П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/18119/24
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Гурін Д.М.
Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.
17 грудня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Шидловського В.Б.
суддів: Курка О. П. Боровицького О. А. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Яремчук Л.С,
представника позивача: Паука В.В.
представника відповідача: Давиденка В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Житомирської окружної прокуратури на ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2024 року у справі за адміністративним позовом виконувача обов`язків керівника Житомирської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Управління державного архітектурно-будівельного контролю Житомирської міської ради до ОСОБА_1 про припинення права на виконання будівельних робіт,
В С Т А Н О В И В :
До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся Виконувач обов`язків керівника Житомирської окружної прокуратури в інтересах держави, в особі Управління державного архітектурно-будівельного контролю Житомирської міської ради із позовом до ОСОБА_1 , в якому, з підстав протиправності, просить: припинити право ОСОБА_1 на виконання будівельних робіт з реконструкції торгівельного павільйону під приміщення побутового обслуговування за адресою: АДРЕСА_1 , що набуте на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ЖТ051240507484 від 15.05.2024.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 24.09.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 24.09.2024 задоволено заяву Виконувача обов`язків керівника Житомирської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Управління державного архітектурно-будівельного контролю Житомирської міської ради про забезпечення позову. Вжито заходи забезпечення позову шляхом заборони ОСОБА_1 та іншим особам вчиняти будь-які будівельні роботи на земельній ділянці кадастровий номер 1810136600:03:010:0004 до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №240/18119/24.
30.09.2024 на адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про скасування заходів забезпечення позову шляхом заборони ОСОБА_1 та іншим особам вчиняти будь-які будівельні роботи на земельній ділянці кадастровий номер 1810136600:03:010:0004 до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №240/18119/24, які вжиті згідно ухвали Житомирського окружного адміністративного суду від 24.09.2024, у зв`язку з тим, що будівельні роботи, про заборону яких просив прокурор, вже завершені (а.с.110-111).
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2024 року скасовано заходи забезпечення позову вжиті ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 24.09.2024 у справі №240/18119/24 за позовом Виконувача обов`язків керівника Житомирської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Управління державного архітектурно-будівельного контролю Житомирської міської ради до ОСОБА_1 про припинення права на виконання будівельних робіт.
Не погоджуючись з даною ухвалою суду, Житомирська окружна прокуратура подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати ухвалу суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені клопотання про скасування заходів забезпечення позову - відмовити.
В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги та просив скасувати увалу суду першої інстанції.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти доводів апеляційної скарги та просив залишити ухвалу суду першої інстанції без змін.
Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд може скасувати заходи забезпечення позову з власної ініціативи або за вмотивованим клопотанням учасника справи.
Ухвала про скасування заходів забезпечення позову або про відмову у скасуванні забезпечення позову може бути оскаржена (частина 4 статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно із частиною 7 статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України примірник ухвали про скасування заходів забезпечення позову невідкладно після набрання такою ухвалою законної сили надсилається заявнику, всім особам, яких стосуються заходи забезпечення позову і яких суд може ідентифікувати, а також державним та іншим органам, які повинні були та (або) виконували ухвалу про забезпечення позову, для здійснення ними відповідних дій щодо скасування заходів забезпечення позову.
Згідно публікації засобів масової інформації, що долученні до позову, на об`єкті здійснювалися активні будівельні роботи.
Колегія суддів зазначає, що представником відповідача до суду першої інстанції були додані Декларація про готовність об`єкта до експлуатації від 11.10.2024, витяг з реєстру будівельної діяльності та технічний паспорт, які свідчать про завершення ОСОБА_1 будівельних робіт на зазначеному об`єкті.
Відповідно до частини 2 статті 39-3 Закону України від 17 лютого 2011 року №3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" технічна інвентаризація об`єкта нерухомого майна проводиться юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, у складі яких працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт із технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" перед прийняттям в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (у тому числі після проведення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єкта будівництва, щодо якого набуто право на виконання будівельних робіт).
Згідно із частиною 1 статті 39 Закону України від 17 лютого 2011 року №3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та об`єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об`єкта до експлуатації протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Колегія суддів погоджується із тим, що виготовлена позивачем Декларація про готовність об`єкта до експлуатації від 11.10.2024 та технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна свідчать про те, що будівництво завершене.
Наведене свідчить про те, що забезпечення позову шляхом заборони виконання будівельних робіт стало неможливим через фактичне виконання та завершення будівельних робіт.
З урахуванням зазначеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для скасування вжитих заходів забезпечення позову.
З огляду на викладене, колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеному рішенні, у зв`язку з чим підстав для його скасування не вбачається.
Інші доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
За змістом частини першої статті 316 КАС суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Житомирської окружної прокуратури залишити без задоволення, а ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 18 грудня 2024 року.
Головуючий Шидловський В.Б. Судді Курко О. П. Боровицький О. А.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2024 |
Оприлюднено | 20.12.2024 |
Номер документу | 123868357 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Гурін Дмитро Миколайович
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Шидловський В.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні