ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про повторне витребування доказів
"19" грудня 2024 р. справа № 300/8513/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши в порядку письмового провадження питання про повторне витребування доказів в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Коломойцев Микола Миколайович, до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення за період з 01.02.2016 по 28.02.2018 та з 01.03.2018 по 02.05.2018, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (надалі також по тексту - позивач, ОСОБА_1 ), в інтересах якого діє адвокат Коломойцев Микола Миколайович (надалі також по тексту - представник позивача, адвокат Коломойцев М.М.), звернувся в суд з адміністративним позовом до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (надалі по тексту також відповідач, ГУ ДСНС в Івано-Франківській області), в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення з 01.02.2016 по 02.05.2018.
- зобов`язати Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення з 01.02.2016 по 28.02.2018 включно з застосуванням місяця для обчислення індексу споживчих цін (базового місяця) для розрахунку грошового забезпечення - січень 2008 року; з 01.03.2018 по 02.05.2018 з застосуванням норм абзаців 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року за №1078.
Дана позовна заява до суду надійшла через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи із приміткою "Документ сформований в системі "Електронний суд" 07.11.2024" та підписана електронно-цифровим підписом представника адвоката Коломойцев Микола Миколайович, який діє на підставі ордера від 02.10.2024.
Підставою звернення позивача із вказаним позовом є відмова Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області у нарахуванні та виплаті позивачу індексації грошового забезпечення за період з 01.02.2016 по 02.05.2018.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.11.2024 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін за наявними матеріалами. Одночасно судом витребувано у сторін докази, необхідні для розгляду цієї адміністративної справи (а.с.13-14).
Від ГУ ДСНС в Івано-Франківській області на адресу суду надійшло клопотання від 20.11.2024, реєстрацію якого з відповідними документами здійснено судом 21.11.2024 за вх.№32805/24 (а.с.16-27) і письмові пояснення від 20.11.2024, які зареєстровано у суді 21.11.2024 за вх.№32807/24 (а.с.28-36).
У клопотання від 20.11.2024 представником відповідача зазначено, що відповідно до наказу УДСНС України в Івано-Франківській області від 11.06.2013 за №61, відповідно до пунктів 32.36 Порядку про проходження служби особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, ОСОБА_1 , який прибув для подальшого проходження служби з МНС України, за погодженням з ДСНС України, зараховано в кадри Державної служби України з надзвичайних ситуацій та призначено з 11.06.2013 колишнього командира відділення-водія ДПРЧ-11 ТУ МНС, - командиром відділення-водієм 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС України в Івано-Франківській області (м. Надвірна). Відповідно до наказу УДСНС України в Івано-Франківській області від 02.05.2018 за №166 прапорщика служби цивільного захисту ОСОБА_1 командира відділення-водія 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС України в Івано-Франківській області (м. Надвірна), звільнено з служби з виключенням із кадрів ДСНС України за станом здоров`я 02.05.2018.
З покликанням на пункти Положення про 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (нова редакція), затвердженого наказом ДСНС України від 24.05.2013 за №307 (у редакції наказу від 29.03.2021 за №269) (надалі по тексту також Положення) представник відповідача зазначив, що 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (надалі по тексту також - 4 ДПРЗ) є юридичною особою, за організаційно-правовою формою господарювання є державною організацією, не несе відповідальності за зобов`язаннями територіального органу та ДСНС, відповідно територіальний орган та ДСНС не несуть відповідальності за зобов`язаннями 4 ДПРЗ, а відтак, ГУ ДСНС в Івано-Франківській області є неналежним відповідачем у даній справі.
Як слідує з витягу з наказу УДСНС України в Івано-Франківській області (по особовому складу) від 11.06.2013 за №61 старшину служби цивільного захисту ОСОБА_1 , колишнього командира відділення водія ДПРЧ-11 ТУ МНС, зараховано в кадри Державної служби України з надзвичайних ситуацій командиром відділення водієм 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС (м. Надвірна) з посадовим окладом 685,00 гривень (а.с.29).
Згідно витягу з наказу УДСНС України в Івано-Франківській області (по особовому складу) від 02.05.2018 за №166 прапорщика служби цивільного захисту ОСОБА_1 , командира відділення водія 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС (м.Надвірна) з 02.05.2018 звільнено зі служби з виключенням із кадрів ДСНС України (а.с.30).
На виконання пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 за №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" наказом Міністерства внутрішніх справі від 20.07.2018 за №623 затверджено Інструкцію про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (надалі по тексту також Інструкція №623).
Ця Інструкція визначає порядок, умови та розміри виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (надалі по тексту також - особи рядового і начальницького складу), а також порядок виплат одноразової грошової допомоги при звільненні осіб рядового і начальницького складу.
Пунктами 2-4 розділу І Інструкції № 623 встановлено, що грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу визначається залежно від посади, спеціального звання, тривалості та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання.
Грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення
Грошове забезпечення виплачується особам рядового і начальницького складу, які займають посади осіб рядового і начальницького складу, передбачені штатами в апараті Державної служби України з надзвичайних ситуацій, її територіальних органах та підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, навчальних закладах цивільного захисту, наукових установах та інших підрозділах, в яких особи рядового і начальницького складу проходять службу цивільного захисту.
Державною службою з надзвичайних ситуацій України 24.05.2013 прийнято наказ №307, яким затверджено Положення про 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (надалі по тексту також Положення). В подальшому, 28.04.2021 Державною службою з надзвичайних ситуацій України до коментованого Положення наказом №269 внесено зміни (а.с.21-26).
За змістом підпункту 1.1. пункту 1 Положення 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (надалі по тексту також - 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області) є державним пожежно-рятувальним підрозділом зі статусом державної аварійно-рятувальної служби (ідентифікаційний код 38200990).
4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області є правонаступником 11 ДПРЧ Управління ДСНС України в Івано-Франківській області (абзац 2 підпункту 1.1. пункту 1 Положення).
Підставами для виплати грошового забезпечення, згідно пункту 8 Інструкції №623 є наказ: керівника органу управління (підрозділу) про призначення на штатну посаду, яка входить у його номенклатуру, та встановлення відповідних окладів, надбавок, доплат тощо; керівника навчального закладу про зарахування на навчання із встановленням відповідних окладів, надбавок, доплат тощо; керівника органу управління (підрозділу) про зарахування в розпорядження.
З огляду на вказане, суд вважає, що відносини щодо проходження служби (трудові відносини) виникли безпосередньо між позивачем та відповідачем.
На підтвердження зазначеного свідчать витяг з наказу (по особовому складу) від 11.06.2013 за №61, яким зараховано ОСОБА_1 до кадрів ДСНС України водієм 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС (м. Надвірна) з посадовим окладом 685,00 гривень та витяг з наказу від 02.05.2018 за №166 про виключення позивача з кадрів.
Такі накази прийняті саме Управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, а не 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС (м. Надвірна), в подальшому, 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області.
Відповідно до статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також КАС України), належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом (частина 1 статті 74 КАС України).
Згідно з статтею 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Відповідно до частини 1 статті 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Зважаючи на характер спірних правовідносин, визначених в позовній заяві, та встановлених обставин, в суду відсутня можливість повного та всебічного розгляду даної адміністративної справи без підтвердження належними та допустимими доказами обставин, які потребують доказування.
Згідно зі статтею 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Крім того, суд вживає передбачені законом заходи необхідні для з`ясування обставин справи, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Ухвалою суду від 12.11.2024 в Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області витребувані відповідні докази і письмові пояснення.
Пунктом 8 резолютивної частини ухвали суду від 12.11.2024 встановлено строки виконання до 27.11.2024.
Дана ухвала суду 18.11.2024 доставлена в електронний кабінет відповідача. Станом на 19.12.2024 відповідач не виконав вимоги пунктів 5, 6, 7 резолютивної частини ухвали суду від 12.11.2024.
Враховуючи викладене, суд повторно витребовує у Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області письмові пояснення та докази, які визначені в пунктах 5, 6 і 7 ухвали від 12.11.2024.
Про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу (частини 3, 8 статті 80 КАС України). У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Відповідно до пункту 3 частини 1 і пункту 3 частини 2 статті 149 КАС України:
- суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках: неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень;
- суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках: повторного чи систематичного неподання витребуваних судом доказів без поважних причин або без їх повідомлення.
Враховуючи наведене, керуючись статтею 80, статтями 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Повторно витребувати у Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, крім відзиву на позовну заяву, оформленні і засвідчені відповідно до вимог статті 94 КАС України копії наступних письмових доказів (пункт 5 резолютивної частини ухвали суду від 12.11.2024):
- витяг з послужного списку та особової справи про перебування ОСОБА_1 на службі в Державній службі України з надзвичайних ситуацій за періоди з січня 2008 року (або з дня прийняття на військову службу) по травень 2018 року включно;
- витяги з наказів про зарахування до списків і виключення із таких списків особового складу в органах цивільного захисту ОСОБА_1 з дня прийняття на службу по травень 2024 року;
- відомості про нараховане та виплачене Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області позивачу грошове забезпечення за період з 01.02.2016 по 28.02.2018 та з 01.03.2018 по 02.05.2018 (в розрізі місяців та років з розбивкою по кожному виду грошового забезпечення, утриманнях які проводилися, а також забезпечення, яке фактично перераховувалося на картковий рахунок) у відповідності до роздавальних відомостей;
- довідку про розрахунок, нарахування і виплату індексації та індексації різниці грошового забезпечення за період з 01.02.2016 по 28.02.2018 та з 01.03.2018 по 02.05.2018 із зазначенням у ній: а) базового місяця для розрахунку індексації грошового забезпечення за кожний із періодів обчислення індексації окремо, формули обчислення такої індексації і підстав визначення базового місяця; б) розрахунок індексації різниці - фіксованої індексації після збільшення з 01.03.2018 розміру посадового окладу; в) усіх інші вихідні дані для відповідного обчислення, а також норми матеріального права (нормативно-правові акти), відповідно до яких проведено даний розрахунок;
- реєстри зарахування на банківський рахунок з відміткою банку про фактично перераховану позивачу спірної індексацію грошового забезпечення за період з 01.02.2016 по 28.02.2018 та з 01.03.2018 по 02.05.2018.
2. Зобов`язати Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, крім відзиву на позов, повторно подати в суд письмове пояснення із обґрунтуванням (пункт 6 резолютивної частини ухвали суду від 12.11.2024):
2.1. який базовий місяць обрано для обчислення і нарахування індексації, здійсненої за період з 01.02.2016 по 28.02.2018, та з 01.03.2018 по 02.05.2018?
2.2. чи мало місце застосування/незастосування у спірному випадку при нарахуванні індексації грошового забезпечення іншого базового місяця ніж січень 2008 року (надаючи обґрунтування щодо такої відповіді)?
2.3. юридичні і фактичні причини незастосування у спірному випадку при нарахуванні індексації грошового забезпечення (розрахунку/визначення) базового місяця - січня 2008 року (надаючи обґрунтування щодо такої відповіді)?
2.4. вказати норму права та зміст формули, за якою при нарахуванні і виплаті спірної індексації використано (застосовано) відповідний базовий місяць.
2.5. чи мало місце зміна розміру посадового окладу позивача в березні 2018 року і окремо за період з березня 2018 по травень 2024 року включно та як така зміна вплинула на виплату індексації та/або індексації різниці (фіксованої індексації)?
2.6. чи розповсюджувалася в 2016 - 2018 роках на визначення розміру грошового забезпечення позивача дія постанови Кабінету Міністрів України №1294 від 07.11.2007 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб"?
2.7. яким нормативно-правовим актом в період з 2016 - 2018 років визначався розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 ?
3. Зобов`язати Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, повторно подати в суд письмове пояснення щодо доводів і аргументів викладених в адміністративному позові (пункт 7 резолютивної частини ухвали суду від 12.11.2024), зокрема:
- "На законодавчому рівні розмір посадового окладу військовослужбовців був встановлений у січні 2008 року (постанова КМ України №1294 від 07.11.2007 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб") та в подальшому такий був змінений (зріс) у березні 2018 року (постанова КМ України №704 від 30.08.2017 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб").".
4. Витребувані в пунктах 1, 2 і 3 ухвали суду письмові докази і пояснення подати відповідачу у п`ятиденний строк з дня вручення цієї ухвали суду.
5. Роз`яснити, що відповідно до пункту 3 частини 1 і пункту 3 частини 2 статті 149 КАС України:
- суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках: неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень;
- суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках: повторного чи систематичного неподання витребуваних судом доказів без поважних причин або без їх повідомлення.
6. З метою отримання судом письмових доказів про обставини, визначені в пунктах 1 - 3 даної ухвали суду, відповідач вправі подавати в суд такі документи і процесуальні заяви по справі за електронною адресою Івано-Франківського окружного адміністративного суду через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
7. Інформацію по даній справі учасники справи можуть отримати за веб-адресою: http://adm.if.court.gov.ua/sud0970/.
8. Ухвалу надіслати представнику позивача та відповідачу через підсистему "Електронний суд". Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету відповідача в розділ "Мої справи".
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, оскарженню не підлягає.
Суддя Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123941424 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні