Ухвала
від 19.12.2024 по справі 300/8513/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залучення співвідповідача

"19" грудня 2024 р. справа № 300/8513/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши в порядку письмового провадження питання щодо залучення співвідповідача в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Коломойцев Микола Миколайович, до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення за період з 01.02.2016 по 28.02.2018 та з 01.03.2018 по 02.05.2018, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (надалі також по тексту - позивач, ОСОБА_1 ), в інтересах якого діє адвокат Коломойцев Микола Миколайович (надалі також по тексту - представник позивача, адвокат Коломойцев М.М.), звернувся в суд з адміністративним позовом до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (надалі по тексту також відповідач, ГУ ДСНС в Івано-Франківській області), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення з 01.02.2016 по 02.05.2018.

- зобов`язати Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення з 01.02.2016 року по 28.02.2018 року включно з застосуванням місяця для обчислення індексу споживчих цін (базового місяця) для розрахунку грошового забезпечення - січень 2008 року; з 01.03.2018 по 02.05.2018 з застосуванням норм абзаців 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року за №1078.

Дана позовна заява до суду надійшла через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи із приміткою "Документ сформований в системі "Електронний суд" 07.11.2024" та підписана електронно-цифровим підписом представника адвоката Коломойцев Микола Миколайович, який діє на підставі ордера від 02.10.2024.

Підставою звернення позивача із вказаним позовом є відмова Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області у нарахуванні та виплаті позивачу індексації грошового забезпечення за період з 01.02.2016 по 02.05.2018.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.11.2024 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін за наявними матеріалами. Одночасно судом витребувано у сторін докази, необхідні для розгляду цієї адміністративної справи (а.с.13-14).

Пунктом 9 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України) визначено, що відповідач це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Відповідно до частини 3 статті 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Згідно з частиною 4 статті 48 КАС України якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.

Частиною 5 статті 48 КАС України встановлено, що під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.

Від ГУ ДСНС в Івано-Франківській області на адресу суду надійшло клопотання від 20.11.2024, реєстрацію якого з відповідними документами здійснено судом 21.11.2024 за вх.№32805/24 (а.с.16-27) і письмові пояснення від 20.11.2024, які зареєстровано у суді 21.11.2024 за вх.№32807/24 (а.с.28-36).

У клопотання від 20.11.2024 представником відповідача зазначено, що відповідно до наказу УДСНС України в Івано-Франківській області від 11.06.2013 за №61, відповідно до пунктів 32.36 Порядку про проходження служби особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, ОСОБА_1 , який прибув для подальшого проходження служби з МНС України, за погодженням з ДСНС України, зараховано в кадри Державної служби України з надзвичайних ситуацій та призначено з 11.06.2013 колишнього командира відділення-водія ДПРЧ-11 ТУ МНС, - командиром відділення-водієм 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС України в Івано-Франківській області (м. Надвірна). Відповідно до наказу УДСНС України в Івано-Франківській області від 02.05.2018 за №166 прапорщика служби цивільного захисту ОСОБА_1 командира відділення-водія 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС України в Івано-Франківській області (м. Надвірна), звільнено з служби з виключенням із кадрів ДСНС України за станом здоров`я 02.05.2018.

З покликанням на пункти Положення про 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (нова редакція), затвердженого наказом ДСНС України від 24.05.2013 за №307 (у редакції наказу від 29.03.2021 за №269) (надалі по тексту також Положення) представник відповідача зазначив, що 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (надалі по тексту також - 4 ДПРЗ) є юридичною особою, за організаційно-правовою формою господарювання є державною організацією, не несе відповідальності за зобов`язаннями територіального органу та ДСНС, відповідно територіальний орган та ДСНС не несуть відповідальності за зобов`язаннями 4 ДПРЗ, а відтак, ГУ ДСНС в Івано-Франківській області є неналежним відповідачем у даній справі.

Як слідує з витягу з наказу УДСНС України в Івано-Франківській області (по особовому складу) від 11.06.2013 за №61 старшину служби цивільного захисту ОСОБА_1 , колишнього командира відділення водія ДПРЧ-11 ТУ МНС, зараховано в кадри Державної служби України з надзвичайних ситуацій командиром відділення водієм 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС (м. Надвірна) з посадовим окладом 685,00 гривень (а.с.29).

Згідно витягу з наказу УДСНС України в Івано-Франківській області (по особовому складу) від 02.05.2018 за №166 прапорщика служби цивільного захисту ОСОБА_1 , командира відділення водія 11 державної пожежно-рятувальної частини УДСНС (м.Надвірна) з 02.05.2018 звільнено зі служби з виключенням із кадрів ДСНС України (а.с.30).

Державною службою з надзвичайних ситуацій України 24.05.2013 прийнято наказ №307, яким затверджено Положення про 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (надалі по тексту також Положення). В подальшому, 28.04.2021 Державною службою з надзвичайних ситуацій України до коментованого Положення наказом №269 внесено зміни (а.с.21-26).

За змістом підпункту 1.1. пункту 1 Положення 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (надалі по тексту також - 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області) (ідентифікаційний код 38200990) є державним пожежно-рятувальним підрозділом зі статусом державної аварійно-рятувальної служби.

4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області є правонаступником 11 ДПРЧ Управління ДСНС України в Івано-Франківській області.

Підпунктом 1.9 пункту 1 Положення визначено, що 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області є юридичною особою. За організаційно-правовою формою господарювання 4 ДПРЗ є державною організацією. Діяльність 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області здійснюється на некомерційній основі, не є підприємницькою і не ставить за мету отримання прибутку.

4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державної казначейської служби України, в установах банків України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням (підпункт 1.11 пункту 1 коментованого Положення).

Відповідно до підпункту 1.12 пункту 1 Положення 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області є бюджетною установою та утримується за рахунок коштів державного бюджету, має право укладати договори та угоди, набувати майнові та особисті не майнові права й обов`язки, бути позивачем і відповідачем у суді відповідно до вимог чинного законодавства України. 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області несе відповідальність за своїми зобов`язаннями згідно з чинним законодавством.

4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області не несе відповідальності за зобов`язаннями територіального органу, ДСНС, відповідно територіальний орган та ДСНС не несуть відповідальність за зобов`язаннями 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області.

Згідно з підпунктом 1.13 пункту 1 Положення особовому складу 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області, який відповідно до свої службових та посадових обов`язків залучається до ліквідації пожеж та наслідків НС, надається медична допомога та медико-психологічна реабілітація згідно з чинним законодавством.

Пунктом 7 Положення визначено права та обов`язки начальника 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області.

Так, за змістом підпункту 7.6 пункту 7 Положення начальник 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області здійснює добір кадрів і забезпечує організацію роботи з комплектування 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області кваліфікованими кадрами, формує кадровий резерв.

Як визначено в підпункті 7.16 пункту 7 Положення начальник 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області затверджує положення про структурні підрозділи, посадові інструкції особового складу 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області.

За змістом підпункту 7.26 пункту 7 Положення начальник 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області вносить пропозиції начальнику територіального органу: щодо оптимізації та вдосконалення організаційної структури, внесення змін до штату, організації або ліквідації 4 ДПРЗ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області; призначення на посади та звільнення з посад осіб рядового начальницького складу служби ЦЗ та працівників, що йому підпорядковані, в тому числі своїх заступників; прийняття осіб на службу на посади, що заміщуються особами рядового і начальницького складу служби ЦК, що йому підпорядковані; присвоєння спеціальних звань особам рядового і начальницького складу служби ЦЗ, що йому підпорядковані; нагородження особового складу державними нагородами, відомчими заохочувальними відзнаками тощо, заохочення або притягнення до дисциплінарної відповідальності установленому законодавством порядку своїх заступників.

Згідно з пунктом 7 частини 1 статті 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Таким чином, Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області і 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області є окремими суб`єктами владних повноважень, кожен з яких наділений власними управлінськими функціями та повноваженнями.

При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (частина 5 статті 242 КАС України).

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постанові від 14.04.2022 у справі №160/12574/20, сформував наступний правовий висновок:

"…Приписами частини третьої статті 48 КАС України визначено, що у разі якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави (частина четверта статті 48 КАС України).

Належним є відповідач, який є суб`єктом порушеного, оспорюваного чи невизнаного матеріального правовідношення. Належність відповідача визначається, перш за все, за нормами матеріального права. Відтак, неналежним відповідачем є особа, яка не повинна і не може відповідати за пред`явленим позовом. У разі якщо за змістом норми матеріального права, яка підлягає застосуванню за вимогою позивача, учасником спірних відносин та зобов`язаною особою є інша, ніж особа, до якої пред`явлено позов, підстави для задоволення позову відсутні.

Водночас колегія суддів зазначає, що позивач не завжди спроможний правильно визначити відповідача. Звертаючись до суду з адміністративним позовом, позивач зазначає відповідачем особу, яка, на його думку, повинна відповідати за позовом, проте під час розгляду справи вона може заявити клопотання про заміну неналежного відповідача належним. У такому випадку суд з метою забезпечення захисту порушеного (оспорюваного, невизнаного) права особи повинен замінити неналежного відповідача належним або залучити до участі у справі співвідповідача, однак на це потрібна згода позивача. При цьому, заміна відповідача може відбутися за клопотанням не лише позивача, а й будь-якої іншої особи, яка бере участь у справі, у тому числі й за клопотанням самого відповідача, або навіть за ініціативою суду. Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку. Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції

Отже визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову - є обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи. При цьому обов`язком суду є встановлення належності відповідачів та їх заміна у разі необхідності, або залучення співвідповідачів…".

Відтак, з урахуванням наведеного, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі №300/8513/24 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, із врахуванням відповідних обставин, як співвідповідача.

Керуючись статтями 48, 241, 243, 248, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Залучити 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (ідентифікаційний код юридичної особи, код ЄДРПОУ 38200990, вул. Олени Степанівни, буд. 28, м. Надвірна, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78405), як співвідповідача у справі №300/8513/24.

2. Направити співвідповідачу копію позовної заяви, разом із доданими до неї документами, копію ухвали про відкриття провадження у справі і даної ухвали.

3. Встановити співвідповідачу з дня вручення цієї ухвали десятиденний строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і подання всіх письмових та електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Зобов`язати співвідповідача надіслати (надати) іншим учасникам справи копію відзиву та доданих до нього документів одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.

4. Встановити позивачу - для подання відповіді на відзив, а співвідповідачу - для подання заперечення, - п`ятиденний строк з дня отримання відзиву чи відповіді на відзив, копії яких одночасно з поданням до суду повинні бути надіслані іншим учасникам справи.

5. Витребувати у 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, крім відзиву на позовну заяву, оформленні і засвідчені відповідно до вимог статті 94 КАС України копії наступних письмових доказів:

5.1. витяг з послужного списку та особової справи про перебування ОСОБА_1 на службі в Державній службі України з надзвичайних ситуацій за періоди з січня 2008 року (або з дня прийняття на військову службу) по травень 2018 року включно;

5.2. витяги з наказів про зарахування до списків і виключення із таких списків особового складу в органах цивільного захисту ОСОБА_1 з дня прийняття на службу по травень 2024 року;

5.3. відомості про нараховане та виплачене Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області позивачу грошове забезпечення за період з 01.02.2016 по 28.02.2018 та з 01.03.2018 по 02.05.2018 (в розрізі місяців та років з розбивкою по кожному виду грошового забезпечення, утриманнях які проводилися, а також забезпечення, яке фактично перераховувалося на картковий рахунок) у відповідності до роздавальних відомостей;

5.4. довідку про розрахунок, нарахування і виплату індексації та індексації різниці грошового забезпечення за період з 01.02.2016 по 28.02.2018 та з 01.03.2018 по 02.05.2018 із зазначенням у ній: а) базового місяця для розрахунку індексації грошового забезпечення за кожний із періодів обчислення індексації окремо, формули обчислення такої індексації і підстав визначення базового місяця; б) розрахунок індексації різниці - фіксованої індексації після збільшення з 01.03.2018 розміру посадового окладу; в) усіх інші вихідні дані для відповідного обчислення, а також норми матеріального права (нормативно-правові акти), відповідно до яких проведено даний розрахунок;

5.5. реєстри зарахування на банківський рахунок з відміткою банку про фактично перераховану позивачу спірної індексацію грошового забезпечення за період з 01.02.2016 по 28.02.2018 та з 01.03.2018 по 02.05.2018.

6. Зобов`язати 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, крім відзиву на позов, подати в суд письмове пояснення із обґрунтуванням:

6.1. який базовий місяць обрано для обчислення і нарахування індексації, здійсненої за період з 01.02.2016 по 28.02.2018, та з 01.03.2018 по 02.05.2018?

6.2. чи мало місце застосування/незастосування у спірному випадку при нарахуванні індексації грошового забезпечення іншого базового місяця ніж січень 2008 року (надаючи обґрунтування щодо такої відповіді)?

6.3. юридичні і фактичні причини незастосування у спірному випадку при нарахуванні індексації грошового забезпечення (розрахунку/визначення) базового місяця - січня 2008 року (надаючи обґрунтування щодо такої відповіді)?

6.4. вказати норму права та зміст формули, за якою при нарахуванні і виплаті спірної індексації використано (застосовано) відповідний базовий місяць.

6.5. чи мало місце зміна розміру посадового окладу позивача в березні 2018 року і окремо за період з березня 2018 по травень 2024 року включно та як така зміна вплинула на виплату індексації та/або індексації різниці (фіксованої індексації)?

6.6. чи розповсюджувалася в 2016 - 2018 роках на визначення розміру грошового забезпечення позивача дія постанови Кабінету Міністрів України №1294 від 07.11.2007 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб"?;

6.7. яким нормативно-правовим актом в період з 2016 - 2018 років визначався розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 ?

7. Зобов`язати 4 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, подати в суд письмове пояснення щодо доводів і аргументів викладених в адміністративному позові, зокрема:

- "На законодавчому рівні розмір посадового окладу військовослужбовців був встановлений у січні 2008 року (постанова КМ України №1294 від 07.11.2007 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб") та в подальшому такий був змінений (зріс) у березні 2018 року (постанова КМ України №704 від 30.08.2017 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб").".

8. Витребувані в пунктах 5, 6 і 7 ухвали суду письмові докази і пояснення подати співвідповідачу в десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали.

9. Інформацію по даній справі учасники справи можуть отримати за веб-адресою: http://adm.if.court.gov.ua/sud0970/.

10. Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала, окремо від рішення суду, не оскаржується і набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду прийняте за наслідками розгляду справи.

Суддя Чуприна О.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123941425
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —300/8513/24

Рішення від 30.01.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 07.01.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні