Справа №639/4310/24
Провадження №1-кс/639/1639/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2024 року м. Харків
Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , захисника, авдоката ОСОБА_5 розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові за об*єднаними клопотаннями ст. слідчого СВ ВП № 1 ХРУП № 3 ГУНП в Харківській області ст. лейтенанта поліції ОСОБА_6 по кримінальному провадженню №42023222030000134 від 11.09.2023 про дозвіл на затримання підозрюваного з метою приводу для участі у розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно:
ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Харкова, громадянина України, з середньою освітою, одруженого, тимчасово не працевлаштованого, раніше не судимого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , фактично мешкаючого за адресою: АДРЕСА_2 .
який підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 190 КК України,
ВСТАНОВИВ:
До суду із даним клопотанням звернувся слідчий СВ ВП №1 ХРУП №3 ГУНП в Харківській області ОСОБА_6 , яке погоджено з прокурором Новобаварської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_3 , та з якого вбачається, що ОСОБА_8 , наказом № 110/к від 11.06.2021 року призначена на посаду лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення судинної патології ока Комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» Харківської міської ради, згодом 01.02.2024р. переведена на посаду завідувача мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки відповідно до наказу № 33/к від 29.01.2024р.
В подальшому, відповідно до наказу № 202/к від 22.03.2024, ОСОБА_8 , перебуваючи на посаді завідувача відділення № 5 мікрохірургічного катаракти та відшарування сітківки, переведена до комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна багатопрофільна лікарня N?17» Харківської міської ради, 01.04.2024р. прийнята на посаду завідувача відділення, лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення катаракти та вітреоретинальної патології в порядку переведення та звільнена на підставі наказу № 162/к від 22.05.2024 р. за власним бажанням з вказаної посади.
Відповідно до ст. 49 Конституції України у державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно.
Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992 року, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 року «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», встановлено виключний перелік платних медичних послуг.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі Закон), програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг (включаючи медичні вироби) та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.
Відповідно до цього Закону, держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Згідно з ч. 7 ст. 10 Закону, надавачам медичних послуг, які є державними та комунальними закладами охорони здоров`я, забороняється вимагати від пацієнтів винагороду в будь-якій формі за медичні послуги та лікарські засоби, надані за програмою медичних гарантій. Такі дії є підставою для притягнення до відповідальності, передбаченої договором про медичне обслуговування населення, в тому числі одностороннього розірвання договору з ініціативи Уповноваженого органу.
Комунальним некомерційним підприємством Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня № 14 ім. проф. Л.Л. Гіршмана» Харківської міської ради, (код ЄДРПОУ: 02003681), (далі КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР), укладено договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров`я України (код ЄДРПОУ 42032422) № 2323-E123-P000 від 31.01.2023, (додаткові угоди: № 01 від 21.06.2023, № 02 від 16.10.2023, № 03 від 07.12.2023, № 04 від 20.12.2023, № 05 від 23.12.2023), № 3256-E223-P000 від 08.02.2023 (додаткові угоди: № 01 від 11.09.2023 та № 0396-E124-P000 від 16.01.2024, № 2777-E124-P000 від 08.02.2024, укладені на засадах постанов Кабінету міністра від 27 грудня 2022 р. № 1464 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році» та постанови від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році».
Відповідно до п. 8 даних договорів надавач послуг КНП зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник Національна служба здоров`я України (далі НСЗУ) зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до встановлених тарифів та коригувальних коефіцієнтів.
Згідно з п. 31 вказаних договорів, надавач не має права вимагати від пацієнтів незаконну винагороду в будь-якій формі, яка є попередньою або наступною умовою для отримання пацієнтами медичних послуг, що надаються згідно з цим договором, і повинен здійснювати контроль за тим, щоб працівники надавача та підрядники не вимагали від пацієнтів таку винагороду.
Крім того, відповідно до рішення ХМР від 02.12.2020 № 2310/20 (про внесення змін до Комплексної програми «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки»), відповідно до розділу 3 впровадження медикаментозних технологій лікування окремих категорій населення міста за життєвими показаннями, щодо дає змогу забезпечити хворих офтальмологічною патологією наборами для проведення оперативного втручання - факоемульсифікації та вітректомії.
Так, в ході досудового розслідування, встановлено, що у ОСОБА_8 , яка в період часу з 01.01.2024 по 22.05.2024, яка спочатку займала посаду лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення судинної патології ока, згодом обіймала посаду завідувача мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР, виник злочинний умисел на заволодіння чужим майном шляхом обману за попередньою змовою групою осіб. Остання, достовірно послуги знаючи, що вказаний медичний заклад є комунальною установою, і медичні фінансуються за рахунок відповідних програм медичних державних гарантій, а також за рахунок відповідних місцевих комплексних програм щодо Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою наживи та особистого збагачення, будучи обізнаною про передбачений чинним законодавством України порядок безкоштовного надання медичних послуг населенню, порушуючи права громадян на безоплатну медичну допомогу, яка гарантована ст.49 Конституції України, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», якою встановлений виключний перелік платних медичних послуг, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з яким перебувала у законному шлюбі, вирішила вводити в оману пацієнтів лікувального закладу, де працювала, щодо необхідності оплати за надання медичних послуг та медичні товари, що надаються на безоплатній основі, з метою заволодіння грошовими коштами громадян, що потребують лікування.
В подальшому, на виконання спільного злочинного умислу ОСОБА_8 та ОСОБА_7 , розробили план вчинення шахрайських дій, відповідно до якого вона, використовуючи статус лікаря - офтальмолога, мала вводити в оману пацієнтів лікарні, щодо необхідності оплати медичних послуг, а останній в свою чергу мав здійснював контроль та отримання грошових кошті від пацієнтів, після чого вказані особи приступили до його виконання.
Так, 16.01.2024 приблизно о 10 годин. 30 хв., однак точний час в ході досудового розслідування встановити не виявилось за можливе, перебуваючи у службовому приміщенні (оглядова), що знаходиться на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, ОСОБА_8 зустрілась з пацієнткою ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка прибула на прийом до лікаря офтальмолога вказаної медичної установи, в ході огляду пацієнтки та консультативної бесіди, встановила діагноз останній закритокутова глаукома, назріла катаракта, гіперметропія середнього ступеню обох очей та призначила оперативне втручання відповідно до встановленого діагнозу пацієнтки, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) та хірургічне втручання у вигляді антиглаукоматозної операції, методом непроникаючої глибокої склеректомії (НГСЕ).
При цьому, на виконання злочинного плану, реалізовуючи спільний з ОСОБА_7 умисел, направлений на заволодіння чужим майном шляхом обману, переслідуючи корисливий мотив, діючи за попередньою змовою групою осіб, достеменно розуміючи, що лікування, призначене нею ОСОБА_9 , є безоплатною медичною послугою за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки», оплачується з фонду державного та місцевого бюджетів, ввела пацієнта в оману щодо необхідності оплати та висунула незаконну обов`язкову умову останній щодо сплати грошових коштів необхідних для проведення лікування, на загальну 12000грн., а саме: за проведення операції на лівому оці у розмірі 7000грн. щодо хірургічного лікування глаукоми та у розмірні 5000грн. щодо хірургічного лікування катаракти у частині безпосереднього придбання інтраокулярної лінзи (штучного кришталика ока американського виробника) та усіх супутніх витратних матеріалів.
Таким чином, шляхом обману, ОСОБА_8 , використовуючи статус лікаря, створила у пацієнтки хибне уявлення про необхідність та правомірність сплати грошових коштів у вказаному розмірі для проведення її лікування і надала інструктивні вказівки потерпілій ОСОБА_9 щодо здійснення розрахунку з ОСОБА_7 за надання останній медичних послуг в умовах КНП «МКЛ №14 ім.проф. Гіршмана» ХМР з уточненням місця та часу оплати.
Надалі, наступного дня, 17.01.2024 о 06 год. 38 хв., продовжуючи реалізовувати спільний злочинний умисел, ОСОБА_7 , діючи умисно, за попередньою змовою та в групі з ОСОБА_8 , згідно раніше розробленого плану заволодіння грошовими коштами пацієнтів шляхом обману, безпідставно перебуваючи у службовому приміщенні оглядової кімнати на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, суб`єктивно усвідомлюючи протиправність свого діяння, передбачаючи та бажаючи настання суспільно-небезпечних наслідків у вигляді завдання майнової шкоди потерпілій, розуміючи безпідставність оплати за безкоштовні медичні послуги та товари, отримав нібито за лікування від пацієнтки ОСОБА_9 готівкові кошти у розмірі 12 000 грн., які привласнив разом з ОСОБА_8 , витративши їх на власний розсуд.
При цьому, в цей же день, 17.01.2024, завідувачем мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР ОСОБА_8 проведене безоплатне лікування ОСОБА_9 , шляхом оперативного втручання відповідно до діагнозу, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) та хірургічне втручання у вигляді антиглаукоматозної операції, методом непроникаючої глибокої склеректомії (НГСЕ) на лівому оці за бюджетні кошти за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки, про що зафіксовано у медичній карті стаціонарного хворого № 445 у вигляді протоколу оперативного втручання та акта про списання витратних матеріалів, які придбані за рахунок загального фонду бюджету в КНП «Міська клінічна лікарня №14 ім. проф. Л. Л. Гіршмана» ХМР при проведенні операції екстракція катаракти з імплантацією штучного кришталика ока методом факоемульсифікації.
Таким чином, ОСОБА_8 та ОСОБА_10 виконали усі дії, які вважали за необхідне для незаконного заволодіння чужим майном, шляхом обману, чим спричинили матеріальну шкоду потерпілій ОСОБА_9 на суму 12000 грн.
Таким чином, ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , вчинила кримінальне правопорушення-злочин, передбачений ч. 2 ст. 190 КК України, тобто шахрайство, вчинене за попередньою змовою групою осіб.
У подальшому, з метою продовження реалізації своїх злочинних дій, ОСОБА_8 , відповідно до наказу № 202/к від 22.03.2024, перебуваючи на посаді завідувача відділення № 5 мікрохірургічного катаракти та відшарування сітківки, переведена до комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна багатопрофільна лікарня N?17» Харківської міської ради, 01.04.2024р. прийнята на посаду завідувача відділення, лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення катаракти та вітреоретинальної патології в порядку переведення та звільнена на підставі наказу № 162/к від 22.05.2024 р. за власним бажанням з вказаної посади.
Відповідно до ст. 49 Конституції України у державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно.
Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992 року, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 року «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», встановлено виключний перелік платних медичних послуг.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі Закон), програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг (включаючи медичні вироби) та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.
Відповідно до цього Закону, держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Згідно з ч. 7 ст. 10 Закону, надавачам медичних послуг, які є державними та комунальними закладами охорони здоров`я, забороняється вимагати від пацієнтів винагороду в будь-якій формі за медичні послуги та лікарські засоби, надані за програмою медичних гарантій. Такі дії є підставою для притягнення до відповідальності, передбаченої договором про медичне обслуговування населення, в тому числі одностороннього розірвання договору з ініціативи Уповноваженого органу.
Комунальним некомерційним підприємством Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня № 14 ім. проф. Л.Л. Гіршмана» Харківської міської ради, (код ЄДРПОУ: 02003681), (далі КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР), укладено договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров`я України (код ЄДРПОУ 42032422) № 2323-E123-P000 від 31.01.2023, (додаткові угоди: № 01 від 21.06.2023, № 02 від 16.10.2023, № 03 від 07.12.2023, № 04 від 20.12.2023, № 05 від 23.12.2023), № 3256-E223-P000 від 08.02.2023 (додаткові угоди: № 01 від 11.09.2023 та № 0396-E124-P000 від 16.01.2024, № 2777-E124-P000 від 08.02.2024, укладені на засадах постанов Кабінету міністра від 27 грудня 2022 р. № 1464 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році» та постанови від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році».
Відповідно до п. 8 даних договорів надавач послуг КНП зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник Національна служба здоров`я України (далі НСЗУ) зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до встановлених тарифів та коригувальних коефіцієнтів.
Згідно з п. 31 вказаних договорів, надавач не має права вимагати від пацієнтів незаконну винагороду в будь-якій формі, яка є попередньою або наступною умовою для отримання пацієнтами медичних послуг, що надаються згідно з цим договором, і повинен здійснювати контроль за тим, щоб працівники надавача та підрядники не вимагали від пацієнтів таку винагороду.
Крім того, відповідно до рішення ХМР від 02.12.2020 № 2310/20 (про внесення змін до Комплексної програми «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки»), відповідно до розділу 3 впровадження медикаментозних технологій лікування окремих категорій населення міста за життєвими показаннями, щодо дає змогу забезпечити хворих офтальмологічною патологією наборами для проведення оперативного втручання - факоемульсифікації та вітректомії.
Так, в ході досудового розслідування, встановлено, що у ОСОБА_8 , яка в період часу з 01.01.2024 по 22.05.2024, яка спочатку займала посаду лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення судинної патології ока, згодом обіймала посаду завідувача мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР, виник злочинний умисел на заволодіння чужим майном шляхом обману за попередньою змовою групою осіб. Остання, достовірно послуги знаючи, що вказаний медичний заклад є комунальною установою, і медичні фінансуються за рахунок відповідних програм медичних державних гарантій, а також за рахунок відповідних місцевих комплексних програм щодо Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою наживи та особистого збагачення, будучи обізнаною про передбачений чинним законодавством України порядок безкоштовного надання медичних послуг населенню, порушуючи права громадян на безоплатну медичну допомогу, яка гарантована ст.49 Конституції України, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», якою встановлений виключний перелік платних медичних послуг, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з яким перебувала у законному шлюбі, вирішила вводити в оману пацієнтів лікувального закладу, де працювала, щодо необхідності оплати за надання медичних послуг та медичні товари, що надаються на безоплатній основі, з метою заволодіння грошовими коштами громадян, що потребують лікування.
В подальшому, на виконання спільного злочинного умислу ОСОБА_8 та ОСОБА_7 , розробили план вчинення шахрайських дій, відповідно до якого вона, використовуючи статус лікаря - офтальмолога, мала вводити в оману пацієнтів лікарні, щодо необхідності оплати медичних послуг, а останній в свою чергу мав здійснював контроль та отримання грошових кошті від пацієнтів, після чого вказані особи приступили до його виконання.
Так, 18.01.2024 приблизно о 09 годин. 30 хв., однак точний час в ході досудового розслідування встановити не виявилось за можливе, перебуваючи у службовому приміщенні (оглядова), що знаходиться на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, ОСОБА_8 зустрілась з пацієнткою ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , яка прибула на прийом до лікаря офтальмолога вказаної медичної установи, в ході огляду пацієнтки та консультативної бесіди, встановила діагноз останній незріла катаракта лівого ока, нейрофіброматоз повік лобної ділянки, носа зправа та призначила оперативне втручання відповідно до встановленого діагнозу пацієнтки, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) на лівому оці.
При цьому, ОСОБА_8 , діючи повторно, на виконання злочинного плану, реалізовуючи спільний з ОСОБА_7 умисел, направлений на заволодіння чужим майном шляхом обману, переслідуючи корисливий мотив, діючи за попередньою змовою групою осіб, достеменно розуміючи, що лікування, призначене нею ОСОБА_11 є безоплатною медичною послугою за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки», оплачується з фонду державного та місцевого бюджетів, ввела пацієнта в оману щодо необхідності оплати та висунула незаконну обов`язкову умову останній щодо сплати грошових коштів необхідних для проведення лікування, загальну суму у розмірі 5300 грн., а саме: за проведення операції на лівому оці щодо хірургічного лікування катаракти у частині безпосереднього придбання усіх витратних матеріалів (не конкретизуючи їх найменування та призначення).
Таким чином, шляхом обману, ОСОБА_8 , діючи повторно, з корисливих мотивів, використовуючи статус лікаря, створила у пацієнтки хибне уявлення про необхідність та правомірність сплати грошових коштів у вказаному розмірі для проведення її лікування, і надала інструктивні вказівки потерпілій ОСОБА_11 щодо здійснення розрахунку з ОСОБА_7 за надання останній медичних послуг в умовах КНП «МКЛ №14 ім.проф. Гіршмана» ХМР з уточненням місця та часу оплати.
Надалі, 22.01.2024 о 06 год. 51 хв., продовжуючи реалізовувати спільний злочинний умисел, ОСОБА_7 , діючи умисно, повторно, за попередньою змовою та в групі з ОСОБА_8 , згідно раніше розробленого плану заволодіння грошовими коштами пацієнтів шляхом обману, безпідставно перебуваючи у службовому приміщенні оглядової кімнати на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, суб`єктивно усвідомлюючи протиправність свого діяння, передбачаючи та бажаючи настання суспільно-небезпечних наслідків у вигляді завдання майнової шкоди потерпілій, розуміючи безпідставність оплати за безкоштовні медичні послуги та товари, отримав нібито за лікування від пацієнтки ОСОБА_11 готівкові кошти у розмірі 5 300 грн., які привласнив разом з ОСОБА_8 , витративши їх на власний розсуд.
При цьому, в цей же день, 22.01.2024, завідувачем мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР ОСОБА_8 проведене безоплатне лікування ОСОБА_11 , шляхом оперативного втручання відповідно до діагнозу, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) на лівому оці за бюджетні кошти за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки, про що зафіксовано у медичній карті стаціонарного хворого № 577 у вигляді протоколу оперативного втручання та акта про списання витратних матеріалів, які придбані за рахунок загального фонду бюджету в КНП «Міська клінічна лікарня №14 ім. проф. Л. Л. Гіршмана» ХМР при проведенні операції екстракція катаракти з імплантацією штучного кришталика ока методом факоемульсифікації.
Таким чином, ОСОБА_8 та ОСОБА_10 виконали усі дії, які вважали за необхідне для незаконного заволодіння чужим майном, шляхом обману, чим спричинили матеріальну шкоду потерпілій ОСОБА_11 на суму 5300 грн.
Таким чином, ОСОБА_8 , вчинила кримінальне правопорушення-злочин, передбачений ч. 2 ст. 190 КК України, тобто шахрайство, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб.
Окрім вказаного, з метою продовження реалізації свого спільного злочинного умислу, ОСОБА_8 , відповідно до наказу № 202/к від 22.03.2024, перебуваючи на посаді завідувача відділення № 5 мікрохірургічного катаракти та відшарування сітківки, переведена до комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна багатопрофільна лікарня N?17» Харківської міської ради, 01.04.2024р. прийнята на посаду завідувача відділення, лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення катаракти та вітреоретинальної патології в порядку переведення та звільнена на підставі наказу № 162/к від 22.05.2024 р. за власним бажанням з вказаної посади.
Відповідно до ст. 49 Конституції України у державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно.
Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992 року, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 року «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», встановлено виключний перелік платних медичних послуг.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі Закон), програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг (включаючи медичні вироби) та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.
Відповідно до цього Закону, держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Згідно з ч. 7 ст. 10 Закону, надавачам медичних послуг, які є державними та комунальними закладами охорони здоров`я, забороняється вимагати від пацієнтів винагороду в будь-якій формі за медичні послуги та лікарські засоби, надані за програмою медичних гарантій. Такі дії є підставою для притягнення до відповідальності, передбаченої договором про медичне обслуговування населення, в тому числі одностороннього розірвання договору з ініціативи Уповноваженого органу.
Комунальним некомерційним підприємством Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня № 14 ім. проф. Л.Л. Гіршмана» Харківської міської ради, (код ЄДРПОУ: 02003681), (далі КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР), укладено договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров`я України (код ЄДРПОУ 42032422) № 2323-E123-P000 від 31.01.2023, (додаткові угоди: № 01 від 21.06.2023, № 02 від 16.10.2023, № 03 від 07.12.2023, № 04 від 20.12.2023, № 05 від 23.12.2023), № 3256-E223-P000 від 08.02.2023 (додаткові угоди: № 01 від 11.09.2023 та № 0396-E124-P000 від 16.01.2024, № 2777-E124-P000 від 08.02.2024, укладені на засадах постанов Кабінету міністра від 27 грудня 2022 р. № 1464 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році» та постанови від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році».
Відповідно до п. 8 даних договорів надавач послуг КНП зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник Національна служба здоров`я України (далі НСЗУ) зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до встановлених тарифів та коригувальних коефіцієнтів.
Згідно з п. 31 вказаних договорів, надавач не має права вимагати від пацієнтів незаконну винагороду в будь-якій формі, яка є попередньою або наступною умовою для отримання пацієнтами медичних послуг, що надаються згідно з цим договором, і повинен здійснювати контроль за тим, щоб працівники надавача та підрядники не вимагали від пацієнтів таку винагороду.
Крім того, відповідно до рішення ХМР від 02.12.2020 № 2310/20 (про внесення змін до Комплексної програми «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки»), відповідно до розділу 3 впровадження медикаментозних технологій лікування окремих категорій населення міста за життєвими показаннями, щодо дає змогу забезпечити хворих офтальмологічною патологією наборами для проведення оперативного втручання - факоемульсифікації та вітректомії.
Так, в ході досудового розслідування, встановлено, що у ОСОБА_8 , яка в період часу з 01.01.2024 по 22.05.2024, яка спочатку займала посаду лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення судинної патології ока, згодом обіймала посаду завідувача мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР, виник злочинний умисел на заволодіння чужим майном шляхом обману за попередньою змовою групою осіб. Остання, достовірно послуги знаючи, що вказаний медичний заклад є комунальною установою, і медичні фінансуються за рахунок відповідних програм медичних державних гарантій, а також за рахунок відповідних місцевих комплексних програм щодо Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою наживи та особистого збагачення, будучи обізнаною про передбачений чинним законодавством України порядок безкоштовного надання медичних послуг населенню, порушуючи права громадян на безоплатну медичну допомогу, яка гарантована ст.49 Конституції України, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», якою встановлений виключний перелік платних медичних послуг, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з яким перебувала у законному шлюбі, вирішила вводити в оману пацієнтів лікувального закладу, де працювала, щодо необхідності оплати за надання медичних послуг та медичні товари, що надаються на безоплатній основі, з метою заволодіння грошовими коштами громадян, що потребують лікування.
В подальшому, на виконання спільного злочинного умислу ОСОБА_8 та ОСОБА_7 , розробили план вчинення шахрайських дій, відповідно до якого вона, використовуючи статус лікаря - офтальмолога, мала вводити в оману пацієнтів лікарні, щодо необхідності оплати медичних послуг, а останній в свою чергу мав здійснював контроль та отримання грошових кошті від пацієнтів, після чого вказані особи приступили до його виконання.
Так, 19.01.2024 приблизно о 11 годин. 06 хв., точний час в ході досудового розслідування встановити не виявилось за можливе, перебуваючи у службовому приміщенні (оглядова), що знаходиться на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, ОСОБА_8 зустрілась з пацієнткою ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , яка прибула на прийом до лікаря офтальмолога вказаної медичної установи, в ході огляду пацієнтки та консультативної бесіди, встановила діагноз останній зріла катаракта праворго ока, артифакія лівого ока та призначила оперативне втручання відповідно до встановленого діагнозу пацієнтки, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) на правому оці.
При цьому, ОСОБА_8 , діючи повторно, на виконання злочинного плану, реалізовуючи спільний з ОСОБА_7 умисел, направлений на заволодіння чужим майном шляхом обману, переслідуючи корисливий мотив, діючи за попередньою змовою групою осіб, достеменно розуміючи, що лікування, призначене нею ОСОБА_12 є безоплатною медичною послугою за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки», оплачується з фонду державного та місцевого бюджетів, ввела пацієнта в оману щодо необхідності оплати та висунула незаконну обов`язкову умову останній щодо сплати грошових коштів необхідних для проведення лікування, на загальну суму у розмірі 8000 грн., а саме: за проведення операції на правому оці щодо хірургічного лікування катаракти у частині безпосереднього придбання інтраокулярної лінзи (штучного кришталика імпортного виробника).
Таким чином, шляхом обману, ОСОБА_8 , діючи повторно, з корисливих мотивів, використовуючи статус лікаря, створила у пацієнтки хибне уявлення про необхідність та правомірність сплати грошових коштів у вказаному розмірі для проведення її лікування і надала інструктивні вказівки потерпілій ОСОБА_12 щодо здійснення розрахунку з ОСОБА_7 за надання останній медичних послуг в умовах КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР з уточненням місця та часу оплати.
Надалі, 22.01.2024 о 06 год. 51 хв., продовжуючи реалізовувати спільний злочинний умисел, ОСОБА_7 , діючи умисно, повторно, за попередньою змовою та в групі з ОСОБА_8 , згідно раніше розробленого плану заволодіння грошовими коштами пацієнтів шляхом обману, безпідставно перебуваючи у службовому приміщенні оглядової кімнати на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, суб`єктивно усвідомлюючи протиправність свого діяння, передбачаючи та бажаючи настання суспільно-небезпечних наслідків у вигляді завдання майнової шкоди потерпілій, розуміючи безпідставність оплати за безкоштовні медичні послуги та товари, отримав нібито за лікування від пацієнтки ОСОБА_12 готівкові кошти у розмірі 8 000 грн., які привласнив разом з ОСОБА_8 , витративши їх на власний розсуд.
При цьому, в цей же день, 22.01.2024, завідувачем мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР ОСОБА_8 проведене безоплатне лікування ОСОБА_12 , шляхом оперативного втручання відповідно до діагнозу, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) та хірургічне втручання на лівому оці за бюджетні кошти за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки, про що зафіксовано у медичній карті стаціонарного хворого № 647 у вигляді протоколу оперативного втручання та акта про списання витратних матеріалів, які придбані за рахунок НСЗУ в КНП «Міська клінічна лікарня №14 ім. проф. Л. Л. Гіршмана» ХМР при проведенні операції екстракція катаракти з імплантацією штучного кришталика ока методом факоемульсифікації.
Таким чином, ОСОБА_8 та ОСОБА_10 виконали усі дії, які вважали за необхідне для незаконного заволодіння чужим майном, шляхом обману, чим спричинили матеріальну шкоду потерпілій ОСОБА_12 на суму 8 000 грн.
Таким чином, ОСОБА_8 , вчинила кримінальне правопорушення-злочин, передбачений ч. 2 ст. 190 КК України, тобто шахрайство, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб.
Надалі, не зупиняючись на скоєному, з метою продовження реалізації свого спільного злочинного умислу, ОСОБА_8 , відповідно до наказу № 202/к від 22.03.2024, перебуваючи на посаді завідувача відділення № 5 мікрохірургічного катаракти та відшарування сітківки, переведена до комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна багатопрофільна лікарня N?17» Харківської міської ради, 01.04.2024р. прийнята на посаду завідувача відділення, лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення катаракти та вітреоретинальної патології в порядку переведення та звільнена на підставі наказу № 162/к від 22.05.2024 р. за власним бажанням з вказаної посади.
Відповідно до ст. 49 Конституції України у державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно.
Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992 року, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 року «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», встановлено виключний перелік платних медичних послуг.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі Закон), програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг (включаючи медичні вироби) та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.
Відповідно до цього Закону, держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Згідно з ч. 7 ст. 10 Закону, надавачам медичних послуг, які є державними та комунальними закладами охорони здоров`я, забороняється вимагати від пацієнтів винагороду в будь-якій формі за медичні послуги та лікарські засоби, надані за програмою медичних гарантій. Такі дії є підставою для притягнення до відповідальності, передбаченої договором про медичне обслуговування населення, в тому числі одностороннього розірвання договору з ініціативи Уповноваженого органу.
Комунальним некомерційним підприємством Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня № 14 ім. проф. Л.Л. Гіршмана» Харківської міської ради, (код ЄДРПОУ: 02003681), (далі КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР), укладено договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров`я України (код ЄДРПОУ 42032422) № 2323-E123-P000 від 31.01.2023, (додаткові угоди: № 01 від 21.06.2023, № 02 від 16.10.2023, № 03 від 07.12.2023, № 04 від 20.12.2023, № 05 від 23.12.2023), № 3256-E223-P000 від 08.02.2023 (додаткові угоди: № 01 від 11.09.2023 та № 0396-E124-P000 від 16.01.2024, № 2777-E124-P000 від 08.02.2024, укладені на засадах постанов Кабінету міністра від 27 грудня 2022 р. № 1464 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році» та постанови від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році».
Відповідно до п. 8 даних договорів надавач послуг КНП зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник Національна служба здоров`я України (далі НСЗУ) зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до встановлених тарифів та коригувальних коефіцієнтів.
Згідно з п. 31 вказаних договорів, надавач не має права вимагати від пацієнтів незаконну винагороду в будь-якій формі, яка є попередньою або наступною умовою для отримання пацієнтами медичних послуг, що надаються згідно з цим договором, і повинен здійснювати контроль за тим, щоб працівники надавача та підрядники не вимагали від пацієнтів таку винагороду.
Крім того, відповідно до рішення ХМР від 02.12.2020 № 2310/20 (про внесення змін до Комплексної програми «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки»), відповідно до розділу 3 впровадження медикаментозних технологій лікування окремих категорій населення міста за життєвими показаннями, щодо дає змогу забезпечити хворих офтальмологічною патологією наборами для проведення оперативного втручання - факоемульсифікації та вітректомії.
Так, в ході досудового розслідування, встановлено, що у ОСОБА_8 , яка в період часу з 01.01.2024 по 22.05.2024, яка спочатку займала посаду лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення судинної патології ока, згодом обіймала посаду завідувача мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР, виник злочинний умисел на заволодіння чужим майном шляхом обману за попередньою змовою групою осіб. Остання, достовірно послуги знаючи, що вказаний медичний заклад є комунальною установою, і медичні фінансуються за рахунок відповідних програм медичних державних гарантій, а також за рахунок відповідних місцевих комплексних програм щодо Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою наживи та особистого збагачення, будучи обізнаною про передбачений чинним законодавством України порядок безкоштовного надання медичних послуг населенню, порушуючи права громадян на безоплатну медичну допомогу, яка гарантована ст.49 Конституції України, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», якою встановлений виключний перелік платних медичних послуг, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з яким перебувала у законному шлюбі, вирішила вводити в оману пацієнтів лікувального закладу, де працювала, щодо необхідності оплати за надання медичних послуг та медичні товари, що надаються на безоплатній основі, з метою заволодіння грошовими коштами громадян, що потребують лікування.
В подальшому, на виконання спільного злочинного умислу ОСОБА_8 та ОСОБА_7 , розробили план вчинення шахрайських дій, відповідно до якого вона, використовуючи статус лікаря - офтальмолога, мала вводити в оману пацієнтів лікарні, щодо необхідності оплати медичних послуг, а останній в свою чергу мав здійснював контроль та отримання грошових кошті від пацієнтів, після чого вказані особи приступили до його виконання.
Так, 09.04.2024 приблизно о 10 годин. 53 хв., точний час в ході досудового розслідування встановити не виявилось за можливе, перебуваючи у службовому приміщенні (оглядова), що знаходиться на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, ОСОБА_8 зустрілась з пацієнткою ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , яка повторно прибула на прийом до лікаря офтальмолога вказаної медичної установи, в ході огляду пацієнтки та консультативної бесіди, встановила діагноз останній відкритокутова глаукома, незріла катаракта лівого ока, відкритакутова глаукома, артифікація правого правого ока, діабетична ретинопатія обох очей та призначила оперативне втручання відповідно до встановленого діагнозу пацієнтки, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) та хірургічне втручання у вигляді антиглаукоматозної операції, методом непроникаючої глибокої склеректомії (НГСЕ) на лівому оці.
При цьому, ОСОБА_8 , діючи повторно, на виконання злочинного плану, реалізовуючи спільний з ОСОБА_7 умисел, направлений на заволодіння чужим майном шляхом обману, переслідуючи корисливий мотив, діючи за попередньою змовою групою осіб, достеменно розуміючи, що лікування, призначене нею ОСОБА_13 є безоплатною медичною послугою за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки», оплачується з фонду державного та місцевого бюджетів, ввела пацієнта в оману щодо необхідності оплати та висунула незаконну обов`язкову умову останній щодо сплати грошових коштів необхідних для проведення лікування, на загальну суму на загальну 12500 грн., а саме: за проведення операції на лівому оці у розмірі 7000 грн. щодо хірургічного лікування глаукоми та у розмірні 5500 грн. щодо хірургічного лікування катаракти у частині безпосереднього придбання усіх витратних матеріалів.
Таким чином, шляхом обману, ОСОБА_8 , діючи повторно, з корисливих мотивів, використовуючи статус лікаря, створила у пацієнтки хибне уявлення про необхідність та правомірність сплати грошових коштів у вказаному розмірі для проведення її лікування, і надала інструктивні вказівки потерпілій ОСОБА_13 щодо здійснення розрахунку з ОСОБА_7 за надання останній медичних послуг в умовах КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР з уточненням місця та часу оплати.
Надалі, 10.04.2024 о 06 год. 57 хв., продовжуючи реалізовувати спільний злочинний умисел, ОСОБА_7 , діючи умисно, повторно, за попередньою змовою та в групі з ОСОБА_8 , згідно раніше розробленого плану заволодіння грошовими коштами пацієнтів шляхом обману, безпідставно перебуваючи у службовому приміщенні оглядової кімнати на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, суб`єктивно усвідомлюючи протиправність свого діяння, передбачаючи та бажаючи настання суспільно-небезпечних наслідків у вигляді завдання майнової шкоди потерпілій, розуміючи безпідставність оплати за безкоштовні медичні послуги та товари, отримав нібито за лікування від пацієнтки ОСОБА_13 готівкові кошти у розмірі 12 500 грн., які привласнив разом з ОСОБА_8 , витративши їх на власний розсуд.
При цьому, в цей же день, 10.04.2024, завідувачем мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР ОСОБА_8 проведене безоплатне лікування ОСОБА_13 , шляхом оперативного втручання відповідно до діагнозу, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) та хірургічне втручання у вигляді антиглаукоматозної операції, методом непроникаючої глибокої склеректомії (НГСЕ) на лівому оці за бюджетні кошти за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки, про що зафіксовано у медичній карті стаціонарного хворого № 4150 у вигляді протоколу оперативного втручання та акта про списання витратних матеріалів, які придбані за рахунок загального фонду бюджету в КНП «Міська клінічна лікарня №14 ім. проф. Л. Л. Гіршмана» ХМР при проведенні операції екстракція катаракти з імплантацією штучного кришталика ока методом факоемульсифікації.
Таким чином, ОСОБА_8 та ОСОБА_10 виконали усі дії, які вважали за необхідне для незаконного заволодіння чужим майном, шляхом обману, чим спричинили матеріальну шкоду потерпілій ОСОБА_13 на суму 12 500 грн.
Таким чином, ОСОБА_8 , вчинила кримінальне правопорушення-злочин, передбачений ч. 2 ст. 190 КК України, тобто шахрайство, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб.
У подальшому, не зупиняючись на скоєному, з метою продовження реалізації своїх злочинних дій, ОСОБА_8 , відповідно до наказу № 202/к від 22.03.2024, перебуваючи на посаді завідувача відділення № 5 мікрохірургічного катаракти та відшарування сітківки, переведена до комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна багатопрофільна лікарня N?17» Харківської міської ради, 01.04.2024р. прийнята на посаду завідувача відділення, лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення катаракти та вітреоретинальної патології в порядку переведення та звільнена на підставі наказу № 162/к від 22.05.2024 р. за власним бажанням з вказаної посади.
Відповідно до ст. 49 Конституції України у державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно.
Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992 року, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 року «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», встановлено виключний перелік платних медичних послуг.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі Закон), програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг (включаючи медичні вироби) та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.
Відповідно до цього Закону, держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Згідно з ч. 7 ст. 10 Закону, надавачам медичних послуг, які є державними та комунальними закладами охорони здоров`я, забороняється вимагати від пацієнтів винагороду в будь-якій формі за медичні послуги та лікарські засоби, надані за програмою медичних гарантій. Такі дії є підставою для притягнення до відповідальності, передбаченої договором про медичне обслуговування населення, в тому числі одностороннього розірвання договору з ініціативи Уповноваженого органу.
Комунальним некомерційним підприємством Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня № 14 ім. проф. Л.Л. Гіршмана» Харківської міської ради, (код ЄДРПОУ: 02003681), (далі КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР), укладено договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров`я України (код ЄДРПОУ 42032422) № 2323-E123-P000 від 31.01.2023, (додаткові угоди: № 01 від 21.06.2023, № 02 від 16.10.2023, № 03 від 07.12.2023, № 04 від 20.12.2023, № 05 від 23.12.2023), № 3256-E223-P000 від 08.02.2023 (додаткові угоди: № 01 від 11.09.2023 та № 0396-E124-P000 від 16.01.2024, № 2777-E124-P000 від 08.02.2024, укладені на засадах постанов Кабінету міністра від 27 грудня 2022 р. № 1464 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році» та постанови від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році».
Відповідно до п. 8 даних договорів надавач послуг КНП зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник Національна служба здоров`я України (далі НСЗУ) зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до встановлених тарифів та коригувальних коефіцієнтів.
Згідно з п. 31 вказаних договорів, надавач не має права вимагати від пацієнтів незаконну винагороду в будь-якій формі, яка є попередньою або наступною умовою для отримання пацієнтами медичних послуг, що надаються згідно з цим договором, і повинен здійснювати контроль за тим, щоб працівники надавача та підрядники не вимагали від пацієнтів таку винагороду.
Крім того, відповідно до рішення ХМР від 02.12.2020 № 2310/20 (про внесення змін до Комплексної програми «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки»), відповідно до розділу 3 впровадження медикаментозних технологій лікування окремих категорій населення міста за життєвими показаннями, щодо дає змогу забезпечити хворих офтальмологічною патологією наборами для проведення оперативного втручання - факоемульсифікації та вітректомії.
Так, в ході досудового розслідування, встановлено, що у ОСОБА_8 , яка в період часу з 01.01.2024 по 22.05.2024, яка спочатку займала посаду лікаря-офтальмолога мікрохірургічного відділення судинної патології ока, згодом обіймала посаду завідувача мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР, виник злочинний умисел на заволодіння чужим майном шляхом обману за попередньою змовою групою осіб. Остання, достовірно послуги знаючи, що вказаний медичний заклад є комунальною установою, і медичні фінансуються за рахунок відповідних програм медичних державних гарантій, а також за рахунок відповідних місцевих комплексних програм щодо Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою наживи та особистого збагачення, будучи обізнаною про передбачений чинним законодавством України порядок безкоштовного надання медичних послуг населенню, порушуючи права громадян на безоплатну медичну допомогу, яка гарантована ст.49 Конституції України, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19.11.1992, Постановою Кабінету Міністрів України №1138 від 17.09.1996 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров`я та вищих медичних закладах освіти», якою встановлений виключний перелік платних медичних послуг, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з яким перебувала у законному шлюбі, вирішила вводити в оману пацієнтів лікувального закладу, де працювала, щодо необхідності оплати за надання медичних послуг та медичні товари, що надаються на безоплатній основі, з метою заволодіння грошовими коштами громадян, що потребують лікування.
В подальшому, на виконання спільного злочинного умислу ОСОБА_8 та ОСОБА_7 , розробили план вчинення шахрайських дій, відповідно до якого вона, використовуючи статус лікаря - офтальмолога, мала вводити в оману пацієнтів лікарні, щодо необхідності оплати медичних послуг, а останній в свою чергу мав здійснював контроль та отримання грошових кошті від пацієнтів, після чого вказані особи приступили до його виконання.
Так, 10.05.2024 приблизно о 10 годин. 10 хв., однак точний час в ході досудового розслідування встановити не виявилось за можливе, перебуваючи у службовому приміщенні (оглядова), що знаходиться на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, ОСОБА_8 зустрілась з пацієнтом ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , який повторно прибув на прийом до лікаря офтальмолога вказаної медичної установи, в ході огляду пацієнтки та консультативної бесіди, встановила діагноз останньому відкритокутова глаукома, незріла катаракта лівого ока, відкритакутова глаукома, артифікація правого ока та призначила оперативне втручання відповідно до встановленого діагнозу пацієнтки, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) та хірургічне втручання у вигляді антиглаукоматозної операції, методом непроникаючої глибокої склеректомії (НГСЕ) на лівому оці.
При цьому, ОСОБА_8 , діючи повторно, на виконання злочинного плану, реалізовуючи спільний з ОСОБА_7 умисел, направлений на заволодіння чужим майном шляхом обману, переслідуючи корисливий мотив, діючи за попередньою змовою групою осіб, достеменно розуміючи, що лікування, призначене нею ОСОБА_14 є безоплатною медичною послугою за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки», оплачується з фонду державного та місцевого бюджетів, ввела пацієнта в оману щодо необхідності оплати та висунула незаконну обов`язкову умову останній щодо сплати грошових коштів необхідних для проведення лікування, загальну суму у розмірі 12000 грн., а саме: за проведення операції на лівому оці щодо хірургічного лікування глаукоми та щодо хірургічного лікування катаракти у частині безпосереднього придбання інтраокулярної лінзи (штучного кришталика ).
Таким чином, шляхом обману, ОСОБА_8 , діючи повторно, з корисливих мотивів, використовуючи статус лікаря, створила у пацієнтки хибне уявлення про необхідність та правомірність сплати грошових коштів у вказаному розмірі для проведення її лікування, і надала інструктивні вказівки потерпілій ОСОБА_14 щодо здійснення розрахунку з ОСОБА_7 за надання останній медичних послуг в умовах КНП «МКЛ №14 ім.проф. Гіршмана» ХМР з уточненням місця та часу оплати.
Надалі, 13.05.2024 о 06 год. 48 хв., продовжуючи реалізовувати спільний злочинний умисел, ОСОБА_7 , діючи умисно, повторно, за попередньою змовою та в групі з ОСОБА_8 , згідно раніше розробленого плану заволодіння грошовими коштами пацієнтів шляхом обману, безпідставно перебуваючи у службовому приміщенні оглядової кімнати на 4 поверсі 5-го мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «МКЛ №14 ім. проф. Гіршмана» ХМР за адресою: м. Харків, вул. Олеся Гончара, буд.5, суб`єктивно усвідомлюючи протиправність свого діяння, передбачаючи та бажаючи настання суспільно-небезпечних наслідків у вигляді завдання майнової шкоди потерпілій, розуміючи безпідставність оплати за безкоштовні медичні послуги та товари, отримав нібито за лікування від пацієнта ОСОБА_14 готівкові кошти у розмірі 12 000 грн., які привласнив разом з ОСОБА_8 , витративши їх на власний розсуд.
При цьому, в цей же день, 13.05.2024, завідувачем мікрохірургічного відділення катаракти та відшарування сітківки КНП «Міська клінічна лікарня N?14" ім. проф. Л.Л. Гіршмана» ХМР ОСОБА_8 проведене безоплатне лікування ОСОБА_14 шляхом оперативного втручання відповідно до діагнозу, у вигляді мікрохірургічної операції, яка полягає у видаленні помутнілого кришталика і заміни його новим (інтраокулярної лінзою штучним кришталиком), методом факоемульсифікації (ІОЛ) + (ФЕК) та хірургічне втручання у вигляді антиглаукоматозної операції, методом непроникаючої глибокої склеректомії (НГСЕ) на лівому оці за бюджетні кошти за програмою медичних гарантій пацієнтам НСЗУ та комплексної програмою «Інновацій в пріоритетних напрямках розвитку галузі охорони здоров`я м. Харкова на 2011-2025 роки, про що зафіксовано у медичній карті стаціонарного хворого № 5558 у вигляді протоколу оперативного втручання та акта про списання витратних матеріалів, які придбані за рахунок загального фонду бюджету в КНП «Міська клінічна лікарня №14 ім. проф. Л. Л. Гіршмана» ХМР при проведенні операції екстракція катаракти з імплантацією штучного кришталика ока методом факоемульсифікації.
Таким чином, ОСОБА_8 та ОСОБА_10 виконали усі дії, які вважали за необхідне для незаконного заволодіння чужим майном, шляхом обману, чим спричинили матеріальну шкоду потерпілому ОСОБА_14 на суму 12 000 грн.
Таким чином, ОСОБА_8 , вчинила кримінальне правопорушення-злочин, передбачений ч. 2 ст. 190 КК України, тобто шахрайство, вчинене повторно, за попередньою змовою групою осіб.
30.11.2024 згідно вимог ст.ст. 42, 276-278 КПК України року ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 190 КК України, копії повідомлення надіслано поштою та вручено співробітникам житлово-експлуатаційній організації за місцем реєстрації підозрюваних.
Крім того, слідчим, попередньо були надіслані поштою виклики для прибуття з метою проведення процесуальних та слідчих дій на 30.11.2024, 02.12.2024, 03.12.2024, за місцем реєстрації ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрована та мешкає за адресою: АДРЕСА_2 та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 , однак у призначений час останні, у зазначене місце не з`явились, про неможливість та причини неприбуття не повідомили.
У подальшому, повідомлення про підозру ОСОБА_8 та ОСОБА_15 було розміщено в газеті загальнодержавної сфери розповсюдження «Урядовий кур`єр», тож враховуючи вищевикладені обставини, особа вважається такою, яка належним чином повідомлена.
Під час досудового розслідування вживалися заходи направлені на встановлення місцезнаходження ОСОБА_8 та ОСОБА_15 , однак проведеними заходами встановити місцезнаходження останнього не стало можливим.
В ході оперативного супроводження та проведення подальших оперативно-розшукових дій, встановлено, що гр. ОСОБА_8 . ІНФОРМАЦІЯ_8 , мешкає за адресою: АДРЕСА_2 , згідно отриманих даних від Адміністрації Прикордонної служби України «АРКАН», перетнула кордон на виїзд з України 23.05.2024 року, на пункті пропуску Маяки - Удобне по теперішній час на територію України не поверталась. Син ОСОБА_8 - ОСОБА_16 ІНФОРМАЦІЯ_9 , мешкає за адресою: АДРЕСА_4 , згідно отриманих даних від Адміністрації Прикордонної служби України «АРКАН», перетнув кордон на виїзд з України 12.02.2023 року, на пункті пропуску Могилів-Подільський по теперішній час на територію України не повернувся.
Так, ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за місцем реєстрації, а саме: АДРЕСА_1 , не мешкає, вказане підтверджується інформацією отриманою під час допиту сусідів останнього, які повідомили, що на протязі року за вищевказаною адресою ніхто не мешкає.
За місцем реєстрації дружини, саме: АДРЕСА_2 , останній не мешкає на протязі більше 3-х місяців, що підтверджено допитим свідків. Згідно отриманих даних від Адміністрації Прикордонної служби України «АРКАН», офіційно державний кордон на виїзд з України не перетинав.
Відповідно до отриманих відомостей з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, гр. ОСОБА_7 , близькі родичі на території України відсутні, зазначені відомості маються у матеріалах оперативних співробітників 7 - го управління (з обслуговування Харківської області) Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України в Харківській області за результатами виконання доручення в порядку ст. 40 КПК України.
Враховуючи те, що підозрюваний ОСОБА_15 переховується від органів досудового розслідування, з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності, його місцезнаходження на даний час не встановлено, слідчий просить надати дозвіл на затримання з метою приводу підозрюваного до суду для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Прокурор в судовому засіданні підтримав вимоги клопотання, та просив їх задовольнити.
Захисник підозрюваного ОСОБА_7 , адвокат ОСОБА_5 заперечувала проти задоволення клопотання в повному обсязі, надала письмові заперечення, які долучено до матеріалів справи.
Слідчий суддя, вислухавши думку прокурора, дослідивши надані докази, вважає, що клопотання слідчого не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 4 ст. 189 КПК України слідчий суддя, суд відмовляє у наданні дозволу на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу, якщо прокурор не доведе, що зазначені у клопотанні про застосування запобіжного заходу обставини вказують на наявність підстав для тримання під вартою підозрюваного, обвинуваченого, а також є достатні підстави вважати, що: 1) підозрюваний, обвинувачений переховується від органів досудового розслідування чи суду; 2) одержавши відомості про звернення слідчого, прокурора до суду із клопотанням про застосування запобіжного заходу, підозрюваний, обвинувачений до початку розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу вчинить дії, які є підставою для застосування запобіжного заходу і зазначені устатті 177цього Кодексу.
Слідчим суддею встановлено, що СВ ВП№1 ХРУП № 3 Головного управління Національної поліції в Харківській області проводиться досудове слідство у кримінальному провадженні №42023222030000134 від 11.09.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України.
Орган досудового розслідування зазначає, що 30.11.2024 згідно вимог ст.ст. 42, 276-278 КПК України року ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 190 КК України, шляхом надіслання копії повідомлення поштою та вручено співробітникам житлово-експлуатаційній організації за місцем реєстрації підозрюваних.
Крім того, слідчим, попередньо були надіслані поштою виклики для прибуття з метою проведення процесуальних та слідчих дій на 30.11.2024, 02.12.2024, 03.12.2024, за місцем реєстрації ОСОБА_15 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 , однак у призначений час останній, у зазначене місце не з`явився, про неможливість та причини неприбуття не повідомив.
При цьому, в ході оперативного супроводження та проведення подальших оперативно-розшукових дій, встановлено, що ОСОБА_7 , за місцем реєстрації, а саме: АДРЕСА_1 , не мешкає, вказане підтверджується інформацією отриманою під час допиту сусідів останнього, які повідомили, що на протязі року за вищевказаною адресою ніхто не мешкає.
У подальшому, повідомлення про підозру ОСОБА_15 було розміщено в газеті загальнодержавної сфери розповсюдження «Урядовий кур`єр».
Відповідно до ст. 278 КПК України письмове повідомлення про підозру вручається в день його складення слідчим або прокурором, а у випадку неможливості такого вручення - у спосіб, передбачений КПК України для вручення повідомлень.
Відповідно до ч. 2 ст. 135 КПК України у разі тимчасової відсутності особи за місцем проживання повістка для передачі їй вручається під розписку дорослому члену сім`ї особи чи іншій особі, яка з нею проживає, житлово-експлуатаційній організації за місцем проживання особи або адміністрації за місцем її роботи.
Разом з тим, надані матеріали свідчать про те, що слідчий не вручав повідомлення про підозру самому ОСОБА_15 . Слідчим не надано до суду доказів, що підтверджують факт вручення повідомлення про підозру як це передбачено вимогами ч. 2 ст. 135 КПК України.
Відповідно до матеріалів вищевказаного кримінального провадженняна, 30.11.2024 повідомлення про підозру передано під розписку, для вручення ОСОБА_15 , начальнику юридичного відділу КП «Жилкомсервіс», тобто за місцем фактичного мешкання останнього, а саме: АДРЕСА_1 . Проте, жодних відомостей, щодо вжитих заходів житлово-експлуатаційною організацією для передачі повідомлення про підозру ОСОБА_15 суду не надано.
Відповідно до статті 6 § 3 (a) Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, зазначено що кожний обвинувачений у вчиненні кримінального правопорушення має щонайменше такі права:
a) бути негайно і детально поінформованим зрозумілою для нього мовою про характер і причини обвинувачення, висунутого проти нього.
Стаття 6 § 3 (a) Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод застосовується у світлі права обвинуваченого підготувати свій захист, що визначено рішення Pelissier і Sassi проти Франції [ВП], § 54, (№10889/84), Dallos проти Угорщини, § 47 (№29082/95).
Стаття 6 § 3 (a) Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод передбачає, що обов`язок повідомити обвинуваченого повністю покладається на сторону обвинувачення і не може бути дотриманий у пасивний спосіб (створюючи інформацію і не повідомляючи про це сторону захисту), що знайшло своє відображення у рішеннях Mattoccia проти Італії, § 65 (№23969/94), Chichlian і Ekindjian проти Франції, звіт Комісії, § 71 (№10959/84).
Стаття 6 § 3 (a) Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод визначає, що обвинувачений має дійсно отримати таку інформацію.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 136 КПК України, належним підтвердженням отримання особою повістки про виклик або ознайомлення з її змістом іншим шляхом є розпис особи про отримання повістки, в тому числі на поштовому повідомленні, відеозапис вручення особі повістки, будь-які інші дані, які підтверджують факт вручення особі повістки про виклик або ознайомлення з її змістом.
Данних про отримання направленого повідомлення про підозру для вручення, а також відомостей про його вручення ОСОБА_15 матеріали клопотання не містять.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя вважає, що на цей час слідчим не доведено, що ОСОБА_15 отримав повідомлення про підозру у спосіб передбачений ст. 135, 551 КПК України, та має статус підозрюваного, оскільки йому належним чином не вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Відповідно до ст.188 КПК України прокурор,слідчий запогодженням зпрокурором має право звернутися із клопотанням про дозвіл на затримання підозрюваного, обвинуваченого зметою йогприводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. Це клопотання може бути подане:
1) одночасно з поданням клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або зміни іншого запобіжного заходу на тримання під вартою;
2) після подання клопотання про застосування запобіжного заходу і до прибуття підозрюваного, обвинуваченого до суду на підставі судового виклику;
3) після неприбуття підозрюваного, обвинуваченого за судовим викликом для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою і відсутності у слідчого судді, суду на початок судового засідання відомостей про поважні причини, що перешкоджають його своєчасному прибуттю. Прокурор додає до клопотання документи, які підтверджують зазначені упунктах 1,2 частини четвертої статті 189 цього Кодексу обставини.
На підставі вищевикладеного, оскільки ОСОБА_15 не має на цей час статусу підозрюваного, а на даний час має статус свідка, слідчий суддя приходить до висновку про відмову в задоволенні клопотання слідчого про дозвіл на затримання підозрюваного з метою приводу для участі у розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою .
Крім того, під час розгляду клопотання прокурор не довів, що зазначені у клопотанні обставини вказують на наявність підстав для тримання під вартою підозрюваного, а також, що існують ризики, передбачені ст. 177 КПК України.
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання ст. слідчого СВ ВП № 1 ХРУП № 3 ГУНП в Харківській області ст. лейтенанта поліції ОСОБА_6 про надання дозволу на затримання ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відмовити.
Роз`яснити слідчому та прокурору, що відповідно до ч. 2 ст. 190 КПК України, повторне звернення до суду з клопотанням про дозвіл на затримання однієї і тієї ж особи по тому самому кримінальному провадженню після винесення слідчим суддею, судом ухвали про відмову у задоволенні такого клопотання можливе лише при виникненні нових обставин, які підтверджують необхідність тримання особи під вартою.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Повний текст ухвали складено 26.12.2024 о 08 год. 30 хв.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124105088 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про дозвіл на затримання з метою приводу |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Харкова
Чижиченко Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні