Постанова
від 19.12.2024 по справі 200/3828/24
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2024 року справа №200/3828/24

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Гаврищук Т.Г., суддів: Блохіна А.А., Сіваченка І.В.,

за участю секретаря судового засідання Никифорової І.М.,

представника відповідача-1 Кательницької А.В.,

представника відповідачів-2, 3 Актамирової І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 жовтня 2024 року по справі № 200/3828/24 (суддя І інстанції Куденков К.О., повний текст рішення складено 14 жовтня 2024 року) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» до Головного управління ДПС у Київській області, Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про скасування рішень і зобов`язання вчинити певні дії, -

УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Київській області, Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України, в якому просив:

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035224/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 30.06.2023;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035223/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 31.07.2023;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035222/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 31.08.2023;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035221/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30.09.2023;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035220/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31.10.2023;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035219/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30.11.2023;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035218/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31.12.2023;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035217/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №1` від 31.01.2024;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035216/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 29.02.2024;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035215/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31.03.2024;

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №11035214/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №1 від 11.04.2023;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні ТОВ «Тар Альянс» №3 від 30.06.2023, №3 від 31.07.2023, №4 від 31.08.2023, №2 від 30.09.2023, №2 від 31.10.2023, №2 від 30.11.2023, №2 від 31.12.2023, №1 від 31.01.2024, №2 від 29.02.2024, №2 від 31.03.2024 і розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 11.04.2024 до податкової накладної №1 від 16.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 14 жовтня 2024 року позов задоволено частково.

Скасовані рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області №11035224/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 30.06.2023р., №11035223/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 31.07.2023р., №11035222/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 31.08.2023, №11035221/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30.09.2023р., №11035220/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31.10.2023р., №11035219/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30.11.2023р., №11035218/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31.12.2023р., №11035217/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 31.01.2024р., №11035216/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 29.02.2024р., №11035215/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31.03.2024р., №11035214/33853132 від 10.05.2024 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №1 від 11.04.2023р..

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні ТОВ «Тар Альянс» №3 від 30.06.2023, №3 від 31.07.2023, №4 від 31.08.2023, №2 від 30.09.2023, №2 від 31.10.2023, №2 від 30.11.2023, №2 від 31.12.2023, №1 від 31.01.2024, №2 від 29.02.2024, №2 від 31.03.2024 і розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 11.04.2024 до податкової накладної №1 від 16.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В іншій частині позовних вимог - відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням, Головним управління ДПС у Київській області подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення про відмову у задоволені позовних вимог.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Вважає, що дії з зупинення реєстрації спірних податкових накладних відповідали вимогам Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165. Враховуючи, що на вимогу податкового органу позивачем не було надано додаткових пояснень та документів, ним правомірно було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних. Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних стало ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Відповідач вважає, що судом першої інстанції не було враховано, що у платника податків при реєстрації податкових накладних виникає обов`язок щодо підтвердження податкових зобов`язань як для цілей податкового обліку товариства, так і для формування податкового кредиту за звітний період. Обов`язковими первинними документами, що підтверджують правомірність формування та подання податкової накладної є документи, які доводять факт виникнення першої з подій або дати отримання постачальником/продавцем коштів від покупця/замовника, або дати відвантаження товарів. Такі документи є обов`язковими в силу вимог закону, оскільки саме з їх наявністю законодавець пов`язує виникнення обов`язку складення та реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Окрім того, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. Відтак, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручання в дискреційні повноваження контролюючого органу.

Апеляційний суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників відповідачів, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, дійшов висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» (ідентифікаційний код: 33853132) зареєстроване як юридична особа за адресою: 84609, Донецька область, місто Горлівка, вул. Умова, будинок 1/1, і здійснює наступні види діяльності: 20.14 виробництво інших основних органічних хімічних речовин (основний); 05.10 добування кам`яного вугілля; 19.10 виробництво коксу та коксопродуктів; 46.75 оптова торгівля хімічними продуктами; 47.19 інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 49.20 вантажний залізничний транспорт; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 52.21 допоміжне обслуговування наземного транспорту; 71.12 діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.21 будівництво трубопроводів; 42.22 будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій, керівник (має повноваження вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, - Кабанченко Олена Борисівна, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 23.04.2024 № 32804614.

Позивачем складена податкова накладна від 30.06.2023р. № 3 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.06.2023 по 30.06.2023 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 92 160,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 15 360,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 14.07.2023, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 30.06.2023 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "P"=8570. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем складена податкова накладна від 31.07.2023р. № 3 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.07.2023 р по 31.07.2023 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 95 232,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 15 872,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 16.08.2023, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.07.2023 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "P"=8850 Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем складена податкова накладна від 31.08.2023р. № 4 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.08.2023 по 31.08.2023 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 95 232,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 15 872,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 15.09.2023р., з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.08.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "P"=8850. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем складена податкова накладна від 30.09.2023р. № 2 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.09.2023 р по 30.09.2023 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 92 160,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 15 360,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 13.10.2023, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 30.09.2023 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "P"=170. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем складена податкова накладна від 31.10.2023 № 2 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.10.2023 р по 31.10.2023 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 95 232,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 15 872,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 16.11.2023, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.10.2023 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "P"=170. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем складена податкова накладна від 30.11.2023 № 2 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.11.2023 р по 30.11.2023 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 92 160,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 15 360,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 05.12.2023, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 30.11.2023 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "P"=0. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем складена податкова накладна від 31.12.2023 № 2 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.12.2023 р по 31.12.2023 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 95 232,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 15 872,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 15.01.2024, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.12.2023 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "Рпоточ"=0. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем складена податкова накладна від 31.01.2024 № 1 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.01.2024 р по 31.01.2024 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 95 232,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 15 872,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 13.02.2024, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.01.2024 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "Рпоточ"=0. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем складена податкова накладна від 29.02.2024 № 2 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.02.2024 по 29.02.2024 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 89 088,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 14 848,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 16.03.2024, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 29.02.2024 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "Рпоточ"=0. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем складена податкова накладна від 31.03.2024 № 2 щодо постачання на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» товарів/послуг продавця: оренда 32 залізничних цистерн за період з 01.03.2024 р. по 31.03.2024 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 95 232,00 грн, загальну суму податку на додану вартість 15 872,00 грн..

Позивач отримав квитанцію від 10.04.2024, з якої випливає, що вказану податкову накладну доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.03.2024 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "Рпоточ"=0. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також позивачем складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 11.04.2024 № 1 до податкової накладної від 16.08.2021 № 1, в якому зазначено, що сума коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту складає -55 073,60 грн, усього підлягають коригуванню обсяги постачання без урахування податку на додану вартість, що оподатковуються за основною ставкою (код ставки 20) на суму -275 368,00 грн..

ТОВ «Тар Альянс» складено повідомлення від 23.04.2024 № 79 до Головного управління ДПС у Донецькій області про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної від 30.06.2023 № 3, в яких позивач зазначив наступне: «Наше підприємство надає послуги з оренди власних залізничних цистерн (код послуги 77.39.11-00 00 згідно з ДКПП). Надання ціх послуг є нашим основним видом діяльності (код 49.20 за КВЕД 009:2010). Для здійснення зазначених послуг наше підприємство використовує власні залізничні цистерни ( код послуги 77.39.11-00 00 згідно з ДКПП) станція приписки залізничних цистерн - Почайна ПЗЗ, код 320609. Документи що підтверджують надання вказаних послуг додаються.».

До вказаного повідомлення додано 93 додатки.

ТОВ «Тар Альянс» складені повідомлення від 23.04.2024 №№80,81,82,83,84,85,86,87,88 до Головного управління ДПС у Донецькій області про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкових накладних від 31.07.2023 № 3, від 31.08.2023 № 4, 30.09.2023 № 2, від 31.10.2023 № 2, від 30.11.2023 № 2, від 31.12.2023 № 2, від 31.01.2024 № 1, від 29.02.2024 № 2, від 31.03.2024 № 2, в яких позивач зазначив: «Наше підприємство надає послуги з оренди власних залізничних цистерн (код послуги 77.39.11-00 00 згідно з ДКПП). Надання цих послуг є нашим основним видом діяльності (код 49.20 за КВЕД 009:2010). Для здійснення зазначених послуг наше підприємство використовує власні залізничні цистерни ( код послуги 77.39.11-00 00 згідно з ДКПП) станція приписки залізничних цистерн - Почайна ПЗЗ, код 320609. Документи що підтверджують надання вказаних послуг додаються. Також див. док. у повід. № 79 від 23.04.24».

До вказаних повідомлень додано по 3 додатки.

Позивачем також складено повідомлення від 23.04.2024 № 89 Головного управління ДПС у Донецькій області про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо розрахунку коригування від 11.04.2024 № 1, в якому ТОВ «Тар Альянс» зазначило: «Згідно п.44.1 ст.44, що до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, просимо розблокувати розрахунок коригування №1 від 11.04.2024 складений до п.н № 1 від 16.08.2021, яка була зареєстрована за рішенням суду 05.04.2024 р. для проведення коригування.».

До вказаного повідомлення зазначена кількість додатків (1 шт.).

Указані повідомлення доставлені до контролюючого органу, про що свідчать відповідні квитанції № 2 від 23.04.2024.

Позивачем надані: - договір оренди № 1-05-06-15 від 05.06.2015 (укладений між позивачем і Товариством з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» щодо оренди залізничних цистерн); - додаткова угода від 30.06.2017 року до договору оренди № 1-05-06-15 від 05.06.2015; - акти прийому-передачі № 37 від 04.07.2017, № 38 від 06.07.2017, № 46 від 29.12.2017, № 50 від 22.08.2018, № 51 від 27.08.2018, № 53 від 10.10.2018, № 54 від 11.10.2018, № 55 від 12.10.2018, №59 від 16.11.2108, № 61 від 23.11.2018, № 62 від 26.11.2018, № 63 від 05.12.2018, № 66 від 28.01.2019, № 67 від 31.01.2019, № 67/1 від 10.02.2019, № 68 від 19.02.2019, № 69 від 08.03.2019, № 70 від 14.03.2019, № 71 від 20.03.2019, № 72 від 22.03.2019, № 73 від 23.03.2019, № 74 від 24.03.2019, № 75 від 25.03.2019, № 76 від 01.04.2019, № 77 від 01.04.2019, № 78 від 02.04.2019, №79 від 03.04.2019, № 80 від 04.04.2019, № 81 від 05.04.2019, № 82 від 07.04.2019, № 83 від 11.04.2019, № 84 від 15.04.2019, № 85 від 19.04.2019, № 86 від 01.05.2019, № 87 від 03.05.2019, №88 від 05.05.2019, № 89 від 21.05.2019, № 90 від 21.05.2019, № 91 від 25.05.2019, № 92 від 07.06.2019; - рахунок фактура №ТА-000017 від 30.06.2023; - акт здачі прийняття робіт (надання послуг) від 30.06.2023; - інформаційне повідомлення про зарахування коштів № 729 від 24.07.2023; - довідка ГІОЦ Укрзалізниці про приналежність залізничних цистерн ТОВ «Тар Альянс»; - заяви ТОВ «Тар Альянс» №95 від 17.02.2015 щодо дії обставин непереборної сили; - сертифікат ТПП України №2603/05-4 від 26.08.2014 про настання обставин непереборної сили; - договір поставки №ЗРСБ-02656 від 12.03.2014 з додатками до нього (Додаткова угода № 1 від 03.04.2014, - додаткова угода № 2 від 16.04.2014, - акт прийому-передачі залізничних вагонів-цистерн; - договір поставки №19 від 09.06.2006 з додатком (Акт прийому-передачі майна від 13.06.2006.2) з ТОВ «Донецький індустріальний союз»; - телеграма Укрзалізниці щодо зміни номерів вагонів ТОВ «Тар Альянс» від 20.10.2020; - акт про нанесення восьми значних номерів на вагони від 20.10.2020; - телеграма Укрзалізниці щодо зміни номерів вагонів ТОВ «Тар Альянс» від 12.11.2020; - акт про перенумерування номерів вагонів ТОВ «Тар Альянс» від 13.11.2020; - телеграма Укрзалізниці щодо зміни номерів вагонів ТОВ «Тар Альянс» від 13.11.2020; - акт про нанесення восьмизначних номерів на вагони від 16.11.2020; - телеграма Укрзалізниці щодо зміни номерів вагонів ТОВ «Тар Альянс» від 16.12.2020; - акт про нанесення восьмизначних номерів на вагони від 16.12.2020; - звернення ТОВ «Тар Альянс» від 10.04.2023 щодо прийняття рішення про невідповідність ТОВ «Тар Альянс» критеріям ризиковості та реєстрацію податкових накладних; - супровідний лист № 11/04-23/111-01 від 11.04.2023 про направлення звернення ТОВ «Тар Альянс» від 10.04.2023 щодо прийняття рішення про невідповідність ТОВ «Тар Альянс» критеріям ризиковості та реєстрацію податкових накладних; - ордер серія ВС №1166430 від 30.11.2022; - рішення учасника ТОВ «Тар Альянс» від 11.09.2019 про припинення за рішенням власника; - рішення учасника ТОВ «Тар Альянс» від 25.03.2024; - витяг з ЄДРПОУ щодо ТОВ «Тар Альянс» від 23.04.24; - договір оренди № 26/02-2016 від 26.02.2016 з копією додаткової угоди № 1 від 26.02.2016; - засвідчені копії актів приймання-передачі до договору оренди №26/02-2016 від 26.02.2016, № 1 від 04.03.2016, № 2 від 10.03.2016, № 3 від 28.03.2016, № 4 від 31.03.2016, № 5 від 02.05.2017, № 6 від 03.05.2017, № 7 від 10.05.2017, № 8 від 15.05.2017; - рішення господарського суду Донецької області від 18 липня 2007 року по справі №31/214пн; - копія акту прийому передачі майна від 13.08.2007, - рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2023 року по справі №200/16327/21; - рахунок-фактура №ТА-000020 від 31.07.2023; - акт здачі-прийняття робіт (послуг) від 31.07.23; - платіжна інструкція №793 від 16.08.2023; - копія рахунку-фактури №ТА-000023 від 31.08.2023; - копія акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 31.08.23; - копія платіжної інструкції №844 від 05.09.2023; - копія рахунку-фактури №ТА-000026 від 30.09.2023, - копія акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 30.09.23; - копія платіжної інструкції №960 від 05.10.2023; - копія рахунку-фактури №ТА-000028 від 31.10.2023; - копія акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 31.10.2023; - копія платіжної інструкції №1103 від 07.11.2023; - копія рахунку-фактури №ТА-000030 від 30.11.2023; - копія акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 30.11.2023; - копія платіжної інструкції №1202 від 05.12.2023; - копія рахунку-фактури №ТА-000032 від 31.12.2023; - копія акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 31.12.2023; - копія платіжної інструкції №54 від 15.01.2024; - копія рахунку-фактури №ТА-0000001 від 31.01.2024; - копія акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 31.01.24; - копія платіжної інструкції №203 від 26.02.2024; - копія рахунку-фактури №ТА-0000003 від 29.02.2024; - копія акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 29.02.24; - копія платіжної інструкції №294 від 18.03.2024; - копія рахунку-фактури №ТА-0000005 від 31.03.2024; - копія акту здачі-прийняття робіт (послуг) від 31.03.2024; -копія платіжної інструкції №389 від 10.04.2024р..

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Донецькій області складені і направлені позивачу повідомлення від 29.04.2024 №10971426/33853132, № 10971425/33853132, №10971424/33853132 №10971430/33853132, № 10971429/33853132, № 10971423/33853132, №10971427/33853132, № 10971422/33853132, № 10971428/33853132, №10971421/33853132, №10971420/33853132 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до податкових накладних від 30.06.2023 № 3, від 31.07.2023 № 3, від 31.08.2023 №4, від 30.09.2023 № 2, від 31.10.2023 № 2, від 30.11.2023 № 2, від 31.12.2023 № 2, від 31.01.2024 № 1, від 29.02.2024 № 2, від 31.03.2024 № 2, розрахунку коригування від 11.04.2024. У цих повідомленнях зазначено, що у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме, копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додаткова інформація: щодо наявності на балансі залізничних цистерн, рах.10.

До суду не надано доказів та/або відповідних відомостей щодо надання позивачем відповідей на вказані повідомлення.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035224/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 30.06.2023 № 3 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035223/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31.07.2023 № 3 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035222/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 № 4 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035221/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 30.09.2023 № 2 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035220/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31.10.2023 № 2 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035219/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 30.11.2023 № 2 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035218/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31.12.2023 № 2 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035217/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31.01.2024 № 1 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035216/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 29.02.2024 № 2 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10.05.2024 № 11035215/33853132 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31.03.2024 № 2 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.05.2024 № 11035214/33853132 відмовлено в реєстрації розрахунку коригування від 11.04.2024 у зв`язку ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

У спірних рішеннях у відомостях щодо додаткової інформації не зазначено конкретних документів.

Відповідач-3 надав до суду копію листа Державної податкової служби України від №13257/7/99-00-18-01-03-07 від 06.05.2024 відповідно до якого установлено, що з 06.05.2024 за Головним управлінням ДПС у Київській області закріплено виконання повноважень Головного управління ДПС у Донецькій області, визначених підпунктом 38 пункту 4 положень про територіальні органи ДПС (затверджено наказом ДПС від 12.11.2020 №643), у зв`язку з відсутністю доступу працівників Головного управління ДПС у Донецькій області до відповідних електронних сервісів ДПС.

Оскаржувані в цій справі рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті Головним управлінням ДПС у Київській області .

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинної у спірний період) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Згідно Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №341) (далі - Порядок №1246) пунктом 12 якого передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно п.12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.200-1.3 і 200-1.9 ст.200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

У відповідності до пунктів 13, 14 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Як встановлено судом та не заперечується сторонами, за результатами перевірки спірних податкових накладних, було сформовано квитанції про зупинення реєстрацію податкових накладних з наступних підстав : ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=.0000%, "Рпоточ"=0. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанцій про зупинення реєстрації спірних податкових накладних позивачем до контролюючого органу були подані повідомлення від 23.04.2024 № 79, від 23.04.2024р. №№ 80,81,82,83,84,85,86,87,88, 23.04.2024 №89 та пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовлених податкових накладних та копії документів, на підтвердження реальності здійснення господарської операції зазначених у цих податкових накладних.

Отже, щодо кожної податкової накладної позивачем були подані до контролюючого органу відповідні рахунки-фактури та акти здачі-прийняття робіт (послуг), що складені між ТОВ «Тар Альянс» і Товариством з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед», а також відповідні платіжні документи щодо сплати Товариством з обмеженою відповідальністю «Хімекс Лімітед» на користь позивача коштів за оренду цистерн. На підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування також надані договори, акти передачі в оренду відповідних цистерн тощо.

Згідно пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 (далі - Порядок №1165), пунктом 5 якого визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з п. 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

Пунктом 10 Порядку № 1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, в квитанції №1 про зупинення реєстрації спірних податкових накладних конкретного переліку документів, які позивач мав надати, та які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, вказано не було.

Зважаючи на це платник податків мав можливість на свій розсуд визначити, якими документами він може підтвердити реальність господарської операції, за наслідками якої ним була складена спірна податкова накладна.

У такому разі відсутні підстави стверджувати про невиконання позивачем обов`язку надати конкретні документи.

Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520), згідно пункту 2 якого прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

Відповідно до пункту 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У пункті 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

З аналізу даного переліку вбачається, що він не має виключного характеру. Наведене у ньому формулюванняможе включативказує на дозвіл надання певних документів, містить їх приклад. Таке не виключає можливості надати інші документи або не надавати частину із перелічених у ньому документів.

Абзацом першим пункту 6 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).

Згідно з пунктами 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

У відповідності до вимог пункту 11 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Колегія суддів вважає, що обов`язок надання документів платником податків кореспондує із правом контролюючого органу на витребування в платника податків певних документів у передбачених законом випадках. Втім, контролюючийорган під часвитребування від платника податків документів, має визначити їх перелік, платник податку має чітко розуміти що саме від нього вимагає орган владних повноваженьта мати можливість передбачати наслідки своєї поведінки в залежності від виконання чи невиконання вимоги контролюючого органу. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв оцінки призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не довільно, на власний розсуд. Відсутність чіткої вимоги податкового органу до платника податків стосовно надання певного документу виключає можливість визнання правомірним застосування до такого платника негативних наслідків через невиконання такої вимоги.

З наявних в матеріалах справи квитанцій про зупинення реєстрації спірних податкових накладних судом встановлено, що такі містять вимогу про надання пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.

Зважаючи на це платник податків мав можливість на свій розсуд визначити, якими документами він може підтвердити реальність господарської операції, за наслідками якої ним була складена спірна податкова накладна.

У такому разі відсутні підстави стверджувати про невиконання позивачем обов`язку надати конкретні документи.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкової накладної (квитанції №1) позивачем як платником податків в порядку, встановленому законодавством, до контролюючого органу подані повідомлення, письмові пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, і копії відповідних документів, які підтверджували реальність здійснення господарських операцій по податковій накладній та були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Колегія суддів вважає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Можливість же надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Вищевказані висновки суду відповідають висновкам Верховного Суду викладеним у постановах від 11 квітня 2024 року у справі №500/4244/22 та 11 квітня 2024 року у справі №500/4244/22.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про те, що оскаржені рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідають критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, а тому правомірно визнано їх протиправними та скасовано.

Зважаючи на те, що судом встановлено протиправність рішення відповідача щодо відмови реєстрації спірних податкових накладних, то, відповідно, вимога позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати ці податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до ДПС України , є також обґрунтованою.

Колегія суддів вважає, що у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Під час розгляду цієї справи судом встановлено протиправність рішення відповідача щодо відмови реєстрації спірної податкової накладної, позивачем доведено надання ним документів, які є належними і достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому доводи апеляційної скарги щодо втручання у дискреційні повноваження, колегією суддів не прийнято до уваги.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги, суд зазначає, що ці доводи були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції під час розгляду та ухвалення рішення, їм була надана відповідна правова оцінка, жодних нових аргументів, які б доводили порушення судом першої інстанцій норм матеріального права, у апеляційній скарзі не наведено.

У контексті оцінки доводів апеляційної скарги колегія суддів звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах «Проніна проти України» (пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент.

Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Оскільки судом першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Апеляційний суд дійшов висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 жовтня 2024 року по справі № 200/3828/24 - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 жовтня 2024 року по справі №200/3828/24 - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частина постанови прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 19 грудня 2024 року.

Постанова у повному обсязі складена у нарадчій кімнаті 19 грудня 2024 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 19 грудня 2024 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: Т.Г. Гаврищук

Судді А.А. Блохін

І.В. Сіваченко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123907482
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —200/3828/24

Постанова від 19.12.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 19.12.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Рішення від 14.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні