Рішення
від 31.01.2025 по справі 200/5847/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2025 року Справа№200/5847/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Зінченка О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовною заявою заступника керівника Покровської окружної прокуратури Донецької області (юридична адреса: 85302, Донецька область, м. Покровськ, вул. Дмитра Коцюбайла "Да Вінчі", буд. 148, код ЄДОРПОУ 25707002) в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Донецькій області (юридична адреса: 85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Театральна, 18а, код ЄДРПОУ 38034476) до Криворізької сільської ради Покровського району Донецької області (юридична адреса: 85030, Донецька область, Покровський район, с. Криворіжжя, вул. Центральна, буд. 103, код ЄДРПОУ 04343168), Криворізької сільської військової адміністрації Покровського району Донецької області (юридична адреса: 85030, Донецька область, Покровський район, с. Криворіжжя, вул. Центральна, буд. 103, код ЄДРПОУ 44995889) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

22 серпня 2024 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява заступника керівника Покровської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Донецькій області до Криворізької сільської ради Покровського району Донецької області, Криворізької сільської військової адміністрації Покровського району Донецької області, в якій просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Криворізької сільської ради Покровського району Донецької області та Криворізької сільської військової адміністрації Покровського району Донецької області щодо невжиття заходів з встановлення в натурі (на місцевості) меж ландшафтного заказника місцевого значення Добропільський та забезпечення режиму його охорони та збереження;

- зобов`язати Криворізьку сільську військову адміністрацію Покровського району Донецької області відповідно до вимог законодавства України вжити заходи щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж ландшафтного заказника місцевого значення Добропільський, забезпечення режиму його охорони та збереження шляхом організації проведення робіт із розробки проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території ландшафтного заказника місцевого значення Добропільський, обмежень у використанні земель та внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що на відповідача покладено обов`язок із організації проведення робіт із винесення меж території ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільській» загальною площею 48,46 га та встановлення їх в натурі (на місцевості), а саме: замовлення проекту землеустрою та здійснення контролю за його виготовленням та подальшим внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру.

Натомість, через тривалу бездіяльність відповідача щодо виконання вимог чинного законодавства та охоронного зобов`язання, на даний час межі ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільській» не визначені, територія об`єкту до даних Державного земельного кадастру не внесена, тому існує небезпека використання землі на території заказника не за цільовим призначенням.

Позивач наголошує, що відсутність встановлених меж в натурі ландшафтного заказника загальнодержавного значення фактично унеможливить збереження його ландшафту і комплексів степової рослинності, охорони довкілля, підтримання екологічного балансу.

Враховуючи викладене, внаслідок бездіяльності відповідача щодо виконання вимог охоронного зобов`язання та Закону України «Про природно-заповідний фонд України» існує небезпека використання земельної ділянки заказника не за цільовим призначенням, у зв`язку з чим наявні підстави для зобов`язання відповідача вжити відповідних заходів по винесенню меж заказника та закріпити його межі в натурі (на місцевості) та внесенням відомостей до Державного земельного кадастру.

Ухвалою суду від 27 серпня 2024 року позовну заяву заступника керівника Покровської окружної прокуратури Донецької області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Донецькій області до Криворізької сільської ради Покровського району Донецької області, Криворізької сільської військової адміністрації Покровського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - повернуто позивачу.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 31.10.2024 апеляційну скаргу керівника Покровської окружної прокуратури Донецької області задоволено, ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 27 серпня 2024 року у справі № 200/5847/24 скасовано, а справу направлено до Донецького окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду 19.11.2024 справу №200/5847/24 передано судді Зінченку О.В.

З 19 листопада 2024 року по 24 листопада 2024 року суддя Зінченко О.В. перебував у відрядженні, а з 25 листопада 2024 року по 11 грудня 2024 року включно перебував у щорічній відпустці згідно наказу ДОАС, тому розгляд справи вирішено 12 грудня 2024 року, тобто у перший після них робочий день.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 12 грудня 2024 року позовна заява прийнята до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач - Криворізька сільська військова адміністрація Покровського району Донецької області, надав відзив на позовну заяву, зазначив, що ним вчиняються дії щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільський» та забезпечення режиму його охорони шляхом внесення відповідних заходів у Програми економічного і соціального розвитку Криворізької сільської територіальної громади на 2025 рік, яка затверджена розпорядженням начальника Криворізької сільської військової адміністрації №469од від 24.12.2024.

Відповідно до рядка 7 вищевказаних Заходів в бюджет територіальної громади закладені грошові кошти на виготовлення проектів землеустрою та іншої землевпорядної документації.

Просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В подальшому позивачем надано відповідь на відзив в якій зазначив, що викладені у відзиві заперечення не спростовують наведених у позовній заяві обставин.

Криворізькою сільською військовою адміністрацією надано заперечення, в яких зазначено, що пункт «Розробка проектів землеустрою та іншої землевпорядної документації» в Заходах щодо забезпечення виконання завдань Програми Криворізької сільської ради на 2025 рік, затверджених розпорядженням начальника Криворізької сільської військової адміністрації №469од від 24.12.2024 «Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Криворізької сільської військової адміністрації на 2025 рік» свідчить про те, що Криворізькою сільською військовою адміністрацією вчиняються дії щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільський», забезпечення режиму його охорони та збереження, а отже дотримано взяті на себе охоронні зобов`язання та в його діях відсутня бездіяльність.

Обов`язкова евакуація населення Донецької області є вкрай негативним фактором наповнення і цільового використання бюджетних коштів, у зв`язку із чим планування бюджетних коштів на зазначену в позовній заяві мету є необхідним елементом для вирішення питання встановлення в натурі (на місцевості) меж ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільський», забезпечення режиму його охорони та збереження.

Відповідач зауважив, що жодним нормативним актом не передбачено конкретного часу, протягом якого землекористувач зобов`язаний забезпечити розробку проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду.

Просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Позивач надав пояснення на заперечення, в яких зазначив, що витрати, пов`язані із забезпеченням режиму охорони заказників, пам`яток природи, заповідних урочищ та парків-пам`яток садово-паркового мистецтва, здійснюються за рахунок підприємств, установ, організацій, інших землевласників та землекористувачів, на території яких вони знаходяться відповідно до ст. 46 Закону «Про природно-заповідний фонд України».

Разом із тим, норми чинного природоохоронного законодавства не ставлять у залежність наявність чи відсутність бюджетних коштів у органу місцевого самоврядування від виконання покладених на нього імперативних обов`язків щодо забезпечення режиму охорони та збереження об`єкту природно-заповідного фонду.

Згідно із постановою Верховного Суду від 01.12.2022 у справі №360/4969/21, відсутність бюджетних коштів, передбачених у видатках Державного бюджету України на черговий рік, не виправдовує бездіяльність установи, яка фінансується з бюджету.

Водночас, планування виділення коштів на виготовлення проєкту землеустрою (після подачі позовної заяви прокурора) не є тотожнім визначення меж ділянки Заказника та забезпечення його збереженню.

У Державному земельному кадастрі і досі відсутні відомості про межі заказника та обмеження у використанні земель цієї території (об`єкту) природно-заповідного фонду, для якого законом передбачений особливий правовий режим.

Відповідачі тривалий час не забезпечили встановлення меж в натурі (на місцевості) заказника місцевого значення «Добропільський» та розроблення відповідного проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду, попри такий обов`язок, передбачений Законами України «Про природно-заповідний фонд України», «Про землеустрій», та свої зобов`язання відповідно до охоронного зобов`язання не виконали. Відтак, на думку позивача, в діях відповідачів наявні ознаки протиправної бездіяльності

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.

Заказник місцевого значення «Добропільський» (48,4600 га), який розташований на території Криворізької сільської територіальної громади Покровського району Донецької області створено розпорядженням керівника Донецької обласної військово-цивільної адміністрації «Про оголошення ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільський» на території Добропільської міської територіальної громади Покровського району Донецької області» від 10.12.2021 за №1250/5-21 без вилучення земель.

Згідно із розпорядженням керівника Донецької обласної військово-цивільної адміністрації від 20.12.2021 за №1273/5-21 до розпорядження про оголошення Заказника внесено зміни, яким замінено у назві та тексті слова «Добропільської міської» словами «Криворізької сільської».

Відповідно до п. 1.3. Положення про ландшафтний заказник місцевого значення «Добропільський», затвердженого наказом департаменту екології та природних ресурсів Донецької облдержадміністрації від 14.03.2022 № 59-од/93-22 (далі - Положення), Заказник розташований на північ від села Добропілля на території Криворізької сільської територіальної громади Покровського району Донецької області. Ділянка являє собою неглибоку балку, вкритою різнотравно-типчаково-ковиловим степом.

Загальна площа Заказника складає 48,4600 га земель комунальної власності сільськогосподарського призначення, з них пасовищ 48, 4600 га із земель запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Криворізької сільської територіальної громади. Орган управління-Криворізька сільська рада.

Заказник розташовано на земельній ділянці комунальної форми власності з кадастровим номером 1422082200:01:000:1136 площею 53.1954 га із цільовим призначенням - 16.00 землі запасу.

Так, вказана земельна ділянка належить територіальній громаді в особі Криворізької сільської ради на підставі рішення Криворізької сільської ради VII/30-1, виданого 22.05.2018 та акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної власності у комунальну власність від 30.12.2020.

Відповідно до охоронного зобов`язання від 14.03.2022 № 140 Департаментом екології та природних ресурсів Донецької обласної державної адміністрації Криворізькій сільській раді передається під охорону та дотримання встановленого режиму територія ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільській» загальною площею 48,46 га у межах території Криворізької сільської територіальної громади, у зв`язку із чим Криворізька сільська рада зобов`язана дотримуватися встановленого режиму для території природно-заповідного фонду, дотримуватися вимог щодо використання території природно-заповідного фонду, забезпечувати охорону та збереження інших природних комплексів території заповідного фонду.

Моніторингом Національної кадастрової системи Державного земельного кадастру встановлено, що відповідні відомості щодо наявності меж території Заказника та відповідних обмежень, встановлених на земельній ділянці 1422082200:01:000:1136, зумовлених розміщенням на ній об`єкта природно-заповідного фонду ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільський» до Державного земельного кадастру не внесені.

14 квітня 2023 року Указом Президента України №226/2023 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Донецькій області» утворено Криворізьку сільську військову адміністрацію Покровського району Донецької області.

Розпорядженням Президента України № 73/2023-рп було призначено Павлову Анну Іванівну начальником Криворізької сільської військової адміністрації Покровського району Донецької області.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» начальник військової адміністрації крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.

Згідно із пунктом 22-1 розділу VI «Прикінцеві та Перехідні положення» Бюджетного кодексу України функції органів місцевого самоврядування у частині бюджетних повноважень здійснюють військові адміністрації у разі їх утворення відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

Отже, фактично починаючи з квітня 2023 року, Криворізька сільська військова адміністрація уповноважена на здійснення правових заходів воєнного стану в частині забезпечення робіт із винесення меж Заказника та закріплення їх в натурі (на місцевості) та встановлення відповідних обмежень у Державному земельному кадастрі

Листом Департаменту екології та природних ресурсів Донецької обласної державної адміністрації (лист № 08-24/2355/90-23 від 27.11.2023) зазначено, що проект землеустрою з організації і встановлення меж території Заказника не розроблено. Межі Заказника на місцевості не встановлено. Відомості про земельні ділянки, на яких розташований Заказник, та обтяження в їх використанні до Державного земельного кадастру не внесено.

Листом від 05.07.2024 № 10-5-0.2-2187/2-24 Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області повідомило, що заяви про внесення відомостей до Державного земельного кадастру про обмеження у використанні земель щодо земель заказника місцевого значення «Добропільський» у порядку статті 28 Закону України «Про Державний земельний кадастр» не надходили, відповідні відомості до Державного земельного кадастру не внесені.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Згідно ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Ст. 2 Земельного кодексу України встановлено, що суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади, а об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

За змістом частини 1 ст. ст. 19 Земельного кодексу України землі України за цільовим призначенням поділяються на категорії, в тому числі землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення.

Правові основи організації, охорони, ефективного використання природно-заповідного фонду України, відтворення його природних комплексів та об`єктів регулюються Законом України «Про природно-заповідний фонд України» від 16.06.1992 року № 2456-ХІІ.

Статтею 43 Земельного кодексу України та частиною 1 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»встановлено, що землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об`єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об`єктів природно - заповідного фонду.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» до природно-заповідного фонду України належать: природні території та об`єкти - природні заповідники, біосферні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища.

Згідно ст. 5 цього Закону завдання, науковий профіль, характер функціонування і режим територій та об`єктів природно-заповідного фонду визначаються у положеннях про них, які розробляються відповідно до цього Закону, і затверджуються: обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища - щодо територій та об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.

У відповідності до частини 4 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» межі територій та об`єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. До встановлення меж територій та об`єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

За приписами ст. 11 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» уповноваженими органами державного управління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Для забезпечення державного управління територіями та об`єктами природно-заповідного фонду можуть утворюватися спеціальні підрозділи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Управління територіями та об`єктами природно-заповідного фонду, для яких не створюються спеціальні адміністрації, здійснюється підприємствами, установами та організаціями, у віданні яких перебувають ці території та об`єкти (ст. 12 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»).

Частиною 2 ст. 30 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» встановлено, що власники або користувачі земельних ділянок, водних та інших природних об`єктів, оголошених заповідними урочищами, беруть на себе зобов`язання щодо забезпечення режиму їх охорони та збереження.

Згідно із частиною 2 ст. 60 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» охорона територій та об`єктів природно-заповідного фонду інших категорій (за виключенням перелічених у частині першій ст. 60 Закону) покладається на підприємства, установи та організації, у віданні яких вони перебувають.

Статтею 79 Земельного кодексу України передбачено, що земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру (ч. 1 ст. 79-1 Земельного кодексу України).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера (ч. 3,4 ст. 79-1 Земельного кодексу України).

Крім цього, відповідно до ст. 1 Закону України «Про землеустрій»проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом; цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

За змістом ст. 2 Закону України «Про землеустрій» землеустрій забезпечує встановлення і закріплення на місцевості меж адміністративно-територіальних одиниць, територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, меж земельних ділянок власників і землекористувачів.

У відповідності до ст. 20 Закону України "Про землеустрій" землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених (обтяжених) правами інших осіб (земельні сервітути).

Підставою для здійснення землеустрою, відповідно до ст. 22 Закону України «Про землеустрій», є рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою, укладені договори між юридичними чи фізичними особами, (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою, судові рішення.

Одним із видів документації із землеустрою є проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів (п. в) частини другої ст. 25 Закону України «Про землеустрій»).

Так, за змістом ст. 47 Закону України "Про землеустрій", проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів визначають місце розташування і розміри земельних ділянок, власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, межі територій природно - заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого (округи і зони санітарної (гірничо-санітарної) охорони), рекреаційного та історико-культурного (охоронні зони) призначення, водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, смуг відведення та берегових смуг водних шляхів, а також встановлюють режим використання та охорони їх територій.

Проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів розробляються на підставі укладених договорів між замовниками документації із землеустрою та її розробниками.

Межі територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон встановлюються і по суходолу, і по водному простору.

Рішення про затвердження проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон одночасно є рішенням про встановлення меж таких територій.

Відомості про межі територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, межі обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів вносяться до Державного земельного кадастру.

Поряд з цим, як передбачено ст. 26 Закону України "Про землеустрій", замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.

Аналіз наведених вище норм доводить, що природоохоронне законодавство України передбачає ідентифікацію територій природно-заповідного фонду, в тому числі шляхом встановлення в натурі їх меж, для чого в обов`язковому порядку розробляються проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду.

У ході розгляду справи судом встановлено, що відомості про земельну ділянку природно-заповідного фонду ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільський» до бази даних Державного земельного кадастру не вносились, межі земельної ділянки в натурі (на місцевості) не встановлювались.

Отже, встановлено, що відповідачем не забезпечено організацію проведення робіт із винесення меж об`єкту природно-заповідного фонд ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільський» та встановлення їх в натурі (на місцевості).

Як вже зазначалось судом вище, ст. 25 Закону України «Про землеустрій» визначено, що одним із видів документації із землеустрою є проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів.

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» замовниками документації із землеустрою є землекористувачі.

З огляду на наведене в сукупності, суд дійшов висновку, що на відповідача покладено обов`язок забезпечувати охорону та збереження території природно-заповідного фонду України, яка перебуває у його постійному користуванні, зокрема, шляхом вчинення дій з проведення робіт із винесення меж природно-заповідного фонду ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільський» та закріплення їх в натурі (на місцевості).

Суд погоджується із твердженнями позивача, що відсутність встановлених меж в натурі фактично унеможливлює належну охорону вказаного об`єкта, у зв`язку із чим існує ймовірність використання даної території не за цільовим призначенням, оскільки межі чітко не визначені, а земельна ділянка до Державного земельного кадастру не внесена.

Таким чином, суд дійшов висновку, що в порушення вищезазначених вимог законодавства, відповідачами не вжито заходів з організації проведення робіт із внесення відомостей про територію природно-заповідного фонду ландшафтного заказника місцевого значення «Добропільський» до Державного земельного кадастру, що, в свою чергу, унеможливлює належне використання та зберігання даного об`єкту природно-заповідного фонду.

З урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, тому відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.

Керуючись 2, 3, 5- 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 94, 139, 194, 205, 241-243, 245, 246, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги заступника керівника Покровської окружної прокуратури Донецької області (юридична адреса: 85302, Донецька область, м. Покровськ, вул. Дмитра Коцюбайла "Да Вінчі", буд. 148, код ЄДОРПОУ 25707002) в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Донецькій області (юридична адреса: 85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Театральна, 18а, код ЄДРПОУ 38034476) до Криворізької сільської ради Покровського району Донецької області (юридична адреса: 85030, Донецька область, Покровський район, с. Криворіжжя, вул. Центральна, буд. 103, код ЄДРПОУ 04343168), Криворізької сільської військової адміністрації Покровського району Донецької області (юридична адреса: 85030, Донецька область, Покровський район, с. Криворіжжя, вул. Центральна, буд. 103, код ЄДРПОУ 44995889) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Криворізької сільської ради Покровського району Донецької області та Криворізької сільської військової адміністрації Покровського району Донецької області щодо невжиття заходів з встановлення в натурі (на місцевості) меж ландшафтного заказника місцевого значення Добропільський та забезпечення режиму його охорони та збереження;

Зобов`язати Криворізьку сільську військову адміністрацію Покровського району Донецької області (юридична адреса: 85030, Донецька область, Покровський район, с. Криворіжжя, вул. Центральна, буд. 103, код ЄДРПОУ 44995889) відповідно до вимог законодавства України вжити заходи щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж ландшафтного заказника місцевого значення Добропільський, забезпечення режиму його охорони та збереження шляхом організації проведення робіт із розробки проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території ландшафтного заказника місцевого значення Добропільський, обмежень у використанні земель та внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру.

Рішення прийнято в порядку письмового провадження 31 січня 2025 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя О.В. Зінченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124840601
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —200/5847/24

Рішення від 31.01.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Постанова від 31.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 27.08.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні