Ухвала
від 30.12.2024 по справі 360/1648/24
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

30 грудня 2024 року м. ДніпроСправа № 360/1648/24

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши матеріали позовної заяви адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни в інтересах ОСОБА_1 до Управління Державної міграційної служби України в Луганській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

24.12.2024 до Луганського окружного адміністративного суду через підсистему «Електронний суд» надійшла позовна заява адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни в інтересах ОСОБА_1 (далі - позивач) до Управління Державної міграційної служби України в Луганській області (далі відповідач), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Управління Державної міграційної служби України в Луганській області щодо не документування ОСОБА_1 довідкою про реєстрацію особи громадянином України, що є підставою для отримання документа, що підтверджує громадянство України паспорта громадянина України, після прийняття у неї декларації про відмову від іноземного громадянства замість документа про припинення іноземного громадянства№

- обов`язати Управління Державної міграційної служби України в Луганській області документувати ОСОБА_1 довідкою про реєстрацію особи громадянином України, що є підставою для отримання документа, що підтверджує громадянство України паспорта громадянина України;

- стягнути з Управління Державної міграційної служби України в Луганській області на користь ОСОБА_1 суму відшкодування моральної шкоди у сумі 50000 грн, спричиненої протиправною бездіяльністю Відповідача;

- стягнути з Управління Державної міграційної служби України в Луганській області на користь ОСОБА_1 судові витрати, в тому числі витрати на послуги адвоката у сумі 10000 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 11.01.2024 у справі № 360/1343/23 позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково. Визнано протиправною відмову Управління Державної міграційної служби України в Луганській області, оформлену листом від 26.10.2023 №К-27/6/4401- 23/4401.3.3/93-23, у прийнятті у ОСОБА_1 декларації про відмову від іноземного громадянства. Зобов`язано Управління Державної міграційної служби України в Луганській області розглянути звернення ОСОБА_1 від 28.09.2023 щодо прийняття декларації про відмову від іноземного громадянства, з урахуванням висновків суду, та прийняти відповідне рішення.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 10.04.2024 рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11.01.2024 у справі № 360/1343/23 залишено без змін.

Рішення суду набрало законної сили 10.04.2024.

02.05.2024 Луганським окружним адміністративним судом було видано виконавчі листи по справі № 360/1343/23.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 15.05.2024 у справі №360/1343/23 виправлено описки, допущені в судових рішеннях та виконавчих листах.

Після отримання виконавчих листів та ухвали про виправлення описки Адвокат в інтересах ОСОБА_1 звернулася до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції з заявою про відкриття виконавчого провадження.

24.07.2024 відкрито виконавче провадження № 75627503 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 360/1343/23.

ОСОБА_1 отримано лист від УДМС України в Луганській області від 07.05.2024 про результати виконання рішення суду, з якого вбачається, що Відповідач повторно прийняв рішення про відсутність у Позивача законних підстав для подання декларації про відмову від іноземного громадянства.

Надалі листом Управління Державної міграційної служби України в Луганській області від 13.06.2024 ОСОБА_1 повідомлено про прийняття на виконання рішення суду декларації про відмову від іноземного громадянства від 28.09.2023 разом із додатками до заяви від 27.05.2024.

У зв`язку з вищенаведеним, Позивачем було подано до міграційного органу заяву з проханням видати їй на руки паспорт громадянина України.

ОСОБА_1 було отримано відповідь на дану заяву, в якій зазначається, що внаслідок тимчасової окупації з лютого 2022 року територій Луганської області, реалізація на території Луганської області державної політики у сферах міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб на території Луганської області не здійснюється. Отже, УДМС у Луганській області з лютого 2022 року по цей час не надає адміністративні послуги, у тому числі оформлення паспорта громадянина України у формі картки, населенню Луганської області. Враховуючи викладене, УДМС у Луганській області на сьогодні не має можливості здійснити заходи щодо оформлення та видачі Стягувачу паспорта громадянина України у формі картки.

Враховуючи вищезазначене, ОСОБА_1 було подано до УДМС України в Луганській області заяву з проханням видати їй довідку за формою 44, зразок якої затверджено наказом МВС України 16.08.2012 № 715, в якій буде зазначено, що вона є підставою для оформлення паспорта громадянина України для забезпечення їй можливості оформити паспорт громадянина України у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС за місцем фактичного проживання відповідно до довідки ВПО.

ОСОБА_1 отримано відповідь на зазначену заяву.

На підставі отриманої відповіді ОСОБА_1 звернулася до Державної міграційної служби України із заявою від 21.08.2024 з проханням повідомити, чи повноважний Голосіївський відділ ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області як територіальний підрозділ ДМС за місцем проживання ОСОБА_1 видати їй паспорт громадянина України, а також повідомити, які документи вона має подати до Голосіївського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області для отримання паспорта на тій підставі, що Управлінням Державної міграційної служби України в Луганській області прийнято її декларації про відмову від іноземного громадянства, і вона має лист про таке прийняття, рішення суду, а також довідку про реєстрацію громадянином України та тимчасове посвідчення громадянина України.

Адвокатом подано до ДМС України адвокатський запит з проханням повідомити про результати розгляду заяви ОСОБА_1 від 21.08.2024 та отримано відповідь від ДМС України, у якій зазначено, що ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області було отримано та зареєстровано звернення ОСОБА_1 від 28.08.2024 за №К-8875-24 та вихідним листом від 16.09.2024 за № К-8875-24/8010.5.2/2437- 24 було надана відповідь.

Адвокатом подано адвокатський запит до ЦМУ ДМС в м. Києві та Київській області з проханням надати копію відповіді на звернення ОСОБА_1 від 16.09.2024 за №К-8875-24/8010.5.2/2437- 24.

21.10.2024 отримано зазначену відповідь. З відповіді вбачається, що оформити паспорт громадянина України особі, яка набула громадянство України (ситуація Позивачки) можливо лише за наявності довідки про реєстрацію громадянином України, в якій чітко зазначено, що вона є підставою для оформлення паспорта громадянина України.

Отже, ОСОБА_1 має право звернутися до територіального органу/ територіального підрозділу ДМС за місцем свого фактичного проживання відповідно до довідки про взяття на облік ВПО та отримати паспорт.

04.11.2024 ОСОБА_1 звернулася до Подільського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області із заявою та пакетом документів на оформлення паспорта громадянина України згідно з п. 35 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою КМУ від 25 березня 2015 року № 302. Серед документів нею також подано довідку про реєстрацію громадянином України № 4445-000003217/144 від 02.11.2021.

ОСОБА_1 було відмовлено в прийнятті документів на оформлення паспорта.

ОСОБА_1 04.11.2024 засобами поштового зв`язку було відправлено на адресу Подільського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області заяву з проханням надати і?и? в письмовому вигляді відмову в прийнятті документів на оформлення паспорта із зазначенням підстав такої відмови.

ОСОБА_1 отримано відповідь від Подільського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області, в якій зазначено, що довідка про реєстрацію особи громадянином України № 4445-000003217/144 від 02.11.2021, видана УДМС України у Луганській області на ім`я ОСОБА_1 для оформлення тимчасового посвідчення громадянина України, котру було пред`явлено, не може слугувати підставою для оформлення паспорта громадянина України, так як на підставі цієї довідки заявниці оформлено ТПГУ.

Подільським відділом також було акцентовано, що довідка про реєстрацію особи громадянином України є формалізованим документом, оформлюється згідно з додатком №44, затвердженим наказом МВС від 16.08.2012 № 715 «Про затвердження зразків документів, які подаються для встановлення належності до громадянства України, прийняття до громадянства України, оформлення набуття громадянства України, припинення громадянства України, скасування рішень про оформлення набуття громадянства України, та журналів обліку», має відповідну графу, в якій територіальним органом ДМС зазначається документ, який підтверджує громадянство України, підставою для оформлення якого є довідка про реєстрацію особи громадянином України.

Подільським відділом чітко зазначено, що для завершення процедури набуття громадянства України та отримання довідки про реєстрацію особи громадянином України для оформлення паспорта громадянина України ОСОБА_1 потрібно звернутися до УДМС України в Луганській області.

ОСОБА_1 відмовлено в оформленні на її ім`я паспорта громадянина України.

12.12.2024 адвокатом в інтересах ОСОБА_1 подано до УДМС в Луганській області заяву з проханням оформити на ім`я ОСОБА_1 довідку про реєстрацію особи громадянином України, в якій буде чітко зазначено, що вона є підставою для оформлення документа, що підтверджує громадянство України паспорта громадянина України.

Адвокатом отримано відповідь від 18.12.2024, в якій зазначено, що ОСОБА_1 має право здати до відповідного підрозділу ДМС тимчасове посвідчення, надати оригінал Довідки про реєстрацію особи громадянином України, яка знаходиться у неї на руках, і після звернення не повертається заявнику, а залишається в ТО ДМС, який оформлює паспортний документ, та замість тимчасового посвідчення отримати паспорт громадянина України, з 02.11.2021 ОСОБА_1 є громадянином України, реєструвати дану особу, громадянина України, повторно громадянином України законодавством не передбачено.

Наполягає, що така позиція УДМС в Луганській області суперечить чинному законодавству України. Необхідність та обов`язковість подачі для оформлення паспорта довідки, в якій чітко зазначено, що вона є підставою для оформлення паспорта, підтверджена як листом ДМС України, так і Подільським відділом, який відмовив в оформленні паспорта Позивачці у зв`язку з тим, що вона не подала довідку, в якій зазначено, що вона є підставою для оформлення паспорта.

За приписами пунктів 3 та 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши матеріали позовної заяви, суддя дійшов висновку, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, у зв`язку з чим вона має бути залишена без руху з таких підстав.

Відповідно до частини третьої статті 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України від 08.07.2011 № 3674-VI Про судовий збір (далі - Закон № 3674-VI).

Згідно з частиною першою статті 3 Закону № 3674-VI судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Частиною першою статті 4 Закону № 3674-VI встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

За приписами частини третьої статті 4 Закону № 3674-VI за подання до суду адміністративного позову майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особоюпідприємцем, сплачується судовий збір у розмірі 1 відсотку ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Станом на 01.01.2024 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становив 3028,00 грн.

Як вбачається з позовної заяви, позивачем заявлено 3 вимоги, одна з яких є похідною.

Верховний Суд у своїй постанові від 28.11.2018 при розгляді справи № 761/11472/15-ц (провадження № 61-23674св18) зазначив, що позовна вимога про відшкодування моральної шкоди є майновою вимогою, оскільки позивач її визначив у грошовому вимірі.

Отже, позивачем у позовній заяві заявлено дві самостійні позовні вимоги майнового та немайнового характеру.

З огляду на розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2024, позивач за подання адміністративного позову немайнового характеру повинен був сплатити судовий збір в розмірі 968,96 грн (3028,00*0,4*0,8).

Враховуючи розмір майнової вимоги (50000,00 грн) за подання позову позивач повинен був сплатити судовий збір в сумі 1937,92 грн (968,96 грн х 2).

Позивачем при подачі позову надано докази про сплату судового збору у сумі 968,96 грн.

Тобто, судовий збір за другу вимогу у сумі 968,96 грн не сплачений.

Отже, недолік позовної заяви може бути усунений шляхом подання оригіналу документа про сплату судового збору у розмірі 968,96 грн за наступними реквізитами: отримувач коштів ГУК у Луг.обл./МТГ м.Сєвєр/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37991110, банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), відомча ознака 84 Окружні адміністративні суди, код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача UA288999980313101206084012499, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу *;101;


(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має відповідну відмітку у паспорті); судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Луганський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа).

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовна заява подана без додержання вимог статті 161 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Оскільки вищевказані обставини перешкоджають відкриттю провадження у справі, позовну заяву слід залишити без руху, з встановленням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.

Керуючись статтями 132, 160, 161, 169, 171, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Позовну заяву адвоката Тарасенко Дар`ї Юріївни в інтересах ОСОБА_1 до Управління Державної міграційної служби України в Луганській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.

Запропонувати позивачу протягом 5 (п`яти) календарних днів з дати отримання ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду:

- оригіналу документа про сплату судового збору в розмірі 968,96 (дев`ятсот шістдесят вісім грн 96 коп.) гривень.

Якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті позивачем у строк, встановлений судом, позовна заява буде повернута особі, яка її подала, та вважатиметься неподаною.

Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надіслати позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяТ.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.12.2024
Оприлюднено01.01.2025
Номер документу124160645
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реалізації владних управлінських функцій у сфері громадянства

Судовий реєстр по справі —360/1648/24

Ухвала від 10.01.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 30.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні