Рішення
від 26.12.2024 по справі 320/44951/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2024 року № 320/44951/23

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПарненко В.С.,

розглянувши в письмовому провадженні у місті Києві адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «АВТО-АКТИВ» до Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), Комунального підприємства «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту територіального контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа - Департамент містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними та скасування рішення, припису, доручення, визнання дій протиправними,

в с т а н о в и в:

Приватне підприємство «АВТО-АКТИВ» (далі - позивач) звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (далі відповідач-1), Комунального підприємства «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі відповідач-2), Департаменту територіального контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі відповідач-3), третя особа - Департамент містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Київської міської державної адміністрації у формі Протоколу №7 засідання Комісії з питань розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства за №7 від 16 травня 2023 року в частині анулювання паспортів-прив`язок №07803-СВ.11260.888, № 07806-СВ.11260.891, №07811-СВ.11260.896, № 07810-СВ.11260.895, № 07809-СВ.11260.894, №07808-СВ.11260.893, № 07807-СВ. 11260.892, № 07802-СВ.11260.887, № 07805-СВ.11260.890. № 07804- СВ.11260.889 виданих Позивачу№ 07803-СВ.11260.888, № 07806-СВ.11260.891, №07811-СВ.11260.896, № 07810-СВ.11260.895, № 07809-СВ.11260.894, №07808-СВ.11260.893, № 07807-СВ.11260.892, № 07802-СВ.11260.887, № 07805-СВ.11260.890. № 07804-СВ.11260.889, виданих Приватному підприємству «АВТО-АКТИВ»;

- визнати протиправним та скасувати Припис Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 2316124 від 01 червня 2023 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у формі Протоколу постійно діючої робочої групи щодо розгляду питань демонтажу самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі та елементів благоустрою на території м. Києва, а також демонтажу (переміщення) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №52 від 06.06.2023 року, в частині демонтажу тимчасових споруд у м. Києві по проспекту Берестейський (Перемоги) 134А, належних на праві власності Приватному підприємству «АВТО-АКТИВ»;

- визнати протиправним та скасувати доручення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) виданого Комунальному підприємству "Київблагоустрій" в листі від 06.06.2023 року № 064-2212 в частині демонтажу тимчасових споруд у м. Києві по проспекту Берестейський (Перемоги) 134А, належних на праві власності Приватному підприємству «АВТО-АКТИВ»;

- визнати дії Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по демонтажу тимчасових споруд, встановлених у відповідності до паспортів- прив`язок 07803-СВ. 11260.888, № 07806-СВ.11260.891, №07811-СВ.11260.896, № 07810-СВ.11260.895, № 07809-СВ.11260.894, №07808-СВ.11260.893, № 07807- СВ. 11260.892, № 07802-СВ. 11260.887, № 07805-СВ.11260.890. № 07804-СВ. 11260.889 виданих Позивачу№ 07803-СВ.11260.888, № 07806-СВ.11260.891, №07811-СВ.11260.896, № 07810-СВ. 11260.895, № 07809-СВ.11260.894, №07808-СВ.11260.893, № 07807-СВ.11260.892, № 07802-CB.l 1260.887, № 07805-CB.l 1260.890, 07804-CB.l 1260.889, виданих Приватному підприємству «АВТО-АКТИВ», неправомірними.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 22.08.2022 Приватне підприємство «АВТО-АКТИВ» отримало від Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) паспорти прив?язки на розміщення тимчасових споруд: №07803-CB.11260.888, №07806-СВ.11260.891, №07811-CB.11260.896, №07810-CB.11260.895, №07809-CB.11260.894, №07808-CB.11260.893, №07807-CB.11260.892, №07802-CB.11260.887, №07805-СВ.11260.890, №07804-СВ.11260.889 на земельній ділянці за кадастровим номером 8000000000:75:172:0039, яка знаходиться за адресою проспект Берестейський, 134 та належить на праві власності позивачу. 30.09.2022 Приватне підприємство «АВТО-АКТИВ» отримало лист від Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської (КМДА) про те, що Департамент не заперечує щодо встановлення тимчасових споруд згідно паспортів прив?язок за адресою: 03115, проспект Берестейський (Перемоги), 134 (літ. А). Відповідно було встановлено 10 тимчасових споруд у відповідності до паспортів-прив?язок. Позивачем на земельній ділянці за кадастровим номером 8000000000:75:172:0039 за адресою: м. Київ, пр-т Берестейський (Перемоги) 134, були встановлені Тимчасові споруди у кількості 10 (десяти) одиниць, у відповідності до паспортів-прив?язок, зазначених вище. Тимчасові споруди та земельна ділянка належать на праві власності позивачу. 15.06.2023 за адресою: м. Київ, проспект Берестейський, 134, група осіб, із застосуванням транспортних засобів з логотипом «Київблагоустрій» та/або спеціальних інструментів здійснило демонтаж тимчасових споруд, право власності на яке належить позивачу та зведених на земельній ділянці, належній позивачу на праві приватної власності. При цьому, жодних повідомлень, попереджень, приписів позивачем від відповідачів не було отримано. На звернення представників позивача щодо незаконності дій працівників КП «Київблагоустрій», як вони представились, та прохання надати відповідні приписи на демонтаж, складені адміністративні протоколи, рішення суду про демонтаж та вилучення приватного майна у їх власників, працівники КП «Київблагоустрій» повідомили, що відбувається демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд та надали можливість сфотографувати витяг з копії листа від 06.06.2023 №064-2212, адресованого КП «Київблагоустрій» на знесення тимчасових споруд за адресою: м. Київ, пор-т Берестейський 134-А, тобто взагалі не за цією адресою, де проводилось знищення приватного майна. Позивач вважає, що відсутні будь-які документи, які надавали право КП «Благоустрій» на демонтаж зазначених вище споруд. Всупереч вимогам 20.2.1. Правил благоустрою м. Києва, власнику не вручений припис та/або не направлений, шляхом поштового відправлення. Хоча, власник ТС фактично знаходиться за його юридичною адресою: м. Київ, просп. Берестейський, 134А. У зв`язку з тим, що порушення процедури складання припису, призвело до того, що позивач, як власник об?єкта благоустрою вчасно не отримав припис, тому він не зміг скористатися правом надати всі наявні документи та пояснення або демонувати тимчасову споруду власними силами. Згідно п. 13.3.1-13.3.3 Правил підставою для надання Департаментом міського благоустрою Комунальному підприємству "Київблагоустрій" доручення щодо демонтажу тимчасових споруд є саме невиконання вимог припису про проведення демонтажу тимчасової споруди власними силами. Позивач мав демонтувати тимчасову споруду протягом 1-ї доби, в разі відсутності дозвільної документації на їх розміщення. Позивач мав дозвільну документацію на 10 тимчасових споруд, а саме паспорт-прив`язки №07803-CB.11260.888, №07806-CB.11260.891, №07811-0B.11260.896, №07810-CB.11260.895, №07809-CB.11260.894, №07808-CB.11260.893, №07807-CB.11260.892, №07802-CB.11260.887, №07805-CB.11260.890, №07804-CB.11260.889 виданих позивачу №07803-CB.11260.888, №07806-CB.11260.891, №07811-CB.11260.896, №07810-CB.11260.895, №07809-CB.11260.894, №07808-CB.11260.893, №07807-CB.11260.892, №07802-СВ.11260.887, №07805-СВ.11260.890, №07804-СВ.11260.889, виданих позивачу. Будь-якої інформації та/чи інших відомостей про їх анулювання позивач не мав, до його відома не був донесений будь-який розпорядчий акт про анулювання зазначених вище паспортів-прив`язок. В даному випадку доручення Комунальному підприємству «Київблагоустрій» про демонтаж тимчасової споруди в порядку п. 13.3.3 Правил було передчасним, що свідчить про невідповідність законодавству оскаржуваного доручення.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.12.2023 відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання (у письмовому провадженні).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.01.2024 клопотання Комунального підприємства "Київблагоустрій" Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про залишення позову без руху задоволено.

Адміністративний позов Приватного підприємства АВТО-АКТИВ до Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), Комунального підприємства "Київблагоустрій" Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту територіального контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа - Департамент містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування рішення залишено без руху.

Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали суду шляхом надання уточненої позовної заяви та її копії відповідно до кількості учасників справи, в якій визначити позовні вимоги до відповідача-1, а у разі заявлені вимог до кількох відповідачів, обґрунтувати вимоги щодо кожного з них або уточнити позовні вимоги.

На адресу суду від позивача надійшла заява про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.01.2024 відмовлено Приватному підприємству «АВТО-АКТИВ» у задоволенні заяви про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

04.01.2024 від Комунального підприємства «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) через автоматизовану систему «Електронний суд» надійшов відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнав та просив суд відмовити в задоволенні позову. В обґрунтування правової позиції зазначив, що приватним підприємством «АВТО-АКТИВ» оформлено десять паспортів прив`язок тимчасових споруд №№ 07802-СВ.11260.887, 07803-СВ.11260.888, 07804- СВ.11260.889, 07805-СВ.11260.890, 07806-СВ.11260.891, 07807-СВ.11260.892, 07808- СВ.11260.893, 07809-СВ.11260.894, 07810-СВ.11260.895, 07811-СВ.11260.896 для встановлення десяти павільйонів площею по 30,0 м2 кожен за адресою (поруч із) м. Київ, Святошинський район, просп. Перемоги, буд. № 134а, терміном дії 22.08.2022 22.08.2027, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:172:0039. 28.04.2023 Комунальним підприємством «Київблагоустрій» складено акт обстеження №2020809525, яким встановлено наступне: площа по ПДД 300 м.кв., розміщено одну конструкцію. Паспорти прив`язки тимчасової споруди видано на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку від 17.03.2009 р., серії КВ № 137618, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:172:0039. Відповідно до топографо-геодезичних вишукування визначення фактичного положення торгівельних павільйонів за адресою проспект Перемоги, 134,а, конструкція частково розміщена на земельній ділянці комунальної форми власності з кадастровим номером 8000000000:75:172:0040. З топографо-геодезичного вишукування від 04.2023 вбачається, що споруда площею 708м2 розміщена на двох земельних ділянках: земельній ділянці площею 0,0632 за адресою м. Київ, р-н Святошинський, просп. Перемоги, 134 з кадастровим номером 8000000000:75:172:0039 та площею 0,2022 за адресою м. Київ, Святошинський р-н, проспект Перемоги, 134 з кадастровим номером 8000000000:75:172:0040. 01.06.2023 інспектором Комунального підприємства «Київблагоустрій» проведено перевірку правомірності встановлення ПП «Авто-Актив» тимчасових споруд в Святошинському районі міста Києва по просп. Берестейському 134 А. За результатами перевірки винесено припис № 2316124, яким запропоновано ПП «Авто-Актив» надати дозвільну документацію на розміщення тимчасових споруд. В разі відсутності документації демонтувати тимчасові споруди протягом 1-ї доби власними силами. У зв`язку з відсутністю власника тимчасової споруди припис наклеєно на відповідну тимчасову споруду та зроблено фотофіксацію. Будь-яких документів на виконання вимог припису від 01.06.2023 № 2316124 позивачем не надано та відповідачем-2 не отримано. На виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212, комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено частковий демонтаж тимчасової споруди по просп. Берестейському (Перемоги) 134-А в Святошинському районі міста Києва, про що складено акт №НО-265, №НО-267, №НО-268, №НО-270, №НО-273, №НО-274, №НО 285, №НО 288. Відповідач-2 зазначає, що припис від 01.06.2023 № 2316124, винесений інспектором КП «Київблагоустрій» відповідно до Правил благоустрою міста Києва, є результатом проведеної перевірки, в якому власнику пропонується надати в певний строк проектно-дозвільну документацію на розміщення тимчасової споруди; Департамент міського благоустрою є контролюючим органом у сфері благоустрою міста та відповідно приймає рішення про демонтаж/вживає відповідні заходи, натомість припис інспектора в свою чергу не є рішенням про демонтаж та підставою для демонтажу виявлених споруд; на виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212 комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено демонтаж тимчасової споруди відповідно до Правил благоустрою м. Києва про що складено відповідні акти; встановлення, на виконання паспортів прив`язок, однієї споруди площею 300,0 кв.м замість 10 окремих споруд по 30,0 кв.м є порушенням п. 10 рішення Київської міської ради від 04.09.2014 № 62/62, оскільки кожна споруда повинна мати окрему конструкцію без можливості об`єднання з іншими конструкціями; у позивача відсутні дозвільні документи на розміщення однієї тимчасової споруди площею 708 кв.м на двох земельних з кадастровими №8000000000:75:172:0039 та 8000000000:75:172:0040; оскаржувані позивачем протокол комісії від 16.05.2023 № 7, протокол робочої групи від 06.06.2023 № 52 комісії не є рішеннями суб`єкта владних повноважень, не приймаються з метою реалізації положень нормативного акта, не містять обов`язкових правил поведінки та безпосередньо не породжують правових наслідків для позивача, не обов`язкові для виконання без прийняття відповідного рішення суб`єкта владних повноважень. Твердження позивача про те, що позивач розмістив 10 окремих власних тимчасових споруд відповідно до паспортів прив`язок не підтверджується належними та достовірними доказами та спростовується встановлення однієї споруди площею 708 кв.м на двох земельних з кадастровими № 8000000000:75:172:0039 та 8000000000:75:172:0040.

17.01.2024 третьою особою - Департаментом містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) через автоматизовану систему «Електронний суд» були подані пояснення, в яких зазначено, що встановлення однієї споруди площею 300 кв.м. замість 10 окремих споруд по 30 кв.м. є порушенням п. 10 рішення Київської міської ради від 04.09.2014 3 62/62. Крім того, такі дії Позивача прямо порушують: вимоги абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» згідно з якими тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру); - вимоги абзацу 6 пункту 1.4 розділу І Порядку №244, згідно з якими стаціонарна ТС - споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв.м. Як вже зазначалось, відповідно до пункту 2.26 Порядку № 244, недотримання вимог паспорта прив`язки тимчасової споруди при її встановленні є належною та правомірною підставою для анулювання дії паспорта прив`язки тимчасової споруди.

19.01.2024 від Департаменту територіального контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) через автоматизовану систему «Електронний суд» надійшов відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнав та просив суд відмовити в задоволенні позову. В обґрунтування правової позиції зазначив, що 28 квітня 2023 року Комунальним підприємством «Київблагоустрій» складено акт обстеження № 2020809525, яким встановлено наступне: площа по ПДД 300 м.кв. Розміщено одну конструкцію. Паспорти прив`язки тимчасової споруди видано на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку від 17.03.2009, серії КВ № 137618, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:172:0039. Відповідно до топографо-геодезичних вишукування визначення фактичного положення торгівельних павільйонів за адресою проспект Перемоги, 134А, конструкція не відповідає умовам паспортів прив`язок та частково розміщена на земельній ділянці комунальної форми власності з кадастровим номером 8000000000:75:172:0040; приватним підприємством «Авто-Актив» було оформлено десять паспортів прив`язок тимчасових споруд №№ 07802-СВ.11260.887, 07803-СВ.11260.888, 07804- СВ.11260.889, 07805-СВ.11260.890, 07806-СВ.11260.891, 07807-СВ.11260.892, 07808-СВ.11260.893, 07809-СВ.11260.894, 07810-СВ.11260.895, 07811-СВ.11260.896 для встановлення десяти павільйонів площею по 30,0 м.кв. кожен за адресою м. Київ, Святошинський район, просп. Перемоги, буд. № 134А, терміном дії 22.08.2022 22.08.2027, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:172:0039; позивачем було встановлено споруду площею 708 м.кв., розміщену на двох земельних ділянках з кадастровими №8000000000:75:172:0039 та №8000000000:75:172:0040, дозвільні документи на яку у позивача відсутні. Протоколом від 16.05.2023 № 7 прийнятим консультативно-дорадчим органом не можуть бути порушені права, свободи чи інтереси позивача, оскільки вищевказаний документ має консультативний характер. Комісія щодо розгляду питань демонтажу самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єктів сезонної дрібно роздрібної торговельної мережі та елементів благоустрою на території міста Києва за своїми функціями та завданнями є дорадчим органом Департаменту та не наділена владними управлінськими функціями, а рішення, які приймаються комісією затверджуються наказом директора Департаменту. Оскаржуваний протокол комісії не є рішенням суб`єкта владних повноважень, не обов`язковий для виконання без прийняття відповідного рішення (доручення) Департаменту благоустрою КМДА та не породжує правових наслідків для позивача.

23.02.2024 представником позивача подано до суду відповідь на відзив КП «Київблагоустрій», в якій вказано, що позивачем визнаються ті обставини, що щільно до зазначених вище конструкцій були зведені тимчасові споруди на земельній ділянці N« 8000000000:75:172:0040, яка належить позивачу на умовах оренди. Однак, відносно цих конструкцій, позивач позовні вимоги в межах даного спору не висуває. А тому не підлягають застосовуванню до спірних правовідносин, які є предметом даного спору і стосуються виключно тимчасових споруд, зведених у відповідності до отриманих паспортів-прив?язок, норми права, які регулюють правові наслідки зведення додаткових споруд, на які відсутні паспорти-прив?язки. Аналізуючи лист Департаменту містобудування та архітектури за №055-3865 від 29.05.2023 року, на який в тому числі посилається відповідач-2, про анулювання паспортів-прив?язок, виданих ПрАТ «УНІВЕРСАМ», Департамент виконує рішення Засідання Комісії з питань розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності , засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства №7 від 16.05.2023. Однак, жодним із учасників даної справи не надано доказів про те, що дане повідомлення було направлено на адресу позивача, або в будь-який інший спосіб позивач був повідомлений про анулювання паспортів-прив?язок. Всупереч вимогам 20.2.1. Правил благоустрою м. Києва, власнику не вручений припис та/або не направлений, шляхом поштового відправлення. Хоча власник тимчасової споруди фактично знаходиться за його юридичною адресою: м. Київ, просп. Берестейський, 134А. У зв`язку з тим, що порушення процедури складання припису, призвело до того, що позивач, як власник об?єкта благоустрою вчасно не отримав припис, тому він не зміг скористатися правом надати всі наявні документи та пояснення або демонувати тимчасові споруди власними силами.

23.02.2024 представником позивача подано до суду відповідь на відзив Департаменту територіального контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якій вказано, що позивачем були встановлені 10 тимчасових споруд, у відповідності до вимог паспортів-прив?язок №07803-CB.11260.888, №07806-СВ.11260.891, №07811-CB.11260.896, №07810-CB.11260.895, №07809-CB.11260.894, №07808-CB.11260.893, №07807-CB.11260.892, №07802-CB.11260.887, №07805-CB.11260.890, №07804-СВ.11260.889, виданих позивачу, №07803-СВ.11260.888, №07806-CB.11260.891, №07811-CB.11260.896, №07810-CB.11260.895, №07809-CB.11260.894, №07808-CB.11260.893, №07807-CB.11260.892, №07802-CB.11260.887, №07805-CB.11260.890, №07804-СВ.11260.889 виданих позивачу. Дані конструкції щільно прилягали одна до одної, тому зображення топографо-геодезичного вишукування, на яке посилається відповідач-2, могло передати спотворене уявлення про них, як єдину конструкцію. Позивачем визнаються ті обставини, що щільно до зазначених вище конструкцій, були зведені тимчасові споруди на земельній ділянці №8000000000:75:172:0040, яка належить позивачу на умовах оренди. Однак, відносно цих конструкцій, позивач позовні вимоги в межах даного спору не висуває, а тому не підлягають застосовуванню до спірних правовідносин, які є предметом даного спору і стосуються виключно тимчасових споруд, зведених у відповідності до отриманих паспортів-прив?язок, норми права, які регулюють правові наслідки зведення додаткових споруд, на які відсутні паспорти-прив?язки. Відповідач-3 жодним чином при прийнятті спірного рішення, не врахував тих обставин, що позивач не отримував та йому не направлявся припис, не отримував повідомлення про анулювання паспортів-прив?язок. Більш того, позивач в жоден із можливих способів не був повідомлений про анулювання паспортів-прив?язок. Таким чином, доручення Комунальному підприємству "Київблагоустрій" про демонтаж тимчасової споруди в порядку п. 13.3.3 Правил, було передчасним та прийняте без дотримання необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав та інтересів позивача (позбавлення власника майна, належного йому на праві власності) і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

23.02.2024 представником позивача подано до суду відповідь на відзив КП «Благоустрій» виконавчого органу Київської міської ради, в якій вказано, що як вбачається з наданих відповідачами документів, будь-які інші рішення на предмет анулювання паспортів-прив`язок, виданих позивачу, не приймалися. Будь-якої інформації та/чи інших відомостей про анулювання дозвільної документації позивач не мав, до його відома не був доведений будь-який розпорядчий акт про анулювання зазначених паспортів-прив`язок.

Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Приватне підприємство «АВТО-АКТИВ» (код ЄДРПОУ 32669813) є юридичною особою приватного права, що була створена 06.11.2003.

Приватним підприємством «АВТО-АКТИВ» оформлено десять паспортів прив`язок тимчасових споруд №№ 07802-СВ.11260.887, 07803-СВ.11260.888, 07804-СВ.11260.889, 07805-СВ.11260.890, 07806-СВ.11260.891, 07807-СВ.11260.892, 07808- СВ.11260.893, 07809-СВ.11260.894, 07810-СВ.11260.895, 07811-СВ.11260.896 для встановлення десяти павільйонів площею по 30,0 м2 кожен за адресою (поруч із) м. Київ, Святошинський район, просп. Перемоги, буд. № 134а, терміном дії 22.08.2022 22.08.2027, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:172:0039.

До листа Комунального підприємства «Київський метрополітен» від 10.01.2022 № 13- НЗ-1 долучено перелік об`єктів комерційного, торговельного та соціально-побутового призначення, які розташовані в технічних зонах метрополітену з порушенням діючих норм та правил в частині наближення ближче 10 метрів від вентиляційних кіосків та в межах півкола радіусом 20 метрів від входів виходів на станції метрополітену, в Святошинському районі зокрема метро Житомирська, кіоск з металевих конструкцій, вихід № 7, впритул до парапету.

21 вересня 2022 року інспектором Комунального підприємства «Київблагоустрій» проведено перевірку правомірності встановлення ПП «Авто-Актив» металевих конструкцій в Святошинському районі міста Києва по просп. Перемоги 134 А. За результатами перевірки винесено припис № 2216045, яким запропоновано ПП «Авто-Актив» надати дозвільну документацію на встановлення металевих конструкцій. У разі відсутності документації демонтувати власними силами протягом 3-х діб та відновити благоустрій. Зазначений припис вручено ОСОБА_1 , про що свідчить підпис в графі припис одержав.

20 жовтня 2022 року Комунальним підприємством «Київблагоустрій» отримано від ПП «АВТО-АКТИВ» відповідь на припис № 216045, винесений 21.09.2022 року провідним інспектором КП «Київблагоустрій» Федоренком І.С., про що присвоєно вхідний № 222/5219.

28 квітня 2023 року Комунальним підприємством «Київблагоустрій» складено акт обстеження № 2020809525, яким встановлено наступне: площа по ПДД 300 м.кв. розміщено одну конструкцію. Паспорти прив`язки тимчасової споруди видано на підставі державного Акту на право власності на земельну ділянку від 17.03.2009 р., серії КВ №137618, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:172:0039. Відповідно до топографо-геодезичних вишукування визначення фактичного положення торгівельних павільйонів за адресою проспект Перемоги, 134,а, конструкція частково розміщена на земельній ділянці комунальної форми власності з кадастровим номером 8000000000:75:172:0040.

З топографо-геодезичного вишукування від 04.2023 вбачається, що споруда площею 708м2 розміщена на двох земельних ділянках: земельній ділянці площею 0,0632 за адресою м. Київ, р-н Святошинський, просп. Перемоги, 134 з кадастровим номером 8000000000:75:172:0039 та площею 0,2022 за адресою м. Київ, Святошинський р-н, проспект Перемоги, 134 з кадастровим номером 8000000000:75:172:0040.

Протоколом від 16.05.2023 № 7 засідання Комісії з питань розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля закладів ресторанного господарства вирішено:

1. Врахувати інформацію, що за результатами проведеної КП «Київблагоустрій» перевірки розміщення тимчасових споруди виявлення недотримання вимог паспортів прив`язки №07803-СВ.11260.888, №07806-СВ.11260.891, №07811-СВ.11260.896, №07810-СВ.11260.895, №07809-СВ.11260.894, №07808-СВ.11260.893, №07807- СВ.11260.892, №07802-СВ.11260.887, №07805-СВ.11260.890, №07804-СВ.11260.889 ПП «АВТО-АКТИВ»;

2. Доручити Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) анулювати паспорти прив`язки № 07803-СВ.11260.888, № 07806-СВ.11260.891, № 07811- СВ.11260.896, №07810-СВ.11260.895, № 07809-СВ.11260.894, № 07808-СВ.11260.893, № 07807-СВ.11260.892, № 07802-СВ.11260.887, № 07805-СВ.11260.890, № 07804- СВ.11260.889 ПП «АВТО-АКТИВ».

В листі Департаменту містобудування та архітектури від 29.05.2023 № 055-3865 зазначено наступне, зокрема: Департаментом анульовано паспорти прив`язки тимчасових споруд № 07803-СВ.11260.888, № 07806-СВ.11260.891, № 07811- СВ.11260.896, № 07810-СВ.11260.895, № 07809-СВ.11260.894, № 07808-СВ.11260.893, № 07807-СВ.11260.892, № 07802-СВ.11260.887, № 07805-СВ.11260.890, № 07804-СВ.11260.889, виданих ПрАТ «УНІВЕРСАМ-2», у зв`язку з недотриманням вимог паспортів прив`язки.

1 червня 2023 року інспектором Комунального підприємства «Київблагоустрій» проведено перевірку правомірності встановлення ПП «Авто-Актив» тимчасових споруд в Святошинському районі міста Києва по просп. Берестейському 134 А. За результатами перевірки винесено припис № 2316124, яким запропоновано ПП «Авто Актив» надати дозвільну документацію на розміщення тимчасових споруд. В разі відсутності документації демонтувати тимчасові споруди протягом 1-ї доби власними силами. У зв`язку з відсутністю власника тимчасової споруди припис наклеєно на відповідну тимчасову споруду та зроблено фотофіксацію.

6 червня 2023 року Департаментом міського благоустрою прийнято доручення/ рішення № 064-2212, яким надано доручення КП «Київблагоустрій» вжити заходи шляхом демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд, малих архітектурних форм, елементів благоустрою, зокрема тимчасових споруд ПП «АВТО АКТИВ» по просп. Берестейському (Перемоги), 134А в Святошинському районі міста Києва (припис від 01.06.2023 № 2316124) (п. 10).

15 червня 2023 року, на виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212, комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено частковий демонтаж тимчасової споруди по просп. Берестейському (Перемоги) 134-А в Святошинському районі міста Києва, про що складено акт № НО-265.

16 червня 2023 року, на виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212, комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено частковий демонтаж тимчасової споруди по просп. Берестейському (Перемоги) 134-А в Святошинському районі міста Києва, про що складено акти №№ НО-267, НО-268.

17 червня 2023 року, на виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212, комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено частковий демонтаж тимчасової споруди по просп. Берестейському (Перемоги) 134-А в Святошинському районі міста Києва про що складено акт № НО-270.

19 червня 2023 року, на виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212 (міститься посилання на помилкове доручення від 09.06.2023 № 064-2280), комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено частковий демонтаж тимчасової споруди по просп. Берестейському (Перемоги) 134-А в Святошинському районі міста Києва, про що складено акт № НО-273.

19 червня 2023 року, на виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212, комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено частковий демонтаж тимчасової споруди по просп. Берестейському (Перемоги) 134-А в Святошинському районі міста Києва, про що складено акт № НО-274.

21 червня 2023 року, на виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212 (міститься посилання на помилкове доручення від 09.06.2023 № 064-2280), комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено частковий демонтаж тимчасової споруди по просп. Берестейському 134-А в Святошинському районі міста Києва, про що складено акт № НО 285.

22 червня 2023 року, на виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212 (міститься посилання на помилкове доручення від 09.06.2023 № 064-2280), комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено демонтаж тимчасової споруди по просп. Берестейському 134-А в Святошинському районі міста Києва, про що складено акт № НО 288.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначають Правила благоустрою міста Києва, затверджені рішенням Київської міської ради №1051/1051 від 25.12.2008 року.

В силу п. 20.2.1 Правил благоустрою м. Києва, якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов`язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об`єктів благоустрою.

У приписі зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушення благоустрою території. Посадова особа, яка винесла припис, здійснює фотофіксацію наклеєного припису поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (малої архітектурної форми) у випадку його наявності або на фронтальній частині тимчасової споруди (малої архітектурної форми). При цьому щонайменше на одній з фотографій має бути чітко та розбірливо видно інформацію про номер та дату складення припису. Матеріали фотофіксації долучаються до припису, про що в приписі робиться відповідний запис, а власник (користувач) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) вважається повідомленим про винесення припису належним чином.

У відповідності до п. 13.3.1 Правил благоустрою м. Києва, у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав`ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київблагоустрій" (далі - КП "Київблагоустрій) вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.

Рішенням Київської міської ради від 23 жовтня 2013 року № 246/9734 «Про міський благоустрій» було затверджено Положення про головного інспектора та інспекторів з благоустрою м. Києва.

У відповідності із п. 1 вказаного Положення, Головний інспектор та інспектор з благоустрою м. Києва посадові особи управління контролю за благоустроєм міста Києва Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), інспектори районних в місті Києві відділів контролю за благоустроєм, інспектори КП «Київблагоустрій» наділені повноваженнями із здійснення контролю за станом благоустрою населеного пункту, виконанням Правил благоустрою м. Києва, а також притягнення винних до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою.

В силу п. 3 вказаного Положення, головний інспектор та інспектори з благоустрою м. Києва, зокрема, контролюють стан благоустрою м. Києва; здійснюють контроль за дотриманням Правил благоустрою м. Києва.

Повноваження, зокрема, інспекторів КП «Київблагоустрій» проводити перевірки у сфері благоустрою міста та виносити приписи визначено п. 20.2.1, 13.3.1 Правил благоустрою м. Києва, Положенням про головного інспектора та інспекторів з благоустрою м. Києва затвердженого Рішенням Київської міської ради від 23 жовтня 2013 року № 246/9734 «Про міський благоустрій».

Таким чином, винесення припису є результатом проведеної перевірки, в якому власнику пропонується надати в певний строк проектно-дозвільну документацію на розміщення тимчасової споруди або усунути порушення шляхом демонтажу тимчасової споруди власними силами, в разі відсутності відповідних дозвільних документів, що узгоджується з висновками Верховного Суду, який викладено у постановах від 28 лютого 2019 року у справі № 826/11229/17, від 24 вересня 2019 року у справі № 826/22540/15, від 19 грудня 2019 року у справі № 826/15164/17, від 29 січня 2020 року у справі № 826/7888/17, від 05 серпня 2020 року у справі № 826/10330/17 та від 27 квітня 2021 року у справі № 826/2841/17.

Як встановлено судом, 1 червня 2023 року інспектором Комунального підприємства «Київблагоустрій» проведено перевірку правомірності встановлення ПП «Авто-Актив» тимчасових споруд в Святошинському районі міста Києва по просп. Берестейському 134 А.

За результатами перевірки винесено припис № 2316124, яким запропоновано ПП «Авто-Актив» надати дозвільну документацію на розміщення тимчасових споруд. В разі відсутності документації демонтувати тимчасові споруди протягом 1-ї доби власними силами.

Інспектором КП «Київблагоустрій», у зв`язку з відсутністю власника тимчасової споруди, припис наклеєно на тимчасову споруду та зроблено фотофіксацію у відповідності до п. 20.2.1. Правил благоустрою міста Києва.

Твердження позивача про неотримання припису спростовується фотофіксацією припису на споруді, що свідчить про належне вручення припису.

Після фотофіксації припису на споруді позивач мав право власними силами здійснити демонтаж протиправно встановленої споруди. Також в період з 16 по 22 червня 2023 року позивач мав можливість власними силами провести демонтаж споруди.

Також положення пункту 2.29 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності свідчить про можливість примусового демонтажу споруди.

В постанові Верховного Суду від 25.01.2019 № 826/382/18 міститься наступний висновок: з приводу посилання суду апеляційної інстанції на процедурні порушення Комунальним підприємством «Київблагоустрій» суд зазначає наступне. Будь-які процедурні порушення, пов`язані із самим процесом оформлення результатів діяльності суб`єктів владних повноважень по фіксації недотримання суб`єктом приватного права вимог законодавства оцінюється судом з урахуванням всіх обставин справи та необхідністю досягненням балансу між інтересами особи правопорушника та публічними інтересами. Зазначене, особливо стосується фіксації порушень з боку суб`єктів приватного права у публічній сфері, зокрема, питань безпеки довкілля, благоустрою населених пунктів, розпорядження комунальною та державною власністю, запобігання виникнення техногенних катастроф тощо. Такі формальні неточності не можуть бути, за загальним правилом, самостійною підставою для скасування по суті правомірних рішень суб`єктів владних повноважень, спрямованих на забезпечення законності та захист публічних інтересів.

В силу п. 13.3.2. Правил, у разі якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, а Департамент промисловості та розвитку підприємництва - щодо демонтажу об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.

У відповідності із п. 13.3.3 Правил благоустрою м. Києва, Рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі).

Таким чином, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є контролюючим органом у сфері благоустрою міста та відповідно приймає рішення про демонтаж та вживає відповідні заходи, припис інспектора в свою чергу не є рішенням про демонтаж та підставою для демонтажу виявлених елементів.

Комунальне підприємство «Київблагоустрій» не є контролюючим органом у сфері благоустрою м. Києва та не наділено повноваженнями щодо прийняття рішень про демонтаж самовільно встановлених елементів благоустрою згідно п 13.3.2 Правил благоустрою м. Києва.

Київська міська рада наділила повноваженням інспекторів Комунального підприємство «Київблагоустрій» виключно щодо проведення перевірок правомірності розміщення елементів благоустрою у м. Києва та винесенню приписів з метою усунення порушень.

При цьому, рішення про демонтаж за наслідками невиконання вимог припису Комунальне підприємство «Київблагоустрій» не приймає.

Крім того, в силу п. 13.3.3 Правил благоустрою м. Києва, саме Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вживає заходи із демонтажу самовільно розміщених елементів благоустрою м. Києві.

Комунальне підприємство «Київблагоустрій» та інші організації залучаються Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для виконання прийнятих ним рішень про демонтаж, фактично забезпечуючи Департамент матеріально-технічною базою.

6 червня 2023 року Департаментом міського благоустрою прийнято доручення/ рішення № 064-2212, яким надано доручення КП «Київблагоустрій» вжити заходи шляхом демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд, малих архітектурних форм, елементів благоустрою, зокрема тимчасових споруд ПП «АВТОАКТИВ» по просп. Берестейському (Перемоги), 134А в Святошинському районі міста Києва (припис від 01.06.2023 № 2316124) (п. 10).

На виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212 комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено демонтаж тимчасової споруди відповідно до Правил благоустрою м. Києва, про що складено відповідні акти.

Відповідно до абз. 3,5 п. 13.3.3, 13.3.4 Правил благоустрою м. Києва, для проведення демонтажу малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі створюється комісія у складі представників Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та/або структурного підрозділу з питань контролю за благоустроєм районної в місті Києві державної адміністрації, Департаменту промисловості та розвитку підприємництва (у разі демонтажу об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі), підприємства, яке здійснює демонтаж, перевезення, зберігання малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, представника міліції, власника (користувача або особи, яка здійснила розміщення (встановлення)) (у разі його присутності).

За результатами проведеної роботи комісії складають акти демонтажу (переміщення) у двох примірниках.

Після складання акта демонтажу (переміщення) мала архітектурна форма, тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкт сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засіб пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі опечатується (окрім об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі) та перевозиться на майданчик тимчасового зберігання, де передається відповідальній особі під розпис в акті демонтажу (переміщення).

Згідно п. 13.3.5 Правил благоустрою м. Києва, демонтовані малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі повертаються власнику (користувачу) на підставі акта приймання-передачі після відновлення благоустрою на місці їх самовільного розміщення (встановлення) та відшкодування витрат з їх демонтажу, перевезення, розвантаження та зберігання в установленому порядку.

Приватним підприємством «АВТО-АКТИВ» оформлено десять паспортів прив`язок тимчасових споруд №№ 07802-СВ.11260.887, 07803-СВ.11260.888, 07804- СВ.11260.889, 07805-СВ.11260.890, 07806-СВ.11260.891, 07807-СВ.11260.892, 07808- СВ.11260.893, 07809-СВ.11260.894, 07810-СВ.11260.895, 07811-СВ.11260.896 для встановлення десяти павільйонів площею по 30,0 м2 кожен за адресою м. Київ, Святошинський район, просп. Перемоги, буд. № 134а, терміном дії 22.08.2022 22.08.2027, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:75:172:0039.

Тобто, позивач з 22.08.2022 був вправі встановити 10 тимчасових споруд по 30,00 м2 на земельній ділянці з кадастровим № 8000000000:75:172:0039.

Відповідно до п. 10 рішення Київської міської ради від 04.09.2014 N 62/62 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 24 лютого 2011 року N 56/5443 "Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі в утриманні об`єктів благоустрою м. Києва та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради" та деяких рішень Київської міської ради» встановлено, що кожна тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності має окрему конструкцію (не має спільних конструктивних елементів з іншою тимчасовою спорудою) та площу. Площі тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, що розміщуються одна біля одної, не можуть об`єднуватись та вважатися спільною загальною площею.

Отже, встановлення на виконання паспортів прив`язок однієї споруди площею 300,0 м2 замість 10 окремих споруд по 30,0 м2 є порушенням п. 10 рішення Київської міської ради від 04.09.2014 №62/62, оскільки кожна споруда повинна мати окрему конструкцію без можливості об`єднання з іншими конструкціями.

З топографо-геодезичного вишукування від 04.2023 вбачається, що споруда площею 708м2 розміщена на двох земельних ділянках: земельній ділянці площею 0,0632 за адресою м. Київ, р-н Святошинський, просп. Перемоги, 134 з кадастровим номером 8000000000:75:172:0039 та площею 0,2022 за адресою м. Київ, Святошинський р-н, проспект Перемоги, 134 з кадастровим номером 8000000000:75:172:0040.

Земельна ділянка площею 0,2022 за адресою м. Київ, Святошинський р-н, проспект Перемоги, 134, вид використання - для будівництва, експлуатації та обслуговування підземного паркінгу, надземного автосалону для продажу легкових автомобілів та запчастин до них з автостоянками, з кадастровим номером № 8000000000:75:172:0040, що належить Київській міській раді (код 22883141).

Як вбачається з матеріалів справи, в період з 15.06.2023 по 22.06.2023 відбувався демонтаж однієї тимчасової споруди площею 708 кв.м., розміщеної на двох земельних ділянках з кадастровими № 8000000000:75:172:0039 та 8000000000:75:172:0040, дозвільні документи на які у позивача відсутні.

Позивачем не надано будь-якої дозвільної документації на розміщення тимчасових споруд на земельній ділянці площею 0,2022 за адресою м. Київ, Святошинський р-н, проспект Перемоги, 134, з кадастровим номером № 8000000000:75:172:0040 що належить Київській міській раді (код 22883141), ця обставина не заперечується позивачем.

Відповідно до п. 13.2.6 Правил благоустрою міста Києва забороняється розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на зупинках громадського транспорту на відстані ближче ніж 20 метрів в обидва боки по тротуару від установленого дорожнього знака, що позначає зупинку, за винятком тимчасових споруд, зблокованих з кіосками для продажу проїзних квитків, а також біля входів/виходів метрополітену на поверхні землі у межах півкола радіусом 20 метрів від площини дверей у напрямку евакуації з центром у середині дверної групи, яка включає всі двері з написом "Вхід" та "Вихід" (на виходах із підземних переходів, які не мають дверей, відлік слід виконувати від центра площини краю останньої сходинки).

До листа Комунального підприємства «Київський метрополітен» від 10.01.2022 №13- НЗ-1 долучено перелік об`єктів комерційного, торговельного та соціально-побутового призначення, які розташовані в технічних зонах метрополітену з порушенням діючих норм та правил в частині наближення ближче 10 метрів від вентиляційних кіосків та в межах півкола радіусом 20 метрів від входів виходів на станції метрополітену, в Святошинському районі зокрема метро Житомирська, кіоск з металевих конструкцій, вихід № 7, впритул до парапету.

З топографо-геодезичного вишукування від 04.2023 вбачається, що споруда площею 708 м2 розташована на малій відстані від входу/виходу до підземного переходу.

З фотознімків, що містяться в публікації «БІЛЯ СТАНЦІЇ МЕТРО «ЖИТОМИРСЬКА» ДЕМОНТОВУЮТЬ МАФИ, РОЗМІЩЕННЯ ЯКИХ РАНІШЕ НАЗИВАЛИ ЗАКОННИМ», вбачається що демонтована споруда була розташована впритул до підземного переходу, що є входом до метро.

В протоколі Ради оборони міста Києва від 06.05.2022 № 8 відмічено, що знаходження тимчасових споруд торговельного, побутового, соціального-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності біля наземних входів (виходів) станцій метрополітену, суміщених підземних переходів та інших підземних переходів в радіусі напрямку руху населення до станцій метрополітену, місцях зупинки громадського транспорту, захисних споруд (укриттів) цивільного захисту населення у разі загрози бомбардування та/або ракетного обстрілу може призвести до виникнення надзвичайної ситуації, пов`язаної з ризиком для життя та здоров`я людей.

Пунктом 1 протоколу Ради оборони міста Києва від 30.03.2023 № 3 вирішено повторно відмітити, що знаходження тимчасових споруд торговельного, побутового, соціального-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності біля наземних входів (виходів) станцій метрополітену, суміщених підземних переходів та інших підземних переходів в радіусі напрямку руху населення до станцій метрополітену, на зупинках громадського транспорту, біля захисних споруд цивільного захисту у разі ракетного обстрілу, вибухів внаслідок застосування безпілотних літальний апаратів камікадзе Shahed 136» та/або інших БпЛА камікадзе створює потенційну загрозу виникнення надзвичайних ситуацій, що може призвести до виникнення загрози життю та здоров`ю людей і завдання значних матеріальних збитків.

Також пунктом 4 вищевказаного протоколу відмічено, що у разі зміни містобудівної ситуації, державних будівельних норм, зміни у розташуванні інженерних мереж тимчасові споруди торговельного, побутового, соціального-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, що розміщені в місцях на які будуть поширені зазначені вище зміни, а також тимчасові споруди торговельного, побутового, соціального-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, які підпадають під дію пунктів 1-3 цього рішення мають бути перенесені або демонтовані.

Також суд зазначає, що оскаржувані позивачем протокол комісії від 16.05.2023 № 7, протокол робочої групи від 06.06.2023 № 52 комісії не є рішеннями суб`єкта владних повноважень, не приймаються з метою реалізації положень нормативного акта, не містять обов`язкових правил поведінки та безпосередньо не породжують правових наслідків для позивача, не обов`язкові для виконання без прийняття відповідного рішення суб`єкта владних повноважень. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 05.10.2020 № 755/12736/17.

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.11.2014 № 1391 (у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 10.04.2015 №349) затверджено Положення про комісію з питань розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства (далі - Положення про комісію).

Відповідно до п. 1 Положення про комісію комісія є консультативно-дорадчим органом при виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).

Протоколом від 16.05.2023 № 7 прийнятим консультативно-дорадчим органом не можуть бути порушені права, свободи чи інтереси позивача, оскільки вищевказаний документ має консультативний характер.

Згідно з п. 6 Положення про комісію комісія утворюється з представників виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). До складу комісії може бути включено також депутатів Київської міської ради, представників інших органів державної влади, підприємств, установ і організацій, радників Київського міського голови, представників громадськості. У роботі комісії відповідно до статті 29 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" можуть брати участь депутати Київської міської ради з правом дорадчого голосу. До розгляду на засіданнях комісії документів, поданих на конкурс щодо надання права на оформлення паспортів прив`язки тимчасових споруд, залучаються представники відповідних районних в місті Києві державних адміністрацій.

Відповідно до п. 13 Положення про комісію результати роботи комісії оформляються протоколом. Протокол засідання комісії підписує секретар комісії та затверджує головуючий на засіданні комісії. Рішення комісії приймаються відкритим голосуванням простою більшістю голосів членів комісії, присутніх на її засіданнях. У разі рівного розподілу голосів голос головуючого на засіданні є вирішальним. У разі зауважень щодо документів, які розглядаються на засіданні комісії, члени комісії надають їх у письмовій формі з відповідним обґрунтуванням до робочого органу комісії.

Також Київська міська державна адміністрація не може прийняти рішення у формі протоколу комісії, оскільки комісія не є структурною одиницею Київської міської державної адміністрації та п.п. 6, 13 Положення про комісію визначено склад та порядок прийняття відповідних рішень.

Також позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у формі Протоколу постійно діючої робочої групи щодо розгляду питань демонтажу самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі та елементів благоустрою на території м. Києва, а також демонтажу (переміщення) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №52 від 06.06.2023 року, в частині демонтажу тимчасових споруд у м. Києві по проспекту Берестейський (Перемоги) 134А, належних на праві власності Приватному підприємству «АВТО-АКТИВ».

Створена комісія щодо розгляду питань демонтажу самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єктів сезонної дрібно роздрібної торговельної мережі та елементів благоустрою на території міста Києва за своїми функціями та завданнями є дорадчим органом Департаменту та не наділена владними управлінськими функціями, а рішення, які приймаються комісією затверджуються наказом директора Департаменту.

Оскаржуваний протокол комісії не є рішенням суб`єкта владних повноважень, він не приймався з метою реалізації положень нормативного акта, не містить обов`язкових правил поведінки та безпосередньо не породжує правових наслідків для позивача, не обов`язковий для виконання без прийняття відповідного рішення (доручення) Департаменту благоустрою КМДА, що спростовує доводи позивача про те, що протокол є індивідуальним актом суб`єкта владних повноважень.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 26.06.2019 у справі № 826/9566/16, в постанові Верховного Суду від 05.10.2020 № 755/12736/17.

Позивач стверджує про те, що він встановив 10 тимчасових споруд відповідно до паспортів прив`язок на земельній ділянці з кадастровим номером №8000000000:75:172:0039.

Проте матеріали справи не містять доказів встановлення 10 тимчасових споруд відповідно до паспортів прив`язок, зокрема на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:75:172:0039; наявності права власності позивача на тимчасові споруди.

Наявні докази про встановлення однієї споруди площею 708 кв.м на двох земельних з кадастровими № 8000000000:75:172:0039 та 8000000000:75:172:0040.

Твердження позивача про демонтаж об`єктів за іншою адресою не підтверджується належними та достовірними доказами.

Як зазначено судом вище, відбувся демонтаж однієї тимчасової споруди площею 708 кв.м на двох земельних з кадастровими № 8000000000:75:172:0039 та 8000000000:75:172:0040 по просп. Берестейському (Перемоги), 134А у Святошинському районі міста Києва встановленої з порушенням паспортів прив`язок №№ 07802-СВ.11260.887, 07803-СВ.11260.888, 07804-СВ.11260.889, 07805-СВ.11260.890, 07806-СВ.11260.891, 07807-СВ.11260.892, 07808-СВ.11260.893, 07809- СВ.11260.894, 07810-СВ.11260.895, 07811-СВ.11260.896.

Відповідачами не здійснювався демонтаж будівлі автосалону для продажу легкових автомобілів та запчастин для них з підземним паркінгом та автостоянками площею 6673,60 кв.м в м. Києві по просп. Перемоги № 134 (літера А) оскільки нежитлова будівля це автосалон Infiniti, що знаходиться поруч з демонтованими тимчасовими спорудами.

Відмінність споруд також підтверджується наявністю у позивача окремих документів на будівлю автосалону та тимчасові споруди, результатами топографо-геодезичного вишукування від 04.2023 та демонтажем споруд з полегшених конструкцій без улаштування заглибленого фундаменту тощо.

В листі Департаменту містобудування та архітектури від 29.05.2023 № 055-3865 вірно зазначено паспорти прив`язок Приватного підприємства «Авто-Актив» №№ 07803-СВ.11260.888, № 07806-СВ.11260.891, № 07811- СВ.11260.896, № 07810-СВ.11260.895, № 07809-СВ.11260.894, № 07808- СВ.11260.893, № 07807-СВ.11260.892, № 07802-СВ.11260.887, № 07805- СВ.11260.890, № 07804-СВ.11260.889, натомість міститься описка відносно замовника відповідних паспортів, а саме зазначено ПрАТ «УНІВЕРСАМ-2» замість ПП «АВТО-АКТИВ».

З тексту листа вбачається, що адресатом в листі від 29.05.2023 № 055-3865 є ПП «АВТО-АКТИВ» - просп Берестейський, 134 (літера А), 03115 м. Київ.

В протоколі від 16.05.2023 № 7 вірно зазначено номери паспортів прив`язок та замовника відповідних паспортів - № 07803-СВ.11260.888, № 07806-СВ.11260.891, № 07811-СВ.11260.896, № 07810-СВ.11260.895, № 07809-СВ.11260.894, № 07808- СВ.11260.893, № 07807-СВ.11260.892, № 07802-СВ.11260.887, № 07805-СВ.11260.890, № 07804-СВ.11260.889 ПП «АВТО-АКТИВ».

Таким чином, за наслідками розгляду справи встановлено, що припис від 01.06.2023 № 2316124, винесений інспектором КП «Київблагоустрій» відповідно до Правил благоустрою міста Києва, є результатом проведеної перевірки, в якому власнику пропонувалося надати в певний строк проектно-дозвільну документацію на розміщення тимчасової споруди; Департамент міського благоустрою є контролюючим органом у сфері благоустрою міста та відповідно приймає рішення про демонтаж / вживає відповідні заходи, натомість припис інспектора в свою чергу не є рішенням про демонтаж та підставою для демонтажу виявлених споруд; на виконання доручення/рішення Департаменту міського благоустрою від 06.06.2023 № 064-2212 комісією в складі представників Департаменту та КП «Київблагоустрій» здійснено демонтаж тимчасової споруди відповідно до Правил благоустрою м. Києва, про що складено відповідні акти; встановлення, на виконання паспортів прив`язок, однієї споруди площею 300,0 м2 замість 10 окремих споруд по 30,0 м2 є порушенням п. 10 рішення Київської міської ради від 04.09.2014 № 62/62, оскільки кожна споруда повинна мати окрему конструкцію без можливості об`єднання з іншими конструкціями; у позивача відсутні дозвільні документи на розміщення однією тимчасової споруди площею 708 кв.м на двох земельних з кадастровими №8000000000:75:172:0039 та 8000000000:75:172:0040; оскаржувані позивачем протокол комісії від 16.05.2023 № 7, протокол робочої групи від 06.06.2023 №52 комісії не є рішеннями суб`єкта владних повноважень, не приймаються з метою реалізації положень нормативного акта, не містять обов`язкових правил поведінки та безпосередньо не породжують правових наслідків для позивача, не обов`язковий для виконання без прийняття відповідного рішення суб`єкта владних повноважень; твердження позивача про розміщення 10 окремих власних тимчасових споруд відповідно до паспортів прив`язок не підтверджується належними та достовірними доказами та спростовується встановленням однієї споруди площею 708 кв.м на двох земельних з кадастровими № 8000000000:75:172:0039 та 8000000000:75:172:0040.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (частина 1статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Враховуючи викладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи вимоги законодавства України, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Підстави для вирішення питання розподілу судових витрат згідно з ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні, з огляду на те, що позивачу відмовлено в задоволенні позову.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

в и р і ш и в:

В задоволенні позовної заяви Приватного підприємства «АВТО-АКТИВ» до Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), Комунального підприємства «Київблагоустрій» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту територіального контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа - Департамент містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними та скасування рішення, припису, доручення, визнання дій протиправними відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Парненко В.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124119903
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —320/44951/23

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 26.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні