Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2024 року Справа№200/7178/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С. при секретарі судового засідання Столяренко Я.С. розглянув в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства ЕЛІТ ЛАЙН СХІД до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
за участю:
від позивача - Шведа А.М.
від відповідача (в режимі відео конференції) Мєзєнцев В.М.
ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ
Приватне підприємство ЕЛІТ ЛАЙН СХІД звернулося до суду із позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення №338/05-99-04-09/23027504 від 30.09.2024 про анулювання реєстрації платника єдиного податку та зобов`язання поновити реєстрацію у якості платника єдиного податку та запис у реєстрі платників єдиного податку з 01.10.2024.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення про виключення його з реєстру платників єдиного податку є протиправним та таким що підлягає скасуванню, а реєстрацію платником єдиного податку позивача має бути поновлено.
Позивач вважає висновки відповідача, що наведені в акті камеральної перевірки про порушення позивачем пункту 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України (здійснення діяльності з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж) під час перебування на спрощеній системі оподаткування є безпідставними. Позивач зазначив, що здійснення ним діяльності, визначеної згідно з КВЕД за кодом 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку не свідчить про невідповідність вимогам перебування на спрощеній системі оподаткування єдиного податку першої третьої групи. Такий висновок відповідача заснований виключно на відомостях з інформаційних баз даних: з реєстру платників єдиного податку, підсистеми Реєстрація ПП ІКС ДПС України та є безпідставним. На думку позивача декларування ПП ЕЛІТ ЛАЙН СХІД діяльності за кодом КВЕД 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку не може бути критерієм встановлення здійснення заборонених для оподаткування на умовах спрощеної системи оподаткування (єдиний податок) видів господарської діяльності, оскільки крім зазначених у підпункті 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України видів господарської діяльності, кодом КВЕД 61.90 визначені інші види діяльності, які не заборонені до оподаткування за умовами спрощеної системи оподаткування.
Крім цього, як зазначив позивач, підприємство обліковується у реєстрі постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг, що ведеться Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку, що є єдиним органом виконавчої влади в Україні, який має повноваження встановлювати види та опис електронних комунікаційних послуг. За даними цього реєстру позивач не здійснює видів діяльності, що не можуть оподатковуватися на умовах спрощеної системи спадкування.
В судовому засіданні представник позивача надав пояснення аналогічні наведеним у позові та просив суд задовольнити позовні вимоги.
Відповідач проти задоволення заявлених позивачем вимог заперечував, підстави незгоди визначив у наданому до суду відзиві. За змістом відзиву рішення про анулювання реєстрації позивача як платника єдиного податку є правомірним та не підлягає скасуванню.
Так, відповідно до відзиву пунктом 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 295 Податкового кодексу України заборона перебування на спрощеній системі оподаткування стосується суб`єктів господарювання - юридичних осіб, які в рамках надання послуг у сфері електронних комунікацій здійснюють технічне обслуговування та експлуатацію відповідних мереж, у тому числі надають доступ до таких мереж.
Відповідач зазначив, що Законом України від 16.12.2020 №1089-1X Про електронні комунікації на відміну від Закону України від 18.11.2003 № 1280-IV Про телекомунікації (діяв до 01.01.2022) не визначено окремим суб`єктом телекомунікаційної діяльності суб`єкта господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері електронних комунікаційних послуг без права на технічне обслуговування та експлуатацію мереж. В Законі України від 18.11.2003 № 1280-IV Про телекомунікації такий суб`єкт визначався як провайдер телекомунікацій. Згідно із Законом України від 16.12.2020 №1089-1X Про електронні комунікації оператор одночасно є постачальником при постачанні електронних комунікаційних послуг, при цьому, постачальник електронних комунікаційних послуг суб`єкт господарювання, який надає та/або має право надавати електронні комунікаційні послуги на власних мережах та/або на мережах інших постачальників електронних комунікаційних послуг.
Таким чином, відповідач вважає, що з набранням чинності 01.01.2022 Закону №1089 платники єдиного податку - юридичні особи під час здійснення діяльності з постачання електронних комунікаційних послуг не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Відповідач зазначив, що згідно з КВЕД-2010 діяльність із надання послуг доступу до мережі Інтернет не належить до окремого класу або підкласу видів економічної діяльності, а є складовою класу 61.10 Діяльність у сфері проводового електрозв`язку та класу 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку, що свідчить про те, що юридичні особи, які є платниками єдиного податку третьої групи та здійснюють діяльність за видами економічної діяльності класу 61.10 Діяльність у сфері проводового електрозв`язку та 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку на теперішній час не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування.
В судовому засіданні представник відповідача надав пояснення аналогічні наведеним у відзиві на позов та просив суд у задоволенні позову відмовити.
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 21.10.2024 провадження у справі відкрито, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного (письмового) позовного провадження. Ухвалою від 28.10.2024 справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 01.11.2024. В підготовчому судовому засіданні 01.11.2024 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 27.11.2024.
ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ
Позивач, Приватне підприємство ЕЛІТ ЛАЙН СХІД є юридичною особою, зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 23027504. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань місцезнаходженням позивача є: 84313, Донецька обл., місто Краматорськ, пр-т Миру, будинок 8. Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру основним видом діяльності позивача за КВЕД є: 61.90. Інша діяльність у сфері електрозв`язку (основний).
Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, що є відповідачем у справі. Згідно з витягом з реєстру платників єдиного податку № 9001 від 23.11.2003 позивач з 01.01.2016 є платником єдиного податку 3 групи, види здійснюваної діяльності згідно з КВЕД: 42.22. Будівництво споруд електропостачання та Будiвництво споруд електропостачання та телекомунiкацiй, 43.21. Електромонтажнi роботи; 43.29. Iншi будiвельно-монтажнi роботи; 47.99 Iншi види роздрiбної торгiвлi поза магазинами; 61.90. Iнша дiяльнiсть у сферi електрозв`язку; 62.09. Iнша дiяльнiсть у сферi iнформацiйних технологiй i комп`ютерних систем; 63.99. Надання iнших iнформацiйних послуг, н.в.i.у.
30.09.2024 відповідачем на підставі п. 299.11 ст. 299 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку приватного підприємства ЕЛІТ ЛАЙН СХІД щодо порушення платником єдиного податку умов перебування на спрощеній системі оподаткування. За наслідком проведення перевірки складений акт № 630/05-99-04-09/23027504 від 30.09.2024, копія якого наявна в матеріалах справи. Згідно з висновками акту ПП ЕЛІТ ЛАЙН СХІД порушило вимоги частини 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України, якою встановлено, що не можуть бути платниками єдиного податку першої третьої групи суб`єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи підприємці), які здійснюють діяльність з надання послуг пошти (крім кур`єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж.
Згідно з актом камеральної перевірки реєстрація платника єдиного податку анулюється з 01.10.2024.
30.09.2024 на підставі висновків камеральної перевірки відповідачем прийнято рішення №338/05-99-04-09/23027504 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ПП ЕЛІТ ЛАЙН СХІД за порушення підприємством підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України.
30.09.2024 запис про платника єдиного податку ПП ЕЛІТ ЛАЙН СХІД виключено контролюючим органом з реєстру платників єдиного податку, що підтверджується відомостями з електронного кабінету підприємства позивача про виключення з реєстру та відомостями квитанції №2 від 09.10.2024, надісланої ДПС України на запит позивача про отримання витягу з реєстру.
Обставина виключення позивача з реєстру платників єдиного податку не є спірною між сторонами.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ, ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, визначаються положеннями Податкового кодексу України (далі за текстом ПК України).
Загальні правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку визначені главою І Спрощена система оподаткування, обліку та звітності Розділу ХІV Спеціальні податкові режими ПК України
Пунктом 291.5 статті 291 Податкового кодексу України визначені види діяльності під час здійснення яких суб`єкт господарювання не може бути платником єдиного податку першої - третьої груп. Відповідно до пункту 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5. статті 291 ПК України до видів діяльності, під час здійснення яких суб`єкт господарювання не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, віднесено діяльність з надання послуг пошти (крім кур`єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж;
Відповідно до п. 298.1 ст. 298 ПК України порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1-298.1.4 цієї статті.
Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників єдиного податку врегульований ст. 299 ПК України, відповідно до п. 299.1 якої реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
Згідно з п. 299.2 ст. 299 ПК Україницентральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
Пунктом 299.6 статті 299 Податкового кодексу України передбачено, що підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб`єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно:
1) невідповідність такого суб`єкта вимогам, встановленим статтею 291 цього Кодексу;
2) наявність у суб`єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов`язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;
3) недотримання таким суб`єктом вимог, встановлених підпунктом 298.1.4 пункту 298.1 статті 298 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 299.10 статті 299 ПК України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі наявності певних обставин, перелік яких зазначений у вказаному пункті.
Пунктом 299.11статті 299 ПК України визначено, що у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої - третьої груп вимог, встановлених цією главою, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб`єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.
Згідно з п.19-3.1 ст.19-3 ПК Українидо функцій державних податкових інспекцій належать: здійснення сервісного обслуговування платників податків; здійснення реєстрації та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, реєстрів, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконання інших функцій сервісного обслуговування платників податків, визначених законом.
Згідно з пп. 299.13 ст. 299 ПК України з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, щоденно оприлюднює для безоплатного та вільного доступу на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті такі дані з реєстру платників єдиного податку, у тому числі і дату виключення особи з реєстру платників єдиного податку.
ОЦІНКА ДОВОДІВ СТОРІН ТА ВИСНОВКИ СУДУ
Під час надання оцінки правомірності прийнятому відповідачем рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку суд виходить із такого.
Згідно з актом перевірки підставою прийняття рішення став висновок відповідача про здійснення позивачем діяльності з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, що визначений у п. 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 299 ПК України, здійснення якого суб`єктом господарювання унеможливлює його перебування спрощеній системі оподаткування 1-3 групи.
Водночас, як зазначено в акті перевірки, на підставі якого прийнято оскаржуване позивачем рішення, висновку про здійснення позивачем діяльності, що не може оподатковуватися за умовами спрощено системи оподаткування, відповідач дійшов через здійснення позивачем діяльності за кодом КВЕД 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку.
Відповідно до приписів розділу 1 Сфера застосування вступної частини до Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457, КВЕД - це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації. Класифікація не завжди відповідає всім потребам користувачів за межами статистичної системи, у зв`язку з чим можуть виникнути суперечності стосовно юридичного використання коду КВЕД. Слід мати на увазі, що код виду діяльності не створює прав чи обов`язків для підприємств і організацій, не спричинює жодних правових наслідків. Код виду діяльності не обов`язково достатній критерій для виконання умов, передбачених нормативними актами. У застосуванні нормативних актів чи контрактів код виду діяльності - це припущення, а не доказ. Будь-яке використання КВЕД не для статистичних потреб (адміністративних або нормативних) здійснюють самі користувачі за власними правилами, відповідаючи за це та належно пояснюючи таке використання.
Згідно з КВЕД-2010 клас 61.9. Інша діяльність у сфері електрозв`язку належить до розділу 61 Телекомунікації (електрозв`язок), який включає діяльність із надання телекомунікаційних та інших супутніх послуг, таких як передавання голосових, текстових, звукових або відеоданих. Устаткування, за допомогою якого здійснюють подібну діяльність, може функціонувати як на основі однієї технології, так і на основі комбінації декількох технологій. Спільність видів діяльності, включених до цього розділу, полягає в передаванні контенту без залучення до процесу його створення. Поділ діяльності у цьому розділі залежить від типу задіяної інфраструктури. У випадку передавання телевізійних сигналів це може включати формування пакета програм (які створені у розділі60) для їх поширення.
Поділ видів діяльності згідно з розділом 61 КВЕД- 2010 на класи здійснюється за ознакою видів електрозв`язку, в межах яких суб`єктом господарювання здійснюється телекомунікаційна діяльність: проводів, безпроводовий, супутниковий. Водночас, пункт 8 підпункту 291.5.1. пункту 291.5 статті 295 Податкового кодексу України визначає конкретний вид діяльності надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, що не може оподатковуватися на умовах спрощеної системи оподаткування. Тобто, перелік видів діяльності, що можуть бути віднесені до групи 61.9 Інша діяльність у сфері електрозв`язку розділу 61 Телекомунікації може включати, у тому числі, але не виключно, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, що визначений пунктом 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 ПК України. Втім, сам факт зазначення суб`єктом господарювання здійснення діяльності у межах класу 61.9. не може беззаперечно свідчити про те, що позивачем здійснюється саме діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж.
Отже, суд погоджується з доводами позивача проте, що декларування ПП ЕЛІТ ЛАЙН СХІД діяльності за кодом КВЕД 61.90. не може бути критерієм визначення заборонених для застосування спрощеної системи оподаткування (єдиний податок) видів господарської діяльності, оскільки крім зазначених у підпункті 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 ст. 291 ПК України видів господарської діяльності, кодом КВЕД 61.90. визначені інші види діяльності (як то наведено вище), які не заборонені для застосування спрощеної системи оподаткування.
Крім цього, слід зазначити, що постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій радіочастотного спектру та надання послуг поштового зв`язку від 20.04.2022 № 30 (у редакції постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку від 21.09.2022 № 168) затверджено Орієнтовний перелік видів електронних комунікаційних послуг. Зазначений перелік визначає такі види послуг: послуги доступу до мережі Інтернет (код IA.S1), Послуги міжособистісних електронних комунікацій (код IC.S1, IC.S1), послуги, що складаються повністю або головним чином з передачі сигналів, у тому числі для здійснення міжмашинної взаємодії (код TS.S1, TS.S3), послуги, що складаються повністю або головним чином з передачі сигналів, у тому числі для мовлення (код TB.S1), послуги доступу до електронних комунікаційних мереж та їх інфраструктури (код NA.N1 - NA.N10) та інші послуги (OS.S1, AS.S1). При цьому, зазначений у п. 8 підпункту 291.5.1. пункту 291.5. статті 291 ПК України вид діяльності - діяльність у сфері надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації електрокомунікаційних мереж відповідає виду діяльності (послуги) в Орієнтовному переліку з кодом OS.S1 - послуга технічного обслуговування і експлуатації електронних комунікаційних мереж відповідно до Закону № 1089-IX.
Відповідно до наданого позивачем витягу з реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг від 16.08.2022, що ведеться Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку, ПП ЕЛІТ ЛАЙН СХІД зареєстровано у реєстрі під №380 постачальником електронних комунікаційних послуг:
послуга, що забезпечує доступ до мережі Інтернет і можливість логічного з`єднання з кінцевими точками мережі Інтернет незалежно від технології, що застосовується в електронній комунікаційній мережі, і кінцевого (термінального) обладнання, що використовується. З використанням мережі: фіксованого зв`язку (код виду послуги IA.S1);
послуга з доступу до мережі Інтернет із швидкістю передачі даних, не меншою, ніж визначена законодавством, та без застосування систем з комутацією каналів. З використанням мережі: фіксованого зв`язку (код виду послуги IA.S2);
надання права та можливості доступу до елементів електронної комунікаційної мережі та пов`язаних з нею засобів і послуг іншим постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг, що може включати підключення обладнання за допомогою засобів фіксованого або мобільного зв`язку; в тому числі доступ до місцевих (абонентських) ліній зв`язку та обладнання і послуг, необхідних для надання послуг через місцеву (абонентську) лінію зв`язку. З використанням мережі: фіксованого зв`язку ( код виду послуги NA.N1);
послуга з доступу до мережі Інтернет іншим постачальникам мереж та/або послуг, ІР транзит тощо з можливістю організації логічних та/або фізичних інтернет - з`єднань. З використанням мережі: фіксованого зв`язку (код виду послуги NA.N2).
В матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про здійснення позивачем діяльність у сфері надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації електрокомунікаційних мереж, такі відомості не зазначені відповідачем в акті перевірки та відповідних доказів ним не надано протягом судового розгляду справи.
Суд не приймає до уваги доводи відповідача про те, що Закон України від 16.12.2020 року №1089-1X Про електронні комунікації (далі - Закон №1089) не визначає окремим суб`єктом телекомунікаційної діяльності суб`єкта господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері електронних комунікаційних послуг без права на технічне обслуговування та експлуатацію мереж, як необґрунтовані, оскільки задля встановлення факту порушення позивачем правил перебування на прощеній системі оподаткування та здійснення забороненого до оподаткування на умовах спрощеної системи виду діяльності, відповідач мав встановити вид діяльності, що здійснюється позивачем.
Крім цього, суд зауважує, що перевірка суб`єкта підприємницької діяльності-платника єдиного податку на предмет дотримання ним вимог перебування на спрощеній системі оподаткування не відноситься до камеральних перевірок, а може проводитись у відповідності до нормПК України шляхом призначення та проведення документальної планової або позапланової перевірки платника податків.
Верховний Суд при розгляді аналогічних адміністративних справ сформував наступні висновки: "реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у встановлених законом випадках. При цьому, прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку можливе лише на підставі проведеної документальної перевірки відповідного платника податку та встановлених в ході останньої порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування" (постанови від 26.02.2019 у справі №805/1396/17-а, від 05.02.2019 у справі №805/206/17-а, від 24.01.2019 у справі № 813/1346/18, від 10.11. 2021 у справі № 200/697/20-а).
Отже, контролюючим органом повинна бути проведена документальна перевірка платника податків та прийнято рішення про анулювання реєстрації шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.
За матеріалами справи рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку прийнято відповідачем за наслідком проведення камеральної перевірки, яку, відповідно до ст. 75ПК України, не може бути проведено з питань дотримання умов перебування на спрощеній системі оподаткування.
Таким чином, аналізуючи вищенаведені законодавчі приписи та фактичні обставини справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що Головним управлінням ДПС у Донецькій області порушено умови та порядок прийняття оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку № 338/05-99-04-09/23027504 від 30.09.2024, а тому таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині поновлення реєстрації ПП ЕЛІТ ЛАЙН СХІД, як платника єдиного податку третьої групи з дати анулювання реєстрації з 01.10.2024, то суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті (визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії), суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
При цьому, спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
У випадку анулювання реєстрації платником єдиного податку суб`єкт господарювання не може бути платником цього податку із дати вилучення з відповідного Реєстру. Анулювання реєстрації платником єдиного податку передбачає собою перехід платника податків на загальну систему оподаткування.
Оскільки платник податку, починаючи з дати анулювання реєстрації платником єдиного податку, та у разі, якщо за рішенням суду скасовано анулювання реєстрації такого платника, до дати прийняття такого рішення втрачає право перебувати на спрощеній системі оподаткування, тому прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку з невідворотністю спричиняє виникнення низки негативних (несприятливих), для такого платника, юридичних наслідків.
При цьому, нормами ПК України не передбачено можливості звернення платника податків до контролюючого органу із заявою на поновлення його попереднього статусу платника єдиного податку та включення до реєстру за наслідками скасування у судовому порядку як протиправного рішення контролюючого органу про виключення з реєстру платників єдиного податку.
Таким чином, з врахуванням наведених вище обставин, суд дійшов висновку про те, що оскільки рішення Головного управління ДПС у Донецькій області №338/05-99-04-09/23027504 від 30.09.2024 про анулювання реєстрації платника єдиного податку юридичної особи ПП ЕЛІТ ЛАЙН СХІД є протиправним, тому з метою ефективного відновлення порушеного права позивача необхідно зобов`язати відповідача поновити ПП ЕЛІТ ЛАЙН СХІД у Реєстрі платників єдиного податку та запис у реєстрі платників єдиного податку з 01.10.2024.
Таким чином, заявлені позивачем вимоги підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до частин першої, третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Як встановлено судом, при зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір в сумі 2442,40 грн. Враховуючи, що за результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, тому судовий збір у сумі 2442,40 грн підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Донецькій області на користь позивача
На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Приватного підприємства ЕЛІТ ЛАЙН СХІД до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області №338/05-99-04-09/23027504 від 30.09.2024 про анулювання реєстрації платника єдиного податку
Зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області поновити реєстрацію Приватного підприємства ЕЛІТ ЛАЙН СХІД у якості платника єдиного податку та запис у реєстрі платників єдиного податку з 01.10.2024.
Стягнути на користь Приватного підприємства ЕЛІТ ЛАЙН СХІД за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області судові витрати в розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) гривні 40 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Відомості про сторін:
Позивач - Приватне підприємство ЕЛІТ ЛАЙН СХІД, адреса: 84313, Донецька обл., місто Краматорськ, пр-т Миру, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи 23027504;
Відповідач - Головне управління ДПС у Донецькій області, адреса: 87515, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, ідентифікаційний код юридичної особи 44070187.
Суддя А.С. Михайлик
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123753001 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні