Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 листопада 2010 р. спра ва № 2а-24008/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 1:20
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Наумово ї К.Г.
при секретарі Мельни ковій І.І.
розглянув у відкритому су довому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Укрбелпром» (м. Маріуполь )
до Державної подат кової інспекції у Іллічівськ ому районі м. Маріуполя Донец ької області (м. Маріуполь)
про визнання дій про типравними та зобов' язання вчинити певні дії
представники сторін: Гук асян А.Ю. - представник поз ивача;
Чайкіна К.О. - представник відповідача.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Укрбелпром» , далі за текстом ТОВ «Укрбелп ром», звернулось до Донецько го окружного адміністративн ого суду з адміністративним позовом до Державної податко вої інспекції у Іллічівськом у районі м. Маріуполя Донецьк ої області, далі за текстом ДП І, про визнання дій відповіда ча щодо відмови в прийнятті д екларації позивача з податку на додану вартість за червен ь 2010 р. позивача протиправними та зобов' язання відповідач а прийняти декларацію з пода тку на додану вартість за чер вень 2010 р. позивача датою її над ання та внесення відповідних змін до картки особового рах унку.
Позивач обґрунтовує позов ні вимоги наступним.
15 липня 2010 року співробітник ом ДПІ Бондаренко Валентин ою Єгорівною не була прийня та податкова звітність ТОВ « Укрбелпром» - податкова декл арація позивача з ПДВ за черв ень 2010 року. Обґрунтувала відм ову в прийнятті декларації н аступним: позивачу необхідно збільшити кількість наймани х осіб, також необхідні наявн ість у підприємства основних фондів, необхідна наявність експортних операцій. 19 липня 2001 р. та 21 липня 2010 р. ДПІ теж було в ідмовлено в прийнятті деклар ації. Тому податкову деклара цію з ПДВ за червень 2010 р., компа ктний диск з декларацією в ел ектронному виді та реєстр по даткових накладних за червен ь 2010 р. було відправлено позива чем цінним листом з описом вк ладень.
ДПІ листом № 11670/10/10-013 від 12.08.2010 р. по силаючись на термінову телег раму ДПА у Донецькій області від 13.04.2010 р. № 5501/7/20-312-2, також відмови ла в прийнятті декларації по зивача з ПДВ за червень 2010 р.
Відповідно до п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» прийняття податкової дек ларації є обов'язком контрол юючого органу. Податкова дек ларація приймається без попе редньої перевірки зазначени х у ній показників через канц елярію, чий статус визначаєт ься відповідним нормативно-п равовим актом. Відмова служб ової (посадової) особи контро люючого органу прийняти пода ткову декларацію з будь-яких причин або висування нею буд ь-яких передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну п оказників такої декларації, зменшення або скасування від 'ємного значення об'єктів опо даткування, сум бюджетних ві дшкодувань, незаконного збіл ьшення податкових зобов'язан ь тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну відпо відальність у порядку, визна ченому законом.
Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний стро к, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.
Податковим органом неправ омірно відмовлено позивачу в прийнятті податкової деклар ації з ПДВ за червень 2010 р.
ДПІ проти позову заперечує посилаючись на наступне.
Законом України «Про держа вну податку службу в Україні » № 509 від 04.12.1990 р. (зі змінами та до повненнями) визначено, що одн им з завдань органів державн ої податкової служби є здійс нення контролю за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством.
На виконання наказу ДПА Укр аїни від 09.04.2010 № 236 „Про введення в дію операції „Бюджет" в ДПІ у Іллічівському районі м. Марі уполя створена робоча група, яка призвана відпрацьовуват и проблемні питання щодо вия влення, та припинення протип равної діяльності суб'єктів господарювання та ліквідаці ї схем ухилення від оподатку вання.
Відповідно до термінової т елеграми ДПА в Донецькій обл асті від 13.04.2010 р. № 5501/7/20-312-2 було дове дено перелік підприємств гру пи „ризику" серед яких є ТОВ „У крбелпром" (код ЄДРПОУ 33852631).
Встановлено, що за період з 01.06.2010 р. по 01.07.2010 р. ТОВ „Укрбелпром " має великі обороти, які склад ають 1 740 770 грн. та ПДВ 348 154 грн. При ц ьому на підприємстві рахуєть ся лише один керівник, відсут ні основні фонди, складські п риміщення та кадровий резерв , платежі складають лише 8 877 грн ., податкове навантаження не д осягає 1%, а складає 0,5%, що свідчи ть про віднесення ТОВ „Укрбе лпром" до підприємств - мінімі заторів.
На підставі викладеного, за сукупністю наведених фактів ТОВ „Укрбелпром" відноситьс я до категорії підприємств „ високого ризику", у зв'язку з ч им комісією колегіально було прийнято рішення не приймат и декларацію з податку на дод ану вартість за червень 2010 рок у.
Дослідивши наявні в матері алах справи докази та заслух авши пояснення представникі в сторін, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Укрбелпром» є юридичною особою, свідоцтв о про державну реєстрацію юр идичної особи видано виконав чим комітетом Маріупольсько ї міської ради Донецької обл асті, дата проведення держав ної реєстрації 13.12.2005 р. № 1 247 102 0000 003639.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Укрбелпром» зареєстровано, як платника п одатку на додану вартість 22 бе резня 2006 р., свідоцтво про реєст рацію № 08632028.
15 липня 2010 р., 19 липня 2001 р. та 21 лип ня 2010 р. ТОВ «Укрбелпром» в визн ачений законодавством строк , намагалося безпосередньо д о канцелярії ДПІ подати декл арацію з ПДВ за червень 2010 р.
Листом ДПІ № 11670/10/10-013 від 12 серпн я 2010 р. в прийнятті декларації п озивачу було відмовлено, з по силанням на те, що відомості з азначені в декларації не від повідають дійсності, у зв'язк у з чим комісією колегіально було прийнято рішення не при ймати декларацію ТОВ «Укрбел пром» з податку на додану вар тість за червень 2010 року.
Отже, матеріалами справи вс тановлено, що 21 липня 2010 р. ТОВ „У крбелпром" цінним листом з оп исом вкладення в визначений законодавством строк було по дано до ДПІ оформлену належн им чином декларацію з ПДВ за ч ервень 2010 р., але ДПІ в прийомі д екларації позивачу відмовле но.
Згідно п. 3 ст. 10 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» на державні п одаткові інспекції покладен о виконання функцій з контро лю за своєчасністю подання п латниками податків бухгалте рських звітів і балансів, под аткових декларацій, розрахун ків та інших документів, пов'я заних з обчисленням податків , інших платежів, а також перев ірки достовірності цих докум ентів щодо правильності визн ачення об'єктів оподаткуванн я і обчислення податків, інши х платежів. Проводять переві рки фактів приховування і за ниження сум податків та збор ів (обов'язкових платежів) у по рядку, встановленому цим Зак оном та іншими законами Укра їни.
П. 1.11 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» визначено, щ о податкова декларація, розр ахунок (далі - податкова декла рація) - документ, що подається платником податків до контр олюючого органу у строки, вст ановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата по датку, збору (обов'язкового пл атежу)
Відповідно до п.п. 4.1.1 ст. 4 зазн аченого Закону платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, як у зазначає у податковій декл арації, крім випадків, передб ачених підпунктом "г" підпунк ту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
П.п. 4.1.4 ст. 4 вказаного Закону п ередбачено, що податкові дек ларації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює: а) календарному мі сяцю (у тому числі при сплаті м ісячних авансових внесків), - п ротягом 20 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем звітного (податково го) місяця; б) календарному ква рталу або календарному піврі ччю (у тому числі при сплаті кв артальних або піврічних аван сових внесків), - протягом 40 кал ендарних днів, наступних за о станнім календарним днем зві тного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному ро ку, крім випадків, передбачен их підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 кале ндарних днів за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) року; г) календарному року для платників податку н а доходи фізичних осіб (прибу ткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Крім того, п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 зазна ченого Закону чітко визначен о, що прийняття податкової де кларації є обов'язком контро люючого органу. Податкова де кларація приймається без поп ередньої перевірки зазначен их у ній показників через кан целярію, чий статус визначає ться відповідним нормативно -правовим актом. Відмова служ бової (посадової) особи контр олюючого органу прийняти под аткову декларацію з будь-яки х причин або висування нею бу дь-яких передумов щодо таког о прийняття (включаючи зміну показників такої декларації , зменшення або скасування ві д'ємного значення об'єктів оп одаткування, сум бюджетних в ідшкодувань, незаконного збі льшення податкових зобов'яза нь тощо) забороняється та роз цінюється як перевищення слу жбових повноважень такою осо бою, що тягне за собою її дисци плінарну та матеріальну відп овідальність у порядку, визн аченому законом.
Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний стро к, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.
Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.
Згідно п. 4.3 Інструкції «Про п орядок ведення органами держ авної податкової служби опер ативного обліку платежів до бюджету, контроль за справля нням яких здійснюється орган ами державної податкової слу жби України» органом податко вої служби ведуться картки о собових рахунків за платника ми, які надають податкові дек ларації.
На виконання покладених на податкові органи функцій на казом Державної податкової а дміністрації України від 01 кв ітня 2006 р. № 171 було затверджено М етодичні рекомендації щодо п риймання та комп'ютерної обр обки податкової звітності пл атників податків в ОДПС Укра їни. З п.п. 4.3 наведених рекоменд ацій вбачається, що податков а звітність приймається безп осередньо від платника через підрозділ приймання та обро бки податкової звітності без попередньої перевірки зазна чених у ній показників.
Відмова службової (посадов ої) особи ОДПС прийняти подат кову декларацію з будь-яких п ричин або висування нею будь -яких передумов щодо такого п рийняття (включаючи зміну по казників такої декларації, з меншення або скасування від' ємного значення об'єктів опо даткування, сум бюджетних ві дшкодувань, незаконного збіл ьшення податкових зобов'язан ь тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну відпо відальність у порядку, визна ченому законодавством.
На підставі викладеного, ді ї податкового органу щодо не прийняття декларації з подат ку на додану вартість за черв ень 2010 р. ТОВ «Укрбелпром», є не правомірними.
Посилання ДПІ на те, що за пе ріод з 01.06.2010 р. по 01.07.2010 р. ТОВ „Укрбе лпром" має великі обороти, які складають 1 740 770 грн. та ПДВ 348 154 гр н. При цьому на підприємстві р ахується лише один керівник, відсутні основні фонди, скла дські приміщення та кадровий резерв, платежі складають ли ше 8 877 грн., податкове навантаже ння не досягає 1%, а складає 0,5%, що свідчить про віднесення ТОВ „Укрбелпром" до підприємств - мінімізаторів та те що від повідач діяв на підставі нак азу ДПА України від 09.04.2010 р., відп овідно до телеграми ДПА в Дон ецькій області не приймаєтьс я судом до уваги з огляду на на ступне.
Згідно п. 4.1.2 ст. 4 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» вста новлено перелік підстав для неприйняття податкової декл арації і дії, які може виконат и контролюючій орган та плат ник податків, а саме: податков а звітність, отримана контро люючим органом від платника податків як податкова деклар ація, що заповнена ним всупер еч правилам, зазначеним у зат вердженому порядку її заповн ення, може бути не визнана так им контролюючим органом як п одаткова декларація, якщо в н ій не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано в ідповідними посадовими особ ами, не скріплено печаткою пл атника податків. У цьому випа дку, якщо контролюючий орган звертається до платника под атків з письмовою пропозиціє ю надати нову податкову декл арацію з виправленими показн иками (із зазначенням підста в неприйняття попередньої), т о такий платник податків має право: надати таку нову декла рацію разом зі сплатою відпо відного штрафу; оскаржити рі шення податкового органу в п орядку апеляційного узгодже ння.
Відповідно п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» платник податків зобов'я заний самостійно сплатити су му податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.
Статтею 20 Закону України «П ро систему оподаткування» та кож встановлено, що контроль за правильністю та своєчасн істю справляння податків і з борів (обов'язкових платежів ) здійснюється державними по датковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених зак онами.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Відповідно до п. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно д о Конституції та законів Укр аїни, а також міжнародних дог оворів, згода на обов' язков ість яких надана Верховною Р адою України, суд застосовує інші нормативно - правові акт и прийняті відповідним орган ом на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, передбачен і Конституцією та законами У країни.
Враховуючи наведене, суд вв ажає, позов ТОВ «Укрбелпром» про визнання дій ДПІ щодо від мови в прийнятті декларації з ПДВ за червень 2010 р. позивача протиправними та зобов' яз ання ДПІ прийняти декларацію з ПДВ за червень 2010 р. ТОВ «Укрб елпром» датою її надання та в нести відповідні зміни до ка рти особового рахунку, обґру нтованим та таким, що підляга є задоволенню.
Відповідно до ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, якщо судове рішен ня ухвалене на користь сторо ни, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти з Державного бюджету Укра їни (або відповідного місцев ого бюджету, якщо іншою сторо ною був орган місцевого само врядування, його посадова чи службова особа.
З огляду за зазначене, витра ти позивача по сплаті судово го збору у сумі 3 грн. 40коп. під лягають відшкодуванню за ра хунок коштів Державного бюд жету.
Враховуючи викладене та, ке руючись ст. 19 Конституції Укра їни, Законами України «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами», «Про податок н а додану вартість», «Про держ авну податкову службу в Укра їні», Інструкцією про порядо к ведення органами державної податкової служби оперативн ого обліку платежів до бюдже ту, контроль за справлянням я ких здійснюється органами де ржавної податкової служби Ук раїни, затвердженою наказом Державної податкової адміні страції України від 18 липня 2005 р. N 276, зареєстрованою в Міністе рстві юстиції України 2 серпн я 2005 р. за N 843/11123, ст. ст. 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 254, Ко дексу адміністративного суд очинства, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати дії Державної пода ткової інспекції у Іллічівсь кому районі м. Маріуполя Доне цької області щодо відмови в прийнятті декларації з пода тку на додану вартість за чер вень 2010 р. Товариства з обмежен ою відповідальністю «Укрбел пром» протиправними.
Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Іллічівсь кому районі м. Маріуполя Доне цької області прийняти декла рацію з податку на додану вар тість за червень 2010 р. Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Укрбелпром» датою її на дання та внести відповідні з міни до карти особового раху нку.
Стягнути з коштів Державно го бюджету України на корист ь Товариства з обмеженою від повідальністю «Укрбелпром» витрати по сплаті судового з бору у сумі 3 грн. 40 коп.
Зазначена постанова може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду.
Дана постанова суду набира є законної сили після закінч ення строку подання апеляцій ної скарги, встановленого КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня склад ення в повному обсязі. Якщо по станову було проголошено у в ідсутності особи, яка бере уч асть у справі, то строк поданн я апеляційної скарги обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.
Апеляційна скарга, подана п ісля закінчення строків, вст ановлених цією статтею, зали шається без розгляду, якщо су д апеляційної інстанції за з аявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновленн я строку, про що постановляєт ься ухвала.
Скарга подається на ім' я Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд.
Повний текст постанови ви готовлено та підписано 09 лист опада 2010 р.
Суддя Наумова К.Г.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2010 |
Оприлюднено | 26.11.2010 |
Номер документу | 12427850 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Наумова К.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні