Одеський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 420/24352/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня 2025 року м. Одеса
Зала судових засідань № 22
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Аракелян М.М.
За участю секретаря Поліщука О.В.
За участю сторін:
Від позивача: Чайка О.М., Валько О.І.
Від відповідача: Довгонос В.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративною позовною заявою Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України (код ЄДРПОУ 05539991) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
01 серпня 2024 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України до Головного управління ДПС в Одеській області, у якій позивач просить суд:
- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.07.2024 року №№ 28657/15-32-07-05, 28655/15-32-07-05, 28660/15-32-07-05, 28662/15-32-07-05, 28658/15-32-07-05;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 25283/15-32-24-06 від 13.06.2024 року;
- зобов`язати Головне управління ДПС України в Одеській області подати до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність у Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України заборгованості зі сплати податків і зборів.
Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями від 01.08.2024 року, адміністративна справа розподілена на суддю Аракелян М.М.
Ухвалою суду від 06.08.2024 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі № 420/24352/24, визначено, що розгляд справи буде проводитись за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Головним управлінням ДПС України в Одеській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України на підставі п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України за період з 01.07.2022 року по 31.03.2024 року з метою контролю правильності нарахування повноти і своєчасності сплати податків і зборів, дотримання вимог валютного та іншого законодавча, за період діяльності з 01.01.2011 року по 31.03.2024 року з метою контролю правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за результатами якої складено акт від 24.05.2024 року № 2/996/15-32-07-05 та прийняті податкові повідомлення-рішення від 08.07.2024 року №№ 28657/15-32-07-05, 28655/15-32-07-05, 28660/15-32-07-05, 28662/15-32-07-05, 28658/15-32-07-05, рішення № 25283/15-32-24-06 від 13.06.2024 року. Позивач посилається на порушення Головним управлінням ДПС України в Одеській області строку призначення оскаржуваної перевірки у зв`язку з реорганізацією позивача, передбаченого п. 11.8 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588, а саме позивач вказує, що перевірка призначена із порушенням 2 місячного строку, який надавався для заявлення своїх вимог кредитами та закінчився 13.12.2021 року. Також, позивач зазначає, що у зв`язку із реорганізацією Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України, на підставі пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України, відповідачем вже проводилась позапланова виїзна документальна перевірка, за наслідками якої складено акт від 01.09.2022 року № 6525/15-32-07-08-05539991. Позивач наголошує, що 13.10.2021 року Президією НАН України прийнято постанову від 13.10.2021 року № 306 про припинення Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» шляхом реорганізації, приєднавши до Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України». 23.02.2022 року між членами комісії з припинення Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України підписано передавальний акт, згідно якого, внаслідок припинення Інституту шляхом його реорганізації та приєднання його до ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», усі матеріальні та нематеріальні активи, що облікуються на його балансі передаються на баланс ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», згідно визначеному у цьому акті переліку. Цей акт затверджений розпорядженням Президії НАН України від 20.04.2022 року. Таким чином, позивач посилається на те, що права та обов`язки за договором оренди перейшли до ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень НАН України», який не є платником ПДВ, а орендні платежі здійснювалися ТОВ «ЗАРС» на користь правонаступника ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень НАН України», що підтверджується банківськими виписками. Договір оренди розірвано саме правонаступником ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень НАН України» з ТОВ «ЗАРС», що підтверджується наданою у період перевірки угодою. Крім того, позивач зазначає, що згідно з розпорядженням Президії НАН Украйни від 20.04.2022 року № 197, право постійного користування майном, в тому числі земельною ділянкою площею 0,6926 га (кадастровий номер 5110137500:41:006:0018) перейшло до правонаступника - Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень НАН України», якою подані всі необхідні декларації, але діяльність якої не є предметом перевірки. З огляду на викладене, позивач вважає, що підстави для нарахування податкових зобов`язань з ПДВ та земельного податку і застосування штрафних санкцій оскаржуваними ППР у відповідача не було. Щодо протиправності рішення Головного управління ДПС України в Одеській області № 25283/15-32-24-06 від 13.06.2024 року про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання за невстановленою формою звітності про ЄСВ, позивач зазначив, що звіт з єдиного внеску за червень 2016 року Інститутом було відправлено завчасно 19.07.2016 року о 13 год 36 хв., однак, звіт не було прийнято. 20.07.2016 року о 20 год. 57 хв. надійшла квитанція № 2 про неприйняття звіту через помилки, що не призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку. У зв`язку з надходженням квитанції № 2 про неприйняття звіту, Інститутом було повторно направлено звіт 20.07.2016 року, однак, звіт повторно не було прийнято згідно квитанції № 2 від 20.07.2016 року о 23 год. 39 хв. Інститутом звіт було відправлено втретє 21.07.2016 року о 13 год. 35 хв. та лише 21.07.2016 року о 13 год 35 хв надійшло повідомлення про прийняття звіту, що підтверджується квитанцією № 2. Таким чином, позивач вважає, що Інститутом було направлено звіт вчасно - до 20 числа 2016 року, однак, повідомлення ДФСУ про неприйняття звіту надходило пізно у вечері, відповідно виправити недоліки було можливо лише наступного робочого дня.
28.08.2024 року відповідач подав до суду відзив на позов, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Заперечуючи проти позову, відповідач зазначив, що в квітні 2024 року Головним управлінням ДПС в Одеській області отримано лист Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України від 10.04.2024 року № 08 (вх. Головного управління ДПС в Одеській області № 52495/6 від 16.04.2024 року) щодо необхідності направлення до Єдиного державного реєстру відомостей про відсутність заборгованостей зі сплати податків і зборів з метою закінчення процедури припинення у зв`язку із завершенням в 2024 році апеляційного та судового оскарження висновків перевірки за період з 01.01.2017 року по 30.06.2022 року (акт від 01.09.2022 року № 6525/15-32-07-08/05539991). За результатом аналізу інформації, що міститься в інформаційно-комунікаційних системах ДПС та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державного реєстрі Іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна встановлено, що за період з 01.07.2022 року по 29.02.2024 року, який не був охоплений попередньою перевіркою, у Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України обліковувались наступні об`єкти оподаткування: земельні ділянки площею 0,6926 га (кадастровий номер 5110137500:41:006:0018) та 0,1886 га (кадастровий номер 5110137500:41:006:0017); 6-поверхова адміністративна будівля загальною площею 3530,9 кв.м, переоформлена на правонаступника тільки 25.10.2023 року; не припинений/не переоформлений на правонаступника договір оренди з ТОВ «ЗАРС» код за ЄДРПОУ 24533343, який завірений нотаріально; не переоформлено на правонаступника або на інших юридичних/фізичних осіб квартири у 11-ти поверховому багатоквартирному будинку за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29. Відповідач вказує, що на дату завершення перевірки Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України не припинено, як юридичну особу в результаті реорганізації, тому майбутній правонаступник не може виконувати податковий обов`язок щодо об`єктів оподаткування, які офіційно зареєстровані за Інститутом. Не зважаючи на те, що в період з 01.07.2022 року по 29.02.2024 року Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України не був ліквідований, не втратив ознаки платника податку та мав об`єкти оподаткування, відповідач зазначає, що платником податку не надавались до контролюючого органу податкові декларації з плати за землю, ПДВ, звіти про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, фінансову та інша звітність. Крім того, відповідач вказує, що попередньою перевіркою (акт від 01.09.2022 року № 6525/15-32-07- 08/05539991) не було перевірено правильність нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з мораторієм на його перевірку згідно з п. 9 прим. 23 розділу VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», який був встановлений Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (мораторій на даний час скасовано). Враховуючи наведене, відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, Головним управлінням ДПС в Одеській області згідно наказу від 16.04.2024 року № 3804-п була призначена документальна позапланова виїзна перевірка Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України за період діяльності з 01.07.2022 року по 31.03.2024 року з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, дотримання вимог валютного та іншого законодавства та за період діяльності з 01.01.2011 року по 31.03.2024 року з метою контролю правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Відповідач також посилається на те, що перевірка згідно наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 16.04.2024 року № 3804-п не є повторною, оскільки проведена за інший період та з питань, що не були охоплені попередньою перевіркою. Відповідач зазначає, що в ході перевірки встановлено, що на порушення п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 193.1 ст. 193, п. 194.1 ст. 194, п. 201.1, п. 201.7, п. 201.10 ст. 200 Податкового кодексу України, Інститутом проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України не визначались податкові зобов`язання з ПДВ та не складено і не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлені терміни податкові накладні на суми операцій з постачання послуг з оренди за період фактичного користування майном орендатором до дати фактичного припинення договору, в результаті цього занижено ПДВ на загальну суму 19529 грн. за липень - грудень 2022 року. Перевіркою також встановлено не подача 5 податкових декларацій з ПДВ за липень - грудень 2022 року. Крім того, на думку відповідача, перевіркою правомірно встановлено, що на порушення пп. 16.1.3 ст. 16, п. 49.2 ст. 49, пп. 282.1.4 п. 282.1 ст. 282, пп. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, Інститутом проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України занижено та не задекларовано земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 216570 грн., не подано 2 податкових декларацій на 2023 та 2024 р.р., оскільки за даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно право користування земельними ділянками не переоформлено на правонаступника, Інститут в перевіряємому періоді не фінансувався за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, а земельні ділянки не використовувались за цільовим призначенням. Окрім цього, відповідач вважає, що перевіркою ведення Інститутом проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України первинних документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за період з 01.01.2011 року по 31.03.2024 року також правомірно встановлено порушення абз. 7 п. 11 ст. 25 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», а саме, несвоєчасне подання звітності з єдиного внеску за формою № Д4 за червень 2016 року, який подано 21.07.2016 року, реєстраційний номер 9126690200, граничний термін подання 20.07.2016 року. З огляду на викладене, відповідач вважає, що підстави для скасування оскаржуваних ППР та рішення відсутні.
06.09.2024 року позивачем подана відповідь на відзив, в якій позивач посилається на те, що викладені доводи у відзиві відповідача є необґрунтованими, адже відповідач зокрема, порушив усі можливі строки та порядок проведення податкового контролю, що пов`язані з ліквідацією або реорганізацією платника податків.
Ухвалами суду:
- від 16.09.2024 року справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження;
- від 17.10.2024 року відмовлено у задоволенні клопотання ГУ ДПС в Одеській області про зупинення провадження у справі;
- від 17.10.2024 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду справи по суті.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши всі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України є юридичною особою, ідентифікаційний код 05539991, місцезнаходження: м. Одеса, Французький бульвар, 29, перебуває в стані припинення наразі.
Згідно Статуту Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України, затвердженого розпорядженням Президії НАН України від 12.12.2016 року № 853, Інститут є державною бюджетною неприбутковою науковою установою, що заснована на державній власності і перебуває у віданні Національної академії наук України та входить до складу Відділення економіки Національної академії наук України.
Інститут є юридичною особою, має самостійний баланс, круглу печатку зі своїм найменуванням, інші необхідні печатки та штампи, рахунки у національній та іноземній валюті, відкриті відповідно до законодавства України, а також може мати товарний знак, який реєструється в установленому порядку, емблему, веде діловодство та бухгалтерський облік згідно із законодавством України.
Інститут має право укладати угоди, набувати майнових та немайнових прав, нести відповідальність, бути позивачем і відповідачем у суді відповідно до законодавства.
Інститут діє з метою проведення наукових досліджень, спрямованих на отримання та використання нових знань у галузі економіки та еколого-економічної політики, доведення наукових і науково-технічних знань до стадії практичного використання, підготовки висококваліфікованих наукових кадрів, задоволення соціальних, економічних і культурних потреб та інноваційного розвитку країни.
Фінансове забезпечення діяльності Інституту здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, що складається з загального та спеціального (власні надходження) фондів державного бюджету, та його майнового комплексу.
Майно, що становить матеріально-технічну базу Інституту, залишається за ним на основі права оперативного управління.
На нерухоме майно Інституту не може бути звернено стягнення за претензіями кредиторів.
Відчуження нерухомого майна НАН України, закріпленого за Інститутом, здійснюється з дозволу Президії НАН України в порядку, визначеному законодавством.
13.10.2021 року Президією НАН України прийнято постанову від 13.10.2021 року № 306 про припинення Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» шляхом реорганізації, приєднавши до Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України». Цією постановою, зокрема, затверджено склад комісії з припинення Інституту.
05.11.2021 року розпорядженням Президії НАН України № 568 затверджено Статут Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», згідно якого, Інститут є державною бюджетною неприбутковою науковою установою, що заснована на державній власності і перебуває у віданні Національної академії наук України та входить до складу Відділення економіки Національної академії наук України.
Інститут створений згідно зі спільним наказом НАН України та Міністерства освіти і науки України від 12.08.2021 року № 479/904 шляхом перейменування Південного наукового центру Національної академії наук України і Міністерства освіти і науки України. Інститут є правонаступником Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України після його реорганізації шляхом приєднання відповідно до постанови Президії НАН України від 13.10.2021 року № 306.
Статут Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» у новій редакції затверджено розпорядженням Президії НАН України від 27.02.2023 року № 97.
22.11.2021 року на адресу відповідача Інститутом проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України направлено лист щодо припинення діяльності у зв`язку із реорганізацією.
23.02.2022 року членами комісії з припинення Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України підписано передавальний акт, згідно якого внаслідок припинення Інституту шляхом його реорганізації та приєднання його до ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», усі матеріальні та нематеріальні активи, що облікуються на його балансі передаються на баланс ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», згідно визначеному у цьому акті переліку.
Цей акт затверджений розпорядженням Президії НАН України від 20.04.2022 року.
На підставі наказу ГУДПС в Одеській області від 23.02.2022 року № 702-п, з урахуванням змін внесених наказом від 07.07.022 року № 1686-п, відповідачем проведена документальна позапланова виїзна перевірка за період діяльності Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України з 01.01.2017 року по 30.06.2022 року щодо перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за результатами якої складено акт від 01.09.2022 року № 6525/15-32-07-08-05539991, а у подальшому на його підставі прийняті:
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 6685/15-32-07-08 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на 287866 грн., у тому числі за основним платежем на 261696 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 26170 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 6686/15-32-07-08 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб на 450144 грн., у тому числі за основним платежем на 409222 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 40922 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 6687/15-32-07-08 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 130222 грн. за платежем податок на додану вартість;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 00066702407 про збільшення суми грошового зобов`язання з військового збору на 1849,23 грн., у тому числі за основним платежем на 1502,43 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 346,80 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року №00066672407 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на 27058,41 грн., в тому числі за основним платежем 21987,11 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 5071,30 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року №00066692407 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1020 грн. за платежем податок на доходи фізичних осіб;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області № 12356/15-32-07-08 від 27.12.2022 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб на 529914 грн. (у тому числі за основним платежем 498943 грн. та 30971 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями);
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 03.02.2023 року № 0016512406 про збільшення суми грошового зобов`язання з військового збору на 114,16 грн., у тому числі за основним платежем на 106,08 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 8,52 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 03.02.2023 року № 0016522406 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на 1673,85 грн., в тому числі за основним платежем 1549,16 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 124,69 грн.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13.06.2023 року у справі №420/1177/23, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09.10.2023 року, адміністративний позов Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 05.10.2022 форми «Р» № 6685/15-32-07-08 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість за березень 2019 року в сумі 251755,00 грн. та в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 25175,00 грн., а всього в загальному розмірі 276930,00 грн. Визнано протиправними та скасовано прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області податкові повідомлення-рішення від 05.10.2022 форми «Р» № 6686/15-32-07-08 та від 27.12.2022 № 12356/15-32-07-08. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 05.10.2022 форми «ПН» № 6687/15-32-07-08 в частині застосування штрафної санкції в розмірі 125878,00 грн. за не складення і не реєстрацію у березні 2019 року податкової накладної на суму ПДВ 251755,00 грн. та в частині застосування штрафних санкцій за період березень грудень 2019, січень травень 2020 в загальній сумі 1111,00 грн., а всього в частині застосування штрафних санкцій в загальному розмірі 126989,00 грн. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 03.02.2023 форми «Д» № 0016522406. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 03.02.2023 форми «Д» №0016512406. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення форми «ПС» від 05.10.2022 №00066692407. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
13.02.2024 року та 16.04.2024 року головою ліквідаційної комісії Інституту подано до ГУДПС в Одеській області листи щодо направлення податковим органом до ЄДРПОУ відомостей про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів з метою закінчення процедури припинення Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України.
Листом від 18.04.2024 року ГУДПС в Одеській області повідомило позивача про прийняття наказу від 16.04.2024 року № 3804-п про призначення позапланової виїзної документальної перевірки Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України за період діяльності з 01.07.2022 року по 31.03.2024 року з метою контрою правильності нарахування та своєчасної сплати податків і зборів, дотримання вимог валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2011 року по 31.03.2024 року з метою контролю правильності нарахування обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
В період з 29.04.2024 року по 17.05.2024 року на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України згідно наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 16.04.2024 року № 3804-п головними державними інспекторами Головного управління ДПС в Одеській області проведена позапланова виїзна документальна перевірка Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України за період діяльності з 01.07.2022 року по 31.03.2024 року з метою контрою правильності нарахування та своєчасної сплати податків і зборів, дотримання вимог валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2011 року по 31.03.2024 року з метою контролю правильності нарахування обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за результатами якої складено акт від 24.05.2024 року № 21996/15-32-07-05.
Відповідно до висновків зазначеного акту встановлені наступні порушення:
- п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п.п. 193.1, 194.1 ст. 194 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено ПДВ на загальну суму 19529 грн. за липень-грудень 2022 року;
- п.п. 16.1 ст. 16, пп. 49.18.1 п. 49.18, п. 49.2 ст. 49, пп. 202.1 ст. 202 Податкового кодексу України - не подано 5 податкових декларацій з ПДВ за липень-грудень 2022 року;
- п.п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 200 Податкового кодексу України - не складено і не зареєстровано в ЄРПН у встановлені терміни податкові накладні на загальну суму ПДВ 19529 грн. за липень-грудень 2022 року;
- п.п. 282.1.1 п. 282.1 ст. 282 Податкового кодексу України - занижено та не задекларовано земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 216570 грн. за 2022-2024 р.р.;
- п.п. 16.1.3 ст. 16, п. 49.2, пп. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України не подано до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки 2 податкових декларацій на 2023 та 2024 роки;
- пп. 20.1.2, пп. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, пп. 85.2, 85.4, 85.8 ст. 85 Податкового кодексу України, в результаті чого платником податків не надано контролюючим органам оригінали та копії документів;
- абз. 7 п. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», внаслідок несвоєчасного подання звітності з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2016 року.
На підставі висновків акту перевірки, з урахуванням заперечень позивача та пояснень на цей акт і письмової відповіді платнику податків від 02.07.2024 року, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийняті:
- податкове повідомлення-рішення від 08.07.2024 року № 28657/15-32-07-05, згідно якого, у зв`язку із тим, що позивачем занижено та не задекларовано земельний податок на загальну суму 216570 грн. за земельну ділянку 5110137500:41:006:0018 (площа 0,6926 га), не подано 2 податкових декларацій за 2023-2024 р.р., позивачу визначено податкове зобов`язання з земельному податку у сумі 216570 грн., а також, на підставі п. 123.2 ст. 123 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 8466 грн.;
- податкове повідомлення-рішення від 08.07.2024 року № 28658/15-32-07-05, згідно якого, у зв`язку із тим, що позивачем не включено до бази оподаткування ПДВ операції з надання послуг з оренди майна для орендаря ТОВ «ЗАРС» до дати повернення майна у сумі 117175 грн., в тому числі, ПДВ 19529 грн., на підставі п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 2040 грн.;
- податкове повідомлення-рішення від 08.07.2024 року № 28655/15-32-07-05, згідно якого, у зв`язку із тим, що позивачем не включено до бази оподаткування ПДВ операції з надання послуг з оренди майна для орендаря ТОВ «ЗАРС» до дати повернення майна у сумі 117175 грн., в тому числі, ПДВ 19529 грн., позивачу визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 19529 грн., а також, на підставі п. 123.2 ст. 123 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 4882 грн.;
- податкове повідомлення-рішення від 08.07.2024 року № 28660/15-32-07-05, згідно якого, у зв`язку із тим, що позивачем занижено та не задекларовано земельний податок на загальну суму 216570 грн. за земельну ділянку 5110137500:41:006:0018 (площа 0,6926 га), не подано 2 податкових декларації за 2023-2024 р.р., на підставі п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 340 грн.;
- податкове повідомлення-рішення від 08.07.2024 року № 28662/15-32-07-05, згідно якого, за ненадання витребуваних документів в ході перевірки, на підставі п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 1020 грн.;
- рішення № 25283/15-32-24-06 від 13.06.2024 року, згідно якого, на підставі абз. 7 п. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», у зв`язку із несвоєчасним поданням звітності з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2016 року, застосовано штрафну санкцію у сумі 170 грн.
Не погоджуючись із вказаними ППР та рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Згідно п. 75. 1 ст. 75 Податкового кодексу України (в редакції на момент проведення оскаржуваної перевірки, далі ПК України), контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до вимог пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Підпунктом 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Згідно обставин даної справи оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 08.07.2024 року №№ 28657/15-32-07-05, 28655/15-32-07-05, 28660/15-32-07-05, 28662/15-32-07-05, 28658/15-32-07-05 та рішення № 25283/15-32-24-06 від 13.06.2024 року прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області за результатами проведеної позапланової виїзної документальної перевірки згідно наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 16.04.2024 року № 3804-п на підставі пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України, а саме у зв`язку із реорганізацією Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України.
Суд зазначає, що в постанові від 21 лютого 2020 року у справі № 826/17123/18 Судовою палатою з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду сформовано правовий висновок, відповідно до якого, незалежно від прийнятого платником податків рішення про допуск (недопуск) посадових осіб до перевірки, оскаржуючи в подальшому наслідки проведеної контролюючим органом перевірки у вигляді податкових повідомлень-рішень та інших рішень, платник податків не позбавлений можливості посилатись на порушення контролюючим органом вимог законодавства щодо проведення такої перевірки, якщо вважає, що вони зумовлюють протиправність таких податкових повідомлень-рішень. При цьому, таким підставам позову, за їх наявності, суди повинні надавати правову оцінку в першу чергу, а у разі, якщо вони не визнані судом такими, що тягнуть протиправність рішень, прийнятих за наслідками такої перевірки, - переходити до перевірки підстав позову щодо наявності порушень податкового та/або іншого законодавства. ВС у вказаній справі дійшов висновку, що у разі якщо контролюючим органом була проведена перевірка на підставі наказу про її проведення і за наслідками такої перевірки прийнято податкові повідомлення-рішення чи інші рішення, то цей наказ як акт індивідуальної дії реалізовано його застосуванням, а тому його оскарження після допуску платником податків посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки не є належним способом захисту права платника податків, оскільки наступне скасування наказу не може призвести до відновлення порушеного права. Належним способом захисту порушеного права платника податків у такому випадку є саме оскарження рішення, прийнятого за результатами перевірки.
Аналогічні висновки містяться в постанові Великої Палати Верховного Суду від 08 вересня 2021 року у справі № 816/228/17, згідно яких, у разі якщо контролюючий орган був допущений до проведення перевірки на підставі наказу про її проведення, то цей наказ як акт індивідуальної дії реалізовано його застосуванням, а тому його оскарження не є належним та ефективним способом захисту права платника податків, оскільки скасування наказу не може призвести до відновлення порушеного права. Неправомірність дій контролюючого органу при призначенні і проведенні перевірки не може бути предметом окремого позову, але може бути підставами позову про визнання протиправними рішень, прийнятих за наслідками такої перевірки.
При цьому, у вказаній постанові ВП ВС визначено, що підставами для скасування таких рішень є не будь-які порушення, допущені під час призначення і проведення такої перевірки, а лише ті, що вплинули або об`єктивно могли вплинути на правильність висновків контролюючого органу за результатами такої перевірки та відповідно на обґрунтованість і законність прийнятого за результатами перевірки рішення.
В позовній заяві позивач посилається на порушення відповідачем строку призначення оскаржуваної перевірки, передбаченого п. 11.8 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588, а саме позивач вказує, що перевірка призначена із порушенням 2 місячного строку, який надавався для заявлення своїх вимог кредиторами та закінчився 13.12.2021 року.
Крім того, позивач зазначає, що у зв`язку із реорганізацією Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України, на підставі пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України, відповідачем вже проводилась позапланова виїзна документальна перевірка, за наслідками якої складено акт від 01.09.2022 року № 6525/15-32-07-08-05539991.
Таким чином, суд має спочатку надати оцінку підставам позову в частині порушення контролюючим органом вимог законодавства щодо проведення перевірки, за наслідками якої винесені оскаржувані податкові повідомлення-рішення та рішення.
Надаючи оцінку доводам позивача, суд зазначає наступне.
ПК України не встановлює конкретного строку задля реалізації контролюючим органом права на проведення документальної позапланової перевірки на підставі підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України після виникнення відповідної підстави, а лише у пункті 102.1 статті 102 ПК України визначає, що контролюючий орган може провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно до статей 39 і 39-2 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.
Згідно п.п. 11.6, 11.8 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 року № 462, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за № 1562/20300, далі Порядок № 1588), при проведенні заходів податкового контролю, пов`язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.
За результатами проведення відповідних заходів у зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог відповідальні працівники таких підрозділів (органів) вносять до Єдиного банку даних юридичних осіб або підтверджують інформацію щодо наявності/відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів.
Згідно ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Суд враховує, що питання щодо застосування наведених вимог Порядку № 1588 у їх взаємозв`язку із положеннями пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України вже було предметом розгляду Верховного Суду.
Так, в постанові від 05 червня 2024 року у справі № 520/4882/23 Верховний Суд сформував наступні висновки.
ВС зазначив, що дотримання контролюючим органом визначеного у зазначених нормах строку забезпечило б більшу оперативність у виявленні кредиторських вимог до юридичної особи, однак, сукупний аналіз наведених норм у взаємозв`язку із положеннями податкового законодавства не дають підстав вважати, що сплив такого строку тягне за собою наслідки у вигляді визнання наказу контролюючого органу про проведення перевірки незаконним і його скасування.
З огляду на викладене, Верховний Суд дійшов висновку, що встановлені у Порядку № 1588 приписи щодо строку проведення перевірки, враховуючи відсутність таких у нормах ПК України, не можуть сприйматися як такі, що забороняють контролюючому органу проводити перевірку на підставі підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України після їх спливу.
Враховуючи наведені висновки ВС, які підлягають застосуванню судом у даній справі, суд відхиляє доводи позивача щодо порушення відповідачем строків призначення оскаржуваної перевірки на підставі пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України у зв`язку з реорганізацією Інституту, встановлені у Порядку № 1588.
Також, суд вважає необґрунтованими доводи позивача щодо проведення повторної перевірки Інституту на підставі пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України у зв`язку з реорганізацією, оскільки діяльність позивача з 01.07.2022 року по 31.03.2024 року на предмет перевірки правильності нарахування та своєчасної сплати податків і зборів, дотримання вимог валютного та іншого законодавства, діяльність з 01.01.2011 року по 31.03.2024 року на предмет перевірки правильності нарахування обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, яка досліджувалась в ході оскаржуваної перевірки, не була охоплена перевіркою, за результатами якої складено акт від 01.09.2022 року № 6525/15-32-07-08-05539991, на який посилається позивач. Так, перевірка позивача, за результатами якої складено акт від 01.09.2022 року № 6525/15-32-07-08-05539991, проведена на підставі наказу ГУДПС в Одеській області від 23.02.2022 року № 702-п, з урахуванням змін внесених наказом від 07.07.022 року № 1686-п, за період діяльності з 01.01.2017 року по 30.06.2022 року щодо перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, а питання щодо перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування взагалі не було предметом цієї перевірки.
На підставі наведеного, суд визнає безпідставними доводи позивача щодо порушення контролюючим органом вимог законодавства щодо проведення перевірки.
Щодо суті встановлених порушень, суд виходить з наступного.
Підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень від 08.07.2024 року №№ 28657/15-32-07-05, 28655/15-32-07-05, 28660/15-32-07-05, 28662/15-32-07-05, 28658/15-32-07-05 стали висновки акту перевірки від 24.05.2024 року № 21996/15-32-07-05 про порушення Інститутом:
- п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п.п. 193.1, 194.1 ст. 194 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено ПДВ на загальну суму 19529 грн. за липень-грудень 2022 року;
- п.п. 16.1 ст. 16, пп. 49.18.1 п. 49.18, п. 49.2 ст. 49, пп. 202.1 ст. 202 Податкового кодексу України - не подано 5 податкових декларацій з ПДВ за липень-грудень 2022 року;
- п.п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 200 Податкового кодексу України - не складено і не зареєстровано в ЄРПН у встановлені терміни податкові накладні на загальну суму ПДВ 19529 грн. за липень-грудень 2022 року;
- п.п. 282.1.1 п. 282.1 ст. 282 Податкового кодексу України - занижено та не задекларовано земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 216570 грн. за 2022-2024 р.р.;
- п.п. 16.1.3 ст. 16, п. 49.2, пп. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України не подано до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки 2 податкових декларацій на 2023 та 2024 роки;
- пп. 20.1.2, пп. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, пп. 85.2, 85.4, 85.8 ст. 85 Податкового кодексу України, в результаті чого платником податків не надано контролюючим органам оригінали та копії документів.
Зі змісту акту перевірки вбачається, що висновки відповідача про порушення позивачем наведених вимог ПК України ґрунтуються на наступному.
В ході перевірки не надано документи щодо передачі від Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України до правонаступника матеріальних та нематеріальних активів, в тому числі: квартир у 11-ти поверховому багатоквартирному будинку за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, замовником будівництва якого був Інститут згідно договору від 27.12.2006 року № 127126 з ТОВ «ЗАРС», а також земельних ділянок з кадастровими номерами 5110137500:41:006:0017 (площа 0,1886 га для будівництва і обслуговування будівель і споруд закладів науки) та 5110137500:41:006:0018 (площа 0,6926 га для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку) за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29.
При цьому, відповідачем не прийнято до уваги наданий в ході перевірки передавальний акт, оскільки нотаріусом завірено тільки справжність підписів на цьому акті, а не відповідність його оригіналу.
В акті перевірки вказано, що між Інститутом проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України (Орендодавець) та ТОВ «ЗАРС» (Орендар) було укладено договір оренди майна, що належить до майнового комплексу НАН України, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Петрушенко Т.А., зареєстрований 22.04.2019 року № 5733, відповідно до умов якого, Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування приміщення площею 59,5 кв.м. будівлі за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, що перебуває на балансі Інституту.
Згідно договору, орендна плата складає 22275,02 грн. + ПДВ 4455 грн.
Відповідач посилається на те, що позивачем не включено до бази оподаткування ПДВ операції з надання послуг з оренди майна для орендаря ТОВ «ЗАРС» до дати повернення, що відбулось 31.12.2022 року згідно додаткової угоди від 31.10.2023 року, а саме за період з липня 2022 року по грудень 2022 року у сумі 19529 грн.
Також відповідач вказує, що Інститутом не подано 5 декларацій з ПДВ за липень-грудень 2022 року із декларуванням наведеної суми ПДВ 19529 грн. за операціями з надання послуг з оренди майна для орендаря ТОВ «ЗАРС» та не складено і не зареєстровано в ЄРПН податкові накладні на вказані операції на суму ПДВ 19529 грн.
Крім того, в акті перевірки зазначено, що Інститут у 2022-2024 р.р. не здійснював наукову діяльність, не фінансувався за рахунок коштів бюджету, а тому, не може користуватись пільгою щодо сплати земельного податку згідно п.п. 282.1.4 п. 282.1 ст. 282 ПК України, у зв`язку із чим, на думку відповідача, позивачем занижено та не задекларовано земельний податок за 2022-2024 р.р. у загальній сумі 216570 грн., не подано до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки 2 податкові декларації за 2023-2024 р.р.
Проте, суд не погоджується з вказаними висновками відповідача з огляду наступного.
Згідно Статуту Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України, затвердженого розпорядженням Президії НАН України від 12.12.2016 року № 853, Інститут є державною бюджетною неприбутковою науковою установою, що заснована на державній власності і перебуває у віданні Національної академії наук України та входить до складу Відділення економіки Національної академії наук України.
Інститут є юридичною особою, має самостійний баланс, круглу печатку зі своїм найменуванням, інші необхідні печатки та штампи, рахунки у національній та іноземній валюті, відкриті відповідно до законодавства України, а також може мати товарний знак, який реєструється в установленому порядку, емблему, веде діловодство та бухгалтерський облік згідно із законодавством України.
Інститут має право укладати угоди, набувати майнових та немайнових прав, нести відповідальність, бути позивачем і відповідачем у суді відповідно до законодавства.
Інститут діє з метою проведення наукових досліджень, спрямованих на отримання та використання нових знань у галузі економіки та еколого- економічної політики, доведення наукових і науково-технічних знань до стадії практичного використання, підготовки висококваліфікованих наукових кадрів, задоволення соціальних, економічних і культурних потреб та інноваційного розвитку країни.
Фінансове забезпечення діяльності Інституту здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, що складається з загального та спеціального (власні надходження) фондів державного бюджету, та його майнового комплексу.
Майно, що становить матеріально-технічну базу Інституту, залишається за ним на основі права оперативного управління.
На нерухоме майно Інституту не може бути звернено стягнення за претензіями кредиторів.
Відчуження нерухомого майна НАН України, закріпленого за Інститутом, здійснюється з дозволу Президії НАН України в порядку, визначеному законодавством.
22.04.2019 року між Інститутом проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України (Орендодавець) та ТОВ «ЗАРС» (Орендар) було укладено договір оренди майна, що належить до майнового комплексу НАН України, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Петрушенко Т.А., зареєстрований 22.04.2019 року № 5733, відповідно до умов якого, Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування 169/10000 часток адміністративної будівлі, яка знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, що складається з кімнати №№ 43, 44, загальною площею 59,5 кв.в.
13.10.2021 року Президією НАН України прийнято постанову від 13.10.2021 року № 306 про припинення Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» шляхом реорганізації, приєднавши до Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України». Цією постановою, зокрема, затверджено склад комісії з припинення Інституту.
05.11.2021 року розпорядженням Президії НАН України № 568 затверджено Статут Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», згідно якого, Інститут є державною бюджетною неприбутковою науковою установою, що заснована на державній власності і перебуває у віданні Національної академії наук України та входить до складу Відділення економіки Національної академії наук України.
Інститут створений згідно зі спільним наказом НАН України та Міністерства освіти і науки України від 12.08.2021 року № 479/904 шляхом перейменування Південного наукового центру Національної академії наук України і Міністерства освіти і науки України. Інститут є правонаступником Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України після його реорганізації шляхом приєднання відповідно до постанови Президії НАН України від 13.10.2021 року № 306.
23.02.2022 року членами комісії з припинення Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України підписано передавальний акт, згідно якого внаслідок припинення Інституту шляхом його реорганізації та приєднання його до ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», усі матеріальні та нематеріальні активи, що облікуються на його балансі передаються на баланс ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», згідно визначеному у цьому акті переліку, в тому числі, 2 земельні ділянки площею 6926 кв.м. та 1886 кв.м. і 6 поверховий будинок площею 3530,9 кв.м.
Цей акт затверджений розпорядженням Президії НАН України від 20.04.2022 року.
Згідно витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.06.2022 року №№ 303599703, 303598241, 303595509, 303592224, 303590889, 303593437, 303596872, власником квартир загальною площею 95,7 кв.м., 92 кв.м., 95,8 кв.м., 89,2 кв.м., 102,2 кв.м., 77 кв.м. за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, є Державна установа «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України».
25.10.2023 року проведено державну реєстрацію права оперативного управління Державною установою «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» земельною ділянкою 5110137500:41:006:0017 за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав від 30.10.2023 року.
З матеріалів справи вбачається, що Державною установою «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» подані до податкового органу податкові декларації з плати за землю за 2022-2024 р.р., в яких визначені земельні ділянки з кадастровими номерами 5110137500:41:006:0017 та 5110137500:41:006:0018.
Суд зазначає, що питання щодо повноти декларування земельного податку Державною установою «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» не було предметом перевірки та не є предметом розгляду даної справи.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що 31.10.2023 року між Державною установою «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» (Орендодавець) та ТОВ «ЗАРС» (Орендар) укладено додатковий договір до Договору оренди майна, що належить до майнового комплексу НАН України, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Петрушенко Т.А., зареєстрований 22.04.2019 року № 5733, згідно якого, цей Додатковий договір складений у зв`язку із отриманням від Орендаря заяви від 08.12.2022 року про дострокове припинення договору оренди майна, а саме 169/10000 часток адміністративної будівлі, яка знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, що складається з кімнати №№ 43, 44, загальною площею 59,5 кв.в.
Сторони погодили, що датою розірвання договору оренди є 30.12.2022 року.
Також, в додатковому договорі визначено, що заборгованість по орендній платі та комунальним платежем складає 157136,27 грн.
Ця заборгованість з орендної плати сплачена ТОВ «ЗАРС» на рахунок Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» 24.11.2023 року у сумі 65293,25 грн. та 30.11.2023 року у сумі 63357,05 грн., що підтверджується виписками з рахунку Установи.
Сукупність встановлених судом обставин свідчить, що Інститут є державною бюджетною неприбутковою науковою установою, що заснована на державній власності і перебуває у віданні Національної академії наук України, а майно, що становить матеріально-технічну базу Інституту, перебувало у нього в оперативному управлінні, однак, у зв`язку із прийняттям 13.10.2021 року Президією НАН України постанови від 13.10.2021 року № 306 про припинення Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України шляхом реорганізації, приєднавши до Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», усі матеріальні та нематеріальні активи, що облікуються на балансі Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України, в тому числі, 2 земельні ділянки площею 6926 кв.м. та 1886 кв.м. і багатоповерховий будинок площею 3530,9 кв.м., передані на баланс ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» згідно передавального акту від 23.02.2022 року, який затверджений розпорядженням Президії НАН України від 20.04.2022 року.
В ході перевірки позивачем був наданий передавальний акт від 23.02.2022 року, однак, відповідачем не прийнято до уваги наданий позивачем передавальний акт, оскільки нотаріусом завірено тільки справжність підписів на цьому акті, а не відповідність його оригіналу.
Згідно ч. 1 ст. 78 Закону України «Про нотаріат» від 02.09.1993 № 3425-XII, нотаріус, посадова особа органу місцевого самоврядування, посадовою особою консульської установи України, начальник установи виконання покарань засвідчують справжність підпису на документах, крім тих, які відповідно до закону або за вимогою сторін підлягають нотаріальному посвідченню.
За такого правового регулювання, у відповідача не було жодних підстав для неприйняття до увагу наданого позивачем в ході перевірки передавального акту, справжність підписів на якому засвідчені нотаріусом.
Крім того, згідно ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Суд зазначає, що при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва попередній юридичній особі незалежно від їх виявлення на той момент.
Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.
При реорганізації в формі злиття (так само як і приєднання) немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків, адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.
Лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий.
З огляду на викладене, суд вважає безпідставними доводи відповідача, що в ході перевірки не надано документи щодо передачі від Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України до правонаступника матеріальних та нематеріальних активів, в тому числі: квартир в багатоквартирному будинку за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, а також земельних ділянок з кадастровими номерами 5110137500:41:006:0017 (площа 0,1886 га для будівництва і обслуговування будівель і споруд закладів науки) та 5110137500:41:006:0018 (площа 0,6926 га для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку) за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, оскільки у зв`язку із прийняттям 13.10.2021 року Президією НАН України постанови від 13.10.2021 року № 306 про припинення Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України шляхом реорганізації, приєднавши до Державної установи «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», усі матеріальні та нематеріальні активи, що облікуються на балансі Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України, в тому числі, 2 земельні ділянки площею 6926 кв.м. та 1886 кв.м. і багатоповерховий будинок площею 3530,9 кв.м., передані на баланс ДУ «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» згідно передавального акту від 23.02.2022 року, який затверджений розпорядженням Президії НАН України від 20.04.2022 року.
Крім того, як вже зазначено судом, згідно витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.06.2022 року №№ 303599703, 303598241, 303595509, 303592224, 303590889, 303593437, 303596872, власником квартир загальною площею 95,7 кв.м., 92 кв.м., 95,8 кв.м., 89,2 кв.м., 102,2 кв.м., 77 кв.м. за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, є Державна установа «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», а 25.10.2023 року проведено державну реєстрацію права оперативного управління Державною установою «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» земельною ділянкою 5110137500:41:006:0017 за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав від 30.10.2023 року.
З огляду на викладене, а також враховуючи, що Державною установою «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» подані до податкового органу податкові декларації з плати за землю за 2022-2024 р.р., в яких визначені земельні ділянки з кадастровими номерами 5110137500:41:006:0017 та 5110137500:41:006:0018, а питання щодо повноти декларування земельного податку Державною установою «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» не було предметом перевірки та не є предметом розгляду даної справи, суд приходить до висновку, що у відповідача не було підстав для прийняття податкових повідомлень-рішень:
- від 08.07.2024 року № 28662/15-32-07-05, згідно якого, за ненадання витребуваних документів в ході перевірки, на підставі п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 1020 грн.;
- від 08.07.2024 року № 28657/15-32-07-05, згідно якого, у зв`язку із тим, що позивачем занижено та не задекларовано земельний податок на загальну суму 216570 грн. за земельну ділянку 5110137500:41:006:0018 (площа 0,6926 га), не подано 2 податкових декларації за 2023-2024 р.р., позивачу визначено податкове зобов`язання з земельному податку у сумі 216570 грн., а також, на підставі п. 123.2 ст. 123 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 8466 грн.;
- від 08.07.2024 року № 28660/15-32-07-05, згідно якого, у зв`язку із тим, що позивачем занижено та не задекларовано земельний податок на загальну суму 216570 грн. за земельну ділянку 5110137500:41:006:0018 (площа 0,6926 га), не подано 2 податкових декларацій за 2023-2024 р.р., на підставі п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 340 грн.
З цих самих підстав, а також враховуючи, що 31.10.2023 року саме між Державною установою «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» (Орендодавець) та ТОВ «ЗАРС» (Орендар) укладено додатковий договір до Договору оренди майна, що належить до майнового комплексу НАН України, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Петрушенко Т.А., зареєстрований 22.04.2019 року № 5733, згідно якого, цей Додатковий договір складений у зв`язку із отриманням від Орендаря заяви від 08.12.2022 року про дострокове припинення договору оренди майна, а саме 169/10000 часток адміністративної будівлі, яка знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, буд. 29, що складається з кімнати №№ 43, 44, загальною площею 59,5 кв.в., та сторони погодили, що датою розірвання договору оренди є 30.12.2022 року, заборгованість по орендній платі та комунальним платежем складає 157136,27 грн. і ця заборгованість з орендної плати сплачена ТОВ «ЗАРС» на рахунок Державною установою «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України» 24.11.2023 року у сумі 65293,25 грн. та 30.11.2023 року у сумі 63357,05 грн., що підтверджується виписками з рахунку Установи, тобто, позивачем не проводились операції з надання послуг з оренди майна для орендаря ТОВ «ЗАРС» у вказаний період, суд приходить до висновку, що у відповідача не було підстав для прийняття податкових повідомлень-рішень від 08.07.2024 року № 28658/15-32-07-05 та № 28655/15-32-07-05, згідно яких, у зв`язку із тим, що позивачем не включено до бази оподаткування ПДВ операцій з надання послуг з оренди майна для орендаря ТОВ «ЗАРС» до дати повернення майна у сумі 117175 грн., в тому числі, ПДВ 19529 грн., на підставі п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 2040 грн., а позивачу визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 19529 грн., а також, на підставі п. 123.2 ст. 123 Податкового кодексу України, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 4882 грн.
Що стосується рішення № 25283/15-32-24-06 від 13.06.2024 року, згідно якого, на підставі абз. 7 п. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», у зв`язку із несвоєчасним поданням звітності з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2016 року, застосовано штрафну санкцію у сумі 170 грн., суд зазначає наступне.
Відповідач в акті послався на те, що перевіркою встановлено несвоєчасне подання звіту з єдиного внеску за червень 2016 року, подано 21.07.2016 року, граничний строк подання 20.07.2016 року.
Разом з цим, з матеріалів справи вбачається, що звіт з єдиного внеску за червень 2016 року Інститутом було відправлено завчасно 19.07.2016 року о 13 год. 36 хв., що підтверджується квитанцією № 1.
20.07.2016 року о 20 год. 57 хв. надійшла квитанція № 2 про неприйняття звіту через помилки, що не призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку.
У зв`язку з надходженням квитанції № 2 про неприйняття звіту, Інститутом було повторно направлено звіт 20.07.2016 року, однак, звіт повторно не було прийнято згідно квитанції № 2 від 20.07.2016 року о 23 год. 39 хв.
Інститутом звіт було відправлено втретє 21.07.2016 року о 13 год. 35 хв. та 21.07.2016 року о 13 год. 35 хв. надійшло повідомлення про прийняття звіту, що підтверджується квитанцією № 2.
З огляду на викладене, суд погоджується з позивачем, що Інститутом було направлено звіт вчасно - до 20 числа 2016 року, однак, повідомлення ДФСУ про неприйняття звіту надходило пізно у вечері, відповідно виправити недоліки було можливо лише наступного робочого дня, а тому, підстави для застосування відповідальності за несвоєчасне подання звіту у спірному випадку відсутні.
Підсумовуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.07.2024 року №№ 28657/15-32-07-05, 28655/15-32-07-05, 28660/15-32-07-05, 28662/15-32-07-05, 28658/15-32-07-05 та рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 25283/15-32-24-06 від 13.06.2024 року є протиправними та підлягають скасуванню.
Однак, суд не вбачає підстав для задоволення позову в частині вимог про зобов`язання ГУ ДПС України в Одеській області подати до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність у Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України заборгованості зі сплати податків і зборів, з огляду на викладене.
На підставі наказу ГУДПС в Одеській області від 23.02.2022 року № 702-п, з урахуванням змін внесених наказом від 07.07.022 року № 1686-п, відповідачем проведена документальна позапланова виїзна перевірка за період діяльності Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України з 01.01.2017 року по 30.06.2022 року щодо перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за результатами якої складено акт від 01.09.2022 року № 6525/15-32-07-08-05539991, а також винесені:
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 6685/15-32-07-08 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на 287866 грн., у тому числі за основним платежем на 261696 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 26170 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 6686/15-32-07-08 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб на 450144 грн., у тому числі за основним платежем на 409222 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 40922 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 6687/15-32-07-08 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 130222 грн. за платежем податок на додану вартість;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 00066702407 про збільшення суми грошового зобов`язання з військового збору на 1849,23 грн., у тому числі за основним платежем на 1502,43 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 346,80 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 00066672407 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на 27058,41 грн., в тому числі за основним платежем 21987,11 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 5071,30 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 05.10.2022 року № 00066692407 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1020 грн. за платежем податок на доходи фізичних осіб;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області № 12356/15-32-07-08 від 27.12.2022 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб на 529914 грн. (у тому числі за основним платежем 498943 грн. та 30971 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями);
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 03.02.2023 року № 0016512406 про збільшення суми грошового зобов`язання з військового збору на 114,16 грн., у тому числі за основним платежем на 106,08 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 8,52 грн.;
- податкове повідомлення-рішення ГУДПС в Одеській області від 03.02.2023 року № 0016522406 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на 1673,85 грн., в тому числі за основним платежем 1549,16 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 124,69 грн.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13.06.2023 року у справі №420/1177/23, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09.10.2023 року, адміністративний позов Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 05.10.2022 форми «Р» № 6685/15-32-07-08 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість за березень 2019 року в сумі 251755,00 грн. та в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 25175,00 грн., а всього в загальному розмірі 276930,00 грн. Визнано протиправними та скасовано прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області податкові повідомлення-рішення від 05.10.2022 форми «Р» № 6686/15-32-07-08 та від 27.12.2022 № 12356/15-32-07-08. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 05.10.2022 форми «ПН» № 6687/15-32-07-08 в частині застосування штрафної санкції в розмірі 125878,00 грн. за не складення і не реєстрацію у березні 2019 року податкової накладної на суму ПДВ 251755,00 грн. та в частині застосування штрафних санкцій за період березень грудень 2019, січень травень 2020 в загальній сумі 1111,00 грн., а всього в частині застосування штрафних санкцій в загальному розмірі 126989,00 грн. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 03.02.2023 форми «Д» № 0016522406. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 03.02.2023 форми «Д» №0016512406. Визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення форми «ПС» від 05.10.2022 №00066692407. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Тобто, позов у наведеній вище справі задоволено частково.
В свою чергу, в ході розгляду справи позивачем не доведено, що у нього відсутня заборгованість зі сплати податків і зборів, а тому, підстави для задоволення позову в частині вимог про зобов`язання ГУ ДПС України в Одеській області подати до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність у Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України заборгованості зі сплати податків і зборів відсутні.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Отже, позовні вимоги є такими, що підлягають частковому задоволенню.
Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Враховуючи висновки суду про задоволення позовних вимог майнового характеру (ціна позову 253017 грн.), з ГУДПС в Одеській на користь позивача підлягає стягненню сплачений ним судовий збір у розмірі 6823,25грн. згідно ч.1 ст.139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України (код ЄДРПОУ 05539991) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.07.2024 року №28657/15-32-07-05.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.07.2024 року №28655/15-32-07-05.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.07.2024 року №28660/15-32-07-05.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.07.2024 року №28662/15-32-07-05.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 08.07.2024 року №28658/15-32-07-05.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області №25283/15-32-24-06 від 13.06.2024 року.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України 6823(шість тисяч вісімсот двадцять три)грн. 25коп. витрат зі сплати судового збору.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 293,295 КАС України до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повне рішення складено 30 cічня 2025 року.
Учасники справи:
Позивач: Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України (код ЄДРПОУ 05539991; адреса: Французький бульвар, буд.29, м.Одеса, 65044).
Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, 5, м.Одеса, 65044).
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124848126 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні