Ухвала
від 16.12.2024 по справі 320/19552/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про повернення до стадії підготовчого

провадження та залучення третьої особи

16 грудня 2024 року №320/19552/24

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Розуменко А.Б., розглянувши у відкритому судовому засіданні питання про повернення до підготовчого провадження та залучення третьої особи в адміністративній справі за позовом Комунального підприємства теплових мереж Яготинської міської ради "Яготинтепломережа" до Головного управління ДПС у Київській області, про визнання протиправними дій, стягнення коштів,

за участю:

представника позивача Мамаєва Д.Ю.;

представник відповідача Корнєва В.Р.,

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство теплових мереж Яготинської міської ради "Яготинтепломережа" звернулось до суду з позовом:

визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Київській області по списанню коштів у розмірі на підставі рішення від 18.05.2024 №9/1036-13-05-27, в сумі 4431169,03 грн. з рахунку Комунального підприємства "Яготинтепломережа";

стягнути на користь Комунального підприємства "Яготинтепломережа" з Головного управління ДПС у Київській області 4431169,03 грн.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду: від 22.05.2024 відкрито провадження у справі, постановлено здійснити судовий розгляд справи за правилами загального позовного провадження, встановлено строки для подання заяв по суті та доказів, визначено дату підготовчого судового засідання; від 21.08.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представником позивача подано клопотання про залучення третьої особи Державної казначейської служби України.

Відповідно до частини другої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Отже, представником позивача клопотання подано з пропущенням процесуального строку на стадії судового розгляду адміністративної справи. Водночас представник пояснив, що забув повідомити суд про правову позицію Верховного Суду в аналогійній справі, де справу було направлено на новий розгляд через незалучення судом першої інстанції третьою особою Державної казначейської служби України.

Судом установлено, що в постанові Верховного Суду від 11.07.2023 справа №320/7264/20 за позовом Комунального підприємства теплових мереж "Яготинтепломережа" до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними дій податкового органу щодо списання коштів меморіальним ордером №K0805GR4CF від 05.08.2020 на суму 526144,64 грн. та стягнення на користь підприємства з відповідача 526144,64 грн., зазначено про помилковість вирішення спору судами попередніх інстанцій про стягнення коштів з податкового органу. Стягнені відповідачем з позивача кошти зараховані до Державного бюджету України. Надмірна або помилкова їх сплата зумовлює повернення з цього бюджету, за обов`язкової участі органу Державної казначейської служби.

Судом розцінено наведену правову позицію Верховного Суду як необхідність залучення органу Державної казначейської служби, на який покладено обов`язок обслуговування відповідних рахунків, у якості відповідача. Однак представник позивача наполягав на залучені саме Державної казначейської служби України в якості третьої особи.

За змістом частини другої статті 180 Кодексу адміністративного судочинства України саме під час підготовчого провадження суд залучає до участі в справі інших осіб та встановлює строки для подання заяв по суті, доказів.

На думку суду, незалучення третьої особи за наведеною правовою позицією Верховного Суду може призвести до скасування судових рішень та направлення справи на новий розгляд. Водночас, зважаючи на приписи статі 49, 180 КАС України виправити цей недолік можливо лише на стадії підготовчого провадження.

З огляду на викладене, суд вважає за необхідне повернутись на стадію підготовчого провадження, залучивши до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Державну казначейську службу України.

Керуючись статтями 49, 180 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Повернутись до стадії підготовчого провадження.

2. Залучити Державну казначейську службу України (ідентифікаційний код 37567646) до участі в адміністративній справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

3. Зобов`язати учасників справи надіслати третій осіб заяви по суті та докази (позовна заява, відзив, пояснення).

4. Встановити учасникам справи строки для подання заяв по суті:

Державній казначейській службі України п`ятнадцять днів, з дня наступного за днем отримання позовної заяви, для подання пояснень щодо позову;

сторонам десять днів, з дня наступного за днем отримання пояснень третьої особи, для подання відповіді на такі пояснення.

Докази подаються в строки, встановлені для подання заяв по суті.

5. Роз`яснити, що пояснення третьої особи та відповіді на такі пояснення повинні відповідати вимогам статті 165 Кодексу адміністративного судочинства України та подаватись до суду з доказами їх направлення з додатками іншим учасникам.

Докази надаються до суду відповідно до статті 79 цього Кодексу.

Заяви з процесуальних питань подаються до суду з доказами їх направлення з додатками іншій стороні та повинні відповідати вимогам, встановленим статтями 166-167 Кодексу.

6. Питання необхідності залучення належного відповідача до справи щодо позовної вимоги про стягнення коштів вирішити під час підготовчого провадження з урахуванням пояснень Державної казначейської служби України.

7. Інформацію по справі можна отримати на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: http://court.gov.ua/fair/sud2670/ а також в Єдиному державному реєстрі судових рішень.

8. З права й обов`язки учасників справи, сторін, які визначені статтями 44, 47, 198 Кодексу адміністративного судочинства України, учасники справи можуть ознайомитись за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15#Text.

Відповідно до частини другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено оскарження ухвали про залучення третьої особи.

Суддя Донець В.А.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2024
Оприлюднено18.12.2024
Номер документу123787365
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них

Судовий реєстр по справі —320/19552/24

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні