Ухвала
від 19.12.2024 по справі 752/23110/24
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/23110/24

Провадження №: 1-кс/752/9646/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.12.2024 м. Київ

Слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 ,

за участі:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

підозрюваної ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів проти довкілля слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваної ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР 02.02.2023 за №12023000000000178, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України,

в с т а н о в и в:

16.12.2024 до суду надійшло клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів проти довкілля слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваної ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР 02.02.2023 за №12023000000000178, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України.

Клопотання обґрунтовано тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023000000000178 від 02.02.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 5 ст. 361КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 16 червня 2022 року Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код: 41819431) (далі - Управління) в електронній системі публічних закупівель «Prozorro» за ідентифікатором «UA-2022-06-16-003186-a» оголошено проведення тендерної закупівлі на проведення робіт з вивезення безхазяйних відходів (відпрацьовані шини), з урахуванням супутніх послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення) з очікуваною вартістю 4 млн. грн.

Разом з цим, у невстановлені досудовим розслідуванням дату, час та місці, але не пізніше 30.06.2021 року у ОСОБА_7 , який займався господарською діяльністю зі збору та утилізації відходів як фізична особа-підприємець, так і здійснюючи керівництво підконтрольними йому підприємствами з аналогічною діяльністю, виник злочинний намір, направлений на заволодіння грошовими коштами державного бюджету, виділеними на цю тендерну закупівлю.

Маючи досвід участі у аналогічних закупівлях, з метою реалізації злочинного умислу, направленого на незаконне заволодіння чужим майном, шляхом отримання бюджетних коштів за невиконані роботи, ОСОБА_7 розроблено злочинний план, який передбачав:

- через підконтрольні йому товариства ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» (ідентифікаційний код: 35945942) та ТОВ «ЕКО ТЕРРА» (ідентифікаційний код: 38268268) прийняти участь у процедурі та створити штучні умови нібито добросовісної конкуренції під час проведення закупівлі послуги за бюджетні кошти та забезпечення перемоги одного з підконтрольних підприємств;

- використання як виконавцями так і пособниками, з урахуванням їх посад та залучення до протиправної діяльності директора ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_4 , менеджера ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_8 , бухгалтера ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_9 , менеджера ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_10 (якого з 11.10.2022 призначено директором ТОВ «ЕКОПРОВАЙД»), невстановлених на теперішній час службових осіб ТОВ «ЕКО ТЕРРА» та інших осіб для виконання ними необхідної «технічної» роботи, створення видимості повного виконання умов укладеного з Управлінням договору та підготовки і підписання інших фінансово-господарський документів.

- лише часткове виконання послуги зі збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення), що надає можливість заволодіння бюджетними коштами за невиконані роботи;

- отримання повної суми грошових коштів, передбачених умовами договору та вжиття заходів на їх легалізацію шляхом переведення в готівку, придбання матеріальних цінностей та виведення в реальний сектор економіки через оформлення удаваних договорів.

Розробивши вищезазначений план вчинення кримінального правопорушення (злочину), ОСОБА_7 , виступивши особою, яка здійснить організацію та керування діями виконавців та пособників та розуміючи, що самостійно виконати дії по організації та реалізації цього плану не зможе, оскільки умовами отримання бюджетних коштів є виконання робіт та послуг юридичною особою, тобто необхідне використання суб`єкта господарювання, наказав підконтрольній йому директорці ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_4 , яка перебуваючи на посаді директора (призначено на посаду директора рішенням учасника Товариства №17/08 від 17.08.2021) фактично виконувала функції менеджера, підготувати пакет документів для прийняття участі у оголошеній Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) тендерній процедурі за ідентифікатором «UA-2022-06-16-003186-a».

На виконання наданої вказівки ОСОБА_4 підготовлено та подано пакет документів від імені ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» для участі у тендерній процедурі.

Одночасно з цим, ОСОБА_7 , діючи на виконання заздалегідь розробленого злочинного плану, з метою створення штучної конкуренції під час проведення торгів, також надав вказівку підконтрольним йому невстановленим особам подати пакет документів від імені ТОВ «ЕКО ТЕРРА» для участі у вказаному тендері.

30 червня 2022 року невстановленими особами до системи «Prozorro» завантажено документи, які підписано електронним цифровим підписом директора ТОВ «ЕКО ТЕРРА» ОСОБА_11 .

Вчинення вказаних дій створило уяву нібито добросовісної конкуренції між учасниками тендерної закупівлі та дотримання необхідності подачі пропозицій не менш ніж від двох учасників для проведення відкритих торгів у відповідності до ч.2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі».

При цьому, для участі безпосередньо у аукціоні, який проходив 04.07.2022 у період часу з 15 год. 46 хв. по 16 год. 26 хв., учасник ТОВ «ЕКО ТЕРРА» заходив на авторизований електронний майданчик «ІНФОРМАЦІЯ_5» з ІР-адреси - НОМЕР_1 04.07.2022 о 15 год. 16 хв., а учасник ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» здійснив вхід на авторизований електронний майданчик «ІНФОРМАЦІЯ_5» з тієї ж самої ІР-адреси - НОМЕР_1 04.07.2022 о 15 год. 35 хв., тобто на 19 хвилин пізніше.

Також встановлено, що ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» та ТОВ «ЕКО ТЕРРА» не знаходяться за місцем своєї реєстрації та станом на 2022-2023 роки використовували одні й ті ж самі приміщення на третьому поверсі в будинку

№ 44 по вул. Хрещатик у м. Києві, що підтверджує факт пов`язаності між собою зазначених юридичних осіб.

За результатами проведеної тендерної закупівлі у формі відкритих торгів, уповноваженою особою Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_12 , який не був обізнаним зі злочинними намірами, складено та підписано протокол № 13 від 05 липня 2022 року, яким прийнято рішення визначити переможцем процедури відкритих торгів за критерієм найнижчої ціни з дотриманням учасником всіх вимог до тендерної процедури ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» з ціновою пропозицією 3 919 518,00 грн.

При цьому найнижчу цінову пропозицію від ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ІНВЕСТИЦІЇ» у сумі 3 399 228,00 грн. було відхилено через те, що вказаний учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції.

За результатами визначення переможця тендерної закупівлі 22 липня 2022 року між Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в особі начальника управління ОСОБА_13 (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКОПРОВАЙД», в особі директора ОСОБА_4 (Виконавець) укладено договір № 23 «Про закупівлю послуг», предметом якого є надання належним чином та в повному обсязі послуги «Проведення робіт з вивезення безхазяйних відходів (відпрацьовані шини), з урахуванням супутніх послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення)» (код за ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація сміття та поводження зі сміттям).

Згідно укладеного договору Виконавець повинен надати Замовникові послуги в обсязі у відповідності до Технічного завдання, яким визначено, що послуга з «Проведення робіт з вивезення безхазяйних відходів (відпрацьовані шини), з урахуванням супутніх послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення)» (код за ДК 021:2015 - 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям), забезпечується Виконавцем за допомогою спеціалізованої техніки та включає в себе: збирання, вивезення відходів, транспортування їх до місця зберігання, утилізації та знешкодження відповідно до вимог законодавства та надання електронного носія з відео підтвердженням виконання послуги.

Досягнувши своєї першопочаткової мети, а саме підписання між Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» договору з очікуваною вартістю 3 919 518,00 грн., ОСОБА_7 , виступаючи організатором заволодіння бюджетних коштів, задля створення видимості виконання послуги в повному обсязі, у відповідності до заздалегідь розробленого злочинного плану, організував процес пошуку фізичних та юридичних осіб, які мають вантажні транспортні засоби та надають транспортні послуги з перевезення вантажів, з метою вивезення відпрацьованих шин з місць їхнього зберігання.

В результаті пошуку знайдено третіх осіб, які без укладення будь-яких договорів та будучи необізнаними у злочинних задумах ОСОБА_7 , у період часу з липня по вересень 2022 року виконали роботи зі збирання та перевезення до с. Крячки за місцем господарської діяльності ТОВ «Енерджі Актив +» відпрацьованих шин, зокрема до вказаної діяльності було залучено: ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та інших невстановлених досудовим розслідуванням осіб.

Також, до даного договору між Виконавцем та Замовником були внесені зміни шляхом укладання додаткової угоди № 1 від 09 вересня 2022 року, якою було змінено строк виконання договору з «16.09.2022» на «16.10.2022» та додаткової угоди № 2 від 22 листопада 2022 року, якою внесено зміни до ціни договору з 3 919 518, 00 грн. на 3 744 594,00 грн. (три мільйони сімсот сорок чотири тисячі п`ятсот дев`яноста чотири гривні 00 копійок), без ПДВ та кількості одиниць відпрацьованих шин, з «192700» на «184100».

В подальшому, у період часу з 10.08.2022 по 14.10.2022 ОСОБА_4 , виступаючи номінальним директором товариства, виконуючи надані ОСОБА_7 вказівки, діючи як пособник, підготувала та підписала в якості директора ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» акти приймання-передачі наданих послуг з вивезення безхазяйних відходів, з урахуванням супутніх послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення): № 195 від 10.08.2022, № 205 від 29.08.2022, № 209 від 29.08.2022, № 204 від 06.09.2022, № 212 від 06.09.2022, № 215 від 07.09.2022, № 235 від 16.09.2022, №223 від 13.09.2022.

У подальшому вказані акти також були підписано (погоджено) начальником Управління ОСОБА_13 , яким не перевірено факт виконання наданих робіт у повному обсязі.

За наслідком підписання вищевказаних актів приймання-передачі наданих послуг Управлінням перераховано ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» грошові кошти наступними платіжними дорученнями: № 161 від 28.09.2022 у сумі 307 134 грн., № 184 від 28.09.2022 у сумі 224 757 грн., № 185 від 28.09.2022 у сумі 80 343 грн., № 186 від 28.09.2022 у сумі 40 476,60 грн. № 187 від 28.09.2022 у сумі 307 134 грн., № 188 від 28.09.2022 у сумі 99 666 грн., № 197 від 30.09.2022 у сумі 473 922 грн. та № 198 від 30.09.2022 у сумі 1 166 499 грн., через що на банківський рахунок ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» за фактично не надані в повному обсязі послуги, а саме: зберігання та їх оброблення (перероблення), надійшли грошові кошти на загальну суму 2 586 018, 6 грн.

У подальшому ОСОБА_4 було звільнено з посади директора Товариства та рішенням учасника ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» № 07-10 від 07.10.2022 ОСОБА_10 призначено директором ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» з 11.10.2022.

Під час перебування ОСОБА_10 на посаді директора ТОВ «ЕКОПРОВАЙД», невстановленою на теперішній час особою від імені ОСОБА_4 , яку рішенням № 07-10 від 07.10.2022 вже звільнено з посади директора вказаного товариства з 10.10.2022, виконано складання та підписання актів приймання-передачі наданих послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення): № 249 від 13.10.2022, № 238 від 14.10.2022.

У подальшому вказані акти також були підписані (погоджені) начальником Управління ОСОБА_13 , яким не перевірено факт виконання наданих робіт у повному обсязі.

За наслідком підписання вищевказаних актів приймання-передачі наданих послуг Управлінням перераховано ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» грошові кошти наступними платіжними дорученнями: № 224 від 29.10.2022 у сумі 561 180,60 грн. та № 225 від 29.10.2022 у сумі 597 3825,80 грн., через що на банківський рахунок ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» за фактично не надані в повному обсязі послуги, а саме: зберігання та їх оброблення (перероблення), надійшли грошові кошти на загальну суму 1 158 566,40 грн.

Таким чином Управлінням перераховано ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» грошові кошти на загальну суму 3 744 594 грн.

Натомість, всупереч виконання повних умов договору та незважаючи на складені, погоджені та підписані з боку ТОВ «Екопровайд» та Управління акти виконаних робіт, ТОВ «Екопровайд» послуги зі зберігання, утилізації (переробки) відпрацьованих шин не виконувалися та будь які матеріали фото- відео фіксації Виконавцем не надавалися.

Враховуючи те, що ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» не виконувало умови договору із залученням власної техніки та працівників, а до його виконання залучило третіх осіб, з метою покриття витрат на завантаження та вивезення шин з локацій, на яких вони розташовувались, між ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» в особі ОСОБА_10 та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 01 листопада 2022 року укладено договір №1/11/22, відповідно до якого ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» перераховано на розрахунковий рахунок ОСОБА_17 грошові кошти в загальній сумі 944 621, 35 грн. за надані послуги по збору, перевезенню, зберіганню та подальшої утилізації відпрацьованих, зіпсованих, забруднених чи пошкоджених шин у кількості 184 100 штук.

Таким чином договір було виконано фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 лише у частині збору та перевезення відпрацьованих, зіпсованих, забруднених чи пошкоджених шин, а витратна частина на послуги з завантаження та перевезення відпрацьованих шин становить 944 621, 35 грн.

Проведеним Північним офісом Держаудитслужби України аудитом фінансово-господарської діяльності Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) за 2020-2022 року в частині виконання вказаного договору виявлено, що вказані відпрацьовані шини знаходяться у с. Крячки, Київської області на території ТОВ «Енерджі Актив +», передані ФОП ОСОБА_7 , на що ним надано відповідні товарно-транспортні накладні.

Висновком судової економічної експертизи підтверджено завдання матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на суму 2 799 981,65 гривень, внаслідок проведення Управлінням оплати завищеної вартості робіт, які виконувались згідно умов укладеного з ТОВ «Екопровайд» договору № 23 від 22.07.2022.

Таким чином, ОСОБА_4 виконуючи вказівки та діючи за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_7 , підозрюється в пособництві заволодіння чужим майном, що виразилось у незаконному отриманні ТОВ «Екопровайд» грошових коштів за невиконані в повному обсязі зобов`язання згідно умов договору № 23 від 22.07.2022, в частині зберігання та утилізації (перероблення) відпрацьованих шин, чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва у особливо великих розмірах, на загальну суму 2 799 981,65 гривень.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України, тобто у пособництві заволодіння чужим майном, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, в особливо великих розмірах.

12.12.2024 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , повідомлено про підозру у пособництві заволодіння чужим майном, вчиненим за попередньою змовою групою осіб шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України.

З метою забезпечення виконання підозрюваною покладених на неї обов`язків, приймаючи до уваги, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ч. 1 ст. 177 КПК України, то для дієвого виконання кримінального провадження, вважає доцільним застосувати до ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді домашнього арешту на певний час доби.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити з підстав викладених у ньому.

Підозрювана та її захисник заперечували проти клопотання, просили обрати стосовно підозрюваної запобіжний захід у виді особистого зобов`язання.

Дослідивши матеріали клопотання, заслухавши думку прокурора, підозрюваної, захисника, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023000000000178 від 02.02.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 5 ст. 361КК України.

12.12.2024 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , повідомлено про підозру у пособництві заволодіння чужим майном, вчиненим за попередньою змовою групою осіб шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України.

Так, підставами для обґрунтованої підозри ОСОБА_4 у вчиненні вказаних кримінальних правопорушень є:

- акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за період з 01.01.2020 по 31.12.2022 від 01.08.2024 №10-30/325, складений Північним офісом Держадитслужби;

- лист ДП «ПРОЗОРРО» від 26.10.2023 №206/01/1604/04;

- лист ТОВ «ЗАКУПІВЛІ.ПРО» від 20.12.2023 №201/11/ZK-1272;

- допит свідка ОСОБА_18 від 05.12.2023;

- допит свідка ОСОБА_14 від 18.12.2023;

- допит свідка ОСОБА_15 від 08.12.2023;

- допит свідка ОСОБА_19 від 29.12.2023;

- допит свідка ОСОБА_20 від 02.01.2024;

- лист ТОВ «ЕКОЮНІВЬОРС» від 05.01.2024 № 01;

- допит свідка ОСОБА_11 від 01.03.2024;

- допит свідка ОСОБА_21 від 22.02.2024;

- лист Міндовкілля №36/36/188-24 від 04.06.2024;

- висновок експерта №24-49/СЕЕ від 15.05.2024;

- висновок аналітичного дослідження ГУ ДПС у Черкаській області про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» №32/23-00-08-03/35945942 від 27.09.2024;

- висновок експерта за результатами проведення судово-економічної експертизи від 25.11.2024;

- іншими доказами в їх сукупності.

Згідно ч. 4 ст.176 КПК України запобіжні заходи застосовуються: під час досудового розслідування - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з прокурором, або за клопотанням прокурора, а під час судового провадження - судом за клопотанням прокурора.

Частиною 1 ст.177 КПК України встановлено, що метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Згідно ст.178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 КПК України, слідчий суддя на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний в сукупності оцінити всі обставини, які можуть свідчити на користь збільшення або зменшення ризику переховування від правосуддя чи інших способів неналежної процесуальної поведінки.

Відповідно до ст.181 КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, залишати житло цілодобово або у певний період доби та може бути застосовано до особи, яка підозрюється у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

Відповідно до ч. 5 ст. 194 КПК України встановлено, що якщо під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, прокурор доведе наявність всіх обставин, передбачених частиною першою цієї статті, слідчий суддя, суд застосовує відповідний запобіжний захід, зобов`язує підозрюваного, обвинуваченого прибувати за кожною вимогою до суду або до іншого визначеного органу державної влади, а також виконувати один або кілька обов`язків, необхідність покладення яких була доведена прокурором.

Отримані на даному етапі досудового розслідування відомості задокументовані у відповідний процесуальний спосіб передбачений КПК України і вказують на причетність ОСОБА_4 до вчинення зазначеного кримінального правопорушення, при цьому таке цілком узгоджується і з практикою Європейського суду з прав людини, який неодноразово зазначав, що наявність «обґрунтованої підозри» у вчинені правопорушення передбачає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що зазначена особа могла вчинити правопорушення (рішення Європейського суду з прав людини у справі «Влох проти Польщі»).

На даному етапі кримінального провадження стороною обвинувачення та слідчим суддею не вирішуються питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні кримінального правопорушення.

Так, прокурором доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує ризик, передбачений ст. 177 КПК України, який має враховуватися під час вирішення вказаного питання, а саме:

- Переховуватися від органів досудового розслідування чи суду.

Даний ризик обґрунтовується тим, що злочин, що інкримінується ОСОБА_4 , кваліфікується як особливо тяжкий, максимальне покарання за вчинення якого передбачено у вигляді позбавлення волі на строк до 12 років, що вже саме по собі може бути підставою та мотивом для підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування та суду, який усвідомлюючи суворість та невідворотність покарання за вчинення вищевказаного злочину, може планувати втечу з метою уникнення кримінальної відповідальності

Таким чином, у судовому засіданні прокурором доведено наявність лише одного ризику передбаченого ст. 177 КПК України.

Слідчий суддя відповідно до вимог ст.178 КПК України приймає до уваги інші дані про особу підозрюваної, зокрема, що підозрюваниа має постійне місце проживання,.

З огляду на зазначене слідчий суддя приходить до висновку про відсутність підстав для застосування відносно підозрюваної ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту. Разом з тим, причетність підозрюваної до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191КК України, є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, із застосуванням, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України обов`язків. Саме такий вид запобіжного заходу буде достатнім для уникнення ризиків, визначених ст.177 КПК України.

Керуючись ст.ст. 32, 131, 132, 176-178, 183, 184, 186, 193,194, 196, 197, 309, 369, 372, 395 КПК України, слідчий суддя,

п о с т а н о в и в:

У задоволенні клопотання відмовити.

Застосувати відносно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання строком на 56 днів, у межах строку досудового розслідування, тобто до 12.02.2025.

Покласти на підозрювану ОСОБА_4 , такі обов`язки:

- прибувати до слідчого, прокурора та суду за першою вимогою;

-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання або роботи;

-утриматися від спілкування з підозрюваними ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та свідками, допитаними у кримінальному провадженні.

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Роз`яснити підозрюваній ОСОБА_4 , що у разі невиконання покладених на неї обов`язків, до неї може бути заснований більш жорсткий запобіжний захід і на неї може бути накладено грошове стягнення у розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора у кримінальному провадженні.

Ухвала підлягає негайному виконанню, але може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Повний текст ухвали проголошено о 9 годині 20 хвилин 24.12.2024.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.12.2024
Оприлюднено25.12.2024
Номер документу124003313
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —752/23110/24

Ухвала від 10.01.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 10.01.2025

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 26.12.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 26.12.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 26.12.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 19.12.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 19.12.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 19.12.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 19.12.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 19.12.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні