Постанова
від 03.12.2009 по справі 12/593
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 12/593

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 грудня 2009 року 16:54 № 12/593

Окружний адміністратив ний суд міста Києва в складі:

головуючого - судді Цвірк уна Ю.І.

при секретарі Дудар І.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ОС ОБА_1 до Київського міськог о військового комісаріату, Г оловного управління Пенсій ного фонду України в м.Києві п ро перерахунок пенсії,

встановив:

Позивач звернувся до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва з позовом до К иївського міського військов ого комісаріату, Головного у правління Пенсійного фонду України в м. Києві про перерах унок пенсії.

В суді позивач підтримав по зов і, враховуючи остаточні п озовні вимоги, просив: - визнат и протиправною відмову Київс ького міського військового к омісаріату від 19.12.2006 року №4557 в п ерерахуванні йому пенсії в з в'язку із введенням нових над бавок до грошового забезпече ння відповідної категорії ві йськовослужбовців у період 1 995-2006 рік; - визнати його пра во на перерахунок пенсії за ц ей період; - зобов'язати Київсь кий міський військовий коміс аріат перерахувати його пенс ію з 1995 по 2006 рік; - стягнути з Київ ського міського військового комісаріату на його користь судові витрати; - визнати прот иправною відмову Головного у правління Пенсійного фонду У країни в м. Києві від 11.02.2009 року № 3327/12 в перерахунку йому пенсії згідно із наказом Міністра о борони України від 11.06.2008 року №2 60; - визнати його право на перер ахунок пенсії; - зобов' язати Головне управління Пенсійно го фонду України перерахуват и і виплатити йому заборгова ність по пенсії з 01.01.2008 року в по вному розмірі: за шифрувальн у роботу - 20%, і за класну квалі фікацію 8% посадового окладу.

Представник відповідача - Головного управління Пенсій ного фонду України в м.Києві в суді позовні вимоги не визна в, посилаючись на те, що при пр изначенні та обрахуванні пен сії позивачу, відповідач кер увався нормами чинного закон одавства, зокрема Законом Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення осіб, звільнених з війсь кової служби та деяких інших осіб», а тому прав позивача не порушував. Крім того, предста вник Головного управління Пе нсійного фонду України в м.Ки єві наполягав на тому, що пози вачем пропущено річний строк звернення до адміністративн ого суду за захистом його пра в, а тому просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Відповідач - Київський мі ський військовий комісаріат - явку свого представника в судове засідання не забезпе чив, направив до суду письмов і заперечення, у яких запереч ує проти позовних вимог у пов ному обсязі, також просить ві дмовити у позові у зв'язку із п ропуском звернення до суду.

Суд, вислухавши представни ків сторін та дослідивши пис ьмові докази, встановив наст упне.

ОСОБА_1, проходив службу в лавах Збройних сил з 1957 р . по 1985 р.

Починаючи з 30.05.1985 року йому п ризначено пенсію.

Після звільнення з лав Збро йних сил України відповідно до ст. 43 Закону України «Про пе нсійне забезпечення військо вослужбовців та осіб начальн ицького і рядового складу ор ганів внутрішніх справ та де яких інших осіб»(у редакції, я ка діяла на час перерахунку п енсії) він отримав право на пе нсію у розмірі 74% ві д грошового забезпечення, як е виплачувалося йому щомісяц я у складі: посадового окладу , окладу за військове звання, процентної надбавки за вислу гу років 35% грошового забезпеч ення - збільшено на 100%, доплат и за офіцерське звання, прапо рщика 1 класу 5 %, надбавки за роб оту з таємними (документами) н осіями 15%, надбавки за шифрува льні роботи 20%, надбавки за без перервну службу 70%, премії 33,3%.

Наказом Міністра оборони У країни від 05.03.2001 року № 75 затверд жено «Положення про порядок виплати грошового забезпече ння військовослужбовцям Збр ойних Сил України», зокрема п унктом 18.1.3 даного наказу визна чено виплату надбавок за кла сну кваліфікацію.

З часу вступу в дію цього на казу Міністра оборони позива ч отримав право на виплату за значеної надбавки.

Відповідачі наполягли на в ідмові у позові у зв'язку із ти м, що позивач пропустив річни й строк звернення до суду.

З приводу цього судом зверт ається увага на таке. Строк зв ернення до адміністративног о суду з адміністративним по зовом - проміжок часу після виникнення спору у публічно- правових відносинах, протяго м якого особа має право зверн утися до адміністративного с уду із позовною заявою за вир ішенням цього спору і захист ом своїх прав, свобод чи інтер есів.

Відповідно до ст. 99 КАС Украї ни для звернення до адмініст ративного суду за захистом п рав, свобод та інтересів особ и встановлюється річний стро к, який, якщо не встановлено ін ше, обчислюється з дня, коли ос оба дізналася або повинна бу ла дізнатися про порушення с воїх прав, свобод чи інтересі в.

З матеріалів справи вбачає ться, що спір у публічно-право вих відносинах між позивачем та Головним управлінням Пен сійного фонду України у міст і Києві виник після відмови в ідповідача здійснити перера хунок пенсії відповідачу, а с аме з 19.12.2006 року.

Як вбачається з відмітки ка нцелярії Окружного адмініст ративного суду м.Києва на поз овній заяві до суду, позивач з вернувся до суду у лютому 2008 ро ку, тобто з пропущенням річно го строку, встановленого ст. 99 КАС України.

Крім того, позов подано у лю тому 2008 р., а позовні вимоги сто суються періоду з 1995 по 2006 роки.

Згідно з ч. 1 ст. 100 КАС України пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задо воленні адміністративного п озову за умови, якщо на цьому н аполягає одна із сторін.

Таким чином, позовні вимоги щодо визнання неправомірним и дій щодо перерахунку пенсі ї за 1995 - 2006 роки, визнання права на перерахунок пенсії за ці р оки та перерахунку пенсії за 1995-2006 роки задоволенню не підля гають у зв' язку із пропуско м позивачем строку звернення до адміністративного суду з а захистом своїх прав.

У ч.3 ст.100 КАС України передба чено, що позовні заяви прийма ються до розгляду адміністра тивним судом незалежно від з акінчення строку звернення д о адміністративного суду.

Разом з тим, у п.14 постанови П ленуму Вищого адміністратив ного суду України «Про практ ику застосування адміністра тивними судами окремих полож ень Кодексу адміністративно го судочинства України під ч ас розгляду адміністративни х справ» передбачено, що за п равилами частини третьої ст атті 100 КАС України позовні заяви повинні прийматися до розгляду адміністративн им судом незалежно від закін чення строку звернення до а дміністративного суду. Прип ис частини другої цієї статт і щодо розгляду і вирішення с прави у разі визнання судом п ричини пропуску строку звер нення до суду поважною стосу ється саме прийняття судом п останови за результатами роз гляду справи, тобто відпові дно до встановлених обстави н та норм матеріального пр ава. У разі ж відсутності під став для визнання поважною п ричини пропуску строку звер нення до суду та встановле ння факту порушення права с уд відмовляє в його захисті с аме з підстав пропуску строк у. При цьому такий висновок с уду повинен міститися в пост анові, прийнятій за результа тами розгляду справи.

Щодо перерахунку пенсії з 01 .01.2008 року відповідно до постан ови Кабінету Міністрів Украї ни №1294 від 07.11.2007 року «Про упоряд кування структури та умов гр ошового забезпечення військ овослужбовців, осіб рядового і начальницького складу», су д зазначає наступне.

Відповідно до ст. 63 Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення осіб, звільнених з війсь кової служби, та деяких інших осіб»усі призначені за цим З аконом пенсії підлягають пер ерахунку у зв'язку зі зміною р озміру хоча б одного з видів г рошового забезпечення відпо відних категорій військовос лужбовців, осіб, які мають пра во на пенсію за цим Законом, аб о у зв'язку із введенням для за значених категорій осіб нови х щомісячних додаткових виді в грошового забезпечення (на дбавок, доплат, підвищень) та п ремій у розмірах, встановлен их законодавством. Перерахун ок пенсій здійснюється на мо мент виникнення права на пер ерахунок пенсій і провадитьс я у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України, у строки, передбачені частино ю другою статті 51 цього Закону . У разі якщо внаслідок перера хунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсі й звільненим зі служби війсь ковослужбовцям, особам, які м ають право на пенсію за цим За коном, є нижчими, зберігаютьс я розміри раніше призначених пенсій.

З 01.01.2008 року згідно постанови Кабінету Міністрів України №1294 від 07.11.2007 року «Про упорядкув ання структури та умов грошо вого забезпечення військово службовців, осіб рядового і н ачальницького складу»був пр оведений перерахунок розмір ів пенсій всім військовослуж бовцям.

Перерахунок пенсій здійсн ювався у відповідності до По рядку, що затверджений поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни № 45 від 13.02.2008 року, яким пере дбачено, що перерахунок рані ше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійн е забезпечення осіб, звільне них з військової служби, та де яких інших осіб»пенсій прово диться у разі прийняття ріше ння Кабінетом Міністрів Укра їни про зміну розміру хоча б о дного з видів грошового забе зпечення для відповідних кат егорій військовослужбовців , осіб, які мають право на пенс ію за Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомі сячних додаткових видів грош ового забезпечення (надбавок , доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених зак онодавством. На підставі заз наченого в пункті 1 цього Поря дку рішення Кабінету Міністр ів України Міноборони, МВС, МН С, Мінтрансзв'язку, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПА, Упр авління державної охорони. А дміністрація Держспецзв'язк у, Адміністрація Держприкорд онслужби, Державний департам ент з питань виконання покар ань (далі - державні органи) по відомляють у п'ятиденний стр ок Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пен сій військовослужбовцям. Пен сійний фонд України повідомл яє у п'ятиденний строк з момен ту надходження інформації ві д державних органів своїм го ловним управлінням в Автоном ній Республіці Крим, областя х, м. Києві та Севастополі (дал і - головні управління Пенсій ного фонду України) про підст ави для проведення перерахун ку пенсій та про необхідніст ь підготовки списків осіб, пе нсії яких підлягають перерах унку (далі - списки). На підстав і списків уповноважені орган и готують для перерахунку пе нсії довідки про розмір грош ового забезпечення кожної ос оби, зазначеної в списку, за фо рмою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлі нням Пенсійного фонду Україн и. Перерахунок пенсії здійсн юється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частино ю другою статті 51 Закону. Якщо внаслідок перерахунку розмі р зменшується, пенсія виплач ується в раніше встановленом у розмірі.

Таким чином, Головне управл іння Пенсійного фонду Україн и в м. Києві здійснило перерах унок розміру пенсії позивачу на підставі довідки про грош ове забезпечення Київського міського військового коміса ріату, у яку включено надбавк у за шифрувальну роботу у роз мірі 10% та надбавку за класифі кацію спеціаліста І класу у р озмірі 4%.

Отже, Головне управління Пе нсійного фонду України в м.Ки єві не вносило зміни до грошо вого забезпечення позивача т а не зменшувало розміру пенс ії. Розмір пенсії позивача до 01.01.2008 року становив 1319, 73грн., післ я перерахунку з 01.01.2008 року стано вить 1753,35грн.

З викладеного вбачається, щ о після прийняття наказу Мін істра оборони України від 11.06.20 08 року № 260 Київський міський ві йськовий комісаріат мав пода ти до Головного управління П енсійного фонду України в м. К иєві довідку про грошове заб езпечення позивача з врахува нням нового розміру надбавки за шифрувальну роботу та над бавки за кваліфікацію спеціа ліста І класу. Зокрема, це випл иває із положень зазначеної вище статті 63 Закону та даного наказу Міністра оборони.

Однак Київський міський ві йськовий комісаріат листом в ід 22.12.2008 року №5484, відповідаючи п озивачу зазначив, що він не мо же надати йому довідку про гр ошове забезпечення з урахува нням відповідного наказу Мі ністра оборони. При цьому пос лався на лист Пенсійного фон ду України від 11.06.2008 року №14191/02-60, я ким Пенсійний фонд України п овідомив Міністерство оборо ни України про те, що чинним за конодавством не передбачено проведення перерахунку пенс ій у зв'язку з виданням будь-як им міністерством власних нак азів.

В силу статті 19 Конституції України органи державної вл ади зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і законами України.

У ч.3 ст.2 КАС України встановл ено, що у справах щодо оскарже ння рішень, дій чи бездіяльно сті суб'єктів владних повнов ажень адміністративні суди п еревіряють, чи прийняті (вчин ені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5) добросовіс но; 6) розсудливо; 7) з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; 8) пропор ційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між буд ь-якими несприятливими наслі дками для прав, свобод та інте ресів особи і цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення (дія); 9) з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості.

У відповідності до ч.1 ст.71 КА С України кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я кі вона посилається як на під ставу своїх вимог або запере чень, крім випадків, встановл ених цим Кодексом.

При цьому суд бере до уваги положення ч.2 ст.71 КАС України, з гідно з якими в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єкта владних повнов ажень обов' язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.

Відповідачем - Головним у правління Пенсійного фонду У країни в м.Києві в судовому за сіданні доведено правомірні сть оскаржуваних дій. Проте с удом встановлено невідповід ність дій Київського міськог о військового комісаріату по ложенням Конституції та зако нів України. Зокрема, є підста ви вважати, що відповідач - Киї вський міський військовий ко місаріат - всупереч вимога м закону безпідставно обмежи в право позивача на отриманн я пенсії у повному обсязі згі дно з переліком складових гр ошового забезпечення, визнач еним на час його звільнення в ідповідно до ст. 43 Закону Укра їни «Про пенсійне забезпечен ня військовослужбовців та ос іб начальницького і рядового складу органів внутрішніх с прав та деяких інших осіб»та постанови Кабінету Міністрі в України від 17.07.1992 р. № 393, чим пору шив вимоги ст.68 Конституції Ук раїни, відповідно до якої кож ен зобов'язаний неухильно до держуватися Конституції і за конів України, не посягати на права і свободи, честь і гідні сть інших людей. За таких умов , суд вбачає порушення права п озивача у ненаданні на його і м'я довідки про грошове забез печення з урахуванням наказу Міністра оборони України ві д 11.06.2008 року № 260.

Щодо позовної вимоги про ви знання права позивача на пер ерахунок пенсії, суд зазнача є наступне.

Аналіз суб'єктного складу т а характеру спірних правовід носин свідчить, що дана справ а є справою адміністративної юрисдикції.

При цьому судом береться до уваги те, що справи про присуд ження виплати пенсій, інших п еріодичних платежів з Держав ного бюджету України або поз абюджетних державних фондів , виплати заробітної плати, ін шого грошового утримання у в ідносинах публічної служби п ідлягають до розгляду та вир ішення в порядку адміністрат ивного судочинства.

За таких обставин, у даному випадку позовну вимогу пр о визнання права на провед ення перерахунку пенсії не н алежить розглядати в порядку цивільного судочинства, а то му справа у цій частині вимог не може бути закрита на підст аві п.1 ч.1 ст.157 КАС України. Разом з тим, є підстави вважати, що д ана позовна вимога викладена невірно, оскільки з огляду на положення КАС України адмін істративний позов не може мі стити вимоги про визнання права.

Отже, позовна вимога про виз нання права не є вимогою, яка м оже розглядатися в порядку а дміністративного судочинст ва, а тому задоволена судом бу ти не може.

Таким чином, з'ясувавши обст авини справи та перевіривши їх доказами, суд дійшов висно вку про задоволення позову ч астково.

На основі встановленого, ке руючись ст.ст.86, 159-163 КАС України , суд

постановив:

Позов ОСОБА_1 задово льнити частково.

Зобов' язати Київський мі ський військовий комісаріат надати ОСОБА_1 довідку пр о грошове забезпечення з ура хуванням наказу Міністра обо рони України від 11.06.2008 року № 260.

В задоволенні решти позовн их вимог - відмовити.

Стягнути із Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 сплачений збір (державн е мито) в розмірі 01 грн. 70 коп.

Строк і порядок набрання с удовим рішенням законної сил и встановлені у статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо інше не в становлено цим Кодексом.

Заява про апеляційне оск арження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до статті 160 КАС Україн и - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Заява і скарга подаються до а дміністративного суду апеля ційної інстанції у порядку, щ о передбачені статтею 186 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Суддя Цвіркун Ю.І

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.12.2009
Оприлюднено26.11.2010
Номер документу12429899
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/593

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 17.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 22.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 09.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Постанова від 03.12.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І

Рішення від 15.06.2009

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

Ухвала від 09.06.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Кривда Д.С.

Рішення від 19.03.2008

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Грачов В.М.

Постанова від 19.03.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сотніков С.В.

Рішення від 15.11.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні