Постанова
від 31.01.2025 по справі 440/16492/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2025 р. Справа № 440/16492/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Присяжнюк О.В.,

Суддів: Спаскіна О.А. , Любчич Л.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 04.01.2024 р. (ухвалене суддею Удовіченко С.О.) по справі № 440/16492/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " Арніка Органік" до Головного управління ДПС у Полтавській області , Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Арніка Органік» (в подальшому ТОВ «Арніка Органік») звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Полтавській області (в подальшому ГУ ДПС у Полтавській області) ,Державної податкової служби України (в подальшому ДПС України), в якому просило: визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №8775149/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 1 від 26.04.2022 р. датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №8775148/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 9 від 08.05.2022 р. датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №8775144/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 4 від 06.04.2022 р. датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №8775145/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 2 від 08.04.2022 р. датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №8775143/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 10 від 08.05.2022 р. датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 8775142/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 11 від 08.05.2022 р. датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 8775146/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 13 від 16.10.2022 р. датою її подання; визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 8775151/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 3 від 26.04.2022 р. датою її подання.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 04.01.2024 р.позов задоволено частково, а саме: скасовані рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 8775149/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 1 від 26.04.2022 р. датою її подання; № 8775148/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену «Арніка Органік» податкову накладну № 9 від 08.05.2022 р. датою її подання; № 8775144/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 4 від 06.04.2022 р. датою її подання; № 8775145/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» № 2 від 08.04.2022 р. датою її подання; № 8775143/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 10 від 08.05.2022 р. датою її подання; № 8775142/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 11 від 08.05.2022 р. датою її подання; № 8775146/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 13 від 16.10.2022 р. датою її подання; № 8775151/41524556 від 09.05.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Арніка Органік» податкову накладну № 3 від 26.04.2022 р. датою її подання; в іншій частині в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, відповідач Головне управління ДПС у Полтавській області подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 04.01.2024 р.та прийняти рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: вимог Податкового кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та на не відповідність висновків суду обставинам справи.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скаргине підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно із ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судовим розглядом встановлено, що ТОВ «Арніка Органік» зареєстровано як юридична особа, основним видом діяльності, якого є 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

06.04.2022 р. між ТОВ «Арніка Органік» та ПП «Граніт-Агро» укладено Договір купівлі-продажу № 220406/3АО, відповідно до умов якого продавець зобов`язується поставити Покупцю посівний матеріал, а покупець в порядку та на умовах, визначених цим Договором, зобов`язується прийняти, оплатити товар, відповідно до умов цього договору. Загальна кількість, асортимент, одиниця виміру, ціна та загальна вартість Товару визначаються сторонами у Специфікації, що є Додатком до цього Договору і становить його невід`ємну частину.

Згідно із специфікацією № 1 до вищевказаного договору продавець зобов`язувався поставити покупцю льон Дебют, врожаю 2021 року в кількості 5,610 тон на загальну суму 718977,60 грн. з ПДВ. Поставка здійснюється на умовах ЕХW «Франко-склад», склад Продавця: вул. Курченка, б. 1-А, м. Глобине, Полтавської області або с. Погреби, вул. Покровська, 104, Полтавської обл. Строк поставки: до 102022 року. Строк та умови оплати: на підставі виставленого рахунку-фактури протягом 10 банківських днів.

На виконання вищевказаної господарської операції товариство здійснило поставку товару загальною вартістю 718 977,60 грн. в т.ч. ПДВ, що підтверджується рахунком № 26 від 26.04.2022 р., видатковою накладною № 35 від 26.04.2022 р., актом приймання-передачі від 26.04.2022 р.

За фактом першої події, поставки товару, ТОВ «Арніка Органік» складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 26.04.2022 р.

14.07.2022 р. ТОВ «Арніка Органік» отримано квитанцію, якою повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 26 квітня 2022 року № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Товариству було запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

08.05.2022 р. між ТОВ «Арніка Органік» та ПП «Граніт-Агро» укладено специфікацію № 2 до договору № 220406/ЗАО від 06.04.2022 р., відповідно до якої продавець зобов`язався поставити покупцю насіння сої сорту Геба в кількості 6,34 тон на загальну суму 313449,60 гривень. Поставка здійснюється на умовах ЕХW «Франко-склад», склад продавця: вул. Курченка, 1-А, м. Глобине, Полтавської області. Строк поставки: до 31.05.2022 р. Строк та умови оплати: упродовж 10 банківських днів з моменту отримання рахунку-фактури.

На виконання умов даного договору товариство здійснило поставку товару загальною вартістю 313449,60 грн., в т.ч. ПДВ, що підтверджується видатковою накладною № 45 від 08.05.2022 р. актом приймання-передачі № 87 від 08.05.2022 р.

За фактом першої події, поставки товару, ТОВ «Арніка Органік» складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 9 від 08.05.2022 р.

14.07.2022 р. ТОВ «Арніка Органік» отримано квитанцію, якою повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 08.05.2022 р. № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Товариству було запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

26.04.2023 р. ТОВ «Арніка Органік» направлено до ГУ ДПС у Полтавській області повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

01.05.2023 р. на засіданні Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом № 86, встановлено, що за результатами опрацювання первинних документів поданих ТОВ «Арніка Органік», зокрема до податкових накладних від 26.04.2022 р. № 1 та від 08.05.2022 р. № 9, складених з контрагентом ПП «Граніт-Агро» на реалізацію льону, сої, не надано документів щодо оплати за придбаний та реалізований товар. Запропоновано направити ТОВ «Арніка Органік» повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

01.05.2023 р. ГУ ДПС у Полтавській області складено повідомлення № 8727878/41524556 та № 8727874/41524556 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якому запропоновано надати розрахунковий документ та/або банківську виписку з особових рахунків.

09.05.2023 р. Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 8775149/41524556 та № 8775148/41524556, якими ТОВ «Арніка Органік» відмовлено в реєстрації податкових накладних № 1 від 26.04.2022 р. та № 9 від 08.05.2022 р. з підстав: ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

23.05.2023 р. ТОВ «Арніка Органік» подано до контролюючого органу банківські виписки.

06.04.2022 р. між ТОВ «Арніка Органік» та ТОВ «Лан-Агро» укладено договір купівлі-продажу № 220406/1 АО, умовами якого передбачено, що продавець зобов`язується поставити покупцю посівний матеріал, а покупець в порядку та на умовах, визначених цим договором, зобов`язується прийняти, оплатити товар, відповідно до умов цього Договору. Загальна кількість, асортимент, одиниця виміру, ціна та загальна вартість товару визначаються сторонами у специфікації, що є додатком до цього договору і становить його невід`ємну частину.

Згідно із специфікацією № 1 до вищевказаного договору від 06.04.2022 р. продавець зобов`язався поставити покупцю гірчицю жовту, врожаю 2021 року в кількості 0,740 тон на загальну суму 36086,10 грн. з ПДВ. Поставка здійснюється на умовах ЕХW «Франко-склад», склад Продавця: вул. Курченка, б. 1-А, м. Глобине, Полтавської області або с. Погреби, вул. Покровська, 104, Полтавської обл. Строк поставки: до 10.04.2022 р., строк та умови оплати: на підставі виставленого рахунку-фактури протягом 10 банківських днів.

На виконання умов даного договору, 06.04.2023 р. товариство здійснило поставку гірчиці жовтої, врожаю 2021 року в кількості 0,740 тон на загальну суму 36086,10 грн. з ПДВ, що підтверджується рахунком № 20 від 06.04.2023 р., видатковою накладною № 33 від 06.04.2023 р., актом приймання-передачі №18 від 06.04.2023 р.

За фактом першої події, поставки товару, ТОВ «Арніка Органік» складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 4 від 06.04.2023 р.

14.07.2022 р. ТОВ «Арніка Органік» отримано квитанцію, якою повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 06.04.2022 р. № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

06.04.2023 р. між сторонами було підписано специфікацію №2 до договору, відповідно до якої продавець зобов`язався поставити покупцю льон Дебют, врожаю 2021 року в кількості 16,440 тон на загальну суму 2106650,40 грн. з ПДВ. Поставка здійснюється на умовах ЕХW «Франко-склад», склад Продавця: вул. Курченка, б. 1-А, м. Глобине, Полтавської області або с. Погреби, вул. Покровська, 104, Полтавської обл. Строк поставки: до 10.04.2022 р. Строк та умови оплати: на підставі виставленого рахунку-фактури протягом 10 банківських днів.

На виконання умов даного договору, товариство здійснило поставку льону Дебют, врожаю 2021 року в кількості 16,440 тон на загальну суму 2106650,40 гривеньзПДВ, що підтверджується рахунком № 21від 08.04.2022 р., видатковою накладною № 36 від 08.042022 р., актом приймання-передачі № 20 від 08.04.2022 р.

За фактом першої події, поставки товару, ТОВ «Арніка Органік» складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 2 від 08.042022 р.

14.07.2022 р. ТОВ «Арніка Органік» отримано квитанцію, якою повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у зв`язку з тим, що платник податку відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до специфікації № 3 до вищевказаного договору від 08.05.2022 р., продавець зобов`язався поставити покупцю насіння сої сорту Геба в кількості 66,44 тон на загальну суму 3284793,60 гривень, насіння сої сорту Тіваз в кількості 168 тон на загальну суму 8305920 гривень, насіння сої сорту Хорол в кількості 141,00 тон на загальну суму 6971040 гривень. Поставка здійснюється на умовах ЕХW "Франко-склад", склад Продавця: вул. Курченка, б. 1-А, м. Глобине, Полтавської області або с. Погреби, вул. Покровська, 104, Полтавської обл. Строк поставки: до 31 травня 2022 року. Строк та умови оплати: на підставі виставленого рахунку-фактури протягом 10 банківських днів.

На виконання умов даного договору, 08.05.2023 р. товариство здійснило поставку: насіння сої сорту Тіваз в кількості 168 тон на загальну суму 8305920 гривень, в т.ч. ПДВ, що підтверджується рахунком № 23 від 08 травня 2022 року, видатковою накладною № 47 від 08.05.2022 р., актом приймання-передачі № 47 від.05.08.2022 р. насіння сої сорту Геба в кількості 66,44 тон на загальну суму 3 284 793,60 гривень в т.ч. ПДВ, насіння сої сорту Хорол в кількості 141 тон на загальну суму 6971040 гривень в т.ч. ПДВ, що підтверджується рахунком № 22 від 08.05.2022 р., видатковою накладною № 46 від 08.05.2022 р., актом приймання-передачі № 46 від 08.05.2022 р.

За фактом першої події, поставки товару, ТОВ «Арніка Органік» складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 10 від 08.05.2022 р. та № 11 від 08.05.2022 р.

14.07.2022 р. ТОВ «Арніка Органік» отримано квитанції, якими повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено, відповідно до п. 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки платник податку відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Товариству було запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до специфікації № 4 до договору від 13.10.2022 р., продавець зобов`язався поставити покупцю льон золотистий, для сидерату, Органічний, врожай 2021 в кількості 14,42 тон на загальну суму 1835701,416 гривень з ПДВ. Поставка здійснюється на умовах ЕХW "Франко-склад", склад продавця: вул. Курченка, б. 1-А, м. Глобине, Полтавської області або с. Погреби, вул. Покровська, 104, Полтавської обл. Строк поставки: до 31 грудня 2022 року. Строк та умови оплати: на підставі виставленого рахунку-фактури протягом 10 банківських днів.

На виконання умов даного договору, 16.10.2023 р. товариство здійснило поставку льону золотистого, для сидерату, Органічного, врожаю 2021 рокув кількості 14,42 тон на загальну суму 1835701,416 гривень з ПДВ, що підтверджується рахунком № 24 від 16 жовтня 2022 року, видатковою накладною № 98 від 16.10.2022 р., актом приймання-передачі № 113 від 16.10.2022 р.

За фактом першої події, поставки товару, ТОВ «Арніка Органік» складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 13 від 16.10.2022 р.

14.07.2022 р. ТОВ «Арніка Органік» отримано квитанцію, якою повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки платник податку відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Товариству було запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

26.04.2023 р. ТОВ «Арніка Органік» направлено до ГУ ДПС у Полтавській області повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

01.05.2023 р. на засіданні Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом № 86, встановлено, що за результатами опрацювання первинних документів поданих ТОВ «Арніка Органік», зокрема до податкових накладних від 08.04.2022 р. № 2, від 06.04.2022 р. № 4, від 08.05.2022 р. № 10, від 08.05.2022 р. № 11, від 16.10.2022 р. № 13, складених з контрагентом ТОВ "Граніт-Агро" на реалізацію льону, сої, не надано документів щодо оплати за придбаний та реалізований товар. Запропоновано направити ТОВ "Арніка Органік" повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

01.05.2023 р. ГУ ДПС у Полтавській області складено повідомлення № 8727758/41524556, № 8727761/41524556, № 8727764/41524556, 8727766/41524556 та № 8727755/41524556 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якому запропоновано надати розрахунковий документ та/або банківську виписку з особових рахунків.

09.05.2023 р. Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 8775144/41524556, № 8775145/41524556, № 8775142/41524556, № 8775143/41524556 та № 8775146/41524556, якими ТОВ «Арніка Органік» відмовлено в реєстрації податкових накладних № 4 від 06.04.2022 р., № 2 від 08.04.2022 р., № 11 від 08.05.2022 р., № 10 від 08.05.2022 р. та № 13 від 16.10.2022 р. з підстав: ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній

06.04.2022 року між ТОВ "Арніка Органік" та ТОВ "Світанок 1"укладено договір купівлі-продажу № 220406/2АО, умовами якого передбачено, що продавець зобов`язується поставити покупцю посівний матеріал, а покупець в порядку та на умовах, визначених цим договором, зобов`язується прийняти, оплатити товар, відповідно до умов цього договору. Загальна кількість, асортимент, одиниця виміру, ціна та загальна вартість Товару визначаються сторонами у специфікації, що є додатком до цього договору і становить його невід`ємну частину.

Згідно із специфікацією №1 до вищевказаного договору продавець зобов`язався поставити покупцю льон золотистий, врожаю 2021 року в кількості 4,740 топ на загальну суму 607705,92 грн. з ПДВ. Поставка здійснюється на умовах ЕХW "Франко-склад", склад Продавця: вул. Курченка, б. 1-А, м. Глобине, Полтавської області або с. Погреби, вул. Покровська, 104, Полтавської обл. Строк поставки: до 10 квітня 2022 року. Строк та умови оплати: на підставі виставленого рахунку-фактури протягом 10 банківських днів.

На виконання умов вищевказаного договору товариство здійснило поставку товару загальною вартістю 607 705,92 грн в т.ч. ПДВ, що підтверджується рахунком № 25 від 26.04.2022 р., видатковою накладною № 34 від 26.04.2022 р., актом приймання-передачі №34 від 26.04.2022 р.

За фактом першої події, поставки товару, ТОВ «Арніка Органік» складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 3 від 26.04.2022 р.

12.07.2022 р. ТОВ «Арніка Органік» отримано квитанцію, якою повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки платник податку відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

26.04.2023 р. ТОВ «Арніка Органік» направлено до ГУ ДПС у Полтавській області повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

09.05.2023 р. Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 8775151/41524556, яким ТОВ «Арніка Органік» відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від 26.04.2022 р. з підстав: ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані рішення відповідача необґрунтовані, у зв`язку з чим підлягають скасуванню та належним способом захисту прав позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вищевказані податкові накладні.

Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Згідно із до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України встановлено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010 р. (в подальшому Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно із п. 12 Порядку № 1246, після надходженняподаткової накладноїта/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до п. 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 р. № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Згідно із п. 4 Порядку № 1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 встановлено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 7 Порядку № 1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно із п. 11 Порядку № 1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно доПорядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Відповідно до п. 25 Порядку № 1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 р. № 520 (в подальшому Порядок № 520).

Згідно із пп. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз вищевказаних норм законодавства вказує, що реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена з підстав відповідності критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснених операцій.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший - це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий - це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Тобто, рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Судовим розглядом встановлено, що надіслані позивачу квитанції містили лише загальні посилання на пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку без деталізації критерію, якому відповідає платник податків.

Контролюючий орган, відмовляючи у реєстрації податкових накладних, посилався на ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування , навантаження і розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/ інвойси.

Судовим розглядом встановлено, що позивачем контролюючому органу надані пояснення та додаткові документи щодо здійснення господарських операцій.

Враховуючи, що надіслана позивачу контролюючим органом квитанції не містили конкретизації щодо переліку документів, які необхідно надати, суд апеляційної інстанції вважає, що позивачем їх надано у повному обсязі з точки зору реєстрації податкової накладної.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови дляможливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПодаткового кодексу України.

Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права, викладений в постановах Верховного Суду від 03.06.2021 р. у справі № 2040/7098/18, від 01.02.2023 р. у справі № 2240/2900/18, від 23.05.2023 р. у справі № 500/770/21, від 20.06.2023 р. у справі № 200/6012/20-а, від 03.10.2023 р. у справі № 380/4146/22, від 18.01.2024 р. у справі № 440/5989/20, від 23.05.2024 р. у справі № 200/4317/22, від 11.07.2024 р. у справі № 460/20194/22, № 120/5503/23 від 14.08.2024 р.

Із врахуванням вищевикладених обставин, суд апеляційної інстанції, вважає, що оскільки матеріалами справи підтверджено факт надання позивачем контролюючому органу копій усіх необхідних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН та зважаючи на наявність документів, які свідчать про проведення господарської операцій між позивачем та його контрагентом, а також на те, що відповідні документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу в реєстрації податкових накладних, то оскаржувані рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають скасуванню, так як платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію податкових накладних, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Відповідно до п.п. 19, 20 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Аналіз вищевказаних норм законодавства вказує, що реєстрація податкових накладних належить до компетенції контролюючого органу.

Із урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції зазначає, що в спірних правовідносинах задоволення позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати, подану позивачем податкові накладні коригування кількісних і вартісних показників, є дотриманням судом гарантій, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права, викладений в постановах Верховного Суду № 360/2460/20 від 03.11.2021 р., № 140/14282/20 від 17.05.2023 р., № 380/14551/23 від 18.04.2024 р.

Згідно із ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

При прийнятті рішення у даній справі суд врахував позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки інших аргументів учасників справи), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorija v. Spain) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

Пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень визначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Із врахуванням такого підходу Європейського суду з прав людини до оцінки аргументів сторін, суд апеляційної інстанції вважає, що ключові аргументи апеляційної скарги отримали достатню оцінку.

Інші доводи і заперечення сторін на висновки суду апеляційної інстанції не впливають.

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 04.01.2024 р. без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 77, 243, 308, 316, 322, 325, 326, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головне управління ДПС у Полтавській області - залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 04.01.2024 р. по справі № 440/16492/23 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не може бути оскаржена у касаційному порядку до Верховного Суду.

Головуючий суддя О.В. Присяжнюк Судді О.А. Спаскін Л.В. Любчич

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2025
Оприлюднено03.02.2025
Номер документу124844819
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/16492/23

Ухвала від 21.03.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 31.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 05.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 05.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні