Ухвала
від 14.01.2025 по справі 420/14073/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/14073/23

УХВАЛА

14 січня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді Бойко О.Я.,

розглянувши у порядку письмового провадження клопотання позивача щодо звіту Територіального управління Служби судової охорони у Одеській області та клопотання Територіального управління Служби судової охорони у Одеській області по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у Одеській області про визнання противоправною бездіяльність, зобов`язання нарахувати та виплатити додаткову винагороду та стягнути її за період з 24.02.2022 по 20.01.2023 в розмірі 307 799 грн. 54 коп.,-

ВСТАНОВИВ:

Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 06.11.2023 позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнив, а саме вирішив:

- визнати протиправною бездіяльність Територіального управління Служби судової охорони у Одеській області щодо ненарахування і невиплати ОСОБА_1 з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану»;

- зобов`язати Територіальне управління Служби судової охорони у Одеській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в розмірі 30000 грн на місяць, починаючи з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року;

- встановити Територіальному управлінню Служби судової охорони у Одеській області місячний строк для подання звіту про виконання рішення суду з дня набрання законної сили рішенням суду у справі 420/14073/23;

- у задоволенні решти вимог відмовити.

Рішення суду набрало законної сили 07.12.2023.

26.12.2023 від відповідача надійшло клопотання про продовження процесуального строку для подання звіту про виконання судового рішення, в якому він просив продовжити процесуальний строк для подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06.11.2023 у справі №420/10690/23 до надходження відповідних бюджетних асигнувань до територіального управління Служби судової охорони у Одеській області за КЕКВ 2800 «Інші видатки».

Ухвалою суду від 16.02.2024 клопотання Територіального управління Служби судової охорони у Одеській області про продовження процесуального строку для подання звіту про виконання рішення по справі № 420/14073/23 задоволено частково; встановлено Територіальному управлінню Служби судової охорони у Одеській області новий строк для подання звіту про виконання судового рішення у справі №420/14073/23; зобов`язано Територіальне управління Служби судової охорони у Одеській області подати протягом трьох місяців з дати отримання цієї ухвали звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06.11.2023 у справі № 420/14073/23; в задоволенні решти вимог клопотання відмовлено.

13.05.2024 від відповідача надійшло клопотання про продовження процесуального строку для подання звіту про виконання судового рішення, в якому він просив продовжити процесуальний строк для подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06.11.2023 у справі №420/14073/23 до надходження відповідних бюджетних асигнувань за бюджетною програмою на виконання рішення суду за КПК 0501150 (загальний фонд) в т.ч. по КЕКВ 2800 «Інші видатки».

Ухвалою суду від 29.05.2024 клопотання Територіального управління Служби судової охорони у Одеській області про продовження процесуального строку для подання звіту про виконання рішення по справі № 420/14073/23 - задоволено частково; встановлено Територіальному управлінню Служби судової охорони у Одеській області новий строк для подання звіту про виконання судового рішення у справі №420/14073/23; зобов`язано Територіальне управління Служби судової охорони у Одеській області подати протягом трьох місяців з дати отримання цієї ухвали звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06.11.2023 у справі № 420/14073/23; в задоволенні решти вимог клопотання відмовлено.

16.09.2024 від представника відповідача знову надійшло клопотання про продовження процесуального строку для подання звіту про виконання судового рішення.

Подане клопотання представник обґрунтував наступним:

- оскільки в кошторисі територіального управління Служби судової охорони у Одеській області на 2023 рік відповідні бюджетні асигнування на виконання рішення суду у вказаній справі були відсутні, з метою його виконання відповідачем був здійснений розрахунок потреби в коштах та 14.12.2023 за вих.№46.07-348/ССО надісланий лист до центрального органу управління Служби судової охорони щодо виділення додаткових кошторисних призначень на виконання рішення суду в сумі 383 160,14 грн. Оскільки в кошторисі на 2024 рік відповідних бюджетних асигнувань недостатньо з метою отримання кошторисних призначень на виконання рішення суду на адресу центрального органу управління Служби судової охорони від 07.02.2024 за вих.№ 46.06-105/ССО, від 12.03.2024 за вих.№46.06-156/ССО були надіслані листи та від 31.07.2024 за вих.№46.06-857/вн доповідна записка щодо виділення додаткових кошторисних призначень на нарахування та виплату додаткової винагороди;

- з листів центрального органу управління Служби судової охорони від 20.03.2024 №01.30-02.2-824/вн, від 22.04.2024 №01.30-02.2-1154/вн та від 08.08.2024 №01.30-02.2-2204/вн стало відомо, що центральним органом управління проводиться відповідна робота щодо збільшення відповідних асигнувань. Зокрема, центральним органом управління надано до Державної судової адміністрації України як головного розпорядника коштів інформацію про додаткову потребу в коштах на виконання рішень судів щодо задоволення позовів співробітників Служби з проханням додатково внести зміни до кошторису Служби на 2024 рік за КЕКВ 2800 Інші поточні видатки, за КПКВ 0501150 Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів та установ системи правосуддя. Однак дотепер додаткові асигнування центральному органу управління не надані. Центральним органом управління Служби судової охорони зауважено, що після надходження від Державної судової адміністрації України додаткових асигнувань Службою буде прийнято в установленому порядку рішення про розподіл бюджетних коштів між територіальними управліннями на виконання рішень судів на користь працівників Служби в порядку черги, а саме: за датою набуття рішенням суду законної сили (копії листів додаються);

- здійснити нарахування та виплату позивачу відповідної винагороди на виконання рішення суду без порушення вимог діючого законодавства можливо лише за наявності в кошторисі відповідних бюджетних асигнувань. Оскільки виділення коштів на фінансування не залежить лише від волі керівника територіального управління Служби судової охорони у Одеській області зазначено, що виконання вищевказаного судового рішення відбудеться в найкоротші терміні, з урахуванням надходжень відповідних асигнувань за вищевказаною бюджетною програмою.

28.08.2024 від позивача до суду надійшло клопотання, в якому він, в тому числі, просив не продовжувати відповідачу процесуального строку для подання звіту про виконання судового рішення та в разі його неподання вжити до відповідача заходів, визначених ч.ч.2, 7 ст. 382 КАС України. В обґрунтування поданого клопотання позивач звертає увагу, що всі посилання відповідача на переписку із центральним органом управління Служби судової охорони, очікування кошторисних призначень, створення «черговості», «реєстрів», проведення нарад тощо жодним чиним не стосується виконання рішення суду, а є внутрішніми процедурними питання взаємовідносин між територіальним управлінням Служби судової охорони у Одеській області та його центральним органом. При цьому, протягом 8 місяців з дня набрання рішенням суду законної сили, додаткова винагорода відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28 лютого 2022 року №168 за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року, як складова грошового забезпечення під час звільнення зі служби у Службі позивачу виплачена не була.

Розглянувши клопотання відповідача про продовження процесуального строку для подання звіту про виконання судового рішення, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Згідно з ч.1 та ч.2 ст. 3823 за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини п`ятої статті 382-1 цього Кодексу. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.

Суд відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення.

Так, як вже встановлено, суд неодноразово, зокрема ухвалами від 16.02.2024 та від 29.05.2024, встановлював відповідачу строк для подання звіту про виконання рішення суду у цій адміністративній справі, що, однак, не сприяло його виконанню через документально підтверджену відсутність у Територіального управління необхідних для цього коштів в межах виділених на 2024 рік кошторисних призначень.

Суд враховує, що метою встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі є спонукання відповідача-суб`єкта владних повноважень до виконання рішення суду, ухваленого не на його користь, якщо таке рішення передбачає вчинення певних дій.

При цьому, визначальним є те, чи існують достатні підстави вважати, що відповідач може ухилятися від виконання судового рішення, маючи реальну можливість його виконати.

Натомість встановлені судом обставини справи та наявні у ній докази вказують на неможливість самостійного виконання відповідачем рішення суду у цій справі, що обумовлюється відсутністю у відповідача необхідного фінансового ресурсу та бюджетних коштів для виплати позивачу присудженого грошового забезпечення.

Згідно з усталеною правовою позицією Верховного Суду, сформованою у постановах від 21.11.2018 у справі № 373/436/17, від 15.05.2020 у справі № 812/1813/18, від 21.05.2020 у справі № 310/6910/16-а, від 19.02.2020 у справі № 821/1491/17 та багатьох інших, невиконання боржником судового рішення в частині виплати грошових коштів стягувачу за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів, не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин.

Таким чином, оскільки невиконання відповідачем рішення суду у цій справі спричинене об`єктивними причинами, а належних доказів, які б свідчили про намір суб`єкта владних повноважень ухилитися від виконання судового рішення не здобуто, суд доходить висновку про відсутність підстав для накладення на начальника Територіального управління Служби судової охорони у Одеській області штрафу в порядку, визначеному КАС України.

Водночас суд зважає на те, що основним призначенням стадії виконання судового рішення є фактичне втілення судових присуджень у матеріальні блага, яких особа була протиправно позбавлена до отримання судового захисту.

У свою чергу, прийняття судом рішення про накладення на керівника суб`єкта владних повноважень штрафу у даному випадку не вплине на виконання судового рішення, ухваленого на користь позивача, та, відповідно, не відновить його право на отримання присуджених бюджетних коштів.

За таких обставин, суд вважає за доцільне встановити відповідачу новий строк для подання звіту, який становить три місяці. При цьому, відповідач у поданому клопотанні в черговий раз просить суд продовжити процесуальний строк для подання звіту про виконання рішення суду у вказаній справі до надходження відповідних бюджетних асигнувань.

При цьому, суд знову наголошує, що ст.382 КАС України не пов`язує встановлення строку для подання звіту про виконання судового рішення з настанням події. Суд також зазначає, що надання відповідачу можливості не виконувати судове рішення до надходження бюджетних коштів, в аспекті встановленої тривалої пасивної поведінки ТУ ССО, призведе до суттєвого порушення прав позивача. В той же час, визначений судом строк спонукатиме відповідача до виконання рішення суду, що і суттю судового контролю.

Щодо клопотань позивача з приводу зобов`язання відповідача видати наказ про нарахування (нарахування і виплату) позивачу з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», відповідно до проведеного розрахунку та відобразити вказану заборгованість за даними бухгалтерського обліку та стягнення з відповідача на користь позивача додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану від 28 лютого 2022 року № 168, за період з 24.02.2022 по 20.01.2023 в розмірі 324 711 грн. 98 коп., то суд звертає увагу, що ст.3823 визначено вичерпний перелік рішень, які суд може ухвалити за наслідками розгляду поданого звіту. При цьому, прийняття судом рішення щодо зобов`язання відповідача вчинити певні дії положеннями вказаної статті в рамках здійснення судом судового контролю не передбачено.

Крім того, суд зазначає, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06.11.2023, в тому числі, зобов`язано нарахувати і виплатити позивачу додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в розмірі 30000 грн на місяць, починаючи з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року. При цьому, клопотання позивача про стягнення з відповідача додаткової винагороди за період з 24.02.2022 по 20.01.2023 в розмірі 324 711 грн. 98 коп. стосується питання зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення, що передбачене ст. 378 КАС України. При цьому, жодних посилань на вказану норми подане клопотання не містить.

З огляду на зазначене, суд відмовляє у задоволенні клопотань позивача у цій частині.

Таким чином, суд дійшов висновку про встановлення відповідачу нового строку для подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06.11.2023 у вказаній справі, а саме 3 (три) місяці з дати прийняття даної ухвали.

Керуючись ст. ст. 243, 256, 382, 3823 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

1.Клопотання Територіального управління Служби судової охорони у Одеській області про продовження процесуального строку для подання звіту про виконання рішення по справі № 420/14073/23 - задовольнити частково.

2.Клопотання ОСОБА_1 задовольнити частково.

3.Встановити Територіальному управлінню Служби судової охорони у Одеській області новий строк для подання звіту про виконання судового рішення у справі №420/14073/23.

4.Зобов`язати Територіальне управління Служби судової охорони у Одеській області подати протягом трьох місяців з дати отримання цієї ухвали звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06.11.2023 у справі № 420/14073/23.

5.В задоволенні решти вимог поданих клопотань - відмовити.

Ухвала набирає законної сили у порядку ст.256 КАС України.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки встановлені ст. ст. 293-295 КАС України.

Суддя Оксана БОЙКО

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2025
Оприлюднено17.01.2025
Номер документу124435531
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/14073/23

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Рішення від 06.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні