Постанова
від 28.01.2025 по справі 440/9337/24
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2025 р.Справа № 440/9337/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Присяжнюк О.В.,

Суддів: Спаскіна О.А. , Любчич Л.В. ,

за участю секретаря судового засідання Труфанової К.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.12.2024 (ухвалене суддею Алєксєєвою Н.Ю.) по справі № 440/9337/24

за позовом ОСОБА_1

до Мачухівської сільської ради

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Мачухівської сільської ради, в якому просила: визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не виконання повноважень із здійснення державного контролю за порушенням земельного законодавства на території земель Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області стосовно створення комісії з регулювання земельних відносин, сільського господарства, охорони навколишнього середовища, встановлення фактів та фіксування наслідків незаконного поводження із хімікатами та/або пестицидами, не вжиття заходів до виявлення та фіксування фактів порушення правил добросусідства на землях, розташованих в Мачухівській сільській раді; зобов`язати відповідача, з урахуванням висновків суду, створити комісію з регулювання земельних відносин, сільського господарства, охорони навколишнього середовища, забезпечити встановлення, фіксування фактів незаконного поводження із хімікатами та/або пестицидами на землях, розташованих в Мачухівській сільській раді, та забезпечити фіксування наслідків незаконного поводження із хімікатами та/або пестицидами на землях, розташованих в Мачухівській сільській раді.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 05.12.2024 у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, позивачка подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просила скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.12.2024 р. та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянтка посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: Закону України «Про пестициди і агрохімікати», Закону України «Про охорону навколишнього природнього середовища", Земельного кодексу України (в подальшому - ЗК України), Кодексу адміністративного судочинства України та на не відповідність висновків суду обставинам справи.

У судовому засіданні апелянтка та її представниця підтримали апеляційну скаргу, просили її задовольнити.

У судове засідання відповідач не з`явився, свого представників не направив, про дату, час і місце судового засідання повідомлений своєчасно та належним чином.

Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судовим розглядом встановлено, що 23.05.2024 ОСОБА_1 звернулася до Мачухівської сільської ради із заявою, у якій просила "розібратися" у правомірності щодо посіву біля житлових будинків сої і обробку її гербіцидами 1 категорії сусідом ОСОБА_2 .

Листом від 27.05.2024 Мачухівською сільською радою повідомлено позивачці, що адміністративна комісія Мачухівської сільської ради, згідно ст. 218 КУпАП України, лише розглядає справи про адміністративні правопорушення. Складанням протоколів займаються уповноважені особи органів Національної поліції. Також повідомлено, що скарга направлена за належністю до Полтавського РВП ГУНП в Полтавській області.

13.06.2024 ОСОБА_1 звернулася до Мачухівської сільської ради із заявою про створення комісії у складі представників екологічної служби, держспоживслужби, дільничого офіцера поліції для встановлення шкоди заподіяної особами ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , які обробляли тракторним способом гербіцидами для саду позивача.

Листом Мачухівської сільської ради від 24.06.2024 № 02.4.3-02/1335 повідомлено ОСОБА_1 , що 38 сесією 8 скликання Мачухівської сільської ради від 29.03.2024 затверджено «Порядок здійснення державного контролю за порушенням земельного законодавства та відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земель комунальної власності Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області», який поширюється на всі підприємства, установи та організації, суб`єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб, а також громадян, у користуванні яких, перебувають земельні ділянки комунальної власності Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

Порядок встановлює єдину процедуру здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, алгоритм добровільного відшкодування землекористувачами безпідставно збережених коштів за використання земельних ділянок комунальної власності територіальної громади без правовстановлюючих документів. Сектор з державного контролю за використанням і охороною земель відділу земельних відносин та охорони навколишнього середовища виконав комітету Мачухівської сільської ради або державний інспектор виявляє та фіксує факти використання землекористувачами земельних ділянок комунальної власності за відсутності документів, що посвідчують право користування та/або за відсутності державної реєстрації прав на них, а також без здійснення плати за використання таких земельних ділянок у формі та розмірах встановлених законодавством України та актами органу місцевого самоврядування на визначеній території територіальної громади. Сектор з державного контролю за використанням і охороною земель відділу земельних відносин та охорони навколишнього середовища виконавчого комітету Мачухівської сільської ради або державний інспектор, проводячи обстеження земельних ділянок комунальної власності територіальної громади може здійснювати фотофіксацію та відеозйомку земельної ділянки застосовувати технічні засоби фіксування.

Роз`яснено, що згідно із ст. 154 Земельного кодексу України, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування без рішення суду не мають втручатись у здійснення власником повноважень щодо володіння, користування і розпорядження належною йому земельною ділянкою або встановлювати непередбачені законодавчими актами додаткові обов`язки чи обмеження. Також органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування несуть відповідальність за шкоду заподіяну їх неправомірним втручанням у здійснення власником повноважень щодо володіння, користування і розпорядження земельною ділянкою. Також роз`яснено право звернення до суду в разі незгоди з діями сусідки ОСОБА_2 .

Листом від 12.07.2024 № 02.4.3-02/1477 повідомлено позивачці, що відповідно до Державних санітарних правил ДСП 8.8.1.2.001-98 «Транспортування, зберігання та застосування пестицидів у народному господарстві», затверджених наказом Міністерство охорони здоров`я України від 03.08.1998 № 1 всі роботи з пестицидами в Межах населеного пункту слід проводити з 22 до 07 години ранку при мінімальних висхідних повітряних потоках, при швидкості руху повітря до 4 м/с. Перед проведенням обробок об`єктів, розташованих в межі населених пунктів, необхідно оповістити людей про майбутні роботи і строки. У разі, якщо пестициди було застосовано, але населення та власників суміжних сільськогосподарських ділянок попереджено не було та у зв`язку з цим останнім було завдано збитків, потерпілі мають право звертатися до суду. Встановлення факту потрави посівів врожаю сільськогосподарських культур, пошкодження насаджень повинно бути підтверджено відповідними експертними висновками, які проводяться зацікавленими особами.

Одночасно повідомлено, що сільською радою направлено запит до Головного управління Держпродспоживслужби у Полтавській області з метою залучення спеціаліста для роботи комісії з регулювання земельних відносин, сільського господарства, охорони навколишнього природного середовища, з метою встановлення факту, викладеного у зверненні.

Позивачка, вважаючи протиправною бездіяльність Мачухівської сільської ради щодо не виконання повноважень із здійснення державного контролю за порушенням земельного законодавства на території земель Мачухівської сільської ради в частині створення комісії з регулювання земельних відносин, сільського господарства, охорони навколишнього середовища, встановлення фактів та фіксування наслідків незаконного поводження із хімікатами та/або пестицидами, не вжиття заходів до виявлення та фіксування фактів порушення правил добросусідства на землях, розташованих в Мачухівської сільської ради відповідно до Порядку здійснення державного контролю за порушенням земельного законодавства та відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земель комунальної власності Мачухівської сільської ради, затвердженого рішенням 38 сесії 8 скликання Мачухівської сільської ради 29.03.2024 р., звернулася до суду з цим позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що жодним нормативно-правовим актом відповідач не наділений повноваженням на прийняття рішення щодо контролю за використанням пестицидів і агрохімікатів, фіксації фактів та наслідків порушень встановлених правил застосування, зберігання, транспортування ліквідації та захоронення пестицидів і агрохімікатів та створення для цього комісій.

Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 1 ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Частиною третьою цієї статті передбачено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування є Закон України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (в подальшому - Закон № 280/97-ВР).

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЗК України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно із ч. 2 ст. 4 ЗК України, завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ст. 12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить: а) надання відомостей з Державного земельного кадастру відповідно до закону; б) здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом; в) здійснення інших повноважень у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 83 ЗК України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування; в) землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону.

Згідно із п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР, передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону № 280/97-ВР, сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Згідно із ч. 1 ст. 47 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Судовим розглядом встановлено, що Рішенням 1 сесії 8 скликання Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 18.11.2020 обрано постійні комісії Мачухівської сільської ради, затверджено положення про постійні комісії, зокрема комісію з питань регулювання земельних відносин, сільського господарства, охорони навколишнього середовища.

Розділом IV Положення визначено повноваження постійних комісій Мачухівської сільської ради.

Так, комісія з питань регулювання земельних відносин, сільського господарства, охорони навколишнього середовища за дорученням або за власною ініціативою попередньо, крім іншого, бере участь у підготовці питань про стан і розвиток земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, які вносить на розгляд ради, бере участь у розробці заходів щодо ліквідації наслідків екологічних катастроф, стихійного лиха, епідемій, та інших надзвичайних ситуацій; забезпечує і сприяє проведенню організаційних заходів для набуття у встановленому законодавством порядку права власності та користування земельними ділянками фізичними та юридичними особами; розглядає питання здійснення контролю за дотриманням земельного та природоохоронного законодавства тощо.

Таким чином, суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідачем 18.11.2020 створено комісію з питань регулювання земельних відносин, сільського господарства, охорони навколишнього середовища.

Доводи апелянтки, що саме Порядком здійснення державного контролю за порушенням земельного законодавства та відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земель комунальної власності Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 29.03.2024 пердбачено створення комісії з регулювання земельних відносин, сільського господарства, охорони навколишнього середовища для встановлення фактів та фіксування наслідків незаконного поводження із хімікатами та/або пестицидами, не вжиття заходів до виявлення та фіксування фактів порушення правил добросусідства на землях, розташованих в Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, суд апеляційної інстанції вважає помилковими з наступних підстав.

Рішенням 38 сесії 8 скликання від 29.03.2024 р. Мачухівської сільської ради затверджено «Порядок здійснення державного контролю за порушенням земельного законодавства та відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земель комунальної власності Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області» (в подальшому - Порядок).

Відповідно до п. 1.6 Порядку, цей Порядок розроблений з метою захисту прав та інтересів Мачухівської територіальної громади в особі Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, зменшення втрати місцевого бюджету шляхом запровадження єдиного механізму добровільного відшкодування землекористувачами безпідставно збережених коштів за користування земельних ділянок комунальної власності, раціонального використання та збереження земель, а також з метою встановлення досудового механізму відшкодування таких коштів.

Згідно із п. 1.7, 1.8, 2.2, 2.3 цей Порядок, він поширюється на всі підприємства, установи та організації, суб`єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб, а також громадян, у користуванні яких перебувають земельні ділянки комунальної власності Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

Порядок встановлює єдину процедуру здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, алгоритм добровільного відшкодування землекористувачами безпідставно збережених коштів за використання земельних ділянок комунальної власності територіальної громади без правовстановлюючих документів.

Сектор з державного контролю за використанням і охороною земель відділу земельних відносин та охорони навколишнього середовища виконав комітету Мачухівської сільської ради або державний інспектор виявляє та фіксує факти використання землекористувачами земельних ділянок комунальної власності за відсутності документів, що посвідчують право користування та/або за відсутності державної реєстрації прав на них, а також без здійснення плати за використання таких земельних ділянок у формі та розмірах встановлених законодавством України та актами органу місцевого самоврядування на визначеній території територіальної громади.

Сектор з державного контролю за використанням і охороною земель відділу земельних відносин та охорони навколишнього середовища виконавчого комітету Мачухівської сільської ради або державний інспектор, проводячи обстеження земельних ділянок комунальної власності територіальної громади може здійснювати фотофіксацію та відеозйомку земельної ділянки застосовувати технічні засоби фіксування.

Таким чином, даним порядком врегульовано відносини щодо контролю за раціональним використанням та охороною земельних ділянок комунальної власності, володіння, розпорядження і користування якими належить до компетенції Мачухівської сільської ради.

Порядок не поширюється на громадян, у володінні і користуванні яких перебувають землі приватної власності, в тому числі, не визначає механізму вирішення спору щодо порушення правил добросусідства суміжними землевласниками.

Із урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем не порушено вимоги чинного чинного законодавства, оскільки відсутні будь-які докази порушення ним вимог Порядку щодо контролю за раціональним використанням та охороною земельних ділянок комунальної власності, володіння, розпорядження і користування якими належить до компетенції Мачухівської сільської ради.

Питання поводження з пестицидами та агрохімікатами відносяться до сфери, що становить підвищену екологічну та соціально-економічну небезпеку, їх врегулювання здійснюється відповідно до законів України «Про пестициди і агрохімікати», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про санітарно-епідеміологічне благополуччя населення», «Про екологічну експертизу», «Про захист рослин».

Відповідно до ч. 1 ст. 16-3 Закону України «Про пестициди і агрохімікати» від 02.03.1995 № 86/95-ВР, до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, у сфері діяльності, пов`язаної з пестицидами і агрохімікатами, належить здійснення державного нагляду за додержанням громадянами державних санітарних норм і правил, гігієнічних нормативів і регламентів безпечного виробництва, транспортування, зберігання, застосування пестицидів і агрохімікатів, за вмістом залишкової кількості пестицидів і агрохімікатів у харчових продуктах та продовольчій сировині, у тому числі імпортованих, лікарських травах, водних об`єктах, воді, що використовується для господарсько-питного постачання, купання, спортивних занять, організованого відпочинку та з лікувальною метою, лікувальних грязях, ґрунтах, на землях населених пунктів, оздоровчого та рекреаційного призначення, у повітрі робочої зони.

Положенням "Про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів" визначено, що Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу, охорони прав на сорти рослин), державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері. Координується Держпродспоживслужба через Міністра аграрної політики та продовольства. Крім ветеринарної та фітосанітарної функцій, даний орган виконує функції із захисту прав споживачів та регулювання цін, до того ж, вказана служба проводить ліцензування деяких видів господарської діяльності відповідно до закону та здійснює державний контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов. До функцій Держпродспоживслужби також належить пробірний контроль, а також контроль і нагляд в сфері санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.

Потерпілий, встановивши, що внаслідок застосування пестицидів у нього виникли негативні наслідки (загибель тварин, забруднення ґрунту, пошкодження посівів, дерев тощо), повинен цей факт одразу зафіксувати: звернутися до Держпродспоживслужби з метою проведення за участі їх представників обстеження та складення акту обстеження. Отримати протокол лабораторних досліджень проб ґрунту, повітря, сільськогосподарських культур. Звернутися з письмовою заявою, в якій документально підтверджений факт порушення, до органів місцевого самоврядування (сільської, міської ради, об`єднаної територіальної громади тощо) за місцем розташування сільськогосподарських угідь з метою подальшого комісійного розгляду звернення із залученням представників відповідних служб.

Відповідно до п. 3 Положення про Державну екологічну інспекцію України, одним з основним завдань Держекоінспекції є реалізація державної політики зі здійснення державного нагляду (контролю) за поводженням з небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами.

Із урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що жодним нормативно-правовим актом відповідач не наділений повноваженнями на прийняття рішень щодо контролю за використанням пестицидів і агрохімікатів, фіксації фактів та наслідків порушень встановлених правил застосування, зберігання, транспортування ліквідації та захоронення пестицидів і агрохімікатів та створення для цього комісій, у зв`язку з чим позовні вимоги та вимоги апеляційної скарги ОСОБА_1 не обґрунтовані та не підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

При прийнятті рішення у даній справі суд врахував позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки інших аргументів учасників справи), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorija v. Spain) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

Пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень визначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Із врахуванням такого підходу Європейського суду з прав людини до оцінки аргументів сторін, суд апеляційної інстанції вважає, що ключові аргументи апеляційної скарги отримали достатню оцінку.

Інші доводи і заперечення сторін на висновки суду апеляційної інстанції не впливають.

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.12.2024 без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 308, 316, 322, 325, 326, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -.

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.12.2024 р. по справі № 440/9337/24 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя О.В. ПрисяжнюкСудді О.А. Спаскін Л.В. Любчич Повний текст постанови складено 05.02.2025 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2025
Оприлюднено07.02.2025
Номер документу124947153
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —440/9337/24

Постанова від 28.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 28.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 21.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 05.12.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні