38 грн інфляційних втрат, 372 547,85 грн витрат зі сплати судового збору.
19. 02.07.2024 на виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 06.06.2024 видано наказ про стягнення з Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" 40 938 758,48 грн основного боргу, 2 399 021,57 грн 3% річних, 7 724 720,88 грн пені, 11 028 808,38 грн інфляційних втрат, 372 547,85 грн витрат зі сплати судового збору.
20. Товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" звернулося до приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М А. із заявою (від 17.07.2024) про примусове виконання рішення, в якій просило прийняти до примусового виконання наказ Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі № 924/395/24, здійснити заходи з примусового виконання рішення суду.
21. Згідно з постановою приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М. А. від 19.07.2024 відкрито виконавче провадження № НОМЕР_2 з виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі № 924/395/24 про стягнення з Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" 40 938 758,48 грн основного боргу, 2 399 021,57 грн 3% річних, 7 724 720,88 грн пені, 11 028 808,38 грн інфляційних втрат, 372 547,85 грн витрат зі сплати судового збору.
22. Крім того, 19.07.2024 приватним виконавцем виконавчого округу міста Києва Корольовим М. А. у виконавчому провадженні № НОМЕР_2 винесено постанови: - про стягнення з боржника основної винагороди, яка становить 10 відсотків суми, що підлягає стягненню за виконавчим документом, у розмірі 6 246 385,72 грн; - про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження, якою для боржника визначено розмір мінімальних витрат виконавчого провадження на загальну суму 431,00 грн; - про визначення розміру додаткових витрат виконавчого провадження, якою для боржника визначено розмір додаткових витрат виконавчого провадження на загальну суму 665,00 грн; - про арешт коштів боржника, якою накладено арешт на грошові кошти/електронні гроші, що містяться на відповідних рахунках/електронних гаманцях, крім коштів/електронних грошей, що містяться на рахунках/електронних гаманцях, що мають спеціальний режим використання, накладення арешту та/або звернення стягнення на які заборонено законом, та належать боржнику у межах суми звернення стягнення з урахуванням основної винагороди приватного виконавця, витрат виконавчого провадження, штрафів, яка становить 68 711 338,88 грн; - про арешт майна боржника, якою накладено арешт на все майно, що належить боржнику у межах суми звернення стягнення з урахуванням основної винагороди приватного виконавця, витрат виконавчого провадження в сумі 68 711 338,88 грн.
23. 19.07.2024 приватним виконавцем виконавчого округу міста Києва Корольовим М. А. у виконавчому провадженні № НОМЕР_4 винесено постанову про об`єднання виконавчих проваджень у зведене виконавче провадження, якою виконавче провадження № НОМЕР_4 з виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 28.06.2024 у справі № 924/396/24 про стягнення з Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" 11 052 914,59 грн основного боргу, 3 754 937,94 грн інфляційних втрат, 717 533,45 грн 3%річних, 1 338 462,54 грн пені, 101 183,09 грн витрат зі сплати судового збору, та виконавче провадження № НОМЕР_2 об`єднано у виконавче провадження № НОМЕР_1.
24. Згідно з наданими у матеріали справи листами приватного виконавця та повідомленнями про доставку документу до електронного кабінету ЄСІТС наведені постанови направлені сторонам, доставлені до їх електронних кабінетів ЄСІТС 19.07.2024.
25. При цьому приватним виконавцем виконавчого округу міста Києва Корольовим М. А. складено запит до банківських установ на отримання інформації, що становить банківську таємницю (наявності, стану рахунків/електронних гаманців боржника), а також отримано відповідь на запит від 19.07.2024 до Державної фіскальної служби України про наявні рахунки боржника.
26. Відповідно до витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 19.07.2024 на рухоме майно боржника зареєстровано накладення арешту згідно з постановою приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М. А. про арешт майна боржника від 19.07.2024 № НОМЕР_2.
27. У матеріали справи надано розпорядження приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М. А. від 23.07.2024, згідно із яким грошові кошти у сумі 44 462,63 грн, що надійшли 20.07.2024, 6 250,34 грн, що надійшли 22.07.2024, 23 177,61 грн, що надійшли 22.07.2024 на рахунок з обліку депозитних сум при примусовому виконанні виконавчого документа № 924/395/24, виданого 02.07.2024 Господарським судом Хмельницької області, у зведеному виконавчому провадженні від 19.07.2024 № НОМЕР_1, за відповідними платіжними інструкціями від 23.07.2024 перераховано: - 5 213,12 грн - на користь приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М. А. основної винагороди приватного виконавця; - 52 131,23 грн на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" згідно з наказом Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 № 924/395/24; - 69,00 грн витрат виконавчого провадження на користь Державного підприємства "НАІС" як плата за користування Автоматизованою системою виконавчого провадження (АСВП); - 1 027,00 грн витрат виконавчого провадження на користь приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М. А.
28. Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" у матеріали справи надано копії платіжних інструкцій про сплату судового збору згідно з рішенням суду від 06.06.2024 у справі № 924/395/24, а саме: від 26.06.2024 № 842 на суму 202 547,85 грн, від 26.06.2024 № 840 на суму 100 000,00 грн, від 04.07.2024 № 875 на суму 50 000,00 грн (всього на суму 352 547,85 грн).
29. Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" звернулося до приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Корольова М. А. з листом (від 19.07.2024), в якому просило зупинити вчинення виконавчих дій з примусового виконання наказу Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі № 924/395/24 та зняти арешт з коштів товариства, розміщених на відкритих рахунках у банківських установах.
30. У зазначеному листі Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" повідомило про його включення до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, згідно з постановою НКРЕКП від 30.01.2024 № 203, яку оприлюднено на офіційному вебсайті НКРЕКП 31.01.2024. Зазначило, що сума основного боргу згідно з виконавчим провадженням від 10.07.2024 № НОМЕР_4 складає 11 052 914,59 грн, сума основного боргу згідно з виконавчим провадженням від 19.07.2024 № НОМЕР_2 складає 40 938 758,48 грн, що разом становить 51 991 673,07 грн. Саме цю суму відображено в акті звірки взаєморозрахунків станом на 1 квартал 2024 року між Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" і саме цей акт звірки був поданий Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" в НКРЕКП 29.05.2024 у складі пакету документів як сума, що підлягає врегулюванню відповідно до процедур, передбачених Законом № 1639-ІХ; також саме ця сума підтверджена судовими рішеннями у справах № 924/395/24 та № 924/396/24.
31. До цього листа Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" було додано копії постанови НКРЕКП від 30.01.2024 № 203 "Про включення ПрАТ "Шепетівкагаз" до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу"; Типового договору постачання природного газу постачальником "останньої надії" від 12.11.2021; листа до НКРЕКП про надання документів з додатками: копією довідки про обсяги та структуру дебіторської і кредиторської заборгованості із зазначенням кредиторів, дебіторів, величини і видів заборгованості станом на розрахункову дату, копією розрахунку обсягів перевищення фактичної вартості послуг з розподілу природного газу за даними звітності, поданої Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" до НКРЕКП над тарифною виручкою, передбаченою тарифами на розподіл природного газу, актом звірки взаєморозрахунків станом на 1 квартал 2024 року між Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України".
32. У відповідь на лист Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" від 19.07.2024 щодо зупинення вчинення виконавчих дій приватний виконавець листом від 22.07.2024 повідомив про відсутність підстав для задоволення заяви про зупинення вчинення виконавчих дій в рамках виконавчого провадження № НОМЕР_2 на підставі пункту 15 частини 1 статті 34 Закону України "Про виконавче провадження". Зокрема, зауважив, що в порядку процедур, передбачених Законом № 1639-ІХ, зупиненню підлягає лише сума основної заборгованості за договором, укладеним відповідно до пункту 1 глави 6 розділу III Кодексу газорозподільних систем, в той час як сума додаткових нарахувань та судовий збір Законом № 1639-ІХ не врегульовується.
33. При цьому представник Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" звернувася до НКРЕКП із адвокатським запитом (від 17.07.2024), в якому просива надати інформацію про те, чи є заборгованість, що виникла у Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" на підставі Типового договору постачання природного газу постачальником "останньої надії", затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2501, за період з 01.11.2021 до 30.11.2021 у сумі 11 052 914,59 грн та за період з 01.01.2022 по 28.02.2022 у сумі 40 938 758,48 грн такою, що підлягає врегулюванню відповідно до процедур, передбачених Законом № 1639-ІХ? Чи вжило Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" усіх дій, передбачених Законом для участі у процедурі врегулювання заборгованості, та на якій стадії розгляду це питання?
34. У відповідь на зазначений запит НКРЕКП повідомила про те, що Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" відповідно до постанови НКРЕКП від 30.01.2024 № 203 "Про включення ПрАТ "Шепетівкагаз" до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу" включено до Реєстру, товариство є учасником процедури врегулювання заборгованості відповідно до Закону № 1639-ІХ; що відповідно до положень частини 2 статті 4 Закону № 1639-ІХ постановою НКРЕКП від 12.03.2024 №518 "Про затвердження ПрАТ "Шепетівкагаз" обсягу перевищення фактичної вартості послуг з розподілу природного газу над тарифною виручкою, передбаченою тарифами на розподіл природного газу" Приватному акціонерному товариству по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" затверджено обсяг перевищення фактичної вартості послуг з розподілу природного газу над тарифною виручкою, передбаченою тарифами на розподіл природного газу, з урахуванням отриманих компенсацій витрат, що утворився за період з 01 січня 2020 року по 31 жовтня 2021 року, у сумі 7 747,00 тис. грн (без ПДВ); що 29.05.2024 Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" подано до НКРЕКП розрахунок обсягів перевищення фактичної вартості послуг з розподілу природного газу за даними звітності, поданої товариством до НКРЕКП (у тому числі до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики), над тарифною виручкою, передбаченою тарифами на розподіл природного газу, встановленими НКРЕКП (у тому числі Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики), збільшених на суму податку на додану вартість за ставкою, яка діяла у відповідних періодах надання послуг з розподілу природного газу, включену у вартість послуги для кінцевого споживача, що утворилися за період надання послуг з 1 листопада 2021 року по 28 лютого 2022 року включно.
35. При цьому у відповіді НКРЕКП зазначено, що Комісія не затверджує обсяги заборгованості операторів газорозподільних систем, що підлягають врегулюванню відповідно до Закону № 1639-ІХ. Натомість роз`яснено, що відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансового забезпечення заходів з врегулювання заборгованості, визначених Законом України та проведення відповідних взаєморозрахунків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1179 (далі - Порядок), взаєморозрахунки в цілях погашення заборгованості здійснюються на підставі договору про організацію взаєморозрахунків, який укладається між учасниками взаєморозрахунків та акта (актів) звіряння заборгованості та/або грошових зобов`язань, що підтверджує (підтверджують) наявність в учасників розрахунків кредиторської та/або дебіторської заборгованості та/або грошових зобов`язань станом на дату підписання договору про організацію взаєморозрахунків. Саме у договорі про організацію взаєморозрахунків сторони визначають суму заборгованості та реквізити договорів, за якими такі суми утворились.
Разом з цим, розрахунки обсягів перевищення, що подаються операторами газорозподільних систем до НКРЕКП, та обсяги перевищення, що затверджуються НКРЕКП відповідно до частини 2 статті 4 Закону № 1639-ІХ, не містять розміру заборгованості та/або грошових зобов`язань суб`єктів ринку природного газу, що підлягає врегулюванню відповідно до процедур, передбачених цим Законом, та підстав її виникнення (договори тощо). Таким чином, визначення розмірів заборгованості та/або грошових зобов`язань суб`єктів ринку природного газу, що є предметом взаєморозрахунків за Законом № 1639-ІХ, здійснюються відповідно до норм Порядку та не належать до компетенції НКРЕКП (лист від 23.07.2024).
36. У матеріали справи Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" надано копію складеного НКРЕКП акта планової невиїзної перевірки дотримання Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" вимог законодавства та ліцензійних умов з розподілу природного газу від 14.08.2023 №340, згідно з яким товариство здійснює господарську діяльність з розподілу природного газу на підставі безстрокової ліцензії, виданої відповідно до постанови НКРЕКП від 15.06.2017 № 776 (зі змінами, внесеними постановою НКРЕКП від 30.06.2021 № 1067). У таблиці 1.17.13 акта відображено віднесення природного газу в об`ємі 450 000 куб. м на суму 17 277,30 тис. грн за січень та 600 000 куб. м на суму 23 505,0 тис. грн за лютий 2022 року до виробничо-технологічних витрат підприємства.
Позиція Верховного Суду
37. Здійснивши розгляд касаційних скарг в письмовому провадженні, дослідивши наведені в них доводи, перевіривши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування господарськими судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що підстав для задоволення касаційних скарг не вбачається, з огляду на таке.
38. Статтею 1 Закону № 1639-ІХ визначено, що:
- процедура врегулювання заборгованості (грошових зобов`язань) суб`єктів ринку природного газу - це заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості (грошових зобов`язань) за природний газ та послуги з його транспортування шляхом проведення взаєморозрахунків та реструктуризації заборгованості, а також списання неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на таку заборгованість, у разі її погашення; реєстр підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу - це відкритий загальнодоступний перелік підприємств та організацій, які є учасниками процедури врегулювання заборгованості відповідно до цього Закону;
- реєстр розміщується на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;
- учасники процедури врегулювання заборгованості (грошових зобов`язань) - постачальники природного газу, оператори газорозподільних систем та оператор газосховищ, включені до Реєстру, а також особа, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, особа, що здійснює функції оператора газотранспортної системи з 1 січня 2020 року, акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз Трейдинг", товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України", розпорядники коштів державного бюджету, органи, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
39. За змістом статті 3 Закону № 1639-ІХ для участі у процедурі врегулювання заборгованості (грошових зобов`язань) суб`єкти ринку природного газу включаються до реєстру, який веде Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Рішення про включення або про відмову у включенні до реєстру приймається Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та оприлюднюється на її офіційному веб-сайті.
40. Судами попередніх інстанцій встановлено, що згідно з постановою НКРЕКП від 30.01.2024 № 203 Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" включено до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу (постанова оприлюднена на офіційному веб-сайті Регулятора 31.01.2024).
Доказів про виключення Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" з Реєстру в порядку частини 3 статті 3 Закону № 1639-ІХ суду не надано.
41. Крім того, згідно зі ст. 1 Закону №1639-ІХ учасниками процедури врегулювання заборгованості (грошових зобов`язань) є постачальники природного газу, оператори газорозподільних систем та оператор газосховищ, включені до Реєстру, а також особа, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, особа, що здійснює функції оператора газотранспортної системи з 1 січня 2020 року, акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз Трейдинг", товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України", розпорядники коштів державного бюджету, органи, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
42. Отже, Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" та Товариство з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" є суб`єктами правовідносин, що врегульовані Законом № 1639-ІХ.
43. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
44. Примусове виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) покладається на органи державної виконавчої служби та у визначених Законом України "Про виконавче провадження" випадках - на приватних виконавців (статті 1 Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів").
45. Згідно із частиною 2 статті 5 Законом України "Про виконавче провадження" (тут і далі - в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) приватний виконавець здійснює примусове виконання рішень, передбачених статтею 3 цього Закону.
46. Відповідно до статті 18 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.
47. Підстави та порядок зупинення вчинення виконавчих дій визначено статтею 34 Закону України "Про виконавче провадження".
Так, відповідно до пункту 15 частини 1 статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі якщо сума, що стягується, підлягає врегулюванню відповідно до процедур, передбачених Законом № 1639-ІХ, за умови перебування боржника в реєстрі підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу.
48. Виконавець не пізніше наступного робочого дня, коли йому стало відомо про обставини, зазначені в частині першій цієї статті, а з підстави, передбаченої пунктом 9 частини першої цієї статті, - у день надіслання виконавчого документа до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, зупиняє вчинення виконавчих дій, про що виносить відповідну постанову (частина 2 статті 34 Закону України "Про виконавче провадження").
49. За змістом частини 4 статті 35 Закону України "Про виконавче провадження", арешт, накладений виконавцем на майно боржника, у тому числі на кошти на рахунках боржника у банках та інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг та електронні гроші, які зберігаються на електронних гаманцях в емітентах електронних грошей протягом строку, на який виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій, не знімається, крім випадків, передбачених пунктами 10, 15 частини 1 статті 34 цього Закону. У період зупинення вчинення виконавчих дій виконавець має право звертатися до суду в порядку, встановленому цим Законом, а також вживати заходів до розшуку боржника (його майна) або проведення перевірки його майнового стану.
50. У випадку, передбаченому пунктом 15 частини 1 статті 34 цього Закону, виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій до виключення боржника з реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу". У разі поновлення виконавчого провадження, зупиненого на підставі пункту 15 частини 1 статті 34 цього Закону, виконавче провадження повторному зупиненню з таких підстав не підлягає (частина 11 статті 35 Закону України "Про виконавче провадження").
51. Отже, безпідставними є доводи скаржника про те, що суд апеляційної інстанції, не вказавши строк та умови відновлення вчинення виконавчих дій для заборгованості, яка не підпадає під дію Закону № 1639-ІХ, порушує принцип юридичної визначеності, оскільки такі строки та умови визначені частиною 11 статті 35 Закону України "Про виконавче провадження".
52. З аналізу положень Закону № 1639-ІХ та наведеного визначення процедури врегулювання заборгованості (грошових зобов`язань) суб`єктів ринку природного газу, викладеного у статті 1 цього Закону, вбачається проведення таких процедур врегулювання заборгованості: процедури взаєморозрахунків (стаття 4), процедури реструктуризації заборгованості за природний газ та послуги з його транспортування (стаття 5), процедури списання неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість з оплати природного газу та послуги з його транспортування (стаття 6).
53. З урахуванням наведеного Верховний Суд зазначає, що приватний виконавець на підставі постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, про включення до реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, зупиняє вчинення виконавчих дій щодо такого підприємства, а також знімає накладені арешти на майно та грошові кошти у випадку, якщо сума, що стягується, підлягає врегулюванню відповідно до процедур, передбачених Законом України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу" (аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 30.10.2023 у справі № 925/555/21).
54. Принцип юридичної визначеності, що є складовою верховенства права, вимагає, щоб у випадку прийняття спеціального закону з певного питання цей закон не ставився під сумнів, зокрема, шляхом його невиконання. Сторони, прав та обов`язків яких він стосується, повинні очікувати, що цей закон уповноважені органи держави застосують у відповідних правовідносинах за відсутності для цього перешкод (подібний висновок викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 07.12.2022 у справі № 908/1525/16).
55. Таким чином, колегія суддів вважає необґрунтованими доводи скаржника, про те, що суд не може визнати протиправними дії та/або бездіяльність суб`єкта виконання судового рішення за доказами, які до виконавчого провадження не подавались, оскільки постанову НКРЕКП від 30.01.2024 № 203, якою Приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" включено до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, оприлюднено на офіційному веб-сайті Регулятора 31.01.2024), мав можливість установити наявність підстав для зупинення вчинення виконавчих дій відповідно до пункту 15 частини 1 статті 34 Закону України "Про виконавче провадження".
56. За змістом статті 6 Закону № 1639-ІХ на заборгованість за договорами купівлі-продажу/постачання природного газу, укладеними з акціонерним товариством "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", та договорами про надання послуг з транспортування природного газу, яка підлягає врегулюванню відповідно до статті 1 цього Закону, погашену до 31 грудня 2022 року, у тому числі шляхом проведення взаєморозрахунків відповідно до статті 4 цього Закону, а також на заборгованість, реструктуризовану відповідно до статті 5 цього Закону, неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних не нараховуються.
Неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних, нараховані на заборгованість підприємств, включених до Реєстру, за договорами купівлі-продажу/постачання природного газу, укладеними з акціонерним товариством "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", та договорами про надання послуг з транспортування природного газу, у тому числі підтверджені судовими рішеннями, які набрали законної сили, що обліковуються учасниками процедури врегулювання заборгованості та не сплачені станом на дату включення до Реєстру, підлягають списанню:
- за умови погашення основного боргу до 31 грудня 2022 року, у тому числі шляхом проведення взаєморозрахунків відповідно до статті 4 цього Закону;
- за умови повного виконання належним чином підприємством-дебітором укладеного договору про реструктуризацію заборгованості.
57. Гарантії забезпечення прав та інтересів кредиторів визначені статтею 7 Закону № 1639-ІХ, відповідно до якої НАК "Нафтогаз України", особа, що здійснювала функції оператора газотранспортної системи до 31 грудня 2019 року включно, особа, що здійснює функції оператора газотранспортної системи з 1 січня 2020 року, заборгованість перед якими (з урахуванням суми неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на таку заборгованість) підлягає врегулюванню відповідно до цього Закону, мають право на відшкодування з державного бюджету додаткових витрат на сплату процентів та інших витрат у зв`язку із запозиченням коштів з метою покриття касових розривів, що утворилися внаслідок врегулювання заборгованості відповідно до статей 5-6 цього Закону, в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
58. Наведеними положеннями Закону передбачений механізм урегулювання питань щодо основної заборгованості підприємств, включених до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості, а також підстави та передумови для списання неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на цю ж заборгованість, учасниками такої процедури врегулювання, визначеними статтею 1 Закону № 1639-ІХ.
59. Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції про те, що за умови перебування Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Шепетівкагаз" в Реєстрі підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості суб`єктів ринку природного газу, та віднесення суми основного боргу за наказом Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі № 924/395/24 до передбаченої Законом № 1639-ІХ та ініційованої боржником процедури врегулювання, у приватного виконавця відповідно до положень пункту 15 частини 1 статті 34 та частини 4 статті 35 Закону України "Про виконавче провадження" був наявний обов`язок зупинити вчинення виконавчих дій у виконавчому проваджені з виконання наказу також і в частині пені, інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на основну заборгованість, і зняти арешт з майна та грошових коштів боржника у відповідній частині.
Висновки за результатами розгляду касаційних скарг
60. Згідно з частинами 1, 2, 4, 5 статті 236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
61. Відповідно до частини 1 статті 300 ГПК України переглядаючи в касаційному порядку судові рішення, суд касаційної інстанції в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
62. Згідно з частиною 3 статті 304 ГПК України касаційні скарги на ухвали судів першої чи апеляційної інстанції розглядаються у порядку, передбаченому для розгляду касаційних скарг на рішення суду першої інстанції, постанови суду апеляційної інстанції.
63. За змістом пункту 1 частини 1 статті 308 ГПК України суд касаційної інстанції, за результатами розгляду касаційної скарги має право залишити судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій без змін, а скаргу без задоволення.
64. Статтею 309 ГПК України передбачено, що суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 300 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті і законне рішення з одних лише формальних міркувань.
65. Враховуючи межі перегляду справи у суді касаційної інстанції, передбачені статтею 300 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів вважає, що доводи, викладені у касаційних скаргах, не отримали підтвердження під час касаційного провадження, не спростовують висновків суду апеляційної інстанції, а тому немає підстав для задоволення касаційних скарг і скасування оскаржуваної постанови.
Розподіл судових витрат
66. Судовий збір за подання касаційних скарг в порядку статті 129 ГПК України покладається на скаржників.
Керуючись статтями 300, 301, 308, 309, 314, 315, 317 Господарського процесуального кодексу України, Верховний Суд
ПОСТАНОВИВ:
Касаційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України" та приватного виконавця Корольова М. А. залишити без задоволення.
Постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 17.09.2024 у справі № 924/395/24 залишити без змін.
Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий Ю. Я. Чумак
Судді Н. О. Багай
І. С. Берднік
Суд | Касаційний господарський суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123713506 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Касаційний господарський суд Верховного Суду
Чумак Ю.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні