Справа № 752/12122/24
Провадження №: 1-кс/752/5969/24
У Х В А Л А
про тимчасовий доступ
15 серпня 2024 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Голосіївського районного суду м. Києва подане в рамках кримінального провадження № 12023100000000359 від 08.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України, клопотання слідчого СУ ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 погоджене прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів -
встановив:
до слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло вищевказане клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні банківської установи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », м. Київ, МФО НОМЕР_1 , (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) адреса: АДРЕСА_1 .
Слідчий в судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності. Також, просить розглянути клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться зазначені документи.
Слідчий суддя розглядає клопотання без виклику осіб, у володінні яких знаходяться вищевказані речі, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.
Із матеріалів клопотання вбачається, що у провадженні відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023100000000359 від 08.03.2023 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, що до ГУНП в м. Києві надійшла інформація про те, що на території м. Києва та Київської області здійснюється збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення), утилізація небезпечних відходів без відповідних дозвільних документів.
До протиправних дій причетні посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ((ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) яке зареєстроване: АДРЕСА_2 , фактично знаходиться: АДРЕСА_3 ) та посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ((ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) яке зареєстроване: АДРЕСА_4 , фактично знаходиться: АДРЕСА_5 ), а саме: головний бухгалтер, фінансовий керівник - ОСОБА_5 , організатор та виконавець - ОСОБА_6 . Також за наявною інформацією, ОСОБА_6 на території м. Києва та Київської області в приватному порядку винаймає складські приміщення для використання та зберігання небезпечних відходів, прилеглу територію забруднює небезпечними відходами, приміщення залишає вщент забитими небезпечними відходами. В свою чергу власники не звертаються до відповідних органів так як ОСОБА_6 у шахрайський спосіб входить в довіру та отримує приміщення без договорів оренди, натомість залишаючи власнику небезпечні токсичні відходи. Основною умовою, щодо утилізації є наявність ліцензії утилізатором на провадження господарської діяльності з виробництва особливо небезпечних хімічних речовин та поводження з небезпечними відходами та/або дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів, а також місце захоронення, переробка тобто спалювання (біоматеріали) та виробничо - технічні умови тобто місця зберігання до моменту кінцевої утилізації. Крім того встановлено, що вищевказані підприємства порушують умови Закону України «Про відходи», а саме останні усі без винятку небезпечні відходи які неможна перепродати або які не можуть принести будь якої (матеріальної користі), зливаються в каналізацію чи взагалі в лісо полосах, чагарниках тощо, скидаються на стихійне сміттєзвалище чи будь яке місце по ситуації. Акти виконаних робіт закривають компанії компаньйони (ліцензіати) без фізичної утилізації та фізичного переміщення до кінцевого утилізатора. Господарську діяльність повинні провадити у тому числі із використанням ліцензійного складу відповідно до Ліцензійних умов за адресою: АДРЕСА_6 . За наявною оперативною інформацією з власниками даної території угоди на оренду приміщень з метою збереження відходів не укладалися.
Відповідно до статті 33 ЗУ «Про відходи» до вимоги щодо зберігання та видалення відходів зазначено, що на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об`єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об`єктів. На місцях та об`єктах зберігання та видалення відходів де здійснює діяльність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » відсутній спеціальний паспорт. Відповідно до статті 34 ЗУ «Про відходи» до вимоги щодо поводження з небезпечними відходами заначено, що до поводження з небезпечними відходами допускаються особи, які мають професійну підготовку, підтверджену свідоцтвом (сертифікатом) на право роботи з небезпечними речовинами, та не мають медичних протипоказань. Допуск працівників до роботи забезпечується відповідною посадовою особою підприємства, установи, організації. Також перевезення небезпечних відходів дозволяється лише за наявності їх паспорта та ліцензії на поводження з ними і в порядку, визначеному законодавством про перевезення небезпечних вантажів. Та розміщення небезпечних відходів дозволяється лише у спеціально обладнаних місцях та здійснюється відповідно до ліцензійних умов щодо поводження з небезпечними відходами. Провадження інших видів діяльності, не пов`язаної з поводженням з небезпечними відходами, на території, відведеній для їх розміщення, забороняється.
Встановлено, що на підприємствах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » фактично відсутні працівники які мають професійну підготовку, підтверджену свідоцтвом (сертифікатом) на право роботи з небезпечними речовинами. Також ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » використовують автомобілі Ford Transit Custom НОМЕР_5 , DAF НОМЕР_6 без наявності паспорта та ліцензії на поводження небезпечними відходами. Відповідно до п. 2 стаття 17 ЗУ «Про управління відходами» визначено, що суб`єкти господарювання у сфері управління відходами зобов`язані: 1) дотримуватися вимог щодо збирання, перевезення та оброблення відходів, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами; 2) не допускати змішування відходів, що можуть бути відновлені, з відходами, що не можуть бути відновлені; 3) вести облік відходів, що утворилися у результаті їхньої діяльності чи були отримані від інших суб`єктів господарювання, облік операцій з управління відходами та подавати звітність відповідно до закону; 5) забезпечувати здійснення операцій з оброблення відходів на об`єктах оброблення відходів; 6) забезпечувати утримання в належному санітарному і технічному стані об`єктів оброблення відходів, забезпечувати дотримання правил техніки безпеки та пожежної безпеки на них; 7) надавати місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади у сфері управління відходами інформацію про відходи та пов`язану з ними діяльність; 9) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів; 11) забезпечувати професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері управління відходами; 12) призначати відповідальних осіб у сфері управління відходами.
Проте посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » грубо порушено зазначені умови.
Встановлено, що за адресою: АДРЕСА_7 ((НОМЕР_29, 2) НОМЕР_30 3) НОМЕР_31, 4)НОМЕР_32 5) НОМЕР_33 6) НОМЕР_34 7) НОМЕР_35)); розташована земельна ділянка яка огороджена забором без кадастрового номера, де здійснює зберігання, спалювання та захоронення відходів особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », наявні ознаки вигорівшої поверхні землі, характерний запах від складських приміщень, хаотично розміщене як за огорожею так і в межах огорожі сміття без належного пакунку. Також наявні всі порушення визначені п. 2 стаття 17 ЗУ «Про управління відходами». За вказаною адресою підпрємстов не мало б здійснювати діяльність взагалі. Діяльність яку здійснює ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не відповідає навіть Атестату виробництва ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), який ОСОБА_7 видав ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 25.11.2020 UA 3.ATEST.00009-20 де визначив сферу поширення атестату виробництва з переробки, утилізації або знищення неякісної та небезпечної продукції (небезпечних відходів). Встановлено, що за адресою: АДРЕСА_8 , здійснюється діяльність особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », наявні сміттєві звалища, земельна ділянка покрита маслянистим мазутним покривом, вигорівші частини земельної ділянки мають характерний запах, місцями лежать люмінесцентні лами закопані в землю. За вказаною адресою ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не мала б здійснювати діяльність взагалі.
Відповідно до статті 35 ЗУ «Про відходи» зазначено, що операції поводження з окремими видами відходів як вторинної сировини в частині приймання і закупівлі їх у населення спеціалізовані підприємства здійснюють через свої приймальні пункти (стаціонарні або пересувні). Попередньо встановлено, що посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » здійснюють операції поводження з окремими видами відходів як вторинної сировини з усіма відходами в тому числі із небезпечними здійснюючи продаж такої сировини за безготівковий розрахунок третім особам. Відповідно до статті 42 ЗУ «Про відходи» визначені правопорушення у сфері поводження з відходами з яких попередньо встановлені порушення здійснені посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »: а) порушено порядок поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров`я людини та економічних збитків; (про, що необхідно призначити експертизу); б) самовільне розміщення чи видалення відходів; г) невиконання розпоряджень і приписів органів, що здійснюють державний контроль та нагляд за операціями поводження з відходами та за місцями їх видалення; д) приховування, перекручення або відмову від надання повної та достовірної інформації за запитами посадових осіб і громадян та їх об`єднань стосовно безпеки утворення відходів та поводження з ними, в тому числі про їх аварійні скиди та відповідні наслідки; ж) порушення правил ведення первинного обліку та здійснення контролю за операціями поводження з відходами; з) порушення строків подання і порядку звітності щодо утворення, використання, знешкодження та видалення відходів; и) невиконання вимог щодо поводження з відходами (під час їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення та захоронення), що призвело до негативних екологічних, санітарно-епідемічних наслідків або завдало матеріальної чи моральної шкоди; і) здійснення операцій у сфері поводження з відходами без відповідного дозволу на проведення таких операцій, а також за порушення встановленого порядку подання декларації про відходи або за неподання такої декларації; ї) порушення встановлених правил і режиму експлуатації установок і виробництв з оброблення та утилізації відходів, а також полігонів для зберігання чи захоронення промислових, побутових та інших відходів (сміттєзвалищ, шламосховищ, золовідвалів тощо); к) недотримання умов ввезення відходів як вторинної сировини на територію України; м) порушення вимог безпечного перевезення небезпечних відходів.
Відповідно до п. 3 пп.2 статті 27 ЗУ «Про управління відходами» визначено, що суб`єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов`язаний: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; провадити діяльність на об`єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об`єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Встановлено, що особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » порушують дозвіл здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними не дотримуючись переліку видів на поводження з відходами який був наданий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Директором екологічної безпеки та дозвільної системи ОСОБА_8 . Також проваджують діяльність на об`єктах де неможливе оброблення відходів, що не відповідають вимогам законодавства. Порушують умови, щодо видів відходів, що підлягають обробленню та об`єкти, не відповідають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Встановлено, що оброблення відходів переважно взагалі не здійснюється, а реалізовується третім особам за безготівковий розрахунок.
Відповідно до статті 28 ЗУ «Про управління відходами» визначено умови маркування та перевезення небезпечних відходів. Встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » не здійснюють перевезення, що відповідало би перевезенню та маркуванню небезпечних відходів, що здійснюються відповідно до Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів" та інших актів законодавства щодо перевезення небезпечних вантажів. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » використовують автомобілі Ford Transit Custom НОМЕР_5 , DAF НОМЕР_6 з залученням звичайних водіїв транспорту які використовують товарні накладні в ході здійснення перевезення відходів. Відповідно до стаття 29 ЗУ «Про управління відходами» визначено, що змішування небезпечних відходів забороняється. Про те посадові особи за адресами АДРЕСА_7 та АДРЕСА_8 , використовували каністри по 200 літрів, а також інші ємкості більшого вмісту які закопані в землю з метою зливу всіх рідких речовин які отримували від третіх осіб, не враховуючи змішування небезпечних відходів, що можуть бути відновлені, з відходами, що не можуть бути відновлені. Не враховуючи зміну класу небезпечних відходів, що не повинна досягатися шляхом розбавлення або змішування відходів для зниження початкової концентрації небезпечних речовин до рівня, що є нижчим за порогові значення для визнання відходів небезпечними.
Відповідно до стаття 57 ЗУ «Про управління відходами» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » порушено законодавство у сфері управління відходами, а саме: 1) здійснення операцій у сфері управління відходами без відповідного дозволу на здійснення таких операцій або недотримання умов дозволу; 2) порушення встановленого порядку подання декларації про відходи або неподання такої декларації; 3) порушення правил ведення обліку утворення відходів та операцій з управління відходами; 5) порушення вимог щодо передачі відходів суб`єктам господарювання у сфері управління відходами; 6) порушення встановленого порядку управління відходами, що призвело до негативного впливу на здоров`я людей, забруднення навколишнього природного середовища та завдало економічних збитків; 7) порушення встановлених правил і режиму експлуатації установок та виробництв з оброблення відходів, полігонів для захоронення відходів.
Також встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » фактично здійснюють діяльність за адресою: АДРЕСА_3 , про те зареєстровані за адресою: АДРЕСА_2 .
Додатково встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) зареєстровано за адресою: АДРЕСА_2 , та за підприємством значиться: - IBAN № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , № НОМЕР_11 банк ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », м. Київ, МФО НОМЕР_1 , (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ), адреса: АДРЕСА_1 ; - IBAN № НОМЕР_12 , № НОМЕР_13 банк АТ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " (МФО НОМЕР_14 ), (ЄДРПОУ НОМЕР_15 ) АДРЕСА_9 .
Також встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) зареєстровано за адресою: АДРЕСА_4 , за підприємством значиться: - IBAN № НОМЕР_16 , № НОМЕР_17 банк ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », м. Київ, МФО НОМЕР_1 , (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ), адреса: АДРЕСА_1 . - р/р НОМЕР_18 , банк ПАТ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " МФО НОМЕР_19 , (ЄДРПОУ НОМЕР_20 ), адреса: АДРЕСА_10 ; - IBAN № НОМЕР_21 банк АТ КБ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " (МФО НОМЕР_22 ), (ЄДРПОУ НОМЕР_23 ) адреса: АДРЕСА_11 .
ФОП ОСОБА_9 , податковий номер НОМЕР_24 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_12 , за яким значиться: - IBAN № НОМЕР_25 , № НОМЕР_26 , банк ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », м. Київ, МФО НОМЕР_1 , (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) адреса: АДРЕСА_1 ; - IBAN № НОМЕР_27 банк КРД АТ" ІНФОРМАЦІЯ_1 " М. КИЇВ, МФО НОМЕР_28 (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) адреса: АДРЕСА_13 .
Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Пунктом 5 ч. 2 ст. 131 КПК України передбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів.
Відповідно до ч. 4 ст.38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володіння якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити огляд речей, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити (здійснити їх виїмку).
Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Слідчим в клопотанні доведено, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Враховуючи зазначене, слідчий суддя приходить до висновку, що у клопотанні наведенні достатні підстави вважати, що вказані документи, що знаходяться у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, може бути використана як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей та документів неможливо.
За таких обставин, клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 131, 132, 159-166 КПК України, -
постановив:
клопотання - задовольнити.
Надати слідчому СУ ГУНП у місті Києві капітану поліції ОСОБА_3 , слідчим групи слідчих та прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні № 12023100000000359 від 08.03.2023, доступ до речей та документів, для виготовлення копій, фотокопій за період часу з 01.01.2021 по 17.07.2024, які відповідають критеріям, визначених п. 5 ч. 1 ст. 162 КПК України - відомості, які можуть становити банківську таємницю, які знаходяться в банківській установі ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », м. Київ, МФО НОМЕР_1 , (ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) адреса: АДРЕСА_1 , а також: інформації про операції, що здійснюються на банківських рахунках; моніторингу банківських рахунків; руху коштів; хто та коли звернувся у банк щодо відкриття платіжних карток, номери таких карток, рахунків, які були надані документи, які були вказані персональні контактні дані, просимо вказати дані про цих осіб та надати документи, що затверджують таке надане їм право, які фінансові операції із згаданими картками, рахунками виконувались в період з 01.01.2021 по 17.07.2024, надаючи у письмовій формі виписку фінансових операцій, а у разі виконання операції через електронний банкінг - вказати ІР - адреси, з яких здійснювались підключення та точні часи підключення, які фінансові операції були здійснені шляхом використання банківських рахунків та прив`язаних до них платіжними картками, вказати який залишок коштів на платіжних картках та прив`язаному до них банківських рахунках на момент надання інформації, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) зареєстровано за адресою: АДРЕСА_2 ; зокрема щодо IBAN № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , № НОМЕР_11 .
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення. Вона є обов`язковою для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для всіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала залишається в силі протягом двох місяців з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2024 |
Оприлюднено | 05.02.2025 |
Номер документу | 124894092 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Дмитрук Н. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні