Рішення
від 04.02.2025 по справі 753/16882/24
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/16882/24

провадження № 2/753/3744/25

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2025 року м. Київ

Дарницький районний суд м. Києва у складі головуючого судді Маркєлової В.М.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін цивільну справу

за позовом ОСОБА_1 ,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Вишняківська 6А».

до Державного підприємства «Управління житловими будинками» Управління справами апарату Верховної Ради України»

про захист прав споживача,

У С Т А Н О В И В:

30.08.2024 ОСОБА_1 звернувся до Дарницького районного суду м. Києва з позовом до до Державного підприємства «Управління житловими будинками» Управління справами апарату Верховної Ради України» про захист прав споживача, в якому просить:

1. Зобов`язати ДП «Управління житловими будинками» Управління справами Апарату Верховної Ради України» здійснити капітальний ремонт вантажного та пасажирського ліфтів під`їзду №1 за адресою АДРЕСА_1 .

2. Здійснити перерахунок вартості послуг з утримання будинку та прибудинкової території за адресою: АДРЕСА_1 за останні 3 роки, з травня 2021 року по теперішній час у зв`язку з наданням їх неналежним чином, шляхом виключення з калькуляції витрат на технічне обслуговування ліфтів.

3. Стягнути з відповідача на користь позивача вартість оплачених, але не отриманих послуг в сумі 14 739,13 грн.

4. Стягнути з відповідача на користь позивача витрати на правову допомогу в розмірі 30 000,00 грн.

Позовну заяву обґрунтував тим, що Позивач є власником квартири АДРЕСА_2 , що підтверджується свідоцтвом про право власності, копія якого додається до позову. Вказана квартира розташована у І під`їзді багатоповерхового житлового будинку. З 1995 р. по теперішній час І-ий та ІІ-ий під`їзди житлового будинку за адресою: АДРЕСА_3 знаходяться на балансі Управління справами апарату Верховної Ради України.

18.08.2021 згідно чинного законодавства України, з відповідним повідомленням для Голови Верховної Ради України, мешканцями будинку було створено ОСББ «Вишняківська 6А» (далі - ОСББ). Зазначене ОСББ зареєстроване у встановленому порядку, копія витягу з Єдиного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців додається.

На неодноразові звернення ОСББ до Управління справами апарату Верховної Ради України щодо передачі технічної та іншої документації на будинок, в тому числі документації щодо ліфтів, та землевпорядної документації на прибудинкову територію для взяття будинку на самообслуговування, ОСББ отримує систематичні відписки та відмови під різними приводами, фактично блокуючи роботу ОСББ по підтриманню будинку у належному стані. Закон зобов`язує балансоутримувача передати документацію на будинок протягом 3 місяців, однак балансоутримувач навмисно не передає ці документи ось уже як 3 роки. Грубо порушуючи закон балансоутримувач перешкоджає законній діяльності підприємства.

У зв`язку з тим, що будинок для самообслуговування в ОСББ не переданий, позивач належним чином дотепер сплачує щомісячну плату за обслуговування будинку та прибудинкової території на користь ДП «Управління житловими будинками» Управління справами Апарату Верховної Ради України», проте відповідні послуги з технічного обслуговування та утримання будинку відповідачем належно не надаються. Обидва ліфти І під`їзду знаходяться в критично аварійному стані. Поточні ремонти ліфтів для підтримання їх в технічно справному стані не проводились. Вантажний ліфт не працює в будинку вже понад рік. На численні скарги та звернення позивача та інших мешканців Відповідач не реагує. Люди з обмеженими можливостями які проживають в будинку позбавлені фактичної можливості вийти на двір або переміститись до укриття в разі повітряних тривог в умовах повномасштабної збройної агресії російської федерації, адже інвалідні візки не проходять в пасажирський (маленький) ліфт. Пасажирський ліфт внаслідок відсутності профілактичних робіт систематично виходить з ладу. І потребує невідкладного ремонту. Аварійний стан ліфтів несе потенційну загрозу життю і здоров`ю всіх мешканців. Така бездіяльність відповідача, який не виконав обов`язок щодо своєчасного проведення поточних ремонтних та технічно-обслуговуючих робіт ліфтів, завдала шкоди ліфтовій системі, яка полягає в руйнуванні механізмів, що й спонукало позивача звернутися до суду з цим позовом.

Нормативно-правове обґрунтування.

Згідно приписів Закону України «Про захист прав споживачів», постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду цивільних справ споживачів» від 12.04.1996 р. №5,суд при вирішенні питання про характер правовідносин між споживачем та надавачем послуги має виходити як із норм Закону України «Про захист прав споживачів» і прийнятих згідно з ним актів законодавства, так і з відповідних норм ЦК України та іншого законодавства, що не суперечить Закону України «Про захист прав споживачів».

Відповідно до ч. 1 ст. 16 ЦК України, кожна особа має право звернутися за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»: - житлово-комунальні послуги - це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг; - управитель багатоквартирного будинку - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; - послуга з управління багатоквартирним будинком - результат господарської діяльності суб`єктів господарювання, спрямованої на забезпечення належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території відповідно до умов договору.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27 липня 2018 року № 190 затверджено «Обов`язковий перелік робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території». Цей перелік включає, зокрема, технічне обслуговування ліфтів, поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будівель та елементів зовнішнього пристрою, розміщених на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (у тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків) та іншого спільного майна багатоквартирного будинку.

Поняття поточного та капітального ремонту визначено у Наказі Державного комітету України з питань ЖКГ від 17.05.2005 № 76 «Про затвердження Правил утримання житлових будинків та прибудинкових територій». У пп. 2.4., 2.5., дається визначення: Поточний ремонт - комплекс ремонтно-будівельних робіт, що передбачає систематичну та своєчасну підтримку експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій та інженерного обладнання. Капітальний ремонт - комплекс ремонтно-будівельних робіт, що передбачає заміну, відновлення та модернізацію конструкцій та обладнання будівель у зв`язку з їхнім фізичним зносом та руйнуванням, покращення експлуатаційних показників, а також покращення планування будівлі та благоустрою території без зміни будівельних габаритів об`єкта.

Згідно Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 10.04.2000 № 73, система технічного обслуговування та ремонту ліфтів передбачає: виконання за графіком робіт з метою забезпечення безперебійної, безпечної роботи ліфтів, а також запобігання передчасного спрацювання обладнання і підтримання їх належного технічного стану.

Згідно п. 2.5 Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, система технічного обслуговування та ремонту ліфтів складається з регламентних робіт (РР), місячних (МР), квартальних (КР) ремонтів.

Періодичність їх проведення приведена в таблиці.

1. Регламентні роботи (РР) Встановлюється спеціалізованою |організацією.

2. Місячний ремонт (МР) Не рідше одного разу в 31 день.

Для вантажних ліфтів, що знаходяться на частковому технічному обслуговуванні - не рідше одного разу |в 15 днів.

Квартальний ремонт (КР) |Не рідше одного разу на 3 місяці.

Згідно п. 2.6. Положення, регламентні роботи - це перевірка технічного стану, усунення дрібних пошкоджень, прибирання ліфтів. До складу регламентних робіт входять обходи та огляди, кількість яких регламентується ПББЕЛ та спеціалізованою організацією.

Згідно п. 2.7. Положення, місячні ремонти - це перевірка дієздатності і забезпечення безпечної роботи ліфтів, перевірка і, за необхідності, регулювання всіх вузлів і ланцюгів безпеки, виявлення і заміна вузлів і деталей, які зносились і не можуть забезпечити надійну роботу ліфтів, прибирання порталів дверей шахти, машинних приміщень, приямків від забруднення та сміття і інші роботи, які передбачені технологічним процесом.

Згідно п. 2.8. Положення квартальні ремонти - це всі роботи, передбачені місячним ремонтом, а також роботи з перевірки і ремонту вузлів, які не входять до вузлів безпеки, роботи з подовження терміну експлуатації обладнання, змащувальні роботи. Після виконання одного з квартальних ремонтів проводиться повний або періодичний технічний огляд ліфта згідно з вимогами ПББЕЛ.

Згідно п. 2.9. Положення, капітальний ремонт (КапР) - виконується після закінчення призначеного терміну експлуатації ліфта (25 років), а також за замовленням власника для відновлення дієздатності ліфта з повною або частковою заміною основних вузлів і деталей.

Відповідно до п. 7 ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», колишні власники багатоквартирних будинків (виконкоми місцевих рад народних депутатів, місцеві державні адміністрації у містах Києві та Севастополі, підприємства, організації, установи, в повному господарському віданні або оперативному управлінні яких вони перебували) зобов`язані брати участь у роботах по ремонту, потреба в якому виникла після приватизації квартир.

Таким чином здійснити ремонт ліфтів І під`їзду за адресою АДРЕСА_3 , має колишній власник (балансоутримувач), управитель будинку - Відповідач за даним позовом.

Звертає увагу суду, що раніше - за старим законом про ЖКГ, ці зобов`язання покладалися на балансоутримувача, зараз такого поняття у новому законі про ЖКГ - немає, а Відповідач по суті виставляючи щомісячні рахунки на оплату послуг з утримання будинку та прибудинкової території підтвердив свій статус управителя та укладення договору у спрощений спосіб шляхом вчинення конклюдентних дій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. № 712 затверджено Правила надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типовий договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.

Згідно п. 3 Типового договору, послуга з управління полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території. Послуга з управління включає: забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо земельна ділянка, на якій розташований багатоквартирний будинок, а також належні до нього будівлі, споруди та прибудинкова територія, згідно з відомостями про таку земельну ділянку, що містяться у Державному земельному кадастрі, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку; інші додаткові послуги, які можуть бути замовлені співвласниками.

Згідно п. 19. Типового договору Управитель несе відповідальність: за невиконання та/або неналежне виконання умов цього договору; за шкоду, заподіяну спільному майну, правам та законним інтересам співвласників внаслідок невиконання або неналежного виконання управителем своїх обов`язків; за шкоду, заподіяну третім особам внаслідок невиконання або неналежного виконання ним своїх обов`язків.

Згідно ч. 2 статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов`язаний самостійно здійснити перерахунок вартості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості, а також сплатити споживачу неустойку (штраф, пеню) у порядку та розмірі, визначених законодавством або договором.

Статтею 8 ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласники не несуть відповідальності за зобов`язаннями, що виникли внаслідок дій уповноваженої особи (осіб) та/або управителя, вчинених з перевищенням наданих їм повноважень. Співвласники не несуть відповідальності за зобов`язаннями, що виникли внаслідок дій або бездіяльності управителя, що порушують умови договору управління багатоквартирним будинком.

Згідно зі статтею 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на:

1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);

2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо);

3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);

4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачене право споживача одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг, при цьому такому праву прямо відповідає визначений пунктом 5 частини третьої статті 20 цього Закону обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Отже, позивач належним чином виконав свій обов`язок в частині оплати послуг з утримання будинку та прибудинкової території, а вище викладене дає що внаслідок не належного виконання відповідачем своїх обов`язків щодо утримання будинку АДРЕСА_1 (під`їзди №1,2) ліфти під`їзду №1 потребують наразі проведення невідкладного капітального ремонту.

Розраховуючи суму коштів, які були сплачені і підлягають до повернення, Позивач виходить з наступного.

Список спірних платежів (22 платежі на суму 14 739,13 грн):

519,98 - за вересень 2021 - cплачено 17.10.2021; 1039,96 - за жовтень/листопад 2021 - сплачено 12.12.2021; 519,98 - за грудень 2021 - сплачено 15.01.2022; 519,98 - за січень 2022 - сплачено 20.02.2022; 1559,94 - з лютого 2022 по квітень 2022 - сплачено 05.06.2022; 1039,96 - за травень/червень 2022 - сплачено 14.07.2022; 519,98 - за липень 2022 - сплачено 22.08.2022; 8 519,98 - за серпень 2022 - сплачено 19.09.2022; 519,98 - за вересень 2022 - сплачено 17.10.2022; 519,98 - за жовтень 2022 - сплачено 16.11.2022; 519,98 - за листопад 2022 - сплачено 22.12.2022; 1559,94 - з грудня 2022 по лютий 2023 - сплачено 17.03.2023; 519,98 - за березень 2023 - сплачено 19.04.2023; 519,98 - за квітень 2023 - сплачено 29.05.2023; 519,98 - за травень 2023 - сплачено 21.06.2023; 545,65 - за червень 2023 - сплачено 19.07.2023; 545,65 - за липень 2023 - сплачено 14.08.2023; 545,65 - за серпень 2023 - сплачено 22.09.2023; 545,65 - за вересень 2023 - сплачено 24.10.2023; 545,65 - за жовтень 2023 - сплачено 13.11.2023; 545,65 - за листопад 2023 - сплачено 26.12.2023; 545,65 - за грудень 2023 - сплачено 17.01.2024 Загалом загальна сума коштів складає: 14 739,13 грн.

Заходи досудового врегулювання здійснювались шляхом направлення листа звернення від співвласників будинку по АДРЕСА_4 та від створеного в будинку ОСББ «Вишняківська 6А», однак від Відповідача отримано усну і письмову відмову.

Повідомляє суд, що Позивач поніс витрати на послуги щодо правової допомоги у розмірі 30 000,00 грн.

Ухвалою від 21.10.2024 суд залишив позов без руху з огляду на те, позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у п. 5 ч. 3 ст. 175,ч. 1, 2 ст. 177 ЦПК України.

Ухвалою від 27.11.2024 після усунення недоліків позову суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі, призначив справу в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін; установив відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву. Також суд дійшов висновку про відмову в задоволенні клопотання позивача про витребування доказів, оскільки представник позивача не обґрунтував які обставини, що входять в предмет доказування у цій справі, можуть підтвердити ці докази.

Згідно з довідкою про доставку електронного документу, яка міститься в матеріалах справи, Документ в електронному вигляді " Ухвала" від 27.11.24 по справі № 753/16882/24 (суддя Маркєлова В. М.), а також (за наявності) прикріплені до нього файли було надіслано одержувачу Державне підприємство «Управління житловими будинками» Управління справами апарату Верховної Ради України» в його електронний кабінет. Документ доставлено до електронного кабінету: 04.12.2024 15:56:25

Відзив відповідачем не подано.

Суд відмовляє у задоволенні клопотання представника позивача адвоката Матківського Т.О. від 13.01.2025 про перехід до загального позовного провадження, враховуючи незначну складність справи, а також ціну заявленої позивачем майнової вимоги - про стягнення вартості оплачених, але не отриманих послуг у розмірі 14 739,13 грн, оскільки за нормою п. 5) ч 6 ст. 19 ЦПК України справи про захист прав споживачів, ціна позову в яких не перевищує шістдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, - для цілей цього Кодексу є малозначними справами.

Вивчивши доводи позивача, викладені у позові, дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані у справі докази, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні вимог позову з таких мотивів.

Фактичні обставини справи, встановлені судом. Мотиви та норми права, з яких виходить суд.

Позивач є власником квартири АДРЕСА_2 , що підтверджується копією договору дарування (а.с. 31).

Відповідач - Державне підприємство «Управління житловими будинками» Управління справами апарату Верховної Ради України» надає послуги з обслуговування будинку та прибудинкової території за адресою за адресою: АДРЕСА_3 у спірний період (а.с. 32 (зворот) -33).

18.08.2021 мешканцями будинку було створено ОСББ «Вишняківська 6А» (далі - ОСББ) (а.с. 18).

У зв`язку з тим, що будинок для самообслуговування в ОСББ не переданий, позивач належним чином дотепер сплачує щомісячну плату за обслуговування будинку та прибудинкової території на користь ДП «Управління житловими будинками» Управління справами Апарату Верховної Ради України», що підтверджують надані до позову квитанції (21-28, 36-41).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»: - житлово-комунальні послуги - це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг; - управитель багатоквартирного будинку - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; - послуга з управління багатоквартирним будинком - результат господарської діяльності суб`єктів господарювання, спрямованої на забезпечення належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території відповідно до умов договору.

Пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачене право споживача одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг, при цьому такому праву прямо відповідає визначений пунктом 5 частини третьої статті 20 цього Закону обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Згідно зі статтею 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на:

1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);

2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо);

3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);

4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. № 712 затверджено Правила надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типовий договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.

Згідно п. 3 Типового договору, послуга з управління полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території. Послуга з управління включає: забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо земельна ділянка, на якій розташований багатоквартирний будинок, а також належні до нього будівлі, споруди та прибудинкова територія, згідно з відомостями про таку земельну ділянку, що містяться у Державному земельному кадастрі, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку; інші додаткові послуги, які можуть бути замовлені співвласниками.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27 липня 2018 року № 190 затверджено «Обов`язковий перелік робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території». Цей перелік включає, зокрема, технічне обслуговування ліфтів, поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будівель та елементів зовнішнього пристрою, розміщених на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (у тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків) та іншого спільного майна багатоквартирного будинку.

Згідно з листом ДП «Управління житловими будинками» Управління справами апарату Верховної Ради України» від 28.12.2023, щодо технічного стану ліфтів, відповідач повідомив адвоката Матківського Т.О., що Державне підприємство «Управління житловими будинками» Управління справами Апарату Верховної Ради України» (далі - Підприємство) розглянуло адвокатський запит від 25.12.2023 вхідний № 509 щодо технічного стану ліфтів. За результатами розгляду повідомило, що інформація щодо перебування обох ліфтів у будинку N? 6-А на АДРЕСА_1 у неробочому стані є передчасною. Стосовно ремонту непрацюючого ліфта, на даному ліфті вийшла з ладу та потребує заміни станція керування ліфтом. Згідно з пунктом 2.16.7.2. «Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд», затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 10.08.2004 3 150, зазначені роботи відносяться до капітальних та мають фінансуватися за рахунок співвласників. Тобто, внесок на капітальний ремонт не входить в послугу з утримання будинку та прибудинкової території, яку надає Підприємство. Орієнтовна ціна комплектуючих для відновлення роботи вантажного ліфта становить 25 000 гривень. Про це були повідомлені мешканці буд. бА на вул. Вишняківській листом Підприемства від 13.11.2023 № 15-1/27-761 (копія додається) з пропозицією зібрати кошти на ремонт ліфта пропорційно їхньої заборгованості. На цей час має місце заборгованість власників квартир будинку N? 6-А на АДРЕСА_1 на загальну суму 337 571 (триста тридцять сім тисяч п?ятсот сімдесят одна) гривня 72 коп. Ця обставина унеможливлює обслуговування Підприємством будинку у повній мірі. ТОВ «Експеримент» здійснює щомісячне технічне обслуговування ліфтів (а.с. 60).

Згідно з копією Акта здачі-прийняття робіт з технічного обслуговування ліфтів буд. АДРЕСА_4 у жовтні 2023 року ТОВ «Експеримент» у вересні 2023 року проведено технічне обслуговування ліфтів (а.с. 61).

Отже, наданими позивачем доказами спростовуються його твердження про неналежне надання послуг з технічного обслуговування та утримання будинку відповідачем у період за 3 роки, з травня 2021 року.

У зв`язку з чим вимоги про зобов`язання відповідача здійснити позивачу перерахунок вартості послуг з утримання будинку та прибудинкової території за адресою: АДРЕСА_1 за останні 3 роки, з травня 2021 року по теперішній час у зв`язку з наданням їх неналежним чином, шляхом виключення з калькуляції витрат на технічне обслуговування ліфтів та стягнути з відповідача на користь позивача вартість оплачених, але не отриманих послуг в сумі 14 739,13 грн не підлягають задоволенню за недоведеністю.

Поняття поточного та капітального ремонту визначено у Наказі Державного комітету України з питань ЖКГ від 17.05.2005 № 76 «Про затвердження Правил утримання житлових будинків та прибудинкових територій». У пп. 2.4., 2.5., дається визначення: Поточний ремонт - комплекс ремонтно-будівельних робіт, що передбачає систематичну та своєчасну підтримку експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій та інженерного обладнання. Капітальний ремонт - комплекс ремонтно-будівельних робіт, що передбачає заміну, відновлення та модернізацію конструкцій та обладнання будівель у зв`язку з їхнім фізичним зносом та руйнуванням, покращення експлуатаційних показників, а також покращення планування будівлі та благоустрою території без зміни будівельних габаритів об`єкта.

Згідно Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 10.04.2000 № 73, система технічного обслуговування та ремонту ліфтів передбачає: виконання за графіком робіт з метою забезпечення безперебійної, безпечної роботи ліфтів, а також запобігання передчасного спрацювання обладнання і підтримання їх належного технічного стану.

Згідно п. 2.5 Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, система технічного обслуговування та ремонту ліфтів складається з регламентних робіт (РР), місячних (МР), квартальних (КР) ремонтів.

Згідно п. 2.9. Положення, капітальний ремонт (КапР) - виконується після закінчення призначеного терміну експлуатації ліфта (25 років), а також за замовленням власника для відновлення дієздатності ліфта з повною або частковою заміною основних вузлів і деталей.

З копії акту про технічну несправність вантажного ліфта від 20.06.2024, складеного комісією ОСББ встановлено, що комісія зафіксувала, що вантажний ліфт у під`їзді № 1зазначеного будинку був несправний більше 10-ти місяців, Окрім того, в акті зафіксовано, що вантажний ліфт не працює з 02.08.2020 (а.с. 32).

Згідно з листом ДП «Управління житловими будинками» Управління справами апарату Верховної Ради України» від 26.10.2023, стосовно прийняття та припинення нарахування за послугу з обслуговування будинку та прибудинкової території, станом на серпень 2023 правління ОСББ «Вишняківська :А» не визначилося з датою, з якої утримання будинку буде здійснюватись шляхом самозабезпечення, а також не погоджено дату переходу на самоуправління з ДП «Управління житловими будинками» Управління справами апарату Верховної Ради України» (а.с. 32-33)

Згідно з квитанцією (а.с. 57) і актом (а.с. 58), складеним представниками замиовника ОСОБА_2 та ПП «Експеримент», виконавцем були проведені роботи з капітального ремонту вантажного ліфта за адресою АДРЕСА_1 вартістю 45 000.00 грн (з ПДВ).

Згідно з пунктом 2.16.7.2. «Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд», затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 10.08.2004 № 150, роботи стосовно ремонту непрацюючого ліфта (у разі виходу з ладу та необхідності заміни станції керування ліфтом) - відносяться до капітальних та мають фінансуватися за рахунок співвласників. Тобто, внесок на капітальний ремонт не входить в послугу з утримання будинку та прибудинкової території, яку надає Підприємство.

Тому доводи позивача про те, що відповідач зобов`язаний здійснити ремонт ліфтів І під`їзду за адресою АДРЕСА_3 , як колишній власник (балансоутримувач), управитель будинку - на підставі п. 7 ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», є помилковими.

Тому у задоволенні вимоги зобов`язати ДП «Управління житловими будинками» Управління справами Апарату Верховної Ради України» здійснити капітальний ремонт вантажного та пасажирського ліфтів під`їзду №1 за адресою АДРЕСА_1 суд відмовляє за недоведеністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

При цьому, згідно з ч.1 ст. 76, ч. 1 ст. 77 та ст. 80 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Отже, на підставі ст.12 ЦПК України, згідно з якою кожна сторона повинна довести ті обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, та ст.13 ЦПК України, згідно з якою цивільні справи розглядаються в межах заявлених вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, суд вважає, що позивач не довів факт порушення відповідачем його прав споживача, тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Оскільки у позові відмовлено повністю, витрати зі сплати судового збору суд не розподіляє та витрати на професійну правничу допомогу, тобто правничу допомогу адвоката на користь позивача суд не стягує.

Керуючись нормами ст. 2, 5, 12, 141, 209, 259, 263-265, 268, 273, 354 ЦПК України, суд

У Х В А Л И В:

Відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Вишняківська 6А», до Державного підприємства «Управління житловими будинками» Управління справами апарату Верховної Ради України» про захист прав споживача.

Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_5 )

Відповідач: Державне підприємство «Управління житловими будинками» Управління справами апарату Верховної Ради України», адреса: м. Київ, пров. Несторівський, 4, код ЄДРПОУ 40159706.

Третя особа: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Вишняківська 6А», адреса: офіс 2, вул. Вишняківська 6А, м. Київ, код ЄДРПОУ 44382224.

Рішення суду може бути оскаржене до Київського апеляційного суду безпосередньо шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.М. Маркєлова

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.02.2025
Оприлюднено06.02.2025
Номер документу124915410
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, пов’язаних із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів»

Судовий реєстр по справі —753/16882/24

Рішення від 04.02.2025

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Маркєлова В. М.

Ухвала від 27.11.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Маркєлова В. М.

Ухвала від 21.10.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Маркєлова В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні