Ухвала
від 23.12.2024 по справі 490/10896/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/10896/24 23.12.2024

н\п 1-кс/490/4701/2024

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/10896/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2024 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_6 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання слідчого СВУСБУ вХерсонській області ОСОБА_5 ,погоджене прокуроромвідділу Херсонськоїобласної прокуратури ОСОБА_6 про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22024230000000463 від 18.11.2024 відносно ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст.111-1 КК України.

На обґрунтування клопотання вказано, що слідчим відділом УСБУ в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22024230000000463 від 18.11.2024 року за підозрою ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.

Так, згідно із Конституцією України Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією (далі рф) 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

У порушення вимог п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV), від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ) президент, а також інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади рф спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів збройних сил рф (далі зс рф) на територію України.

24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі ООН).

До складу ООН входять Україна, рф та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.

Відповідно до ч. 4 ст. 2 Статуту ООН усі члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із цілями Об`єднаних Націй.

Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 09 грудня 1981 року про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями: № 2131 (XX) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету; № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН; № 2734 (XXV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; № 3314 (XXIX) від 14 грудня 1974 року, що містить визначення агресії, установлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію чи втручання у будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними документами закріплено обов`язок держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, заохочення чи підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербовки найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.

Крім того, у статтях 1-5 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року № 3314 (XXIX) (далі - Резолюція 3314), серед іншого визначено, що ознаками агресії є:

-застосування збройної сили державою проти суверенітету, територіальної недоторканності чи політичної незалежності іншої держави;

-застосування збройної сили державою в порушення Статуту ООН.

Будь-яке з наступних діянь, незалежно від оголошення війни, кваліфікується як акт агресії:

-вторгнення або напад збройних сил держави на територію іншої держави або будь-яка військова окупація, який би тимчасовий характер вона не мала, яка є результатом такого вторгнення або нападу, або будь-яка анексія із застосуванням сили території іншої держави або частини її;

-бомбардування збройними силами держави території іншої держави або застосування будь-якої зброї державою проти території іншої держави;

-блокада портів або берегів держави збройними силами іншої держави:

-напад збройними силами держави на сухопутні, морські або повітряні сили, або морські та повітряні флоти іншої держави;

-застосування збройних сил однієї держави, що знаходяться на території іншої держави за угодою з приймаючою державою, у порушення умов, передбачених в угоді, або будь-яке продовження їх перебування на такій території після припинення дії угоди;

-дія держави, яка дозволяє, щоб її територія, яку вона надала в розпорядження іншої держави, використовувалася цією іншою державою для здійснення акту агресії проти третьої держави;

-засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, іррегулярних сил або найманців, які здійснюють акти застосування збройної сили проти іншої держави, які мають настільки серйозний характер, що це є рівносильним наведеним вище актам, або її значна участь у них.

Жодні міркування будь-якого характеру, чи то політичного, економічного, військового чи іншого характеру, не можуть слугувати виправданням агресії.

Крім того, принципи суверенної рівності, поваги прав, притаманних суверенітету, незастосування сили чи погрози силою, непорушності кордонів, територіальної цілісності держав, мирного врегулювання спорів та невтручання у внутрішні справи держав закріплені у Заключному акті Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01 серпня 1975 року, який визнається рф та Україною.

У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі Декларація) вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.

Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.

24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України. Згідно з указаним документом територія України є неподільною та недоторканною.

Незалежність України визнали держави світу, серед яких і рф.

Статтями 1, 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.

Згідно зі статтею 5 Конституції України носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.

Статтею 73 Конституції України визначено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішується питання про зміну території України.

Відповідно до статей 132-134 Конституції України територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території.

22 лютого 2022 року президент рф направив до Ради Федерації звернення про використання збройних сил рф за межами рф, яке було задоволено.

24 лютого 2022 року приблизно о 5 годині Президент Російської Федерації оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України.

У подальшому збройні сили рф, які діяли за наказом керівництва рф і зс рф, вторглись на територію Україну шляхом збройної агресії, з погрозою застосування зброї та її фактичним застосуванням, незаконно увійшли на територію Україну через державні кордони України в Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили окупацію частин вказаної території, чим змінили межі території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією при цьому нанесли ракетно-бомбові удари по військовим і цивільним об`єктам України, а також ввели на територію суверенної держави війська країни-агресора.

Таким чином, дії рф проти України підпадають під всі пункти, передбачені ст. 3 Резолюції 3314, а тому такі дії слід кваліфікувати саме як акт агресії рф проти України.

Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», введено воєнний стан на всій території України, який в подальшому неодноразово продовжено, востаннє Указом Президента від 06.05.2024 № 271/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», який затверджено Законом України від 08.05.2023 за № 3684-IX, яким продовжено дію воєнного стану з 05 години 30 хвилин 14 травня 2024 року строком на 90 діб.

Законом України «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою - терористом (державою - агресором).

Відповідно до ст. 42 Положення про закони і звичаї війни на суходолі IV Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, ратифікованої Україною 24.08.1991, територія визнається окупованою якщо вона фактично перебуває під владою армії супротивника. Окупація поширюється лише на ту територію, де така влада встановлена і здатна виконувати свої функції.

Відповідно до п.п. 6, 7 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована російською федерацією територія України (тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування російської федерації та окупаційна адміністрація російської федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування російської федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації російської федерації.

Окупаційна адміністрація російської федерації - сукупність державних органів і структур російської федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних російській федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.

У період з 24.02.2022 до 11.11.2022 місто Херсон Херсонської області було захоплено військовослужбовцями збройних сил російської федерації і знаходилось під тимчасовою окупацією держави-агресора, що визначено Переліком територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 №75 (із змінами та доповненнями).

При цьому, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не раніше 24 лютого 2022 року представниками російської федерації, всупереч законного порядку установленого Конституцією України, Законом України «Про місцеві державні адміністрації», та іншими діючими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території м. Херсона цілеспрямовано створено підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію т.зв. «Военно-гражданскую администрацию Херсонской области» (мовою оригіналу російською), функціонально відповідальну за управління тимчасово окупованою територією України з метою подальшої інтеграції та незаконного включення захопленої частини суверенної держави Україна до складу російської федерації.

У свою чергу ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , не пізніше 28 лютого 2024 року, діючи з прямим умислом, направленим на добровільне зайняття посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, та усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, всупереч врегульованим чинним законодавством України суспільним відносинам у сфері національної безпеки України, перебуваючи на тимчасово окупованій території Херсонської області, переслідуючи свої особисті амбіції щодо кар`єрного росту в окупаційному органі влади, в умовах воєнного стану, добровільно зайняв посаду т.зв. - (мовою оригіналу) «временно исполняющего обязаности Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области», тим самим, виконав всі необхідні дії, направлені на доведення свого злочинного умислу до кінця.

Таким чином, в період з 28 лютого 2024 року ОСОБА_7 , відповідно до (мовою оригіналу) «Решение Совета депутатов Алешкинского муниципального округа от 27.02.2024 г. №64 «О возложении временного исполнения обязанностей Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области» обійняв посаду (мовою оригіналу) «временного исполняющий обязанности Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области».

Надалі, відповідно до (мовою оригіналу) «Решение Совета депутатов Алешкинского муниципального округа от 09.07.2024 г. № 107 «О возложении исполнения обязанностей Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области» ОСОБА_7 призначений на посаду (мовою оригіналу) «временно исполняющий обязанности Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области» у зв`язку з скасуванням (мовою оригіналу) «Решение Совета депутатов Алешкинского муниципального округа от 27.02.2024 г. № 64.

В подальшому відповідно до (мовою оригіналу) «Решение Совета Депутатов Алешкинского муниципального округа от 11.11.2024 г. № 141 «Об избрании Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области» ОСОБА_7 обійняв посаду (мовою оригіналу) «Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области» та здійснює свою протиправну діяльність шляхом виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій відповідно до (мовою оригіналу) «Решение Совета депутатов Алешкинского муниципального округа от 02.11.2023 г. № 26 «Об утверждении положения об Администрации Алешкинского муниципального округа», а саме:

- організовує матеріальне-технічне, правове та фінансове забезпечення діяльності т.зв. «Алешкинского муниципального округа Херсонской области

-організовує набір співробітників до вказаного незаконного органу влади, призначення їх на посади;

-здійснює безпосереднє керівництво підлеглими працівниками;

-здійснює прийом громадян з метою розгляду заяв, скарг та звернень, пов`язаних із наданням послуг водопостачання та інших комунальних послуг, вживає заходів для вирішення зазначених питань у порядку, передбаченому окупаційним законодавством;

-реалізує заходи з розбудови, модернізації та розвитку інфраструктурних об`єктів, спрямовані на підвищення їх ефективності та відповідності стандартам рф;

-приймає участь у пленарних засіданнях, нарадах, та інших заходах за участю депутатів окупаційної влади, з метою обговорення та прийняття рішень.

-здійснює розгляд та вирішення питань, пов`язаних із призначенням, нарахуванням та виплатою соціальних допомог, у тому числі пенсійних виплат, а також забезпечує оформлення та відновлення необхідних документів відповідно окупаційного законодавства;

-здійснюваворганізаціюнезаконних виборів президента рф на тимчасово окупованій території Херсонської області;

- здійснює публічну підтримку окупаційній владі держави-агресора.

07.11.2024 р. ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст.111-1 КК України.

26.11.2024 р. ОСОБА_7 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України.

У передбачений законом спосіб повідомлення про підозру, повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри та повістки про виклик підозрюваного ОСОБА_7 опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генеральної прокуратури України.

Підозрюваний ОСОБА_7 , відповідно вимог ст.ст. 133, 135 КПК України викликався 30.11.2024, 01.12.2024, 02.12.2024 до слідчого відділу Управління СБУ в Херсонській області. Підозрюваний жодного разу не з`явився, про причини неявки не повідомив.

14.11.2024 беручи до уваги те, що на теперішній час ОСОБА_7 перебуває на тимчасово окупованій частині Херсонської області, а також те, що останній неодноразово викликався до органу досудового розслідування, але жодного разу на виклики слідчого не з`явився, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, підозрюваний ОСОБА_7 оголошений у розшук.

Посилаючись на те, що ОСОБА_7 який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, на виклики слідчого до органу досудового розслідування не з`являється, про причини своєї неявки не повідомляє, слідчий просить про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, пославшись на обставини, у ньому викладені.

Захисник підозрюваного у судовому засіданні вирішення клопотання залишив на розсуд суду.

Вислухавши доводи прокурора, захисника підозрюваного, дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення.

Так, ч. 1 ст. 297-1 КПК України встановлено, що спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.

Згідно із ч. 2 ст. 297-1 КПК України передбачено, зокрема, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених ст. 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.

Відповідно до ст. 297-5 КПК України повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.

Копії процесуальних документів, що підлягають врученню підозрюваному, надсилаються захиснику.

Згідно до ч. 5 ст. 139 КПК України встановлено, що ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Пунктом 20-1 Розділу XІ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КПК України визначено, що тимчасово, але не пізніше дня початку діяльності Державного бюро розслідувань (опублікування у газеті «Урядовий кур`єр» відповідного повідомлення його керівником): спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 365, 368, 368-2, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цьому абзаці, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.

Положення частини п`ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

У клопотанні слідчого, прокурора про здійснення спеціального досудового розслідування мають також зазначатися фактичні дані про перебування особи за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Судовий розгляд у кримінальному провадженні щодо злочинів, зазначених у частині другій ст. 297-1 цього Кодексу, а також у цьому пункті, може здійснюватися за відсутності обвинуваченого (inabsentia), крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності (спеціальне судове провадження) та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Вимоги щодо особливостей застосування глави 24-1 цього Кодексу, передбачені цим пунктом, поширюються на кримінальні провадження, у яких підозрюваний, крім неповнолітнього, на момент звернення до суду з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування або обвинувальним актом оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні відомості, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Згідно ч. 5 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, підтверджується даними:

-протоколів огляду Інтернет сторінок за посиланнями:

?від 17.04.2024 за посиланням https://khogov.ru/ в ході якого оглянуто публікацію під назвою «Администрация Херсонской области» на якому виявлено фотокопії документів окупаційної адміністрації, якими підтверджується протиправна діяльність ОСОБА_7 , а саме: «Решение совета депутатов Алешкинского муниципального округа Херсонской области №64» о возложении временного исполнения обязаностей Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области»;

?від 22.04.2024 за посиланням https://khogov.ru/ в ході якого оглянуто публікацію під назвою «Администрация Херсонской области» на якому виявлено фотокопії документів окупаційної адміністрації, якими підтверджується протиправна діяльність ОСОБА_7 , а саме: «Решение совета депутатов Алешкинского муниципального округа Херсонской области № 66» о внесении изменений в Устав Алешкинского муниципального округа Херсонской области»;

?від 22.04.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 в ході якого оглянуто публікацію під назвою «Администрация Херсонской области» на якому виявлено фотокопії документів окупаційної адміністрації, якими підтверджується протиправна діяльність ОСОБА_7 , а саме: «Решение совета депутатов Алешкинского муниципального округа Херсонской области № 67» о внесения изменений в решение Совета депутатов Алешкинского муниципального округа Херсонской области от 27.02.2024 №62 «об утверждении Временного Положения о предельный нормативах формирования расходов на оплату трудамуниципальных служащих Алешкинского муниципального округа Херсонской области»;

?від 22.04.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 в ході якого оглянуто публікацію під назвою «Администрация Херсонской области» на якому виявлено фотокопії документів окупаційної адміністрації, якими підтверджується протиправна діяльність ОСОБА_7 , а саме: «Решение совета депутатов Алешкинского муниципального округа Херсонской области № 70» об утверждении Положения о комиссии по соблюдению этики служебного поведения муниципальных служащих Алешкинского муниципального округа Херсонской области и урегулированию конфликта интересов»;

?від 23.04.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 в ході якого оглянуто публікацію від 21.04.2024 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію із зображенням ОСОБА_7 «В день местного самоуправления глава Алешкинского округа получил благодарность от ОСОБА_8 »;

?від 02.08.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_5 в ході якого оглянуто публікацію під назвою « ОСОБА_9 » на якому виявлено інформацію котра підтверджує протиправну діяльність ОСОБА_7 , а саме: «Постановление Администарции Алешкинского муниципального округа Херсонской области № АМО-П-8 »(підписаний ОСОБА_7 );

?від 05.08.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 в ході якого оглянуто публікацію під назвою «Губернатор Херсонской области-официальный портал» на якому виявлено фотокопії документів окупаційної адміністрації, якими підтверджується протиправна діяльність ОСОБА_7 , а саме: «Решение совета депутатов Алешкинского муниципального округа Херсонской области №26» «об утверждении Положения об Администрации Алешкинского муниципального округа»;

?від 06.08.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6 в ході якого оглянуто публікацію від ІНФОРМАЦІЯ_7 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію із зображенням ОСОБА_7 «Врио главы Алешкинского муниципального округа ОСОБА_10 провел личный прием граждан в селе Счастливое»;

?від 06.08.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_8 в ході якого оглянуто публікацію від ІНФОРМАЦІЯ_9 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію із зображенням ОСОБА_7 « ОСОБА_10 принял участие в 18-м заседании Совета депутатов Алешкинского муниципального округа»;

?від 07.08.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6 в ході якого оглянуто публікацію від 08.07.2024 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію із відеозаписом на якому зображений ОСОБА_7 «В поселке Виноградово ко Дню семьи, любви и верности организовали встречу с многодетними семьями»;

?від 25.07.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_5 в ході якого оглянуто публікацію під назвою « ОСОБА_9 » на якому виявлено інформацію котра підтверджує протиправну діяльність ОСОБА_7 , а саме: «Структура органов местного самоуправления» на якому зображений ОСОБА_7 ;

?від 24.07.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_5 в ході якого оглянуто публікацію під назвою « ОСОБА_9 » на якому виявлено інформацію котра підтверджує протиправну діяльність ОСОБА_7 , а саме: «Постановление Администарции Алешкинского муниципального округа Херсонской области № АМО-П-8 »(підписаний ОСОБА_7 );

?від 23.04.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_10 в ході якого оглянуто публікацію від 08.07.2024 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію із відеозаписом на якому зображено ОСОБА_7 , а саме «Мы делаем свой выбор в пользу будущего нашего региона»;

?від ІНФОРМАЦІЯ_11 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 в ході якого оглянуто публікацію від 08.07.2024 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію із зображенням ОСОБА_7 , а саме «Глава Алешкинского округа ОСОБА_10 провел прием граждан в селе Великие Копани»;

?від 07.05.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 в ході якого оглянуто публікацію від 08.07.2024 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію із зображенням ОСОБА_7 , а саме «Обращение к жителям Алешкинского муниципального округа»;

?від ІНФОРМАЦІЯ_11 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6 в ході якого оглянуто публікацію від 08.07.2024 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію з зображенням ОСОБА_7 , а саме « ІНФОРМАЦІЯ_12 »;

?від 05.09.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 , в ході якого оглянуто публікацію від 24.07.2024 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію із зображенням ОСОБА_7 , а саме «начальник ТО села ОСОБА_11 был награжден медалью ордена «За заслуги перед Херсонской областью»;

?від 05.09.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6 , в ході якого оглянуто публікацію від 28.08.2024 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено публікацію із зображенням ОСОБА_7 , а саме «более 40 обращений поступило в мобильную приемную Губернатора от жителей Алешкинского округа»;

?від 06.09.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_13 в ході якого оглянуто публікацію від 31.05.2024 у Телеграм-каналі «Таврія.Новости Херсонской области» з підписом «Последний звонок прозвучал для учеников Виноградовской школы Алешкинского округа» до якої прикріплено відеозапис з публікацією, на відео зображений ОСОБА_7 ;

?від ІНФОРМАЦІЯ_14 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6 , в ході якого оглянуто публікацію від 14.07.2023 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до якої прикріплено відеозапис з інтерв`ю ОСОБА_7 , а саме каналу « ІНФОРМАЦІЯ_15 »;

?від ІНФОРМАЦІЯ_16 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_17 в ході якого оглянуто публікацію від ІНФОРМАЦІЯ_18 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_19 » з підписом « ОСОБА_10 » до якого прикріплено відеозапис з публікацією, на відео зображений ОСОБА_7

?від ІНФОРМАЦІЯ_20 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 в ході якого оглянуто публікацію від ІНФОРМАЦІЯ_18 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » з підписом « ОСОБА_10 » до якого прикріплено відеозапис з публікацією, на відео зображений ОСОБА_7

?від 14.11.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_21 в ході якого оглянуто публікацію від 12.11.2024 у Телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_22 » з підписом « ОСОБА_12 с избрание на пост главы Алешкинского муниципального округа» до якого прикріплено фотозображення з ОСОБА_7

?від 13.11.2024 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 в ході якого оглянуто публікацію під назвою «Решение Совета депутатов Алешкинского муниципального округа от 11.11.2024 №141 «Об избрании Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области» на якому виявлено фотокопії документів окупаційної адміністрації, якими підтверджується протиправна діяльність ОСОБА_7 , а саме: «Решение Совета депутатов Алешкинского муниципального округа от 11.11.2024 №141 «Об избрании Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области»;

?протоколу допиту свідка від 29.07.2024 ОСОБА_13 ІНФОРМАЦІЯ_23 , в ході якого ОСОБА_13 підтверджує протиправну діяльність ОСОБА_7 , що йому відомо з інформаційних мереж, особисто останнього він не знає;

?протоколу пред`явлення особи для впізнання зі свідком ОСОБА_14 від 29.07.2024 який впізнає ОСОБА_7 ;

?протоколу допиту свідка від 28.08.2024 ОСОБА_14 ІНФОРМАЦІЯ_24 , в ході якого ОСОБА_14 підтверджує протиправну діяльність ОСОБА_7 , що йому відомо з інформаційних мереж, особисто останнього він не знає проте бачив до війни декілька разів коли той працював на підприємстві «Анторус»;

?протоколу пред`явлення особи для впізнання зі свідком ОСОБА_14 від 28.08.2024 який впізнає ОСОБА_7 ;

?протоколу допиту свідка від 28.08.2024 ОСОБА_15 ІНФОРМАЦІЯ_25 , в ході якого ОСОБА_15 підтверджує протиправну діяльність ОСОБА_7 , що їй відомо з інформаційних мереж, особисто останнього вона не знає;

?висновку судово-портретної експертизи № 35 від 21.06.2024, відповідно до якого в протоколах огляду № 71/22/1/240-3647від 07.05.2024, №71/22/1/240-3224від 22.04.2024,№ 71/22/1/240-3648від 07.05.2024та №71/22/1/240-3386від 23.04.2024 зображений громадянин України ОСОБА_7 ;

?висновку судово-портретної експертизи № СЕ-19/104-24/41364-ФП від 25.10.2024, відповідно до якого в протоколах № 71/22/1/240-7288 від 05.09.2024 , № 71/22/1/240-7287 від 05.09.2024, № 71/22/1/240-7286 від 06.09.2024, № 71/22/1/240-7285 від 05.09.2024), зображений громадянин України ОСОБА_7 .

Досліджені у судовому засіданні дані є достатньо вагомими у своїй сукупності для висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченогоч.5 ст. 111-1 КК України.

07.11.2024 р. ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 111-1 КК України та 26.11.2024 р. ОСОБА_7 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України, про що у загально державному засобі масової інформації газеті «Урядовий кур`єр», а також на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора розміщено відповідне повідомлення в порядку ст. 135, ч. 1 ст. 278 КПК України.

Вказаний факт підтверджений прокурором у судовому засіданні документально.

Підозрюваний ОСОБА_7 , будучи викликаним до органу досудового розслідування шляхом публікацій в засобах масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик на 30.11.2024, 01.12.2024, 02.12.2024 до слідчого не з`явився, не повідомивши про причини неявки, що в тому числі свідчить про переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

У зв`язку з неприбуттям підозрюваного ОСОБА_7 на неодноразові виклики до органу досудового розслідування, переховуванням з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 14.11.2024 р. ОСОБА_7 оголошено у розшук.

Матеріалами клопотання підтверджується, що на даний час підозрюваний ОСОБА_7 , переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України Херсонської області з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

З урахуванням наведеного, а також того, що ОСОБА_7 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, що згідно ст. 12 КК України відноситься до категорії тяжких злочинів, санкцією за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої, діючи з прямим умислом, направленим на добровільне зайняття посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, та усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, всупереч врегульованим чинним законодавством України суспільним відносинам у сфері національної безпеки України, перебуваючи на тимчасово окупованій території Херсонської області, переслідуючи свої особисті амбіції щодо кар`єрного росту в окупаційному органі влади, в умовах воєнного стану, добровільно зайняв посаду т.зв. - (мовою оригіналу) «временно исполняющего обязаности Главы Алешкинского муниципального округа Херсонской области», переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності за ймовірно вчинений ним тяжкий злочин, виїхавши на тимчасово окуповану територію Херсонської області, за викликом слідчого у загальнодержавному засобі масової інформації газеті «Урядовий кур`єр» та офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора про необхідність його прибуття до слідчого відділу УСБУ в Херсонській області, неодноразово не з`явився, у зв`язку із чим був оголошений у розшук, наявні підстави для здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваного, а відтак, і задоволення клопотання.

Керуючись ст. ст. 135, 139, 297-1, 297-5, п. 20-1 Розділу XІ Перехідних положень КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22024230000000463 від 18.11.2024 відносно ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст.111-1 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення23.12.2024
Оприлюднено25.12.2024
Номер документу123977096
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —490/10896/24

Ухвала від 23.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 23.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 19.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 19.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 19.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні