Справа № 752/23110/24
Провадження №: 1-кс/752/9812/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.12.2024 м. Київ
Слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів проти довкілля слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві капітана поліції ОСОБА_4 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_3 , про арешт майна, у кримінальному провадженні відомості про яке внесені до ЄРДР за №12023000000000178 від 02.02.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 5 ст. 361 КК України,-
в с т а н о в и в :
До слідчого судді Голосіївського районного суду міста Києва надійшло вказане клопотання, в якому слідчий просить накласти арешт на майно підозрюваного ОСОБА_5 , а саме на 1/4 квартири за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер майна: 12095647), з забороною відчуження та розпорядження майном.
Заборонити державним реєстраторам прав на нерухоме майно будь-яких органів (місцевого самоврядування, виконавчих комітетів, місцевих державних адміністрацій, акредитованих підприємств Міністерства юстиції України), державним виконавцям та приватним виконавцям, Державному підприємству «СЕТАМ» (код ЄДРПОУ 39958500), Головному сервісному центру МВС України, а також нотаріусам та особам, уповноваженим на виконання функцій державних реєстраторів, які мають відповідні повноваження, здійснювати будь-які дії щодо відчуження, продажу та реєстраційні дії щодо відчуження будь-яким способом (в т.ч. шляхом продажу, дарування, поділу, виділу, внесення до статутного капіталу, передачі у володіння та користування третім особам, припинення запису про іпотеку або припинення будь-якого іншого обтяження, передачі в іпотеку, будь-якого іншого обтяження стосовно нерухомого майна, скасування записів, поновлення записів, відкриття розділів, продажу з аукціонів, відкритих торгів, здійснювати звернення стягнення на майно, тощо) щодо об`єктів нерухомого та рухомого майна вказаного вище.
Клопотання обґрунтоване тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023000000000178 від 02.02.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 5 ст. 361КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 16 червня 2022 року Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код: 41819431) (далі - Управління) в електронній системі публічних закупівель «Prozorro» за ідентифікатором «UA-2022-06-16-003186-a» оголошено проведення тендерної закупівлі на проведення робіт з вивезення безхазяйних відходів (відпрацьовані шини), з урахуванням супутніх послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення) з очікуваною вартістю 4 млн. грн.
Разом з цим, у невстановлені досудовим розслідуванням дату, час та місці, але не пізніше 30.06.2021 року у ОСОБА_6 , який займався господарською діяльністю зі збору та утилізації відходів як фізична особа-підприємець, так і здійснюючи керівництво підконтрольними йому підприємствами з аналогічною діяльністю, виник злочинний намір, направлений на заволодіння грошовими коштами державного бюджету, виділеними на цю тендерну закупівлю.
Маючи досвід участі у аналогічних закупівлях, з метою реалізації злочинного умислу, направленого на незаконне заволодіння чужим майном, шляхом отримання бюджетних коштів за невиконані роботи, ОСОБА_6 розроблено злочинний план, який передбачав:
- через підконтрольні йому товариства ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» (ідентифікаційний код: 35945942) та ТОВ «ЕКО ТЕРРА» (ідентифікаційний код: 38268268) прийняти участь у процедурі та створити штучні умови нібито добросовісної конкуренції під час проведення закупівлі послуги за бюджетні кошти та забезпечення перемоги одного з підконтрольних підприємств;
- використання як виконавцями так і пособниками, з урахуванням їх посад та залучення до протиправної діяльності директора ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_7 , менеджера ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_8 , бухгалтера ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_9 , менеджера ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_5 (якого з 11.10.2022 призначено директором ТОВ «ЕКОПРОВАЙД»), невстановлених на теперішній час службових осіб ТОВ «ЕКО ТЕРРА» та інших осіб для виконання ними необхідної «технічної» роботи, створення видимості повного виконання умов укладеного з Управлінням договору та підготовки і підписання інших фінансово-господарський документів.
- лише часткове виконання послуги зі збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення), що надає можливість заволодіння бюджетними коштами за невиконані роботи;
- отримання повної суми грошових коштів, передбачених умовами договору та вжиття заходів на їх легалізацію шляхом переведення в готівку, придбання матеріальних цінностей та виведення в реальний сектор економіки через оформлення удаваних договорів.
Розробивши вищезазначений план вчинення кримінального правопорушення (злочину), ОСОБА_6 , виступивши особою, яка здійснить організацію та керування діями виконавців та пособників та розуміючи, що самостійно виконати дії по організації та реалізації цього плану не зможе, оскільки умовами отримання бюджетних коштів є виконання робіт та послуг юридичною особою, тобто необхідне використання суб`єкта господарювання, наказав підконтрольній йому директорці ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» ОСОБА_7 , яка перебуваючи на посаді директора (призначено на посаду директора рішенням учасника Товариства №17/08 від 17.08.2021) фактично виконувала функції менеджера, підготувати пакет документів для прийняття участі у оголошеній Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) тендерній процедурі за ідентифікатором «UA-2022-06-16-003186-a».
На виконання наданої вказівки ОСОБА_7 підготовлено та подано пакет документів від імені ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» для участі у тендерній процедурі.
Одночасно з цим, ОСОБА_6 , діючи на виконання заздалегідь розробленого злочинного плану, з метою створення штучної конкуренції під час проведення торгів, також надав вказівку підконтрольним йому невстановленим особам подати пакет документів від імені ТОВ «ЕКО ТЕРРА» для участі у вказаному тендері.
30 червня 2022 року невстановленими особами до системи «Prozorro» завантажено документи, які підписано електронним цифровим підписом директора ТОВ «ЕКО ТЕРРА» ОСОБА_10 .
Вчинення вказаних дій створило уяву нібито добросовісної конкуренції між учасниками тендерної закупівлі та дотримання необхідності подачі пропозицій не менш ніж від двох учасників для проведення відкритих торгів у відповідності до ч.2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому, для участі безпосередньо у аукціоні, який проходив 04.07.2022 у період часу з 15 год. 46 хв. по 16 год. 26 хв., учасник ТОВ «ЕКО ТЕРРА» заходив на авторизований електронний майданчик «zakupki.prom.ua» з ІР-адреси - НОМЕР_1 04.07.2022 о 15 год. 16 хв., а учасник ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» здійснив вхід на авторизований електронний майданчик «zakupki.prom.ua» з тієї ж самої ІР-адреси - НОМЕР_1 04.07.2022 о 15 год. 35 хв., тобто на 19 хвилин пізніше.
Також встановлено, що ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» та ТОВ «ЕКО ТЕРРА» не знаходяться за місцем своєї реєстрації та станом на 2022-2023 роки використовували одні й ті ж самі приміщення на третьому поверсі в будинку
№ 44 по вул. Хрещатик у м. Києві, що підтверджує факт пов`язаності між собою зазначених юридичних осіб.
За результатами проведеної тендерної закупівлі у формі відкритих торгів, уповноваженою особою Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_11 , який не був обізнаним зі злочинними намірами, складено та підписано протокол № 13 від 05 липня 2022 року, яким прийнято рішення визначити переможцем процедури відкритих торгів за критерієм найнижчої ціни з дотриманням учасником всіх вимог до тендерної процедури ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» з ціновою пропозицією 3 919 518,00 грн.
При цьому найнижчу цінову пропозицію від ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ІНВЕСТИЦІЇ» у сумі 3 399 228,00 грн. було відхилено через те, що вказаний учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції.
За результатами визначення переможця тендерної закупівлі 22 липня 2022 року між Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в особі начальника управління ОСОБА_12 (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКОПРОВАЙД», в особі директора ОСОБА_7 (Виконавець) укладено договір № 23 «Про закупівлю послуг», предметом якого є надання належним чином та в повному обсязі послуги «Проведення робіт з вивезення безхазяйних відходів (відпрацьовані шини), з урахуванням супутніх послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення)» (код за ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація сміття та поводження зі сміттям).
Згідно укладеного договору Виконавець повинен надати Замовникові послуги в обсязі у відповідності до Технічного завдання, яким визначено, що послуга з «Проведення робіт з вивезення безхазяйних відходів (відпрацьовані шини), з урахуванням супутніх послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення)» (код за ДК 021:2015 - 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям), забезпечується Виконавцем за допомогою спеціалізованої техніки та включає в себе: збирання, вивезення відходів, транспортування їх до місця зберігання, утилізації та знешкодження відповідно до вимог законодавства та надання електронного носія з відео підтвердженням виконання послуги.
Досягнувши своєї першопочаткової мети, а саме підписання між Управлінням екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» договору з очікуваною вартістю 3 919 518,00 грн., ОСОБА_6 , виступаючи організатором заволодіння бюджетних коштів, задля створення видимості виконання послуги в повному обсязі, у відповідності до заздалегідь розробленого злочинного плану, організував процес пошуку фізичних та юридичних осіб, які мають вантажні транспортні засоби та надають транспортні послуги з перевезення вантажів, з метою вивезення відпрацьованих шин з місць їхнього зберігання.
В результаті пошуку знайдено третіх осіб, які без укладення будь-яких договорів та будучи необізнаними у злочинних задумах ОСОБА_6 , у період часу з липня по вересень 2022 року виконали роботи зі збирання та перевезення до с. Крячки за місцем господарської діяльності ТОВ «Енерджі Актив +» відпрацьованих шин, зокрема до вказаної діяльності було залучено: ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та інших невстановлених досудовим розслідуванням осіб.
Також, до даного договору між Виконавцем та Замовником були внесені зміни шляхом укладання додаткової угоди № 1 від 09 вересня 2022 року, якою було змінено строк виконання договору з «16.09.2022» на «16.10.2022» та додаткової угоди № 2 від 22 листопада 2022 року, якою внесено зміни до ціни договору з 3 919 518, 00 грн. на 3 744 594,00 грн. (три мільйони сімсот сорок чотири тисячі п`ятсот дев`яноста чотири гривні 00 копійок), без ПДВ та кількості одиниць відпрацьованих шин, з «192700» на «184100».
В подальшому, у період часу з 10.08.2022 по 14.10.2022 ОСОБА_7 , виступаючи номінальним директором товариства, виконуючи надані ОСОБА_6 вказівки, діючи як пособник, підготувала та підписала в якості директора ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» акти приймання-передачі наданих послуг з вивезення безхазяйних відходів, з урахуванням супутніх послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення): № 195 від 10.08.2022, № 205 від 29.08.2022, № 209 від 29.08.2022, № 204 від 06.09.2022, № 212 від 06.09.2022, № 215 від 07.09.2022, № 235 від 16.09.2022, №223 від 13.09.2022.
У подальшому вказані акти також були підписано (погоджено) начальником Управління ОСОБА_12 , яким не перевірено факт виконання наданих робіт у повному обсязі.
За наслідком підписання вищевказаних актів приймання-передачі наданих послуг Управлінням перераховано ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» грошові кошти наступними платіжними дорученнями: № 161 від 28.09.2022 у сумі 307 134 грн., № 184 від 28.09.2022 у сумі 224 757 грн., № 185 від 28.09.2022 у сумі 80 343 грн., № 186 від 28.09.2022 у сумі 40 476,60 грн. № 187 від 28.09.2022 у сумі 307 134 грн., № 188 від 28.09.2022 у сумі 99 666 грн.,№ 197 від 30.09.2022 у сумі 473 922 грн. та № 198 від 30.09.2022 у сумі 1 166 499 грн., через що на банківський рахунок ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» за фактично не надані в повному обсязі послуги, а саме: зберігання та їх оброблення (перероблення), надійшли грошові кошти на загальну суму 2 586 018, 6 грн.
У подальшому ОСОБА_7 було звільнено з посади директора Товариства та рішенням учасника ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» № 07-10 від 07.10.2022 ОСОБА_5 призначено директором ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» з 11.10.2022.
Під час перебування ОСОБА_5 на посаді директора ТОВ «ЕКОПРОВАЙД», невстановленою на теперішній час особою від імені ОСОБА_7 , яку рішенням № 07-10 від 07.10.2022 вже звільнено з посади директора вказаного товариства з 10.10.2022, виконано складання та підписання актів приймання-передачі наданих послуг, а саме проведення робіт з безпечного збирання, перевезення, зберігання та їх оброблення (перероблення): № 249 від 13.10.2022, № 238 від 14.10.2022.
У подальшому вказані акти також були підписані (погоджені) начальником Управління ОСОБА_12 , яким не перевірено факт виконання наданих робіт у повному обсязі.
За наслідком підписання вищевказаних актів приймання-передачі наданих послуг Управлінням перераховано ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» грошові кошти наступними платіжними дорученнями: № 224 від 29.10.2022 у сумі 561 180,60 грн. та № 225 від 29.10.2022 у сумі 597 3825,80 грн., через що на банківський рахунок ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» за фактично не надані в повному обсязі послуги, а саме: зберігання та їх оброблення (перероблення), надійшли грошові кошти на загальну суму 1 158 566,40 грн.
Таким чином Управлінням перераховано ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» грошові кошти на загальну суму 3 744 594 грн.
Натомість, всупереч виконання повних умов договору та незважаючи на складені, погоджені та підписані з боку ТОВ «Екопровайд» та Управління акти виконаних робіт, ТОВ «Екопровайд» послуги зі зберігання, утилізації (переробки) відпрацьованих шин не виконувалися та будь які матеріали фото- відео фіксації Виконавцем не надавалися.
Враховуючи те, що ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» не виконувало умови договору із залученням власної техніки та працівників, а до його виконання залучило третіх осіб, з метою покриття витрат на завантаження та вивезення шин з локацій, на яких вони розташовувались, між ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» в особі ОСОБА_5 та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 01 листопада 2022 року укладено договір №1/11/22, відповідно до якого ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» перераховано на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_6 грошові кошти в загальній сумі 944 621, 35 грн. за надані послуги по збору, перевезенню, зберіганню та подальшої утилізації відпрацьованих, зіпсованих, забруднених чи пошкоджених шин у кількості 184 100 штук.
Таким чином договір було виконано фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 лише у частині збору та перевезення відпрацьованих, зіпсованих, забруднених чи пошкоджених шин, а витратна частина на послуги з завантаження та перевезення відпрацьованих шин становить 944 621, 35 грн.
Проведеним Північним офісом Держаудитслужби України аудитом фінансово-господарської діяльності Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) за 2020-2022 року в частині виконання вказаного договору виявлено, що вказані відпрацьовані шини знаходяться у с. Крячки, Київської області на території ТОВ «Енерджі Актив +», передані ФОП ОСОБА_6 , на що ним надано відповідні товарно-транспортні накладні.
Висновком судової економічної експертизи підтверджено завдання матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на суму 2 799 981,65 гривень, внаслідок проведення Управлінням оплати завищеної вартості робіт, які виконувались згідно умов укладеного з ТОВ «Екопровайд» договору № 23 від 22.07.2022.
Таким чином, ОСОБА_5 виконуючи вказівки та діючи за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_6 , підозрюється в пособництві заволодіння чужим майном, що виразилось у незаконному отриманні ТОВ «Екопровайд» грошових коштів за невиконані в повному обсязі зобов`язання згідно умов договору № 23 від 22.07.2022, в частині зберігання та утилізації (перероблення) відпрацьованих шин, чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва у особливо великих розмірах, на загальну суму 2 799 981,65 гривень.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України, тобто у пособництві заволодіння чужим майном, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, в особливо великих розмірах
Крім цього, ОСОБА_6 , з метою досягнення мети розробленого ним злочинного плану вирішив здійснити легалізацію (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом, а саме грошовими коштами, отриманими від Управління за невиконані роботи зі зберігання та утилізації відпрацьованих шин.
У зв`язку зі звільненням 07.10.2022 ОСОБА_7 з посади директора ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» у АТ «Райффайзен банк» переоформлено електронні ключі на ОСОБА_5 з терміном дії з 29.11.2023 по 29.11.2023 та з 20.11.2023 по 19.11.2024, а також ключ у системі РБО (Райффайзен Бізнес Онлайн) з періодом дії з 16.12.22 по 24.10.2024.
Відповідно до розробленого плану, у невстановлений досудовим розслідування дату, час та місці, однак не пізніше 07.10.2022 ОСОБА_6 довів план вчинення злочинних дій, спрямований на легалізацію грошових коштів отриманих злочинним шляхом ОСОБА_9 , ОСОБА_5 та ОСОБА_8 , на виконання якого останні погодились.
У подальшому, ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_9 з метою легалізації (відмивання) коштів, здобутих злочинним шляхом, здійснили операції у системі, а саме перерахування з рахунку ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» за № НОМЕР_2 відкритого в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК», грошових коштів отриманих підприємством в якості оплати за виконання Товариством договору № 23 від 22.07.2022 наступними фінансовими операціями:
- 08.12.2022 - 30 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору №18 від 01.10.2022 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 23.12.2022 - 25 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору №18 від 01.10.2022 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 30.12.2022 - 40 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору №18 від 01.10.2022 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 20.01.2023 - 17 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 21 від 01.02.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 15.02.2023 - 30 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 21 від 01.02.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 01.03.2023 - 40 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 21 від 01.02.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 21.03.2023 - 25 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 03.04.2023 - 30 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 05.04.2023 - 20 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 13.04.2023 - 40 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 25.04.2023 - 40 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 12.05.2023 - 20 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 24.05.2023 - 20 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 01.06.2023 - 20 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 07.06.2023 - 30 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 27.06.2023 - 40 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 30.06.2023 - 20 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 22 від 01.03.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 17.07.2023 - 30 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 26 від 01.07.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 14.07.2023 - 40 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 26 від 01.07.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 24.07.2023 - 30 000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 26 від 01.07.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 21.08.2023 - 20 000грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 26 від 01.07.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
- 05.09.2023 - 10 000 у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 26 від 01.07.2023 р., номер карткового рахунку НОМЕР_3 ОСОБА_8 ;
Загалом, внаслідок проведених перерахувань у період з вересня 2022 по вересень 2023 року ОСОБА_8 на свій картковий рахунок отримано грошові кошти у сумі 577 000, 00 грн.
В свою чергу ОСОБА_8 , отримавши вказані кошти, одержані внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, а саме привласнення бюджетних коштів за невиконані роботи за договором № 23 від 22.07.2022, обернула їх на свою користь.
Крім того, з метою виведення незаконно отриманих коштів у законний оборот, ОСОБА_6 , ОСОБА_5 та ОСОБА_9 , діючи з єдиним умислом, направленим на легалізацію (відмивання) грошових коштів, здобутих незаконним шляхом вчинення фінансових операцій з коштами або іншим майном, одержаними внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, здійснили перерахування грошових коштів на банківський рахунок підконтрольного ОСОБА_6 товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО ТЕРРА» (ідентифікаційний код: 38268268).
Так, на виконання розробленого ОСОБА_6 плану ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_9 з метою легалізації (відмивання) коштів, здобутих злочинним шляхом, здійснили операції у системі, а саме перерахування з рахунку ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» за № НОМЕР_2 відкритого в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК», грошових коштів отриманих підприємством в якості оплати за виконання Товариством договору № 23 від 22.07.2022 наступними фінансовими операціями:
-01.11.2022 - 115000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги,, згідно договору № 3 від 01.11.2021 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-03.11.2022 - 20000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 3 від 01.11.2021 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-11.11.2022 - 75000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 3 від 01.11.2021 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-09.02.2023 - 10000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 3 від 01.11.2021 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-28.03.2023 - 50000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 3 від 01.11.2021 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-30.03.2023 - 10000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 3 від 01.11.2021 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-05.04.2023 - 5000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 3 від 01.11.2021 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-11.05.2023 - 20000грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 3 від 01.11.2021 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-24.07.2023 - 100000грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 8 від 15.05.2023 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-15.08.2023 - 100000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 8 від 15.05.2023 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА»;
-11.10.2023 - 35000 грн., у якості поворотної безвідсоткової фінансової допомоги, згідно договору № 11 від 04.09.2023 на рахунок № НОМЕР_4 ТОВ «ЕКО ТЕРРА».
Загалом, внаслідок проведених перерахувань у період з листопада 2022 по жовтень 2023 на банківський рахунок ТОВ «ЕКО ТЕРРА» надійшли грошові кошти у сумі 540 000, 00 грн.
В свою чергу, ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ОСОБА_9 та невстановленими особами отримавши вказані кошти, одержані внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, а саме привласнення бюджетних коштів за невиконані роботи за договором № 23 від 22.07.2022, обернув їх на свою користь.
Крім того, з метою виведення незаконно отриманих коштів у законний оборот, ОСОБА_6 , ОСОБА_5 та ОСОБА_9 , діючи з єдиним умислом, направленим на легалізацію (відмивання) грошових коштів, здобутих незаконним шляхом вчинення фінансових операцій з коштами або іншим майном, одержаними внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, здійснили перерахування грошових коштів на банківський рахунок фіктивного товариства з обмеженою відповідальністю «АСЕКО» (ідентифікаційний код: 44802766).
Так, на виконання розробленого ОСОБА_6 плану ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_9 з метою легалізації (відмивання) коштів, здобутих злочинним шляхом, здійснили операції у системі, а саме перерахування з рахунку ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» за № НОМЕР_2 відкритого в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК», грошових коштів отриманих підприємством в якості оплати за виконання Товариством договору № 23 від 22.07.2022 наступними фінансовими операціями:
- 14.12.2022 - 141650 грн., у якості надання транспортних послуг (за грудень 2022р.), згідно рахунку № 212 від 05.12.2022р., Без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_5 ТОВ «АСЕКО»;
- 15.12.2022 - 146230 грн., у якості надання транспортних послуг (за грудень 2022р.), згідно рахунку № 212 від 05.12.2022р., Без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_5 ТОВ «АСЕКО»;
- 16.12.2022 - 142840 грн., у якості надання транспортних послуг (за грудень 2022р.), згідно рахунку № 212 від 05.12.2022р., Без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_5 ТОВ «АСЕКО»;
- 20.12.2022 - 139644 грн., у якості надання транспортних послуг (за грудень 2022р.), згідно рахунку № 212 від 05.12.2022р., Без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_5 ТОВ «АСЕКО»;
- 22.12.2022 - 144612 грн., у якості надання транспортних послуг (за грудень 2022р.), згідно рахунку № 212 від 05.12.2022р., Без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_5 ТОВ «АСЕКО».
За відсутності автотранспорту на балансі ТОВ «АСЕКО», товарно-транспортної документації, яка б підтверджувала надання зазначених послуг з перевезення, відсутності належних ТТН, які належать до первинних документів та на підставі яких повинен вестися бухгалтерський облік, не має жодних підстав вважати здійснення ТОВ «АСЕКО» транспортних послуг контрагенту ТОВ «ЕКОПРОВАЙД»
Тим самим, ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ОСОБА_9 у період часу із 14.12.2022 по 22.10.2022 здійснювали фінансові операцій з коштами, одержаними внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, а саме привласнення бюджетних коштів у сумі 714 976, 00 грн., тим самим набули, володіли, використовували та розпоряджались даними коштами.
Крім того, з метою виведення незаконно отриманих коштів у законний оборот, ОСОБА_6 , ОСОБА_5 та ОСОБА_9 , діючи з єдиним умислом, направленим на легалізацію (відмивання) грошових коштів, здобутих незаконним шляхом вчинення фінансових операцій з коштами або іншим майном, одержаними внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, здійснили перерахування грошових коштів на банківський рахунок фіктивного товариства з обмеженою відповідальністю «Міжнародна торгова транспортна компанія» (ідентифікаційний код: 44802766).
Так, на виконання розробленого ОСОБА_6 плану ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_9 з метою легалізації (відмивання) коштів, здобутих злочинним шляхом, здійснили операції у системі, а саме перерахування з рахунку ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» за № НОМЕР_2 відкритого в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК», грошових коштів отриманих підприємством в якості оплати за виконання Товариством договору № 23 від 22.07.2022 наступними фінансовими операціями:
- 21.11.2022 - 145240 грн., у якості надання транспортних послуг, згідно рахунку № 368 від 08.11.2022р., без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_6 ТОВ «Міжнародна торгова транспортна компанія»;
- 22.11.2022 - 145624 грн., у якості надання транспортних послуг, згідно рахунку № 369 від 11.11.2022р., без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_6 ТОВ «Міжнародна торгова транспортна компанія»;
- 25.11.2022 - 139000 грн., у якості надання транспортних послуг, згідно рахунку № 371 від 24.11.2022р., без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_6 ТОВ «Міжнародна торгова транспортна компанія»;
- 28.11.2022 - 142740 грн., у якості надання транспортних послуг, згідно рахунку № 372 від 25.11.2022р., без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_6 ТОВ «Міжнародна торгова транспортна компанія»;
- 08.12.2022 - 144540 грн., у якості надання транспортних послуг, згідно рахунку № 375 від 30.11.2022р., без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_6 ТОВ «Міжнародна торгова транспортна компанія»;
- 09.12.2022 - 142160 грн., у якості надання транспортних послуг, згідно рахунку № 377 від 05.12.2022р., без ПДВ на банківський рахунок № НОМЕР_6 ТОВ «Міжнародна торгова транспортна компанія»;
Враховуючи відсутність перебування транспортних засобів на обліку, даних про засновника, директора ТОВ «Міжнародна торгова транспортна компанія», відсутності підтвердження господарських операції, з цього слідує, що перерахування ТОВ «ЕКОПРОВАЙД» на рахунок ТОВ «Міжнародна торгова транспортна компанія» в період з 21.11.2022 по 09.12.2022 грошових коштів у сумі 859 304,00 грн., містять ознаки легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом у зв`язку вчиненням фінансової операції з коштами або іншим майном, одержаними внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів.
Таким чином, внаслідок дій ОСОБА_5 , який діяв за попередньою змовою групою осіб разом з ОСОБА_6 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 від імені ТОВ «ЕКОПРОВАЙД», шляхом виведення грошових коштів по безготівковим операціям у вигляді оплати за проведення не здійснених робіт з вивезення безхазяйних відходів, здійснено легалізацію (відмивання) коштів, одержаних злочинним шляхом, на загальну суму 2 691 280, 00 грн.
Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 209 КК України, тобто у набутті, володінні, використанні та розпорядженні майном, щодо якого фактичні обставини свідчать про його одержання злочинним шляхом, внаслідок здійснення фінансових операцій та вчиненні дій, спрямованих на приховання, такого майна, що вчинені особою, яка знала, що такі грошові кошти прямо та повністю одержано злочинним шляхом, вчиненого за попередньою змовою групою осіб.
12.12.2024 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , повідомлено про підозру у:
- пособництві заволодіння чужим майном, вчиненим за попередньою змовою групою осіб шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України;
- набутті, володінні, використанні та розпорядженні майном, щодо якого фактичні обставини свідчать про його одержання злочинним шляхом, внаслідок здійснення фінансових операцій та вчиненні дій, спрямованих на приховання, такого майна, що вчинені особою, яка знала, що такі грошові кошти прямо та повністю одержано злочинним шляхом, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 209 КК України.
Відповідно до санкцій ч. 5 ст. 191 та ч. 2 ст. 209 КК України, за вчинення вказаних кримінальних правопорушень передбачено застосування додаткового покарання у виді конфіскації майна.
Згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, за ОСОБА_5 на праві власності зареєстровано 1/4 частка квартири за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер майна: 12095647).
За таких обставин, з метою забезпечення конфіскації майна підозрюваного ОСОБА_5 як виду покарання у разі засудження за вчинення вказаних кримінальних правопорушень, виникла необхідність у накладенні арешту на вищезазначене майно.
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав просив клопотання задовольнити.
Згідно ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
З огляду на положення вказаної частини статті 172 КПК України, слідчий суддя, дійшов висновку про розгляд клопотання без участі власника майна з метою забезпечення схоронності майна.
Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали додані до клопотання про накладення арешту, слідчий суддя приходить до висновку про його задоволення, з наступних підстав.
Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023000000000178 від 02.02.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 5 ст. 361КК України.
12.12.2024 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , повідомлено про підозру у:
- пособництві заволодіння чужим майном, вчиненим за попередньою змовою групою осіб шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, в особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України;
- набутті, володінні, використанні та розпорядженні майном, щодо якого фактичні обставини свідчать про його одержання злочинним шляхом, внаслідок здійснення фінансових операцій та вчиненні дій, спрямованих на приховання, такого майна, що вчинені особою, яка знала, що такі грошові кошти прямо та повністю одержано злочинним шляхом, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 209 КК України.
Згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, за ОСОБА_5 на праві власності зареєстровано 1/4 частка квартири за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер майна: 12095647).
Згідно зі ст.ст. 131, 132 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом, одним з таких заходів є арешт майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.
Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Отже, враховуючи те, що ОСОБА_5 оголошено про підозру у вчинені кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 КК України, санкції яких передбачають конфіскацію майна як виду покарання, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню, що відповідає положенням п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК Країни.
Керуючись ст. ст.170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України, слідчий суддя,-
п о с т а н о в и в :
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт на майно підозрюваного ОСОБА_5 , а саме на 1/4 квартири за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер майна: 12095647), з забороною відчуження та розпорядження майном.
Заборонити державним реєстраторам прав на нерухоме майно будь-яких органів (місцевого самоврядування, виконавчих комітетів, місцевих державних адміністрацій, акредитованих підприємств Міністерства юстиції України), державним виконавцям та приватним виконавцям, Державному підприємству «СЕТАМ» (код ЄДРПОУ 39958500), Головному сервісному центру МВС України, а також нотаріусам та особам, уповноваженим на виконання функцій державних реєстраторів, які мають відповідні повноваження, здійснювати будь-які дії щодо відчуження, продажу та реєстраційні дії щодо відчуження будь-яким способом (в т.ч. шляхом продажу, дарування, поділу, виділу, внесення до статутного капіталу, передачі у володіння та користування третім особам, припинення запису про іпотеку або припинення будь-якого іншого обтяження, передачі в іпотеку, будь-якого іншого обтяження стосовно нерухомого майна, скасування записів, поновлення записів, відкриття розділів, продажу з аукціонів, відкритих торгів, здійснювати звернення стягнення на майно, тощо) щодо об`єктів нерухомого та рухомого майна вказаного вище.
Ухвала про арешт майна підлягає негайному виконанню.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня отримання її копії.
Арешт може бути скасовано відповідно до ст. 174 КПК України.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124100203 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Гаврищук А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні