Ухвала
від 17.12.2024 по справі 420/24072/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/24072/23

УХВАЛА

17 грудня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Білостоцького О.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Одеської митниці про прийняття звіту про виконання судового рішення в адміністративній справі №420/24072/23, -

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Приватного акціонерного товариства «Іллічівськзовніштранс» до Одеської митниці про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17.04.2024 року по справі №420/24072/23 адміністративний позов Приватного акціонерного товариства «Іллічівськзовніштранс» було задоволено частково.

Визнано протиправними дії Одеської митниці з відмови у наданні дозволу ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» за заявою №0703-01 від 07.03.2023 року на поміщення товарів «Прийомо-передавальні базові станції XW6408-18» у митний режим відмови на користь держави.

Визнано протиправним та скасовано наказ Одеської митниці №331 від 31.07.2023 року «Про скасування дозволу на відкриття та експлуатацію митного складу», відповідно до якого було анульовано дозвіл №M/0048/V/03 на відкриття та експлуатацію митного складу, наданий ПрАТ «Іллічівськзовніштранс».

Зобов`язано Одеську митницю повторно розглянути заяву Приватного акціонерного товариства «Іллічівськзовніштранс» №0703-01 від 07.03.2023 року про надання дозволу ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» на поміщення товарів «Прийомо-передавальні базові станції XW6408-18» у митний режим відмови на користь держави та прийняти відповідне рішення у відповідності із процедурою, передбаченою чинним законодавством, та з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Зазначене судове рішення набрало законної сили 28.05.2024 року.

29.05.2024 року Одеським окружним адміністративним судом по справі №420/24072/23 було видано виконавчий лист.

Ухвалою суду від 13.09.2024 року було зобов`язано Одеську митницю подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 17.04.2024 року по справі №420/24072/23 у 30-денний строк з моменту отримання копії ухвали суду.

Не погоджуючись із вищевказаною ухвалою, Одеська митниці оскаржила її до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2024 року по справі №420/24072/23 апеляційну скаргу Одеської митниці було залишено без задоволення, а ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 13.09.2024 року залишено без змін.

Ухвалою суду від 28.11.2024 року було відмовлено у задоволенні клопотання представника Одеської митниці про прийняття звіту про виконання судового рішення від 17.04.2024 року по справі №420/24072/23, а також було зобов`язано Одеську митницю подати до суду звіт про виконання судового рішення від 17.04.2024 року по справі №420/24072/23 у 30-денний строк з моменту отримання копії ухвали суду.

13.12.2024 року до суду від представника Одеської митниці надійшов звіт про виконання судового рішення від 17.04.2024 року по справі №420/24072/23, в обґрунтування якого представник митного органу зазначив, що на виконання рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17.04.2024 по справі №420/24072/23 було видано:

- наказ Одеської митниці від 03.06.2024 № 341, яким скасовано наказ Одеської митниці від 31.07.2023 №331 «Про скасування дозволу на відкриття та експлуатацію митного складу»;

- наказ Одеської митниці від 27.06.2024 № 394 «Про утворення робочої групи» (далі наказ №394), яким утворено робочу групу Одеської митниці з розгляду питання доцільності та законності поміщення товару «Приймально-передавальні базові станції XW6408-18», які перебувають на митному складі ПрАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІТРАНС» у митний режим «відмова на користь держави» на підставі заяви ПрАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІШТРАНС» №0703-01 від 07.03.2023 (далі - Робоча група), та з метою здійснення огляду товару «Приймально-передавальні базові станції XW6408-18».

Враховуючи вищевказане, за результатами повторного розгляду заяви ПрАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІШТРАНС» №0703-01, робочою групою 11.11.2024 року було підготовлено відповідний висновок, який поданий на розгляд керівництву Одеської митниці. Листом від 05.12.2024 року №7.10-3/28-02-04/13/21383 була надана відповідь генеральному директору ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» про відмову Одеською митницею у надані дозволу на поміщення товарів у митний режим відмови на користь держави. Таким чином, на думку митного органу, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17.04.2024 у справі №420/24072/23 виконано у повному обсязі.

Статтею 129-1 Конституції України визначено, що судові рішення є обов`язковими до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно з ч. 1 ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяву Одеської митниці про надання звіту про виконання судового рішення від 17.04.2024 року в адміністративній справі №420/24072/23, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17.04.2024 року по справі №420/24072/23 адміністративний позов Приватного акціонерного товариства «Іллічівськзовніштранс» було задоволено частково.

Визнано протиправними дії Одеської митниці з відмови у наданні дозволу ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» за заявою №0703-01 від 07.03.2023 року на поміщення товарів «Прийомо-передавальні базові станції XW6408-18» у митний режим відмови на користь держави.

Визнано протиправним та скасовано наказ Одеської митниці №331 від 31.07.2023 року «Про скасування дозволу на відкриття та експлуатацію митного складу», відповідно до якого було анульовано дозвіл №M/0048/V/03 на відкриття та експлуатацію митного складу, наданий ПрАТ «Іллічівськзовніштранс».

Зобов`язано Одеську митницю повторно розглянути заяву Приватного акціонерного товариства «Іллічівськзовніштранс» №0703-01 від 07.03.2023 року про надання дозволу ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» на поміщення товарів «Прийомо-передавальні базові станції XW6408-18» у митний режим відмови на користь держави та прийняти відповідне рішення у відповідності із процедурою, передбаченою чинним законодавством, та з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Зазначене судове рішення набрало законної сили 28.05.2024 року.

На виконання рішення суду, Одеською митницею було винесено наказ від 03.06.2024 № 341, яким скасовано наказ Одеської митниці від 31.07.2023 року №331 «Про скасування дозволу на відкриття та експлуатацію митного складу» та наказ від 27.06.2024 року №394 «Про утворення робочої групи», яким утворено робочу групу Одеської митниці з розгляду питання доцільності та законності поміщення товару «Приймально-передавальні базові станції XW6408-18», які перебувають на митному складі ПрАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІТРАНС» у митний режим «відмова на користь держави» на підставі заяви ПрАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІШТРАНС» №0703-01 від 07.03.2023.

На виконання наказу від 27.06.2024 року №394, робочою групою було здійснено огляд товарів, розміщених на ПрАТ «ІЛЛЧІВСЬКЗОВШШТРАНС», а також проведено їх аналіз в розрізі тих, що мають матеріальну цінність та можуть бути поміщені в митний режим відмови на користь держави. Членами Робочої групи частково візуально оглянуто товар «Приймально-передавальні базові станції XW6408-18», який зберігається на відкритій площадці митного складу 13-А на території ПрАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІШТРАНС», внаслідок чого було складено доповідну записку на ім`я в.о. Одеської митниці із пропозицією щодо надання доручення керівництву митного поста «Чорноморськ» винесення рішення митного органу щодо поміщення в митний режим відмови на користь держави - відмовивши у надані дозволу на поміщення товарів, а саме: «Прийомо-передавальні базові станції XW6408-18» у митний режим на користь держави, відповідно до вимог частини 3 статті 184 МК України, ПКМУ від 21.05.2012 року № 427.

За результатами повторного розгляду заяви ПрАТ «ІЛЛІЧІВСЬКЗОВНІШТРАНС» №0703-01, робочою групою 11.11.2024 року було підготовлено відповідний висновок, який поданий на розгляд керівництву Одеської митниці.

Листом Одеської митниці від 05.12.2024 року №7.10-3/28-02-04/13/21383 була надана відповідь генеральному директору ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» щодо відмови у надані дозволу на поміщення товарів у митний режим відмови на користь держави.

З цього приводу суд зазначає, що у рішенні від 30 червня 2009 року №16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац перший підпункту 3.2 пункту 3, абзац другий пункту 4 мотивувальної частини).

Європейський суд з прав людини у рішенні від 07 травня 2002 року у справі «Бурдов проти Росії» визначив, що у контексті статті 6 Конвенції виконання судового рішення, прийнятого будь-яким судом, має розглядатися як складова "судового розгляду".

У рішенні Європейського суду з прав людини від 19 березня 1997 року у справі «Горнсбі проти Греції» суд підкреслив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як складова частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін (п. 40).

Суд вказує, що Великою Палатою Верховного Суду було змінено підхід до застосування судового контролю, що визначений в Постанові Пленуму ВАС України від 13.03.2017 року №3 «Про огляд практики застосування адміністративними судами статті 267 КАСУ» (наразі ст. 382 КАС України).

ВАС України у вказаній Постанові Пленуму було установлено, що судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень відповідачем у справі суд може під час прийняття постанови у справі.

Разом з тим, Велика Палата дійшла висновку, що відповідні дії може бути вчинено судом також після ухвалення рішення по справі (ухвала ВП ВС від 20.06.2018 року справа №800/592/17).

Також судом, на виконання положень ч.5 ст.242 КАС України, було враховано правові висновки Верховного Суду, що викладені в Постанові від 31 жовтня 2018 року (справа №704/1547/17) відносно мети судового контролю.

Суд акцентує увагу, що судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється з метою реалізації завдань адміністративного судочинства. Суд займає активну позицію не лише під час вирішення публічно-правового спору, але й після набрання судовим рішенням законної сили.

До того ж суд звертає увагу, що встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі суд може, тобто, наділений правом, під час прийняття рішення у справі.

Такий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання рішення суду першої інстанції, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту та накладенням штрафу.

При цьому, зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 31 липня 2018 року у справі №235/7638/16-а та в ухвалі від 23 квітня 2019 року у справі №805/516/18-а.

З наданих до суду документів вбачається, що відповідачем на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17.04.2024 року по справі №420/24072/23, було повторно розглянуто заяву Приватного акціонерного товариства «Іллічівськзовніштранс» №0703-01 від 07.03.2023 року про надання дозволу ПрАТ «Іллічівськзовніштранс» на поміщення товарів «Прийомо-передавальні базові станції XW6408-18» у митний режим відмови на користь держави та прийнято рішення, що викладено в листі від 05.12.2024 року №7.10-3/28-02-04/13/21383.

За таких умов суд доходить висновку, що відповідачем були виконані дії що були визначені в зобов`язальній частині судового рішення у справі №420/24072/43, а тому суд вважає за можливе прийняти звіт Одеської митниці про виконання судового рішення у справі від 17.04.2024 року.

Керуючись приписами ст.ст. 2, 5-11, 241, 243, 248, 256, 293, 294, 295, 370, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В АЛ И В :

Клопотання представника Одеської митниці про прийняття звіту про виконання судового рішення в адміністративній справі №420/24072/23 - задовольнити.

Прийняти звіт Одеської митниці про виконання судового рішення в адміністративній справі №420/24072/23 від 17.04.2024 року.

Ухвала набуває законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 256 КАС України.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково у випадках, визначених статтею 294 КАС України. Оскарження ухвали суду, яка не передбачена статтею 294 КАС України, окремо від рішення суду не допускається.

Суддя О.В. Білостоцький

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123829288
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/24072/23

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Постанова від 07.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 13.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Рішення від 26.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні