УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 495/7759/24
Номер провадження 1-кс/495/218/2025
29 січня 2025 рокум. Білгород-Дністровський
Слідчий суддя Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області ОСОБА_1 ,
при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,
за участю прокурора ОСОБА_3 ,
підозрюваного ОСОБА_4 ,
захисника підозрюваного ОСОБА_4 - адвоката ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Білгород-Дністровському клопотання слідчого СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_6 про відсторонення від посади:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Маразліївка Білгород-Дністровського району Одеської області, громадянина України, депутата Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області VIII скликання, що обіймає посаду начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушеня, передбаченого ч.1ст.364Кримінального кодексу України,
ВСТАНОВИВ:
27.01.2025року слідчийСВ Білгород-ДністровськогоРВП ГУНПв Одеськійобласті старшийлейтенант поліції ОСОБА_6 звернувся до слідчого судді Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області з клопотанням про відсторонення від посади ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
В клопотанні прокурором зазначено, що слідчим відділом Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до ЄРДР за № 12024162240000765 від 24.05.2024 за правовою кваліфікацією кримінальних правопорушень, передбачених ст. 364 ч. 1 КК України КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що розпорядженням голови Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 12.09.2019 № 68к/2019 ОСОБА_4 призначено на посаду начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області.
Надалі, розпорядженням Маразліївського сільського голови від 20.09.2019 № 41/2019 затверджена посадова інструкція начальника відділу житлово- комунального господарства та благоустрою.
Відповідно до пункту 1.2 посадової інструкції начальник відділу має статус посадової особи місцевого самоврядування, на яку покладено виконання основних завдань відділу згідно з Положенням про відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, затвердженим рішенням Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 12.12.2018 № 826-VII (далі - Положення про відділ).
Також, пунктом 2.5 посадової інструкції до завдань та обов`язків начальника відділу віднесено контроль за раціональним використанням бюджетних коштів на об`єктах благоустрою та житлового-комунального господарства. Разом з цим, п. 2.1 Положення про відділ визначено, що основними завданнями відділу житлово-комунального господарства та благоустрою, крім іншого, є:
- облік та ремонт транспортних засобів, які знаходяться в експлуатації;
- організація та забезпечення виконання місцевих, регіональних, загальнодержавних програм у сфері благоустрою та житлово-комунального господарства.
Згідно з п. п. 3.2, 3.4, 3.5 Положення про відділ до основних прав та обов`язки вказаного структурного підрозділу віднесено:
3.2. Залучати за узгодженням з сільським головою відповідних спеціалістів для підготовки нормативних і інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться відділом відповідно до покладених на нього завдань;
3.4. Відділ у своїй діяльності може співпрацювати з іншими установами (закладами) у спосіб та в межах визначеними чинним законодавством України. Відносини відділу з іншими юридичними особами будуються на договірних засадах;
3.5. Працівники відділу не є посадовими особами органу місцевого самоврядування (окрім начальника відділу, спеціаліста з бухгалтерського обліку (головного бухгалтера), спеціаліста з питань благоустрою). Працівники, які є посадовими особами органів місцевого самоврядування призначаються на посаду на конкурсній основі чи за іншою процедурою передбаченою законодавством України.
Водночас, пунктом 4.2 Положення про відділ, визначено право та обов`язки начальника відділу, відповідно до якого останній:
4.2.1. Здійснює керівництво діяльністю відділу та визначенням основних напрямків діяльності з питань житлово-комунального господарства та благоустрою;
4.2.2. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію цих повноважень, дотримання трудової дисципліни;
4.2.3. Діє без доручення від імені відділу, представляє його інтереси в органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадами;
4.2.4. Видає в межах своєї компетенції накази. Контролює їх виконання;
4.2.5. Готує посадові інструкції спеціалістів відділу жиглово - комунального господарства та благоустрою;
4.2.6. Здійснює контроль за ефективним і раціональним використанням бюджетних коштів в межах затвердженого кошторису витрат, пов`язаних із функціонуванням відділу;
4.2.7. До компетенції начальника відділу відносяться:
- вирішення поточних питань роботи;
- вирішення кадрових питань;
- вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
- організація ведення бухгалтерського обліку, фінансової звітності, внутрішнього контролю;
- визначення порядку оплати праці працівникам;
- видає довіреність на представництво та захист інтересів в суді та інші
довіреності, які необхідні для збереження діяльності відділу;
- має право першого підпису на фінансових документах;
- розпоряджається коштами та майном відділу відповідно до чинного законодавства України та Положення;
- накладає дисциплінарні стягнення на працівників відділу;
- несе персональну відповідальність за збереження, відчуження, списання та втрати майна відділу у будь-якій формі;
- несе персональну відповідальність за будь-які порушення, вчинені при зміні балансової вартості майна відділу.
Відповідно до п. 1 примітки ст. 364 КК України службовими особами у статтях 364, 368, 368-5, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства установи, організації, судом або законом.
Таким чином, відповідно до п. 1 примітки ст. 364 КК України, начальник відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради ОСОБА_4 з 13.09.2019 є службовою особою органу місцевого самоврядування, що обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
Крім того, ОСОБА_4 власним наказом від 10.08.2020 № 54 призначив себе уповноваженою особою для проведення спрощених процедур закупівель та затвердив відповідне Положення «Про уповноважену особу».
У відповідності до ст. ст. 19, 68 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Положеннями п. 2 ч. 1 ст. 5 та ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що під час здійснення публічних закупівель замовник повинен дотримуватись принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності і може проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання.
Також, ч. 1 ст. 44 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, в тому числі уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
При цьому, ОСОБА_4 , будучи начальником та уповноваженою особою відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, відповідно до покладених обов`язків та займаної посади, був обізнаний у законодавстві про публічні закупівлі та про порядок проведення закупівель.
Так, з метою організації благоустрою населених пунктів територіальної громади у 2022 року виникла потреба в придбанні спецтехніки самоскиду, на закупівлю якого рішенням Маразліївської сільської ради від 23.12.2021 № 675-VIII виділено грошові кошти у сумі 470 000 грн, головним розпорядником яких визначено відділ житлово-комунального господарства відповідної сільської ради.
З метою закупівлі потрібного транспортного засобу, 10.11.2022 відділом житлово-комунального господарства Маразліївської сільської ради оголошено відкриті торги з особливостями в електронної системи закупівель по предмету закупівлі: Вантажний самоскид (код CPV ДК 021:2015 - 34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби), які не відбулися через відсутністю учасників процедури закупівель.
З огляду на зазначене, 22.11.2022 уповноваженою особою ОСОБА_4 , на підставі п. 6 ст. 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель», затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178, протоколом прийнято рішення № 105 про здійснення закупівлі Вантажного самоскиду (код СРV ДК 021:2015 - 34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби), без використання електронної системи закупівель.
Усвідомлюючи правові наслідки прийнятого ним рішення, ОСОБА_4 , будучи службовою особою органу місцевого самоврядування, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи умисно, всупереч інтересів служби, зловживаючи своїм службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди іншою фізичною особою, в порушенням вимог ч. 4 ст. 4, п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо проведення попередніх ринкових консультацій, аналізу ринку та дотримання максимальної економії, в той же день визначив предметом закупівлі вантажний самоскид, який реалізовувався фізичною особою ОСОБА_7 за ціною 470 000 грн, що очевидно вища за середньо ринкову вартість.
Так, 22.11.2022 (встановити більш точний час в ході досудового розслідування не виявилось можливим) ОСОБА_4 , перебуваючи в приміщенні відділу житлово-комунального господарства Маразліївської сільської ради, що розташований за адресою: Одеська область Білгород-Дністровський район, с. Маразліївка, вул. Миру, 152, діючи умисно, всупереч інтересам служби, з метою реалізації свого злочинного умислу, направленого на одержання неправомірної вигоди іншою фізичною особою, розуміючи наслідки прийнятого ним економічно не вигідного рішення та бажаючи їх настання, уклав від імені відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області з фізичною особою ОСОБА_7 договір № 7/2022 від 22.11.2022, на загальну суму 470 000 грн. предметом якого був вантажний самоскид КАМАЗ 5511, 1987 року випуску, тип двигуна дизель, об`єм двигуна 10850.
Надалі, 07.12.2022 ОСОБА_8 з метою остаточної реалізації свого злочинного умислу, спрямованого на одержання неправомірної вигоди ОСОБА_7 , діючи всупереч інтересів Маразліївської сільської ради, завірив своїм підписом платіжне доручення № 293, на підставі якого Державною казначейською службою України із розрахункового рахунку відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області: UA628201720344261004100095755, здійснено перерахування грошових коштів в сумі 470 000.00 грн без ПДВ, на рахунковий рахунок ОСОБА_7 : НОМЕР_1 за придбання вантажного самоскиду за договором №7/2022 від 22.11.2022.
Водночас, середньоринкова вартість колісного транспортного засобу КамА3-5511, 1987 року виготовлення, на момент здійснення правочину становила 193 820 грн (без ПДВ).
Внаслідок прийняття ОСОБА_4 рішення про закупівлю вантажного самоскиду згідно договору № 7/2022 від 22.11.2022 за ціною, що перевищувала середньоринкову, порушено принципи максимальної економії, ефективності та пропорційності, визначені п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що призвело до необґрунтованого завищення вартості придбаного товару на суму 276 180 грн, тим самим останній забезпечив отримання ОСОБА_7 надприбутку за реалізацію транспортного засобу КамА3-5511 на вказану суму.
Таким чином, за вищевикладених фактичних обставин, ОСОБА_4 , будучи службовою особою органу місцевого самоврядування - начальником відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області та виконуючи організаційно-розпорядчі і адміністративно-господарські функції, діючи умисно, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння та передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки, шляхом зловживання службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи у вигляді отримання надприбутку за реалізацію транспортного засобу, спричинив Маразліївській сільській територіальної громаді збитки на загальну суму 276 180 грн, що в сто та більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, та відповідно до примітки до ст. 364 Кримінального кодексу України являється істотною шкодою.
Крім цього, з метою організації благоустрою населених пунктів територіальної громади у 2023 року виникла потреба в придбанні спецтехніки, зокрема самоскиду, на закупівлю якого рішенням Маразліївської сільської ради від 23.12.2022 № 898-VIII виділено грошові кошти у сумі 590 000 грн, головним розпорядником яких визначено відділ житлово-комунального господарства відповідної сільської ради.
З метою закупівлі потрібного транспортного засобу, 10.01.2023 відділом житлово-комунального господарства Маразліївської сільської ради оголошено відкриті торги з особливостями в електронної системи закупівель по предмету закупівлі: Вантажний самоскид (код СР/ ДК 021:2015 - 34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби), які не відбулися через відсутністю учасників процедури закупівель.
З огляду на зазначене, 06.02.2023 уповноваженою особою ОСОБА_4 , на підставі п. 6 ст. 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель», затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178, протоколом прийнято рішення № 21 про здійснення закупівлі Вантажного самоскиду (код CPV ДК 021:2015 - 34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби), без використання електронної системи закупівель.
Усвідомлюючи правові наслідки прийнятого ним рішення, ОСОБА_4 будучи службовою особою органу місцевого самоврядування, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи умисно, всупереч інтересів служби, зловживаючи своїм службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди іншою фізичною особою, з порушенням вимог ч. 4 ст. 4, п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо проведення попередніх ринкових консультацій, аналізу ринку та дотримання максимальної економії, в той же день визначив предметом закупівлі вантажний самоскид, який реалізовувався фізичною особою-підприємцем ОСОБА_9 (далі - ФОП ОСОБА_9 ) по ціні 590 000 грн, що очевидно вища за середньо ринкову вартість.
Так, 06.02.2023 (встановити більш точний час в ході досудового розслідування не виявилось можливим) ОСОБА_4 , перебуваючи в приміщенні відділу житлово-комунального господарства Маразліївської сільської ради, що розташований за адресою: Одеська область Білгород-Дністровський район, с. Маразліївка, вул. Миру, 152, діючи умисно, всупереч інтересам служби, з метою реалізації свого злочинного умислу, направленого на одержання неправомірної вигоди іншою фізичною особою, розуміючи наслідки прийнятого ним економічно не вигідного рішення та бажаючи їх настання, уклав від імені відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області з ФОП ОСОБА_9 договір № 1 від 06.02.2023, на загальну суму 590 000 грн, предметом якого був вантажний самоскид КАМАЗ 55111, 1991 року випуску, тип двигуна дизель, об`єм двигуна 10850.
Надалі, 15.02.2023 ОСОБА_8 з метою остаточної реалізації свого злочинного умислу, спрямованого на одержання неправомірної вигоди ФОП ОСОБА_9 , діючи всупереч інтересів Маразліївської сільської ради, завірив своїм підписом платіжне доручення № 26 на підставі якого Державною казначейською службою України із розрахункового рахунку відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області: UA468201720344291004400095755, здійснено перерахування грошових коштів в сумі 590 000.00 гривень без ПДВ, на рахунковий рахунок ФОП ОСОБА_9 : НОМЕР_2 за придбання вантажного самоскиду за договором № 1 від 06.02.2023.
Водночас, середньоринкова вартість колісного транспортного засобу КамАЗ, 1991 року виготовлення, на момент здійснення правочину становила 255250,00 гривень (без ПДВ).
Внаслідок прийняття ОСОБА_4 рішення про закупівлю вантажного самоскиду згідно договору № 1 від 06.02.2023 за ціною, що перевищувала середньоринкову, порушено принципи максимальної економії, ефективності та пропорційності, визначені п. 2 ч, 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що призвело до необґрунтованого завищення вартості придбаного товару на суму 334 750 грн, тим самим останній забезпечив отримання ФОП ОСОБА_9 надприбутку за реалізацію транспортного засобу КамА3-5511 на вказану суму.
Таким чином, за вищевикладених фактичних обставин, ОСОБА_4 , будучи службовою особою органу місцевого самоврядування - начальником відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області та виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, діючи умисно, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння та передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки, шляхом зловживання службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи у вигляді отримання надприбутку за реалізацію транспортного засобу, спричинив Маразліївській сільській територіальної громаді збитки на загальну суму 334 750 грн, що в сто та більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, та відповідно до примітки до ст. 364 Кримінального кодексу України являється істотною шкодою.
23.01.2025 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про те, що він підозрюється у вчинені кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 364 Кримінального кодексу України, кваліфікованих як зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом інтересам держави.
Обґрунтування повідомленої підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст. 364 ч.1 КК України підтверджується зібраними під час проведення досудового розслідування доказами, а саме:
- Рапортом про виявлення ознак кримінального правопорушення зареєстрованого 24.05.2024;
- висновком експерта № 24-4704 від 27.09.2024 яким встановлено середньо ринкову вартість колісного транспортного засобу КамАЗ-5511, 1987 р.в., станом на 08.12.2022;
-Висновком експерта № 24-4703 від 26.09.2024 яким встановлено середньо ринкову вартість колісного транспортного засобу КАМАЗ-55111, 1991 р.в., станом на 13.02.2023;
-Обшуком в відділі житлово-комунальному господарстві та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, а саме вилученими документами;
- Обшуком в Маразліївській сільській раді Білгород-Дністровського району Одеської області, а саме вилученими документами;
-Висновком експерта №752/24 від 06.12.2024 яким встановлена сума збитку у розмірі 334750 грн.
-Висновком експерта № 751/24 від 06.12.2024 яким встановлена сума збитків у розмірі 276180 грн.
-іншими матеріалами досудового розслідування.
Таким чином, є підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушеннях, передбачених ст. 364 ч. 1 КК України, який відповідно до ст. 12 КК України, являється особливо нетяжким злочином, за вчинення якого передбачене основне покарання у вигляді пробаційного нагляду на строк до трьох років або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, із штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Розпорядженням голови Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 12.09.2019 № 68к/2019 ОСОБА_4 призначено на посаду начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області.
Надалі, розпорядженням Маразліївського сільського голови від 20.09.2019 № 41/2019 затверджена посадова інструкція начальника відділу житлово- комунального господарства та благоустрою.
Відповідно до пункту 1.2 посадової інструкції начальник відділу має статус посадової особи місцевого самоврядування, на яку покладено виконання основних завдань відділу згідно з Положенням про відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, затвердженим рішенням Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 12.12.2018 № 826-VII (далі - Положення про відділ).
Також, пунктом 2.5 посадової інструкції до завдань та обов`язків начальника відділу віднесено контроль за раціональним використанням бюджетних коштів на об`єктах благоустрою та житлового-комунального господарства. Разом з цим, п. 2.1 Положення про відділ визначено, що основними завданнями відділу житлово-комунального господарства та благоустрою, крім іншого, є: облік та ремонт транспортних засобів, які знаходяться в експлуатації; організація та забезпечення виконання місцевих, регіональних, загальнодержавних програм у сфері благоустрою та житлово-комунального господарства.
Згідно з п. п. 3.2, 3.4, 3.5 Положення про відділ до основних прав та обов`язки вказаного структурного підрозділу віднесено:
3.2. Залучати за узгодженням з сільським головою відповідних спеціалістів для підготовки нормативних і інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться відділом відповідно до покладених на нього завдань;
3.4. Відділ у своїй діяльності може співпрацювати з іншими установами (закладами) у спосіб та в межах визначеними чинним законодавством України. Відносини відділу з іншими юридичними особами будуються на договірних засадах;
3.5. Працівники відділу не є посадовими особами органу місцевого самоврядування (окрім начальника відділу, спеціаліста з бухгалтерського обліку (головного бухгалтера), спеціаліста з питань благоустрою). Працівники, які є посадовими особами органів місцевого самоврядування призначаються на посаду на конкурсній основі чи за іншою процедурою передбаченою законодавством України.
Водночас, пунктом 4.2 Положення про відділ, визначено право та обов`язки начальника відділу, відповідно до якого останній:
4.2.1. Здійснює керівництво діяльністю відділу та визначенням основних напрямків діяльності з питань житлово-комунального господарства та благоустрою;
4.2.2. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію цих повноважень, дотримання трудової дисципліни;
4.2.3. Діє без доручення від імені відділу, представляє його інтереси в органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадами;
4.2.4. Видає в межах своєї компетенції накази. Контролює їх виконання;
4.2.5. Готує посадові інструкції спеціалістів відділу жиглово - комунального господарства та благоустрою;
4.2.6. Здійснює контроль за ефективним і раціональним використанням бюджетних коштів в межах затвердженого кошторису витрат, пов`язаних із функціонуванням відділу;
4.2.7. До компетенції начальника відділу відносяться:
- вирішення поточних питань роботи;
- вирішення кадрових питань;
- вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
- організація ведення бухгалтерського обліку, фінансової звітності, внутрішнього контролю;
- визначення порядку оплати праці працівникам;
- видає довіреність на представництво та захист інтересів в суді та інші
довіреності, які необхідні для збереження діяльності відділу;
- має право першого підпису на фінансових документах;
- розпоряджається коштами та майном відділу відповідно до чинного законодавства України та Положення;
- накладає дисциплінарні стягнення на працівників відділу;
- несе персональну відповідальність за збереження, відчуження, списання та втрати майна відділу у будь-якій формі;
- несе персональну відповідальність за будь-які порушення, вчинені при зміні балансової вартості майна відділу.
Таким чином, відповідно до п. 1 примітки ст. 364 КК України, начальник відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради ОСОБА_4 з 13.09.2019 є службовою особою органу місцевого самоврядування, що обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
Так як, ОСОБА_4 , підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень пов`язаного із виконанням ним своїх посадових обов`язків, тому є обґрунтовані підстави вважати, що перебуваючи на посаді начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради ОСОБА_4 , може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
За твердженням слідчого, ОСОБА_4 будучи підозрюваним, може незаконно впливати на свідків, із числа працівників відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради, оскільки йому відомі їх анкетні дані та місця проживання, вони перебувають під його керівництвом та ним були найняті на роботу, та яких на теперішній час необхідно допитати, однак, під впливом підозрюваного, внаслідок психологічного тиску шляхом погроз або вмовляння, можуть змінити показання, або ухилятись від з`явлення для давання показань.
Також, ризиком перебування підозрюваного ОСОБА_4 на посаді начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області є те, що підозрюваний уповноважений на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань та здійснення видатків з бюджету тому, перебуваючи на вказаній посаді, маючи доступ до грошових коштів може, продовжити вчиняти кримінальні правопорушення, чи вчинити інших злочин у сфері господарської та службової діяльності. Ризиком знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення є те, що у кримінальному провадженні наявні речі і документація, щодо яких на теперішній час з об`єктивних обставин не вирішено питання щодо їх належного вилучення та накладення арешту, не встановлені всі обставини кримінального провадження.
Слідчий зазначив, що ОСОБА_4 , підозрюється у скоєні особливо нетяжкого злочину, пов`язаного із виконанням ним своїх посадових обов`язків тому, він перебуваючи на вказаній посаді може негативно впливати на хід судового слідства та судового розгляду шляхом складання тих, чи інших документів, впливу на працівників, які можуть бути свідками у цьому провадженні, ризиком знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, а також, маючи доступ до грошових коштів відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради може, продовжити вчиняти кримінальне правопорушення, чи вчинити інших злочин у сфері господарської та службової діяльності.
На підставі наведеного слідчий просить клопотання задовольнити.
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_10 підтримав клопотання слідчого та просив його задовольнити.
Підозрюваний ОСОБА_4 в судовому засіданні заперечував проти задоволення даного клопотання про відсторонення його від роботи та просив у його задоволенні відмовити.
Захисник ОСОБА_4 адвокат ОСОБА_11 , в судовому засіданні зазначив, що вважає, дане клопотання незаконним, необґрунтованим, винесеним передчасно з суттєвими порушеннями норм КПК України та не піддягає задоволенню з наступних підстав. Вказав, що прокурор не додав жодного доказу того, що його підзахисний має намір знищити,сховати абоспотворити будь-якуіз речейчи документів,які маютьістотне значеннядля встановленняобставин кримінальногоправопорушення,адже підозрюванийсам надававвсі необхіднідокументи органамдосудового слідствав ходіпроведення обшуків.З приводунезаконного впливуна свідків,зазначив,що кримінальнепровадження порушеноще 24.05.2024року таоргани досудовогослідства зацей часзібрали всінеобхідні допитисвідків тапровели необхідніслідчо-розшуковідії,зібрали всінеобхідні документи,провели експертизи,тому вказанийризик не підтверджений належними доказами. Інші ризики взагалі не підтверджені належними доказами та носять загальні фрази з норм КПК України. Пояснив, що прокурором не в достатній мірі враховано особу підозрюваного, який раніше до кримінальної відповідальності не притягувався, має бездоганну репутацію, є депутатом Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області VIII скликання, характеризується виключно з позитивної сторони, мешкає разом з дружиною та неповнолітнім сином, здійснює догляд за своєю матір`ю пенсіонеркою, хворою на цукровий діабет, яка потребує постійної сторонньої допомоги. Відсторонення від посади підозрюваного зумовлює втрату джерела доходів, що має негативний матеріальний вплив на утриманців. Втрата єдиного джерела доходу, має негативний матеріальний вплив на утримання членів сім`ї під час воєнного стану. Зауважив, що займана підозрюваним посада ніяким чином не дозволяє йому скористатись своїм службовим становищем, будь-яким чином вплинути на свідків у даному кримінальному провадженні. Просив у задоволенні клопотання про відсторонення підозрюваного від посади начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області відмовити.
Вивчивши матеріли клопотання, заслухавши думку всіх учасників судового процесу, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.
Як вбачається з матеріалів клопотання, слідчим відділом Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до ЄРДР за № № 12024162240000765 від 24.05.2024 за правовою кваліфікацією кримінальних правопорушень, передбачених ст. 364 ч. 1 КК України КК України.
23.01.2025 року, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про підозру у вчинені кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 364 КК України, кваліфікованих як зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом інтересам держави.
В діях підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 вбачаються ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 364 КК України, що підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: рапортом про виявлення ознак кримінального правопорушення зареєстрованого 24.05.2024; висновком експерта № 24-4704 від 27.09.2024 яким встановлено середньо ринкову вартість колісного транспортного засобу КамАЗ-5511, 1987 р.в., станом на 08.12.2022; висновком експерта № 24-4703 від 26.09.2024 яким встановлено середньо ринкову вартість колісного транспортного засобу КАМАЗ-55111, 1991 р.в., станом на 13.02.2023; обшуком в відділі житлово-комунальному господарстві та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, а саме вилученими документами; обшуком в Маразліївській сільській раді Білгород-Дністровського району Одеської області, а саме вилученими документами; висновком експерта №752/24 від 06.12.2024 яким встановлена сума збитку у розмірі 334 750 грн.; висновком експерта № 751/24 від 06.12.2024 яким встановлена сума збитків у розмірі 276 180 грн. та іншими матеріалами досудового розслідування.
Відповідно до ст. 12 КК України вказаний злочин є нетяжким злочином.
За твердженням слідчого, ОСОБА_4 підозрюється у скоєні нетяжкого злочину, пов`язаного із виконанням ним своїх посадових обов`язків тому, він перебуваючи на вказаній посаді може негативно впливати на хід судового слідства та судового розгляду шляхом складання тих, чи інших документів, впливу на працівників, які можуть бути свідками у цьому провадженні, ризиком знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, а також, маючи доступ до грошових коштів відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради може, продовжити вчиняти кримінальне правопорушення, чи вчинити інших злочин у сфері господарської та службової діяльності.
Згідно із чч.1-2 ст.154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.
Згідно із ч.1 ст.157 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Дослідивши долучені до клопотання матеріали, слідчий суддя приходить до переконання про обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_12 кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.368 КК України.
З урахуванням викладеного, враховуючи, що ОСОБА_12 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 368 КК України, слідчий суддя приходить до переконання про наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади.
Слідчий суддя вважає доведеним в судовому засіданні, з огляду на обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого йому кримінального правопорушення, те, що перебуваючи на посаді - начальника відділужитлово-комунальногогосподарства таблагоустрою Маразліївськоїсільської радиБілгород-Дністровськогорайону Одеськоїобласті може негативно впливати на хід судового слідства та судового розгляду шляхом складання тих, чи інших документів, впливу на працівників, які можуть бути свідками у цьому провадженні, ризиком знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, а також, маючи доступ до грошових коштів відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради може, продовжити вчиняти кримінальне правопорушення, чи вчинити інших злочин у сфері господарської та службової діяльності.
На підставі викладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слідчого є обґрунтованим, належним чином вмотивованим та таким, яке відповідає вимогам Кримінального процесуального кодексу України, а тому з огляду на наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від займаної посади, строком на 60 (шістдесят) діб, у звязку з чим таке клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.131,132,154,156,157 КПК України, слідчий суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СВ Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_6 про відсторонення від посади ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 задовольнити.
Відсторонити підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , від займаної посади, а саме начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, ідентифікаційний код юридичної особи: 42716199,строком на54дні,тобто до 23.03.2025 року включно.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Одеського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Повний текст ухвали виготовлено та оголошено 31.01.2025 року об 11:30 год.
Слідчий суддя ОСОБА_13
Суд | Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2025 |
Оприлюднено | 04.02.2025 |
Номер документу | 124853218 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Кримінальне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Мишко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні