СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2024 року Справа № 480/9045/23
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шаповала М.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/9045/23 за позовом Великописарівської селищної ради Охтирського району Сумської області до Охтирської районної державної (військової) адміністрації, третя особа - ОСОБА_1 про визнання дій протиправними та скасування продовження паспорту прив`язки,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Великописарівська селищна рада Охтирського району Сумської області, звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Охтирської районної державної (військової) адміністрації, в якому просить визнати дії Охтирської районної (військової) державної адміністрації протиправними та скасувати подовження паспорту прив`язки № 2 від 22.10.2022 тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі вулиць Шкільна та Незалежності в смт Велика Писарівка ОСОБА_1 - запис в журналі реєстрації вхідних документів за № 21 від 20.10.2022, термін дії подовження до 22.10.2025.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що головним спеціалістом відділу архітектури, інфраструктури та екології Охтирської районної державної адміністрації Клімакіною А.О., без урахування містобудівної документації, в січні 2023 року був продовжений терміном до 22.10.2025, паспорт прив`язки тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі вулиць Шкільна та Незалежності в смт Велика Писарівка ОСОБА_1 .
При прийнятті вказаного рішення не було враховано позицію Великописарівської селищної ради. Таким чином, було порушено нормативно-правові акти та інтереси територіальної громади, а саме: паспорт прив`язки тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності не відповідає детальному плану міста.
Ухвалою суду від 28.08.2023 вказаний позов було залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. Позивачем усунено недоліки позовної заяви у визначений судом строк.
Ухвалою суду відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
На підставі рішення Вищої Ради Правосуддя № 935/0/15-23 від 28 вересня 2023 року "Про відрядження судді Сумського окружного адміністративного суду Діски А.Б. до Київського адміністративного суду для здійснення правосуддя", наказу голови Сумського окружного адміністративного суду № 6-АГП від 5 жовтня 2023 року та рішення зборів суддів Сумського окружного адміністративного суду № 6 від 13 жовтня 2023 року, на підставі розпорядження керівника апарату № 290 від 17.10.2023 призначено повторний автоматизований розподіл судової справ № 480/9045/23.
Програмою "Діловодство спеціалізованого суду" дану справу було розподілено судді Савицькій Н.В.
Ухвалою суду від 19.10.2023 прийняти справу № 480/9045/23 до провадження судді Савицької Н.В.
Ухвалою суду від 06.12.2023 провадження у справі за позовом Великописарівської селищної ради Охтирського району Сумської області до Охтирської районної державної (військової) адміністрації, третя особа - ОСОБА_1 про визнання дій протиправними та скасування подовження паспорту прив`язки закрито.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 19.03.2024 ухвалу Сумського окружного адміністративного суду від 06.12.2023 по справі № 480/9045/23 скасовано, а справу направлено до Сумського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.
09.05.2024 справа надійшла до Сумського окружного адміністративного суду.
Протоколом автоматизованого розподілу судова справа розподілена судді Шаповалу М.М.
Ухвалою суду від 13.05.2024 прийнято справу до свого провадження. Розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами позовного провадження.
Представником Охтирської районної державної (військової) адміністрації відзиву на позовну заяву суду надано не було.
Від представника ОСОБА_1 до суду надійшли пояснення по справі, в яких просить залишити без задоволення позовну заяву Великописарівської селищної ради, зазначає, що позивач помилково зазначає про оформлення відповідного продовження паспорту прив`язки у січні 2023 року (тобто поза межами первинного строку паспорту прив`язки) та чомусь вказує, що такий паспорт прив`язки суперечать нормативно-правовим актам.
У жовтні 2018 року ОСОБА_1 звернулася до уповноваженого органу і 22 жовтня 2018 року таким органом було видано паспорт прив`язки тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі вулиць Шкільна та Незалежності в смт Велика Писарівка, первинний строк дії - до 22 жовтня 2022 року.
У власному позові позивач підтверджує факт правомірності та належного первинного оформлення вказаного паспорту прив`язки у 2018 році згідно до встановлених законодавчих процедур.
Відповідно до п.2.18 Порядку № 244, продовження строку дії паспорта прив`язки ТС здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки ТС органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.
З аналізу вказаної норми вбачається, що головною (і єдиною) умовою продовження строку дії паспорта прив`язки є заява замовника (зацікавленої особи). Безпосереднє продовження паспорта прив`язки здійснюється шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки ТС органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації, без жодних додаткових формальностей.
З наявних позовних матеріалів чітко вбачається, що ОСОБА_1 , реалізуючи власні підприємницькі ініціативи, звернулася до уповноваженого органу в межах первинного строку дії паспорта прив`язки із заявою про продовження строку паспорту прив`язки тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі АДРЕСА_1 . Відповідна заява датована 20 жовтня 2022 року і її копія міститься у матеріалах справи.
Надалі, Охтирською районною державною адміністрацією в межах власних повноважень: 1) здійснено реєстрації вхідного документу - заяви ОСОБА_1 про продовження строку дії паспорту прив`язки від 20 жовтня 2022 року - у журналі реєстрації вхідних документів, порядковий номер 21, дата надходження документу 20 жовтня 2022 року; 2) у відповідності до п. 2.18 Порядку № 244 продовжено ОСОБА_1 строк дії паспорту прив`язки тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі АДРЕСА_1 шляхом зазначення нової дати (продовжено до 22 жовтня 2025 року) та проставлення підпису та печатки у паспорті прив`язки ТС органом з питань містобудування та архітектури Охтирської районної державної адміністрації.
При цьому, позивач у власному позові довільно зазначає, що оформлення продовження паспорту прив`язки ОСОБА_1 здійснено у січні 2023 року. Таке твердження позивача є спробою спотворити дійсний хронометраж дозвільної процедури та фактично спростовується вказаними вище документами - заявою ОСОБА_1 від 20 жовтня 2022 року, записом до журналу вхідних документів від 20 жовтня 2022 року, записом до паспорту прив`язки про продовження строку дії.
Тобто, ОСОБА_1 обґрунтовано звернулася до уповноваженого органу до моменту закінчення первинного строку паспорту прив`язки з відповідною заявою, і ця заява була своєчасно та належним чином розглянута Охтирською районною державною адміністрацією.
У власному позові позивач зазначає, що Великописарівською селищною радою рішенням 11 сесії 8 скликання № 2766 від 12 листопада 2021 року був затверджений Детальний план території між вулицями Кобзарська, Незалежності та Шкільна в смт. Велика Писарівка, який є невід`ємною складовою частиною містобудівної документації - генерального плану смт. Велика Писарівка, згідно до якого на розі вулиць Шкільна та АДРЕСА_1 не передбачається розміщення тимчасової споруди. Таке рішення, на думку позивача, ставить певні перепони для подальшого розміщення тимчасової споруди ОСОБА_1 і начебто унеможливлює врегулювання питань щодо продовження паспорту прив`язки.
Наголошує, що позивачем не забезпечено донесення необхідної інформації до третіх осіб, а отже і не забезпечено можливість реагування зацікавлених осіб щодо прийнятого рішення.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
З матеріалів справи судом встановлено, що 22.10.2018 ОСОБА_1 отримала дозвіл на розміщення тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі АДРЕСА_1 . Даний паспорт прив`язки тимчасової споруди був дійсний до 22.10.2022.
01.11.2018 між ОСОБА_1 та Великописарівською селищною радою було укладено договір пайової участі (внеску) в утриманні об`єктів благоустрою.
22.10.2023 закінчився термін дії паспорту прив`язки тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі АДРЕСА_1 , який був виданий ОСОБА_1 для розміщення тимчасової споруди. Клопотання до Великописарівської селищної ради від ОСОБА_1 щодо наміру продовження терміну дії паспорту прив`язки не надходило.
На засіданні виконавчого комітету Великописарівської селищної ради було прийнято рішення від 05.01.2023 № 11 про демонтаж незаконно (самовільно) встановленої тимчасової споруду стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для ведення підприємницької діяльності за адресою: АДРЕСА_1 , у зв`язку з тим, що ОСОБА_1 не виконала умов Договору пайової участі (внеску) в утриманні об`єктів благоустрою в частині плати за пайову участь, заборгованість складала майже 11500 грн та закінчився термін дії паспорту прив`язки.
У той же час, головним спеціалістом відділу архітектури, інфраструктури та екології Охтирської районної державної адміністрації Клімакіною А.О. в січні 2023 року був продовжений, терміном до 22.10.2025, паспорт прив`язки тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі вулиць Шкільна та Незалежності в смт Велика Писарівка ОСОБА_1 .
Позивач, вважаючи, що при продовженні вказаного паспорту прив`язки тимчасової споруди стаціонарного типу відповідачем порушено нормативно-правові акти та інтереси територіальної громади, а саме: паспорт прив`язки тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності не відповідає містобудівній документації (детальному плану міста), звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Згідно з частиною третьою статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" також встановлює, що первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста, під якою слід розуміти жителів, що об`єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, які є самостійними адміністративно-територіальними одиницями (ст. ст. 1 та 6).
Цим Законом встановлено, що сільські, селищні, міські ради є підзвітними, підконтрольними і відповідальними органами перед територіальними громадами, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (ст. ст. 10 та 75).
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлено Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року № 3038-VI, який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до пунктів 2, 3, 7, 8 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;
детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території;
містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;
містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки. її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Згідно із статтею 8 Закону № 3038-VI планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.
Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.
Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами. Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Згідно приписів частини першої статті 16 Закону, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Статтею 19 цього Закону визначено, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.
Детальний план території визначає:
1) принципи планувально-просторової організації забудови;
2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;
3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;
4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;
5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;
6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;
7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;
8) систему інженерних мереж;
9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;
10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;
11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).
Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.
Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Відповідно до ст. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення. Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури є Міністерство регіонального розвитку, будівництво та житлово-комунального господарства України відповідно до Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництво та житлово-комунального господарства України, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011 № 633/211.
Отже, механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності регулюється Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 № 1330/20068.
Відповідно до пунктів 1.3, 1.4 Порядку, тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. ТС можуть бути пересувними та стаціонарними.
Пересувна ТС - споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності.
стаціонарна ТС - споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв.м.
За положеннями пунктів 2.1 -2.15,2.20,2.21,2.30 та 2.31 Порядку підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС.
Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС. До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС. виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування. ОСОБА_2 , адреса, контактна інформація).
Цей перелік документів є вичерпним.
Відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих, днів з дня подання зазначеної заяви.
Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом трьох робочих днів з дня такого визначення відповідності намірів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.
Для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1): ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1); схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України"; технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), утримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.
Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку. Паспорт прив`язки включає: схему розміщення ТС. виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС. отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж; реквізити замовника (найменування. П. І. Б., адреса, контактна інформація).
Згідно п. 2.23 Порядку, після розміщення ТС замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив`язки.
Відповідно до п.п. 2.17, 2.18, 2.19 Порядку, строк дії паспорта прив`язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.
Продовження строку дії паспорта прив`язки здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.
У разі змін, які відбулися у містобудівній документації на місцевому рівні, будівельних нормах, розташуванні існуючих будівель і споруд, інженерних мереж або з ініціативи суб`єкта господарювання, паспорт прив`язки може переоформлюватись на строк дії цього паспорта прив`язки або на новий строк.
При цьому визначення та продовження строку дії паспорту прив`язки здійснюється органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень. Продовження строку дії паспорту прив`язки відбувається шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації - за заявою замовника.
Як зазначив Конституційний Суд України в рішенні від 02 листопада 2004 року № 15- рп/2004, виходячи зі змісту частини першої статті 8 Конституції України, охоронюваний законом інтерес перебуває під захистом не тільки закону, а й об`єктивного права у цілому, що панує у суспільстві, зокрема, справедливості, оскільки інтерес у вузькому розумінні зумовлюється загальним змістом такого права і є його складовою. Одним з проявів верховенства права, як підкреслюється у підпункті 4.1 цього рішення, є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема, норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України.
Відтак, забезпечення справедливого балансу приватного та публічного інтересів у даній справі полягає у необхідності дотримання суб`єктом господарської діяльності правил благоустрою, визначених, зокрема. Законом України "Про благоустрій населених пунктів", Порядком № 244.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 18 жовтня 2018 року у справі № 821/140/18.
Згідно п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють серед іншого, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на встановлені обставини у справі, аналізуючи наведені відповідачем доводи, суд доходить висновку, що відповідачем не доведено правомірність подовження паспорту прив`язки № 2 від 22.10.2022 тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі вулиць Шкільна та Незалежності в смт Велика Писарівка ОСОБА_1 - запис в журналі реєстрації вхідних документів за № 21 від 20.10.2022, термін дії подовження до 22.10.2025, тому вони підлягають скасуванню.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В:
Позов Великописарівської селищної ради Охтирського району Сумської області до Охтирської районної державної (військової) адміністрації, третя особа - ОСОБА_1 про визнання дій протиправними та скасування продовження паспорту прив`язки задовольнити.
Визнати дії Охтирської районної (військової) державної адміністрації протиправними та скасувати подовження паспорту прив`язки № 2 від 22 жовтня 2022 року тимчасової споруди стаціонарного типу (торгівельний павільйон) для провадження підприємницької діяльності, яка розташована на розі вулиць Шкільна та Незалежності в смт Велика Писарівка ОСОБА_1 - запис в журналі реєстрації вхідних документів за № 21 від 22 жовтня 2022 року, термін дії подовження до 22 жовтня 2025 року.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123942655 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні