ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 березня 2024 року Справа № 160/12644/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кадникової Г.В.
за участі секретаря судового засідання Мартинової А.О.
та учасників справи: представника позивача Ганзій Р.П. (в режимі відеоконференції)
представника відповідача Шаповал В.В.
представника третьої особи Конаревої С.К.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Горка» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Дніпровська міська рада, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Горка» (далі ТОВ «Горка») звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС у Дніпропетровській області) № 000047504 від 12.09.2019, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на суму 1 884 127грн. 27коп., з яких 1 256 085грн. 15коп. податкове зобов`язання, 628 042грн. 58коп. штрафна (фінансова) санкція.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив про протиправність та необґрунтованість висновків акта перевірки, на підставі яких прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, оскільки відповідачем зроблено посилання на Витяги про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:03:074:0025, сформовані Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 15.07.2019 року № 1507-4534 та № 1507-4535 на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради.
Позивач наполягає на неправомірності застосування відповідачем при визначенні ТОВ «Горка» грошового зобов`язання за 2017 та 2018 роки за платежем «орендна плата з юридичних осіб» за земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:03:074:0025 коефіцієнтів індексації 1,433 (за 2015 рік) та 1,249 (за 2014 рік).
Від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, за змістом якого заперечує проти позовних вимог, просить відмовити у їх задоволенні, наполягає на правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Доводи відзиву аналогічні висновкам акту перевірки позивача. Підставою висновків акту перевірки стали витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:074:0025 від 15.07.2019 року за №1507-4535 та з кадастровим номером 1210100000:03:074:0026 від 15.07.2019 року за №1507-4534 видані на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради.
При цьому, відповідач зазначає, що Дніпропетровською міською радою прийнято рішення від 27.12.10 №5/6 «Про місцеві податки і збори на території міста», №3/65 від 15.07.2015 року «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 №5/6 «Про місцеві податки і збори на території міста», №7/11 від 13.07.2016 року «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 №5/6 «Про місцеві податки і збори на території міста», №12/18 від 15.02.2017 року «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 №5/6 «Про місцеві податки і збори на території міста» та №13/27від 06.12.2017 року «про ставки земельного податку, розмір орендної плати, пільги зі сплати земельного податку на території міста» яким встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%.
Також, згідно рішення Дніпровської міської ради від 15.02.2017 року №12/18 про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 року №5/6 «Про місцеві податки і збори на території міста» та Додатку 2 до рішення міської ради від 27.12.2010 року №5/6 (у редакції рішення міської ради від 15.02.2018 року №12/18) встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками рекреаційного призначення у розмірі 3,0.
Крім того, рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська» було затверджено нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська на 2016 рік і визначено, що нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.
При цьому, в рішенні Дніпропетровської міської ради від 27.04.2016 №5/7 «Про внесення змін до рішення міської ради від 15.07.2015 №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська» у п.1 зазначено: « 1.Внести зміни до рішення міської ради від 15.07.2015 №4/65 про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська» виклавши п. 1.2 в такій редакції:
1.2 Нормативно грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м землі - 306,35., визначену станом на 01.01.2013».
Ухвалою суду від 27.08.2020 залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Дніпровську міську раду.
Ухвалами суду провадження у справі зупинялось до набрання законної сили остаточним судовим рішенням у справі № 160/11834/19, до набрання законної сили судовим рішенням Господарського суду Дніпропетровської області у справі № 904/3222/20, до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 160/1191/21, до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 160/11317/22.
Згідно розпорядження №748д від 05.12.2023 року здійснено повторний автоматизований розподіл та згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, адміністративна справа розподілена судді Кадниковій Г.В.
Ухвалою суду від 11.12.2023 справу прийнято до провадження та поновлено її розгляд.
Від третьої особи до суду надійшов відзив на позовну заяву, за змістом якого, з посиланням на норми Податкового кодексу України та вищенаведені рішення Дніпровської міської ради, вказує на законність і обґрунтованість податкового повідомлення-рішення № 000047504 від 12.09.2019, а тому просить відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені сторонами доводи, надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
З матеріалів справи вбачається, що між Дніпропетровською міською радою та ТОВ «Горка», було укладено договір оренди земельної ділянки від 06.04.2012 терміном дії на 15 років (до 06.04.2027), державна реєстрація якого відбулась 13.06.2012 року за №121010004000571. За змістом цього Договору ТОВ «Горка» відповідно до рішень Дніпропетровської міської ради №162/32 від 21.05.2008 №216/8 від 02.02.2011 та №234/21 від 29.02.2012 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 3,1646га, що знаходиться за адресою: м.Дніпро, Соборний р-н, вул.Космічна, буд.20, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпро за кодом 1210100000:03:074:0025, по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою. Згідно умов договору:
категорія землі згідно зі статтею 19 Земельного кодексу України - землі рекреаційного призначення (п.2.1 договору оренди);
цільове призначення земельної ділянки: землі рекреаційного призначення (п.2.2 договору оренди);
код (УКЦВЗ) 1.11.6- інша комерційна діяльність (п.2.3 договору оренди);
термін дії договору - п`ятнадцять років.
06.04.2012 року між ТОВ «Горка» та Дніпропетровською міською радою був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до умов якого Позивачу в оренду було передано земельну ділянку загальною площею 0,1246 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0026), по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою. Згідно умов договору:
категорія землі згідно зі статтею 19 Земельного кодексу України - землі рекреаційного призначення (п.2.1 договору оренди);
цільове призначення земельної ділянки: землі рекреаційного призначення (п.2.2 договору оренди);
код (УКЦВЗ) 1.11.6- інша комерційна діяльність (п.2.3 договору оренди);
термін дії договору - п`ятнадцять років.
На підставі вищезазначеного ТОВ «Горка» було здійснено розрахунки та подано податкові декларації з плати за землю за земельну ділянку площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025), розташовану за адресою: м.Дніпро, Соборний р-н, вул.Космічна, буд.20 за 2017-2018 роки.
Річна сума зобов`язання, що підлягає сплаті за даними платника:
-звітна декларація від 20.02.2017 за період з 01.01.2017р. по 31.12.2017 р., зобов`язання у розмірі - 2398075,65 грн. (площа земельної ділянки 3,1646 га);
-уточнююча декларація від 27.12.2017 за період з 01.01.2017 р. по 31.12.2017р., зобов`язання у розмірі - 2241454,83 грн. (площа земельної ділянки 1,9245 га);
-декларація від 20.02.2018 за період з 01.01.2018 р. по 31.12.2018 року, зобов`язання у розмірі - 1528147,50 грн. (площа земельної ділянки 1,9245 га).
Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.07.2019 року №1507-4535, сформованого Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради земельна ділянка площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025) належить до земель рекреаційного призначення і має цільове призначення згідно КВЦПЗ - 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури».
Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.07.2019 року №1507-4534 сформованого Відповідачем на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради земельна ділянка площею 0,1246 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0026) належить до земель рекреаційного призначення і має цільове призначення згідно КВЦПЗ - 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури».
На підставі направлення на перевірку №5154 від 29.07.2019 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області згідно з пп.191.1.1. п.191.1 ст.191. п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75, п.п.78.1.1, п.п.78.1.2, п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового Кодексу України та відповідно до наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 29.07.2019 №4493-п проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Горка» з питань повноти нарахування плати за землю за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ «Горка» на підставі укладеного договору оренди земельної ділянки площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025) за період з 01.01.2017 року по 31.12.2018 року.
Копія наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 29.07.2019 №4493-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Горка», вручено 02.08.2019 директору ТОВ «Горка» Комеристому Євгену Володимировичу.
За результатами перевірки складено акт позапланової виїзної перевірки №45434/04-36-14-04/31509023 від 14.08.2019.
На підставі акту позапланової виїзної перевірки №45434/04-36-14-04/31509023 від 14.08.2019 відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №000047504 від 12.09.2019, яким ТОВ «Горка» збільшено грошове зобов`язання з орендної плати на загальну суму 12 256 085грн. 15коп. та застосовано штрафні санкції на підставі п.123.1 ст.123 ПКУ у розмірі 25% на загальну суму 628 042грн. 58коп.
Не погодившись з цим рішенням, позивач звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом за захистом своїх прав свобод та інтересів.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
В силу приписів ч.1 ст.20 Закону України "Про оцінку земель" (в редакції, чинній станом на 15.07.2015 року) за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.
Частинами 1, 4 ст.23 Закону України "Про оцінку земель" (в редакції, чинній станом на 15.07.2015 року) передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.271.2 ст.271 ПК України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Згідно з п.286.1 ст.286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Відповідно до п.289.2 ст.289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кі = І:100,
де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначені Законом України «Про оцінку земель», який спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.
Згідно зі ст.13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.
Статтею 18 Закону України «Про оцінку земель» визначено порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
15.07.2015 року Дніпропетровською міською радою прийнято рішення № 4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська», п.2 якого встановлено, що з 01.01.2016 року вводиться в дію нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська з розрахунку 306,35 грн, за 1 кв.м. землі (базова вартість).
Згідно з даними інформаційного листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 11.01.2018 р. № 6-28-0.22-244/2-18 коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік -1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік -1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік -1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік -1,0, 2011 рік -1,0, 2012 рік -1,0, 2013 рік -1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік - для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) -1,0, для земель несільськогосподарського призначення -1,06.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.01.2020 по справі № 160/11834/19, яке залишено без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 20.05.2020, відмовлено у задоволенні позову ТОВ «Горка» до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій щодо застосування коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель 1,249 та 1,433 при формуванні Витягів від 15.07.2019 року № 1507-4535 та № 1507-4534 станом на 2017 та 2018 рік, відповідно.
Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 01.02.2021 по справі № 904/3222/20 скасовано рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 01.09.2020 та відмовлено у позові ТОВ «Горка» про визнання договору оренди земельної ділянки площею 3,1646 га, розташованої за адресою: м.Дніпро, вул.Космічна, буд.20 (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025), укладений 06.04.2012р. між Дніпровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Горка" таким, що припинив свою дію з 03.07.2015р.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 31.05.2022 по справі № 160/1191/21 скасовано рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.09.2021 по справі за позовом ТОВ «Горка», визнано протиправними та скасовано рішення Державного кадастрового реєстратора Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Малієнко О.П. № РВ-1201591562020 та № РВ-1201591591572020 від 10.08.2020 про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру і зобов`язано повторно розглянути заяви ТОВ Горка про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційні номери ЗB-9200620362020, ЗB-9200620292020), та прийняти рішення з урахуванням висновків суду.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.04.2023 по справі № 160/11317/22, яке набрало законної сили 16.05.2023, частково задоволено позов ТОВ Горка, визнано протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, якими у 2018 році до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026 внесено КВЦПЗ 03.10 замість УКЦВЗ 1.11.6.
Відповідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За приписами ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності своїх дій та прийнятого рішення з огляду на таке.
Відповідно до ч.4 ст.78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Так, в постанові Третього апеляційного адміністративного суду від 31.05.2022 року по справі №160/1191/21 зазначено наступне:
«Судом встановлено, що відповідно до договорів оренди землі від 06.04.2012, а саме земельних ділянок загальною площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025) та площею 0,1246 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0026), категорія землі згідно зі ст.19 Земельного кодексу України - землі рекреаційного призначення (п.2.1 договору оренди); цільове призначення земельної ділянки - землі рекреаційного призначення (п.2.2 договору оренди); код (УКЦВЗ) 1.11.6 - інша комерційна діяльність (п.2.3 договору оренди); функціональне використання - по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою (п.2.4 договору оренди). Зміна нормативно-грошової оцінки земельних ділянок проводиться без внесення змін до договору (п.10.1 договору оренди).
Згідно Українського класифікатору цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого листом Держкомзему України від 24 квітня 1998 р. № 14-1-7/1205 код УКЦВЗ 1.11.6 «Інша комерційна діяльність» стосувався земель населених пунктів, виділених для комерційного використання.
Згідно листа Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради від 18.05.2011 № 8/1-1303 Департамент звертався до відділу у місті Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою щодо зміни у Державному земельному кадастрі відомостей щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0026, 1210100000:03:074:0025, а саме коду УКЦВЗ на відповідне значення коду КВЦПЗ. Рішення про внесення до Державного земельного кадастру відомостей, а саме коду КВЦПЗ 03.10 на заміну коду УКЦВЗ 1.11.6 було прийнято самостійно державним кадастровим реєстратором.
На час звернення позивача із заявами від 04.08.2020 про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційний номер ЗB-9200620362020, ЗB-9200620292020) співвідношення між кодами Українського класифікатором цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого листом Держкомзему України від 24 квітня 1998 р. № 14-1-7/1205, та Класифікацією видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), затвердженої наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23 липня 2010 р. № 548, нормативно не було врегульовано.
Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 р. № 821 Порядок ведення Державного земельного кадастру доповнено пунктом 101-1, згідно якого внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо її цільового призначення здійснюється згідно з Класифікатором видів цільового призначення земельних ділянок, Класифікатором видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правилами їх застосування, наведеними у додатках 58-60.
Так, згідно до Додатку 59 до Порядку ведення Державного земельного кадастру «Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок» коду УКЦВЗ 1.11.6 «Інша комерційна діяльність» відповідає код КВЦПЗ 03.10 «Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23 липня 2010 р. № 548, та новому код виду цільового призначення 03.10 «Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку».
У разі коли код КВЦПЗ відповідає коду виду цільового призначення, зазначеному у Класифікаторі зміни до відомостей про земельну ділянку щодо її цільового призначення не вносяться (Додаток 58 до Порядку ведення Державного земельного кадастру).
Водночас, згідно вказаних класифікаторів код КВЦПЗ 03.10 стосується іншої категорії земель, а саме земель житлової та громадської забудови.»
З огляду на встановлене, рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.04.2023 по справі № 160/11317/22 визнано протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, якими у 2018 році до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026 внесено КВЦПЗ 03.10 замість УКЦВЗ 1.11.6.
Також, у рішенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.04.2023 по справі № 160/11317/22 встановлено, що на виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 31.05.2022 по справі №160/1191/21 Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області було прийнято рішення в добровільному порядку шляхом повторного розгляду заяви ТОВ «Горка» про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційні номери ЗВ-9200620362020, ЗВ-9200620292020), та прийняті рішення з урахуванням висновків суду, а саме: за допомогою програмного забезпечення ведення Державного земельного кадастру були подані заявки від 15.07.2022 №ЗВ-9200685682022 кадастровий номер 1210100000:03:074:0025 та від 15.07.2022 №№ЗВ-9200685732022 кадастровий номер 1210100000:03:074:0026, які за принципом екстериторіальності передані на розгляд до іншого органу (Постанова Кабінету Міністрів Україні від 17.10.2012 №1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру». Закон України «Про Державний земельний кадастр» зі змінами і доповненнями).
Заяви щодо внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026 були опрацьовані Державними кадастровими реєстраторами та внесені відповідні зміни до виду цільового призначення: « 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту» та сформовано Витяги з Державного земельного кадастру про земельні ділянки від 22.07.2022 №НВ-2600332762022 з кадастровим номером 1210100000:03:074:0025 та від 04.08.2022 №НВ-5600611752022 з кадастровим номером 1210100000:03:074:0026.
Таким чином, оскільки підставою для формування висновків акту перевірки №45434/04-36-14-04/31509023 від 14.08.2019, за наслідками якого відповідачем винесено оспорюване податкове повідомлення-рішення №000047504 від 12.09.2019, стали витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:074:0025 від 15.07.2019 року за №1507-4535 та з кадастровим номером 1210100000:03:074:0026 від 15.07.2019 року за №1507-4534, щодо яких обґрунтування наведені у рішенні вище, висновки акту перевірки №45434/04-36-14-04/31509023 від 14.08.2019 року та прийнятого за його наслідками податкового повідомлення-рішення №000047504 від 12.09.2019 року, спростовані у рішенні вище. А тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Враховуючи задоволення адміністративного позову, в порядку ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку про наявність підстав для присудження на користь позивача судових витрат, а саме: судового збору у розмірі 19'210грн. 00коп. згідно квитанції № 31527611 від 22.12.2019 на суму 10000грн. 00коп. та квитанції № 31527716 від 22.12.2019 на суму 9 210грн. 00коп.
Керуючись ст.ст.72-77, 139, 241-246, 260-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Горка» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Дніпровська міська рада, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 000047504 від 12.09.2019 Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Горка» збільшено грошове зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на суму 1'884'127грн. 27коп., з яких 1'256'085грн. 15коп. податкове зобов`язання, 628' 042грн. 58коп. штрафна (фінансова) санкція.
Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-а, код ЄДРПОУ 44118658) за рахунок бюджетних асугнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Горка» (04052, м.Київ, вул.Глибочицька, буд.17, код ЄДРПОУ 31509023) судовий збір у розмірі 19'210грн. 00коп. (дев`ятнадцять тисяч двісті десять грн. 00 коп.)
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 26 березня 2024 року.
Суддя Г. В.Кадникова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2024 |
Оприлюднено | 14.01.2025 |
Номер документу | 124341017 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні