Ухвала
від 15.01.2025 по справі 461/2241/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/2241/23

Провадження № 1-кс/461/429/25

УХВАЛА

ІМЕНЕ УКРАЇНИ

15.01.2025 року. м. Львів.

Слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання старшого слідчого Відділу розслідування особливо тяжких злочинів Слідчого управління ГУНП у Львівській області капітана поліції ОСОБА_3 про призначення камеральної перевірки у кримінальному провадженні №12021141390000236 від 08.10.2021 за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч.3, 4 ст. 358, ч. 2, 3, 4 ст. 190 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий Відділу розслідування особливо тяжких злочинів Слідчого управління ГУНП у Львівській області капітан поліції ОСОБА_3 звернувся досуду зклопотанням, погодженим з прокурором Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 , укримінальному провадженні №12021141390000236 від 08.10.2021 за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч.3, 4 ст. 358, ч. 2, 3, 4 ст. 190 КК України про зобов`язання Міністерства юстиції України прийняти рішення про призначення камеральної перевірки дій державного реєстратора ДП «Західний експертно-технічний центр Держпраці» ОСОБА_5 , під час прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер рішення: 42299621 від 30.07.2018 на підставі якого до Державного реєстру речових прав ОСОБА_5 вніс відомості про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 на квартиру АДРЕСА_1 .

Клопотання вмотивоване тим, що У провадженні відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області перебуває кримінальне провадження № 12021141390000236 від 08.10.2021 за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч.3, 4 ст. 358, ч. 2, 3, 4 ст. 190 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , державний реєстратор ДП «Західний експертно-технічний центр Держпраці», 30.07.2018 16:16:47, маючи право доступу до Державного реєстру речових прав, за допомогою персонального логіну та паролю (ключ доступу до системи), які надані йому для виконання своїх службових обов`язків, на підставі документів поданих для державної реєстрації, а саме: договір про спільну діяльність, серія та номер: -, виданий 04.09.2009, видавник: ОСОБА_7 та ОСОБА_6 ; свідоцтво про відповідність збудованого об`єкта, серія та номер: 10001060, виданий 30.12.2009, видавник: Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області; договір дарування, серія та номер: 3712, виданий 02.09.2009, видавник: Приватний нотаріус Львівського міського нотаріального округу, ОСОБА_8 - прийняв рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер рішення: 42299621 від 30.07.2018 на підставі якого до Державного реєстру речових прав вніс відомості про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 на квартиру АДРЕСА_1 .

Згідно з матеріалами кримінального провадження та Порталу Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва - 30.04.2014 Інспекція ДАБК у м. Львові, видає декларацію про початок виконання будівельних робіт на об`єкт «Реконструкція нежитлового приміщення по вул. Залізнична, 42а у м. Львові», яка в подальшому скасована наказом Інспекції ДАБК у м. Львові №18/18 від 25.06.2018 про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт від 30.04.2014 №ЛВ 082141200571 на об`єкт «Реконструкція нежитлового приміщення по АДРЕСА_2 ».

Однак реєстрація права власності на квартиру АДРЕСА_1 , розпочалась на підставі свідоцтва №10001060 про відповідність збудованого об`єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, на об`єкт «Реконструкція нежитлового приміщення під житловий будинок із нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_2 » яке відповідними державними органами не видавалось, та являється підробленим, що суперечить ч. 3 ст. 10, ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

01.11.2023 до Міністерства юстиції України з питань державної реєстрації, що за адресою: 01001, м. Київ, вул. Городецького, 13, відповідно до ст.ст. 40, 93 КПК України, ст.ст. 37, 37-1 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 990, скеровано лист №31007/16/08-2023, згідно якого орган досудового розслідування просив провести камеральну перевірку дій державного реєстратора ДП «Західний експертно-технічний центр Держпраці» ОСОБА_5 , під час прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер рішення: 42299621 від 30.07.2018 на підставі якого до Державного реєстру речових прав ОСОБА_5 вніс відомості про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 на квартиру АДРЕСА_1 .

Згідно отриманої відповіді Міністерства юстиції України №162914/171970-16-23/19.1.1 від 10.12.2023: 02.11.2019 набрав чинності Закон України від 03.10.2019 №159-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав власності», яким із числа суб`єктів, що здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації, було виключено акредитованих суб`єктів (комунальні та державні підприємства) (далі акредитовані суб`єкти).

Відповідно всім державним реєстраторам, які перебували в трудових відносинах з акредитованими суб`єктами, було анульовано доступ до реєстрів шляхом скасування ідентифікаторів доступу. Однією з причин внесення відповідних змін, та той факт що з початку 2016 року найбільше зловживань та порушень у сфері державної реєстрації в Україні здійснювалося державними реєстраторами саме акредитованих суб`єктів та їх філій.

У зв`язку з тим, що акредитовані суб`єкти виключені з переліку суб`єктів які можуть здійснювати державну реєстрацію, Міністерство юстиції України не здійснює контрольні повноваження щодо осіб, які працювали державними реєстраторами державних та комунальних підприємствах.

З урахуванням зазначеного Міністерство юстиції України не здійснило відповідну камеральну перевірку державного реєстратора ОСОБА_5 .

Враховуючи зазначене, а також те, що з метою встановлення істини у кримінальному провадженні, доведення винуватості чи не винуватості особи(іб), необхідно провести камеральну перевірку дій державного реєстратора ОСОБА_5 , а таке рішення приймається тільки Міністерством юстиції України, тому необхідно зобов`язати Міністерство Юстиції України прийняти рішення про проведення камеральної перевірки дій державного реєстратора ДП «Західний експертно-технічний центр Держпраці» ОСОБА_5 , під час прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер рішення: 42299621 від 30.07.2018 на підставі якого до Державного реєстру речових прав ОСОБА_5 вніс відомості про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 на квартиру АДРЕСА_1 . Тому слідчий просить клопотання задовольнити.

Слідчий подав до суду заяву про розгляд клопотання у його відсутності, вимоги клопотання підтримує та просить задовольнити.

Судом встановлено, що згідно з ч.2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Статтею 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено проведення ревізій органами державного фінансового контролю. Так, позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю. Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Згідно п. 34 «Порядку здійснення Міністерством юстиції контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 р. № 990 (далі порядок) - Рішення, дії або бездіяльність Мін`юсту під час здійснення контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації можуть бути оскаржені до суду.

Відповідно до п. 9 порядку - Камеральна перевірка під час здійснення контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації проводиться на підставі рішення Мін`юсту в разі виявлення порушень, визначених законами, порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та/або державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до п.27 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. N 550 «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами», за зверненням правоохоронного органу контролюючі органи в межах своєї компетенції проводять планові та позапланові виїзні ревізії за місцезнаходженням об`єкта контролю.

Згідно п. 29 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. N 550 «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами», позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення.

Враховуючи наведене та наявність достатніх підстав вважати, що призначення камеральної перевірки має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, тому слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим доведено наявність достатніх підстав для проведення камеральної перевірки, а клопотання є обґрунтованим та таким, що підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 93, 309, 371, 372, 395 КПК України, слідчий суддя -

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Зобов`язати Міністерство Юстиції України прийняти рішення про проведення камеральної перевірки дій державного реєстратора ДП «Західний експертно-технічний центр Держпраці» ОСОБА_5 , під час прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер рішення: 42299621 від 30.07.2018 на підставі якого до Державного реєстру речових прав ОСОБА_5 вніс відомості про реєстрацію права приватної власності за ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 на квартиру АДРЕСА_1 .

Результати камеральної перевірки дій державного реєстратора ДП «Західний експертно-технічний центр Держпраці» ОСОБА_5 скерувати у слідче управління ГУНП у Львівській області, за адресою: 79007, м. Львів, пл. Генерала Григоренка, 3.

Ухвала дійсна два місяці з дня її постановлення, оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_9

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення15.01.2025
Оприлюднено22.01.2025
Номер документу124546338
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —461/2241/23

Ухвала від 15.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 03.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 03.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 02.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 11.07.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 11.07.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 11.07.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 21.05.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 21.05.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 26.01.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні