Ухвала
від 17.12.2024 по справі 905/291/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

17.12.2024р. Справа №905/291/23

Розглянувши матеріали заяви Одеської митниці, м.Одеса

про визнання грошових вимог кредитора до боржника у справі №905/291/23

за заявою Акціонерного товариства ОТП Банк, м.Київ

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Костянтинівський завод металургійного обладнання, м.Костянтинівка (ЄДРПОУ 25599771)

про банкрутство

Суддя Левшина Г.В.

при секретарі судового засідання Ревенко Д.С.

В засіданні суду в режимі відеоконференції брали участь: арбітражний керуючий - Козирицький А.С., представник боржника - Корсун Р.А., представник Одеської митниці Соколовська А.О.

23.08.2023р. до господарського суду Донецької області звернулось Акціонерне товариство ОТП Банк із заявою №73-1-3/901 від 17.08.2023р. до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю Костянтинівський завод металургійного обладнання, м.Костянтинівка (ЄДРПОУ 25599771), про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Згідно з ухвалою суду від 26.09.2023р. прийнято до розгляду заяву Акціонерного товариства ОТП Банк, м.Київ про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Костянтинівський завод металургійного обладнання, м.Костянтинівка; проведення підготовчого засідання призначено на 16.10.2023 року о 13:00 год.; боржнику до дати підготовчого засідання запропоновано надати до суду відзив на заяву про відкриття провадження у справі із доданням відповідних доказів, складений відповідно до ст.36 Кодексу України з процедур банкрутства та з урахуванням п.6 ст.39 цього Кодексу, а також доказів направлення заявнику копії відзиву; зобов`язано заявника надати суду документально підтвердженні відомості погашення кредиторської заборгованості боржником (у разі наявності), а також додаткові відомості (за їх наявності), необхідні для вирішення питання про відкриття провадження у справі про банкрутство; встановлено заборону власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника та боржнику приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби.

Ухвалою суду від 17.10.2023р. відкрито провадження у справі №905/291/23 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Костянтинівський завод металургійного обладнання; визнано розмір вимог ініціюючого кредитора Акціонерного товариства ОТП Банк в сумі 48758347,09 грн., а також судового збору в сумі 24810,00 грн.; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю Костянтинівський завод металургійного обладнання; введено процедуру розпорядження майном боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Костянтинівський завод металургійного обладнання строком на сто сімдесят календарних днів; призначено розпорядником майна Товариства з обмеженою відповідальністю Костянтинівський завод металургійного обладнання арбітражного керуючого Козирицького Андрія Сергійовича; встановлено дату попереднього засідання суду на 21.11.2023 року о 13:30 год.

18.10.2023р. за номером 71636 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднено оголошення (повідомлення) про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Костянтинівський завод металургійного обладнання, м.Костянтинівка (ЄДРПОУ 25599771).

01.01.2024р. на адресу суду від Одеської митниці, м.Одеса надійшла заява про визнання грошових вимог кредитора до боржника на суму 1179973,18 грн.

Ухвалою суду від 19.01.2024р. прийнято до розгляду заяву Одеської митниці, м.Одеса про визнання грошових вимог кредитора до боржника на суму 1179973,18 грн.; повідомлено, що розгляд заяви відбудеться після проведення попереднього засідання господарського суду.

16.10.2024р. судом постановлено ухвалу за результатами попереднього засідання та призначено підсумкове судове засідання на 16.12.2024р. року на 13:00 год.

Ухвалою суду від 16.10.2024р. призначено заяву Одеської митниці, м.Одеса про визнання грошових вимог кредитора до боржника на суму 1179973,18 грн. до розгляду в судовому засіданні на 12.11.2024 року о 13:10 год.; запропоновано розпоряднику майна та боржнику до дати судового засідання надати суду відзив на заяву Одеської митниці, м.Одеса про визнання грошових вимог кредитора до боржника.

У судове засідання 12.11.2024р. в режимі відеоконференції з`явилися арбітражний керуючий та представник боржника; решта учасників справи не з`явилась.

Ухвалою суду від 12.11.2024р. відкладено розгляд заяви Одеської митниці, м.Одеса про визнання грошових вимог до боржника на 16.12.2024 року о 13:40 год.; запропоновано учасникам справи надати суду в строк до 29.11.2024р. всі письмові пояснення та докази на підтвердження/спростування кредиторських вимог Одеської митниці, м.Одеса.

У судове засідання 16.12.2024р. в режимі відеоконференції з`явилися арбітражний керуючий, представники боржника та заявника; решта учасників справи не з`явилась.

Протокольною ухвалою суду від 16.12.2024р. відкладено розгляд заяви Одеської митниці, м.Одеса про визнання грошових вимог до боржника на 17.12.2024 року о 12:00 год.

16.12.2024р. через підсистему «Електронний суд» від Одеської митниці надійшла заява, за змістом якої заявник просить врахувати при розгляді даної справи висновки Східного апеляційного господарського суду, викладені у постанові від 04.12.2024р. по справі №922/1909/24.

У судове засідання 17.12.2024р. в режимі відеоконференції з`явилися арбітражний керуючий, представники боржника та заявника; решта учасників справи не з`явилась.

Розглянувши у судовому засіданні 17.12.2024р. заяву Одеської митниці, суд зазначає наступне.

В обґрунтування поданої заяви Одеська митниця наполягає на тому, що ТОВ КЗМО має заборгованість зі сплати митних платежів у сумі 1179973,18 грн.

Боржник у відзиві на заяву Одеської митниці визнає заявлені грошові вимоги у повному обсязі.

Розпорядник майна за змістом повідомлення №02-39/2572 від 16.01.2024р. про результати розгляду грошових вимог Одеської митниці наполягав на тому, що наразі відсутні підстави для визнання заявлених вимог у зв`язку із тим, що останні є поточними.

З наданих заявником документів вбачається, що ТОВ КЗМО впродовж 2022 року здійснено поставки товарів, ввезених на митну територію України в зоні діяльності Одеської митниці, які оформлені за митними деклараціями від 02.05.2022р. №UA500420/2022/000713, від 04.05.2022р. №UA500420/2022/000740 та від 04.05.2022р. №UA500420/2022/000741.

Частиною 5 статті 265 Митного кодексу України передбачено, що декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч.ч.1, 2, 8 ст.257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі і відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту); відомості про товари; відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу; інші передбачені законодавством відомості.

Відповідно до п.3 Постанови Кабінету міністрів України від 9 березня 2022р. №236 «Деякі питання митного оформлення окремих товарів, що ввозяться на митну територію України у період дії воєнного стану» (в редакціях на дату подання митних декларацій) (далі Постанова №236) Державна митна служба чи визначений нею митний орган можуть здійснювати відстрочення сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товарів за переліком згідно з додатком до цієї постанови на підставі письмової заяви платника податків, поданої одночасно з митною декларацією. У відповідності до положень статей 257, 266 Митного кодексу України митне оформлення товарів здійснено на підставі митних декларацій, до яких декларантом самостійно внесені, серед іншого, відомості про нарахування митних та інших платежів, суми митних платежів, щодо незастосування пільг зі сплати митних платежів, способу і особливостей нарахування та сплати митних платежів.

10 березня 2022 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 09 березня 2022 року №236 «Деякі питання митного оформлення окремих товарів, що ввозяться на митну територію України у період дії воєнного стану» (далі Постанова в редакції, що діяла на час спірного митного оформлення товарів).

Відповідно до пункту 1 Постанови установлено, що на період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64 «Про введення воєнного стану в Україні» під час ввезення на митну територію України товарів, їх декларування та митне оформлення відповідно до митного режиму імпорту може здійснюватися шляхом подання попередньої митної декларації, яка містить всю необхідну інформацію для випуску товарів, без пред`явлення таких товарів митному органу відповідно до частини п`ятої статті 259 Митного кодексу України, або за місцем перетину митного кордону України шляхом подання митної декларації, заповненої у звичайному порядку, або в будь-якому митному органі в установленому законодавством порядку.

Митне оформлення товарів, зазначених у пункті 1 цієї постанови, здійснюється без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності (крім державного експортного контролю).

Пунктом 3 цієї Постанови було визначено, що Державна митна служба чи визначений нею митний орган можуть здійснювати відстрочення сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товарів за переліком згідно з додатком до цієї постанови на підставі письмової заяви платника податків, поданої одночасно з митною декларацією.

Зокрема, Перелік товарів, під час ввезення яких на митну територію України надається відстрочення сплати митних платежів містить:

1. Лікарські засоби, дозволені для виробництва і застосування в Україні та внесені до Державного реєстру лікарських засобів.

2. Медичні вироби, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, і дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію та застосування в України.

3. Продукти харчування.

4. Товари, визначені списком товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю, згідно з додатком до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р. №1807.

5. Товари критичного імпорту, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2022р. №153 «Про перелік товарів критичного імпорту».

Пунктом 4 Постанови передбачено, що внесення змін до оформленої митної декларації, пов`язаних із сплатою митних платежів, здійснюється шляхом оформлення аркуша коригування у встановленому порядку у строки, визначені законом.

Листом Державної митної служби України від 10.03.2022р. №08-1/15/7/1493 було проінформовано митниці, що відповідно до пункту 1 Постанови № 236 на період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64 «Про введення воєнного стану в Україні» під час ввезення на митну територію України товарів їх декларування та митне оформлення відповідно до митного режиму імпорту може здійснюватися шляхом подання попередньої митної декларації, яка містить всю необхідну інформацію для випуску товарів, без пред`явлення таких товарів митному органу відповідно до частини п`ятої статті 259 Митного кодексу України, або за місцем перетину митного кордону України шляхом подання митної декларації, заповненої у звичайному порядку, або в будь-якому митному органі в установленому законодавством порядку.

Пунктом 3 Постанови №236 визначено, що Держмитслужба чи визначений нею митний орган можуть здійснювати відстрочення сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товарів за переліком згідно з додатком до цієї постанови на підставі письмової заяви платника податків (форма заяви додається), поданої одночасно з митною декларацією.

Надання відстрочення сплати митних платежів здійснюється митницями, що працюють у штатному режимі.

При цьому у графі 47 митної декларації у разі надання відстрочення сплати митних платежів відповідно до Класифікатора способів розрахунку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012р. №1011, застосовується код способу розрахунку 091.

Додатком до цього листа затверджено форму заяви про надання відстрочення сплати митних платежів «Деякі питання митного оформлення окремих товарів, що ввозяться на митну територію України у період дії воєнного стану», у якій визначено термін сплати відстрочених митних платежів, а саме: протягом трьох місяців після закінчення або припинення воєнного стану.

Боржник скористався своїм правом, визначеним зазначеною постановою та під час ввезення на митну територію України товарів подав письмову заяву щодо відстрочення сплати митних платежів.

Так, на підставі письмової заяви Генерального директора ТОВ КЗМО Рожкова Євгена від 29.04.2022р. №б/н при митному оформленні товарів за МД від 02.05.2022р. №UA500420/2022/000713 платнику податків - Товариству з обмеженою відповідальністю «КЗМО» (код ЄДРПОУ 25599771) надано відстрочення сплати митних платежів, а саме з ПДВ на суму 397763,73 грн.

На підставі письмової заяви Генерального директора ТОВ КЗМО Рожкова Євгена від 03.05.2022р. №б/н при митному оформленні товарів за МД від 04.05.2022р. №UA500420/2022/000740 платнику податків - Товариству з обмеженою відповідальністю «КЗМО» (код ЄДРПОУ 25599771) надано відстрочення сплати митних платежів, а саме з ПДВ на суму 390525,48 грн.

На підставі письмової заяви Генерального директора ТОВ КЗМО Рожкова Євгена від 03.05.2022р. №б/н при митному оформленні товарів за МД від 04.05.2022р. №UA500420/2022/000741 платнику податків - Товариству з обмеженою відповідальністю «КЗМО» (код ЄДРПОУ 25599771) надано відстрочення сплати митних платежів, а саме з ПДВ на суму 391683,97 грн.

Кожна із зазначених заяв засвідчує зобов`язання ТОВ КЗМО протягом трьох місяців після закінчення або припинення воєнного стану у встановленому порядку сплатити належні суми митних платежів шляхом оформлення аркуша коригування.

Застосування відстрочки зі сплати податку на додану вартість підтверджується вищезазначеними заявами Товариства з обмеженою відповідальністю «КЗМО», яке відповідно до гр.9 митних декларацій є особою відповідальною за фінансове врегулювання, а також гр.47 вказаних декларацій, де проставлено код способу розрахунку «91».

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що матеріали справи містять належні докази надання митним органом боржнику відстрочення сплати митних платежів на загальну суму 1179973,18 грн. протягом трьох місяців після закінчення або припинення воєнного стану.

Вищенаведені обставини, на думку розпорядника майна, свідчать про те, що строк виконання відповідного обов`язку зі спати митних платежів є таким, що наразі не настав.

Поряд із цим, суд не погоджується з доводами розпорядника майна, зважаючи на наступні законодавчі приписи.

Відповідно до частини першої ст. 271 Митного кодексу України, мито - це загальнодержавний податок, встановлений Податковим кодексом України та цим Кодексом, який нараховується та сплачується відповідно до цього Кодексу, законів України та міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

За змістом п.36.1 ст.36 ПК України податковий обов`язок включає в себе обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ПК України, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими ПК України та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку (п.37.2 ст.37 ПК України).

Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

У відповідності до ст.278 Митного кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань із сплати мита у разі ввезення товарів на митну територію України чи вивезення товарів з митної території України є дата подання митному органу митної декларації для митного оформлення або дата нарахування такого податкового зобов`язання митним органом у випадках, визначених цим Кодексом та законами України.

Пунктом 1 частини першої ст.289 Митного кодексу України унормовано обов`язок із сплати митних платежів виникає у разі ввезення товарів на митну територію України - з моменту фактичного ввезення цих товарів на митну територію України.

Відповідно до частини першої ст.297 Митного кодексу України у разі ввезення товарів на митну територію України суми митних платежів, нараховані декларантом (уповноваженою ним особою) або митним органом, підлягають сплаті до Державного бюджету України платником податків до або на день подання митному органу митної декларації для митного оформлення, крім випадків, якщо відповідно до цього Кодексу товари ввозяться на митну територію України із звільненням від оподаткування митними платежами або випускаються у відповідний митний режим за спрощеною декларацією в межах спрощень, наданих підприємству.

Частиною першою ст.304 Митного кодексу України передбачено, що за наявності обставин, що свідчать про існування загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, на підставі письмової заяви платника податків центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, чи визначений ним митний орган згідно із Податковим кодексом України можуть відстрочити або розстрочити сплату митних платежів.

Відповідно до п.100.2 ст.100 ПКУ, платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов`язань або податкового боргу. Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань, вважається таким, що узгодив суму такого грошового зобов`язання.

Матеріалами справи підтверджується, що згідно із заявами, наданими під час здійснення митного оформлення, боржником було надано зобов`язання протягом трьох місяців після закінчення або припинення воєнного стану у встановленому порядку сплатити належні суми митних платежів шляхом оформлення аркуша коригування.

Поряд із цим, саме зобов`язання щодо сплати зобов`язань у відповідності до вищезазначених приписів Митного кодексу України виникли з дати подання митному органу митної декларації для митного оформлення або з дати нарахування такого податкового зобов`язання митним органом у випадках, визначених цим Кодексом та законами України.

З огляду на те, що спірне митне оформлення мало місце ще в 2022р., а провадження у справі про банкрутство ТОВ «КЗМО» відкрито ухвалою суду від 17.10.2023р., то суд акцентує увагу на тому, що грошові вимоги Одеської митниці виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство.

Практикою Верховного Суду наголошено, що при визначенні статусу кредиторських вимог у справі про банкрутство має враховуватися насамперед момент виникнення вимоги, а не строк її виконання, відтак вимоги кредиторів, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство, є конкурсними незалежно від строку виконання грошових зобов`язань боржника.

Враховуючи вищенаведені обставини в сукупності, суд дійшов висновку що кредиторські вимоги Одеської митниці до ТОВ «КЗМО» підлягають визнанню у загальному розмірі 1179973,18 грн. (третя черга).

Також підлягають внесенню до реєстру вимог кредиторів, витрати кредитора, понесені при сплаті судового збору за подання кредиторської заяви у розмірі 5368,00 грн. (перша черга).

Керуючись ст.ст.2, 9, 45 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст.234, 235, 256 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

УХВАЛИВ:

Визнати вимоги Одеської митниці, що підлягають внесенню до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «Костянтинівський завод металургійного обладнання», без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів, на суму 5368,00 грн. - перша черга, 1179973,18 грн. - третя черга.

Розпоряднику майна включити вимоги Одеської митниці до реєстру вимог кредиторів.

В судовому засіданні 17.12.2024р. оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Повний текст ухвали підписано 17.12.2024р.

Ухвала набирає чинності у строк та порядку, визначеному ст.9 Кодексу України з процедур банкрутства.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду.

Суддя Г.В. Левшина

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення17.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123817444
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —905/291/23

Ухвала від 17.12.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Васьковський О.В.

Ухвала від 17.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Ганна Валеріївна

Ухвала від 17.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Ганна Валеріївна

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Ганна Валеріївна

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Ганна Валеріївна

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Ганна Валеріївна

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Ганна Валеріївна

Ухвала від 13.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Ганна Валеріївна

Ухвала від 13.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Ганна Валеріївна

Ухвала від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Левшина Ганна Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні