Рішення
від 05.12.2024 по справі 333/10301/24
КОМУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЗАПОРІЖЖЯ

Справа № 333/10301/24

Провадження № 2-а/333/175/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2024 року Комунарський районний суд м.Запоріжжя в складі

головуючого-судді Варнавської Л.О.,

за участі: секретаря Меркулової М.М.,

розглянувши в залі суду у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом громадянина Грузії ОСОБА_1 (громадянина російської федерації ОСОБА_2 ) до Комунарського відділу у місті Запоріжжя Управління ДМС України в Запорізькій області про скасування рішення про примусове видворення з України,

в с т а н о в и в :

До суду звернувся ОСОБА_1 із адміністративним позовом до Комунарського відділу у місті Запоріжжя Управління ДМС України в Запорізькій області про скасування рішення про примусове видворення з України. посилається на те, що 19.11.2024 року йому стало відомо про наявність рішення про видворення його як громадянина Грузії ОСОБА_1 , яке було прийнято 19.03.2024 року Комунарським відділом у місті Запоріжжі УДМС у Запорізькій області. Із вказаним рішенням не погоджується, оскільки воно було прийнято щодо громадянина Грузії ОСОБА_1 . Але він насправді не є громадянином Грузії, а є громадянином рф. З представництва Грузії надійшла відповідь, в якій зазначено, що ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 помер. Він надав відповідачу копію свого військового квитка та свідоцтва про народження, які він отримував в рф, тому його не можна видворяти до Грузії як ОСОБА_1 , оскільки він має інше прізвище, ім`я та громадянство. Посилається на те, що він не був ознайомлений з оспорюваним рішенням, а відмітка про те, що він не потребує перекладача зроблена не ним. Відповідач не роз`яснював йому право на оскарження рішення про його видворення. Просив поновити пропущений з поважних причин строк на подачу адміністративного позову та визнати протиправним та скасувати рішення Комунарського відділу у місті Запоріжжя УДМС у Запорізькій області про примусове видворення громадянина Грузії ОСОБА_1 .

Ухвалою судді від 29.11.2024 визнано поважною причину пропущеного строку на звернення до суду та поновлено строк звернення до суду. Провадження по справі відкрито, постановлено розгляд справи проводити за правилами розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ.

05.12.2024 надійшла заява Управління ДМС України в Запорізькій області про залишення позову без розгляду, в якій зазначено, що 19.03.2024 працівниками Управління міграційної поліції ГУНП в Запорізькій області виявлений та запрошений до Комунарського відділу у місті Запоріжжя УДМС у Запорізькій області для з`ясування законності перебування в Україні громадянина Грузії ОСОБА_1 . В цей же день відповідачем було прийнято рішення про примусове видворення з України позивача. Про існування вказаного рішення позивач знав. Згідно ч.2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк. Тобто, строк для звернення до суду сплив 19.09.2024 року. те, що позивач був обізнаний про оспорювань ним рішення підтверджується також тим, що 20.03.2024 року відповідачем було направлено позовну заяву про затримання ОСОБА_1 з метою ідентифікації та /або забезпечення примусового видворення за межі території України. позивач власноруч написав про отримання другого примірника позовної заяви та визнання позову. Розгляд справи також відбувався за його участі. Під час розгляду справи судом встановлювались фактичні обставини справи, серед яких було оспорювань рішення. 20.03.2024 Комунарським районним судом міста Запоріжжя у справі №333/2558/24 прийнято рішення про затримання позивача та поміщення його до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі України терміном на шість місяців, тобто до 20.09.2024. вказують, що ОСОБА_1 не міг не знати про прийняття відносно нього рішення про видворення, оскільки такі обставини вже були встановлені судом. В апеляційній скарзі, поданої представником ОСОБА_1 також було зазначено про існування оспорюваного рішення. Третій апеляційний адміністративний суд під час розгляду справи також зауважив, що на час апеляційного перегляду справи відсутні докази оскарження відповідачем рішення про примусове видворення (постанова від 21.05.2024). Вважають, що позивачем пропущено строк звернення до суду, тому його позов слід залишити без розгляду.

Також 05.12.2024 до суду надійшов відзив Управління державної міграційної служби України в Запорізькій області, в якому зазначено, що 19.03.2024 працівниками Управління міграційної поліції ГУНП в Запорізькій області виявлений та запрошений до Комунарського відділу у місті Запоріжжі УДМС у Запорізькій області для з`ясування законності перебування в Україні громадянин Грузії ОСОБА_1 . Під час здійснення перевірки законності перебування в Україні встановлено наявність у іноземця паспортного документа НОМЕР_1 виданого в Республіці Грузія 28.11.2001, терміном до 28.11.2006 на ім`я ОСОБА_1 .

Відповідно до наданого паспортного документу наявний штамп про перетин кордону України 30.10.2003 через КПП «Тополі». З пояснень іноземця, він весь цей час проживав за різними адресами. На теперішній час проживає в АДРЕСА_1 . Згідно паспортного документа наявні штампи про прийняте ВГІРФО УМВС в Запорізькій області рішення № 126 про примусове видворення від 28.08.2004 року, та заборони в`їзду на територію України до 30.02.2005 року. Штамп про перетин кордону в напрямку виїзду відсутній. Метревелі Іраклі самостійно не вжив заходів щодо виїзду за межі України, ухилився від виконання рішення про його примусове повернення.

З метою встановлення законності перебування в Україні позивача відповідачем проведено перевірку за обліками УДМС у Запорізькій області, з використанням бази даних відомчої інформаційної системи ДМС, за результатами - ОСОБА_4 не значиться, посвідками на тимчасове або постійне проживання в Україні, паспортом громадянина України не документувався; за обліками інтегрованої міжвідомчої інформаційно-комунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон (система "Аркан"), за результатами - інформація про перетинання державного кордону України громадянином ОСОБА_4 відсутня; за обліками Державного реєстру актів цивільного стану громадян, за результатами - інформація про народження особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, тощо відсутня.

Інших документів, що б могли встановити особу іноземцем не надано.

Через відсутність у Відповідача діючого паспортного документа, та відсутність інформації про особу Відповідача під час прийняття рішення про видворення, посадовими особами Комунарського відділу у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області складено Довідку про особу із фотокарткою на підставі особистих пояснень Відповідача та наданих ним документів: 1) недійсний паспортний документ; 2) письмове пояснення Відповідача. Довідка складена на ім`я громадянина Грузії ОСОБА_1 .

Впродовж тимчасового перебування на території України, ОСОБА_1 за межі України не виїжджав, до ДМС із заявами щодо легалізації свого проживання в Україні, продовження строку перебування на території країни не звертався. Законні підстави для подальшого перебування в Україні у іноземця відсутні. Дозволений строк перебування на території України у громадянина Грузії ОСОБА_1 закінчився 29.01.2004 році, з цього часу громадянин ОСОБА_1 перебуває на території України незаконно, ухиляється від виїзду з України до країни походження або третьої країни після закінчення встановленого терміну перебування в Україні.

Громадянин Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , тривалий час проживає в Україні без належних на те законних підстав, не має дійсного паспортного документа, або документа, який дає право на виїзд з України, відсутні документи на право проживання в Україні. Він не може бути офіційно працевлаштований, та мати законного, постійного джерела доходів згідно чинного законодавства, не зможе забезпечувати власні потреби. Також він не надав доказів, які б підтверджували б обставини, настання яких передбачає застосування положень часини першою статті 31 Закону №3773-VI, отже не має жодної з обставин, на підставі яких, відповідно до вказаної статті він не може бути примусово видворений за межі України.

За порушення строків перебування на території України та у зв`язку з відсутністю у громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспортного документа, або документа, який дає право на виїзд з України, 19.03.2024 Комунарським відділом у місті Запоріжжі УДМС у Запорізькій області прийнято рішення про примусове видворення з України громадянина Грузії ОСОБА_1 .

В рішенні від 19.03.2024 року зазначено, що «…рішення може бути оскаржено в порядку, передбаченого законом. Мені, громадянину ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 АДРЕСА_1 повідомлено, що за порушення законодавства України про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, стосовно мене прийнято рішення про моє примусове видворення з України та роз`яснення порядок оскарження цього рішення.»

Наміру оскаржити рішення іноземець не висловив. Відмовився від послуг перекладача, про що зазначив власним підписом.

Щодо доводів позивача, що рішення прийнято відносно громадянина Грузії ОСОБА_1 , а за останні півроку ним повідомлено, що він є громадянином російської федерації ОСОБА_2 , а тому його не можна видворити до Грузії, оскільки він має інше громадянство. Слід зазначити, що Закон №3773, а також оскаржуване рішення не містить відомостей щодо повернення іноземця до Грузії. В рішенні зазначено примусово видворити з України.

20 березня 2024 Рішенням Комунарського районного суду м. Запоріжжя у справі №333/2558/24 (провадження № 2-а/333/66/24) вирішено: затримати громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , та помістити його до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, з метою ідентифікації та забезпечення видворення за межі території України терміном на шість місяців, тобто до 20 вересня 2024 року. На виконання рішення суду по справі № 333/2558/24 відповідач був поміщений до ДУ «Миколаївський пункт тимчасового перебування в Україні ДМС України».

Про те, вже під час перегляду справи № 333/2558/24 в апеляційній інстанції відповідач повідомив, що він громадянин російської федерації ОСОБА_2 .

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 21 травня 2024 змінено резолютивну частину рішення, виклавши її в наступній редакції: Затримати громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_6 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , (громадянина Російської Федерації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ) та помістити до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України терміном на шість місяців, тобто до 20 вересня 2024 року».

Вже згодом, під час здійснення заходів ідентифікації особи, 18.10.2024 згідно листа Консульської служби Посольства Грузії в Україні остаточно Служба з питань громадянства та міграції Агенства з розвитку державних сервісів Міністерства юстиції Грузії, остаточно спростували належність паспорта на ім`я ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особі, що затримана, а також встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 вважається померлим від 22 серпня 2018 року. Третім апеляційним адміністративним судом у справі 333/8005/24 від 27.11.2024 року постановив, продовжити строк затримання та перебування в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, громадянина Грузії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (громадянин рф ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ) терміном на шість місяців, тобто до 20 березня 2025 року. Апеляційний суд у справі №333/8005/24 дійшов висновку, що факт належності відповідача до громадянства рф ймовірним, оскільки він не підтверджений належними доказами.

В судове засідання учасники не з`явились, надали заяви про розгляд справи без їх участі. Позивач не побажав приймати участь в судовому засіданні в режимі відео конференції.

Дослідивши письмові докази, суд прийшов до таких висновків.

Судом встановлено, що 19.03.2024 року головним спеціалістом Комунарського відділу у місті Запоріжжі УДМС у Запорізькій області ухвалено рішення №1 про примусове видворення з України громадянина Республіки Грузія ОСОБА_1 . Рішення мотивоване тим, що 16.03.2024 працівниками УМП ГУНП в Запорізькій області під час проведення профілактичних заходів на території м. Запоріжжя, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Приватна, буд. 52А був виявлений громадянин Республіки Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , та запрошений до Комунарського відділу у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області для з`ясування законності його перебування в Україні. В ході здійснення перевірки законності перебування в Україні громадянина Республіки Грузія ОСОБА_1 ( ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , було встановлено, що він прибув в Україну 30.10.2003 через КПП "Тополі" по паспортному документу НОМЕР_5 виданому 28.11.2001, терміном дії до 28.11.2006, в особистих справах. В наявності у гр. Республіки ОСОБА_7 є паспорт громадянина Грузії НОМЕР_2 , від 28.11.2001 терміном дії до 28.11.2006. З пояснень ОСОБА_4 з`ясовано, що заходів щодо отримання паспорта громадянина Грузії для виїзду за кордон або документа, який дає право на виїзд не здійснював, до посольства Грузії в Україні з цього питання не звертався, також додав, що офіційно не працевлаштований та достатнього фінансового забезпечення в Україні не має. З метою встановлення законності перебування в Україні громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , Комунарським відділом у місті Запоріжжі УДМС у Запорізькій області проведено перевірку за наступними обліками: - за обліками УДМС у Запорізькій області, з використанням бази даних відомчої інформаційної системи ДМС, за результатами - ОСОБА_4 не значиться, посвідками на тимчасове або постійне проживання в Україні, паспортом громадянина України не документувався; - за обліками інтегрованої міжвідомчої інформаційно-комунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон (система "Аркан"), за результатами - інформація про перетинання державного кордону України громадянином ОСОБА_4 відсутня; - за обліками Державного реєстру актів цивільного стану громадян, за результатами - інформація про народження особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, тощо відсутня.

Впродовж тимчасового перебування на території України, громадянин Республіки Грузія ОСОБА_1 , до ДМС із заявами щодо легалізації свого проживання в Україні, продовження строку перебування на території країни не звертався. Дозволений строк перебування на території України у громадянина Республіки Грузія ОСОБА_1 закінчився у 2004 році, з цього часу він перебуває на території України незаконно, ухиляється від виїзду з України до країни походження або третьої країни після закінчення встановленого терміну перебування в Україні.

Громадянин ОСОБА_1 тривалий час проживає в Україні без належних на те законних підстав, не має дійсного паспортного документа, або документа, який дає право на виїзд з України, відсутні документи на право проживання в Україні. Він не може бути офіційно працевлаштований, та мати завдати істотної шкоди законного, постійного джерела доходів згідно чинного законодавства, не зможе забезпечувати власні потреби, через що, з метою отримання грошових коштів, може вчиняти злочини проти власності, чим завдати істотної шкоди охоронюваним інтересам держави та окремих громадян.

Згідно листа №60/33462 від 18.10.2024 Посольства Грузії, ідентифікаційні дані громадянина Грузії ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 зазначені в паспорті громадянина Грузії № НОМЕР_1 видані МВС Грузії 28.11.2001 ідентичні. Фотозображення на копії паспорту не відповідає даним, що містяться в базі даних.

Згідно листа №60/18797 від 11.06.2024 Посольства Грузії громадянин ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 вважається померлим від ІНФОРМАЦІЯ_6.

19.03.2024 Комунарським відділом у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області за порушення законодавства про правовий статус іноземців та осіб без громадянства громадянин Республіки Грузія ОСОБА_1 був притягнутий до адміністративної відповідальності вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 203 КУпАП України.

19.03.2024 начальником Комунарського відділу у м. Запоріжжі УДМС у Запорізькій області була винесена постанова про накладення адміністративного стягнення у розмірі 3400 грн.

19.03.2024 за вих. №356/9/01-2024 Управління міграційної поліції ГУ НП в Запорізькій області звернулось до начальника Комунарського відділу у м. Запоріжжя УДМС в Запорізькій області із поданням про прийняття рішення про примусове видворення за межі України громадянина Грузії ОСОБА_5 .

Згідно листа №4877.5.436-24 від 04.04.2024 ДУ «Миколаївський пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, ДМС» 04.04.2024 року громадянин Грузії ОСОБА_1 надав адміністрації Миколаївського ПТПІ копію свідоцтва про народження серії НОМЕР_3 та копію військового квитка НОМЕР_4 на ім`я ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 .

На момент скоєння громадянином Республіки Грузія ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, правила перебування іноземних громадян на території України визначались постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.1995 № 1074 "Про Правила в`їзду іноземців та осіб без громадянства в Україну, їх виїзду з України і транзитного проїзду через її територію".

Відповідно до вимог пункту 19 ПКМУ від 29.12.1995 №1074, іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну на законній підставі, можуть тимчасово перебувати на території країни за паспортним документом, зареєстрованим у порядку, встановленому цими Правилами. Паспортний документ подається іноземцем та особою без громадянства для реєстрації у пункті пропуску через державний кордон посадовій особі Державної прикордонної служби. Реєстрація проводиться на період короткотермінового перебування для іноземців, та осіб без громадянства з держав з візовим порядком в`їзду на період дії візи, але не більш як 90 днів протягом 180 днів з дати першого в`їзду, якщо інший термін не визначено міжнародними угодами; для іноземців та осіб без громадянства з держав з безвізовим порядком в`їзду на термін не більш як 90 днів протягом 180 днів з дати першого в`їзду, якщо інший термін не визначено міжнародними угодами. Іноземці та особи без громадянства можуть звільнятися від реєстрації паспортного документа на підставі відповідного міжнародного договору України на умовах взаємності.

На даний час термін перебування громадян держав з безвізовим порядком в`їзду на території України визначено пунктом 1 Наказу МВС України від 20.07.2015 №884 «про затвердження Порядку обчислення строку тимчасового перебування в Україні іноземців, які є громадянами держав з безвізовим порядком в`їзду», яким передбачено, що громадяни держав з безвізовим порядком в`їзду можуть тимчасово перебувати на території України не більше ніж 90 днів протягом 180 днів, якщо інший строк не визначено міжнародними договорами України.

Згідно ч.ч. 1, 4, 8 ст. 26 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» від 22.09.2011 № 3773-VI (далі - Закон № 3773-VI) іноземець або особа без громадянства можуть бути примусово повернуті в країну походження або третю країну, якщо їх дії порушують законодавство України з прикордонних питань про правовий статус іноземців та осіб без громадянства або суперечать інтересам забезпечення національної безпеки України чи охорони громадського порядку, або якщо це необхідно для охорони здоров`я, захисту прав і законних інтересів громадян України за рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, органу Служби безпеки України або органу охорони державного кордону. У рішенні про примусове повернення зазначається строк, протягом якого іноземець або особа без громадянства повинні виїхати з України. Зазначений строк не повинен перевищувати 30 днів з дня прийняття рішення.

Примусове повернення не застосовується до іноземців та осіб без громадянства, які не досягли 18-річного віку, до іноземців та осіб без громадянства, на яких поширюється дія Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту", а так само не може бути застосовано до осіб, які не мають документів, що посвідчують особу та дають право на виїзд з України (такі іноземці та особи без громадянства затримуються у встановленому законом порядку з метою ідентифікації, документування та забезпечення передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію або примусового видворення відповідно до цього Закону).

У відповідності до ч.ч. 1, 8 ст. 30 Закону № 3773-VI центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальні органи та територіальні підрозділи, органи охорони державного кордону або органи Служби безпеки України можуть приймати рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, якщо такі особи затримані за незаконне перетинання (спробу незаконного перетинання) державного кордону України або є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятиметься від виконання рішення про примусове повернення, або якщо така особа не виконала у встановлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення, а також в інших передбачених законом випадках.

Положення цієї статті не застосовуються до іноземців та осіб без громадянства, на яких поширюється дія Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

Згідно зі ст. 31 Закону України № 3773-VI іноземець або особа без громадянства не можуть бути примусово повернуті чи примусово видворені або видані чи передані до країн: де їх життю або свободі загрожуватиме небезпека за ознаками раси, віросповідання, національності, громадянства (підданства), належності до певної соціальної групи або політичних переконань; де їм загрожує смертна кара або страта, катування, жорстоке, нелюдське або таке, що принижує гідність, поводження чи покарання; де їх життю або здоров`ю, безпеці або свободі загрожує небезпека внаслідок загальнопоширеного насильства в ситуаціях міжнародного або внутрішнього збройного конфлікту чи систематичного порушення прав людини, або природного чи техногенного лиха, або відсутності медичного лікування чи догляду, який забезпечує життя; де їм загрожує видворення або примусове повернення до країн, де можуть виникнути зазначені випадки.

Рішенням Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 20 березня 2024 року по справі 333/2558/24 позов Комунарського відділу у місті Запоріжжі управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області задоволено, затримано громадянина Грузії ОСОБА_1 ( ОСОБА_6 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , (громадянина Російської Федерації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ) та поміщено його до Миколаївського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України терміном на шість місяців, тобто до 20 вересня 2024 року.

Комунарський відділ у м. Запоріжжі Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області 13.09.2024 року звернувся до Комунарського районного суду м.Запоріжжя з адміністративним позовом до ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) про продовження строку затримання та перебування в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, на 6 місяців з метою його ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України (справа №333/8005/24). Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 27.11.2024 позов задоволено, продовжено строк затримання та перебування в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, громадянина Грузії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (громадянин рф ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ) терміном на шість місяців, до 20 березня 2025 року. В постанові зазначено, що у відповідача по справі відсутні будь-які документи, що надавали би йому право на проживання в Україні, та отримання інформації з країни громадянської належності відповідача з метою ідентифікації та подальшого оформлення документів, необхідних для його виїзду, є неможливим. Апеляційний суд вважає факт належності відповідача до громадянства рф ймовірним, оскільки він не підтверджений належними доказами. Особа відповідача не ідентифікована позивачем, належність його до громадянства будь-якої країни не підтверджена, відповідач не має документу, що дає право на виїзд з України.

Як вбачається з матеріалів справи, у позивача відсутні документи, які б надавали право законно перебувати на території України, взагалі відсутній документ, що посвідчує особу та дає право на виїзд з України, тому до нього не може бути застосовано положення частини восьмої статті 26 ЗУ «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» про примусове повернення. Крім того, суд враховує, що ОСОБА_1 чи (громадянин рф ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ) на особистому рахунку коштів не має, законних джерел доходу в Україні не має, не працевлаштований. Станом на час прийняття рішення про примусове видворення позивач не звертався із заявою визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту.

У суду відсутні відомості, що позивач був позбавлений можливості звернутися до компетентних органів для з`ясування його статусу та отримання документів, а також щодо можливої загрози життю позивача, безпеці чи свободі в країні походження.

Відповідно до ч. 13 ст. 289 КАС України умовами, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи, є: відсутність співпраці з боку іноземця або особи без громадянства під час процедури його (її) ідентифікації; неодержання інформації з країни громадянської належності іноземця або країни походження особи без громадянства чи документів, необхідних для ідентифікації особи.

Враховуючи, що станом на день подання позовної заяви відсутня інформація з країни громадянської належності позивача, відсутні документи, необхідні для його ідентифікації, та які б надали право позивача на перетин кордону, а сам позивач не проявляє ініціативу та не звертається до будь-яких компетентних органів щодо повернення в країну походження, що свідчить про відсутність співпраці з його сторони для виконання рішення суду, суд приходить до висновку для відсутність підстав для скасування рішення про примусове видворення з України позивача.

Керуючись статтями 2, 5, 19, 25, 90, 168, 246, 258, 293 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

у х в а л и в :

Адміністративний позов громадянина Грузії ОСОБА_1 (громадянина російської федерації ОСОБА_2 ) до Комунарського відділу у місті Запоріжжя Управління ДМС України в Запорізькій області про скасування рішення про примусове видворення з України - залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Л.О. Варнавська

СудКомунарський районний суд м.Запоріжжя
Дата ухвалення рішення05.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123812792
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —333/10301/24

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 05.12.2024

Адміністративне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Варнавська Л. О.

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Варнавська Л. О.

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Варнавська Л. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні