ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 серпня 2009 року 18:04 № 12/84-09
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:
головуючого - судді Цвіркун а Ю.І.,
при секретарі Каліновські й А.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ОС ОБА_1 до Державного підприє мства «Центр державного земе льного кадастру», Вишгородсь кого районного відділу земел ьних ресурсів, Головного упр авління Державного казначей ства України у місті Києві, Го ловного управління Державно го казначейства України у Ки ївській області про неправом ірну бездіяльність суб' єкт ів владних повноважень та ві дшкодування матеріальної та моральної шкоди,
встановив:
Позивач звернувся в Окр ужний адміністративний суд м іста Києва з позовом до Держа вного підприємства «Центр де ржавного земельного кадастр у», Вишгородського районного відділу земельних ресурсів, Головного управління Держав ного казначейства України у місті Києві, Головного управ ління Державного казначейст ва України у Київській облас ті про неправомірну бездіяль ність суб' єктів владних пов новажень та відшкодування ма теріальної та моральної шкод и.
В судовому засіданні ОСО БА_1 позовні вимоги підтрим ав у частині до Державного пі дприємства «Центр державног о земельного кадастру»та до Головного управління Держав ного казначейства України у місті Києві, враховуючи змін ені позовні вимоги, просив: - в изнати неправомірною бездія льність Державного підприєм ства «Центр державного земел ьного кадастру»щодо оформле ння, реєстрації і видачі йому державного акта на право вла сності на земельну ділянку; - зобов' язати Держ авне підприємство «Центр дер жавного земельного кадастру »негайно (протягом 10 днів з дн я набрання рішення законної сили) видати йому державний а кт на право власності на земе льну ділянку площею 0,12 га, яка з находиться в Садівничому тов аристві «Берізка»на територ ії Ясногородської сільської ради Вишгородського району Київської області; - стягнути з Державного підприємства « Центр державного земельного кадастру»на його користь ма теріальну шкоду в розмірі 509 г рн. 75 коп., моральну шкоду в розм ірі 5000 грн. та судові витрати в розмірі 101 грн. 00 коп. Позовні ви моги до Вишгородського район ного відділу земельних ресур сів та відповідно до Головно го управління Державного каз начейства України у Київські й області позивач не підтрим ав.
Представник відповідача - Д ержавного підприємства «Цен тр державного земельного кад астру»позов не визнав, подав до суду письмові запереченн я, у яких посилається на необґ рунтованість позовних вимог до даної особи, просив закрит и провадження у справі.
Вишгородський районний ві дділ земельних ресурсів свог о представника до суду не нап равив, подав письмові запере чення, з яких вбачається, що по зов не визнав, оскільки Вишго родський районний відділ зем ельних ресурсів не має повно важень щодо видачі та реєстр ації державних актів на прав о власності на земельну діля нку.
Головне управління Держав ного казначейства України у місті Києві свого представни ка до суду не направило, про ча с, дату та місце проведення су дового засідання повідомлен е належним чином.
Представник Головного упр авління Державного казначей ства України у Київській обл асті позов не визнав, зазначи в, що оскільки позивач не підт римав позовні вимоги до Вишг ородського районного відділ у земельних ресурсів, то Голо вне управління Державного ка значейства України у Київськ ій області не має відповідат и за даним позовом.
Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши письмові дока зи, суд вважає, що позовні вимо ги слід задовольнити частков о, виходячи з наступного.
Відповідно до переліку чле нів Садівницького товариств а «Берізка»позивач - ОСОБ А_1 подав заяву на приватиза цію земельної ділянки загаль ною площею 0,12 га. за номером 57, 64.
22.01.2007 року позивач звернувся до голови Вишгородської райо нної державної адміністраці ї із зверненням про видачу йо му державного акта на право в ласності на земельну ділянку , з якого вбачається, що голово ю Садівничого товариства «Бе різка»було направлено до Виш городської районної державн ої адміністрації список із 14 ч ленів кооперативу для приват изації земельних ділянок, од нак державні акти не видані.
Листом від 07.03.2007 року №318 Вишго родський районний відділ зем ельних ресурсів повідомив ОСОБА_1, що роботи із складан ня державних актів на право в ласності на земельні ділянки в Садовому товаристві «Бері зка»на території Ясногородс ької сільської ради виконує Вишгородський районний відд іл №11 Київської регіональної філії ДП «Центр державного з емельного кадастру при Держк омземі України».
Позивач звернувся до Вишго родського районного відділу №11 Київської регіональної фі лії ДП «Центр державного зем ельного кадастру при Держком земі України»із заявою від 25.0 5.2007 року про повідомлення дат и та місця отримання його дер жавного акту на земельну діл янку.
Вишгородський районний ві дділ №11 Київської регіональн ої філії ДП «Центр державног о земельного кадастру при Де ржавному комітеті України по земельних ресурсах»в листі від 25.06.2007 року №482 зазначив, що де ржавні акти на земельну діля нку на ОСОБА_1 (серія №ЯД 674364 ) виготовлені, але їх неможлив о зареєструвати в державному реєстраційному відділі, у зв ' язку із відсутністю реєстр аційної картки.
Позивач звернувся до начал ьника Київської регіонально ї філії «Центру ДЗК»зі скарг ою на дії відповідних посадо вих осіб.
Заступник директора КРФ ДП «Центру ДЗК»Драпіковськи й В.А. листом від 31.01.2008 року №254 п овідомив, що акт на земельну д ілянку гр. ОСОБА_1, а також р еєстраційна картка земельно ї ділянки роздруковані, заві рені підписами та печатками в.о. начальника управління зе мельних ресурсів по Вишгород ському району та головою Ясн огородської сільської ради В ишгородського району Київсь кої області. Для отримання ви щезазначеного зареєстрован ого державного акта на земел ьну ділянку слід звернутись до відділу реєстрації Вишгор одського РВ КРФ ДП «Центр ДЗК ».
07.02.2008 року позивач звернувся до директора ДП «Центр ДЗК пр и Державному комітеті Україн и по земельним ресурсам»із с каргою на неправомірну безді яльність співробітників Виш городського районного відді лу №11 КМФ ДП «Центру ДЗК»та на неналежний розгляд скарги к ерівництвом Київської регіо нальної філії ДП «Центру ДЗК ».
Генеральний директор ДП «Ц ентру державного земельного кадастру»Долинський І.М. листом від 27.02.2008 року №П-5-3/52 пові домив позивача, що для отрима ння зареєстрованого державн ого акта на право власності н а земельну ділянку йому необ хідно звернутись до Вишгород ського районного відділу Киї вської регіональної філії Це нтру ДЗК.
Крім того, як вбачається з л иста Державного підприємств а «Центру державного земельн ого кадастру»від 21.04.2008 року №П-5 -3/105 Центром ДЗК було зобов' яз ано Київську регіональну філ ію Центру ДЗК зареєструвати та видати ОСОБА_1 державни й акт на право власності на зе мельну ділянку в найкоротші строки.
Станом на час розгляду дано ї справи позивач не отримав в ідповідний державний акт на право власності на земельну ділянку.
Відповідно до ч. 1 ст.2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України суб'єкт владних повн оважень - орган державної вла ди, орган місцевого самовряд ування, їхня посадова чи служ бова особа, інший суб'єкт при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Згідно п.1 положення про Д ержавний комітет України із земельних ресурсів, що затве рджено постановою Кабінету М іністрів України від 19 березн я 2008 р. N224, Державний комітет із з емельних ресурсів (Держкомзе м) є центральним органом вико навчої влади з питань земель них ресурсів, діяльність яко го спрямовується і координує ться Кабінетом Міністрів Укр аїни. Держкомзем забезпечує реалізацію державної політи ки та управління у сфері регу лювання земельних відносин, використання, відтворення, о хорони та проведення монітор ингу земель, ведення державн ого земельного кадастру, а та кож міжгалузеву координацію та державне регулювання у сф ері встановлення меж області , району, міста, району в місті , села і селища.
Наказом Державного коміте ту України по земельних ресу рсах «Про створення Центру д ержавного земельного кадаст ру при Державному комітеті У країни по земельних ресурсах »від 4 листопада 1997 року N 110 ство рено на базі Госпрозрахунков ого бюро наукових, проектно-в ишукувальних, проектно-техно логічних робіт та державної землевпорядної експертизи К иївського міського управлін ня земельних ресурсів Центр державного земельного кадас тру при Державному комітеті України по земельних ресурса х та визначено правонаступни ком всіх майнових прав та зоб ов'язань Госпрозрахункового бюро наукових, проектно-вишу кувальних, проектно-технолог ічних робіт та державної зем левпорядної експертизи Київ ського міського управління з емельних ресурсів Центр держ авного земельного кадастру п ри Державному комітеті Украї ни по земельних ресурсах.
Відповідно до п. 1.4. статуту Д ержавного підприємства «Цен тр державного земельного кад астру», що затверджений Нака зом Державного комітету Укр аїни із земельних ресурсів в ід 22.01.2009 року №33, Державне підпри ємство «Центр державного зем ельного кадастру»створене в ідповідно до постанови Кабін ету Міністрів України від 2 гр удня 1997 року №1355 «Про програму с творення автоматизованої си стеми ведення державного зем ельного кадастру»та на підст аві наказу Державного коміте ту України по земельних ресу рсах від 04.11.1997р. №110 на базі госпр озрахункового бюро наукових , проектно-вишукувальних, про ектно-технологічних робіт і державної землевпорядної ек спертизи шляхом реорганізац ії, є правонаступником його м айнових прав та зобов' язань .
В пункті 2.1. зазначеного Стат уту визначено, що основною ме тою Центру є функціонування автоматизованої системи вед ення державного земельного к адастру України та системи р еєстрації земельних ділянок , нерухомого майна та прав на н их для забезпечення органів державної влади та органів м ісцевого самоврядування, гро мадян, підприємств, установ і організацій достовірною інф ормацією про землю та отрима ння прибутку від здійснювано ї діяльності.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 2 грудня 1997 р. N 1 355 затверджена програма створ ення автоматизованої систем и ведення державного земельн ого кадастру, яка передбачає комплекс заходів, спрямован их на автоматизацію інформац ійно-технологічних процесів , пов'язаних з оперативним вед енням і використанням даних державного земельного кадас тру.
Відповідно до п.3 постанови Кабінету Міністрів України « Про створення єдиної системи державної реєстрації земель них ділянок, нерухомого майн а та прав на них у складі держа вного земельного кадастру»в ід 17 липня 2003 р. N 1088 установлено, щ о адміністратором Державног о реєстру прав на землю та нер ухоме майно є Державне підпр иємство "Центр державного зе мельного кадастру", який здій снює його формування, веденн я, збереження і забезпечує до ступ органів виконавчої влад и та органів місцевого самов рядування до зазначеного Реє стру з підстав і на умовах, пер едбачених Законом.
Відповідно до п. 3.1 Інструкці я про порядок складання, вида чі, реєстрації і зберігання д ержавних актів на право влас ності на земельну ділянку і п раво постійного користуванн я земельною ділянкою та дого ворів оренди землі, що затвер джена наказом Державного ком ітету України по земельних р есурсах від 4 травня 1999 р. N 43 та з ареєстрована в Міністерств і юстиції України 4 червня 1999 р. за N 354/3647, передбачає, що державн і акти на право власності на з емельну ділянку, на право пос тійного користування земель ною ділянкою видаються ст руктурними підрозділами Цен тру державного земельного ка дастру при Держкомземі Украї ни.
Пунктом 3.2 зазначеної вище І нструкції передбачено, що де ржавна реєстрація державних актів на право власності на з емельну ділянку, на право пос тійного користування земель ною ділянкою, договорів орен ди землі здійснюється стр уктурними підрозділами Цент ру державного земельного кад астру при Держкомземі Україн и.
Статтею 17 КАС України визна чена компетенція адміністра тивних судів, зокрема - сп ори фізичних чи юридичних ос іб із суб'єктом владних повно важень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів інди відуальної дії), дій чи бездія льності; - спори між суб'єктами владних повноважень з приво ду реалізації їхньої компете нції у сфері управління, у том у числі делегованих повноваж ень, а також спори, які виникаю ть з приводу укладання та вик онання адміністративних дог оворів.
Згідно п.2 Порядку безопл атних оформлення та видачі г ромадянам України у 2009 році де ржавних актів на право власн ості на земельні ділянки, що з атверджений постановою Кабі нету Міністрів України від 5 с ерпня 2009 р. N 844 для одержання дер жавного акта на право власно сті на земельну ділянку гром адянин або уповноважена ним особа звертається із заявою про видачу такого акта до пре дставника територіального о ргану Держкомзему, який в уст ановленому Держкомземом пор ядку забезпечує організацію прийому таких заяв у кожному населеному пункті.
Таким чином, є підстави в важати, що дана справа підсуд на адміністративному суду, о скільки Державному підприє мству «Центр державного земе льного кадастру»делеговані владні управлінські функції у сфері регулювання земельн их відносин, зокрема щодо реє страції та видачі державних актів.
Як вбачається з матеріал ів справи, відповідач-1 при вир ішенні питання про видачу по зивачу державного акта на зе млю допускає тяганину.
За таких обставин, є підстав и вважати, що оскаржувана без діяльність відповідачів є пр отиправною.
Тож позивач правомірно зве рнувся до суду з таким адміні стративним позовом.
Згідно ч.3 ст. 2 КАС України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; 2) з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; 3) обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); 4) безсторонньо (неупер еджено); 5) добросовісно; 6) розсу дливо; 7) з дотриманням принцип у рівності перед законом, зап обігаючи несправедливій дис кримінації; 8) пропорційно, зок рема з дотриманням необхідно го балансу між будь-якими нес приятливими наслідками для п рав, свобод та інтересів особ и і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на у часть у процесі прийняття рі шення; 10) своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.
У ч.2 ст.19 Конституції України закріплено, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Таким чином, суб' єкт владн их повноважень повинен діяти згідно із Конституцією та за конами України.
Згідно п.2.9 Інструкції про по рядок складання, видачі, реєс трації і зберігання державни х актів на право власності на земельну ділянку і право пос тійного користування земель ною ділянкою та договорів ор енди землі, що затверджена на казом Державного комітету Ук раїни по земельних ресурсах від 4 травня 1999 р. N 43 та зареєстро вана в Міністерстві юстиції України 4 червня 1999 р. за N354/3647 зап овнення державних актів на п раво власності на земельну д ілянку та на право постійног о користування земельною діл янкою покладається на Держав не підприємство "Центр держа вного земельного кадастру пр и Державному комітеті Україн и по земельних ресурсах" та йо го структурні підрозділи. Ус і записи мають бути зроблені державною мовою, чітко і розб ірливо, виправлення не допус каються. Заповнення вказаних документів здійснюється з в икористанням комп'ютерної те хніки.
Як вже зазначалось, в силу п . 3.1 Інструкції державні акти н а право власності на земельн у ділянку, на право постійног о користування земельною діл янкою видаються структур ними підрозділами Центру дер жавного земельного кадастру при Держкомземі України.
Статутом Державного підпр иємства «Центр державного зе мельного кадастру»визначен і мета і предмет діяльності Ц ентру, зокрема, основною мето ю Центру є функціонування ав томатизованої системи веден ня державного земельного кад астру України та системи реє страції земельних ділянок, н ерухомого майна та прав на ни х для забезпечення органів д ержавної влади та органів мі сцевого самоврядування, гром адян, підприємств, установ і о рганізацій достовірною інфо рмацією про землю та отриман ня прибутку від здійснюваної діяльності. Крім того, предме том діяльності Центру є підт вердження права власників та користувачів на земельні ді лянки.
Відповідно до п. 9 Порядку бе зоплатних оформлення та вида чі громадянам України у 2009 роц і державних актів на право вл асності на земельні ділянки, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України в ід 5 серпня 2009 р. N 844 видача держав ного акта на право власності на земельну ділянку здійсню ється представником районно го (міського) підрозділу Цент ру кадастру у строк, що не пере вищує 30 днів з моменту подання заяви про його видачу, за місц ем розташування земельної ді лянки.
Державне підприємство «Це нтр державного земельного ка дастру»є юридичною особою та наділено правом самостійно представляти свої інтереси в суді. А тож має відповідати за цим позовом.
Однак, бездіяльність Центр у, що оскаржуються, не відпові дає вимогам чинного законода вства України і критеріям, як і визначені у ч.3 ст.2 КАС Україн и. При цьому, як видно, такою бе здіяльністю порушені права п озивача.
Таким чином, враховуючи вищ езазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги п озивача до Державного підпри ємства «Центр державного зем ельного кадастру»є правомір ними, оскільки до його компет енції входить підтвердження права власників та користув ачів на земельні ділянки, тоб то видача державних актів пр о право приватної власності на земельну.
Тому позовна вимога позива ча до Державного підприємст ва «Центр державного земельн ого кадастру»підлягають час тковому задоволенню, оскільк и вимога щодо видачі позивач у державного акта на землю пр отягом 10 днів не може бути зад оволена, враховуючи те, що зак онодавством встановлений ін ший строк видачі державного акта.
Оскільки позивач не підтри мав заявлені позовні вимоги до Вишгородського районного відділу земельних ресурсів, позовні вимоги до Вишгородс ького районного відділу земе льних ресурсів та Головного управління Державного казна чейства України у Київській області не підлягають до зад оволення.
Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості.
У відповідності до ч.1 ст.71 КА С України кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я кі вона посилається як на під ставу своїх вимог або запере чень, крім випадків, встановл ених цим Кодексом.
При цьому суд бере до уваги положення ч.2 ст.71 КАС України, з гідно з якими в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єкта владних повнов ажень обов' язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.
Представник Головного упр авління Державного казначей ства України у Київській обл асті в судовому засіданні об ґрунтував свою позицію, відп овідно до того, що оскільки по зивач не підтримав заявлені позовні вимоги до Вишгородс ького районного відділу земе льних ресурсів, то Головне уп равління Державного казначе йства України у Київській об ласті не має відповідати за ц им позовом.
Однак представник Державн ого підприємства «Центр держ авного земельного кадастру» правомірність позиції в судо вому засіданні не довів.
Разом з тим, позивач заявляє позовні вимоги стосовно стя гнення матеріальної та морал ьної шкоди.
Відповідно до ст.56 Конститу ції України кожен має право н а відшкодування за рахунок д ержави чи органів місцевого самоврядування матеріально ї та моральної шкоди, завдано ї незаконними рішеннями, дія ми чи бездіяльністю органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їх по садових і службових осіб при здійсненні ними своїх повно важень.
Згідно із ст.1173 ЦК України шк ода, завдана фізичній або юри дичній особі незаконними ріш еннями, дією чи бездіяльніст ю органу державної влади, орг ану влади Автономної Республ іки Крим або органу місцевог о самоврядування при здійсне нні ними своїх повноважень, в ідшкодовується державою, Авт ономною Республікою Крим або органом місцевого самовряду вання незалежно від вини цих органів.
Положення ст. 22 ЦК України ви значають відшкодування збит ків та інші способи відшкоду вання майнової шкоди.
У ч. 1 ст. 1166 ЦК України зазначе но, що майнова шкода, завдана н еправомірними рішеннями, дія ми чи бездіяльністю особисти м немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також ш кода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкод овується в повному обсязі ос обою, яка її завдала.
Судом також враховуються п оложення постанови Пленуму В ерховного Суду України «Про практику розгляду судами цив ільних справ за позовами про відшкодування шкоди»від 27 бе резня 1992 року N 6.
Матеріальна шкода, яку пози вач зазнав при веденні переп иски з відповідачами у зв' я зку із тяганиною при видачі й ому державного акта на землю та лікуванні хвороби, що стал ася у зв' язку із зазначеною тяганиною підтверджується о ригіналами квитанцій, що міс тяться в матеріалах справи. Т ому позовна вимога стосовно стягнення матеріальної шкод и у розмірі 509 грн. 75 коп. підляга є задоволенню у повному обся зі.
Частина 2 ст.23 ЦК України визн ачає, у чому полягає моральна шкода.
При цьому судом враховують ся положення постанови Плену му Верховного Суду України “ Про судову практику в справа х про відшкодування морально ї (немайнової) шкоди” від 31.03.1995 р оку №4.
Суд, з' ясувавши, чим підтве рджується факт заподіяння мо ральних страждань, за яких об ставин вони заподіянні, в які й грошовій сумі позивач оцін ює заподіяну йому шкоду та з чого він при цьому виходить, а також інші обставини, що мают ь значення для вирішення спо ру, дійшов висновку про закон ність таких вимог позивача.
Моральна шкода полягає у то му, що у зв' язку із протиправ ною бездіяльністю Державног о підприємства «Центр держав ного земельного кадастру», п озивач мав переживання, душе вні страждання.
Крім того, позивач, маючи пр аво на одержання державного акта на землю в силу вимог зак онодавства, змушений звертат ися за захистом свого права д о суду, що тягло за собою фінан сові і моральні затрати.
Таким чином, все це позначил ось на укладі життя позивача , його здоров' ї. З цих причин він звертався до лікарів. Пор ушення законних прав позивач а і зміна режиму життя та захв орювання позивача має між со бою причинний зв' язок.
Однак, з огляду на обставини справи, беручи до уваги принц ипи, які повинні враховувати сь при стягненні моральної ш коди, суд вважає, що розмір мор альної шкоди, який вказаний п озивачем, є завищеним.
Розмір відшкодування має б ути адекватним нанесеній мор альній шкоді, при цьому відшк одування моральної шкоди не може бути засобом отримання доходу.
Позивачем не доведений виз начений ним розмір відшкодув ання моральних втрат.
Враховуючи усі обставини і наявні докази, а саме медичні довідки, обґрунтовані поясн ення позивача, суд вважає, що у даному випадку 2500 грн. може бут и відповідною і достатньою г рошовою компенсацією за завд ану моральну шкоду. Тож вимог и у цій частині позову підляг ають задоволенню частково.
Таким чином, з' ясувавши об ставини справи та перевіривш и їх доказами, суд дійшов висн овку про задоволення позову частково.
Відповідно до ч. 1 ст. 89 КАС Укр аїни особа, яка звертається д о адміністративного суду із позовною заявою, апеляційною чи касаційною скаргою, скарг ою за винятковими обставинам и, заявою про перегляд справи за нововиявленими обставина ми, повинна сплатити судовий збір.
Згідно ч. 2 вищезазначеної с татті КАС України судовий зб ір, сплачений у більшому розм ірі, ніж встановлено законом , повертається ухвалою суду з а клопотанням особи, яка його сплатила.
Враховуючи положення Декр ету Кабінету Міністрів Украї ни «Про державне мито»щодо в становлених розмірів ставок державного мита позивач пов инен був сплатити судовий зб ір за даним позовом у сумі 62 гр н. 90 коп. Як вбачається з квитан цій, що містяться в матеріала х справи позивачем при зверн енні до суду було сплачено су довий збір у сумі 101 грн., тобто у більшому розмірі, ніж встан овлено законом.
Таким чином, судові витрати підлягають розподіленню згі дно із ст.94 КАС України.
Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо адміністративний позов задоволено частково, с удові витрати, здійснені поз ивачем, присуджуються йому в ідповідно до задоволених вим ог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задов оленні яких позивачеві відмо влено.
Так, з Державного бюджету Ук раїни на користь позивача пі длягає стягненню судовий збі р (держмито) в розмірі 56 грн. 95 коп. (позовну вимогу щодо в изнання неправомірною безді яльності та зобов' язання вч инити певні дії задоволено ч астково, тому 1,70 грн. - Ѕ від 3, 40 грн. за звернення до ад міністративного суду + 51 г рн. державне мито за стягн ення майнової шкоди, оскільк и дана вимога задоволена у по вному обсязі + 4,25 грн. - Ѕ від 8, 50 грн. державне мито за з аявлену позовну вимогу щодо стягнення моральної шкоди.)
На основі встановленого, ке руючись ст.ст.86, 159-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд
постановив:
Позов ОСОБА_1 задово льнити частково.
Визнати протиправною безд іяльність Державного підпри ємства «Центр державного зем ельного кадастру»щодо видач і ОСОБА_1 державного акта на право власності на земель ну ділянку.
Зобов' язати Державне під приємство «Центр державного земельного кадастру»вчинит и дії щодо видачі ОСОБА_1 державного акта про право пр иватної власності на земельн у ділянку загальною площею 0, 12 га, що розташована на терито рії Ясногородської сільсько ї ради Вишгородського району Київської області в Садівни чому товаристві «Берізка».
Стягнути з Державного підп риємства «Центр державного з емельного кадастру»матеріа льну шкоду у розмірі 509 (п' ятс от дев' ять) грн. 75 коп.
Стягнути з Державного під приємства «Центр державного земельного кадастру»через Г оловне управління Державног о казначейства України у міс ті Києві моральну шкоду у роз мірі 2500 грн. (дві тисячі п' ятс от) 00 коп.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 судовий збір (державне ми то) у розмірі 56 грн. (п' ятдес ят шість) 95 коп. із 62 грн. 90 коп. , враховуючи часткове задово лення позову.
В решті позовних вимог відм овити.
Строк і порядок набрання с удовим рішенням законної сил и встановлені у статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо інше не в становлено цим Кодексом.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному о бсязі. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. За ява і скарга подаються до адм іністративного суду апеляці йної інстанції у порядку, що п ередбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України.
Суддя Цвіркун Ю.І
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2009 |
Оприлюднено | 26.11.2010 |
Номер документу | 12429939 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Цвіркун Ю.І
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні